Print Friendly and PDF

Derdliyiz senden umarız dermân


148





5+5=10





Ey Kerîm Allah,  ey Ganî Sultân,
Derdliyiz senden umarız dermân,

Lûtfuna had yok ihsâna pâyân,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Gerçi kullarda ma’siyet çoktur,
Rahmetin Mevlam dâhi artıktur,
Gayriden bize hiç medet yoktur,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Gel demez isen biz günahkâra,
Bir adım kâdir mi ki yol vara,
Çâre yok olmasa senden çâre,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Şu dem ki senden bir hedâ geldi,
Feyzi akdesten âşinâ geldi,
Bir cefâsına bin safâ geldi,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Bu Niyâzî çun zikrine düştü,
Dün-ü gün gönlü fikrine düştü,
Zâtına eren şükrüne düştü,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Ey Kerîm Allah,  ey Ganî Sultân,
Derdliyiz senden umarız dermân,
Ey Kerîm Allah,  ey Ganî Sultân,
Derdliyiz senden umarız dermân,






Lûtfuna had yok ihsâna pâyân,[1]
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Lûtfuna sınır yok ihsâna nihayet,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Gerçi kullarda ma’siyet çoktur,
Rahmetin Mevlam dâhi artıktur,
Gerçi kullarda günah çoktur,
Rahmetin Mevlam dâhi fazladır,
Gayriden bize hiç medet yoktur,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Başkasından bize hiç yardım yoktur,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Gel demez isen biz günahkâra,
Bir adım kâdir mi ki yol vara,
Gel demez isen biz günahkâra,
Bir adım kâdir mi ki yol vara,






Perşembe gecesi süt aşında çok yemek yedim. Sonra da bir kurdun bana hamle yapıp beni parçalamaya çalıştığını gördüm. Nihayet Allah Teâlâ onu parçaladı ve beni kurtardı. Bununla bana şu ibare söylendi:





“Bu, sevgiyi gerektiren şeyin ta kendisidir.”   Yani Allah Teâlâ’nın vedud olması yönünden kulunu düşmana teslim etmez. Ona nefsinin fücurunu sakınması için ilham eder. Takvasını da onu korumak için ilham eder. Hırsla, iştahla, çok yemek yemek de bu fücur cümlesindendir. Ben o iştahı kurt suretinde gördüm. Çünkü onda yemeğe karşı aşırı bir iştah,  hırs vardı. Bu sıfat bir insanda aşın olursa, yemeğe iştahı olan kişi, kurt suretinde haşrolur. Çünkü gerçek bunu gerektirir ve ahiret, sıfat yurdu, dünyada ise gayb ortaya çıkar. Öyle ki kul, ahirette buna şaşırmaz. Allah Teâlâ şöyle demiştir:





“Nefsini kirleten de perişan olacaktır.”   [2] Nefs için çok desiseler vardır. Gayb gözü onu gizler.  Vatandaş baki oldukça onun izalesi ve açığa çıkması kaçınılmazdır. Umumu ve hususu uyandıran Allah Teâlâ’ya hamdolsun.  O celal ve ikram sahibidir. [3]





Çâre yok olmasa senden çâre,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Çâre yok senden çâre olmasa,
Derdliyiz senden umarız dermân.





Şu dem ki senden bir hedâ geldi,
Feyzi akdesten âşinâ geldi,
Şu an ki senden bir sukunet geldi,
En mukaddes feyzinden bildik geldi,






Bir cefâsına[4] bin safâ[5] geldi,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Bir cefâsına bin safâ geldi,
Derdliyiz senden umarız dermân. 





Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki;





“Kim benim velime eziyet ederse bana açıkça harb ilan etmiş olur. Ben yapmasını dilediği hiçbir şey hakkında mü'minin ölümü karşısındaki tereddüdüm gibi tereddüt etmedim.  Fakat bunda kulum, ölümden hoşlanmıyordu....”   [6]





Bu Niyâzî çun[7] zikrine düştü,
Dün-ü gün gönlü fikrine düştü,
Ne zaman ki bu Niyâzî zikrine düştü,
Dün ve bugün gönlü fikrine düştü,






Zâtına eren şükrüne düştü,
Derdliyiz senden umarız dermân.
 Zâtına eren şükrüne düştü,
Derdliyiz senden umarız dermân.  










[1] Payan: f. Kenar, son nihayet, uç.   Tas: Ehl-i tarikatın ulaşacağı birlik âlemi.   Akıbet





[2] Şems, 10





[3] (ÇETİN, 1999), s.152; (BURSEVİ), v.143b, 103. Varidat





[4] Cefa: Eziyet. Sıkıntı. Zulüm.   Bir şey yerinde durmayıp bir tarafa ayrılmak





[5] Safa: Gönül şenliği, eğlence.   Duru olmak, itmi'nan ve meserret üzere olmak. Temiz, sâfi olmak.   Hava açık ve ayaz olmak.   Mekke-i Mükerreme'de bir yerin ismi





[6] Ebu Nuaym, Hilye. VIII/318





[7] Çun: f. (Tâlil edatı) Ne zaman ki, çünkü, şu sebepten ki, gibi, şâyet, zirâ, nasıl, niçin, çerâ.. den beri mânalarına gelir


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar