Print Friendly and PDF

Düştü


202





5+5=10





Çün sana gönlüm mübtelâ düştü,
Derd ü gam bana âşinâ düştü.
 





Zühd ü takvâya yâr idim evvel,
Aşkla benden hep cüdâ düştü. 





Vâiz eder gel aşkı terk eyle,
Nideyim sabrım bî-vefâ düştü. 





Nice terk etsin aşkı şol âşık,
Ana karşı sen meh-likâ düştü. 





Vechini görsem dağılır aklım,
Zülfün ona çün muktedâ düştü. 





Kim seni buldu kendi yok oldu,
Vaslına ey dost can bahâ düştü. 





Âşka,  uşşâkın dâvet etmişsin,
Can kulağına ol sadâ düştü. 





Bu Niyâzî’nin hiç vücûdunda,
Zerre komadı hep bekâ düştü. 





Çün sana gönlüm mübtelâ[1] düştü,
Derd ü gam bana âşinâ
[2] düştü. 





Çünkü sana gönlüm derdine düştü,
Derd ve gam bana tanıdık geldi. 





Zühd ü takvâya yâr idim evvel,
Aşkla benden hep cüdâ düştü. 





Zühd ve takvâya yâr idim evvel,
Aşkla benden hep ayrı düştü. 





Vâiz eder gel aşkı terk eyle,
Nideyim sabrım bî-vefâ düştü. 





Vâiz der ki gel aşkı terk eyle,
Nideyim sabrım vefâsız düştü. 





Nice terk etsin aşkı şol âşık,
Ana karşı sen meh-likâ düştü. 





Nice terk etsin aşkı şu âşık,
Ona karşı sen ay yüzlü düştü. 





Vechini görsem dağılır aklım,
Zülfün ona çün muktedâ
[3] düştü. 





Vechini görsem dağılır aklım,
Zülfün onun için imam düştü.





İsmlerin ve fiillerin olan zülfün bana önderlik yapıyor. Başka hiçbir şey beni ilgilendirmez, demektir.





Kim seni buldu kendi yok oldu,
Vaslına ey dost can bahâ
[4]düştü. 





Seni kim buldu kendi yok oldu,
Ey dost vaslına canımız bedel düştü. 





Âşka,  uşşâkın dâvet etmişsin,
Can kulağına ol sadâ düştü. 





Âşka,  âşıkların dâvet etmişsin,
Can kulağına o sadâ düştü. 





Bu Niyâzî’nin hiç vücûdunda,
Zerre komadı hep bekâ düştü.





Bu Niyâzî’nin hiç vücûdunda,
Zerre komadı hep bekâ düştü. 














[1] Mübtelâ: Dertli. Hasta. Başı sıkıntılı. Rahatsız. Belâlı. Düşkün. Tutkun. Tutulmuş.





[2] Âşina: f. Mâlumatlı, haberli olan. Arif. Bilgili. Mâlik. Tanıdık. Yabancı olmayan.   Yüzücü.





[3] Mukteda: Kendisine uyulan. Önde giden.   Müçtehid. Pişivâ. Peşivâ.   Namazda kendine uyulan imam.





[4] Bahâ: f. Kıymet. Değer. Bedel. Pahâ.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar