Print Friendly and PDF

Ezberleme Teknikleri

Bunlarada Bakarsınız

 


Dersleri nasıl hızlı bir şekilde ezberleyeceğiniz sorusuyla ilgileniyorsanız, cevap tektir - beyin için yaşam tüyolarını kullanın. Eğitim materyallerinin ezberlenmesi, sinirsel bağlantıların neden olduğu biyolojik bir süreçtir. Yapılması gereken tek şey onları eğitmektir.

 1. Tekrarlama

Repetitio est mater studiorum - tekrar ve öğretimin akrabalığı hakkında Latince bir aforizma söylüyor.

 Psikologlar, materyali belirli bir kalıba göre tekrar etmenin en mantıklı olduğuna inanırlar. Örneğin, şöyle bir şey:

 ilk tekrar - dersten 15-20 dakika sonra,

ikinci tekrar - 2 saat sonra,

üçüncü tekrar - ertesi gün veya her gün,

dördüncü tekrar - 3 gün sonra,

beşinci tekrar - bir hafta içinde,

altıncı tekrar - bir ayda,

yedinci tekrar - altı ay sonra,

sekizinci tekrar - bir yıl sonra.

Bu, ezberlemeyi en etkili hale getirecektir.

 2. Dernekler

Dernekler, kendi başlarına ortaya çıkan ve bir kişinin hafızasında sabitlenen bireysel olaylar, gerçekler, nesneler veya fenomenler arasındaki bağlantılardır.

 Çalışma materyali nasıl ezberlenir

Materyalleri ezberlemek için çağrışımsal düşünme eğitimle geliştirilebilir. İşte basit bir zihinsel imgeleme ve analoji alıştırması.

 Şapka, telefon, beyefendi, kaktüs, turta, zarf, para, yılan balığı, çalışma masası (yazı), ev, kalem, ceket, dantel, düğme, çorap, tornavida, kedi, kitap, far, olta.

 Bu kelimeleri iki dakika boyunca okuyun. Onları canlı, yaratıcı bir hikaye ile hatırlamaya çalışın. Çağrışımlarınız ne kadar tuhaf veya komik olursa o kadar iyidir. Ana şey, daha iyi hatırlamak için tüm bunları görselleştirmek. İşte ilişkisel bir hikaye örneği:

 Telefonun yerleştirildiği şapka. Telefonun ahizesi kaktüs olduğu için dikenlerle kaplı. Bu kaktüs piposunu arayan beyefendinin elinde tutmak hiç hoş değil, üstelik ağzı pasta dolu konuşuyor. Pasta, paranın aniden düştüğü küçük bir zarf içeriyor. Banknotlardan biri yuvarlanır ve kaçarken, borusu büyük bir kalemden yapılmış bir ev şeklinde bir yazı masasının altına gizlenen bir tür yılan balığına dönüşür ... vb.

 Hikayenizi oluşturduktan sonra, alıştırmadaki kelimeleri doğru sırayla yazın - bu, çalışma materyalini iyi hatırlamanıza yardımcı olacaktır.

 3. Anımsatıcı oda

Bu hatip Cicero'nun ezberleme yöntemidir. Konuşmalarında asla hile sayfaları kullanmadı, birçok gerçekleri, alıntıları, tarihi tarihleri ​​ve isimleri hafızasından yeniden üretti.

 Cicero, konuşmalara hazırlanırken evini dolaştı ve zihinsel olarak performansın kilit noktalarını evin içine yerleştirdi. Bu tekniğe anımsatıcı oda adı verildi.

 Yöntemin özü: ezberlenen bilgi birimleri, iyi bilinen bir odada kesin olarak tanımlanmış bir sırayla zihinsel olarak düzenlenmelidir. O zaman bilgiyi çoğaltmak için bu odayı hatırlamak yeterli olacaktır. İlk kez, öğeleri zihinsel olarak yerleştirirken, gerçekte odanın etrafında dolaşmak daha iyidir. Malzemeyi daha sonraki ezberleme durumlarında, odayı hayal etmek yeterlidir. Ana şey, odanın "yürüme" sırası üzerinde, yani bilgilerin yerleştirileceği yerlerin sırası üzerinde, hızlı bir şekilde ezberlenmesi gereken üzerinde anlaşmaya varmaktır.

 Hadi çalışalım. Bir oda alalım ve içinde altı nesne var. Kolaylık sağlamak için onları numaralandıracağız.

 Ders materyali nasıl ezberlenir

Masanın üzerine bitki ve fotoğraf.

Pencere.

Duvar saati.

Duvardaki resim.

Sehpa.

Divan.

Şimdi dersi hatırlamak için ihtiyacınız olan bilgileri odaya yerleştirin. Örneğin, glikoz oluşum süreci masanın üzerindeki tencereye "bağlanabilir" ve fotosentezin bileşenleri saate bağlanabilir. 

 4. OGPU'yu ezberleme yöntemi

Bir şeyi hatırlamaya çalışırken, bir ders kitabının sayfalarını gözünüzün önünde görmek, kelimenin tam anlamıyla paragrafın nerede başladığını, sola veya sağa, resmin üstüne veya altına, büyük baskı veya küçük?

 Eğer öyleyse, o zaman görsel bir yakalama efektiniz var. Gözleriniz metnin sayfada nasıl bulunduğunu hatırlar ve bu, OGPU yöntemi kullanılarak kullanılabilir.

 Ders ezberleme teknikleri

Bu, adı şu şekilde deşifre edilen birleşik bir ezberleme yöntemidir: aşinalık → ana düşünceler → tekrarlama → spekülasyon.

 Yöntemin özü, ders kitabının bir paragrafını, ders özetinizi veya ders için teorik materyali dört kez okumanız gerektiğidir:

 İlk kez: metni gözden geçirin, birbirinizi tanıyın.

İkinci kez: düşünceli bir şekilde okuruz ve ana düşünceleri vurgularız, vurgularız (metinde dört ila yedi ana düşünce).

Üçüncü kez: metnin tamamını değil, yalnızca vurgulanan ana düşünceleri tekrarlıyoruz.

Dördüncü kez: spekülatif olarak okuruz, yani gözlerimizi kapatır ve metni sunmaya çalışırız.

Özet

Dersleri iyi ve hızlı bir şekilde ezberlemek için özel ezber yöntemlerini kullanın. Örneğin tekrarlamayı ihmal etmeyin, çağrışımları birbirine bağlayın, bilgileri Cicero ilkesine göre sıralayın veya OGPU yöntemine göre bilgileri ezberleyin.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar