Print Friendly and PDF

Diğer Fetih... La Otra Conquista.

 


8 Kasım 1519'da İspanyol Fatih Hernando Cortés ve küçük ordusu, büyük Aztek İmparatorluğu'nun Aztek başkentine girdi ve burada İmparator Moctezuma tarafından karşılandı.

İki yıl içinde Aztek uygarlığı bir çöküş halindeydi, hayatta kalanlar ailelerini, evlerini, dillerini, tapınaklarını ve geleneksel dinlerini kaybetmişlerdi.

Filimde:

Mayıs 1520'de, Moctezuma'nın gayri meşru oğullarından biri olan yetenekli bir Aztek yazarı olan Topiltzin'in (Damián Delgado), Büyük Tapınak Katliamı'ndan bir ceset altına saklanarak hayatta kalmasıyla başlar. İspanyollar kutsal alanı terk ettikten sonra, annesi de dahil olmak üzere insanlarını ölü bulur.

 

1526'da Topiltzin, Aztek Ana Tanrıçasına dayanan Tonantzin kültünü korumaya çalışıyor [Hristiyanların Meryem anası ile aynı benzerlikte idi] . Kaptan Cristóbal (Honorato Magaloni) ve Friar Diego (José Carlos Rodriguez) tarafından yönetilen bir filo, güzel bir Aztek prensesinin gizlice insan kurban edildiğini keşfettiğinde,onlara saldırır ve ayini bozar. Ne var ki iki uyumsuz yaşam ve kültür biçimi karşı karşıya gelir ve şiddet patlak verir. Topiltzin, Friar Diego'yu İspanyollara gittikleri her yerde eşlik eden Meryem Ana heykeline çekildiğine inandırarak kaçmayı başarır. Sonunda yakalanır ve talihsiz bir kampanyadan Las Hibueras'a (bugünkü Honduras) dönen Hernando Cortés'e (Iñaki Aierra) sunulur.). Cortés, melez bir imparatorluk yaratma girişiminde, İmparator Moctezuma'nın kızı ve varisi, ünlü Tecuichpo'yu (Elpidia Carrillo) yeni metresi ve tercümanı olarak yanında barındırır. Topiltzin'in üvey kardeşi olduğunu ve şüpheci bir Cortés'in genç adamın hayatını bağışladığını, ancak karşılığında Tecuichpo (bundan böyle, Doña Isabel) ve Friar Diego'nun yardımıyla onu yeni İspanyolların inanç yolunu dönüştürmeye karar verdiğini ortaya koyuyor. Acımasız bir din değiştirme ritüeline tabi tutulduktan sonra, Topiltzin (şimdiki adıyla Tomás), Our Lady of Light'ın Fransisken Manastırı'na hapsedilir.

 

Beş yıl sonra (1531), Friar Diego'nun vesayeti altında Tomás, birbirinden çok farklı olmayan ama aynı zamanda bazı temel gerçekleri paylaşan iki dünyayı uzlaştırmak için mücadele ediyor. Ancak, Friar Diego, Tomás ve Doña Isabel'in Cortés'in İspanya Kralı Charles V ile yazışmalarını taklit ettiğini fark eder . Keşiş Diego, ırklarını sürdürmek için umutsuz bir çabayla manastırda seviştiklerini keşfedince işler daha da kötüleşir. Friar Diego, Tomás'ın ruhunu kurtarmayı kendi üzerine alır ve Cortés'ten Doña Isabel'in manastıra dönmesini engellemesini ister. Hamile bir Doña Isabel bir zindana kapatılır.

Üvey kız kardeşinin ezici yokluğu, Tomás'ın dünyasını altüst eder. Bir yalnızlık ve hastalık içine düşer. İyi niyetli bir Hintli rahibe ( Zaide Silvia Gutiérrez ) ona ortaçağ ilaçları uygular, ancak bunlar yalnızca ateşli saldırılarını Hıristiyan ve Aztek görüntülerini birleştiren halüsinasyonlara dönüştürmeye yardımcı olur . Tomás, Bakire Meryem'in Aztek Ana Tanrıça olarak ortaya çıktığı bir vizyona sahiptir.

 

Cortés'in Friar Diego'ya bir şükran ifadesi olan Meryem Ana heykelinin manastıra gelişi, Tomás'ın kaybettiği her şeyin yerine geçecek bir heykel olarak gerçekten de bu heykele çekilmesine neden oluyor ve Tomás, onu hedef seçer. Eğer onun güçlerini özümserse, onunla birleşirse, kurtuluş onu takip edecektir düşüncesine kapılır.

 

Friar Diego, Tomás'ın dönüşümünün samimiyetini ve kendi akıl sağlığını sorgulamaya başlar. Tomás'ın kutsallığa girmesini ve heykele olan takıntısını tamamlamasını engellemek için birçok engel koymasına rağmen, sonunda Tomás'ın görevinin meşru olup olmadığına karar vermesine izin verir.

Friar Diego kendi inançlarını empoze etmeye çalışırken, Topiltzin kendi inançlarını korumak için mücadele ederken Eski dünya Yeni ile yüzleşir. Dahası, film boyunca temel bir soru ortaya çıkıyor: Kim kimi gerçekten dönüştürüyor?

 

La otra conquista (1998)

105 dk

Yönetmen:Salvador Carrasco

Senaryo:Salvador Carrasco

Ülke:Meksika

Tür:Dram, Tarihi

Vizyon Tarihi:24 Ekim 1998 (ABD)

Dil:İspanyolca

Müzik:Jorge Reyes, Samuel Zyman

Oyuncular

Damián Delgado

José Carlos Rodríguez

Elpidia Carrillo

Iñaki Aierra

Honorato Magaloni

Özet

İspanyol Fatih Hernán Cortés'in Meksika'ya gelişinden bir yıl sonra, uçsuz bucaksız Aztek İmparatorluğu'nda Mayıs 1520'dir. "Öteki Fetih", Azteklerin Büyük Tenochtitlan Tapınağı'nda [şimdi Mexico City olarak adlandırılan] feci katliamıyla başlar.

Kutsal topraklar, Cortés'in komutasındaki İspanyol Orduları tarafından katledilen sayısız rahip ve soylu cesetleriyle kaplıdır. Katliamdan kurtulan tek Aztek, Topiltzin [Damián Delgado] adlı genç bir Hintli yazardır. Aztek İmparatoru Moctezuma'nın gayrimeşru oğlu olan Topiltzin,

Kendini bir ceset yığınının altına gömerek saldırıdan kurtulur. Genç adam, bir rüyadan uyanırcasına ölülerin arasından dirilerek annesinin öldürüldüğünü, İspanyolların iktidarda olduğunu ve anavatanında yeni bir çağın şafağını bulur. Yeni liderler, dil, gelenekler... ve Tanrı ile Yeni Bir Dünya.

Yeni Düzeni temsil eden İspanyol Friar Diego'dur [José Carlos Rodríguez]

Hernando Cortes : İspanya adına ordusuyla Meksika'yı işgal eden ve Aztek İmparatorluğunu yokeden sömürgeci. Altın için tapınakları yağmalatan ve bir tarihi yokeden kişi. Onun döneminde ayrıca yerli halk zorla din değiştirmeye zorlamış ve kısmen başarılmıştır.

Bu film o günlere bir bakış.

Altyazı

1519 yılında İspanyol fatihi Hernando Cortés ve küçük ordusu Meksika'da Azteklerin başkentine ele geçirdi.

İmparator Moctezuma tarafından memnuniyetle karşılandı.

Aztek uygarlığı iki yıl boyunca yetim bir devlet oldu ve hayatta kalanlar yeni bir dünyaya uyum sağlamaya çalıştı, aileleri, evleri, tapınakları hatta tanrıları bile olmadan!

Büyük Tapınak Mayıs 1520

Anne!

La Coruna, İspanya Meksika'dan döndüğünden bu yana Keşiş Diego tek kelime etmedi.

Son yemeği geçen haftaydı.

Ne demek istiyorsun?

Onun son ayinlerini yaptırdım.

Ölmek istediğini düşünüyorum.

Baba, Oğul ve Kutsal Ruh adıyla seni Hıristiyana dönüştürüyorum.

Keşiş Diego!

Barış, nihayet  son yolculuk.

Son yolculuk!

Son yolculuk mu?

Nereye, Keşiş Diego?

Tüm ölümlülerin gittiği yere.

Bütün bunlar bize oldu.

Biz bunu gördük.

Bize dokundu.

Bu bizim kaderimiz oldu.

Bizim özümüz kağıda aktarılarak canlı olacaktır.

Meksika (Yeni İspanya)

Güneş Tanrısı, neden bizi terkettin?

Topiltzin, kıymetli torunum, ne düşünüyorsun?

Kutsal annemize el yazması kitabımı sunmak istiyorum.

Sadece bizim annemizi ksybettik!

Tekrar başlama!

Tören merkezini mahvettiler.

Onların bulamayacağı kutsal bir yer bulmalıyız.

Aklını mı kaçırdın?

Barbarlar bizlerin tanrıları olmasını istemez.

Bizi bulurlarsa ne olacağını biliyor musun?

Hiç kimse bizimle gelmenize zorlamıyor.

.

Ve ayrıldığında yalnız korunacaksın, bu küçük el yazması yapımcısı tarafından?

Seni heba etmeye gitmiyorum.

İyi yapıyorsun, Topiltzin.

Bu el yazmasındaki kelimeler bizim halkımızın.

.

Bu bizim Kutsal Anamıza layık.

Keşiş Diego!

Bana elini ver!

Arunma eylemleri hakkında askerlerimize  söylediklerini sevmiyorum, Cristobal.

Affedersin!

Gündoğumunda söylediklerini tanrı karşı gelme olarak algılayabilirler.

Ya da mutlak bir gerçek olarak, Keşiş Diego.

Okyanusun bu tarafında, kaptan askerlerine bir şey söylüyor ya da söylemiyorsa mutlaka gerçektir.

Özellikle onlar deneyimsiz olarak sizin gibi İspanya'dan geldilerse.

İnancınızla değil, gözlerinizle görmeye çalışın.

Kaptan, bu arada birlikte olmalıyız!

Çünkü ben olmak zorundayım.

Cortés bir gölge gibi seni bana dayattı.

Ayrıca adamlarıma söylediklerim doğrudur : Haçlıların tek sonucu, Müslüman fikirlerin Hıristiyan dünyasına girmesi olmuştur.

Ve Yerlileri dönüştürme ısrarınız eski hikayeyi Yeni İspanya'da tekrarlamak olacaktır.

Ve bu asla tam bir dönüşüm olmayacaktır, Keşiş Diego.

Kutsal Anamız, yaşam ve ölüm aynasında bu el yazmasını koru.

Neden rahip haç taşımıyor?

Onları ölümden kurtarıyor?

Merak etmeyin.

Yerliler kendi lanet ritüelleriyle ilgilenir.

Bizim yok etmemiz için aradığın bu mu, Kaptan Cristobal?

Bakireyi kurtaralım.

Tanrım!

Çabuk, bu vahşet eyleminin sesi!

Çocuğum, al ve ye büyük mantarı bugün ya da sonrakinde hissetmeyeceksin.

Kahrolsun vahşet!

Bir parçan senin Kutsal Anamızla olmanı istiyor  ama diğer parçam senin butada kalmanı istiyor.

Olmaz.

Bu kalbimin arzusudur.

Beni izleyin!

Beni unutma.

Sen gerçekten başka bir dünyadan geliyorsun.

Büyükanne!

Tanrı aşkına ne yapıyorsun?

Sen de onlar gibi davranıyorsun.

Örnek vaaz!

Senin bütün günahlarını bağışlıyorum.

Baba, Oğul ve Kutsal Ruh adına.

Beni unutma, Kutsal Ana.

Evet, ona iyi bak.

Bu hoş kadın Meryem, Tanrının annesi.

Seninki hiçbir şey  bir avuç taş.

- O sana ne yaptı?

- Susun, Keşiş Diego.

Altınlarını nerede!

Büyükannenin hatırına, el yazmalarımızın nerede olduğunu onlara söyleme!

Kaideyi açın!

Yaşamak en iyisi.

Burada putlardan başka bir şey yok!

Altının zerresi yok!

Keşke askerlerimizin inancıda Yerlilerinki kadar olsa.

Beni ölüme terk etmelisin.

Şimdi tarihimiz sadece duman.

Yaşadığından emin olacağım, bize ölüm yok.

Sen sonsuz ateşin sesi olacaksın.

Kes sesini, köpek!

Senin kötü nefesini duyabiliyorum!

Oraya bakın!

Bu yerlinin içinde ne var?

Dur!

Yalvarıyorum, artık şiddet yok!

Cennetin Kraliçesi ne yapacağını bilir.

Aptal Keşiş, onları asla dönüştüremezsin.

Kardeşim!

Yine buluşacağız!

Topiltzin!

Barbarların elinden nasıl kaçtın?

Anlat bana.

Ben de seninle bunu konuşmak istiyordum.

Ben kaçmadım.

Onlar gibi şimdi pazar yerinde çalışıyorum.

Senin bize katılmanı istiyorum.

Onlara değiştiğini anlat.

Tanrımızın sırrıyla yapabilirsin.

Yani sizin için geleyim mi?

Onlara geri dön!

Büyükanneyi korumak için verdiğin söz ne oldu?

Hayatta kalmaya uyum sağlamalısın.

Ben uymuyorum.

Kim olduğumu biliyorum!

Haksızlık yapma!

Sözlerim İmparator Moctezuma'nın sözlerinin aynasıdır.

Anlamadım, ama şimdi bu belirgin.

Başka bir seçeneğimiz yok.

Kardeşim, lütfen beni unutma seni kurtarmak için gerekeni yapacağım.

Kendini kurtar.

Sen ne yaptığını bilmiyorsun.

Onlar burada.

Kardeşinin ruhu için adil bir bedel.

Neden bana ihanet ettin?

Kaptan!

Neden onu burada öldürmüyoruz?

Cortés onu canlı istiyor.

Huzurunuzda, Don Hernando Cortés, Katolik İmparator 5.Charles'ın, ve İspanya Kralı Majestelerinin lutfu, heybetli, tanınmış, yenilmez Yeni İspanya'nın Valisi ve Genel Kaptanı.

Bir şey söyleme, bir şey yapma.

Burada olduğum için beni yargılama.

Ne özlü bir dil!

Bu yerli kadın sizi kandırıyor!

Sen bir sanık olarak suçlu musun?

Kelimesi kelimesine, Tecuichpo.

Pişmanlık duyduğun bir şeyden kalbini temizle?

Cevap ver!

Tapınakta Tanrının Annesi Meryem'in kutsadığı  bizim saygıdeğer Keşişimiz Diego'yu  öldürmeye teşebbüs ettin mi?

Sözümden şüphe duyuyor musunuz, Lordum?

Bize ne yaptığımızı düşün  Bekle.

ama misyonerlerimiz bu topraklara sadece senin ruhunu kurtarmaya gelmiş.

Misyonerleri ruhlarımızı istiyor ama onları nerede bulacaklarını bilmiyorlar.

Senin küstah suçun için, hayatını yakabileceğimi bu kafa anlamıyor mu?

Gerçekten insanlarınız için hayat ve ölüm aynı mıdır?

Benim kim olduğumu bildiğini sanmıyorum!

Yerli diline kelime kelime çevrildi.

Ancak o sustu, çünkü kim olduğumu bilmiyor?

Lordum, izin almadığım için affedin, ama bu genç adamın kim olduğunu biliyor musunuz?

Hayır, bilmiyorum.

Kimse bana söylemedi.

Kaptan, senin iyiliğin için, umarım benden bir şey saklamıyorsun.

Hayır, Lordum, o da bilmiyor.

Bilmeyi de hak etmiyor.

Bırakın gitsin.

Sizinle özel olarak konuşmak istiyorum.

Katibi getirin, yerlinin ölüm cezasını dikte edebilir.

Muhafızlar, onu izleyin!

Onun adı, Topiltzin'dir, babam, İmparator Moctezuma'nın çocuklarından biri.

Moctezuma'nın bir oğlu mu?

Ve ben şimdi mi bunu öğreniyorum?

İmkansız.

Öte yanda, Topiltzin Kutsal Ana için el yazması hazırlıyor.

Sapkınlıklarınızdan beni bağışla, Tecuichpo.

Topiltzin ve ben, Moctezuma'ın burada başkentteki tek çocuklarıyız.

Babamın servetinin meşru mirascısı olduğumu hatırlatmama gerek yok.

Ama bir kadın olduğumdan halkımın bazı çekinceleri var, Don Hernando, bu yüzden üvey kardeşimi korumalısınız.

Onun aklı karışık mı?

Böyle mi doğdu?

Hayır, son günlerde böyle!

Söylediğim gibi, o eşsiz el yazmaları hazırlıyor.

O sizin kötü Kaptanınız Pedro de Alvarado  ve Büyük Tapınakta yapılan katliam yüzünden böyle.

Ve bu?

O kim?

Tecuichpo, Moctezuma'nın kızı.

O Malinche'in metresimi oldu?

Cortes Honduras'da Prens Cuauhtemoc'ı asmadı mı?

Hayır, ondan bıktı ve onu Kaptan Jaramillo'ya verdi.

İlk doğanı uzaktaki annesinin yanına verdi!

İlk doğan mı?

Bir melez mi?

İhanetin onu böyle yaptı!

İçeri gelin, dedikoducular!

Sen, bunu oraya yaz.

Bu gece, küçük bir yerli grup, Saray Meydanında toplanmış olacak.

Ve Bakire Meryem ikonunda bir tören yapacak.

Bu Kraliyetim adına İmparator Moctezuma'nın doğal oğlu hazır bulunacak sonra  cezasından feragat, edilerek, Hıristiyana dönüştürülmüş olacak.

Ama suçu yakılmayı gerektiriyor!

Kaptan Cristobal Quijano Tepilsin adındaki yerliyi kırbaçlayarak cezayı uygulayacak.

Topiltzin!

Cuauhtlahtohuac Topiltzin!

Onu dinlemem gerekiyor mu?

Hayır.

O Tomas olarak anılacak.

Cristóbal deri kamçı ile yerliye 33 kırbaç vuracak.

Sonra, Dr.Ojeda yaralarını halledecek, Tomas, Işık Manastırına gönderecek, orada Keşiş Diego La Coruna tarafından gerçek bir eğitim alacak.

Ve soylu bir kadın tarafından Kastilyanca dili öğretilecek, bu günden itibaren, ve tüm gözlerde, Dona İsabel Moctezuma dışında  başka isimlerle bilinecek, Tacuba İlinde ve burada onaylıyorım.

İsabel Moctezuma, ya da İsabel Moctezuma-Cortes mi?

İlki.

Sizin iğrenç karışımınızın tanrıya inanmasına gerek yok!

Tanrı iğrenç karışımlardan cenneti korusun.

İspanyollar onun yaptığı güzel numaralardan kurtulmak zorundadır.

Senin göğüslerin arasında bu altın kolye gibi yaşayabilirim, Dona İsabel.

Onu takarak, kardeşin Tomas'in dönüşümüyle beni onurlandırdınız.

Bu Hıristiyanlık için büyük bir fırsat.

Teşekkür ederim, Don Hernando.

Benim senim hikayene aşık olduğumu sanma!

Neden beni onurlu yerli hayatımdan kurtardın?

Sana asla yalan söylemem, Don Hernando!

Onun annesi babamın en sevdiği eşi oldu.

Sen benimsin!

Hayır, lütfen, Don Hernando!

Topiltzin'e bakmak benim için kolay olmadı.

Gözleri bana kocam Prens Cuauhtemoc'u hatırlatıyor, senin sebepsiz yere öldürdüğün!

Benden daha ne istiyorsun?

Senin için Malinche'i bıraktım.

Sana tanrının gerçek ışığını ve krallığımın bir kısmını verdim!

Benden başka ne istiyorsun?

Sana her şeyi verdim ve karşılığında senin halkının günah keçisi mi oldum?

İzle!

Aşağı getirin!

Ben  karanlıkta doğan  ve bu güne kadar pagan adıyla bilinen  Topiltzin, Feragat ediyorum!

Nasıl farkedemezsın bu senin düşündüğün konum değil!

Ben Don Hernando Cortés, Yeni İspanya'nın Genel Kaptanı ve Valisi.

bu topraklarda iş ve merhamet benim sözlerimledir.

Kimseye ihtiyacım yok!

O zaman bana söz ver, bir kez, kardeşim Topiltzin yaşamalıdır.

Aslında Tomas senin üvey kardeşin, sana verdiğim söze inanmanı istiyorum, Keşiş Diego onu bizden birine dönüştürecek.

Ve yalnız dil değil, ama daha önemlisi hırs ve ruhtur.

Şerefim üzerine, Dona İsabel, sana söz veriyorum.

Ve o bir insan olacak.

Kaptan Cristobal!

Ve böylece, bizim seçkin katip Ramón Quevedo'a soralım konuşmayı sonunda değerlendirelim, böylece hepimiz, İspanyollar ve Yerliler sorumlu tanık olabilir.

Bu oğlancı da kim?

Neden Keşiş Diego değilde, o var.

Topiltzin feragat etmiyor mu?

Belki Keşiş Diego tanrısına hürmeten böylesini tasvip etmiştir, Don Hernando.

Bu benim vücudum, bu benim kanımdır.

Hatta cildim beyaz olsa da  Seni asla terketmeyeceğim.

Sen lanetli Judas!

Kardeş!

Bosco!

Kahretsin, tercümanım nerede?

Bosco!

Gel, Sana ihtiyacım var!

İyi bilinsin ki, şu ana kadar ışık ve demirle biz sadece Bakire Meryem'i korumak istedik.

Bu yüzden, yaptıklarımız Mejesteleri Don Hernando Cortes tarafından muaf tutuldu.

Hala aranızdaki sapkınlara karşı mücadelede ediyoruz!

Sizin kanınızın değeri yok!

O Büyük Beyaz Kadının sizin sözlerinize layık olmadığını söylüyor.

Kimse böyle cümle ile hakaret etmeye cesaret edemez!

Babamın anısına, onu durdur!

Halka açık zincir kullanımını sen yaşakladın!

Onu öldürmek istediğini göremiyor musun?

Yapılacak bir şey yok.

Şimdi güç onda.

Yetkini kullacağın zamanı bilmelisin, ve ne zaman sabır göstereceğini.

Yerliler onu ilk fırsatta Cristobal'dan alacaklardır.

Yani bir şey yapmayacak mısın?

Bana söz verdin!

Ben seni daha bir adam sanıyordum.

Sen Cristobal'dan kötüsün.

O benim halkımın haklarını önemsemez!

Senin halkın benim umurumda değil!

Önemsediğim sensin.

Tanrım, bu kıyametten beni kurtar!

Bu tamamen senin hatan!

O alçak Cristobal onu öldürürse, sonsuza dek vicdanında ağırlık olacak!

Onların Tanrı adına yaptıklarından ben sorumlu değilim!

Neden onu alıp götürmüyorsun?

Cristobal!

Işık Manastırı 5 yyıl sonra " ve eğer Majesteleri bu toprajkları bana vermezse, ondan kendim alacağım.

Eğer yasaları egemenlik için çiğnemek gerekiyorsa, onlar bunu yapacaktır."  İşte Cortes'den çaldığım imza kalıbı!

Bizim gerçek sıkıntımız Kral Charles V.ile onu takip etmek.

İmza.

Tatlı intikam.

Umarım ne yaptığı biliyorsun?

Dikkatli ol.

Muhafızlar Cortes'in sarayına dönene kadar ona eşlik edecek.

İspanyolcaya geç.

İyi günler, Dona İsabel.

Öğrencimiz neler yapıyor?

Tomas her hafta gelişme gösteriyor, Ekselansları!

Lütfen beni bağışlayın.

O tuhaf İspanyol sınıfında ne yapıyorsunuz!

Bu akustik olabilir, ama oradaki ses sanki iki kez havlama gibi.

Bazı şeyler sadece Meksikaca söylenebilir, Ekselansları!

Oh evet, gibi?

Ve bu?

Kendini en derin kısımda aramalısın, hem kalbinle hem ciğerinle.

Kalp sadece aşk organı gibi, ciğer bilginin organıdır.

Oh, ben beynimizle düşündüğümüze inanıyorum.

Gerçi ben sizin mecazını oldukça ilginç buldum.

Önümüzdeki Cumaya kadar.

Ve Tanrı sizinle olsun.

Acemi Keşiş!

Dona İsabel'in arabası hazır olsun.

Yarın, seni kilise de dua ederken bulayım.

Bana düşüncesizce her türlü soru sordun, Kurtarıcımızın doğumu hakkında olsa bile.

Umut dolu, Kendime senin gerçek bir yolda olduğuna inanmam için izin verdim, derin dönüşüm, inançlarını sorgulamaya korkmayanlar gibi.

Ama bugün, sen ve Dona İsabel'i Meksikaca fısıldar buldum, ve şimdi vücudun parçaları üzerine ders çalışın.

Bu taraftan.

Bu dünya ve diğeri arasında seçim yapmak zorunda kalacaksın, oğlum.

Ne yazık ki, senin ve halkın için ikimizin az ortak yönü var.

Ve yolda gördüğüm şeyler arasında, senin gerçekten bir seçeneğin yok.

Biz tek parçadan yapıldık.

Tecuichpo  kanımızın yaşaması bize bağlı.

"Düşünüldüğünde TomasDona İsabel'in entrikalarının bir piyonudur.

Sahte imzanızla İspanya Kralı'na mektup yazıp size leke sürmüştür.

Bu vesileyle Bakire Meryem'e samimi bağlılığımı bildirir manastıra dönen Dona İsabel'i burada tutarak, Tomas'ı cezalandırmaktan kaçınabilirsiniz.

Çünkü hayatımdaki elimden gelen görev bu Yerli'nin ruhunu kurtarmaktır.

" Bunu düşünme bile!

O asla geri gelmeyecek.

"Oh, sen mutsuz, cahil günahkar!

Tanrı'ya nasıl cevap vereceksin, yaptığın kötü işler için?

Ama bir insan bile büyük günah işlemiş olsa bile aydınlanıp yararlı olabilir.

Ve biz her zaman acı çekmeliyiz, çünkü masumiyet doğal olarak sonsuza dek sürmez.

" Tanrıya şükürler olsun.

Aşkım, şarap dökülmüş.

Hemen orada olacağım.

Nasıl istersen, Lordum.

Asla İspanya Kralından önce onurumu risk edemezsin, kendinden  ve herkesten önce.

Sadece aşkımı ve çocuğumun acısını onurumla birlikte gömebilirsin.

Lordum, bana artık sonsuza kadar zarar veremezsin.

Bu benin vücudum  bu benim kanım.

Eğer benim kanımı akıtırsan, bu boşuna olmayacak.

Neden sana ulaşmama hiç izin vermedin, Tecuichpo?

Taşıdığım çocuk senin değil, Don Hernando.

Bu benim vücudum, bu benim kanım.

Bunlar nedir?

Oh, ateşi düşürmek için.

Ne kadar süredir böyle?

- Bilemem.

- Cortes'in  kadını hikayesinden bu yana mı?

Zaten biliyorsun.

Sen şehir dışından ayda bir kez buraya geliyorsun!

Zavallı yerli.

Rakibinin aşkını seçti  Majesteleri, Don Hernando.

Neden Cortes'in onu yakmadığını kimse anlamıyor.

Keşiş Diego'ya borçlu.

Kutsal Ana!

Vücudumu senin ellerine veriyorum!

Ama ruhumu, asla!

Tutun onu!

Sen seçilmiş birisin.

Tanrı aşkına bu ne?

Bu Cortes'den Keşiş Diego'ya minnetleriyle.

Kilitli odaya!

Seni translarından biri ele geçirmiş.

Belki bunu dışarıya veriyorsun.

Ne Dona İsabel ne de senin hakkın var hatta Cortes bile özel yazışmalara dokunamaz!

Resmi belgelerde tahrifat çok ciddi bir suçtur!

Buraya bunu öğrenmeye mi geldin?

Gerçeği tahrif etmeye!

Gerçeği tahrif etmek onu yoketmekten daha iyidir!

Kutsal Ana Tapınağında ne yaptığını unuttun mu?

Sen benim halkımı küle dönüştürdün.

Bizim gerçeğimiz duman oldu.

Ne gerçeği?

Masum bakireleri senin kana susamış putlarına kurban etmek mi?

Sen ve ben, derinlerdeyiz, aynı inancı paylaşıyoruz, Keşiş Diego, Buna rağmen, farklı dünyalardan geldik.

Biz her zamanda ve her yerde yaşıyoruz.

Başlangıçta, farklı şekillerde bir araya geldik.

Burada birlikte kilitli olmamızı umursamıyorsak,   nedeni budur.

Bizim karşılaşmamız sonsuz  ve kaçınılmaz.

Tanrı seni korusun, Tomas.

Ve o seni Dona İsabel'in kaderinde  kurtarabilir, hayatını almak yerine ona suçlarından dolayı işkenceyi tercih eden!

Ne dedin?

Kapıyı aç!

Aç!

Aç!

Korkmayın!

Açın!

Ne oldu?

Şu çılgın yerli  Topiltzin!

Tomas, diyorsun.

O kaçtı.

İşte o!

En azından onu alçak gönüllü dua ederken buldum.

Tanrıya şükür.

Kimseyi içeri sokma!

Neden böyle yok oldun?

Eğer muhafızlar seni burada bulsaydı, muhakkak döverlerdi.

Bu hoş kadın senin kadar doğrudur.

Şimdi önemli olana bu yeni kelimedir.

Biz de Tanrının çocuklarıyız, dünya ve cennet kime ait!

Onu meşgul etmek  ve diğerlerine karşı  .

sorumlu tutmak için çok basit, çok belirgin bir görev bulmalı.

O çalışmıyorsa, insan niteliklerini kaybeder.

Ve bir şekilde kilitli odaya girmemeli.

Yani gerçekten acı zevk mi?

Seni lanet hadım!

Yine senin sayende kaçtı!

Senin kilitli odaya gitmen yasak!

Burada ne yapmak istiyorsun?

Sana bu gücü veren şeytan olmalı!

Bu sefer seni affetmeyeceğim!

Bırakın beni!

Kaderimizi risk altına atabileceğinizi görmüyor musunuz?

Kapa çeneni!

Kapa çeneni!

Kes şunu, seni piç!

Yeter!

Artık dövmeyin!

Zaten yeterince sorunu var.

Yapabilirsem, sizi göndereceğim!

Ama inan bana, keşke yapabilsem!

Öleceksin, eğer ona dokunursan!

Gerçeklere nasıl bu kadar kör olabilirsiniz?

Kızkardeş!

Kutsal Ana!

Vücudumu senin ellerine veriyorum!

Ama irade gücümü, asla!

Çocuğum  yeryüzünde bu mağaralar nasıl bulundu, ona sor.

Bu mağaraları nasıl buldunuz?

Kendi Tanrım bana gönderdiğin Topiltzin için bir çare, Topiltzin'in oğlu biliyorum.

Burada yapılacak bir şey yok!

Topiltzin artık bedeninin sınırları olmayan bir ruhtur.

Ben banyoda sana yaptıklarımdan sonra bunu haketmiyorum  ama başka bir porsiyona ihtiyacım var.

Yeterince yedin.

Gücümü korumak zorundayım ve yemeğe ihtiyacım var.

Günlerdir uyumadım.

Günahkar görüşlerim olduğu söylendi.

Bana açıklama yapma!

Biraz daha var, ne yapayım?

Konuklar var!

Senin gücünü bilseydim, benim iş için yardım isterdim.

Evet, ben zaten senin dünyayı kurtarmaya gittiğini duydum.

Bana bir iyilik yap.

Beni yalnız bırak.

Birine bir kötülük senin insan eti yiyen tanrılarından daha iyidir.

Sen de yemeği seninkine dönüştür.

Keşiş Diego size dönüştürmenin kutsal gizemini açıkladı mı?

Evet, ayrıntılı olarak.

Bakire Meryem figürü ne güzel gördün mü?

Hangisi?

Pek çok Bakire Meryem imajı vardır.

Hayır, hayır, onlardan biri  biri kilitli odada.

Onu görebiliriz  ama asla anlayamayız.

Şimdi nereye gidiyorsun?

Ben mi?

Hiçbir yere.

- Nereye?

- Kilitli odaya.

Aksine  kalıyorum.

Ama belki  tekrar bir araya gelemeyiz.

Ben senin iyiliğin için gönülden teşekkür ederim Anne.

Her şey yolunda.

Ben hiç bir yerde miyim?

Kollarımda güvende misin?

Keşiş Diego'ya bir şey söyleme!

Rolando!

Senin muhafızları çağır, ve Tomas'ı hücrenin dışında yakından takip etsinler.

Hiç bir koşulda dışarıya çıkmayacak.

Ve ne yaparsa izle 

o iyi değil.

Onu bağlamamıza ne dersiniz?

Dediğim gibi.

Önce, düşündüğümüz şeyi mi planlıyor bilmeliyim.

Anne!

Topiltzin 

Şimdi bizi bırakıyorsun.

Uyan.

Belki Anne'mizin onuru sonsuza dek seninle devam edecek.

Git ve Don Hernando Cortes'i çağır, ve fetihi anlat bu size cenneten bir mesaj de.

Onlara bunu anlat, ben Keşiş Diego La Coruna, Işık Manastırına davet ediyorum.

Kral, İspanya'dan ayrılmadan önce buraları yeniden fethetmeli,  ve iki farklı ırkın hoşgörü ve sevgiyle nasıl mucizeler yarattığına tanık olmalı.

Yollarınızda gerçek bir sır vardır.

Hepsi Tanrı.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar