Print Friendly and PDF

Aşk Bu Olsa Gerek

 



İlk gözlerin beni benden aldı. Öyle anlamlar yüklüydü ki; bazen dondurma yiyen çocuk sevincinde, bazen hain, bazen saf, bazen ürkütücü, bazen de bir kız rüyasında gözlerin. Bazen de öyle bir bakardın ki, hem bir şeyler anlatmak istermiş gibi telaşlı, hem de uyku sersemi gibi suskun. Çok defa gözlerindeki anlamı kağıtlara dökmek istedim; tükenen kurşun kalemler tanığımdır inan. Bir yapabilsem, bir başarabilsem; seni sana bir anlatabilsem...

Bazen düşünüyorum da, kim bakarsa baksın gözlerinin içine; göremeyecekler benim gördüğümü. Öyle bir bakıyorsun ki bana, önce ürperiyorum; sonra korkuyorum. Yavaş yavaş başımı öne eğiyor ve bakamıyorum gözlerine. Kısa bir süre düş denizlerde barınaksız bir tekne gibi ordan oraya savruluyorum. Tekrar başımı kaldırıp gözlerine baktığımda görüyorum ki, hafiften hafife sıyırıyor serseri kurşunun hedefi. Öyle yerlere gidiyorum ki, renklerin adını unutuyorum...

Ve artık hayatımda sadece gözlerin var. Bir türlü aşamıyorum şu yalnızlığı. Boşuna değil bu çaba; biliyorum, umudun goncası elbet açacak. Birçok şey var aramızda, adı saklı kalan; bir uçurum gibi... Korktuğumu zannetme! Ancak uçurumlar birleştirir yüksek tepeleri; biliyorum. Geleceği kapadım; geçmişimi inkar ediyorum. Hayallerimi sarkıttığım uçurumdan bazen ölüm mü, kalım mı diye soruyorum kendime; ve her defasında tercih ediyorum. Sensiz ölmeyi bile yediremiyorum kendime... Aynalara daha çok bakıyorum; saçlarımı daha sık tarıyorum. Çiçek isimleri ezberliyorum. Şiirler yazıyorum. Geceleri gökyüzüne bakıp dualar ediyorum; yıldızlar kaymasın, sevenler ayrılmasın diye. Artık insanların sorunlarına çözüm arayan; yerli yersiz ağlayan; kendi kendine dans eden; her şeyden zevk alan biri oldum. Hep neydi beni bu kadar değiştiren diye sorsam da; aslında cevabını biliyorum. Yüreğimin hızlı hızlı atışından; ismini söylerken dudaklarımın titremesinden biliyorum.

Yaşıyorum; özlüyorum; bekliyorum;

ama anlatamıyorum.

Aşk bu olsa gerek!...

Elif GÖÇEN

Kaynak: Âhenk…Fikir Kültür Edebiyat Dergisi… ahenk 20 Nisan 2006

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar