Print Friendly and PDF

Görüyorum Kaçıyorum Diyen Sahte Şeyhler İçin

 

Şeyh Ebu Abdullah Hafif şöyle demiştir: Ebu'l-Hasan Müzeyyin bi­ze şöyle yazmıştı: 

"Sizin diyarda bir müridimiz vardır. Necat bulur­sa sizin için hemen cevahir getirsin." 

Bununla Ebu Muhammed Haffaf'ı kasdediyordu. Ebu Muhammed Şiraz erenleri ile bir yerde oturmuş, müşahede konusunda konuşuyorlardı. Herkes kendi ha­line göre söz söyledi. Ebu Muhammed sessizce dinliyordu. Müem- mil Cassas ona: "Sen de bir şey söyle" deyince şöyle dedi:

—Konu ile ilgili en güzel sözleri siz söylediniz. Benim söyleye­cek sözüm yok. Yine de senin bir şeyler söylemen gerekir.

Söylediğiniz sözler ilim sınırında kaldı. Müşahedenin hakika­ti değildi. Müşahedenin hakikati, perdelerin açılması ve onu apaçık görmendir.

—Bu sözü nereden nasıl öğrendin?

—Tebuk bölgesinde idim. Çok ızdırap ve meşakkat çektim. Dua ve münacaatta bulundum. Aniden perdeler açıldı ve onu ayan gör­düm. Arş üzerinde oturmuştu. Secde edip yalvardım:

Allahım!., senin katında yerim ve durumum bu değildir. Ora­da bulunanlar bu sözü duyunca kendilerinden geçtiler. Müemmil:

—Gel bazı sufileri ziyaret edelim. Haffaf durdu. Müemmil onun eline yapışıp İbn Sa'dan Muhaddis'in evine gittiler. İbn Sa'dan on­lara ilgi ve hürmet gösterdi. Müemmil:

—Ey Şeyh! Bize Hz. Peygamber'den şu hadisi rivayet etmenizi dileriz: 

Yer ile gök arasında şeytanın bir arşı vardır. Bir kul için fitne istediği zaman onu ona açar. İbn Sa'dan bu hadisin rivayet zincirin­de yer alan bütün ravileri sıralayarak bu hadisi okudu. Ebu Mu­hammed ağlayarak yerinden kalktı dışarı çıktı. Bir daha günlerce onu görmedim. Sonra karşılaştık.

—Nerelerdesin?

O günden beri kıldığım namazları kaza ediyorum. Çünkü şeytana tapmışım. Yapmam gereken şey şu: Onu orada görüp secde et­miştim. Tekrar oraya varıp onu telin edeyim. Böyle diyerek çıkıp gitti. Bir daha onu görmedik.


Kaynak: 290



Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar