Print Friendly and PDF

Sevgilim


Haccac’ın  oğlu derki: 

«Kadınlar; yaşlılardan değil, geceleri kendilerinden ilgisiz bir  halde uyuyan erkeklerden nefret ederler.»[1]

 ****

  Bir  gün Mecnun Leyla’ya selâm verdi. Leylâ selâmını almadı. Mecnun nedenini sorunca  Leylâ’dan şu cevabı aldı: 

«—Dün  gece birazcık olsun uyudun! Eğer aşkında samimî olsaydın uyumazdın!» Buna Mecnun şu mukabelede bulundu: 

«—  Bütün çalışma ve gayretlerime rağmen, sizleri göremedim. Belki rüyamda görürüm  diye uyudum, bağışla beni!»  

«— Demek ki beni unuttun da hayalimle uğraştın.. » 

«—  Ne yapayım seni göremeyince bari timsalini göreyim, dedim.. »  Bunun  üzerine Leylâ şöyle bir şiir söyledi: 

«—  Perişan halim, Mecnun’unkinden değişik değildi.  Aramızdaki  fark ancak, şu idi:

Mecnun aşkını açığa vurmuştur,  Ben  fakir Leylâ ise, aşkı içinde saklayarak ölmüştü...»  Rasûlüllah  sallallâhü aleyhi ve sellem dediler ki:

 «—          Bişr  ile Hind, aşk uğrunda ölmüşlerdir...» 

«— Bilâkis aşkı taşıyamadıklarından ölmüşlerdir, ...»  diye izah etti. Bunun üzerine Hz. Aişe  dedi ki:

 «— Bu sana da şevk ve sevgili ile kavuşma hasreti iras  etmez mi? Bana gelince ben, sen öldükten sonra artık yaşayamam! ...» 

Rasûlüllah  sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki; 

«—  Sen benden sonra yaşayacaksın; lâkin bana kavuşuncaya kadar üzüntü içinde  olacaksın! ...» dedi ve mübarek sözlerini  şöyle bitirdi:

 «Birbirlerini  seven çift ölürse, biri eşini, sanki gurbette olan birini bekliyormuş gibi  beklesin...» [2] 


  [1] İmam  Gazzâli-trc: Naim ERDOĞAN Âlemlerin Sırrı [Kitap]. - İstanbul : [s.n.], 1972,  12. Makale  [2] İmam Gazzâli-a.g.e., s. 100    


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar