Print Friendly and PDF

Sevgilim Senin İçin Ölürüm

 

"Divan'ül Fârid"

 


زِدْني بفَرْطِ الحُبّ فيك تَحَيّرا

وارْحَمْ حشىً بلَظَى هواكَ تسعّرا

وإذا سألُتكَ أن أراكَ حقيقةً

فاسمَحْ ولا تجعلْ جوابي لن تَرى

يا قلبُ أنتَ وعدَتني في حُبّهمْ

صَبراً فحاذرْ أن تَضِيقَ وتَضجرا

إنَّ الغرامَ هوَ الحياةُ فمُتْ بِهِ

صَبّاً فحقّك أن تَموتَ وتُعذرا

قُل لِلّذِينَ تقدَّموا قَبلي ومَن

بَعدي ومَن أضحى لأشجاني يَرَى

عني خذوا وبي اقْتدوا وليَ اسمعوا

وتحدّثوا بصَبابتي بَينَ الوَرى

ولقد خَلَوْتُ مع الحَبيب وبَيْنَنَا

سِرٌّ أرَقّ منَ النسيمِ إذا سرى

وأباحَ طَرْفِي نَظْرْةً أمّلْتُها

فَغَدَوْتُ معروفاً وكُنْتُ مُنَكَّرا

فَدُهِشْتُ بينَ جمالِهِ وجَلالِهِ

وغدا لسانُ الحال عنّي مُخْبِرا

فأَدِرْ لِحَاظَكَ في محاسنِ وجْهه

تَلْقَى جميعَ الحُسْنِ فيه مُصَوَّرا

لو أنّ كُلّ الحُسْنِ يكمُلُ صُورةً

ورآهُ كان مُهَلِّلاً ومُكَبِّرا

[Bu kaside, “Kaside-i Râiyye” olarakta bilinir.]


Türkçesi

Sana olan aşırı sevgimle hayretim artsın

Gönlümü yakan aşkın, ateşler düşmüş kalbime  merhamet eylesin

Ne zaman hakikatini görmek istediysem

Cömertsin, lütfen (لن تَرانى= Asla göremeyeceksin) cevâbını bir söyleme

Ey Kalbim! Aşkında sebat etmeye söz verdin

Yüreğini daraltma usanç gösterme sabırlı ol

Aşk hayattır, ben onunla öldüm

Bence âşıkın ölmesine özür dahi gerekmez
[Ölmeli ve affedilmeli]

Ey kalbim benden önce gelenlere söyle

Sonrakilere de…onlar insaf ehli ise bunu görecek [bana hak verecekler]

Benden alsınlar, yalnız bana uyup ve beni dinlesinler

Yaratılmışlar içinde şiddetli aşkımı ve sevdâmı söylesinler.

Sevgilimle halvet ederken aramızdaki geçen sırlar

Sabah esen latif rüzgardan daha tatlı nazik /incedir

Sevgilim iki tarafın bakmasına perde koymuşken izin verdi

Beni inkar ederlerdi, şimdi ise beni tanıyorlar

Cemal ve celalin arasında bıraktığın bende

Konuşmaya hal ve takat bırakmadın

Kim arzularını güzelliklerine ve yüzüne çevirse

Tasavvur edilen bütün güzellikler sende görür

Şayet kemal olan bütün güzellikleri onda sureten görselerdi

Lailahe İllallâh ve Allahu Ekber diye feryad ederlerdi

(Birde sırrını görseler ölmeleri gerekirdi…)

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar