Print Friendly and PDF

Allahtan Başka Anlayanım Yoktur

 





Kimse yok mudur ki, ona her an ben, ezel deryasının dalgasından başka bir şey olmadığımı söyleyeyim. Ben ney gibi vücûdumdan, varlığımdan boşaldım. Allahtan başka anlayanım yoktur. Ben kendimden fânî oldum, Hak’la bâkî kaldım. Varlık elbisemi yırttım, parçaladım. Ben, Hak’la bir olunca kendi maddî varlığımdan ürktüm. Hak’kın bana vaktiyle üfürdüğünü dışarı vurdum. Kendi halimden anlayanla eş oldum, ancak onun söylediklerini söylüyorum. İster Kur’ân de, ister İncil, ister Zebûr, benim sesimde Hak’ın kelâmı zuhûr etmektedir. Göklerin dönmesi, yıldızların raksı benim sazımın tesiriyledir. Feryâdımı duymuş kutsal kişiler hiç durmadan Allah’ı tesbîh etmektedirler. Açıkça şunu söyleyeyim ki aslından ayrı düşen, yaşamamaktadır.

Câmî, Neynâme, Halıcı, s. 379.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar