Print Friendly and PDF

HADÎKA...Noksan Sıfatların Nef'i

 


Allah Teâlâ'dan Noksan Sıfatların Nef'i/ Uzaklaştırmak

Öfkeyi Hakk Subhânehu ve Teâlâ isnat etmek caiz değildir, çünkü öfkesi olan İlah değildir.

Öfke ve nefretin ikisi de zorlayıcıdır ve her iki nitelik de Allah Teâlâ'dan uzaktır.

[Öfke ve nefret, her ikisi de üstün bir güç tarafından kısıtlanmadan kaynaklanır ve her iki nitelik de Allah Teâlâ'dan çok uzaktır. ]

Öfke, nefret ve haset Ehad ve Ferd  Allah Teâlâ'nın özelliklerinden biri olamaz

Onun taşlamaların tamamı Halik/ Yaradan'ın meyvelerindendir ve kullarının üzerindeki perdesidir.

O, rahmetiyle size öğüt veren ve sizi cezbeden/yakınlaştırandır.

Gelmezseniz/nazlansanız, sizi kendisine davet eder ve size cenneti seve seve sunar.

Fakat sen bu keder dünyasında yaşadığın için cahilliğin/budalalığın kaçış yolunu seçtin.

Tevhid inancının incisi için bir kabuk gibisin; sen yeni yaratılmış Adem'in halefisin;

Eğer inancının incisini kaybedersen, ondan mahrum kalmakla cevherinden ayrılırsın; ama eğer o inciyi korursan,

Başını yedinin (sema) ve dördün (cihet) ötesine kaldıracaksın; ebedî saadete ulaşacaksın ve yaratılan hiçbir şey sana zarar veremeyecek;

Şimdiki zamanda yüceleceksin ve sonsuzluğun ovasında bir şahin gibi olacaksın;

İneceğin yer meleklerin eli olacak, ayakların çamurun derinliklerinden kurtulacak.

**

فى نفى الصفات المذمومة عن الله تعالى

لا تجوز صفة الغضب فى حق الحق، ذلك أن صاحب الغضب لا يكون إلها.

١٧٤٥- والغضب والحقد كلاهما مجبور، وكلتا الصفتين بعيدتانعن الله.

فالغضب والحقد والحسد، ليست من صفات الفرد الأحد.

وكل الرجمة تكون من ثمار الخالق، وهو الستار على عبيده.

-وهوالذى يعطيك النصيحة برحمته،وهوالذى يجذبك !لى نفسه برسن اللطيف

وإذا لم تات يدعوك إلى نفسه، ويقدم لك الجنة متلطفا.

.١٧٥ - ذلك أن الوجود فى هذه الدنيا الم، وأنت من الجهل قد أخذت طريق الألم.

وأنت كالصدف لدر التوحيد كما أنك الخلف لآدم الجديد.

فإذا أضعت أنت در التوحيد، لصرت فى الإفلاس بعد الغنى فريدا.

ولو انك حفظت هذا الدر، فإنك سوف ترتفع برأسك عن (السموات) السبعة وعن (الجهات) الأربعة.

وتصل بعد ذلك إلى سرور الأبد، ولا يصيبك من الخلق أذى قط.

١٧٥٥- وتصير مرفوع الرأس فى الزمان، وتحلق فى فضاء الأزل كأنك البازى.

وتصير أيدى الملوك لك منزلا، وتخرج كلتا قدميك من قعر الطين.

**

[Of His Mercy.]    

Malice and rancour are far removed from His attributes ; for hate belongs to him who is under command. It is not permissible   to speak of anger in respect of God, for God has no quality of anger;  anger and hatred are both due to constraint by superior force, and both qualitiesare far distant from God. Anger and passion and re­concihation and hatred and malice are not among the attributes of the one sole God ; from God the Creator all is mercy; He is the Veiler  of His slaves ; of His mercy He gives thee counsel ; He draws thee to

 Himself by the kindness of the noose.  If thou comest not, He calls thee towards Himself ; He offers thee Paradise in His kindness, but because thou livest in this abode of sorrow thou of thy folly hast taken the road of flight. Thou art as a shell for the pearl of the belief in the Unity ; thou art a successor of the newly-created Adam ;  if thou lose that pearl of thy belief, in being dispossessed of it thou wilt be parted from thy substance ; but if thou guard that pearl,

   thou shalt raise thy head beyond the seven and the four ;  thou shalt reach eternal happiness, and no created thing shall harm thee ; thou shalt be exalted in the present time, and upon the plain of eternity thou shalt be as a hawk ; thy alighting-place shall be the hand of kings, thy feet shall be freed from the depths of the mire.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar