HADÎKA...Noksan Sıfatların Nef'i
Allah Teâlâ'dan Noksan Sıfatların Nef'i/ Uzaklaştırmak
Öfkeyi
Hakk Subhânehu ve Teâlâ isnat etmek caiz değildir, çünkü öfkesi olan İlah
değildir.
Öfke
ve nefretin ikisi de zorlayıcıdır ve her iki nitelik de Allah Teâlâ'dan
uzaktır.
[Öfke
ve nefret, her ikisi de üstün bir güç tarafından kısıtlanmadan kaynaklanır ve
her iki nitelik de Allah Teâlâ'dan çok uzaktır. ]
Öfke,
nefret ve haset Ehad ve Ferd Allah Teâlâ'nın
özelliklerinden biri olamaz
Onun
taşlamaların tamamı Halik/ Yaradan'ın meyvelerindendir ve kullarının üzerindeki
perdesidir.
O,
rahmetiyle size öğüt veren ve sizi cezbeden/yakınlaştırandır.
Gelmezseniz/nazlansanız,
sizi kendisine davet eder ve size cenneti seve seve sunar.
Fakat
sen bu keder dünyasında yaşadığın için cahilliğin/budalalığın kaçış yolunu
seçtin.
Tevhid
inancının incisi için bir kabuk gibisin; sen yeni yaratılmış Adem'in halefisin;
Eğer
inancının incisini kaybedersen, ondan mahrum kalmakla cevherinden ayrılırsın;
ama eğer o inciyi korursan,
Başını
yedinin (sema) ve dördün (cihet) ötesine kaldıracaksın; ebedî saadete
ulaşacaksın ve yaratılan hiçbir şey sana zarar veremeyecek;
Şimdiki
zamanda yüceleceksin ve sonsuzluğun ovasında bir şahin gibi olacaksın;
İneceğin yer meleklerin eli olacak, ayakların
çamurun derinliklerinden kurtulacak.
**
فى نفى الصفات المذمومة عن الله
تعالى
لا تجوز
صفة الغضب فى حق الحق، ذلك أن صاحب الغضب لا يكون إلها.
١٧٤٥- والغضب والحقد كلاهما مجبور، وكلتا
الصفتين بعيدتانعن الله.
فالغضب
والحقد والحسد، ليست من صفات الفرد الأحد.
وكل
الرجمة تكون من ثمار الخالق، وهو الستار على عبيده.
-وهوالذى يعطيك النصيحة برحمته،وهوالذى يجذبك
!لى نفسه برسن اللطيف
وإذا لم
تات يدعوك إلى نفسه، ويقدم لك الجنة متلطفا.
.١٧٥ - ذلك أن الوجود فى هذه الدنيا الم، وأنت
من الجهل قد أخذت طريق الألم.
وأنت
كالصدف لدر التوحيد كما أنك الخلف لآدم الجديد.
فإذا أضعت
أنت در التوحيد، لصرت فى الإفلاس بعد الغنى فريدا.
ولو انك
حفظت هذا الدر، فإنك سوف ترتفع برأسك عن (السموات) السبعة وعن (الجهات) الأربعة.
وتصل بعد
ذلك إلى سرور الأبد، ولا يصيبك من الخلق أذى قط.
١٧٥٥- وتصير مرفوع الرأس فى الزمان، وتحلق فى
فضاء الأزل كأنك البازى.
وتصير
أيدى الملوك لك منزلا، وتخرج كلتا قدميك من قعر الطين.
**
[Of His Mercy.]
Malice and
rancour are far removed from His attributes ; for hate belongs to him who is
under command. It is not permissible to
speak of anger in respect of God, for God has no quality of anger; anger and hatred are both due to
constraint by superior force, and both qualitiesare far distant from God. Anger
and passion and reconcihation and hatred and malice are not among the
attributes of the one sole God ; from God the Creator all is mercy; He is the
Veiler of His slaves ; of His
mercy He gives thee counsel ; He draws thee to
Himself by the kindness of the noose. If thou comest not, He calls thee towards
Himself ; He offers thee Paradise in His kindness, but because thou livest in
this abode of sorrow thou of thy folly hast taken the road of flight. Thou art
as a shell for the pearl of the belief in the Unity ; thou art a successor of
the newly-created Adam ; if
thou lose that pearl of thy belief, in being dispossessed of it thou wilt be parted
from thy substance ; but if thou guard that pearl,
thou shalt raise thy head beyond the seven
and the four ; thou shalt
reach eternal happiness, and no created thing shall harm thee ; thou shalt be
exalted in the present time, and upon the plain of eternity thou shalt be as a
hawk ; thy alighting-place shall be the hand of kings, thy feet shall be freed
from the depths of the mire.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar