Print Friendly and PDF

HADÎKA...Kulluğunda

Bunlarada Bakarsınız

 


Hatem köleliğin ne olduğunu sorardı: kölelik tecrit/soyutlamadan başka bir şey değildir ki.

Onun zincirlerini onun kölesi oluncaya kadar taşı, yoksa varlığın sana gülecektir.

Ve onun kapısında olan ve kemerini bağlamamış olanlar artık yok.

Fakat, bellerinde karıncalar gibi kemerle doğanlar yıllar ve ayların annesidirler.

Tüm ilgi ve alaka/ kayıtlarınızı kısıtlamaya çalışın ve tüm mallarınızı ve nedenleri yatırın.

Şaşkınlığa düşüp  (Allah'ın) ipinden ayrılmayasınız diye, zincirlerini tüm uzuvlarınıza bağlayın.

Kulluk ancak boyun eğmekle olur ve bilmiyorsan oku "القلب السليم sağlam bir kalp"  

Baskı için aşırıya kaçmayın, çünkü hiç kimse bir şeyi karşılıksız vermemiştir.

Kimin ibret gözü yoksa kördür.  O, bir kuş, bir canavar ve hayvan dahi değildir.

Hikmet sahibi olan kimse rıza yolundayken,  için gök cisimlerinin hareketleri beyhude hale gelir (o yaptı, çünkü)

Her şeyi yaratanın yurdundaki kulluk; çaresizlik, zayıflık, basitlik, zillet [içinde olmaktır…yoksa ibadet etmek yetmez]

Eğer ondan uzakların uzağında ise acı çek; kişi kul ise ubudiyetten neş'et etmiştir. [vücuda gelmiştir.]

Ne zaman  ezeli hikmetin sâkisiyle oldun, geri kalanları sen seçersin artık...

Dinde bin derece ve bir derece vardır ki bunların en küçüğüdür, yolu "sensizlik (varlığından çıkmak)" olandır.

Kovan gibi bir beden istiyorsanız, kalkanı adalet oklarının önüne atacaksın.

Adalet oku/kaza oku ile yaralandı, onun yarasına asla ilaç/deva bulunmadı.

Adalet okunun vuruşu çıldırtıcı bir güçtür ve hiç kimse onun yaralarından kurtulamamıştır.

Seni meraklı budala,  denizden kaçmıyorsun, el ve ayak olmadan hayatta kalamazsın.

Arif bir kalbe sahip olan herkes, kalbini keyfiyet ve sebebiyetten/nasıl ve nedensellikten ayırır..

Ağlarında avlanıyor gibi kalarak kaza okunun eziyetini beklemek zorundasın.

Sana fayda ve zararı kim yazdı, sonra emrini oku " قل لن يصيبنا bize olmaz"  [kaderden başkası değmez] deyin.

Ruhun için, ilahi emir [Kadir] gecesi yazıldı, sense gündüz okuyorsun.

Senin kalbin cehaletin  "cim" inden bıkmış ve sanki "mim" harfinin bir çemberiymiş gibi hasta bir akıldan da bıktın.

Zahiri hüküm, içinden haber verir ve hükmün başlangıcı da, sonunu gösterir.

Kendinizi suya atın, çünkü denizde yüzmenin farkında değilsiniz.

Size yukarıdan bir musibet yöneldiği zaman, hemen "Allah" deyin, "âh"  demeyin.

Hakkın hükmü size baktığı zaman sakının ve ilahların yolunu hızla kesin/çabucak engelleyin.

Böylece o ilahlar/avatar seni kötü yapmasın ve ayrıca ilahları yoldan çevirmesin diye.

Tedbirin kazaya faydalı olduğu zaman, ciğerini boş yere kana bulaştırma.

El ve dudak, her şey ilk yaratanın elinin altındadır. Servi meşesi ve gül goncası da öyle..

Kıymetlilerin elinde bir anlaşma ve şanlı kuşun kemikleri olun.

Hakkın dışında her şeyi kabul etmeyin ve kalp tüm kıskançlıklardan uzaktır.[kabul eder]

Ve yüzünü mum gibi onun önünde rezil et ve su ile kuşan ve ateşten bir taç koy.

Sen Yüceler Yücesi'nin sevgisinin önünde bir kandilsin, öyleyse canı onun gibi ver ve mutlu bir şekilde gül.

Ve ruha arzunu vermelisin, o inkar evinde ruhun hiçbir değeri yoktur.

Kesik bir kafayla nefes alan, hükmün idrakini nuruyla taşır. [mum]

[Onlar] Allah'ın takdirinden ve emrinden başını bükerler ama yine de bir yerde sessizce otururlar.

Nemrut için yangın, İbrahim için bir bahçe olan ateşe, kendini ve eşini teslim et.

Ve eğer zâtı önünde bir dilenciye dönüşmüyorsan, o zaman Allah Teâlâ senin için Tanrı değildir.

O halde nefsi hikmet okuna hedef, imanı da sevgisine bir kabuk kıl.

Şeriat'ın (Arş'ın) kalpleri için bir yer var diyorsunuz, öyleyse Arş'ın (arşın) tersini nerede arıyorsunuz? .

Allah sözün sembolünü bundan dolayı bilir, o takdirde onun işaretini işaretlerde arayın.

**

 

فى العبودية

١٨٨٥ -حتام تسأل ما هى العبودية، وليست العبودية إلا التجرد.

فاحمل قيده حتى تكون عبدا له، وإلا فإن وجودك ضاحك منك.

وأولئك الذين على بابه ولم يربطوا الحزام الآن عدم.

ذلك أنهم من أم السنين والشهور، قد ولدوا والحزام على وسطهم كالنمل.

فاربط كل أعضائك بالقيد، وأودع الأموال والأسباب كلها.

١٨٩٠ -وضع قيده على كل الأعضاء ، حتى لا تصير منفصلا عن حبل (الله )حائرا.

وليست العبودية إلا عن طريق التسليم، وإذا لم تكن تعلم فاقرأ= القلب السليم=.

فلا تفرط فيه من أجل الطبع، فلم يعط أحد كل شىء فى مقابل لا شىء.

وكل من لم تكن له عين العبرة عمياء ، لا يكونحتى مثل الطير والوحش والدواب.

وعند من يكون حكيما فى طريقه من الرضا، تصير حركة الأفلاك عقيمة ( لديه ) .

١٨٩٥- والعبودية فى دار مبدع الكل، هى العجز والضعف والهوان والذل.

ويكون البعيد بعيدا فى معاناة البلاء ، ويكون المرء عبدا من نشأته فى العبودية.

وحينما تكون حكمة القدم هى الساقى، تقوم أنت بالاختيار فيما يبتقى.

فهناك ألف درجة ودرجة فى الدين، وأقلها ذلك الذى له طريق بدونك.

وإذا كنت تريد جسدا كخلية النحل، فالق ا لمجن أمام سهام القضاء .

١٩٠٠-وكل من أمرضه سهم القضاء ، لا تقبل جراحته الدواء .

وضربة سهم القضاء كاسرة للمجن، ولم ينج شخص من جراحها قط.

وأنت لا تنجو من البحر ايها الفضولى الأهوج إلا بدون يد او قدم.

وكل من لهم قلوب عارفة، فانهم يفصلون القلب عن الكيفية والسببية.

ويكون أمام أذى سهم أحكامه، باقيا كالصيد فى شباكه.

١٩٠٥-فمن الذى كتب عليك النفع والمضر، اقرأ إذن أمر= قل لن يصيبنا=.

فمن أجل روحك كتب الأمر الربانى ليلا ما تقرأه أنت نهارا.

وقدضاق قلبك من أجل جيم الجهل والعقل السقيم كأنه دائرة حرف =الميم=.

وظاهر الحكم مخبر عن باطنه، وأول الحكم يدل على آخره.

فالق بنفسك فى الماء فليس منا يكون علم السباحة فى البحر.

١٩١٠-وحينما يتوجه إليك البلاء من أعلى اذهب وقل =االله= ولاتقل =آه =

وحينما ينظر ناحيتك حكم الحق، احذر وسد سريعا طريق الآه -

حتى لا تجعلك تلك الأهة شريرا، وحول تلك الآه أيضا عن طريقها.

ومتى كان حذرك نافعا للقضاء ، لا تجعل كبدك دماء عبثا.

واليد والشفة تحت يد مبدع الكل، هى صانعة أيكة السرو وبرعمة الورد.

١٩١٥-فكن صفقة فى يد قيمه، وكن عظاما لطائر مجده.

ولا تقبل كل ما هو سوى الحق، واصرف القلب عن الأغيار كلهم.

واهنا بوجهك أمامه كالشمع، وتمنطق بالماء وضع تاجا من النار.

فأنت مصباح أمام حب الملأ الأعلى، فابذل الروح مثله واضحك بسعادة.

وابذل الروح برغبتك فليست للروح قيمة فى تلك الدار من الانكار.

١٩٢٠-فذلك الذى يتنفس برأس مقطوع، إنما يحمل حكمه بنور بصيرته.

-فهولا يلوى الرأس من حكم الله وأمره، بل يجلس صامتا فى مكان واحد.

ويسلم نفسه وأيته للنار، فهى حرقة على النمرود وبستان على إبراهيم.

وإذا لم تتحول أمام نفسك إلى شحاذ، فإن الإله لا يكون بالنسبة لك إله.

فاجعل الروح هدفا لسهم حكمه، واجعل الإيمان صدفا لدر عشقه -

١٩٢٥-فأنت تقول أن هناك مكانا لقلوب الشرع ( العرش ) ، فأين إذن تبحث عن مقلوب العرش ( الشرع ) ؟ .

فمن هذا يعلم الله رمز الكلام، فابحث إذن عن إشارته فى الإشارات.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar