HADÎKA...Kulluğunda
Hatem
köleliğin ne olduğunu sorardı: kölelik tecrit/soyutlamadan başka bir şey
değildir ki.
Onun
zincirlerini onun kölesi oluncaya kadar taşı, yoksa varlığın sana gülecektir.
Ve
onun kapısında olan ve kemerini bağlamamış olanlar artık yok.
Fakat,
bellerinde karıncalar gibi kemerle doğanlar yıllar ve ayların annesidirler.
Tüm
ilgi ve alaka/ kayıtlarınızı kısıtlamaya çalışın ve tüm mallarınızı ve
nedenleri yatırın.
Şaşkınlığa
düşüp (Allah'ın) ipinden ayrılmayasınız
diye, zincirlerini tüm uzuvlarınıza bağlayın.
Kulluk
ancak boyun eğmekle olur ve bilmiyorsan oku "القلب
السليم sağlam bir kalp"
Baskı
için aşırıya kaçmayın, çünkü hiç kimse bir şeyi karşılıksız vermemiştir.
Kimin
ibret gözü yoksa kördür. O, bir kuş, bir
canavar ve hayvan dahi değildir.
Hikmet
sahibi olan kimse rıza yolundayken, için
gök cisimlerinin hareketleri beyhude hale gelir (o yaptı, çünkü)
Her
şeyi yaratanın yurdundaki kulluk; çaresizlik, zayıflık, basitlik, zillet [içinde
olmaktır…yoksa ibadet etmek yetmez]
Eğer
ondan uzakların uzağında ise acı çek; kişi kul ise ubudiyetten neş'et
etmiştir. [vücuda
gelmiştir.]
Ne
zaman ezeli hikmetin sâkisiyle oldun, geri
kalanları sen seçersin artık...
Dinde
bin derece ve bir derece vardır ki bunların en küçüğüdür, yolu "sensizlik
(varlığından çıkmak)" olandır.
Kovan
gibi bir beden istiyorsanız, kalkanı adalet oklarının önüne atacaksın.
Adalet
oku/kaza oku ile yaralandı, onun yarasına asla ilaç/deva bulunmadı.
Adalet
okunun vuruşu çıldırtıcı bir güçtür ve hiç kimse onun yaralarından kurtulamamıştır.
Seni
meraklı budala, denizden kaçmıyorsun, el
ve ayak olmadan hayatta kalamazsın.
Arif
bir kalbe sahip olan herkes, kalbini keyfiyet ve sebebiyetten/nasıl ve
nedensellikten ayırır..
Ağlarında
avlanıyor gibi kalarak kaza okunun eziyetini beklemek zorundasın.
Sana
fayda ve zararı kim yazdı, sonra emrini oku " قل لن
يصيبنا bize olmaz" [kaderden başkası değmez] deyin.
Ruhun
için, ilahi emir [Kadir] gecesi yazıldı, sense gündüz okuyorsun.
Senin
kalbin cehaletin "cim" inden bıkmış
ve sanki "mim" harfinin bir çemberiymiş gibi hasta bir akıldan da bıktın.
Zahiri
hüküm, içinden haber verir ve hükmün başlangıcı da, sonunu gösterir.
Kendinizi
suya atın, çünkü denizde yüzmenin farkında değilsiniz.
Size
yukarıdan bir musibet yöneldiği zaman, hemen "Allah" deyin, "âh"
demeyin.
Hakkın
hükmü size baktığı zaman sakının ve ilahların yolunu hızla kesin/çabucak
engelleyin.
Böylece
o ilahlar/avatar seni kötü yapmasın ve ayrıca ilahları yoldan çevirmesin diye.
Tedbirin
kazaya faydalı olduğu zaman, ciğerini boş yere kana bulaştırma.
El
ve dudak, her şey ilk yaratanın elinin altındadır. Servi meşesi ve gül goncası da
öyle..
Kıymetlilerin
elinde bir anlaşma ve şanlı kuşun kemikleri olun.
Hakkın
dışında her şeyi kabul etmeyin ve kalp tüm kıskançlıklardan uzaktır.[kabul eder]
Ve
yüzünü mum gibi onun önünde rezil et ve su ile kuşan ve ateşten bir taç koy.
Sen
Yüceler Yücesi'nin sevgisinin önünde bir kandilsin, öyleyse canı onun gibi ver
ve mutlu bir şekilde gül.
Ve
ruha arzunu vermelisin, o inkar evinde ruhun hiçbir değeri yoktur.
Kesik
bir kafayla nefes alan, hükmün idrakini nuruyla taşır. [mum]
[Onlar]
Allah'ın takdirinden ve emrinden başını bükerler ama yine de bir yerde sessizce
otururlar.
Nemrut
için yangın, İbrahim için bir bahçe olan ateşe, kendini ve eşini teslim et.
Ve
eğer zâtı önünde bir dilenciye dönüşmüyorsan, o zaman Allah Teâlâ senin için
Tanrı değildir.
O
halde nefsi hikmet okuna hedef, imanı da sevgisine bir kabuk kıl.
Şeriat'ın
(Arş'ın) kalpleri için bir yer var diyorsunuz, öyleyse Arş'ın (arşın) tersini
nerede arıyorsunuz? .
Allah
sözün sembolünü bundan dolayı bilir, o takdirde onun işaretini işaretlerde
arayın.
**
فى العبودية
١٨٨٥ -حتام تسأل ما هى العبودية، وليست العبودية
إلا التجرد.
فاحمل
قيده حتى تكون عبدا له، وإلا فإن وجودك ضاحك منك.
وأولئك
الذين على بابه ولم يربطوا الحزام الآن عدم.
ذلك أنهم
من أم السنين والشهور، قد ولدوا والحزام على وسطهم كالنمل.
فاربط كل
أعضائك بالقيد، وأودع الأموال والأسباب كلها.
١٨٩٠ -وضع قيده على كل الأعضاء ، حتى لا تصير
منفصلا عن حبل (الله )حائرا.
وليست
العبودية إلا عن طريق التسليم، وإذا لم تكن تعلم فاقرأ= القلب السليم=.
فلا تفرط
فيه من أجل الطبع، فلم يعط أحد كل شىء فى مقابل لا شىء.
وكل من لم
تكن له عين العبرة عمياء ، لا يكونحتى مثل الطير والوحش والدواب.
وعند من
يكون حكيما فى طريقه من الرضا، تصير حركة الأفلاك عقيمة ( لديه ) .
١٨٩٥- والعبودية فى دار مبدع الكل، هى العجز
والضعف والهوان والذل.
ويكون
البعيد بعيدا فى معاناة البلاء ، ويكون المرء عبدا من نشأته فى العبودية.
وحينما
تكون حكمة القدم هى الساقى، تقوم أنت بالاختيار فيما يبتقى.
فهناك ألف
درجة ودرجة فى الدين، وأقلها ذلك الذى له طريق بدونك.
وإذا كنت
تريد جسدا كخلية النحل، فالق ا لمجن أمام سهام القضاء .
١٩٠٠-وكل من أمرضه سهم
القضاء ، لا تقبل جراحته الدواء .
وضربة سهم
القضاء كاسرة للمجن، ولم ينج شخص من جراحها قط.
وأنت لا
تنجو من البحر ايها الفضولى الأهوج إلا بدون يد او قدم.
وكل من
لهم قلوب عارفة، فانهم يفصلون القلب عن الكيفية والسببية.
ويكون
أمام أذى سهم أحكامه، باقيا كالصيد فى شباكه.
١٩٠٥-فمن الذى كتب عليك النفع والمضر، اقرأ إذن
أمر= قل لن يصيبنا=.
فمن أجل
روحك كتب الأمر الربانى ليلا ما تقرأه أنت نهارا.
وقدضاق
قلبك من أجل جيم الجهل والعقل السقيم كأنه دائرة حرف =الميم=.
وظاهر
الحكم مخبر عن باطنه، وأول الحكم يدل على آخره.
فالق
بنفسك فى الماء فليس منا يكون علم السباحة فى البحر.
١٩١٠-وحينما يتوجه إليك البلاء من أعلى اذهب
وقل =االله= ولاتقل =آه =
وحينما
ينظر ناحيتك حكم الحق، احذر وسد سريعا طريق الآه -
حتى لا
تجعلك تلك الأهة شريرا، وحول تلك الآه أيضا عن طريقها.
ومتى كان
حذرك نافعا للقضاء ، لا تجعل كبدك دماء عبثا.
واليد
والشفة تحت يد مبدع الكل، هى صانعة أيكة السرو وبرعمة الورد.
١٩١٥-فكن صفقة فى يد قيمه، وكن عظاما لطائر
مجده.
ولا تقبل
كل ما هو سوى الحق، واصرف القلب عن الأغيار كلهم.
واهنا
بوجهك أمامه كالشمع، وتمنطق بالماء وضع تاجا من النار.
فأنت
مصباح أمام حب الملأ الأعلى، فابذل الروح مثله واضحك بسعادة.
وابذل
الروح برغبتك فليست للروح قيمة فى تلك الدار من الانكار.
١٩٢٠-فذلك الذى يتنفس برأس مقطوع، إنما يحمل
حكمه بنور بصيرته.
-فهولا يلوى الرأس من حكم الله وأمره، بل يجلس صامتا
فى مكان واحد.
ويسلم
نفسه وأيته للنار، فهى حرقة على النمرود وبستان على إبراهيم.
وإذا لم
تتحول أمام نفسك إلى شحاذ، فإن الإله لا يكون بالنسبة لك إله.
فاجعل
الروح هدفا لسهم حكمه، واجعل الإيمان صدفا لدر عشقه -
١٩٢٥-فأنت تقول أن هناك مكانا لقلوب الشرع (
العرش ) ، فأين إذن تبحث عن مقلوب العرش ( الشرع ) ؟ .
فمن هذا
يعلم الله رمز الكلام، فابحث إذن عن إشارته فى الإشارات.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar