HADÎKA...Takdir ve Kader
O'nun Takdirinde, Kaderinde, Emrinde Ve Yaratılışında
O,
hükmünden sana dileğini, dinin düzenini ve dünyanın aklını verdi.
Dünyadan
doğan her şey emrinden, Peygamber'in söylediği her şey emrindendir.
Din
ve küfür, güzel ve çirkin, eski ve yeni, " bütün emirler ona aittir/döner."
Kudretlinin
emrinde olan herkes koyduğun nizam üzerine muvafıktır/kuruludur.
Onun
sanatı zahirlerinde görünür ama, gücü ve
kahrının karşısında herkes ona boyun eğmiştir.
Hepsi
kudreti ve hilmi arasında için askıya alındı,
Hepsi önceki bilgisine mahkum oldular. [Kader bilgisi]
Sıradan,
âlimlerden kim varsa, mahkumlar ve
yöneticiler arasında kimler varsa;
Hepsi
onun huzuruna geri dönecek ve iyilik yapan herkes ona minnet borçludur.
Sebepleri
akla aktarmış ve nesebleri/ soykütüğü nefsin yolunu kesmiştir.
Nefsin
nisbetini ruh dünyasına, kör bir adamı Umman'ın cevherine bağlamıştır.
Hikâye
Alaycılıkta/iğnelemede
mahir olan biri, kör birine bir cevher gösterdi…
Tek
: Bana iki balıklı bir kolye ve yap.
Ve
alaycı kimse sinirlendi. Bilmiyor ki,
mercan ve cevher aslında hepsi bir değil mi?
Madem
ki Allah bana bu özü (göz) vermedi. Öyleyse bu mücevherleri önümde taşıyın ve
alay etmeyin.
Bu
yüzden merkebin sana gülmesini istemiyorsan,
cevheri onun uzmanına götürün.
Cevher
uzmanının eli iyi bilir, öyle ki tesadüfen cevhere ayağının ayasını sürdüğünde
bile.
Ve
çok iyi bilirsiniz ki, Cenâb-ı Hakk'ın yaratıcı eli sonsuzluk fezasındadır
Alfabesinin
bir harfini yazarsan, başını ondan kaldıramazsın.
Her
sanatta Allah'ın emri zaten hamile bir kadının fiili gücü için yapılmıştır.
Böylece
plasentaya giden yolu açtıklarında, hamile kadın açtıkları o yoldan doğurur,
Emriyle
hiçliğe tabi olan varlık, ne zaman O'na isyan etmeye gücü yetecek ki? .
Ve
bir emirle her şeyi uyandırma çağrısı yaptığında, adamlar (dairesinin) içine hepsi girdi.
Üstadın
bütün yazdığı ve eserleri, bir çocuk mektepte okuyabilir.
Akıl
bir kalem, nefis bir defter oldu ve madde surete/imgeye, beden ise imgelere
tabidir.
Ve
aşka dedi ki: "Benden korkma" ve akla da: "Kendini bil" dedi
Akıl
her zaman aşkın peşindedir ve ruhun cömertliği de aşkın hamiyyeti/gayreti, koruması iledir.
Ve
aşka dedi ki, "melik ol" ve elbette "Değerli ol" demekti.
**
Ve
insanları beslediğimde beladan sonra hayvan suyunu alıyorum.
Nutkunuz/konuşmanız
için madde [dil] yarattığı sürece,
Kutsal Ruh yolunda onunla kumar oynuyorsun.
Kutsal
Ruh nefse döner, ve nefiste, akıl da başarılı bir şekilde geri döner.
Böylece
insanların başlangıcından cinlerin sonuna kadar tarzı budur.
Bütün
çağların dönüşü ona doğru, kitapta okudun
ya " bütün
işler sonunda Allah'a döner.".
Seçilmiş
(mevcut) onun perdesi altındadır ve onlar prangalarıyla ona bağlıdır.
Aşağıdakiler
ve yukarıdakiler, her ikisi O'nun emrindendir ve insanlar ise hayırdan ve
şerden habersizdirler.
Ve
o kişi dünyayı dakikalar içinde biliyor… senin kendine yaptığı her şeyin iyi olduğunu
İyinin
ve çirkinin adı benden ve sendendir ve Allah'ın emri gerçekte her zaman iyidir.
Cenab-ı
Hakk'a yemin ederim ki, senin
hangi yerde yaşayacağına ve hangi yere sahip olduğunu bilir.
Ve
Allah kalbinizin sırrını çok iyi bilir, çünkü suretinizi ilk O şekillendirdi.
Aklın
ne zaman farkına varacak ve (bu aklın) her şeyde şüphe etmekten başka sana neyi
gösterecek. [merak ediyorum]
Allah
Teâlâ'dan gelen her şey her zaman iyidir ve senden gelen her şeyde tamamen
yanlıştır.[Bildiysen]
**
فى قضائه وقدره وأمره وصنعه
لقد أعطاك
من حكمك التمنى وأمر الدين وعقل الدنيا.
-وكل ما يولد من العالم فهو من الأمر، وكل ما
يقوله النبى فهو من الأمر.
١٦٧٠- والكفروالدين والجميل والقبيح والقديم
والجديد، =يرجع الأمركله إليه=
وكل من هم
تحت أمر الجبار قائمون على وفق الأمر.
كلهم
مقهورون وقدرته قاهرة، وصنعته على ظهورهم ظاهرة.
كلهم
موقوفون لقدرته وحلمه، وكلهم محبوسون لسابق علمه.
العامى
ومن هو من العلماء ، والمحكوم ومن هو من الحاكمين.
١٦٧٥- كلهم عائدون إلى حضرته، وكل من له منة
فالمنة له.
وقد نقلت
أسبابه العقل، وقد قطعت أنساب ه سبيل النفس.
ومثل
النفس بالنسبة لعالم الروح، مثل الأعمى وجوهر عمان.
حكاية.
أبدى شخص
جوهرا لأعمى، وكان هذا الشخص من الذين يجيدون السخرية.
( وسأله)
: ماذا تريد من هذا الخرز؟ فرد: أصنع لى عقدا وسمكتين.
١٦٨٠-ولا يدرى شخص لماذا تغضب، أليس االمرجان
والجوهر كلها بجوهر العين ؟ .
إذن فما
دام الله لم يهبنى هذا الجوهر( العين )، فاحمل هذه الجواهر من أمامى ولا تسخر.
وإذا كنت
تريد ألا يضحك الحمار عليك، فاحمل الجوهرإلى الخبير بالجوهر.
ويد
الخبير بالجوهر تعلمه جيدا، حتى حينما يسوق كف قدمه على الصدف.
وأنت تعلم
جيدا أن يد صنع الله عز وجل فى فضاء الأزل.
١٦٨٥ - لو كتبت حرفا من أبجديتها، لا تستطيع أن
تسحب رأسك منه.
وقد جعل
أمر الله فى كل فن، لقوة حبلى بالفعل.
بحيث أنهم
حينما يفتحون طريق المشيمة، تلد الحامل من ذلك الطريق الذى فتحوه،
وذلك الذى
يخضع العدم لأمره، متى يستطيع الوجود أن يعصاه ؟ .
وقد جعل
بامر واحد الجملة أيقاظا، وكلهم أتوا فى ( دائرة ) الفرجال.
١٦٩٠-وكل ما يكتبه الأستاذ ويسوقه، يستطيع
الطفل أن يقرأه فى المكتب.
وقد صار
العقل قلما وصارت النفس دفترا، والمادة قابلة للصورة والجسم للصور.
-وقال للعشق:لاتخف إلامنى،
وقال للعقل أعرف نفسك.
والعقل
دائما من رعية العشق، وبذل الروح من حمية العشق.
وقال
للعشق كن ملكا، وقال للطبع: كن قيما ٠
١٦٩٥- ومن العناء الذى أطعمه للأركان، احصل أنت
إذن على ماء الحيوان.
فما دام
يخلق منه مادة لنطقك، فإنما يقامر به فى طريق روح القدس.
فيعود
الروح القدس إلى النفس، وتعود النفس موفقة كالعقل.
وهكذا
أسلوبه من بداية الأركان حتى نهاية الجان.
وكلها نحوه
عودة الدهور، ومقروءفى الكتاب =إليه تصيرالأمور=
. ١٧٠٠- والمختار(
موجود) تحت حجبه، والمجبور مقيد بأغلاله.
وكلاهما
من أمره التحت والفوق، والبشر غافلون عن الخير وعن الشر.
كل ما كان
وكل ما سيكون( منه) ، وإنما استطاعوا أن يفعلوا ما أمر به.
ويعلم ذلك
الشخص العالم بالدقائق، إن كل ما صنع لك فيه الخير.
واسم
الحسن والقبيح منى ومنك، وأمر الله دائما طيب فى الحقيقة.
١٧٠٥ – والله عزوجل عالم أى مقر لك وأى محل.
ويعلم
الله جيدا سر قلبك، ذلك أنه هو الذى صور صورتك أول الأمر.
فمتى يصير
عقلك مدركا له، وأى شىء يبديه( هذا العقل) لك إلا الشك فيه.
كل ما
يكون من عند الله فهو دائما طيب، وكل ما هو منك فكله أخطاء.
**
On His
Decree And Ordinance And His Creative
Power.
All
that comes forth in the world is by decree, and what the prophet speaks is also by decree; infidelity and faith, good and evil, old and
new,—all is referable to Him ; whatso exists, is under
the command of the Almighty ; all things work in accordance with the decree.
All are in subjection,—His Omnipotence the subduer ; His creative Power appears
high above all. All is subject to His Omnipotence, dependent on His mercy ; all were preceded in time by
His eternal Omniscience. The man of the people, or he of the philosophers, he
who is under command, or who is of the learned,—all must return to His
Presence; whoso possesses power, it is of His favour. His causes have displaced
Reason from her position ;' His methods of deriving one thing from another
have cut off the soul’s feet.
The
soul’s relation to the world of life is like a blind man and a pearl of ‘Umman.
One showed a pearl to a blind man;
the greedy fool asked him, ‘ How much wilt thou give for this pearl ?’ He said, » ' A round cake and two fishes ; for
no one can discern ruby or pearl,— why be angry ?—except by the pearl of the
eye. So, since God has not given me this pearl, do thou take away that other pearl, and talk
no more folly. If thou dost not wish to be laughed at by the ass, take thy
pearl to one who is skilled in pearls ; as soon as he puts the sole of his foot
upon the oyster, his art knows well its value.’ Understanding is a tent before His gate, the
soul a soldier in His army ; the soul from fear of being rejected by
Him sweeps not the dust of His Court except by permission ; all in place and
time are’His property, from the ‘ Be ’ of His decree to the wicket of ‘ Jt
was.' His decree has commanded the service of His Court to all
intelligences in the words ‘ Obey God ;
from the vegetative to the reasonable soul all like slaves are seeking Him.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar