Print Friendly and PDF

HADÎKA...Takdir ve Kader

 

O'nun Takdirinde, Kaderinde, Emrinde Ve Yaratılışında


O, hükmünden sana dileğini, dinin düzenini ve dünyanın aklını verdi.

Dünyadan doğan her şey emrinden, Peygamber'in söylediği her şey emrindendir.

Din ve küfür, güzel ve çirkin, eski ve yeni, " bütün emirler ona aittir/döner."

Kudretlinin emrinde olan herkes koyduğun nizam üzerine muvafıktır/kuruludur.

Onun sanatı zahirlerinde  görünür ama, gücü ve kahrının karşısında herkes ona boyun eğmiştir.

Hepsi kudreti ve hilmi arasında için askıya alındı,  Hepsi önceki bilgisine mahkum oldular. [Kader bilgisi]

Sıradan, âlimlerden kim varsa,  mahkumlar ve yöneticiler arasında kimler varsa;

Hepsi onun huzuruna geri dönecek ve iyilik yapan herkes ona minnet borçludur.

Sebepleri akla aktarmış ve nesebleri/ soykütüğü nefsin yolunu kesmiştir.

Nefsin nisbetini ruh dünyasına, kör bir adamı Umman'ın cevherine bağlamıştır.

Hikâye

Alaycılıkta/iğnelemede mahir olan biri, kör birine bir cevher gösterdi…

 (Ve ona sordu): Bu boncuklardan ne istersin?

Tek : Bana iki balıklı bir kolye ve yap.

Ve alaycı kimse sinirlendi.  Bilmiyor ki, mercan ve cevher aslında hepsi bir değil mi?

Madem ki Allah bana bu özü (göz) vermedi. Öyleyse bu mücevherleri önümde taşıyın ve alay etmeyin.

Bu yüzden merkebin sana gülmesini istemiyorsan,  cevheri onun uzmanına götürün.

Cevher uzmanının eli iyi bilir, öyle ki tesadüfen cevhere ayağının ayasını sürdüğünde bile.

Ve çok iyi bilirsiniz ki, Cenâb-ı Hakk'ın yaratıcı eli sonsuzluk fezasındadır

Alfabesinin bir harfini yazarsan,  başını ondan kaldıramazsın.

Her sanatta Allah'ın emri zaten hamile bir kadının fiili gücü için yapılmıştır.

Böylece plasentaya giden yolu açtıklarında, hamile kadın açtıkları o yoldan doğurur,

Emriyle hiçliğe tabi olan varlık, ne zaman O'na isyan etmeye gücü yetecek ki? .

Ve bir emirle her şeyi uyandırma çağrısı yaptığında, adamlar  (dairesinin) içine hepsi girdi.

Üstadın bütün yazdığı ve eserleri, bir çocuk mektepte okuyabilir.

Akıl bir kalem, nefis bir defter oldu ve madde surete/imgeye, beden ise imgelere tabidir.

Ve aşka dedi ki: "Benden korkma" ve akla da: "Kendini bil" dedi

Akıl her zaman aşkın peşindedir ve ruhun cömertliği de  aşkın hamiyyeti/gayreti, koruması iledir.

Ve aşka dedi ki, "melik ol" ve elbette  "Değerli ol" demekti.

**

Ve insanları beslediğimde beladan sonra hayvan suyunu alıyorum.

Nutkunuz/konuşmanız  için madde [dil] yarattığı sürece, Kutsal Ruh yolunda onunla kumar oynuyorsun.

Kutsal Ruh nefse döner, ve nefiste, akıl da başarılı bir şekilde geri döner.

Böylece insanların başlangıcından cinlerin sonuna kadar tarzı budur.

Bütün çağların dönüşü ona doğru,  kitapta okudun ya " bütün işler sonunda Allah'a döner.".

Seçilmiş (mevcut) onun perdesi altındadır ve onlar  prangalarıyla ona bağlıdır.

Aşağıdakiler ve yukarıdakiler, her ikisi O'nun emrindendir ve insanlar ise hayırdan ve şerden habersizdirler.

Ve o kişi dünyayı dakikalar içinde biliyor… senin kendine  yaptığı her şeyin iyi olduğunu

İyinin ve çirkinin adı benden ve sendendir ve Allah'ın emri gerçekte her zaman iyidir.

Cenab-ı Hakk'a yemin ederim ki, senin hangi yerde yaşayacağına ve hangi yere sahip olduğunu bilir.

Ve Allah kalbinizin sırrını çok iyi bilir, çünkü suretinizi ilk O şekillendirdi.

Aklın ne zaman farkına varacak ve (bu aklın) her şeyde şüphe etmekten başka sana neyi gösterecek. [merak ediyorum]

Allah Teâlâ'dan gelen her şey her zaman iyidir ve senden gelen her şeyde tamamen yanlıştır.[Bildiysen]

**

فى قضائه وقدره وأمره وصنعه

لقد أعطاك من حكمك التمنى وأمر الدين وعقل الدنيا.

-وكل ما يولد من العالم فهو من الأمر، وكل ما يقوله النبى فهو من الأمر.

١٦٧٠- والكفروالدين والجميل والقبيح والقديم والجديد، =يرجع الأمركله إليه=

وكل من هم تحت أمر الجبار قائمون على وفق الأمر.

كلهم مقهورون وقدرته قاهرة، وصنعته على ظهورهم ظاهرة.

كلهم موقوفون لقدرته وحلمه، وكلهم محبوسون لسابق علمه.

العامى ومن هو من العلماء ، والمحكوم ومن هو من الحاكمين.

١٦٧٥- كلهم عائدون إلى حضرته، وكل من له منة فالمنة له.

وقد نقلت أسبابه العقل، وقد قطعت أنساب ه سبيل النفس.

ومثل النفس بالنسبة لعالم الروح، مثل الأعمى وجوهر عمان.

حكاية.

أبدى شخص جوهرا لأعمى، وكان هذا الشخص من الذين يجيدون السخرية.

( وسأله) : ماذا تريد من هذا الخرز؟ فرد: أصنع لى عقدا وسمكتين.

١٦٨٠-ولا يدرى شخص لماذا تغضب، أليس االمرجان والجوهر كلها بجوهر العين ؟ .

إذن فما دام الله لم يهبنى هذا الجوهر( العين )، فاحمل هذه الجواهر من أمامى ولا تسخر.

وإذا كنت تريد ألا يضحك الحمار عليك، فاحمل الجوهرإلى الخبير بالجوهر.

ويد الخبير بالجوهر تعلمه جيدا، حتى حينما يسوق كف قدمه على الصدف.

وأنت تعلم جيدا أن يد صنع الله عز وجل فى فضاء الأزل.

١٦٨٥ - لو كتبت حرفا من أبجديتها، لا تستطيع أن تسحب رأسك منه.

وقد جعل أمر الله فى كل فن، لقوة حبلى بالفعل.

بحيث أنهم حينما يفتحون طريق المشيمة، تلد الحامل من ذلك الطريق الذى فتحوه،

وذلك الذى يخضع العدم لأمره، متى يستطيع الوجود أن يعصاه ؟ .

وقد جعل بامر واحد الجملة أيقاظا، وكلهم أتوا فى ( دائرة ) الفرجال.

١٦٩٠-وكل ما يكتبه الأستاذ ويسوقه، يستطيع الطفل أن يقرأه فى المكتب.

وقد صار العقل قلما وصارت النفس دفترا، والمادة قابلة للصورة والجسم للصور.

-وقال للعشق:لاتخف  إلامنى، وقال للعقل أعرف نفسك.

والعقل دائما من رعية العشق، وبذل الروح من حمية العشق.

وقال للعشق كن ملكا، وقال للطبع: كن قيما ٠

١٦٩٥- ومن العناء الذى أطعمه للأركان، احصل أنت إذن على ماء الحيوان.

فما دام يخلق منه مادة لنطقك، فإنما يقامر به فى طريق روح القدس.

فيعود الروح القدس إلى النفس، وتعود النفس موفقة كالعقل.

وهكذا أسلوبه من بداية الأركان حتى نهاية الجان.

وكلها نحوه عودة الدهور، ومقروءفى الكتاب =إليه تصيرالأمور=

. ١٧٠٠- والمختار( موجود) تحت حجبه، والمجبور مقيد بأغلاله.

وكلاهما من أمره التحت والفوق، والبشر غافلون عن الخير وعن الشر.

كل ما كان وكل ما سيكون( منه) ، وإنما استطاعوا أن يفعلوا ما أمر به.

ويعلم ذلك الشخص العالم بالدقائق، إن كل ما صنع لك فيه الخير.

واسم الحسن والقبيح منى ومنك، وأمر الله دائما طيب فى الحقيقة.

 ١٧٠٥ – والله عزوجل عالم أى مقر لك وأى محل.

ويعلم الله جيدا سر قلبك، ذلك أنه هو الذى صور صورتك أول الأمر.

فمتى يصير عقلك مدركا له، وأى شىء يبديه( هذا العقل) لك إلا الشك فيه.

كل ما يكون من عند الله فهو دائما طيب، وكل ما هو منك فكله أخطاء.


 **

On His Decree And Ordinance  And His Creative Power.

All that comes forth in the world is by decree, and what the prophet speaks is also by decree;     infidelity and faith, good and evil, old and new,—all is referable to Him ; whatso exists, is under the command of the Almighty ; all things work in accordance with the decree. All are in subjection,—His Omnipotence the subduer ; His creative Power appears high above all. All is subject to His Omnipotence, dependent  on His mercy ; all were preceded in time by His eternal Omniscience. The man of the people, or he of the philosophers, he who is under com­mand, or who is of the learned,—all must return to His Presence; whoso possesses power, it is of His favour. His causes have displaced   Reason from her position ;'  His methods of deriving one thing from another   have cut off the soul’s feet.

The soul’s relation to the world of life   is like a blind man and a pearl of ‘Umman.  One showed a pearl to a blind man; the greedy fool asked him, ‘ How much wilt thou give for this pearl ?’  He said, » ' A round cake and two fishes ; for no one can discern ruby or pearl,— why be angry ?—except by the pearl of the eye. So, since God has not given me this pearl,  do thou take away that other pearl, and talk no more folly. If thou dost not wish to be laughed at by the ass, take thy pearl to one who is skilled in pearls ; as soon as he puts the sole of his foot upon the oyster, his art knows well its value.’  Under­standing is a tent before His gate, the soul a soldier in His army ;     the soul from fear of being rejected by Him sweeps not the dust of His Court except by permission ; all in place and time are’His property, from the ‘ Be ’ of His decree to the wicket of ‘ Jt was.' His decree has commanded the service of His Court to all intelligences in the words ‘ Obey God   ; from the vegetative to the reasonable soul   all like slaves are seeking Him.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar