Print Friendly and PDF

HADÎKA...Beş Vakit Namazın Şartları

Bunlarada Bakarsınız

 

Bu Bölüm

Beş Vakit Namazın Şartları, Münacaat, Huşu, Vakar Ve Duanın Hakkında

Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur: "Onlar, gayba inanıp namazı kılanlardır…"

Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem onu kılmaya ​​çıkarken: "Ellerinizin sahip olduğu?...[en güzel şey]" dedi.

Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem: "Dünyanızdan bana şey sevdirildi: Koku, kadın ve gözümün nuru namaz." buyurmuştur.

Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem dedi ki: "Namazı kasten terk edenler kafirlerdir." ve "İslam ile küfür arasını ayıran namazı terk etmektir."

Ve dedi ki: "Kul Rabbiyle sohbet ediyordur" ve o da: "Kul, Rabbiyle konuştuğunu bilseydi, yönünü çevirmezdi"

Efendim salla'llâhü aleyhi ve sellem, buyurdu:

"Namazlarınızda huşu içerisinde olun."

Ve yine şöyle buyurdu:

"Namaz mü'minin nurudur, kim namazı dosdoğru kılarsa, namazla cennete kavuşur."

***

Kul murdarlığından çıkıncaya kadar, namaz yücelik perdesini geri çekmez.

 Namazın anahtarı senin arınman olduğuna göre bil ki onu kilitlemek senin hatandır.

Meleklerin kâsesinden şarap içerken, ne zaman göklerin damına ayağını basacaksın?

Bu harap olan dünyada bir eşek gibi karnınız yiyecek ve beliniz suyla doluyken; dördünün (dört unsur), duyuların ve aşağıdakilerin (havass-ı hamse) ve (altı cihet) te olduğun sürece, aşağılık heves/şehvetinden başka şarap tadamazsın. Tanrı lütfuyla sizi nasıl kendine alabilir ya da dualarınızı özgürce kabul edebilir?

Allah'ın emri seni ne zaman alçaltırsa, üç rükün üzerine dört tekbir al.

Ebediyet dünyasının cüppelerini dokuyanlar, size sadece nükte ve gazel okurlar.

Ne zaman padişahın yüzünü gördün ki ve burun gökte ayaklanın sudaydı?

Dilencinin yemeği ve cübbesi temiz olmalı, yoksa mahvolursun toz içinde;

Eğer yemek ve elbise temiz değilse namazın bir avuç topraktan nasıl daha hayırlıdır?

Namaza boş boş girmeyin, utanın ve Allah'tan korkun…

 Ve kim kendini Allah'a adamazsa, Allah ona namazında ağırlık verir.

Köpek kuyruğuyla inini süpürür, ama sen dua ettiğin yeri iç çekerek süpürmezsin.

Yaradan'a hizmet etmek için, mekânını, giysini ve ruhunu temizle.

Nefsin kıblesi Samed'in eşiği, "Ehad"=göğsü ise o Ehad'in Kâbesi ve mukaddesliğidir.

O halde, ezanın tadına varıncaya kadar, Uhud'daki Hamza gibi nefsinle kumar oyna.

 Hakk dışında her şeyi yak ve onu [nefsini] aldat ve dinden başka her şeyi temizle.

Ve muhtaç olduğun zaman lütfuyla seni ayağa kaldırır, fakat ihtiyacım yok dersen namazını kabul etmez.

Ve eğer tereddüt etmeden namaz kılma zahmetine katlansaydınız, ciğerinizi bir tavada soğanla kızartır gibi olurdunuz.

Dolayısıyla namazı tevazuuyla kılarsa, lütuf eli sır perdesini kaldırır.

Ve her kim iyilik katına koşarsa, ona verileni vermiştir ve aradığını bulmuştur.

Aksi takdirde, şeytan namazına dahildir ve seni tekrar (ondan) çıkarıncaya kadar bir saniye durmak istemez.

(Ey İblis) sen cimri yaratıldın ve namaz ikramdır, namaz, sen yaratılmadan önce vardı…

Ve kalpten ve ruhtann on yedi rekat, bilin ki, âlimlerin sekiz bin niyetine denktir.

O halde, on yedi on sekize yakın olduğu için bunun yanlış bir hesaplama olduğunu söylüyorsunuz.

Kim de on yedi rek'at kılarsa, on sekiz âlemin hükümdarı odur.

Allah Teâlâ, namazı terk edersen, kıskançlık, öfke, cimrilik, şehvet ve açgözlülük üzerine bırakacaktır.

Kalbinizden haset çıkarmadıkça, onun çirkin işlerinden kurtulamazsınız.

Namaz borcunu bir ganimet olarak görmediğiniz zaman, namazınızın bir değeri yoktur.

Ne zaman değer vererek [namaza] eğilirsen ipini , Allah Teâlâ yemin  Cebrail'e bile yetişirsin.

Namaz kılanın önce gusül/abdesti alması gerekir, çünkü Hakk Subhânehu ve Teâlâ  cünübün namazını kabul etmez.

Sende kin ve hile olduğu müddetçe guslün yokmuş gibisin.

Büyük Arş'ın Rabbi namazı kabul etmediğinden, yıkanmamak/güsül almamak kınanacak niteliklerdendir.

Eğer sana ait olan her şey safsa, o zaman senin cenabetinde Hakk tarafından yana olmalı..

Namaz asıl, dalı da yıkanma ve abdesttir ve tedavisi olmayan bir hastalığına bir deva olur…

Ve yolu " hayır" لا ", süpürge ile süpürmediğiniz sürece" إلا الله Allah'tan başka" evine ulaşamazsın.

Allah Teâlâ sizi yüreğinizin derinliklerinden heyecanlandırdığında, dua ihtiyaçtan doğar.

Ve ihtiyaç halinde temizlik yapmadığınız zaman, Hakk için namaz caiz olmaz.

Saflığın senin yasın ve kendinden yokluğundur ve kendini öldürmek senin kefaretindir.

Ve yolda bir can öldürüldüğünde, Allah'ın lütfu yakında onun yüzünden ortaya çıkar.

Eğer ona muhtaç olduğun sözü bulamazsan, o zaman çabucak kendini üç kez boşanmış bulacaksın.

Ve nefsin arzularının huzurunda olan namaz, yüz suyunun tazeliğinden uzaktır.

Bedenin toprağa, ruhun göğe gittiği zaman, ruhunun melekler gibi namazla meşgul olduğunu görürsün.

**

فصل فى شرائط الصلوات الخمس والمناجات والتضرع والخشوع والوقار والدعاء

قال الله تعالى := الذين يؤمنون بالغيب ويقيمون الصلاة=

  وقال النبى عليه السلام عند نزعه : = وما ملكت أيمانكم=

 وقال النبى ا: احبب إلى دنياكم ثلاث : الطيب والنساء وقرة عينى فى الصلاة=

. وقال عليه السلام :=من ترك الصلاة عامدا فقد كفر وبين الإسلام والكفر ترك الصلاة=

.وقال: االمصلى يناجى ربه= وقال عليه السلام : =لوعلم المصلى من يناجى ماالتفت=

  وقال عليه السلام : =كن فى صلاتك خاشعا=

  وقال عليه السلام : االصلاة نورالمؤمن، من أقام الصلاة أعطى الجنة بالصلاة=.

***

ما لم يخرج العبد من الحدث، فانه لا يكثف حجاب عن الصلاة.

ولما كان مفتاح الصلاة هو طهارتك، فاعلم أن قفلها هو عيوبك.

١٣٥٠- ومتى تضع قدمك على سقف الفلك، ومتى تشرب خرك من كأس الملك ؟

وما دمت كالحمار فى هذه الدنيا الخربة، فإن بطنك من عباد الخبز وظهرك إلى الماء .

-وما دمت تحت( الطباع) الأربعة و( الحواس) الخمة و( الجهات )الستة، فلن تذوق الخمر إلا من دن الهوس.

وما دام الحق يجذبك بلطفه، فإنه يقبل صلاتك طرعا.

فمتى يحقرك أمر الإله، لتكن التكبيرات الأربعة على أركانك الثلاثة.

١٣٥٥- ونساجو أردية عالم الأزل، إنما يقرأون عليك النكتة والغزل.

ومتى رأيت وجه سلطان الشرع، وأنت أنف فى السماء وأست فى الماء .

ويجب أن تكون اللقمة والخرقة كلتاهما طاهرتين، و إلا صرت هالكا فى التراب.

وحينما لا يكون طعامك أو كسوتك طاهرين، سواء تكون صلاتك وقبضة التراب .

فلا تدخل إلى الصلاة برعونة، فاخجل وخف من الله.

١٣٦٠-وكلمن لم يكن بنفسه منصرفا إلى لله،أعطاه الله فى صلاته ثقلا.

والكلب يكنس مكانه بذيله، وأنت لا تكنس بالآه مكان الصلاة.

فطهر المكان والثوب والروح، من أجل خدمة الخالق.

وقبلة الروح هى حظيرة الصمد، و=أحد= الصدرهوكعبة الأحد وحرمته.

فقامر بروحك مثل حمزة فى أحد، حتى تجد طعما للأذان.

١٣٦٥- واحرق كل ما هو سوى الحق وأغر عليه، وتطهر منكل ما هو سوى الدين.

وعندما تكون محتاجا فإنه يرفعك بلطفه، أما إذا كنت مستغنيا فإنه لا يقبل صلاتك.

ولو انك حملت هم الصلاة بلا ضراعة، فكأنك تأكل قلية البصل من كبدك.

ومن ثم فلو كان هناك ضراعة مع الصلاة، فإن يد اللطف ترفع حجاب السر.

وكل من يسرع إلى حظيرة اللطف، أعطاه هو ما يعطى ووجد ما يبحث عنه.

١٣٧٠- وإلا فإن إبليس فى داخل الصلاة، ينصت حتى يخرجك (منها) ثانية.

لقد خلقت ( يا إبليس ) لئيما والصلاة كريمة، لقد خلقت حديثا والصلاة قديمة.

وسبع عشرة ركعة من القلب والروح، اعلم اغها ( تساوى ) ملك ثما نية عشر ألف عالم.

وأنت تقول إذن أن هذا خساب غير دقيق، ذلك أن السبعة عشرة قريبة من الثما نية عشرة.

وكل من يقوم بسبع عشرة ركعة، فإنه( يحوز) على ملك العوالم الثمانية عشرة.

١٣٧٥ - والحسد والغضب والبخل والشهوة والحرص،تكون كلها على الله لو تركك فى الصلاة.

وما دمت لا تخرج الحسد من قلبك، فإنك لن تتحرر من أعماله القبيحة.

وحينما لا ترى من الدين غنيمة لك، لا تكون هناك قيمة من صلاتك.

وحينما تلوى قيمتك عنانها، فأنها و=الله= تلحق حتى بجبريل.

وعلى طالب الصلاة بادى ذى بدء أن يقوم بالاغتسال، ذلك أن الحق لا يقبل الصلاة من جنب .

 ١٣٨٠- وما دام الغسل والغش موجودين فى باطنك، فإن غسلك يكون مثل عدمه تماما.

وعدم الغسل من الصفات الذميمة، إذ لا يقبل الصلاة رب العرش العظيم.

فإذا كان كل ما يتعلق بك طاهرا، فإن جنابتك كلها فى جنب الحق.

وأصل الصلاة وفرعها الغسل والوضوء ، وصحة الداء العضال تكون من الدواء .

وما دمت لا تكنس الطريق بمكنسة =لا=، فإنك لا تصل إلى دار = إلا الله=.

١٣٨٥- وحينما يثيرك الإله من أعماق القلب، فإن الصلاة تنبع إذن من الحاجة.

وحينما لا تقوم بالطهارة محتاجا، فإن الصلاة لا تجوز نحو الحق.

وطهارتك هى نحيبك والغيبة عن نفسك، وقتل نفسك هو كفارتك.

وحينما تقتل النفس فى الطريق، فإن فضل الله يسفر سريعا عن وجهه.

فكن محتاجا حتى تجد القول، و إلا فسوف تجد سريعا الطلاق الثلاث.

١٣٩٠-وتلك الصلاة التى تكون فى حضور=هوى النفس= ، تكون بعيدة عن نضارة ماءالوجه.

وحين يذهب الجسد إلى التراب = وتذهب= الروح إلى الفلك، انظر إلى روحك فى الصلاة كأنها الملك.

**

Of Addresses To God, And Self-Abasement, And Humility.      

Prayer will not draw back the veil of Majesty till the servant comes forth from his defilement;  as thy purity opens the door of prayer, so know that thy corruption locks it against thee. When wilt thou plant thy foot upon the heavens’ roof, when drink wine from the angels’ cup? How can God in His kindness take thee to Himself, or freely  accept thy prayers, while like an ass within this rotting mansion thy belly is full of food and thy loins of water ?  How wilt thou ever see the Lord of the divine Law, thy lower parts sunk in the water and thy nose in heaven ?   

Thy beggar’s food and cloak must both be pure, or thou wilt come to thy destruction in the dust; if food and raiment be not pure how is thy prayer better than a handful of dust ? Keep pure for the glory of God’s service thy habitation and thy raiment and thy soul; the dog sweeps his lair with his tail, but thou sweepest not with sighs   thy place of prayer. 

Though all thou hast be spotless, yet is all polluted before God. He who seeks Him makes use first of a bath, for God accepts not the prayers of the unclean; and how canst thou perform thy neglected   ablution so long as thy heart holds enmity and hatred? Thy envy, anger, avarice, desire, and covetousness,—I marvel indeed if these will admit of thy coming to prayer ! Till thou banishest envy from thy heart, thou wilt never be free from its evil workings. If thou hast not washed thyself free from blame, the mighty Lord will not receive thy prayer; but when thy heart draws thee out from thyself,   then true prayer rises up from thy destitution. The whole of prayer lies in ablution and purification;   recovery from a grie' ous sickness depends on the use of remedies.   

Until thou sweep the path with the broom of Not, how canst thou enter the abode of Except God V So long as thou art under the dominion of the four, the five and the six,        thou shalt not taste of wine save from the jar of lust. Burn and destroy all else but God ; cleanse thyself from everything but the true faith. The soul’s qibla  is the threshold of the Most High ; the heart’s Uhud is the sanc¬tuary of the One ;    at Uhud devote thy life like Hamza, that so thou mayest taste the sweetness of the call to prayer.

Come not in thy pride to prayer ; take shame to thyself and stand in awe of God ; him God receives in prayer who has no commanding dignity in his own eyes? Helpless, thou wilt be received with kind¬ness ; wanting for nothing, thy prayer will not be accepted.

 Wanting for nothing, if thou give thyself the trouble of prayer, thou shalt consume thy liver fried in the pan with onions.      But if along with prayer goes helplessness, the hand of kindness shall raise the veil of the secret; then, speeding into the Court of God’s kindness, he renders what is due, he obtains what he sought ;  and if it be not so,    Iblis will hear thee when thou art at prayer, and drag thee forth again.

Thou earnest abject, thy prayer is honoured ; thou earnest as a  raw youth, thy prayer is as one of venerable age. Know, that the seventeen rak'ahs of prayer given forth from the soul’s heart are a kingdom of eighteen thousand worlds ;  a kingdom of eighteen thousand worlds belongs to him who performs the seventeen rak'ahs ; and say not that this reckoning is too small, for seventeen is not far from eighteen.  

Thy self-esteem     utters no prayer, for it sees no profit for thee in  religion ; while thy self-esteem guides the reins I doubt indeed if it will ever come where Gabriel is. Thy prayer will not admit thee to God if thou hast not purified thyself in indigence ; thy purification lies in lowliness and selflessness, thy atonement in the slaughter of thy Self ; and when thou hast slain thy Self upon the path, God’s  favour will quickly manifest itself. Come in thy poverty if thou wouldst find admission : and if thou do not so, then thou wilt quickly find thyself trebly divorced ;  for the prayer that is received into His presence has no concern with the pollution of worldly glory. 

When death drags forth thy life, then from thy indigence there springs true prayer ; when thy body has gone to the dust and spirit to the skies, then mayst thou see thy soul engaged, as angels are, in prayer.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar