Print Friendly and PDF

Beni Kötü Etme

 



Zülf Ber- Bad


Saçlarını rüzgarda savurma, beni berbad etme

Naz edip de varlığımı kökünden sökme


Şehre şöhret olma, beni divane edip dağlara düşürme

Şirin işvelerini gösterip beni Ferhat’a çevirme


Ellerle mey içme, ciğerim delip meyden kızıl kanatma

Yüzün benden çevirme, feryadımı göklere yükseltme


Zülfün döküp beni mahvetme, lülelerine mahkum etme

Çehreni o kadar güzelleştirip de beni berbad etme


Güller açsın yanağında, vazgeçeyim gülden

Boyunu göster de geçeyim servinin seyrinden


Dostken el olup beni kendimden geçirme

Ağyarın gamıyla gamlanıp beni kederlendirme


Zülfün döküp beni mahvetme, lülelerine mahkum etme

Çehreni o kadar güzelleştirip de beni berbad etme


Saçlarını rüzgarda savurma, beni berbad etme

Naz edip de varlığımı kökünden sökme.


(Hafız-i Şirazi Divanı; 316. Gazel)


Saçlarını rüzgârın eline verip dağıtma da beni havalandırma, perişan etme. Naza başlama da varlığımı kökünden sökme!

Yanağını yalınlandır da beni gülden vazgeçir; boyunu yücelt de selviyi seyretme kaydından geçeyim! 

Şehirde meşhur olma da beni deli divane edip dağlara düşürme; Şirin işvelerini gösterme de beni Ferhat etme.

Başkalarıyla şarap içme de ciğer kanını içmeyeyim. Benden baş çekip çekinme de feryadımı göklere yüceltme.

Saçlarını halka halka dökme de beni bağlara, kayıtlara sokma. Yüzünü o kadar güzelleştirme de beni berbat etme!

* Yabancı bir dost gibi durma da beni kendimden geçirme. Ağyarın gamını yeme de neşemi bozma.

Melek gibi dolaşma da Hâfız’ı öldürme. Râm ol da kutlu talih bana yardım etsin.

Orjinali (Transkripte edilmiş)


Zolf bar bad medih ta nedehi berbadem

Naz bünyad mekon ta nekeni bünyadem


Mey mehor ba hame kes ta nehorem huni ciger

Ser mekeş ta nekeşed ser be felek feryadem


Zolf ra haelkı mekon ta nekoni der bendem

Turera tab made ta nadehi ber badem


Yari bigane meşu ta niberi ez hişem

Gam agyar mehor ta nekoni naşadem


Ruh ber efruz ke farğ keni ez bergü golem

Gaed ber efruz ke ez serv koni azadem


Şem'i her cem meşu verne besuzi mara

Yad e her kavm mekon ta nerevi ez yadem


Şuhreyi şehr meşo ta nenehem ser de kuh

Şure Şirin menoma ta nekoni Ferhadem


Rahm kon ber meni meskin o be feryadem res

Ta be ha ke dare asf naresad feryadem


Hafez ez curi tu haşa ki begardaned ruy

Men ez an ruz ki der bend to em azadem. 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar