Print Friendly and PDF

BENİM HALİM

 


[Mefā‘īlün mefā‘īlün mefā‘īlün mefā‘īlün]

 

Kesip rīş-i sefīdim pīr iken yosma cevān oldum

Maḳām-ı Mevlevīde şeyḫ idim pīr-i muġān oldum

 

Ne sāfī müslümān ḳaldım ne oldum ḳıpḳızıl kāfir

Giriftār-ı belā-yı fitne-i āḫir zamān oldum

 

Dilimde nūr-ı īmānım başımda ḳapḳara şapḳa

Misāl-i ṣubḥ-ı kāẕib nūr u ẓulmetle ‘ayān oldum

 

Semā‘-ı mevlevīyi terk edip ögrenmedim dansı

Selānīk dönmesinden de beter bir müslümān oldum

 

‘Abā bonjur silindir şapḳa oldu sikke-i Monlā

Bu uydurma ḳıyafetlerle rüsvāy-ı cihān oldum

 

Ne şāhān-ı seleften nā’il oldum luṭf u iḥsāna

Ne cumhūriyet erkānıyla yār-ı hem-‘inān oldum

 

Müderrisler baña Dārü’l-fünūnda eyledi sebḳat

Cehāletten ḥamāḳatten egerçi imtiḥān oldum

 

Te’emmül eyleyip eṣ-ṣabru miftāḥu’l-ferec sırrın

Misāl-i kīr-i paṭriḳ-i zamān bī-imtinān oldum

 

Nevā-yı nāy ile raḳṣān olurken bir zamān BĀḲĪ

Belā-yı hicr ile şimdi mücessem bir fiġān oldum

 

‘Abdülbāḳīy Gölpıñarlı

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar