Print Friendly and PDF

Senin Adın Kalmalı





 

Bir Adın Kalmalı


Bir adın kalmalı geriye 

bütün kırılmış şeylerin nihayetinde 

aynaların ardında sır 

yalnızlığın peşinde kuvvet 

evet nihayet 

bir adın kalmalı geriye 

bir de o kahreden gurbet 


sen say ki 

ben hiç ağlamadım 

hiç ateşe tutmadım yüreğimi 

geceleri, koynuma almadım ihaneti 

ve say ki 

bütün şiirler gözlerini 

bütün şarkılar saçlarını söylemedi 

hele nihavent 

hele buselik hiç geçmedi fikrimden 

ve hiç gitmedi 

bir topak kan gibi adın 

içimin nehirlerinden 

evet yangın 

evet salaş yalvarmanın korkusunda talan 

evet kaybetmenin o zehirli buğusu 

evet nisyan 

evet kahrolmuş sayfaların arasında adın 

sokaklar dolusu bir adamın yalnızlığı 

bu sevda biraz nadan 

biraz da hıçkırık tadı 

pencere önü menekşelerinde her akşam 


dağlar sonra oynadı yerinden 

ve hallaçlar attı pamuğu fütursuzca 

sen say ki 

yerin dibine geçti 

geçmeyesi sevdam 

ve ben seni sevdiğim zaman 

bu şehre yağmurlar yağdı 

yani ben seni sevdiğim zaman 

ayrılık kurşun kadar ağır 

gülüşün kadar felaketiydi yaşamanın 

yine de bir adın kalmalı geriye 

bütün kırılmış şeylerin nihayetinde 

aynaların ardında sır 

yalnızlığın peşinde kuvvet 

evet nihayet 

bir adın kalmalı geriye 

bir de o kahreden gurbet 

beni affet 

Kaybetmek için erken, sevmek için çok geç


 Ahmet Hamdi Tanpınar

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar