Print Friendly and PDF

Alternatif Maneviyat..Ruhçuluk...Spiritüel

Bunlarada Bakarsınız

 


Allan Kardec tarafından kurulan Ruhçuluk, maddi olmayan ruhani bir dünyanın bilimsel yöntemlerle incelendiği reenkarnasyona dayalı bir doktrin izleyerek, ruhlarla iletişimden bilgi edinilebileceğini varsayar. Popüler kültürdeki ürkütücü tasvirlerin aksine, ruhçular için ruhlarla iletişim ciddi bir girişimdir.

Bedri Ruhselman tarafından Türk ruhçuluğunu 1936 ve 1969 yılları arasında sistemli bir hale getirilmiştir.

Birincil Kaynaklar

 

Akalın, H. (1960). Taassup ve Eğitim. Ruh ve Madde, 1(8), 23.

Akalın, H. (1964). Gazetelerdeki Ruhi Haberler. Ruh Dünyası, 2(13), 30-31.

Akay, S. (1951). Ruhlarla Konuşma. îç Varlık, 1(3), 78-81.

Akay, S. (1966). Manyetizma-Hipnotizma ve Tababet. Beyoğlu Hastanesi Tıp

Dergisi, 1(1), 22-25.

Akkaş, T. (1951). Hakikati Arama Aşkı. İç Varlık, 1(1), 11.

Akkaş, T. (1952a). Halkımızla Başbaşa: Vazife Şuuru. îç Varlık, 1(11), 381-385.

Akkaş, T. (1952b). İlim ve Din. İç Varlık, 2(20), 704.

Aray, M. (1951). Mustafa Molla’nın Notlarından: 12/13-1/1948 Celse Zabtı. İç

Varlık, 1(2), 60.

Aray, M. (1962). Ruh ve Hayat. İzmir: Karınca Matbaacılık.

Aray, M. (1963). Bilgi Bütünlüğü Sağlayınız. Ruh Dünyası, 1(9), 6-7.

Aray, M. (1964). Rüyalar ve Şuuraltının Sınırı. Ruh Dünyası, 2(17), 36.

Arıcan, G. (1960a). Hipnotizma ve Tedavi. Ruh ve Madde, 1(3), 15.

Arıcan, G. (1960b). Psikosomatik Hastalıklar. Ruh ve Madde, 1(1), 8-9.

Arıcan, G. (1964). Ruhi Şifa ve Hipnotizma Tedavisi. Ruh Dünyası, 2(18), 29-31.

Arıkdal, E. (1961). Özbilgi ve Tekamül. Ruh ve Madde, 2(15), 23.

Arıkdal, E. (1963a). Birleştirici Ahlak. Ruh ve Madde, 4(40), 29.

Arıkdal, E. (1963b). Dogmatizma ve Metodik Şüphe. Ruh ve Madde, 3(36), 7.

Arıkdal, E. (1963c). Metapsişik Terimler Sözlüğü. Ruh ve Madde, 4(37), 22.

Arıkdal, E. (1963d). Spiritizma Dersleri: Görünmeyen Alemle Temasımız. Ruh ve

Madde, 4(38), 36.

Arıkdal, E. (1963e). Spiritizma Dersleri. Ruh ve Madde, 4(41), 24-25.

Arıkdal, E. (1964). İlim, Prensip ve Aksiyon Adamı Dr. Bedri Ruhselman. Ruh ve

Madde, 5(49), 2.

Arıkdal, E. (1971). Ansiklopedik Metapsişik Terimler Sözlüğü. İstanbul: Ruh ve

Madde Yayınları.

Atalay, A. (1963). Kadında Histeri. Ruh ve Madde, 4(39), 17.

Ateş, S. (1971). Tehlikeli Bir Cereyan: Ruhçuluk. Diyanet İlmi Dergi, 10(106-107), 90-99.

Ayverdi, S. (1985). Rahmet Kapısı. Ankara: Hülbe Basım ve Yayın.

Ayverdi, S. (2005). Mülakatlar. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı.

BAM. (1981). BedriRuhselmanBilgi Çağı Önderi (H. E. Sarıkaya, Ed.). İstanbul: Bilim Araştırma Merkezi Yayınevi.

Bayatlı, O. (1970). Tarihimize Ait İlgi Çekici Bir Olay: Bergama’da Spiritizma Çalışmaları. Sevgi Dünyası, 2(18), 29.

Bayer, R. (1963). Spiritüalizm Kritikleri. İstanbul: n.p.

Bilge, M. (1960). Metabiyoloji: hücre-insan-cemiyet, hayat-ölüm ve ötesi. İstanbul: Dizerkonca Matbaası.

Bilge, M. (1964a). Doğu-Batı Birliğinin Manası. Ruh ve Madde, 5(53), 32.

Bilge, M. (1964b). Doğu ve Batı Arasında Vazifemiz. Ruh ve Madde, 5(52), 16.

Bilge, M. (1964c). İlim ve Din Görülerinin Karşılaşması. Ruh Dünyası, 1(12), 12-13.

Bilge, M. (1964d). Kurtarıcı Maneviyat. Ruh ve Madde, 5(54), 13.

Bilge, M. (1964e). Yurtta sulh Cihanda sulh idealimiz. Ruh ve Madde, 5(51), 29.

Bilge, M. (1965). İslamiyet ve Atatürk. Ruh Dünyası, 3(25), 9.

Birol, B. (1972a). Atatürk’ü Görmek. Sevgi Dünyası, 4(48), 8.

Birol, B. (1972b). Türk Yazarları Gözüyle Atatürk Gerçeği. Sevgi Dünyası, 4(47), 7.

Cansoy, Ç. (1953). Ruh İpotezi. Ruh ve Kainat, 1(12), 8.

Cebesoy, A. F. (1960). Siyasi Hatıralar. Vol. II. İstanbul: Doğan Kardeş Yayınları.

Cenkçi, B. (1966a, January 17). Öbür Dünyadan Alınan Sesler - Dünya’da yalnızca iskeletiniz kalacak. Ulus, p. 5.

Cenkçi, B. (1966b, January 18). Öbür Dünyadan Alınan Sesler - Beden, ruhun kurduğu ve kullandığı bir vasıtadır. Ulus, p. 5.

Cenkçi, B. (1966c, January 19). Öbür Dünyadan Alınan Sesler - Öldükten sonra yeniden yaşamaya başlıyoruz. Ulus, p. 5.

Cenkçi, B. (1966d, January 20). Öbür Dünyadan Alınan Sesler - Ruhlar nasıl baskın yapar. Ulus, p. 5.

Cenkçi, B. (1966e, January 21). Öbür Dünyadan Alınan Sesler - Hoşgeldin ey muhterem ruh. Ulus, p. 5.

Cenkçi, B. (1966f, January 22). Öbür Dünyadan Alınan Sesler - İnançlar, cemiyete diğer insanlara zararlı olmamalı. Ulus, p. 5.

Challaye, F., & Tiryakioğlu, S. (1966). Evrensel Din. Ruh Dünyası, 4(42), 26-27.

Desterre, L. (1938). Hareket Eden Masalar. Fener, li^"), 45.

Doğrul, Ö. R. (1964). Karakter ve Düşünce. Ruh Dünyası, 2(19), 28.

Doksat, R. (1960a). Dr. Bedri Ruhselman. Türk Yurdu, 2(1), 51.

Doksat, R. (1960b). Hakkını Helâl Et! Ruh ve Madde, 1(2}, 7.

Doksat, R. (1960c). Parapsikoloji ve Paranormal Fenomenlerin Şuur Anlayışı Bakımından Önemi. In Sinir Sistemi Fizyolojisi III. İstanbul: Kader Matbaası.

Doksat, R. (1962). Tatbikatı ve Nazariyatı ile Hipnotizma. İstanbul: Kader Matbaası.

Duncan, A. C. (1962). Spiritüalizmin İlmi Temeli - Two Worlds’dan. Ruh ve Madde, 3(26), 16-17.

Erçinol, F. (1946). Ruh Hadiseleri - İlim Adamlarımız ve Mütefekkirlerimiz ne diyorlar? - Edirne Hastanesi Başhekiminin Fikirleri. Vakit, p. 8.

Erer, A. (1964). Gençlik Problemleri (Ergenlik Çağı). Ruh Dünyası, 2(17), 14-15.

Erman, A. (1963 a). Parapsikolog “Beneıjee”nin Cemiyetimizde Verdiği Konferans.

Ruh ve Madde, 3(36), 19.

Erman, A. (1963b). Parapsikoloji Cemiyeti Başkanı Dr. Sevil Akay’la Görüştük. Ruh ve Madde, 4(43), 14-15.

Eroğlu, R. (1962). Ruhi Çalışmalarda Ana Prensip. Ruh ve Madde, 2(18), 15.

Fener. (1938a). Gençlik Sayfası. Fener, 1(4), 65.

Fener. (1938b). Laboratuvar ve psişizm’e methal. Fener, 1(6}, 89.

Fener. (1938c). No Title. Fener, 1(1-6).

Fener. (1938d). Uzun İşten Evvel Kısa Söz. Fener, 1(1), 1.

Gizer, J. (1960). Mucizevi Şifalar. Ruh ve Madde, 1(5), 8-9.

Gören, H. (1953a). Mucize var mıdır? Ruh ve Kainat, 1(10), 11-12.

Gören, H. (1953b). Mucize Var Mıdır? Ruh ve Kainat, 1(6}, 7.

Gören, H. (1954a). Madam Paypır’ın Tecrübeleri. Ruh ve Kainat, 2(18), 12-13.

Gören, H. (1954b). Per Şarbel’in Canlı Kadavrası. Ruh ve Kainat, 2(15), 12.

Güreli, B. N. (1963a). Hipnotizmanın Yarattığı Mucize. Ruh Dünyası, 1(7}, 26-27.

Güreli, B. N. (1963b). Hipnotizmanın Yarattığı Mucize. Ruh Dünyası, 1(6), 26.

Gürsoy, N. (2007). Jale Gizer Gürsoy ile Sohbet. Sevgi Dünyası, 39(468), 24-35.

Gürsoy, O. (1966). Bu Ayın Olayları: Kavga Mı? Sevgi mi? Ruh Dünyası, 4(40), 26.

Irmak, S. (1965). Kadının Bitmeyen Çilesi. Ruh Dünyası, 3(30), 4.

İç Varlık. (n.d.). No Title. İç Varlık, 1-6(1-62).

İç Varlık. (1951a). Pisiko-Fizyolojik İnfisal - Şüphe. İç Varlık, 1(4), 133-135.

İç Varlık. (1951b). Tuttuğumuz Yol. İç Varlık, 1(1), 1.

İç Varlık. (1953). Okuyucularla Başbaşa. İç Varlık, 2(24).

İspat Celseleri Hakkında. (1962). Ruh ve Madde, 3(35).

Kan, K. (1949). Tecessüsler - Ölülerle temas mümkün mü? Cumhuriyet, p. 5.

Kardec, A. (1924). La Livre des Mediums. Paris: Edition PBS.

Kardec, A. (1986). Ruhçuluğun ve Ruhsal Tebliğlerin Özellikleri. İstanbul: Ruh ve

Madde Yayınları.

Kardec, A. (2013). The Spirits’Book. Toronto: Ancient Wisdom Publications.

Kayserilioğlu, A. (1964). İç Güdü’ler. Ruh Dünyası, 2(18), 22.

Kayserilioğlu, A. (1969a). İlahi Adalet Var Mı? Sevgi Dünyası, 1(3), 28-29.

Kayserilioğlu, A. (1969b). Ruhun varlığına ve ruhlarla konuşulduğuna nasıl inandım? Sevgi Dünyası, 1(11), 10-14.

Kayserilioğlu, A. (1969c). Türk Spiritüalistleri 1 - Ruhun Varlığına ve Ruhlarla Konuşulduğuna Nasıl İnandım. Sevgi Dünyası, 1(11), 10-14.

Kayserilioğlu, A. (1969d). Türk Spiritüalistleri 2 - Henüz Yedi Yaşındayken Ruh Celsesinde Bulunmuştum. Sevgi Dünyası, 1(12), 7-10.

Kayserilioğlu, A. (1969e). Türkiye’nin Düzeni. Sevgi Dünyası, 1(9), 22.

Kayserilioğlu, A. (1970a). Türk Spiritüalistleri 3 - Medyumun ruhu mu tebliğ veriyor yoksa bir bedensiz varlık mı? Sevgi Dünyası, 2(13), 13-16.

Kayserilioğlu, A. (1970b). Türk Spiritüalistleri 4 - Dr. Ferhan Erkey’in Başkent Grubu. Sevgi Dünyası, 2(15), 8-12.

Kayserilioğlu, A. (1970c). Türk Spiritüalistleri 5 - Yüksek Matematikçi ve Spiritüalist. Sevgi Dünyası, 2(16), 8-11.

Kayserilioğlu, A. (1970d). Türk Spiritüalistleri 6 - Şüpheden İnanca. Sevgi Dünyası, 2(17), 11-14.

Kayserilioğlu, A. (1970e). Türk Spiritüalistleri 7 - Varlığımı İsbat Edeceğim. Sevgi

Dünyası, 2(18), 8-10.

Kayserilioğlu, A. (1970f). Türk Spiritüalistleri 8 - Ruhi Olaylarla Dolu Bir Ömür.

Sevgi Dünyası, 2(19), 8-11.

Kayserilioğlu, B. (1963). Ruhlarla Konuşan Büyük Adamlar. Ruh Dünyası, 1(4), 8¬9.

Kayserilioğlu, R. (1960a). Dr. Bedri Ruhselman’ın Çalışmaları. Ruh ve Madde, 1(3).

Kayserilioğlu, R. (1960b). Ebedi Aleme Giden Büyük Yolcu. Ruh ve Madde, 1(2), 6.

Kayserilioğlu, R. (1960c). Hadiseler ve Düşünceler: Temelden Başlamalıyız. Ruh ve

Madde, 1(6), 2-3.

Kayserilioğlu, R. (1960d). Milletimizin Olgunlaşması. Ruh ve Madde, 1(7), 2-3.

Kayserilioğlu, R. (1961a). Büyük Vazifeli Dr. Bedri Ruhselman. Ruh ve Madde, 2(13), 14.

Kayserilioğlu, R. (1961b). Yardımcı Üye Olunuz. Ruh ve Madde, 1(12).

Kayserilioğlu, R. (1963). Ruhi Problemleriniz. Ruh Dünyası, 1(3), 31.

Kayserilioğlu, R. (1964). Dr. Bedri Ruhselman ve Vazifesi. Ruh Dünyası, 2(13), 10¬11.

Kayserilioğlu, R. (1966). Gürsel bana: “Çok dikkatli olunuz,” demişti. Ruh Dünyası, 4(45), 14-15.

Kayserilioğlu, R. (1969). Bir Suat Plevne Vardı... Sevgi Dünyası, 1(2), 19-20.

Kayserilioğlu, R. (1973). Yolumuz ve Yöntemimiz. Sevgi Dünyası, 5(57), 16-17.

Kayserilioğlu, R. (1987). Bizim Celselerimiz. İstanbul: Sevgi Yayınları.

Kayserilioğlu, Z. (1961a). Çocuğunuzu inatçı yapmak ister misiniz? Ruh ve Madde, 2(14), 26.

Kayserilioğlu, Z. (1961b). Çocuğunuzun size olan güvenini kırmak ister misiniz?

Ruh ve Madde, 2(15), 26.

Kayserilioğlu, Z. (1961c). Çocuklarınızın arasına kışkançık ve kin sokmak ister misiniz? Ruh ve Madde, 2(17), 26.

Koryürek, E. B. (1949). Varidat-ı Süleyman - Çedikçi Süleyman Çelebi. İstanbul: Pulhan Matbaası.

Kuday, İ., & Akay, S. (1950). Ruhi Hadiseler Nelerdir? In Spiritualizm Ruh Ansiklopedisi Fasikül 2 (pp. 58-59). İstanbul: Gayret Kitabevi.

Kuday, İ. L., & Akay, D. S. (1949). Spiritüalizm (Spiritizm, Fakirizm, Manyetizm).

İstanbul: Gayret Kitabevi.

Kuday, İ. L., & Akay, D. S. (1950a). Spiritualizm Ruh Ansiklopedisi Fasikül 1.

İstanbul: Gayret Kitabevi.

Kuday, İ. L., & Akay, D. S. (1950b). Spiritualizm Ruh Ansiklopedisi Fasikül 3.

İstanbul: Gayret Kitabevi.

Kuday, İ. L., & Akay, D. S. (1950c). Spiritualizm Ruh Ansiklopedisi Fasikül 4.

İstanbul: Gayret Kitabevi.

Kuday, İ. L., & Akay, D. S. (1950d). Spiritualizm Ruh Ansiklopedisi Fasikül 5.

İstanbul: Gayret Kitabevi.

Kuday, İ. L., & Akay, D. S. (1950e). Spiritualizm Ruh Ansiklopedisi Fasikül 6.

İstanbul: Gayret Kitabevi.

MTIAD. (1962). Türkiye Metapsişik Tetkikler ve ilmi Araştırmalar Cemiyeti Ana Tüzüğü. İstanbul: Baha Matbaası.

MTIAD. (1953-1965). Türkiye Metapsişik Tetkikler ve İlmi Araştırmalar Cemiyeti

1953 - 1965 Arası Üyeler. MTIAD Arşivi, İstanbul.

Nirun, A. (2007). Türkiye ’de Ruhlar ve Ruhçular. Ankara: Destek Yayınları.

Nirun, A. (2016). Ruhlar: Dünya’da ve Türkiye ’de Ruhçuluk. İstanbul: Wizart Edutainment.

Olgaç, T. (1963). Radyodaki Açık Oturum. Ruh Dünyası, 1(8), 4-5.

Omay, N. H. (1960). Günün Çizgileri. İstanbul: Yeni Matbaa.

Omay, N. H. (1995). Olağandışıyı Yaşamak. İstanbul: Arıtan Yayınları.

Onbulak, S. (1956). Ruh ve Ruhlar Alemi. İstanbul: Bozkurt Kitabevi.

Onbulak, S. (1958). Ruhi Olaylar ve Ruhlarla Konuşmalar. İstanbul: Bozkurt Kitabevi.

Özyiğit, G. (1972a). Bedri Ruhselman’dan Anılar, Bedri Bey’e Çok Şey Borçluyuz.

Sevgi Dünyası, 4(46), 22-24.

Özyiğit, G. (1972b). Bedri Ruhselman’dan Anılar. Sevgi Dünyası, 4(43), 8-13.

Özyiğit, G. (1972c). Büyük Vazifeli. Sevgi Dünyası, 4(45), 11-14.

Özyiğit, G. (1972d). Yokuş Yol. Sevgi Dünyası, 4(44), 14-19.

Özyiğit, G. (1973). Sevgi dünyası beş yaşında. Sevgi Dünyası, 5(60), 9.

Özyiğit, G. (2004). Sevgiyle Yaşanmış ve Hizmete Adanmış Bir Ömür. Sevgi

Dünyası, 36(430).

Özyiğit, G. (2007). Dr. Bedri Ruhselman Anılar ve Yazılar. İstanbul: Arıtan Yayınları.

Parmak ucu ile gören insanlar var. (1964, January 13). Milliyet, p. 3.

Rıfkı, R. (1930). Ispiritizma Tecrübeleri: Ahretle Nasıl Konuşulur. İstanbul: İkbal Kütüphanesi.

Ruh Doktoru. (1963a). Ruh Huzurunuz. Ruh Dünyası, 7(1), 30.

Ruh Doktoru. (1963b). Ruh Huzurunuz (Korku ve Ümitsizlik). Ruh Dünyası, 7(3), 30.

Ruh Doktoru. (1963c). Ruh Huzurunuz (Tikler). Ruh Dünyası, 7(2), 30.

Ruh Doktoru. (1963d). Ruhi Problemleriniz. Ruh Dünyası, 7(2), 31.

Ruh Dünyası. (n.d.). No Title. Ruh Dünyası, 7-6(1-72).

Ruh Dünyası. (1963a). Okuyuculara Cevaplar. Ruh Dünyası, 7(1), 34.

Ruh Dünyası. (1963b). Okuyuculara Cevaplar. Ruh Dünyası, 7(4), 45.

Ruh Dünyası. (1963c). Okuyuculara Cevaplar. Ruh Dünyası, 7(2), 35.

Ruh Dünyası. (1963d). Okuyuculara Cevaplar. Ruh Dünyası, 7(9), 45.

Ruh Dünyası. (1963e). Parapsikoloji Cemiyetleri Kuruldu. Ruh Dünyası, 7(5), 22.

Ruh Dünyası. (1963f). Ruh Dünyasından Haberler. Ruh Dünyası, 7(9), 14.

Ruh Dünyası. (1963g). Ruh Dünyasından Haberler - A Collection. Ruh Dünyası, 7, 2(9-18).

Ruh Dünyası. (1963h). Sevgili Okuyucular. Ruh Dünyası, 7(7), 1.

Ruh Dünyası. (1963i). Sevgili Okuyucular. Ruh Dünyası, 7(8), 1.

Ruh Dünyası. (1963j). Sevgili Okuyucular. Ruh Dünyası, 7(1), 21.

Ruh Dünyası. (1963k). Sevgili Okuyucular1. Ruh Dünyası, 7(1), 1, 34.

Ruh Dünyası. (1964a). Ankara’daki Ruhi Olay - Tutanak. Ruh Dünyası, 2(14), 22¬23.

Ruh Dünyası. (1964b). İzmir’de Bir Cemiyet Kuruldu. Ruh Dünyası, 2(19), 25.

Ruh Dünyası. (1964c). Materyalizasyon ve Demateryalizasyon Olayları Gerçektir.

Ruh Dünyası, 2(15), 12-13.

Ruh Dünyası. (1964d). Milli Eğitim Bakanı “Manevi bir desteğe lüzum var” dedi.

Ruh Dünyası, 2(14), 6-7.

Ruh Dünyası. (1964e). Sevgili Dostlar. Ruh Dünyası, 2(13), 1.

Ruh Dünyası. (1964f). Sevgili Dostlar. Ruh Dünyası, 2(14), 1.

Ruh Dünyası. (1964g). Sevgili Dostlar. Ruh Dünyası, 1(12), 1.

Ruh Dünyası. (1964h). Sevgili Dostlar. Ruh Dünyası, 2(19), 1.

Ruh Dünyası. (1964i). Sevgili Dostlar. Ruh Dünyası, 2(16), 1.

Ruh Dünyası. (1965a). Ayın Olayları. Ruh Dünyası, 3(29), 10.

Ruh Dünyası. (1965b). Ayın Olayları - İngiltere’den Gelen Medyomlar. Ruh

Dünyası, 3(29), 8-9.

Ruh Dünyası. (1965c). Ayın Olayları - Ulunay’ın Fıkraları. Ruh Dünyası, 3(27), 37.

Ruh Dünyası. (1965d). Dünya Sevgi Birliği Derneği Kuruldu. Ruh Dünyası, 3(25), 34-35.

Ruh Dünyası. (1965e). Ruhi Ameliyat. Ruh Dünyası, 3(34).

Ruh Dünyası. (1966). Sevgili Dostlar. Ruh Dünyası, 4(44), 1.

Ruh Dünyası. (1967a). Ankara’da Başarılı Bir Topluluk. Ruh Dünyası, 7(48), 28-29.

Ruh Dünyası. (1967b). Ruh Dünyasından Haberler - Maurice Barbanelle Geldi ve

Gitti. Ruh Dünyası, 5(52), 35.

Ruh ve Kainat. (n.d.). No Title. Ruh ve Kainat, 1-2(1-18).

Ruh ve Kainat. (1952a). Dergimiz niçin çıkıyor? Ruh ve Kainat, 1(1), 1.

Ruh ve Kainat. (1952b). Milletlerarası spiritüalizma Federasyonunun 1951 Stokholm Kongresi. Ruh ve Kainat, 1(1), 12.

Ruh ve Kainat. (1952c). Türkiye’de İlk Kurulan Metapsişik Cemiyeti. Ruh ve Kainat, 1(6), 9.

Ruh ve Kainat. (1952d). Türkiye Metapsişik Cemiyeti Çalışmalarına Ait Notlar. Ruh ve Kainat, 1(2, 3, 4), 16.

Ruh ve Kainat. (1953a). Dünya Psişik ve Metapişiçik Olayları. Ruh ve Kainat, 1(7}, 10.

Ruh ve Kainat. (1953b). Dünya Spiritüalizma Hareketleri: Tecribi Spiritizmanın Gelişmesine Ait Çalışmalar. Ruh ve Kainat, 1(5), 8.

Ruh ve Kainat. (1953c). Okuyucularımızla Görüşüyoruz. Ruh ve Kainat, 1(5}, 17.

Ruh ve Kainat. (1953d). Ölülere ait resimler. Ruh ve Kainat, 1(8), 12.

Ruh ve Kainat. (1953e). Spiritizma Hakkında “La Survie’den.” Ruh ve Kainat, 1(9}, 6.

Ruh ve Kainat. (1953f). Türkiye Metapsişik Cemiyeti Çalışmalarına Ait Notlar. Ruh ve Kainat, 1(5, 6, 7, 8, 9), 15-16.

Ruh ve Kainat. (1954). Teknik Devrinde İnsanî Kıymetler. Ruh ve Kainat, 2(18), 10.

Ruh ve Madde. (n.d.). Ruh ve. Ruh ve Madde, 1-5(1-60).

Ruh ve Madde. (1960a). Amerikadaki Büyük Ruhi Toplantı - Psychic Observe’den.

Ruh ve Madde, 7(2), 16-17.

Ruh ve Madde. (1960b). Duke Üniversitesindeki Simposium. Ruh ve Madde, 7(1), 15.

Ruh ve Madde. (1960c). İzmirdeki Spirit Arkadaşlar. Ruh ve Madde, 7(10), 16-17.

Ruh ve Madde. (1960d). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 7(8}, 31.

Ruh ve Madde. (1960e). Ruh Dünyasından Haberler. Ruh ve Madde, 7(3), 16-17.

Ruh ve Madde. (1960f). Ruh Dünyasından Haberler. Ruh ve Madde, 7(4), 20.

Ruh ve Madde. (1960g). Ruh Dünyasından Haberler - A Collection. Ruh ve Madde, 7-2(3-13).

Ruh ve Madde. (1960h). Ruh Dünyasından Haberler - Türkiye Metapsişik Cemiyetinden. Ruh ve Madde, 7(5}, 17.

Ruh ve Madde. (1960i). Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 7(1), 32.

Ruh ve Madde. (1960j). Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 7(7}, 1.

Ruh ve Madde. (1960k). Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 7(9), 1.

Ruh ve Madde. (1960l). Tıbben Şifası Bulunmayan Hastalarımıza Yardım Ediyoruz.

Ruh ve Madde, 7(7).

Ruh ve Madde. (1961a). Gureba Hastahanesinde Hipnotizma. Ruh ve Madde, 2(19).

Ruh ve Madde. (1961b). Hipnotizma Gösterisi. Ruh ve Madde, 2(19), 19.

Ruh ve Madde. (1961c). Hipnotizma Tecrübeleri. Ruh ve Madde, 2(20), 31-33.

Ruh ve Madde. (1961d). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 2(23), 34.

Ruh ve Madde. (1961e). Ruh Dünyasından Haberler - Konferanslar. Ruh ve Madde, 2(13), 16.

Ruh ve          Madde.         (1961f).        Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 2(19),          1.

Ruh ve          Madde.         (1961g).        Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 2(14),          1.

Ruh ve          Madde.         (1961h).        Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 2(16),          1.

Ruh ve          Madde.         (1961i).         Şuuraltının Hayatımızdaki Rolü - Reader’s          Digest’den. Ruh

ve Madde, 2(14), 16.

Ruh ve Madde. (1961j). Türkiye Metapsişik Cemiyetinde Yapılan Şifa Celseleri. Ruh ve Madde, 2(18), 34.

Ruh ve Madde. (1961k). Yardımcı Üye Olunuz. Ruh ve Madde, 2(16), 33.

Ruh ve Madde. (1962a). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 3(25), 35.

Ruh ve Madde. (1962b). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 3(34), 35.

Ruh ve Madde. (1962c). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 3(33), 34.

Ruh ve Madde. (1962d). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 3(29), 35.

Ruh ve Madde. (1962e). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 3(30), 34.

Ruh ve Madde.        (1962f).        Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 3(35),          1.

Ruh ve Madde.        (1962g).        Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 3(33),          1.

Ruh ve Madde.        (1962h).        Sevgili Okuyucular. Ruh ve Madde, 3(30),          1.

Ruh ve Madde.        (1963a).        Beyin ve Spesifik Değerlendirme. Ruh ve Madde,          4(37).

Ruh ve Madde. (1963b). Dr. Ferhan Erkey’in Ruhi Çalışmaları. Ruh ve Madde, 4(44), 8-9.

Ruh ve Madde. (1963c). Her Ay Bir Deney. Ruh ve Madde, 4(43), 12-13.

Ruh ve Madde. (1963d). Meşhur Metapsişikçiler. Ruh ve Madde, 4(41), 18-19.

Ruh ve Madde. (1963e). Okuyuculara Cevaplar. Ruh ve Madde, 3(36), 32.

Ruh ve Madde. (1963f). Ruhsal Olaylar Anketi. Ruh ve Madde, 4(37), 18-19.

Ruh ve Madde. (1963g). Spiritualizma Doğu ile Batıyı Birleştiriyor. Ruh ve Madde, 4(44), 20-22.

Ruh ve Madde. (1964a). Cemiyetimizden Haberler. Ruh ve Madde, 5(57), 28.

Ruh ve Madde. (1964b). Cemiyetimizden Haberler. Ruh ve Madde, 5(52), 11.

Ruh ve Madde. (1964c). Cemiyetimizden Haberler - Brezilya’da Dostlarımız. Ruh ve Madde, 5(50), 23.

Ruh ve Madde. (1964d). Cemiyetimizden Haberler - Hayat Mecmuasında Çıkan Röportajımız. Ruh ve Madde, 5(52), 11.

Ruh ve Madde. (1964e). Cemiyetimizden Haberler - Ruh ve Madde Televizyonda.

Ruh ve Madde, 5(52), 11.

Ruh ve Madde. (1964f). Cemiyetimizden Haberler - Ruhsal Olaylar Anketi. Ruh ve Madde, 5(53, 59, 60), 10, 28, 34.

Ruh ve Madde. (1964g). Cemiyetten Haberler - A Collection. Ruh ve Madde, 5(49¬52).

Ruh ve Madde. (1964h). Ruhsal Olaylar Yarışması. Ruh ve Madde, 5(59), 28.

Ruh ve Madde. (1964i). Yardımcı Üye Dostlarımıza. Ruh ve Madde, 5(53), 16-17.

Ruh ve Madde. (1964j). Yardımcı Üye Köşemiz. Ruh ve Madde, 5(54), 19-20.

Ruh ve Madde. (1964k). Yardımcı Üye Köşemiz. Ruh ve Madde, 5(55), 30-31. Ruhselman, B. (1928). Ruh ve Şuur. Tıp Dünyası, 1(1), 7461-7465.

Ruhselman, B. (1938a). Kemal Yolunda Bilgi ve Sevgi. Fener, 1(2), 23.

Ruhselman, B. (1938b). Kemal Yolunda Bilgi ve Sevgi. Fener, 1(1), 5-6.

Ruhselman, B.         (1938c).        Muzik Ruhun Dilidir.          Fener, 1(3}, 36.

Ruhselman, B.         (1946a).        Ruh ve          Kainat Cilt 1. İstanbul:       Gayret          Kitabevi.

Ruhselman, B.         (1946b).        Ruh ve          Kainat Cilt 2. İstanbul:       Gayret          Kitabevi.

Ruhselman, B.         (1946c).        Ruh ve          Kainat Cilt 3. İstanbul:       Gayret          Kitabevi.

Ruhselman, B. (1949). Ruhlar Arasında. İstanbul: Gayret Kitabevi.

Ruhselman, B. (1951a). İnsan ve Bilgi Hakkında. İç Varlık, 1(7}, 219-221.

Ruhselman, B. (1951b). İnsan ve Bilgi Hakkında. İç Varlık, 1(8), 255-258.

Ruhselman, B. (1951c). Study and Exposition the Mediumship and the Relation and Communication between the Incarnate andDisincarnate Beings, According to the Idea of Neo-Spiritualism. İstanbul: Çituri Biraderler Basımevi.

Ruhselman, B. (1952a). Büyük Ruh Dostlarımız Konuşuyor. Ruh ve Kainat, 1(4), 9.

Ruhselman, B. (1952b). Büyük ruh dostlarımızla olan temaslarımızın ispat ve izahı bakımından bir vakit sonra tekrar ele almak zrounda kalacağımız mühim bir mevcu hakkında. Ruh ve Kainat, 1(8), 9.

Ruhselman, B. (1952c). Dergimiz niçin çıkıyor? Ruh ve Kainat, 1(1), 1.

Ruhselman, B. (1952d). Ebedi Saadet Peşinde. Ruh ve Kainat, 1(4), 14.

Ruhselman, B. (1952e). Mahrumiyet duygusu ve tekamüldeki rolü. Ruh ve Kainat, 1(2), 2-3.

Ruhselman, B. (1952f). Medyumluk ve ruhların dünyamızdakilerle görüşme ve münasebetlerinin Neo-Spiritüzlizma görüşü ile ilmi izahı. İzmir: Bilgi Matbaası.

Ruhselman, B. (1952g). Orijinal Bir Müşahede: Bir Tekinsiz Ev Vakası Hakkında. Ruh Ve Kainat, 1(2), 5.

Ruhselman, B. (1952h). Vicdan ve Tekamüldeki Rolü. Ruh ve Kainat, 1(1), 2-3.

Ruhselman, B. (1953a). Büyük Ruh Dostlarımız Konuşuyor - Birkaç Söz. Ruh ve Kainat, 1(7), 6.

Ruhselman, B. (1953b). Büyük Ruh Dostlarımız Konuşuyor - Kemal Yolcusu. Ruh ve Kainat, 1(9), 4.

Ruhselman, B. (1953c). Dünyamızda mükerrer bedenlenme hadisesi bir realitedir.

Ruh ve Kainat, 1(6), 2-3.

Ruhselman, B. (1953d). Gözyaşlarınız Artık Dinsin. Ruh ve Kainat, 1(8), 15.

Ruhselman, B. (1953e). Kurulmakta olan ilmi neo-spiritüalizma sistemine ait birkaç söz. Ruh ve Kainat, 1(12), 3-4.

Ruhselman, B. (1953f). Mukadderat ve Icabat. İstanbul: Kültür Basımevi.

Ruhselman, B. (1953g). Müşahade, Muhakeme, Karar. Ruh ve Kainat, 1(9), 2-3.

Ruhselman, B. (1953h). Neo-Spiritüalizma Sözlüğü. Ruh ve Kainat, 1(7), 11.

Ruhselman, B. (1953i). Ruhlarla Nasıl Konuşulur. Ruh ve Kainat, 1(6), 12.

Ruhselman, B. (1953j). Ruhlarla Nasıl Konuşulur15. Ruh ve Kainat, 1(7), 12.

Ruhselman, B. (1953k). Spiritizma ve ilim adamları. Ruh ve Kainat, 1(10), 8.

Ruhselman, B. (1953l). Tekamül Merhalelerinin Sonsuzluğu. Ruh ve Kainat, 1(12), 2.

Ruhselman, B. (1953m). Vazife bilgisi sezişine giriş. Ruh ve Kainat, 1(10), 2-3.

Ruhselman, B. (1953n). Yüksek Tebliğlerle Sentetik Mütalaalar, Bilgi Hakkında.

Ruh ve Kainat, 1(9), 7.

Ruhselman, B. (1954a). Beynimiz vasıtasiyle olan ilmi düşüncede akıl prensipleri nasıl kullanılır? Ruh ve Kainat, 2(14), 2-3.

Ruhselman, B. (1954b). Dünya ve Tekamül. Ruh ve Kainat, 2(14), 4.

Ruhselman, B. (1954c). Gözyaşlarınız Artık Dinsin. Ruh ve Kainat, 2(13), 12.

Ruhselman, B. (1954d). İlliyet Prensipleri Nedir? Ruh ve Kainat, 2(15), 2-3.

Ruhselman, B. (1954e). İlmi araştırmalarda akıl prensiplerine riayetin lüzum ve ehemmiyeti. Ruh ve Kainat, 2(13), 2-3.

Ruhselman, B. (1954f). İnsanüstü Rehberler Konuşuyor. Ruh ve Kainat, 2(14), 10.

Ruhselman, B. (1954g). Karşılıklı Tesirler. Ruh ve Kainat, 2(16), 7-8.

Ruhselman, B. (1954h). Kimler Medyum Olmalıdır? Ruh ve Kainat, 2(16), 14.

Ruhselman, B. (1954i). Küçük Tiryanon Hadisesinin İzahı. Ruh ve Kainat, 2(15), 7.

Ruhselman, B. (1954j). Ma’leri Tekamül Planına Saygı. Ruh ve Kainat, 2(18), 2-3.

Ruhselman, B. (1954k). Medyomlukta Dikkat Edilecek Noktalar. Ruh ve Kainat, 2(15), 13.

Ruhselman, B. (1954l). Spiritizma Dersleri: Operatörler. Ruh ve Kainat, 2(17-18), 12, 9.

Ruhselman, B. (1955). Allah. İstanbul: Gayret Kitabevi.

Ruhselman, B. (1961). Dr Ruhselman Anlatıyor: Büyük Tabiat Hadiselerinin Manaları. Ruh ve Madde, 2(16), 24-25.

Ruhselman, B. (1962a). Dr. Ruhselman Anlatıyor: Neospiritüalizmanın esasları. Ruh ve Madde, 3(28), 24-25.

Ruhselman, B. (1962b). Klasik Allen Kardec İspirtizmasının Esasları. Ruh ve Madde, 3(28), 20-21-33.

Ruhselman, B. (1975). Spatyom veya Öbür Dünya. Sevgi Dünyası, 7(81), 38-39.

Ruhselman, B. (2013). ilahi Nizam ve Kainat. İstanbul: MTIAD1950 Yayınevi.

Safa, P. (1951). İzmir’de Bir Dergi. Ulus.

Safa, P. (1959a). İlimle Din Arasında Kavga Var Mı? Tercüman.

Safa, P. (1959b). İlmin Aydınlatamadığı Garip Hadiseler. Tercüman.

Safa, P. (1960a). Mucizeli Şifalara Dair. Tercüman.

Safa, P. (1960b). Ölüler Yaşıyorlar Mı? Tercüman.

Safa, P. (1960c). Üfürükçülük ve Psikoterapi. Tercüman.

Safa, P. (2018).MatmazelNoraliya’nınKoltuğu. İstanbul: Ötüken Neşriyat.

Sardağ, R. (1991, May 5). Ruhçuluk ve Medyumluk Üzerine. Milliyet.

Sarıkaya, H. E. (1978). Neo-Spiritizm Dr. Bedri Ruhselman Modern Spiritizm Allan Kardec. İstanbul: Taş Matbaası.

Sevgi Dünyası. (1969a). No Title. Sevgi Dünyası, 7(1-12).

Sevgi Dünyası. (1969b). Ruhlar Vasıtasız Konuşabilir Mi? Sevgi Dünyası, 7(8), 18.

Sevgi Dünyası. (1969c). Sevgili Dostlar. Sevgi Dünyası, 7(1), 1.

Sevgi Dünyası. (1969d). Sevgili Dostlar. Sevgi Dünyası, 7(9), 1.

Sevgi Dünyası. (1972). Sevgili Dostlar. Sevgi Dünyası, 4(38), 1.

Songar, A. (1964). Psikopat Kime Denir? Ruh Dünyası, 2(20), 8.

Soyadı Kanunu (1934). Resmi Gazete (No:2525):

https://www.mevzuat.gOv/tr/MevzuatMetin/1.3.2525.pdf

Swaffer, H., & Kanok, K. (1946). Ruhlar Alemi - En Büyük Hatıram - 16. Vakit.

Şehir Haberleri - Ruh Dünyası. (1963, March 5). Milliyet, p. 2.

Şehir Haberleri - Ruh ve Madde. (1961, March 9). Milliyet, p. 2.

Şehir Haberleri - Ruh ve Madde Okuyunuz. (1961, December 28). Milliyet, p. 2.

Şenyuva, B. (1970). Atatürk’ün Dünya Görüşü. Sevgi Dünyası, 2(15), 4.

Tahsuğ, S. (1960). Cemiyetimizde Yapılan Hipnotizma Çalışmaları. Ruh ve Madde, 1(7), 20-21.

Tahsuğ, S. (1961). Şahsiyet Meselesi. Ruh ve Madde, 2(14), 22-23.

Tahsuğ, S. (1963). Metapsişik İlimlerde Metod. Ruh ve Madde, 4(37), 2-3.

Tahsuğ, S. (1989). Metapsişik İlimlerde Metod. Yeni Ruhsal Evrim Araştırmaları

Bülteni, 5(26), 4-6.

Tanpınar, A. H. (1991). Hikayeler. İstanbul: Dergah Yayınları.

Tanpınar, A. H. (2015). Saatleri Ayarlama Enstitüsü. İstanbul: Dergah Yayınları.

Tekke Ve Zaviyelerle Türbelerin Seddine Ve Türbedarliklar İle Bir Takim Unvanlarin Men Ve İlgasina Dair Kanun (1925). Resmi Gazete (No : 677) : https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.3.677.pdf

Temizel, S. M. (2011). Ruh ve Dünya Dr. Bedri Ruhselman’ın Öğrettikleri Cilt IV. İstanbul: Arıtan Yayınevi.

Temizel, S. M. (2014). Dr. Bedri Ruhselman Dönemi ve Sonrası Türkiye ’de Ruhçuluk. İstanbul: Arıtan Yayınları.

Temizel, S. M., & Tarlacı, S. (2015). Dr. BedriRuhselman’danMedyumluk.

İstanbul: Arıtan Yayınevi.

Tepeköy, F. (1980). Büyük Vazifeli Dr. Bedri Ruhselman. Unpublished Manuscript.

Tinel, Z. R. (1938). Natürist Hekimlik. Fener, 1(1), 12.

Toven, B. (1946). Ruh Hadiseleri - İlim Adamlarımız ve Mütefekkirlerimiz ne diyorlar? - Baha Töven’in Fikirleri. Vakit, p. 3.

Tökin, İ. H. (1963). Parapsikoloji Yahut Ruhlar Âleminde Bir Dolaşı. Türk Yurdu, 4(8), 25-29.

Tuncer, A. (1963). Spiritüalizmanın Kısa Bir Tarihçesi ve Bugünkü Durumu. Ruh Dünyası, 1(2), 16.

Turgud, H. (1953). Ahlak Problemi. İç Varlık, 3(32), 1119.

Ulunay, R. C. (1965, March 5). Ruhlardan İmdad. Milliyet.

Us, A. (1946a). Sürnatürel Hadiseler - Hamdullah Suphi Tanrıöver’le çok enteresan bir konuşma. Vakit, p. 3.

Us, A. (1946b). Sürnatürel Hadiseler - Seneler sonra olacak bir hadiseyi haber almak mümkün müdür? Vakit.

Us, A. (1946c). Sürnatürel Hadiseler - Spiritüel bir alem var mıdır? Vakit, p. 2.

Uzluk, F. N. (1947). Metapsişik Bilim. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 1(3), 656-680.

Üstat. (1954). İnsanüstü Rehberler Konuşuyor. Ruh ve Kainat, 2(16), 5-6.

Ve Bütün Bunlar Oluyor - Konferans’ta Bir Ruh Dinletilecek. (1965, May 16).

Milliyet, p. 3.

Yalın, S. (1963). Bugünkü ilmin kâinat görüşü. Ruh ve Madde, 4(38), 18-19.

Yılmaz, D. (2014a). İlahi Nizam ve Kainat Üzerine: Cemal Gürsoy ile Söyleşi. Ruh ve Madde, (651), 34-41.

Yılmaz, D. (2014b). İlahi Nizam ve Kainat Üzerine: Cemal Gürsoy ile Söyleşi. Ruh ve Madde, (650), 32-38.

Yılmazkaya, A. (1966). Atatürk Geliyor. Ruh Dünyası, 4(43), 4.

Zaim, S. (n.d.). Sabahattin Zaim Hayatı. Retrieved September 9, 2019, from

Sabahattin Zaim website: http://www.sabahattinzaim.org/tr/140/sayfa/hayati

Zaim, S. (2008). Bir Ömrün Hikayeleri 1926-2007. İstanbul: İşaret Yayınları.

İkincil Kaynaklar

Abdukadirov, M. (2017). The Place of Religion in Turkish Society: an Analysis Through the Lens of the Center-Periphery Thesis. Journal of International Social Research, 10(54), 517-522. https://doi.org/10.17719/jisr.20175434615

Abend, L. (2004). Specters of the secular: Spiritism in nineteenth-century Spain.

European History Quarterly, 34(4), 507-534. https://doi.org/10.1177/0265691404046545

Acehan, A. (2011). Ahmet Hamdi Tanpınar, Enis Behiç Koryürek ve Peyami Safa’da İspirtizma. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken, 3(3), 221-244.

Adanalı, A. H. (2008). The presidency of religious affairs and the principle of secularism in Turkey. Muslim World, 98(2-3), 228-241. https://doi.org/10.1111/j.1478-1913.2008.00221.x

Adcock, R., & Collier, D. (2001). Measurement Validity: A Shared Standard for Qualitative and Quantitative Research. American Political Science Review, 95(3), 532-533.

Adıvar, A. A. (1970). Osmanlı Türklerinde ilim. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Afacan, Ş. (2016). Of the soul and emotions: conceptualizing “the Ottoman individual” through psychology. University of Oxford.

Akat, M. Ü. (2007). Ezoterizm ve Batınilik Tarihi. İstanbul: Nokta Yayınları.

Akgün, M. (1988). Materyalizmin Türkiye ’ye Girişi ve İlk Etkileri. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.

Akıncı, M. (2008). Türk Muhafazakar Düşüncesinde Cumhuriyet Dönemi Hakim Modernleşme Anlayışı Eleştirisinin Bir Boyutu olarak Anti-Pozitivist Tutum ve Bu Tutumun Kaynağı. Muhafazakar Düşünce, 5(18), 125-146.

Akşit, B. (2005). Laikleşme Tipolojisi ve Türkiye’deki Laiklik Deneyimi. In Şerif Mardin’e Armağan (pp. 65-103). İstanbul: İletişim Yayınları.

Akşit, B., & Akşit, E. E. (2010). Shifting conceptions of science, religion,society and state in Turkey. Middle East Critique, 19(1), 71-87.

https://doi.org/10.1080/19436141003594625

Akural, S. (2018). Kemalist Views on Social Change. In J. Landau (Ed.), Atatürk and the Modernization of Turkey. New York: Routledge.

Anık, M. (2012). Two Axes Revolving Around the Discussions of Secularism in Turkey: Şerif Mardin and İsmail Kara. İnsan & Toplum Dergisi (The Journal of Human & Society), 2(4), 9-34.

https://doi.org/10.12658/human.society.2.4.m0056

Aslan, P. (2011). Spiritüalizm, Materyalizm ve Fantastik Üzerine Farklı Bir Hüseyin Rahmi Gürpınar Anlatısı: Ölüler Yaşıyor Mu? Turkish Studies, 6(1), 637-644.

Atay, T. (2008). Şerif Mardin, Din ve Türkiye’de Galile Olmak. In Şerif Mardin Okumaları (pp. 103-122). Ankara: Doğu Batı Yayınları.

Aubree, M., & Jammes, J. (2012). Developpements et mutations du spiritisme kardeciste: Bresil/Viet Nam. Politica Hermetica, (26), 70-94.

Aydın, E. (2004). Peculiarities of Turkish Revolutionary Ideology in the 1930s : The Ülkü Version of Kemalism. Middle Eastern Studies, 40(5), 55-82.

https://doi.org/10.1080/0026320042000265675

Aytürk, İ., & Mignon, L. (2013). Paradoxes of a Cold War Sufi Woman: Sâmiha Ayverdi between Islam, nationalism and modernity. New Perspectives on Turkey, (49), 57-89.

Ayvazoğlu, B. (2008). Peyami - Hayatı Sanatı Felsefesi Dramı. İstanbul: Kapı

Yayınları.

Batuhan, H. (1993). Bilim ve Şarlatanlık. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Bauhn, P., & Tepe, F. F. (2016). Hybridity and agency: Some theoretical and empirical observations. Migration Letters, 13(3), 350-358.

Berger, A., & Berger, J. (1991). The Encyclopedia of Parapsychology and Psychical Research. Dublin: Marlowe & Co.

Berkes, N. (1964). The Development of Secularism in Turkey. London: Hurst & Company.

Bhabha, H. K. (1994). The Location of Culture. London & New York: Routledge.

Bilim, C. Y. (1984). Tanzimat devri’nde Türk eğitiminde çağdaşlaşma: (1839-1876). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Blanshard, B. (2016). Rationalism. Retrieved September 9, 2019, from Encyclopedia Britannica website: https://www.britannica.com/topic/rationalism

Bolay, S. H. (1961). Türkiye’de Materyalizm ve Spiritüalizm. Türk Yurdu, 3(3-4), 7-10.

Bolay, S. H. (1979). Türkiye ’de Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi. İstanbul: Töre-Devlet Yayınları.

Bourdeau, M. (2018). Auguste Comte. Retrieved from The Stanford Encyclopedia of Philosophy website: https://plato.stanford.edu/archives/sum2018/entries/comte/

Box-Steffensmeier, J. M., Brady, H. E., & Collier, D. (Eds.). (2010). The Oxford Handbook of Political Methodology. Oxford: Oxford University Press.

Bragdon, E. (2004). Kardec’s Spiritism: A Home for Healing and Spiritual Evolution. US: Lightening Up Press.

Braid, J. (1852). Magic, Witchcraft, Animal Magnetism, Hypnotism, and Electro-Biology. London: Burlington House.

Braid, J. (2009). The Discovery of Hypnosis: The Complete Writings of James Braid, the Father of Hypnotherapy (D. Robertson, Ed.). London: National Council for Hypnotherapy.

Braude, A. (1989). Radical Spirits: Spiritualism and Women’s Rights in Nineteenth-Century America. Indiana: Indiana University Press.

Britannica, T. E. of E. (2017). Spiritualism. Retrieved from Encyclopedia Britannica website: https://www.britannica.com/topic/spiritualism-philosophy

Britten, E. H. (1884). Nineteenth Century Miracles: Spirits and their Work in Every Country of the Earth. New York: William Britten.

Broughton, R. (1996). Tartışılan Bilim Parapsikoloji. İstanbul: Say Yayınları.

Brower, M. B. (2010). Unruly Spirits: The Science of Psychic Phenomena in Modern France. Illinois: University of Illinois Press.

Bruce, S. (2011). God Is Dead: Secularization in the West. Oxford: Blackwell.

Burçak, B. (2005). Science, a Remedy for All Ills Healing “The Sick Man of Europe ”: A Case for Ottoman Scientism. Princeton University.

Cambridge Dictionary -elite-. (2019). Retrieved October 31, 2019, from Cambridge Dictionary website: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/elite

Caner, A., Guven, C., Okten, C., & Sakalli, S. O. (2016). Gender Roles and the Education Gender Gap in Turkey. Social Indicators Research, 129(3), 1231¬1254. https://doi.org/10.1007/s11205-015-1163-7

Carpenter, W. B. (1871). Spiritualism and its Latest Converts. Quarterly Review, 131, 301-353.

Carroll, B. (1997). Spiritualism in Antebellum America. Indiana: Indiana University Press.

Carswell, J. J. (2016). Materialism. Retrieved from Encyclopedia Britannica website: https://www.britannica.com/topic/materialism-philosophy

Chambers, C., Hasebe-Ludt, E., Donald, D., Hurren, W., Leggo, C., & Oberg, A. (2008). Metissage. In J. G. Knowles & L. Cole (Eds.), Handbook of the arts in qualitative research: Perspectives, methodologies, examples, and issues (pp. 141-153). Thousand Oaks, CA: Sage.

Ciddi, S. (2009). Kemalism in Turkish Politics: The Republican People’s Party, secularism and nationalism. New York: Routledge.

Clodd, E. (1917). The Question “If a man die, shall he live again?” - A Brief History and Examination of Modern Spiritualism. London: Grant Richards.

Comte, A. (1975). Account of the Aim of This Work; View of the Nature and Importance of the Positive Philosophy - Cours de Philosophie Positive (1830-1842). In G. Lenzer (Ed.), Auguste Comte and Positivism: The Essential Writings (pp. 71-86). New York: Harper.

Connolly, P. (1999). Approaches to the Study of Religion. London: A&C Black.

Constant, E. (1863). Le magnetisme en Turquie. L’okoudmak, l’aghotele. Le Magnetiseur, 4(11), 162-171.

Crawford, R. (2002). What is Religion ? London: Routledge.

Crookes, W. (1874). Notes of an Enquiry into the Phenomena called Spiritual during the years 1870-1873. Quarterly Journal of Science, (January).

Çankaya, A. (1968). Yeni Mülkiye Tarihi ve Mülkiyeliler - 5. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi.

Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yüksek Öğretimi için Bir Yol Haritası. Eskişehir: Yükseköğretim Kurulu.

Demirel, T. (2002). Cumhuriyet Dönemin Alternatif Batılılaşma Arayışları: 1946 Sonrası Muhafazakar Modernleşmeci Eğilimler Üzerine Bazı Değinmeler. In Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce Cilt3 (pp. 218-238). İstanbul: İletişim Yayınları.

Dias, R. J. de L. (2014). Psychology and spirituality : is there a place on the Couch for transcendence ? Revista Psicologia e Saûde, 6(1), 1-8.

Dole, C. (2004). In the Shadows of Medicine and Modernity : Medical Integration and Secular Histories of Religious Healing in Turkey. Culture, Medicine and Psychiatry, (28), 255-280.

Dole, C. (2006). Mass Media and The Repulsive Allure of Religious Healing: The Cinci Hoca in Turkish Modernity. International Journal of Middle East Studies, 38(1), 31-54.

Dole, C. (2012). Healing Secular Life : Loss and Devotion in Modern Turkey. In Healing Secular Life. https://doi.org/10.9783/9780812206357

Dole, C. (2015). Secular Histories, Saintly Returns: Death and Devotion in Modern Turkey. In V. Das & C. Han (Eds.), An Anthropology of Living and Dying in the Contemporary World(pp. 367-381). Berkeley: University of California Press.

Doostdar, A. (2016). Empirical Spirits: Islam, Spiritism, and the Virtues of Science in Iran. Comparative Studies in Society and History, 58(2), 322-349. https://doi.org/10.1017/S0010417516000098

Doyle, A. C. (1926). The History of Spiritualism. London: Cassell and Company.

Dölen, E. (1985). Mühendislik Eğitimi. In Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi II (pp. 511-516). İletişim Yayınları.

DrDataStats. (2019). Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Türkiye’de Üniversite (Önlisans ve Lisans) Öğrenci Sayıları (1923-2019). Retrieved October 9, 2019, from drdatastats - Only Data, Only Statistics website: https://www.drdatastats.com/egitim-ogretim-yillarina-gore-turkiyede-universite- onlisans-ve-lisans-ogrenci-sayilari/

Easthope, A. (1998a). Bhabha, hybridity and identity. Textual Practice, 12(2}. https://doi.org/10.1080/09502369808582312

Easthope, A. (1998b). Homi Bhabha, Hybridity and Identity, or Derrida versus Lacan. Hungarian Journal of English and American Studies, 4(1), 145-151.

Ecklund, E. H., Johnson, D. R., Scheitle, C. P., Matthews, K. R. W., & Lewis, S. W. (2016). Religion among Scientists in International Context: A New Study of Scientists in Eight Regions. Socius: Sociological Research for a Dynamic World, 2, 1-9. https://doi.org/10.1177/2378023116664353

Erichsen, R. (1998). Scientific research and science policy in Turkey. Cahiers d’Etudes Sur LaMediterranee Orientale et Le Monde Turco-Iranien, 25(1), 197-227. https://doi.org/10.3406/cemot.1998.1907

Facchinetti, C., & Jabert, A. (2018). Combining psychiatry and spiritism: Therapies employed in a Brazilian sanatorium (1934 -1948). History of Psychology, 21(3), 208-222. https://doi.org/10.1037/hop0000101

Feigl, H. (2018). Positivism. Retrieved from Encyclopedia Britannica website: https://www.britannica.com/topic/positivism

Ferenczi, S. (1963). Spiritism. Psychoanalytic Review, 50(1), 139-144.

Erden, F. (1948). Türk Hekimleri Biyografisi. İstanbul: Çituri Biraderler Basımevi. Gauld, A. (1968). The Founders of Psychical Research. New York: Schocken Books. Geray, C. (2007). Atatürk’ün Başlattığı Aydınlanma Hareketi ve Kazanımları. In N.

Güngör (Ed.), Atatürkçü Düşüncenin Bilimsel ve Felsefi Temelleri (pp. 129¬152). Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.

Goertz, G., & Mahoney, J. (2012). A Tale of Two Cultures: Qualitative and Quantitative Research in the Social Sciences. Princeton: Princeton University Press.

Grattan-Guinness, I. (1982). Psychical Research: A Guide to Its History, Principles, and Practices in Celebration of 100 Years of the Society for Psychical

Research. London: Aquarian Press.

Guide to the Parapsychology Laboratory Records, 1893-1984. (n.d.). Retrieved

October 12, 2019, from Duke University Libraries website: https://library.duke.edu/rubenstein/findingaids/paralab/

Gyimesi, J. (2016). Why “spiritism”? International Journal of Psychoanalysis, 97(2), 357-383. https://doi.org/10.1111/1745-8315.12364

Hancke, B. (2013a). Chapter 2: Constructing a Research Design’ in Intelligent Research Design. In Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences. Oxford: Oxford University Press.

Hancke, B. (2013b). Chapter 3: Constructing Case Studies and Comparisons. In Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences. Oxford: Oxford University Press.

Hancke, B. (2013c). Chapter 4: Constructing Data. In Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences (pp. 87-90). Oxford: Oxford University Press.

Hanioğlu, M. Ş. (1981). Bir Siyasal Düşünür Olarak Doktor Abdullah Cevdet ve Dönemi. İstanbul: Üçdal Neşriyat.

Hanioğlu, M. Ş. (1987). Transformation of the ottoman intelligentsia and the idea of science. Anuarul Institutului de Istorie Si Arheologie A.D. Xenopol, 24(2), 29¬34.

Hanioğlu, M. Ş. (1997). Garbcilar: Their Attitudes toward Religion and Their Impact on the Official Ideology of the Turkish Republic. Studia Islamica, (86), 133¬158. https://doi.org/10.2307/1595808

Hanioğlu, M. Ş. (2005). Blueprints for a future society: Late Ottoman materialists on science, religion, and art. In E. Özdalga (Ed.), Late Ottoman Society: The Intellectual Legacy (pp. 28-116). https://doi.org/10.4324/9780203481387

Hanioğlu, M. Ş. (2010). A brief history of the late Ottoman empire. In A Brief History of the Late Ottoman Empire. Princeton: Princeton University Press.

Harrison, W. H. (1880). Psychic Facts, a Selection from Various Authors. London: Ballantyne Press.

Hasebe-ludt, E., & Jordan, N. (2010). “May We Get Us a Heart of Wisdom ”: Life Writing Across Knowledge Traditions. Transnational Curriculum Inquiry, 7(2),

1-4.

Hayek, F. A. (1942). Scientism and the Study of Society. Economica, 9(35), 267¬291.

Heelas, P. (1996). The New Age Movement: The Celebration of the Self and the Sacralization of Modernity. New Jersey: Blackwell Publishing.

Heelas, P. (2008). Spiritualities of Life : New Age Romanticism and Consumptive Capitalism. Chicester: John Wiley & Sons.

Heelas, P., Woodhead, L., Seel, B., Szerszynski, B., & Tusting, K. (2005). The Spiritual Revolution : Why Religion is Giving Way to Spirituality. Chicester: John Wiley & Sons.

Heper, M. (2012). Kemalism / Atatürkism. In M. Heper & S. Sayari (Eds.), The Routledge Handbook of Modern Turkey (pp. 139-148). London & New York: Routledge.

Heper, M., Öztürk-Tunçel, D., & Criss, N. B. (2018). Historical Dictionary of Turkey. Lanham: Rowman&Littlefield.

Hess, D. J. (1987). The Many Rooms of Spiritism in Brazil. Luso-Brazilian Review, 24(2), 15-34.

Hill, P. C., Pargament, K. I., Wood, R. W., McCullough, M., Swyers, J., Larson, D.

B., & Zinnbauer, B. J. (2000). Conceptualizing Religion and Spirituality: Points of Commonality, Points of Departure. Journal for the Theory of Social Behaviour, 30(1), 51-77.

Hinnells, J. (2005). The Routledge Companion to the Study of Religion. London: Routledge.

Hsieh, H.-F., & Shannon, S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1289.

ILO. (2012). International Standard Classification of Occupations - ISCO-08. Geneva: International Labour Organization.

İhsanoğlu, E. (1992). Tanzimat Öncesi ve Tanzimat Dönemi Osmanlı Bilim ve Eğitim Anlayışı. In 150. Yılında Tanzimat. Ankara: Türk Tarihi Kurumu.

İrem, N. (2004). Undercurrents of European modernity and the foundations of modern Turkish conservatism: Bergsonism in retrospect. Middle Eastern Studies, 40(4), 79-112. https://doi.org/10.1080/00263200410001700329

İrem, N. (2011). Bergson and politics: Ottoman-turkish encounters with innovation.

European Legacy, 16(7) 873-882.

https://doi.org/10.1080/10848770.2011.626187

İrem, N. (2002). Turkish Conservative Modernism : Birth of a Nationalist Quest for Cultural Renewal. International Journal of Middle East Studies, 34(1), 87-112.

James, W. (2002). The Varieties of Religious Experience. New York: Modern Library.

Kadıoğlu, A. (1998). Republican epistemology and Islamic discourses in Turkey in the 1990s. Muslim World, SS(1), 1-21. https:ZZdoi.org/10.1111Zj.1478- 1913.1998.tb03643.x

Kafadar, O. (2002). Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları. In Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce Cilt3 (pp. 349-381). İstanbul: İletişim Yayınları.

Kahya, E. (1987). Onsekiz ve Ondokuzuncu Yüzyıllarda Genel Çizgileriyle Osmanlılarla Bilim. Erdem, 3(8).

Kapiszewski, D., & McLean, L. M. (2015). Field Research in Political Sciences. New York: Cambridge University Press.

Kara, İ. (2002). Tarih ve Hurafe. Çağdaş İslam Düşüncesinde Tarih Telakkisi. Türklük Araştırmaları Dergisi, (11), 31-70.

Kazancıgil, A. (1981). The Ottoman Turkish State and Kemalism. In A. Kazancıgil & E. Özbudun (Eds.), Atatürk: Founder of a Modern Turkey. London: C Hurst.

Keats-Rohan, K. S. B. (2000). Prosopography and Computing: a Marriage Made in Heaven? History and Computing, 12(1), 1-11. https://doi.org/10.3366/hac.2000.12.1.1

Keats-Rohan, K. S. B. (Ed.). (2007). Prosopography Approaches and Applications. A Handbook. Oxford: Univ.of Oxford,Linacre Coll. Unit for Prosopographical Research.

Keyman, E. F. (2005). Şerif Mardin’i Okumak: Modernleşme, Yorumbilgisel

Yaklaşım ve Türkiye. In Şerif Mardin’e Armağan (pp. 37-63). İstanbul: İletişim Yayınları.

Killeen, J. (2018). Oscar Wilde in the Fourth Dimension: Ghosts, Geometry and the Victorian Crisis of Meaning. In S. Brewster & L. Thurston (Eds.), The Routledge Handbook of the Ghost Story (pp. 49-58). New York: Routledge.

Knight, D. (1989). The Age of Science: The Scientific World-view in the 19th Century. Oxford: Blackwell.

Koçer, H. A. (1974). Türkiye ’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi 1773-1923. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Koons, R. C. (2010). Epistemological Objections to Materialism. In R. C. Koons & G. Bealer (Eds.), The Waning of Materialism (pp. 281-309). Oxford: Oxford University Press.

Korlaelçi, M. (2002). Pozitivizmin Türkiye ’ye Girişi ve İlk Etkileri. Ankara: Hece Yayınları.

Koss, J. D. (1976). Religion and Science Divinely Related: A Case History of Spiritism in Puerto Rico. Caribbean Studies, 16(1), 22-43.

Köker, T. (2010). The establishment of kemalist secularism in Turkey. Middle East Law and Governance, 2(1), 17-42.

https://doi.org/10.1163/187633610X12538730567080

Kuckartz, U. (2013). Three Basic Methods of Qualitative Text Analysis. In Qualitative Text Analysis: A Guide to Methods, Practice & Using Software (pp. 1-56). London: Sage Publications.

Kumar, K. (2016). Modernization. Retrieved from Encyclopedia Britannica, Inc website: https://www.britannica.com/topic/modernization/The-nature-of- modern-society

Lacey, A. R. (1996). A Dictionary of Philosophy (3rd Editio). London: Routledge.

Lachapelle, S. (2011). Investigating the Supernatural: From Spiritism and Occultism to Psychical Research and Metapsychics in France, 1853-1931. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.

Lambe, J. (2018). In the shadow of the double: Psychiatry and spiritism in Cuba.

History of Psychology, 21(3), 223-239. https://doi.org/10.1037/hop0000034

Lange, M. (2013a). Chapter 1: Comparative-Historical Methods: An Introduction. In Comparative Historical Methods. London: Sage.

Lange, M. (2013b). Comparative Historical Methods. London: Sage.

Lewis, B. (1961). The Emergence of Modern Turkey. Oxford: Oxford University Press.

Luckhurst, R. (2002). The Invention of Telepathy: 1870-1901. Oxford: Oxford

University Press.

Mair, P. (2013). Concepts and Concept Formation. In D. Della Porta & M. Keating (Eds.), Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective (pp. 177-197). Cambridge: Cambridge University Press.

Mambrol, N. (2016). Homi Bhabha’s Concept of Hybridity | Literary Theory and Criticism. Retrieved August 27, 2019, from literariness.org/2016/04/08/homi- bhabhas-concept-of-hybridity/

Mardin, Ş. (1971). Ideology and Religion in the Turkish Revolution. International Journal of Middle East Studies, 2(3), 197-211.

Mardin, Ş. (1973). Center-Periphery Relations: A Key to Turkish Politics? Daedalus, 102(1), 169-190.

Mardin, Ş. (1981). Religion and secularism in Turkey. In A. Kazancıgil & E.

Özbudun (Eds.), Atatürk: Founder of a Modern Turkey (pp. 191-219). London: C Hurst&Co.

Mardin, Ş. (1983a). Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908. İstanbul: İletişim Yayınları.

Mardin, Ş. (1983b). Yenileşme Dinamiğinin Temelleri ve Atatürk. İstanbul: Dr. Nejat Eczacıbaşı Vakfı.

Mardin, Ş. (1989). Religion and Social Change in Modern Turkey: The Case of Bediüzzaman SaidNursi. New York: State University of New York Press.

Mardin, Ş. (1990). Türkiye ’de Toplum ve Siyaset, Makaleler 1. İstanbul: İletişim Yayınları.

Mardin, Ş. (2004). Türkiye ’de Din ve Siyaset. İstanbul: İletişim Yayınları.

Mardin, Ş. (2008). Din ve ideoloji. İstanbul: İletişim Yayıncılık.

Mert, N. (2007). Merkez Sağın Kısa Tarihi. İstanbul: Selis Kitaplar.

Miller, W. R., & Thoresen, C. E. (2003). Spirituality, religion, and health: An emerging research field. American Psychologist, 58(1), 24-35.

Mills, K. (2018). Conan Doyle’s Sceptical Reader: Ghost Stories, Science and Spiritualism. In S. Brewster & L. Thurston (Eds.), The Routledge Handbook of the Ghost Story (pp. 124-141). New York: Routledge.

Mizutani, S. (2008). Hybridity and History: A Critical Reflection on Homi K.

Bhabha’s “Post-Historical Thought.” Zinbun, (41).

Monroe, J. W. (2008). Laboratories of Faith. Mesmerism, Spiritism and Occultism in Modern France. In French History. https://doi.org/10.1093/fh/crp090

Moreira-Almeida, A., Silva De Almeida, A. A., & Neto, F. L. (2005). History of “Spiritist madness” in Brazil. History of Psychiatry, 16(1), 005-025. https://doi.org/10.1177/0957154X05044602

Mülberger, A. (2008). Marginalisation de la parapsychologie et du spiritisme dans le discours scientifique en Espagne. Homme et La Societe, 167-169(1-3), 101¬115.

Nelson, G. K. (1969). The Spiritualist Movement and the Need for a Redefinition of Cult. Journal for the Scientific Study of Religion, 8(1), 152-160.

Noakes, R. (2004). Natural Causes? Spiritualism, Science, and the Supernatural in Mid-Victorian Britain. In N. Bown, C. Burdett, & P. Thurschwell (Eds.), The Victorian Supernatural (pp. 23-43). Cambridge: Cambridge University Press.

Özbudun, E. (1997). The Nature of the Kemalist Political Regime. In A. Kazancıgil & E. Özbudun (Eds.), Atatürk: Founder of a Modern State (pp. 79-102). London: Hurst & Company.

Özçağlayan, M. (2014). Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). Marmara iletişim Dergisi, 13(13), 131-159.

Özlem, D. (2002). Türkiye’de Pozitivizm ve Siyaset. In Modern Türkiye ’de Siyasi Düşünce Cilt3 (pp. 452-464). İstanbul: İletişim Yayınları.

Papadakis, Y. (2005). Echoes from the Dead Zone: Across the Cyprus Divide. London: I.B. Tauris.

Park, C. L. (2015). Religiousness and Spirituality : The Psychology of Multilevel Meaning-Making Notice. Religion, Brain & Behavior, 5(2), 166-178. https://doi.org/10.1080/2153599X.2014.891254

Pekin, B. (1989). Bilim ve Şuurlu İnanç. İzmir: Ege Üniversitesi Fen Fakültesi.

Poyraz, S. (2010). Science versus Religion: The Influence of European Materialism on Turkish Thought, 1860 - 1960. The Ohio State University.

Quatro, S. A. (2004). New Age or Age Old : Classical Management Theory and Traditional Organized Religion as Underpinnings of the Contemporary Organizational Spirituality Movement. Human Resource Development Review,

3(3), 228-249. https://doi.org/10.1177/1534484304267830

Renshaw, J. P. (1969). A Sociological Analysis of Spiritism in Brazil. University of Florida.

Ritzer, G. (2003). Sociological Positivism: Comte in Sociological Theory. London: McGraw Hill.

Roehlkepartain, E., Benson, P., King, P., & Wagener, L. (2006). Spiritual Development in Childhood and Adolescence: Moving to the Scientific Mainstream. In E. Roehlkepartain, P. Benson, P. King, & L. Wagener (Eds.), The Handbook of Spiritual Development in Childhood and Adolescence. London: Sage Publications.

Saatçi, M. (2005). Religious Conflict in the Periphery. Islam and Politics in Turkey. In G. Lundskow (Ed.), Religious Innovation in a Global Age. Essays on the Construction of Spirituality (pp. 228-246). Jefferson and London: McFarland & Company.

Samman, K. (2016). The Clash of Modernities: the Islamist challenge to Arab, Jewish and Turkish nationalism. New York: Routledge.

Sarıyannis, M. (2013). Of Ottoman Ghosts, Vampires and Sorcerers: an Old Discussion Disinterred. Archivum Ottomanicum, (30), 191-216.

Sarmis, D. (2009). Cumhuriyet öncesi Fikir Hareketlerinde Bergsonculuğun yeri ve yayılması. Toplumsal Tarih Dergisi, (192), 66-74.

Sarmis, D. (2014). L’essor du bergsonisme en Turquie : une lecture de la guerre d’independance a travers la revue Dergâh (1921-1923). In G. Işıksel & E. Szurek (Eds.), Turcs et Français. Une histoire culturelle, 1860-1960 (pp. 115¬132). Rennes: Presses Universitaires de Rennes.

Sartori, G. (1984). Social Science Concepts, A Systematic Analysis. Scandinavian Political Studies, 8.

Salt, A., & Çobanlı, C. (2001). Dharma Ansiklopedi: Parapsikoloji, Mistisizm, Okültizm, Ezoterizm, Teozofi, Spiritüalizm, Neo-Spiritüalizm. İstanbul: Dharma Yayınları.

Sayılı, A. (1985). The Place of Science in the Turkish Movement of Westernization and Atatürk. Erdem, 1(1), 25-81.

Schmitter, P. (2013). The Design of Social and Political Research. In D. Della Porta & M. Keating (Eds.), Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective. Cambridge: Cambridge University Press.

Segal, R. A. (2009). The Blackwell Companion to the Study of Religion. New Jersey: John Wiley & Sons.

Shafranske, E. P., & Gorsuch, R. L. (1984). Factors associated with the perception of spirituality in psychotherapy. Journal of Transpersonal Psychology, 16, 231¬241.

Sharif, R. (2016). Beyond Metropolises: Hybridity in a Transnational Context. DisClosure: A Journal of Social Theory, 25(25), 1-11. https://doi.org/10.13023/disclosure.25.13

Sharp, L. L. (1999). Fighting for the Afterlife: Spiritists, Catholics, and Popular Religion in 19th century France. Journal of Religious History, 23(3), 282-295. https://doi.org/10.1111/1467-9809.00089

Sharp, L. L. (2006). Secular Spirituality: Reincarnation and Spiritism in 19th century France. In Secular Spirituality.

https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199988457.013.35

Singleton, R., & Straits, B. (2018). Approaches to Social Research. New York: Oxford University Press.

Sorell, T. (1991). Scientism: Philosophy and the Infatuation with Science. London: Routledge.

Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science Education Research and Practice in Europe (D. Jorde & J. Dillon, Eds.). Rotherdam: SensePublishers.

Spence, L. (1920). An Encyclopaedia of Occultism. London: George Routledge & Sons.

Stirling, P. (1958). Religious Change in Republican Turkey. Middle East Journal, 12(4), 395-408.

Şen, Z. (2017). Bilim ve Türkiye. İstanbul: Tübitak Yayınları.

Tacey, D. J. (2004). The Spirituality Revolution: The Emergence of Contemporary Spirituality. Brighton and Hove: Psychology Press.

TDK. (n.d.). Türk Dil Kurumu Türkçe Genel Sözlük / Fen. Retrieved from Türk Dil Kurumu Sözlükleri website: https://sozluk.gov.tr/

TDK. (2019). Türk Dil Kurumu Türkçe Genel Sözlük / Selman. Retrieved September

9,       2019, from Türk Dil Kurumu Sözlükleri website: https://sozluk.gov.tr/

Tekeli, İ., & İlkin, S. (1999). Osmanlı Imparatorluğu’nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.

Tekin, K. (2016). Reforming Categories of Science and Religion in the Late Ottoman Empire. Columbia University.

Titrek, O., & Cobern, W. W. (2011). Valuing science: A Turkish-American comparison. International Journal of Science Education, 33(3), 401-421. https://doi.org/10.1080/09500691003628379

Türesay, Ö. (2019). Between Science and Religion: Spiritism in the Ottoman Empire (1850s-1910s). Studia Islamica, 113(2}, 166-200. https://doi.org/10.1163/19585705-12341375

Türkcan, E. (2009). Dünya’da Ve Türkiye’de Bilim, Teknoloji Ve Politika. İstanbul: İstanbul Bilgi University Press.

Türköne, M. (2008). Şerif Mardin ve Bilimsel Düşüncesinin Müzikalitesi. In Şerif Mardin Okumaları (pp. 155-168). Ankara: Doğu Batı Yayınları.

Uluğ, N. E. (2016). Elemterefiş: Superstitious Beliefs and Occult in the Ottoman Empire (1839 - 1923). İstanbul: Libra Kitap.

Unat, F. R. (1964). Türkiye ’de Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.

Upton, C. (2013). Drug-induced mysticism revisited. In S. B. Sotillos (Ed.), Psychology and Perennial Philosophy (pp. 130-138). Indiana: World Wisdom Inc.

Urban, H. (2015). New Age, Neopagan and New Religious Movements. Berkeley: University of California Press.

Uzun, A., Özel, M. E., & Yalçın, C. (1990). Main Trends in Graduate Study in Basic Sciences in Turkish Universities: A Quantitative Overview. Higher Education, 20(4), 485-497.

Uzunçarşılı, İ. H. (1965). Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı. Ankara: Türk Tarihi Kurumu.

Ürekli, F. (2002). Tanzimat Dönemi Osmanlı Eğitim Sistemi ve Kurumları. Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 382-406.

Vaughan, F. (1991). Spiritual issues in psychotherapy. Journal of Transpersonal

Psychology, 23, 105-119.

Verboven, K., Carlier, M., & Dumolyn, J. (2007). A Short Manual to the Art of Prosopography. In K. S. B. Keats-Rohan (Ed.), Prosopography Approaches and Applications. A Handbook (pp. 35-69). https://doi.org/1854/8212

Voegelin, E. (2018). The Origins of Scientism. Social Research, 15(4), 462-494.

Weber, M. (1946). From Max Weber: Essays in Sociology (H. H. Gerth & C. W.

Mills, Eds.). New York: Oxford University Press.

Weber, M. (1993). The Sociology of Religion. Boston: Beacon Press.

Williams, W. F. (2013). Encyclopedia of Pseudoscience: From Alien Abductions to Zone Therapy. London: Routledge.

Yalçınkaya, A. (2015). Learned Patriots: Debating Science, State, and Society in the Nineteenth-Century Ottoman Empire. Chicago: University of Chicago Press.

Yanatma, S. (2002). Türkiyede Televizyon Yayınlarının Başlaması ve Gelişimi: İTÜ TV. Toplumsal Tarih Dergisi, (98), 50-61.

Yavuz, M. H. (2019). Understanding Turkish secularism in the 21th century: a contextual roadmap. Journal of Southeast European and Black Sea, 19(1), 55¬78. https://doi.org/10.1080/14683857.2019.1576367

Yücel, T. (2007). Atatürk ve Devrimleri. In N. Güngör (Ed.), Atatürkçü Düşüncenin Bilimsel ve Felsefi Temelleri (pp. 153-156). Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.

Zarcone, T. (2013). Reconnaissance et reinterpretation de l’esoterisme occidental en Turquie au XIXe et au XXe siecle. Politica Hermetica, (27).

Zarcone, T. (2014). Occultism in an Islamic context: the case of modern Turkey from the nineteenth century to the present time. In H. Bogdan & G. Djurdjevic (Eds.), Occultism in a Global Perspective (pp. 151-176). New York: Routledge.

Zinnbauer, B. J., Pargament, K. I., & Scott, A. B. (1999). The Emerging Meanings of Religiousness and Spirituality: Problems and Prospects. Journal of Personality, 67(6), 889-919.

Zürcher, E. J. (1997). Turkey, A Modern History. London: I.B. Tauris.

Zürcher, E. J. (2005a). How Europeans adopted Anatolia and created Turkey. European Review, 13(3), 379-394.

Zürcher, E. J. (2005b). Ottoman sources of Kemalist thought. In E. Özdalga (Ed.), Late Ottoman Society: The Intellectual Legacy (pp. 14-27). https://doi.org/10.4324/9780203481387

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar