Print Friendly and PDF

Sabrım Kalmadı


122





Vezin: Fâ’ilâtün Fâ’ilâtün Fâ’ilâtün Fâ’ilün





Merhaba ey peyk-i matlûb-ı Celîl [1]





Merhaba ey gamz-ı mahbûb-ı Cemîl





Sen tabîbin nice yıldır yolunu





Gice gündüz muntazırdır bu alîl





İntizârım hadden aşdı ey Kerîm





Eşiginde durmadan oldum zelîl





Gâh sabâ vü gâh nesîm ile sana





Gönderem didim bu canı ey halîl





Sana tefviz olduğiçün emr-i feyz





Olmadı yâr iline kimse delîl





Canı cânâna tiz ilet kim benim





İntizârun çekmeğe sabrım kalîl





Gel Niyâzî nin vücûd-ı harfini





Levh-i âlemden yed-i feyzinle sil





Merhaba ey peyk-i[2] matlûb-ı Celîl





Merhaba ey gamz-ı[3] mahbûb-ı Cemîl





Merhaba ey Celîl’i isteyen seyyare





Merhaba ey Cemîl’in sevgili gamzesi





Sen tabîbin nice yıldır yolunu





Gice gündüz muntazırdır bu alîl





Nice yıldır sen tabîbin yolunu





Bu hasta gece gündüz beklemektedir





İntizârım hadden aşdı ey Kerîm





Eşiginde durmadan oldum zelîl





Ey Kerîm! ümid ile bekleyişim sınırımı aştı





Eşiginde durmadan oldum zelîl





Gâh sabâ vü gâh nesîm ile sana





Gönderem didim bu canı ey halîl





Bazan sabâ rüzgârı ve bazan latif bir rüzgâr ile sana





Ey dost! Bu canı göndereyim dedim





Sana tefviz olduğu içün emr-i feyz





Olmadı yâr iline kimse delîl





Feyz emri sana havale olduğu için





Kimse Yâr iline kılavuz olmadı





Canı cânâna tiz ilet kim benim





İntizârun çekmeğe sabrım kalîl





Canı cânâna tez ilet ki benim





İntizârın çekmeğe sabrım azaldı





Gel Niyâzî nin vücûd-ı harfini





Levh-i âlemden yed-i[4] feyzinle sil





Gel Niyâzî nin vücûd-ı harfini





Feyz kudretinle âlemin levhasından sil










[1] Kenan Erdoğan, Niyâzî-i Mısrî Hayatı, Edebî Kişiliği, Eserleri ve Dîvânı’nın Tenkitli Metni, Ankara, 1998, s.135; Abdulbaki Gölpınarlı, Niyâzî-i Mısrî, Şarkiyat Mecmuası, c. VII, s.203





[2] Peyk: f. Bir şeyin etrafında, ona tabi olarak dönen. Seyyare. * Haber ve mektup getirip götüren





[3] Gamz: Kaş ve gözle işaret, göz kırpmak. * Çene veya yanak çukurluğu





[4] Yed: El. * Kuvvet, kudret, güç. * Yardım. * Vasıta. * Mülk


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar