Print Friendly and PDF

SUB ROSA-GÜLÜN ALTINDA






ın perpetuam memoriam

ebedi anısına

angelus

tanrı’nın meleği

anima candida

temiz, saf ruh.

sub divo

gökkubbenin altında

ıntimus

sırdaş

summum bonum

en üstün iyi

spiritus rector

öncü ruh

dixi

ben söyledim

secundus non datur

bir ikincisi yok

nomen est omen

ismiyle müsemma

alter ego si essent

ikinci benim

omnia vincit amor!

aşk, her güçlüğü yener!

nos et mutamur in illis

zaman değişti, biz de değiştik

dum spiro, spero

nefes aldıkça umudumu yitirmem

cordialiter

içtenlikle. candan. samimi.

ab imo pectore

kalbimin derinliklerinden

ad multos annos

yıllar boyunca... nice yıllara...

fiat lux!

ışık olsun!

si vis amari, ama!

eğer sevilmek istiyorsan, aşkım!

bellum omnium contra omnes

herkesin, herkese karşı savaşı var

ultima (hora) latet

son saatimiz bilinmez

omnes eodem cogimur

hepimiz aynı sona doğru ilerliyoruz

pulvis et umbra sumus

hepimiz toz ve gölgeden ibaretiz.

suum cuique!

herkes, hak ettiğini bulur

ora, et labora!

dua et ve çalış!

mae culpa, mae culpa, mae maxima culpa

benim suçum, benim suçum, benim en büyük suçum.

ego tu sum, tu es ego, unius animi sumus

ben, senim... sen, bensin... ikimiz bir ruhuz...

media in vita in morte sumus

yaşamın yarısında, ölümün kıyısındayız

dum spiro, spero

nefes aldıkça umudumu yitirmem.

usque ad finem

sonuna kadar

otium cum dignitate

onur ve huzur ile

vade mecum

daima birlikte/eşliğinde

absit omen!

kötü şey başa gelmesin!

ın dulci iubilo

büyük sevinçle

ama et fac quod vis

sev ve yap dilediğini

vivos voco, mortuos plango, fulgura flango

yaşayanları çağırıyorum, ölülere ağlıyorum, şimşekleri kırıp parçalıyorum.

ergo

öyleyse, o hâlde

quovadis?

nereye gidiyorsun ?

noli me tangere!

 dokunma bana... alıkoyma beni.

pereat m undis

batsın bu dünya!

meum est propositum in taberna mori

benim alnıma yazılmış bir kere, meyhanede öleceğim.

post mortem

ölümden sonra

ad mellorem

daha iyi günlere

sole fide

yalnızca iman ile

deo gratias!

tanrıya şükürler olsun!

quod est avertat

tanrı korusun!

beati possidentes vos

sana sahip olan mutludur

quem di diligunt, adolescens moritur

tanrı, sevdiği kulunu erken alır yanına

ımprobe amor, quid non mortalia pectora cogis!

ah, acımasız aşk, kalpleri nelere sürüklemezsin sen!

nolens volens

ister istemez, zorunlu olarak.

novissima verba mea

son sözlerim

usque ad finem

sonuna kadar

pax vobiscum

barış seninle olsun

ınveni te

seni buldum

lucerna mea flamma

mum alevim

diligitis mea

ego sum mortuus est vos

aşkım

öldüm, senin için 





ebedi anısına

 

tanrı’nın meleği

temiz, saf ruh.

gökkubbenin altında

sırdaş

en üstün iyi

öncü ruh

ben söyledim

bir ikincisi yok

ismiyle müsemma

ikinci benim

aşk, her güçlüğü yener!

zaman değişti, biz de değiştik

nefes aldıkça umudumu yitirmem

içtenlikle. candan. samimi.

kalbimin derinliklerinden

yıllar boyunca... nice yıllara...

ışık olsun!

eğer sevilmek istiyorsan, aşkım!

herkesin, herkese karşı savaşı var

son saatimiz bilinmez

hepimiz aynı sona doğru ilerliyoruz

hepimiz toz ve gölgeden ibaretiz.

herkes, hak ettiğini bulur

dua et ve çalış!

benim suçum, benim suçum, benim en büyük suçum.

ben, senim... sen, bensin... ikimiz bir ruhuz...

yaşamın yarısında, ölümün kıyısındayız

nefes aldıkça umudumu yitirmem.

sonuna kadar

onur ve huzur ile

daima birlikte/eşliğinde

kötü şey başa gelmesin!

büyük sevinçle

sev ve yap dilediğini


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar