Print Friendly and PDF

Başlangıçta kadın Vardı - Nizar Kabbani



 

في البدء كانت الأنثى - نزار قباني  

نزار قباني

 

يا سيدتي ..

كنت اهم امراة في تاريخي

قبل رحيل العام

انت الان اهم امراة

بعد ولادة هذا العام

انت امراة لا احسبها بالساعات وبالايام

انت امراة صنعت من فاكهه الشعر

ومن ذهب الاحلام

 

انت امراة كانت تسكن جسدي

قبل ملايين الاعوام

يا سيدتي ..

يالمغزولة من قطن وغمام

يا أمطارا من ياقوت

يا أنهارا من نهوند

يا غابات رخام

يا من تسبح كالاسماك بماء القلب

وتسكن في العينين كسرب حمام

لن يتغير شئ في عاطفتي

في احساسي

في ايماني

فانا اظل علي دين الاسلام

يا سيدتي ..

لا تهتمي في ايقاع الوقت واسماء السنوات

انت امراة .. تبقي امراة في كل الاوقات

سوف احبك

عند دخول القرن الواحد والعشرين

وعند دخول القرن الخامس والعشرين

وسوف احبك

حين تجف مياة البحر وتحترق الغابات

يا سيدتي ..

انتي خلاصة كل الشعر

ووردة كل الحريات

يكفي ان اتهجي اسمك

حتي اصبح ملك الشعر

وفرعون الكلمات

يكفي ان تعشقني امراة مثلك

حتي ادخل كتب التاريخ

وترفع من اجلي الرايات

يا سيدتي ..

لا تضربي مثل الطائر في زمن الاعياد

لن يتغير شئ مني

لن يتوقف نهر الحب عن الجريان

لن يتوقف نبض القلب عن الخفقان

لن يتوقف حَجَل الشعر عن الطيران

حين يكون الحب كبيرا والمحبوبة قمرا

لن يتحول هذا الحب لحزمة قش تاكلها النيران

يا سيدتي ..

لا اتذكر الا صوتك

حين تدق نواقيس الاعياد

لا اتذكر الا عطرك

حين انام علي ورق الاعشاب

لا اتذكر الا وجهك

حين يهزهز فوق ثيابي الثلج

وأسمع طقطقة الاحطاب

ما يفرحني يا سيدتي

ان اتكوم كالعصفور الخائف

بين بساتين الاهداب

ما يبهرني يا سيدتي

ان تهديني قلما من اقلام الحبر

اعانقة وانام سعيدا كالاولاد

يا سيدتي ..

ما اسعدني في منفاي

وفي عصر التنوير

وفي عصر الرواد

كم اتمني لو قابلتك يوما

في فلورنسا او قرطبة

او في الكوفة او في حلب

او في بيت من حارات الشام

 

 

يا سيدتي ..

كم اتمني لو سافرنا

نحو بلاد يحكمها الغيتار

حيث الحب بلا اسوار

والكلمات بلا اسوار

والاحلام بلا اسوار

لا تنشغلي بالمستقبل يا سيدتي

سوف يظل حنيني اقوي مما كان

واعنف مما كان

انت امراة لا تتكرر في تاريخ الورد

وفي تاريخ الشعر

وفي ذاكرة الزنبق والريحان

يا سيدتي ..

العالم كلة لا يشغلني

الا حبك في اتي الايام

انت امراتي الاولي

امي الاولي

رحمي الاول

شغفي الاول

طوق نجاتي في زمن الطوفان

يا سيدتي ..

يا سيدة الشعر الاولي

هاتي يدك اليمني كي اتخبا فيها

هاتي يدك اليسري كي استوطن فيها

قولي أي عبارة حب

حتي ....

حتي تبتدأ الاعياد

   نزار قباني



Başlangıçta kadın Vardı - Nizar Kabbani

 

Ey Sevgilim

Sen benim tarihimdeki en önemli kadınsın

Yıllar  önce de  

Yani en önemli kadınsın

Her gelecek yeni yıllarda

Saatler ve günler sayamadığım bir kadınsın

Sen saçların tatlılığından yaratılmış bir kadınsın

Ve rüyaların peşine gittiği

 

Sen benim vücudumda yaşayan bir kadınsın

Milyonlarca yıl önce

Ey Sevgilim

Ah, pamuktan ve bulutlardan dokunmuş

Ey safir yağmurları

Ah Nahwand'dan nehirler

Ah mermer ormanlar

Ey gönül suyunda balık gibi yüzen!

Ve bir güvercin sürüsü gibi gözlerde yaşıyan

Aşkımda  hiçbir şey değişmeyecek

Benim duygumda

inancımda

İslam dinine bağlıyım

Ey Sevgilim..

Zamanın ritmini ve yılların adlarını dert etme

Sen bir kadınsın.. her zaman bir kadınım olarak kalırsın

seni seveceğim

Yirmi birinci yüzyıla girerken

Yirmi beşinci yüzyıla girerken de öyle

seni seveceğim

Deniz kuruduğunda ve ormanlar yandığında,

 

Ey Sevgilim

Sen tüm şiirlerin özüsün

Tüm özgürlüklerin çiçeği

Adını yazman yeterli

Ta ki şiirin kralı

Ve kelimelerin firavunu olana kadar

Senin gibi bir kadının beni sevmesi yeterli

Tarih kitaplarına bile giriyorum

Ve benim için bayrakları kaldır

 

Ey sevgilim

Bayramda bana kuş gibi vurup kaçma

Benim için hiçbir şey değişmeyecek

Aşk Nehrim akmayı bırakmayacak

Kalp atmayı bırakmayacak

Saçların örgüsü uçmayı bırakmayacak

Aşk büyük olduğunda ve sevgili ay olduğunda

Bu aşk ateşin yaktığı saman balyasına dönüşmeyecek

 

Ey Sevgilim

Sadece sesini hatırlıyorum

Tatil çanları çaldığında

Sadece kokunu hatırlıyorum

Ben çimenlerin üzerinde uyurken

Sadece yüzünü hatırlıyorum

Kar kıyafetlerimin üzerinde sallandığında

Ve odunların çatırdamasını duyuyorum

Beni ne mutlu eder sevgilim?

Korkmuş bir kuş gibi yığılmak için

Kirpiklerin meyve bahçeleri arasında

Beni şaşırtan nedir ki Sevgilim?

Bana mürekkepli kalemlerden birini ver

Erkekler gibi sarılıp mutlu bir şekilde uyuyorum

 

Ey Sevgilim ..

Sürgünümde beni üzen nedir?

Aydınlanma çağında

Öncüler çağında

Bir gün seninle tanışmayı ne kadar isterdim

Floransa veya Cordoba'da

Veya Kufe'de veya Halep'te

Veya Şam mahallelerinden bir evde

 

 

Ey Sevgilim ..

Keşke seninle seyahat edebilmeyi ne kadar isterdim

Gitarın yönettiği bir ülkeye doğru

Aşkın duvarsız olduğu yerde

Ve duvarsız kelimeler

Ve duvarsız hayaller

Gelecek için endişelenme sevgilim

Özlemim eskisinden daha güçlü olacak

Ve olduğundan daha şiddetli

Sen güllerin tarihinde tekrarı olmayacak bir kadınsın

Ve şiir tarihinde

Ve zambak ve fesleğenin anısına

Ey Sevgilim ..

Bütün dünya beni ilgilendirmiyor

Önümüzdeki günlerde sadece senin aşkın

Sen benim ilk kadınımsın

İlk annem

İlk rahmim

İlk tutkum

Sıkıntı zamanında cankurtaran simidi

 

Ey Sevgilim

Ah şiirin First Lady'si

Sağ elini getir de içinde saklanabileyim.

Yerleşmek için sol elini getir

Herhangi bir aşk cümlesi söyle

Ta ki ....

Döngü başlayana kadar

 

Nizar Kabbani

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar