Print Friendly and PDF

Haberiniz olsun benim dinim bilin ki aşktır



 




أَلا اِنَّ ديني فَاِعلموه هُوَ الهَوى

وَموتي شَهيدا في الصَبابَةِ مَذهَبي

وَمن لَم يفقهه الغَرامَ فَجاهِل

وَمن لَم يُهذبه الهَوى لَم يهذب

سلوا عَن فُنون الحُبّ مني فَاِنَّ لي

يَدا فيهِ بِالتَجريب لا بِالمُؤَدّب

وَلا تَأخُذوا عَمَّن رَوى لَكُم الهَوى

وَلكن اِذا شِئتُم خُذوا عَن مُحَرّب

وَاِنّي من قَوم اِذا عَشِقوا رَأَوا

هَلاكَهُم في العِشق أَعظَم مَأرب

وَعِندي كَما شاءَ الغَرامُ صَبانَة

بِها عَزما بَينَ المُحِبّينَ مَطلَبي

أَعفّ عَنِ الفَحشاء ضَميري وَما عَلى

لِساني جُناح حَيثُما طابَ مَشرَبي

وَاِنّي عَلى جلو الغَرامِ وَمَرّة

صَبور وَما بي في كلا الحالتَيَن بي

سَلوا الحُبّ عَن قَلبي وَعَن عَزماتِه

وَعَن هزمه السَلوان في كُل مَوكِب

مَتى لاحَ وَجد قالَ يَأتى اِتالَه

وَيَكفي الهَوى جَلدا بِغَير تَأهب

وَاِنّي وَاِن صانَعت بِالقَولِ لَوّمي

لِمخف أَمورا لَيسَت عَنها بِمعرب

وَلَستُ أَرى اَستَغفِرُ اللَهِ سلوة

أَأَسلو وَجيش الحُبِّ في مُهجَتي رَبّي


Haberiniz olsun benim dinim bilin ki aşktır. Mezhebim ise şehid olarak ölmektir, aşk uğruna.

 Cahildir, sevdanın bir şeyler öğretmediği kişi. Edepten nasibi yoktur, aşkın edeplendirmediği kişinin.

Sorun bana, aşk sanatlarını. Çünkü benim aşk konusunda, hocayla değil de

tecrübeyle elde edilmiş bir otoritem var.

Almayın aşkı, size rivayette bulunandan. Fakat istediğiniz zaman (onu) aslandan (başından geçenden) alınız.

Âşık olduklarında aşkta helak olmayı en büyük hedefleri olarak gören bir kavimdenim ben.

Abdullah Eş Şebravi


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar