Print Friendly and PDF

Koca Sevişirken Eşinin Sütünü Emerse

 


SORU:

Hamile olan bir arkadaşım, kocasıyla yakınlık kurunca kocası “Ağzıma süt geldi.” demiş. Arkadaş korkmuş, dini sakıncası var mı diye birisine sormuş. O da “Şüpheli bir durum, kocanla aranızda süt bağı olabilir.” demiş. Gerçekten böyle bir şey olabilir mi?

CEVAP:

Eşler arasında bu tür şeylerin meydana gelmesi normaldir. Bundan dolayı aralarında süt hısımlığı doğmaz.

Süt hısımlığının doğması için bir kadının 0-2 yaş arasındaki çocuğu beslemek/doyurmak maksadıyla emzirmesi gerekir. Bir hadiste “Süt hısımlığı ancak iki yaş içinde emzirilen sütle oluşur.” (Buhârî, Nikâh, 21) buyurulur. Dolayısıyla böyle bir durumla karşılaşan karı-koca arasında süt bağı oluşmaz.

Bununla ilgili olarak İmam Malik’in Muvatta’ adlı hadis kitabında şöyle bir rivayet yer almaktadır:

Bir adam, Ebû Musa el-Eşârî’ye “Ben hanımımın göğsünü emdim, karnıma süt gitti (bunun hükmü nedir)?” diye sordu. Ebû Musa “Buna göre o kadın sana haram olmuştur.” deyince Abdullah b. Me­sûd, adama “Nasıl fetva verdiğine dikkat et!” dedi. Ebû Musa “Bu hususta sen ne dersin?” deyince İbn Mesûd “(Haramlık doğuracak olan) emme ancak (doğumdan sonraki) iki sene içerisinde olur.” dedi. Bunun üzerine Ebû Mûsâ “Bu büyük âlim aramızda iken bana bir şey sormayınız.” dedi.” (Muvatta, Radâ’, 14.)

Kur’an-ı Kerim’de, sütanneler ve sütkardeşlerle evlenmek yasaklanmıştır (Nisa, 4/23). Hz. Peygamber (s.a.s.) de “Nesep yoluyla evlenilmeleri haram olanlar, süt yoluyla da haramdır.” (Buhârî, Şehâdât, 7; Müslim, Radâ, 1, 9; Ebû Dâvûd, Nikâh, 6) buyurmuştur.

Fıkıh bilginlerinin çoğunluğuna göre çocuğun ilk iki yaş içerisinde emdiği süt, az olsun çok olsun süt hısımlığının meydana gelmesi için yeterlidir. Buna göre; iki yaş içerisinde aynı kadından bir defa da olsa süt emen kız ve erkeğin birbirleriyle evlenmeleri caiz değildir (Serahsî, el-Mebsût, V, 137; Kâsânî, Bedâi’, IV, 8).

Şâfiî ve Hanbelîler ise süt hısımlığının oluşabilmesi için ilk iki yaş içinde ve bebeğin doyup da kendiliğinden bırakması sureti ile ayrı ayrı beş kez emmesinin şart olduğunu söylemektedir (İbn Kudâme, el-Muğnî, XI, 309; Şirbînî, Muğni’l-Muhtâc III, 546).


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar