Print Friendly and PDF

Bebeğim ve Ben

 
                    Sevgili anneler ve babalar, büyükanneler ve büyükbabalar!


Yaşamın ilk iki yılı, çocuğun daha fazla fiziksel sağlığını, zihinsel istikrarını, aktivitesini ve dünya ve diğer insanlarla ilişkilerdeki başarısını büyük ölçüde belirleyen zamandır. Ve biz yetişkinler, bunu anlayarak, kural olarak görevlerimizde çok sorumluyuz - bebeği koruyoruz, onu sıcak ve rahat tutmaya çalışıyoruz ve aktif olabilmesi, çok hareket edebilmesi için tam yemek ve uyku alıyoruz. , yeterince temiz havayı ziyaret edin. Ve tabii ki gelişiminin gidişatını yakından izliyoruz: oturmaya, kalkmaya ve ilk kelimelerini zamanında telaffuz etmeye başlıyor mu?


Bir çocuğa bakmanın bu acil görevlerini çözerek, belki de daha az ölçüde, ebeveyn kaygılarıyla olduğu kadar onların sevinçleriyle de ilişkili olan, daha az önemli olmayan diğer rollerimizin farkındayız. Her şey yolundayken bir çocuğun buna nasıl ihtiyacı olduğunu anlayamayabiliriz ve ciddi şeyler yapmak yerine bebeğin yatağında uzun süre "sıkışıp kalırsak" sık sık utanırız - sadece gözünü yakalayın ve gülümseyin. oyuncağın keyfini paylaşın, onunla “konuş”.


Hem bebeğin hem de bizim iletişime, duygusal temasa ihtiyacımız var. Bir çocuğun tam teşekküllü zihinsel gelişimi tam olarak bunu gerektirir - iletişim, oyun, karşılıklı neşe - sevdiklerinizle ve tabii ki her şeyden önce anneyle en yakın ve en zengin duygusal etkileşim. Karşılıklı bir tutum oluşmadan, ortak bir "biz" deneyimi oluşmadan çocuğun normal bireysel gelişimi imkansızdır. Anne sadece bir sıcaklık kaynağı, yazma, bir güvenlik garantisi değil, aynı zamanda çocuğun deneyimlerinin gerekli bir düzenleyicisidir, onu sakinleştirebilir, teselli edebilir, neşelendirebilir, dayanıklılığını artırabilir. Anne, dış dünyayla olan bağlantılarının ana aracısıdır. Birlikte, başkalarıyla etkileşim kurmanın giderek daha aktif ve karmaşık yollarını deneyecekler. Ve ortak keşifleri - bir çocukta olup bitenlere karşı yeni bir tutumun doğması, yeni davranış biçimlerinin "çalışılması" büyük ölçüde tam olarak ortak oyunlar sürecinde gerçekleşir.


Kitabımız, bebeğin yalnızca bir ama çok önemli gelişim çizgisine ayrılmıştır - duygusal gelişimi, refahı zihinsel yaşamın tüm yönlerinin başarılı bir şekilde oluşması için en önemli koşullardan biridir.


Kitabımızdan bir oyun listesi seçin, günlük rutininizdeki zamanı

belirleyin ve aynı oyunları 3-4 hafta oynayın. Oyunlar yaşa göre bölünür ve kolaydan zora doğru gruplandırılır. Oyun seçerken bebeğin yaşına göre yönlendirin.


Bebeğin dikkati hala çok dengesizdir, bu nedenle oyunun süresi yaşamın ilk yılında 3-5 dakikayı, ikinci yılında ise 7-10 dakikayı geçemez.


Çocuğunuzla tutarlı ve tutarlı olun. Bebeği her kucağınıza aldığınızda veya onunla konuşurken, ona olumlu duygular "bulaştırın"; bebeğinizi sevdiğinizi gösterin; onu ne kadar sevdiğinden bahset. Bebeği dikkatlice gözlemleyin, ona uyum sağlayın, inisiyatifine karşılık verin; iletişime yeni ve beklenmedik deneyimler getirir.


Bebeği sevgi ve şefkatle çevrelemek, duygusal rahatlık atmosferi yaratmak, bebeğin bilişsel aktivitesini harekete geçirmek: oyuncaklara ve nesnelere konsantre olmasına yardımcı olun, izlenimlerine anlam kazandırın; nesnelerin ve eylemlerin onlarla birlikte incelenmesini teşvik edin; bebekle nesneler ve oyuncaklarla ortak oyunlar düzenleyin; onu övün ve çocuğun yaptığı iyiliği teşvik edin.


Bebeğin konuşma gelişimi için koşullar yaratın: oyunlar ve rejim anları sırasında çocuğun ve kendinizin tüm eylemleri hakkında yorum yapın; çocuğa gösterdiğiniz veya kendisine baktığı tüm nesneleri adlandırın; sesleri ve kelimeleri taklit etmeye teşvik edin; konuşma oyunları kullanın, tekerlemeler söyleyin, şarkılar söyleyin, kitap okuyun, içindeki resimlere bakın. Kitabımızda, kartlara keseceğiniz sekmede bebek için resimler var. Her kartın arkasında onunla nasıl çalışılacağı yazılır.


Rusya Eğitim Akademisi Islah Pedagojisi Enstitüsünün Gelişimi







Doğumdan 3 aya kadar


TUTUSHKI-TUTUSHKI


Bebeği sırt üstü yatırın, vücudunun farklı bölgelerine dokunarak

tekerlemeler söyleyin. "Karkaslar - tutushki" kelimesinde, bebeğe vücudunun farklı bölgelerine dokunun ve hafifçe vurun:


Karkas-tutushki, Süzme peynirli cheesecake ile!


Karkas-tutushki, Buğday turtası Bir çuval torbasında, Yüksek yükseldi!


Yakında bebek her dokunuşta gülümsemeye başlayacak ve başka bir yerde yeni bir dokunuş için sabırsızlanıyor:


Karkaslar, Tutuşkiler, Masada Taze! Karkas-tutushki ve fırında cheesecake!


Leşler, leşler, Baba'nın pişmiş tatlıları. Hepsi taze ve iki -

.................. (çocuğun adı)).


Bir noktada oyunu durdurun, bebekten uzaklaşın, onu sizinle duygusal iletişime davet edin.


MOSTOVOY CADDESİNDE...


Bebeği kundak üzerinde, kundaksız olarak sırt üstü yatırın. Bileklerini kavrayarak, yavaş bir şarkının ritmine göre çocuğun kollarını hafifçe bükün ve açın:


Bir kız su için kaldırım caddesinde yürüyordu.


Bebeğinizin ellerini çırparak ona neşeli duygular yaşatın.


Çocuğun bacaklarıyla hareketler yaparak şarkıyı tekrarlayın: dizlerini bükün ve açın, ardından dönüşümlü olarak topuklarınızı bezin yüzeyine vurun. Ardından, oyunda duraklayın ve bebeğinizi gülümsemenizle duygusal iletişime davet edin.


CESUR PİLOT



Büyük bir jimnastik topuna ihtiyacınız olacak.




Bebek büyük bir topun üzerine yerleştirilir ve dizler, ileri, geri, yanlara sallanma,

Şarkı söyleme:



Büyüyeceğim, cesur bir pilot olacağım. Oğlan için daha iyi bir şey yok.


(L. Dymova)





3 aydan 6 aya kadar


TEPE İÇİN POLYUSHKA'DA


Bebeği sırt üstü yatırın, ayak bileği eklemini tutarak çocuğun bacaklarını ellerinize alın ve neşeli bir şarkı söyleyerek

çocuğun bacaklarını ileri geri hareket ettirin:







Bir

tepeciğin arkasındaki tarlada Bir sinek sivrisinekle dans eder. Ah evet, sivrisinekli bir sinek tepenin üzerinde dans ediyor.


Baş dönüyor, Sinek biraz canlı dans ediyor: "Oh, oh, güç yok, Bırak gideyim, ışığım!" (T Volgina)

Bu oyun çocuğunuzla duygusal temas kurmanıza yardımcı olacaktır.


GÖRÜNMEZ


Çocuğa doğru eğilip ondan uzaklaşarak onu sallayın ve sallayın. Gülümseyerek şarkı söyle:

Ah, küçüğüm, Sevgilim, Güzelim, Güzelim.


Çocuğa dönerek: Ah evladım, Buğday başak, Gök mavisi çiçek, Leylak!

Kıza dönerek: Ah kızım, Altın sincap, Tatlı şeker, Leylak dalı!



Bebeğin gözlerinin içine bakın, nazik bir gülümsemeyle bebeğe adıyla hitap ederek bir tekerleme söyleyin. Oyunun ikinci bölümünde çocuğun görüş alanında sessizce bulunun. Samimi ve sevecen yüz ifadeniz, “canlanma kompleksinin” tüm bileşenlerinin aktivasyonuna katkıda bulunacaktır.


DÖRDÜNCÜ


Bebek dikey olarak uzanmış kollarınızın üzerindedir - bir eliyle göğsünü, diğeri - pelvisini tutar. Çocuğu aile üyelerinden birine getirin, bebekle iletişim kurmasını isteyin, gıdıklayın, sallayın, dikkatini çekin. Ve sonra "kadril" dansı yapın - neşeli bir şarkı söyleyerek ileri, sonra geri bir adım atın. Çocuğun yüzünü hafifçe yetişkinin yüzüne yaklaştırın ve ondan uzaklaştırın. Bebeğiniz diğer aile üyelerine duygusal olarak tepki vermeyi ve onları tanımayı öğrenecektir.


6 aydan 9 aya kadar



yetişmek


Kovalamayı taklit eden yetişkin bebeğe döner: "Ben yetişirim, yetişirim, bebeğe yetişirim (çocuğun

adı) , yetişirim!", onu daha hızlı emeklemeye teşvik eder . Bebeğe yetiştikten sonra sarılın, onu yavaşlatın ve ardından oyunu tekrarlayın. Yakında bu oyun çocuğunuzun favori eğlencesi

olacak. Çocuğunuzu gün boyunca mutlu tutmanıza yardımcı olacaktır.


VARENİTSE PİŞİRDİM


Bebeğinizi yerleştirin


dizler. Ona işaret parmağını nasıl hareket ettireceğini göster avuç içi. Bebeğinize eğlenmek için hareketler yapmasını öğretin:

Reçel pişirdim - parmağımı haşladım ... Kimseye parmağım olmadan gittiğimi söylemeyeceğim!


SÜRÜLEN


Hafif bir battaniyeye ihtiyacınız olacak. Bu oyunu yerde oynayın.

Bebeği karnının üzerine bir battaniyeye yatırın. Yorganı

iki ucundan tutarak çekin. Bebeğiniz yerde binecek. Bu şekilde hareket ettirirken, şarkı söyleyin:


Kozliki Nehri boyunca bir kanoyla, Bir tavşanın

kıyısında Kırmızı bir taratayka ile gittik. Dağlardan

geçtik, Vadilerden geçtik, Sinek-goryuhe'ye, Sinek- sokotuhe'ye.


(T Volga açık)


Bu oyunun

alışılmadıklığı, bebeğinizle iletişiminize beklenmedik yeni renkler getirecek.


ŞAPKADA KİM VAR?


Bebeğinizle oyun parkında veya yerde oynayın. Bir şapkaya ve kedi ya da tavşan gibi bir hikaye oyuncağına ihtiyacınız olacak. Kediyi, kuyruğu veya pençeleri görünecek şekilde şapkanın altına saklayın. Çocuğa şapkasını

kaldırarak oyuncağı bulmasını söyleyin. Oyuncağı yine altına saklayarak şapkayı başka bir yere taşıyın. Çocuğunuzu aramada ilerlemeye teşvik edin


oyuncaklar.





TOPUK


Bebeğinize şarkı söylerken ayağınızı yere vurmasını öğretin ve bunu daha eğlenceli hale getirmek için ayağına bilezik şeklinde bir çıngırak veya zil koyun:


Tık, tık, topuk, Takoz, takoz, topuk!

La, la, la, la, la, la, la, la,


La, la, la, la, la, la, la, la!


ARABA İLE OYUN


Bacağınız göğsünü destekleyecek şekilde bebeğinizi yüzüstü

yatırın ve bebeğiniz kendi başına dik oturabiliyorsa, size bakacak şekilde oturun. Küçük bir plastik makineye ihtiyacınız olacak. Arabayı bebeğe doğru itin ve sonra ondan uzaklaştırın. Arabayı ileri geri iterek şunları söyleyin:


Caddede bir araba koşuyor, BBC, dikkat et, dikkat et, Şişiyor, acele ediyor, korna çalıyor, BBC, be-re-gis, kenara çekil!


Arabayı elinize alın, "Bu bir araba - b-b" diyerek tekerleklerini döndürün. Bebeğinizin önce sizinle, sonra sizi taklit ederek oyuncağı itmeyi öğrenmesine yardımcı olun.


tsok, tsok


Bacaklarınızı bağdaştırarak bir kanepeye veya sandalyeye rahatça oturun. Çocuğu bacağına koyun, kollarından sıkıca tutun. Bebeği sallarken bir şarkı söyleyin:


YÜRÜ YÜRÜ, tsok-tsok-tsok! Bir toynakla vuracağım, ben bir atım, gri bir tarafım . Seni uzağa götüreceğim!


(I.Mi

khail ova)


Yavaşça kucağınıza inmesi için bebeği yavaşça fırlatın. Bebek sana güvenmeli, senin gücünü ve onun güvenliğini hissetmeli. Bu oyunu tekrar tekrar oynayarak, bebeğin atışla “sürpriz anı” nasıl dört gözle beklediğini fark edeceksiniz.


HARİKA SEPET


Bebeği önünüze oturtun. Çeşitli eşyaları koyacağınız bir sepete ihtiyacınız olacak:

çıngıraklar, zil, tef, daktilo. Bebeğe bir sepet gösterin, nesneleri ve oyuncakları teker teker çıkarmaya teşvik edin.


Çıngırakları çıkardıktan sonra onlarla oynayın: sallayın, birbirine vurun, çıngırakları yere vurun. Zili çıkar ve çal. Tefi çıkararak üzerine hafifçe vurun.


Bu oyunu her oynadığınızda, yeni bir eşya veya oyuncak ekleyin. Bebeğiniz daha önce bu eşyalarla yapmış olduğu hareketleri tekrarlayarak sepetten eşyaları çıkarmayı öğrenecektir.




9 aydan 1 yıla kadar


takip etmek


Oyun, bebek çeşitli yönlerde iyi emeklemeye başladığında oynanır. Bu oyunu yerde oynayın. Bebeğin önünde dört ayak üzerine çıkın, avuç içlerinizi yüksek sesle yere vurarak ona doğru sürün. Çocuğa yaklaştığınızda onu öpün. Arkanı dön ve hızla ileri doğru sürünerek: “Annene yetiş! Yakala, yakala!” Avuç içlerinizi yere vurarak çocuğu sizden sonra koşmaya teşvik edin. Sonunda sana yetişmeye başladığında arkanı dön, ellerini çırp ve “Yakala bebeğim! yetişeceğim, yetişeceğim!" Bebeğin dönmesine izin verin, ona yetişeceksiniz.


Bu oyun bebeğe büyük zevk verecek ve 6-9 aylık çocuklar için bölüme yerleştirdiğimiz "Yakalayıcı" oyunu gibi asla sıkılmayacak.


TOPUMU İTMEK


Bebek yerde yüz üstü yatabilir veya sırtını göğsünüze yaslayarak oturabilir. Bir lastik topa ihtiyacınız olacak. Lastik topu yuvarlanacak şekilde itin ve duvara çarparak tekrar size geri dönsün. Bebeği oyuna çekmek için bu oyun hareketlerini birkaç kez yapın. Önce ona yardım edin ve sonra sizi taklit ederek topu kendisinin

itmesi için ona fırsat verin. Bebek topu ittiğinde şunları söyleyin:

Topumu it, tekrar it


Oraya zorluyorum, buraya zorluyorum. Topum, yuvarlan, geri gel.


Salıncağa oturdu


Bacaklarınız birbirinden ayrı olacak şekilde odanın ortasında durun. Bebeği koltuk altlarından alın, bacaklarınız

arasında ileri geri sallayın, şarkıyı söyleyin:











Çayırda bir salıncak var - Yukarı, aşağı!


Yukarı aşağı! Hareket hızını kademeli olarak artırın:

Koşacağım ve sallanacağım - Yukarı, aşağı!


Yukarı aşağı!


(M. Dolinova)


Oyunun sonunda bebeği yüzünüzü görecek şekilde üzerinize kaldırın, öpün.


KABARCIK


Bir saman ve sabun köpüğüne ihtiyacınız olacak. Çocuğunuzu yere, yanına oturtun. Baloncukları üfleyerek bebeği onları yakalamaya teşvik edin. Bu oyun kesinlikle çocuğu memnun edecek.




VUR EVET TOPUK VUR


Oyun en iyi oyun alanında oynanır. Kafiyeyi okurken, çocuğu sizi takip etmeye teşvik ederek merdivenlerden yukarı çıkın:


Topuklarla vur vur, Yukarı

çıkıyoruz!


2-3 adımı aştıktan sonra bebeği kucağınıza alın, "Yukarı - yukarı!" Diyerek yukarı kaldırın. "Aşağı - zıpla!" Sözleriyle, bebeği ilk adıma indirin ve her şeye yeniden başlayın. Aynı şekilde bebeğinize merdivenlerden inmeyi öğretin.


KEÇİ KÖPRÜDE YÜRÜDÜ


Bacaklarınızı bağdaştırarak bir kanepeye veya sandalyeye rahatça oturun. Çocuğu bacağına koyun, kollarından sıkıca tutun. Bebeği hafifçe sallarken bir şarkı söyleyin:


Bir keçi köprüde yürüdü Ve kuyruğunu salladı.

Korkuluklara takıldım, tam nehre düştüm!


Vay!


Son sözlerle bebeği yere indirin. Bu oyunu tekrar tekrar oynayarak, çocuğun “sürpriz anı” nasıl dört gözle beklediğini fark edeceksiniz.


AÇIK KUTULAR


Hem siz hem de bebeğiniz için rahat bir pozisyonda oturarak bebeğinizle yerde oynayın. Kapakların farklı şekillerde açıldığı plastik veya tahtadan birkaç kutu alın: yaslanırlar, uzaklaşırlar, yükselirler. Kutuların her birine bir oyuncak koyun: birinde - bir çan, diğerinde - bir mendil veya bir bez parçası, üçüncüsünde - boncuklar veya boncuklardan yapılmış bir bilezik. Kutuları birer birer çıkarın, nasıl açılacağını ve ilginç bir oyuncağı nasıl bulacağınızı gösterin. Çocuğunuza farklı kapaklar açmasını öğretin. Ve bunun için hangi ev eşyalarının oyuna uyarlanabileceğini düşünün.

YÜZÜĞÜ ÇIKAR


Halkaları büyük bir deliğe sahip olan bir piramide ihtiyacınız olacak.


Bebeğe bir piramit gösterin, ilk halkayı yavaşça çıkarın ve bebeğin bir sonrakini çıkarmasını isteyin. Halkaları tek tek veya bebekle birlikte çıkarın. Unutma, bebeği ondan yüzüğü çıkarmasını istemeye teşvik et: “Yüzüğü çıkar! Bunun gibi! Onlarla! Şöyle böyle!"

Dördüncü veya beşinci oyunda halkaları değiştirin. Yüzükleri serso oyunundan alın, örgülü bir turnikeden yapın veya pamukla doldurulmuş kumaştan dikin. Şimdi birçok farklı yüzüğün olacak. Bu, çocuğun oyuna ilgi duymasına yardımcı olacaktır.


BOGORODSKAYA OYUNCAK İLE


Bir tür eylemi taklit eden bir Bogorodsk tahta oyuncağına ihtiyacınız olacak, örneğin: bir ayı ve bir adam yakacak odun kesiyor. Bu oyuncaktaki en önemli şey, aksiyonun konusu değil, aksiyona girme şeklidir: karakterlerinin hareket etmesi için oyuncağa basmanız gerekir.


Çocuğunuza, karakterleri hareket ettirmek veya bir eylem gerçekleştirmek için oyuncağa nasıl basacağını gösterin. Bebeğinize oyuncağa sırayla basmasını öğretin. Ona oyuncağın karakterlerini gösterin, ne yaptıklarını söyleyin, Bogorodsk oyuncağıyla bebekle oynayın.




1 ila 2 yıl


benim atım


Bebeği omuzlarınıza koyun, sıkıca tutun ve bir şarkı söyleyerek odanın içinde orta hızda kolayca dörtnala:


Atla! Atla! At canlıdır Ve kuyruğu ve yelesiyle, Başını sallar, İşte bu kadar güzel! Bir

ata bindim ve ellerimle tutundum. Bana bak. anneme gittim


(M. Klokova)


Oyun çocuğa rahatsızlık vermemelidir. Bebeğin emin ellerde hissederek hafifçe zıplaması için hareket edin.


BÜYÜK VE KÜÇÜK OYUNCAKLAR


Oyun için katlanabilir oyuncaklara ihtiyacınız olacak, örneğin: yuva yapan bebekler, bochata, ahşap yaipalar, yuvarlak ve kare gömlekler.


İkinci yılın ilk yarısında bir bebekle oynuyorsanız, önce iki boyutta oyuncağa ihtiyacınız olacak: büyük ve küçük, sonra üç boyut ve eğer bir çocukla yılın ikinci yarısındaysa, o zaman oyuncaklar farklı boyutlarda 5-6 ek parçadan oluşur.


Çocuğunuza bu oyuncakları söküp takmayı, boylarına göre dizmeyi, boyutlarına göre merdivenlere koymayı öğretin. Bu oyunu oynayarak, çocuğu nesnelerin boyutlarıyla tanıştıracaksınız.


TREN


Dışı ve içi renkli kağıtla yapıştırılmış kapaklı iki kutuya ve kutulara koyduğunuz oyuncaklara uyması için ihtiyacınız olacak. Treniniz sarı ve mavi iki vagondan oluşacak (1 yaş, 7 ay - 2 yaş arası bir çocukla oynamak için farklı renklerde dört vagona ihtiyacınız olacak) ve aynı renkteki oyuncakları almanız gerekecek. Kolay taşıma için kutuları birbirine bantlayın.


Treninizi tenha bir yerden çıkarın ve şunları söyleyin:


İşte trenimiz gidiyor, Çarklar çalıyor: Öyle böyle, öyle böyle. Tüm tekerlekler çalıyor: Öyle böyle, öyle böyle. Buharlı lokomotif yavaş hareket ediyor.

Durmak daha yakın

demektir. Doo-doo-doo, dur!


"Tren" durur ve siz ve bebeğiniz kutuları açıp içlerinde toplanan tüm eşyaları çıkararak incelemeye başlarsınız.


Oyunun sonunda oyuncakları tekrar renklerine göre toplayın ve her birini "sizin" karavanınıza yerleştirin. Ertesi güne kadar saklayarak "treni" götürün. Bebeğiniz bu oyunu oynayarak nesnelerin ve oyuncakların renkleriyle tanışacaktır.




komik mühür




Kremi bebeğin

bacaklarına sıkın:



Bebek kremine ihtiyacınız olacak. Bebeğinizle aynanın karşısına oturun. Ellerine biraz krem sıkın, aynaya çevirin ve ona şunu gösterin:


yaşadı ve oldu Bir mühür.

Bebeğin kollarını yukarı kaldırın ve kremi avuçlarıyla ovun.


Hepsi mühür için Tembeldi.

Biraz daha krem sıkın, burnun ucuna, alnına, bebeğin boyunlarına sürün:


Her gün yıkamak için - çok tembel!


Parmağınızı hafifçe yukarı kaldırarak bebeğin burnunun ucuna bastırın:


Her gün giyinmek tembellik!


Ve egzersiz


Aynı zamanda çok tembeldi.


Kremi çocuğun bacaklarına ve ayaklarına sürün:


Çok komik bir mühür!


(Yu.Poluk hin)


Aynalı bu tür oyunlar çocuğu kendini tanımaya hazırlar, burnunun, boynunun, alnının, dudaklarının, kollarının ve bacaklarının vb.


BUL, GETİR, OYNA


Kapaklı bir sepete, oyuncaklara ve bebeğinize tanıdık gelen eşyalara ihtiyacınız olacak. Bebeğe tanıdık oyuncakları koyduktan sonra bir sepet oyuncak getirin: bir ayı, oyuncak bebek, araba, top, tavşan, kaşık, tabak, tarak, bardak, peçete ve diğerleri. Sepetin kapağını açmasını ve doğru oyuncağı bulmasını

isteyin. Bebek onu bulduğunda, oyun eylemleri zincirlerini tamamlayarak onunla oynayın.

KÖPEK GELİYOR









Oynamak için bir oyuncak köpeğe ve bir kaseye ihtiyacınız olacak. Bebeğe şu sözlerle bir köpek verin:


İşte köpek geldi, Bebeğe pati verdi, Dinlemek ister misiniz, Köpek nasıl yemek ister? Köpeğe kim yaklaşacak, Mamasını kim getirecek?


Letka, letka (çocuğun adı) ona gider.


Letka (çocuğun adı) onu yemeye getirir.


Bebeğe bir kase verin ve köpeği beslemesini isteyin:


Bir kaseden çorba yedim, halının üzerine dinlenmek için oturdum.


Çocuğa sorarak tüm adımları baştan tekrarlayın.


"köpeği besle.





atlıkarınca


Bebeği koltuk altlarından alın. Daire içine alın, yerden yırtın, yavaş yavaş hareket hızını artırın:


Zar zor, zar zor, atlıkarıncalar döndü, Ve sonra, sonra, sonra Herkes koştu, koştu, koştu.

Sus, sus, acele etme, Atlıkarıncayı durdur, Bir-iki, bir-iki, Oyunun sonu bu.







İNŞAATÇI


Oynamak için bir dizi tahta zara ihtiyacınız olacak.


Çocuğunuza tasarlamayı öğretin: sizinle birlikte küplerden çeşitli nesneler oluşturun, bunları yavaş yavaş daha karmaşık arsa binalarına bağlayın. Önce bebeğinize 4-6 küpten bir kule yapmayı öğretin, bunları üst üste istifleyin, ardından bir küp ve bir üçgen prizmadan, bir tuğla yol (dar ve geniş), bir tuğla ve küp arabadan bir ev inşa edin. , bir çit, bir bank. Ve çocuk bu binalarda ustalaştığında, en zor şeye gidin - çeşitli tavanların inşası: kapılar ve köprüler. Coşku ve ilgiyle oynayın, kendinizi tamamen ortak bir oyuna kaptırın, sevinçlerini ve üzüntülerini çocuğunuzla paylaşın, çocuğunuza oyuna en basit anlamları getirerek binaların arsasıyla oynamayı öğretin.


AYI


Çocuğunuza oyuncak ayının neşeli bir şarkı söylerken nasıl dans ettiğini gösterin. Ona isteğiniz üzerine eylemler yapmayı öğretin: ayının nasıl dans ettiğini, nasıl yürüdüğünü, nasıl içip yiyeceğini, saçını nasıl taradığını, yıkandığını ve saklandığını gösterin.


Bebeğinize ayıyı beşiğe koymayı ve şarkı söylerken sallamayı öğretin.


Boz ayı uyumak istemiyor,


O tam bir pislik. Toptyzhka'yı sallayacağım, Güle güle, güle güle, güle güle .


Yatağa uzanırsın, Uyu, ayı, tatlı, tatlı. Ben de uykuya

dalıyorum, güle güle, güle güle.


Tavuk tohumları gagalar.


"Klu-Klu"
































Bebeğiniz için, acemi bir okuyucu olarak, bu resimler karton bir sekmede tasarlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz , bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün.


"Derslerinizin" uzun olmaması gerektiğini hatırlayın, bir yaşına kadar olan bir çocuk bir karta en fazla beş dakika konsantre olabilir, yaşamın ikinci yılındaki bir bebek yedi ila on dakika "çalışır".


Kart dört öğe gösterir - bir piramit, bir kova, bir fil ve bir balık. Bu, bebeğinize diğer üç resim arasından bir resim bulmayı öğretme fırsatı vermek için özel olarak yapılmıştır. Bu, bebek için yeni bir beceridir, bu nedenle önce çocuğu karttaki her öğeyle tanıştırın: “İşte bir piramit. İşte kova. İşte bir fil. İşte bir balık." Ve çocuğa çizimi düşünme fırsatı verin.


Kartı bir sonraki gösterişinizde, bebeğin parmağıyla gösterebilmesi için "Piramit nerede?" diye sorun.


Bir yıl sonra, çocuğa "Bu nedir?" Sorusu sorulabilir ve onun yansımayla veya hafif bir "çocukça" kelimeyle cevap vermesi beklenir.


Çocuk resimle tanıştığında resimdeki nesneyi tanımıyorsa, ona kendi iyi bilinen oyuncağını gösterin: "İşte bir piramit." Ve sonra çizilen piramidi işaret ederek şöyle deyin: "Ve işte piramit." Ve sonra sadece yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?"


Çocuk resmin içeriğini daha iyi öğrendiğinde tavuğu daha detaylı inceleyebilir, tavuğun tüyleri ve kanatları olduğunu, patilerinin kırmızı, gözlerinin siyah olduğunu öğrenebilirsiniz.


Bu resmi (bir çerçeveye yerleştirerek veya bir paspartu yaparak) duvara asabilir, bebeğin bağımsız olarak inceleyebilmesi için periyodik olarak benzer resimlerle değiştirebilirsiniz.


Ayı bardağı kırdı.


"AH!"












Ayı yemek yiyor.


" HAM - HAM "

































Bebeğiniz için, acemi bir okuyucu olarak, bu resimler karton bir sekmede tasarlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz, bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün.


"Derslerinizin" uzun olmaması gerektiğini hatırlayın, bir yaşına kadar olan bir çocuk bir karta en fazla beş dakika konsantre olabilir, yaşamın ikinci yılındaki bir bebek yedi ila on dakika "çalışır".


Kart basit bir eylemi gösteriyor: ayı yer. Ancak sevimli ve tanıdık bir karaktere sahip bu basit olay örgüsü resmi, bebekte duygusal bir tepki uyandıracaktır.


Resimle bu şekilde tanışmış oluyoruz. Resmi gösteriyoruz: “İşte Ayı. Ayı yer - am-am. Çocuğa tekrar etmesini isteyin: "Am-am." Sor: “Ayı nerede? .Ayın gözleri nerede? Pençeler nerede? ”Böylece bebek parmağıyla görüntüyü gösterir.

Bebeğe, ayının başka bir eylemde bulunduğu (bebekle oynadığı, bardağı kırdığı) iki veya üç resmi aynı anda gösterin. Böylece çocuk, en sevdiği karakteri farklı resimlerde tanımayı öğrenecek ve en basit oyun eylemleriyle tanışacak.


Bir yıl sonra bebekle aynı resme bakarak onları şu soruları yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?"


Çocuk resmin içeriğini daha iyi öğrendiğinde ayıyı daha detaylı inceleyebilir, hangi ayının yumuşak, kahverengi, siyah gözlü olduğunu, ne yediğini, yemekten doyup doymadığını tartışabilirsiniz.


Bu resmi (bir çerçeveye yerleştirerek veya bir paspartu yaparak) duvara asabilir, bebeğin bağımsız olarak inceleyebilmesi için periyodik olarak benzer resimlerle değiştirebilirsiniz.


Bebeğiniz için, acemi bir okuyucu olarak, bu resimler karton bir sekmede tasarlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz, bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün.


"Derslerinizin" uzun olması gerektiğini, bir yaşına kadar olan bir çocuğun bir karta beş dakikadan fazla konsantre olamayacağını, yaşamın ikinci yılındaki bir bebeğin yedi ila on dakika "çalışacağını" hatırlayın.


Kart basit bir eylemi gösteriyor: ayı bardağı kırdı. Sevimli bir karaktere sahip bu olay örgüsü resmi, bebeğe aktif empati uyandırmak için tasarlanmıştır ve onun duygusal gelişimi için "işe yarayacaktır".


Resimle bu şekilde tanışmış oluyoruz. Resmi gösteriyoruz: “İşte bir ayı. Ayı bardağı kırdı - ah! Kelimelere anlamlı bir jestle eşlik edin. Çocuğa tekrar etmesini isteyin: "Ah!"


Bebeğinize, ayının başka bir eylemde bulunduğu (bir oyuncak bebekle oynadığı, araba kullandığı) iki veya üç resmi aynı anda gösterin. Böylece çocuk, en sevdiği karakteri farklı resimlerde tanımayı öğrenecek ve en basit oyun eylemleriyle tanışacak.


Bir yıl sonra bebekle aynı resme bakarak onları şu soruları yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?"


Çocuk resmin içeriğini daha iyi öğrendiğinde ayıyı daha detaylı










Acemi bir okuyucu olarak çocuğunuz için karton bir sekme üzerindeki bu resimler amaçlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz, bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün.


"Derslerinizin" uzun olmaması gerektiğini, bir yaşına kadar olan bir çocuğun bir karta beş dakikadan fazla konsantre olamayacağını, yaşamın ikinci yılındaki bir bebeğin yedi ila on dakika "çalışacağını" hatırlayın.


Kart basit bir eylemi gösteriyor: Ayı araba kullanıyor. Ancak sevimli ve tanıdık bir karaktere sahip bu basit olay örgüsü resmi, bebekte duygusal bir tepki uyandıracaktır.


Resimle bu şekilde tanışmış oluyoruz. Resmi gösteriyoruz: “İşte bir ayı. Ayı araba kullanıyor - b-b. Çocuğa tekrar etmesini isteyin: "Bip." Sor: “Ayı nerede? Araba nerede? ”Böylece bebek parmağıyla görüntüyü göstersin.


Bir yıl sonra bebekle aynı resimlere bakarak onları şu soruları yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?"


Bebeğe, ayının başka bir eylemde bulunduğu (bebekle oynadığı, bardağı kırdığı) iki veya üç resmi aynı anda gösterin. Böylece çocuk, en sevdiği karakteri farklı resimlerde tanımayı öğrenecek ve en basit oyun eylemleriyle tanışacak.


Çocuk resmin içeriğini daha iyi öğrendiğinde güzel bir kırmızı arabaya bakabilir, bebeğe tekerleklerinin, farlarının, direksiyonunun nerede olduğunu göstermesini isteyebilirsiniz. Çocuk tekrar tekrar resme dönmekten sıkılmayacak.


Bu resmi (bir çerçeveye yerleştirerek veya bir paspartu yaparak) duvara asabilir, bebeğin bağımsız olarak inceleyebilmesi için periyodik olarak benzer resimlerle değiştirebilirsiniz. ,


Bebeğiniz için, acemi bir okuyucu olarak, bu resimler karton bir sekmede tasarlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz, bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün .

Bir yıl sonra bebekle aynı resme bakarak onları şu soruları yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?"


Çocuk resmin içeriğini daha iyi öğrendiğinde bebeği daha detaylı inceleyebilir, hangi bebeğin güzel olduğunu, siyah gözlü, sarı saçlı, ne kadar zarif bir elbisesi olduğunu tartışabilirsiniz.Kırmızı bir elbise,













Bebeğiniz için, acemi bir okuyucu olarak, bu resimler karton bir sekmede tasarlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz, bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün.


"Derslerinizin" uzun olmaması gerektiğini, bir yaşına kadar olan bir çocuğun bir karta beş dakikadan fazla konsantre olamayacağını, yaşamın ikinci yılındaki bir bebeğin yedi ila on dakika "çalışacağını" hatırlayın.

Bebeğiniz oyuncak keçiye zaten aşinadır, onu diğer oyuncaklar arasında nasıl bulacağını bilir, keçinin nasıl melediğini (be-e-e) bilir. Onu resimde kolayca tanıyor. Ancak çocuk aniden zorlanırsa önce oyuncak bir keçi gösterin: “İşte bir keçi. Keçi düştü - bam! Ve ancak o zaman bebeğin dikkatini resme çekin: “İşte keçi. Keçi köprüden düştü

- bam!


Kart basit bir eylemi tasvir ediyor: tanıdık bir oyuncak - bir keçi - köprüden düştü. İşte sorun! Sevimli bir karaktere sahip bu olay örgüsü resmi, bebeğe aktif empati uyandırmak için tasarlanmıştır ve onun duygusal gelişimi için "işe yarayacaktır".


Resimle bu şekilde tanışmış oluyoruz. Resmi gösteriyoruz: “İşte bir keçi. Keçi köprüden düştü - bang! .. Çocuktan tekrar etmesini isteyin: "Bang!" ve keçiye acıyın, okşayın.


Bir yıl sonra bebekle aynı resme bakarak onları şu soruları yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?" .


Bu resmi (bir çerçeveye yerleştirerek veya bir paspartu yaparak) duvara asabilir, bebeğin bağımsız olarak inceleyebilmesi için periyodik olarak benzer resimlerle değiştirebilirsiniz.


Bebeğiniz için, acemi bir okuyucu olarak, bu resimler karton bir sekmede tasarlanmıştır. Çocuğa kartlar gibi ayrı ayrı göstereceksiniz, bu nedenle sekmenin her sayfasını ikiye bölün.


"Derslerinizin" uzun olmaması gerektiğini, bir yaşına kadar olan bir çocuğun bir karta beş dakikadan fazla konsantre olamayacağını, yaşamın ikinci yılındaki bir bebeğin yedi ila on dakika "çalışacağını" hatırlayın.


Kartta basit bir eylem gösteriliyor: Bir ayı ve oyuncak bebek birlikte küplerden bir kule inşa ediyor. Sevimli bir karaktere sahip bu olay örgüsü resmi, bebeğe aktif empati uyandırmak için tasarlanmıştır ve onun duygusal gelişimi için "işe yarayacaktır".


Resimle bu şekilde tanışmış oluyoruz. Resmi gösteriyoruz: “İşte bir ayı ve bir oyuncak bebek. Ayı ve oyuncak bebek bir kule inşa ediyor. .


Bebeğe aynı anda iki veya üç resim gösterin, burada ayı veya

oyuncak bebek farklı bir eylem gerçekleştirir (ayı yer, bardağı kırar, oyuncak bebek salıncakta sallanır). Böylece çocuk en sevdiği karakteri farklı resimlerde tanımayı öğrenecek ve en basit oyun eylemleriyle tanışacak,


Bir yıl sonra bebekle aynı resme bakarak onları şu soruları yanıtlamaya teşvik edin: “Bu kim? O ne yapıyor?" -


Çocuk resmin içeriğini daha iyi öğrendiğinde karakterlere daha detaylı bakabilir, küplerin ne renk olduğunu, elbisenin ne olduğunu tartışabilirsiniz. bebekler, yüksek kule veya alçak, büyük küplerin olduğu ve küçük küplerin olduğu vb.


Bu resmi (bir çerçeveye yerleştirerek veya bir paspartu yaparak) duvara asabilir, bebeğin bağımsız olarak inceleyebilmesi için periyodik olarak benzer resimlerle değiştirebilirsiniz.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar