Print Friendly and PDF

SEFER YETZİRAH (Tam Metin)

Bunlarada Bakarsınız

  

SEPHER YETZIRAH

İbranice'den Wm. Wynn Westcott tarafından
çevrilmiştir.

İçindekiler

SEPHER YETZIRAH1

İbranice'den Wm.Wynn

 W estcotttarafından çevrilmiştir2

 

SEPHER YETZIRAH

İbranice'den Wm. Wynn Westcott tarafından çevrilmiştir.

 

      GİRİŞ

      SEPHER YETZIRAH

      Oluşum Kitabı

      BÖLÜM I

      BÖLÜM II

      BÖLÜM III

      BÖLÜM IV

      Bölüm IV'e Ek

      BÖLÜM V

      Bölüm V'e Ek

      BÖLÜM VI

      ZEKÂNIN ELLI KAPISI

      OTUZ İKİ BİLGELİK YOLU

      SEPHER YETZIRAH'A NOTLAR

BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM

      Bilgeliğin Otuz İki Yoluna İlişkin Notlar

GİRİŞ

"Sepher Yetzirah" ya da "Oluşum Kitabı" belki de Kabalistik felsefenin günümüze ulaşan en eski Rabbinik incelemesidir. Son yıllarda İbrani Kabalası'na ve onunla bağlantılı düşünce ve doktrin biçimlerine gösterilen büyük ilgi, beni bu risaleyi orijinal İbranice metinlerden çevirmeye ve onlarla birlikte ortaçağ otoritelerinin Latince versiyonlarını bir araya getirmeye sevk etti; ve ayrıca öğrenciler için yararlı olabilecek Kabalaya Giriş'i yayınladım.

Kabalistik öğretinin büyük bir deposu olan "Zohar" ya da "İhtişam Kitabı "nın üç önemli kitabı S. L. MacGregor Mathers tarafından İngilizce'ye çevrilmiştir ve İngilizce çevirisi yapılan "Sepher Yetzirah" bu soyut incelemeler için neredeyse gerekli bir tamamlayıcıdır: iki kitap gerçekten de birbirini karşılıklı olarak açıklamaktadır.

"Sepher Yetzirah", her ne kadar bu isim "Oluşum Kitabı" anlamına gelse de, hiçbir anlamda bir Yaratılış anlatısı ya da Yaratılış'ın yerine geçen bir kitap değildir; evrenin ve insanlığın kökeninin bir yönü üzerine eski ve öğretici bir felsefi incelemedir; hem arkaik hem de özünde İbranice olan bir yön. Köken süreçlerinin hem alfabetik hem de sayısal bir düzen içinde gruplandırılması sadece Sami yazarlarda rastlanan bir durumdur.

İbrani dilinin temel özelliğine, sayıların ve harflerin ayrılmaz ve gerekli birlikteliğine dikkat çekilmelidir; her harf bir sayıya işaret eder ve her harf grubu, gerçek anlamı kadar hayati olan sayısal bir anlama sahiptir.

İbranice harflerin tersine çevrilmesinde ve belirli şemalar üzerinde başkalarıyla değiştirilmesinde yer alan Kabalistik ilkeler de incelenmeli ve akılda tutulmalıdır.

Bu incelemenin "temel fikri" tam olarak bu ilkelere dayanmaktadır; ve bu ilkeler zaman ve gelişim açısından onu takip eden Kabalistik risaleler boyunca izlenebilir; bunların birçoğu "Zohar" olarak bilinen bir ciltte bir araya getirilmiştir; bu risaleler esas olarak Tanrısallığın temel haysiyetleri, bunlardan ortaya çıkan Emanasyonlar, Sefirot doktrini, Makroprosopus ve Mikroprosopus idealleri ve Reenkarnasyon doktrini ile ilgilidir.

"Sepher Yetzirah" ise esas olarak evrenimiz ve Mikrokozmos ile ilgilidir. İbrani Kabalistik Hahamların ve modern mistiklerin görüşleri burada uygun bir şekilde tanıtılabilir.

Aşağıdaki ilginç alıntı, 1409 yılında ünlü Tefsirini yazan Haham Moses Botarel'e aittir:--"Bu kitabı, Birliğin yüce dogmasına inanmayan zamanının bilgelerinin doktrinini kınamak için yazan Babamız İbrahim'di --kutsansın o-. En azından, Felsefe Taşı adlı kitabının ilk bölümünde yazdığı gibi, Rabbi Saadiah'ın -kutsansın- görüşü buydu. Bunlar onun sözleridir: Babil'in bilgeleri İbrahim'e inancı yüzünden saldırdılar; çünkü kendileri üç mezhebe ayrılsalar da hepsi ona karşıydı. Birincisi, Evrenin iki karşıt gücün kontrolüne tabi olduğunu, birinin diğerini yok etmek için var olduğunu düşünüyordu, bu düalizmdir; kötülüğün yazarı ile iyiliğin yazarı arasında ortak hiçbir şey olmadığını savunuyorlardı. İkinci mezhep Üç büyük Güç kabul eder; bunlardan ikisi ilk durumda olduğu gibidir ve işlevi diğer ikisi arasında karar vermek olan üçüncü bir Güç, yüce bir hakem. Üçüncü mezhep, varoluşun tek ilkesi olarak kabul ettiği Güneş dışında hiçbir tanrıyı tanımaz."

Rabbi Judah Ha Levi (yaklaşık 1120'de vefat etmiştir) bu risalenin eleştirel açıklamasında şöyle yazmıştır: "Sepher Yetzirah bize çeşitlilik ve çokluğun bağrında bir Birlik ve Uyum olduğunu ve böyle bir evrensel uyumun ancak Yüce Birliğin yönetiminden kaynaklanabileceğini göstererek Tek bir İlahi Gücün varlığını öğretir."

Isaac Myer'e göre, Quabbalah (s. 159) adlı eserinde, "Sepher Yetzirah", M.S. 1070 yılında ölen ve genellikle Avicebron olarak adlandırılan Cordovalı İbn Gebirol'un yazılarında anılmıştır.

Ünlü Fransız Okültist Eliphas Levi, Histoire de la Magie, s. 54'te "Sepher Yetzirah" hakkında şöyle yazmıştır: "Zohar bir aydınlatma Genesis'idir, Sepher Jezirah ise hakikatlerden oluşan bir merdivendir. Orada seslerin, sayıların ve harflerin otuz iki mutlak işareti açıklanır: her harf bir sayı, bir fikir ve bir form üretir; böylece matematik, fikirlere ve formlara, tam orantı ve mükemmel karşılıklılık yoluyla sayılardan daha az titizlikle uygulanabilir. Sepher Jezirah bilimi sayesinde insan ruhu gerçeğe ve akla sabitlenir ve sayıların evrimiyle zekânın olası gelişimini hesaba katabilir. Zohar mutlak hakikati temsil eder ve Sepher Jezirah onu yakalamamız, sahiplenmemiz ve kullanmamız için gerekli araçları sağlar."

Başka bir sayfada Eliphas Levi şöyle yazar: "Sepher Jezirah ve Apocalypse Okültizm'in başyapıtlarıdır; kelimelerden daha fazla bilgelik içerirler; ifadeleri şiir kadar mecazidir ve aynı zamanda matematik kadar kesindir.

Ünlü Fransız bilgin Adolphe Franck'ın La Kabbale adlı kitabında "Sepher Yetzirah" üzerine bir bölüm vardır. Franck şöyle yazmaktadır:--

"Oluşum Kitabı, fizik sistemi demeyeceğim, ama tüm fenomenleri İlk Neden'in dolaysız eylemiyle açıklama alışkanlığının gözlem ruhunu kontrol etme eğiliminde olduğu ve sonuç olarak doğal dünyada algılanan bazı genel ve yüzeysel ilişkilerin Doğa bilimi olarak geçtiği bir çağda ve ülkede tasarlanabilecek bir kozmoloji içerir."... "Biçimi basit ve ciddidir; bir kanıtlama ya da argüman gibi bir şey yoktur; daha ziyade düzenli olarak gruplandırılmış ve en eski kahinlerin tüm özlülüğüne sahip bir dizi aforizmadan oluşur."

"Sepher Yetzirah" hakkındaki analizinde şunları ekler:--"Oluşum Kitabı, çok hacimli olmasa ve bizi düşüncenin çok yüksek bölgelerine tamamen yükseltmese bile, yine de bize en azından çok homojen ve nadir bir orijinalliğe sahip bir kompozisyon sunar. Yorumcuların hayal gücünün onun etrafında topladığı bulutlar, eğer onda tarif edilemez bilgeliğin gizemlerini değil, akıl ortaya çıktığında yapılan makul bir doktrin girişimini, evrenin planını kavrama çabasını ve etrafımızdaki tüm unsurları ortak bir ilkeye bağlayan bağı güvence altına alma çabasını ararsak dağılacaktır."

"Bu sistemin son sözü, her türlü Düalizm fikrinin, maddede yasaları İlahi İrade ile uyumlu olmayan ebedi bir töz gören pagan felsefesinin ve Yaratılış fikriyle iki şeyi, Evren ve Tanrı'yı, biri diğerinden kesinlikle farklı iki töz olarak varsayan İncil öğretisinin yerine mutlak ilahi Birliğin ikame edilmesidir.

"Aslında, 'Sepher Yetzirah'da, Sonsuz ve dolayısıyla tanımlanamaz Varlık olarak kabul edilen, gücü ve varlığıyla her şeye yayılmış olan Tanrı, sayıların, seslerin ve harflerin -bizim tanıdığımız ilkeler ve genel yasaların- üstünde olmakla birlikte dışında değildir."

"Her unsurun kaynağı daha yüksek bir formdur ve her şeyin ortak kökeni Söz'den (Logos), Kutsal Ruh'tan gelir. Dolayısıyla Tanrı aynı anda, en yüksek anlamda, evrenin hem maddesi hem de biçimidir. Yine de O yalnızca biçim değildir; çünkü hiçbir şey Kendisinin dışında var olamaz ya da var olmaz; O'nun özü her şeyin temelidir ve her şey O'nun damgasını taşır ve O'nun zekâsının sembolleridir."

İbrani geleneği "Zohar "ın en eski bölümlerindeki doktrinleri İkinci Tapınağın inşasından önceki bir tarihe atfeder, ancak İmparator Titus döneminde, M.S. 70-80 yıllarında yaşamış olan Haham Simeon ben Jochai'nin bunları yazıya döken ilk kişi olduğu kabul edilir ve 1305 yılında ölen İspanya'daki Guadalaxara'dan Haham Moses de Leon, "Zohar "ı kesinlikle çoğaltmış ve yayınlamıştır.

Ain Suph'un Zoharik öğretilerinden bahseden Ginsburg, bunların on üçüncü yüzyıla kadar bilinmediğini söyler, ancak "Sepher Yetzirah "ın büyük antikliğini inkar etmez, burada "Ain Suph Aur" ve "Ain Suph "tan bahsedilmediği fark edilecektir.Bununla birlikte, bu ihmalin "Ain Suph Aur" ve "Ain Suph" doktrinlerinin o zamanlar var olmadığının kanıtı olmadığını öne sürüyorum, çünkü "Sepher Yetzirah "ın dört Kabalistik Yayılma Dünyasından üçüncüsü olan Yetziratik Dünyaya tahsis edilen cilt olduğu makul bir varsayımdır, "Asch Metzareph" ise Asiyatik, dördüncü veya en düşük Kabuklar Dünyası ile ilgilidir ve görünüşte bir simya incelemesidir; ve yine "Siphra Dtzenioutha" uygun bir şekilde Aziluthik bir eser olarak kabul edilebilir, sadece Tanrının Emanetlerini ele alır; ve şüphesiz Briah Dünyasına atanan dördüncü bir eser vardı - ikinci tip, ancak bu incelemeyi tanımlayamadım. Hem Babil hem de Kudüs Talmudları "Sepher Yetzirah "a atıfta bulunur. "Sanhedrin" adlı risaleleri kesinlikle "Oluşum Kitabı "ndan ve benzer başka bir eserden bahseder; ve Rashi, "Erubin" risalesi hakkındaki yorumunda bunu güvenilir bir tarihsel bildirim olarak kabul eder. Diğer tarihsel bildirimler, M.S. 940 yılında ölen Saadya Gaon ve M.S. 1150 yılında ölen Judah Ha Levi'ninkilerdir; bu iki İbrani klasiği de bundan çok eski bir eser olarak bahseder. Bazı modern eleştirmenler eserin yazarını, M.S. 120 yılında İmparator Hadrian zamanında yaşamış ve sahte bir mesih olan Barchocheba'nın iddialarını desteklerken hayatını kaybetmiş olan Haham Akiba'ya atfetmişlerdir; diğerleri ise ilk olarak M.S. 200 yılında yazıldığını öne sürmektedirler.

Ancak Graetz bunu erken Gnostik dönemlere, üçüncü ya da dördüncü yüzyıla atfeder ve Zunz bunun Talmud sonrası ve Geonim dönemine, M.S. 700-800'e ait olduğunu söyler; Rubinsohn, Bibliotheca Sacra'da bu son fikrin gerçek bir temeli olmadığından bahseder.

Talmudlar ilk olarak somut bir bütün halinde toplanmış ve M.S. 1520 yılında Venedik'te basılmıştır.

"Zohar" ilk olarak 1558'de Mantua'da, 1560'ta Cremona'da ve 1623'te Lublin'de basılmıştır. 1684'te Knorr von Rosenroth tarafından Sulzbach'ta dördüncü bir baskısı yapılmıştır. Bazı bölümler çok eski değildir, çünkü bir bölümde Haçlı Seferleri'nden bahsedilmektedir. "Sepher Yetzirah "ın günümüze ulaşan altı İbranice baskısı toplanmış ve 1680 yılında Lemberg'de basılmıştır. Bu altı baskıdan en eskisi Saadjah Gaon'unkidir (bazı eleştirmenler tarafından sahte olarak adlandırılmıştır). Gulielmus Postellus'unki, Johann Pistorius'unki ve Joannes Stephanus Rittangelius'unki olmak üzere üç Latince versiyonu hala mevcuttur; bu sonuncusu hem İbranice hem de Latince versiyonları ve ayrıca bir ek olarak "Otuz İki Yol" u verir.

Johann Friedrich von Meyer'in 1830 tarihli Almanca çevirisi; Isidor Kalisch'in Meyer'in değerli açıklamalarının çoğunu tekrarladığı bir versiyonu; Papus'un 1888 tarihli Fransızca baskısı; Mayer Lambert'in 1891 tarihli Fransızca baskısı, Saadya Gaon'un Arapça Yorumu ile birlikte; ve Peter Davidson'un 1896 tarihli İngilizce baskısı, "Aklın Elli Kapısı" ve "Bilgeliğin Otuz İki Yolu" eklenmiştir. Şimdi sunduğum baskı, temelde eski İbranice kodekslerin İngilizceye çevrilmiş ve Pistorius, Postellus ve Rittangelius'un Latince versiyonlarıyla harmanlanmış halidir ve önceki yorumculardan ziyade ikincisini takip etmektedir. "Sepher Yetzirah "ın gerçekliği konusunda öğrenciler, Bartoloccio de Cellerio'nun Bibliotheca magna Rabbinica, Roma, 1678-1692; Basnage, History of the Jews, 1708; ve A. B. Waite'in The Doctrine and Literature of the Kabalah, 1902 adlı eserlerine başvurabilirler. "Sepher Yetzirah "ın İbranice'deki aşağıdaki nüshalarını da inceledim, ancak sadece yüzeysel bir şekilde:--

1.   A Version by Saadiah, Ab. ben David, and three others, Mantua, 1562, 4to.

2.   Haham Abraham F. Dior'un yorumuyla birlikte bir versiyon, Amsterdam, 1642, 4to.

3.   M. ben J. Chagiz'in önsözüyle birlikte bir versiyon, Amsterdam, 1713, 16mo.4. A Version, Constantinople, 1719, 8vo.

5.   " " Zolkiew, 1745, 4to.

6.   " " yazan Moses ben Jacob, Zozec, 1779, 4to.

7.   " " Grodno, 1806, 4to.

8.   " "Dyhernfurth, 1812, 8vo.

9.   " " Selanik, 1831, 8vo.

10.   British Museum'da 1719 tarihli bir MS. kopyası.

Buraya üç Latince versiyonun tam başlıklarını ekliyorum; hepsi British Museum Kütüphanesi'nde bulunmaktadır.

"Abrahami Patriarchae Liber Jezirah sive Formationis Mundi, Patribus quidem Abrahami tempora praecedentibus revelatus, sed ab ipso etiam Abrahamo expositus Isaaco, et per pro prophetarum manus posteritati conservatus, ipsis autem 72 Mosis auditoribus in secundo divinae veritatis loco, hoc est in ratione, quoe est posterior authoritate, habitus." Parisiis, 1552. Gulielmus Postellus. "Id est Liber Jezirah, qui Abrahamo, Patriarchae adscribitur, una cum Commentario Rabbi Abraham F.D. super 32 semitis Sapientiae, a quibus Liber Jezirah incipit: Translatus et notis illustratus a Joanne Stephano Rittangelio, Ling. Orient. in Elect. Acad. Regiomontana Prof. Extraord," Amstelodami, 1642.Tomas Primus'un "Artis Cabalisticae hoc est reconditae theologiae et philosophiae scriptorum. Basileae 1587, "Liber de Creatione Cabalistinis, Hebraice Sepher Jezira; Authore Abrahamo. Ardışık filiis ore traditus. Hinc jam rebus Israel inclinatis ne deficeret per sapientes Hierusalem arcanis et profundissimis sensibus literis commendatus." Johannes Pistorius.

"Sepher Yetzirah" altı bölümden oluşur ve aralarında şu şekilde dağıtılmış 33 paragraf vardır: ilkinde 12, sonra 5, 5, 4, 3 ve 4 gelir.

Yine de bazı versiyonlarda paragraflar ve konu farklı bir düzende bulunur. En eski başlığında, ek olarak, "Babamız İbrahim'in Mektupları" ya da "ata İbrahim'e atfedilen" ifadeleri vardır ve birçok ortaçağ otoritesi tarafından bu şekilde bahsedilir: ancak bu köken şüphesiz hayal ürünüdür, ancak belki de Aziz Jude tarafından bahsedilen ve 1773 yılında büyük gezgin James Bruce tarafından Habeşistan'ın vahşi doğasından kurtarılan Etiyopya dilinde iki MSS kopyası olan "Enoch'un Kitabı" nın sözde yazarından daha olası değildir. Bu eser, özünde, şüphesiz, yüzyıllardır süregelen geleneğin tek bir yazar tarafından kristalize edilmesiydi ve daha sonraki yazarlar tarafından zaman zaman eklemeler yapılarak gözden geçirildi. Ortaçağ öğrencileri tarafından bile reddedilen bazı eklemeleri metne hiç dahil etmedim ve bu ciltte sadece İbrani, Alman, Cizvit ve diğer birçok büyük otoritenin üzerine uzun yorumlar yazdığı ve yine de tatmin edici bir şekilde açıklayamadığı bu gizli cevizin şüphesiz çekirdeğini sunuyorum. Kalisch'in bu tefsirlerden bahsederken şöyle dediğini görüyorum: "Bu tefsirler, bu kadim kitabın doğru bir şekilde açıklanmasından ziyade, keyfi açıklamalardan, kutsal ayetlerin sofistçe çarpıtılmasından, astrolojik kavramlardan, Doğu hurafelerinden, metafizik bir jargondan ve zayıf bir fizik bilgisinden başka bir şey içermemektedir." Bununla birlikte, Kalisch bir okültist değildi; ancak bu yorumlar yıllarca çalışmayı gerektirecek kadar kapsamlıdır ve bunlara ilişkin araştırmalarımın yüzeysel olduğunu itiraf etmekten çekinmiyorum. Çalışmaya kolaylık sağlamak için Notları çalışmanın sonuna ayrı bir biçimde yerleştirdim ve her bölümün konusunun kısa bir tanımını yaptım. Bu küçük kitabın özü, 1886 yazında "Londra

Hermetik Cemiyeti "nde, Başkan Dr. Anna Kingsford'un kürsüsünde bir konferans olarak okunmuştur. Notların bazıları "Sepher "deki anlaşılması güç noktalar ve diğer doktrinler hakkında bilgi isteyen Cemiyet üyelerine sözlü ve daha sonra yazılı olarak verilen açıklamalardır; daha sonraki tarihlere ait olanlar ise Teosofi ve Hermetik felsefe öğrencilerine ve İngiltere Gül-Haç Cemiyeti'nin Çalışma Gruplarındaki öğrencilerime verilen cevaplardır.

SEPHER YETZIRAH

Oluşum Kitabı

BÖLÜM I

Bölüm 1. Otuz iki(1) gizemli Bilgelik Yolu'nda Jah,(2) ev sahibi Yehova,(3) İsrail'in Tanrısı,(4) Yaşayan Elohim,(5) çağların Kralı, merhametli ve lütufkâr Tanrı,(6) Yüceltilmiş Olan, sonsuzlukta Sakin, en yüce ve kutsal - adını üç Sefarim(7 ) --Sayılar, Harfler ve Sesler- ile kazıdı.(8)

2.    On tanesi tarif edilemez Sefirot'tur. (9) Yirmi iki tanesi her şeyin Temeli olan Harflerdir; Üç Anne, Yedi Çift ve On İki(10) Basit harf vardır.

3.    Tarifsiz Sefirot, Sayılar gibi On'dur; ve insanda beşe karşı beş parmak olduğu gibi, onlar üzerinde de ağızdan ağıza ve bedenin sünnetiyle bir güç antlaşması kurulmuştur. (11)

4.    On, tarif edilemez Sefirot'un sayısıdır, on ve dokuz değil, on ve on bir değil. Bu bilgeliği anlayın ve idrak ederek bilge olun. Onun hakkında araştırma yapın, Sözü yaratıcısına iade edin ve onu oluşturanı tahtına oturtun. (12)

5.    On tarifsiz Sefirot'un kendilerine bağlı on geniş bölgesi vardır; başlangıcı sınırsız ve sonu olmayan; bir uçurum(13) iyi ve kötü; ölçüsüz yükseklik ve derinlik; Doğu ve Batı'ya sınırsız; Kuzey ve Güney'e sınırsız;(14) ve tek Tanrı olan Rab(15) Sadık Kral tüm bunları kutsal koltuğundan yönetir(16) sonsuza dek.

6.    Tarifsiz On Sefirot şimşek çakması görünümündedir(17) kökenleri görülmez ve sonları algılanmaz. Söz onların içindedir, ileri atılırlar ve geri dönerler, bir kasırga gibi konuşurlar ve geri döndüklerinde Taht'ın önünde tapınarak secdeye kapanırlar.

7.    Sonları da başlangıçları gibi olan On tarifsiz Sefirot, yanan bir kömürden çıkan alev gibidir. Çünkü Tanrı(18) Birliğinde üstündür, O'na eşit kimse yoktur: Bir'in önüne hangi sayıyı koyabilirsiniz.

8.    Tarifsiz Sefirot on tanedir; onlardan söz etmemek için dudaklarını mühürle ve onları düşünürken kalbini koru; ve aklın senden kaçarsa onu kontrolüne geri getir; söylendiği gibi, "koşmak ve geri dönmek" (canlılar koştu ve geri döndü)(19) ve böylece Antlaşma yapıldı.

9.    Tarifsiz Sefirot On sayıyı ortaya çıkarır. Birincisi; Yaşayan Tanrı'nın Ruhu;(20) Kutsanmış ve kutsanmıştan da öte Yaşayan Tanrı(21) çağların Tanrısı olsun. Ses, Ruh ve Söz,(22) bunlar Kutsal Ruh'tur.

10.    İkincisi; Ruh'tan Hava'yı yarattı ve onda yirmi iki ses -harf- oluşturdu; üçü ana, yedisi çift ve on ikisi basittir; ama Ruh ilktir ve bunların üstündedir. Üçüncüsü; Havadan Suları oluşturdu ve şekilsiz ve boşluktan(23) çamur ve kil yaptı ve üzerlerinde yüzeyler tasarladı ve içlerinde girintiler açtı ve güçlü maddi temeli oluşturdu. Dördüncüsü; Sudan Ateşi(24) ve Kendisi için Auphanim(25) Seraphim ve Kerubim ile birlikte hizmet eden melekleri olarak bir Yücelik Tahtı yaptı; ve bu üç(26) ile konutunu tamamladı, yazıldığı gibi, "Meleklerini ruhlar ve hizmetkârlarını alevli bir ateş yapan." (27)

11.    Basit harfler arasından üç harf seçti ve onları mühürleyerek Büyük İsim, I H V,(28) haline getirdi ve bununla evreni altı yönde mühürledi.

Beşincisi; Yukarıya baktı ve Yüksekliği I H V ile mühürledi.

Altıncısı; Aşağıya baktı ve Derinliği I V H ile mühürledi.

Yedincisi; ileriye baktı ve Doğu'yu H IV ile mühürledi.

Sekizincisi; geriye doğru baktı ve Batı'yı H V I ile mühürledi.

Dokuzuncusu; Sağa baktı ve Güney'i V I H ile mühürledi.

Onuncusu; Sola baktı ve Kuzey'i V H I ile mühürledi.

12.   Bakın! On tarifsiz Sefirot'tan -yaşayan Tanrıların Tek Ruhu, Hava, Su, Ateş; ve ayrıca Yükseklik, Derinlik, Doğu, Batı, Güney ve Kuzey- devam eder. (29)

1.    1. Bölüm Yirmi iki ses ve harf her şeyin temelidir. Üç anne, yedi çift ve on iki basit. Üç Ana Alef, Mem ve

Şin'dir, bunlar Hava, Su ve Ateş'tir Su sessizdir, Ateş ıslıklı ve Ruh'tan türeyen Hava, dengede olan bu zıtlıklar arasında duran, onları uzlaştıran ve aralarında arabuluculuk yapan bir dengenin dili gibidir.

2.    Yaratılmış her şeyi ve bundan sonra olacak her şeyin biçimini bu yirmi iki harfle oluşturdu, tarttı ve terkip etti.

3.    Bu yirmi iki ses ya da harf ses tarafından oluşturulur, havaya basılır ve beş yerde işitilebilir şekilde değiştirilir; boğazda, ağızda, dil tarafından, dişler aracılığıyla ve dudaklar tarafından. (31)

4.    Her şeyin temeli olan bu yirmi iki harf, iki yüz otuz bir kapılı bir küre gibi düzenlenmiştir ve küre, iyilik ya da kötülük için ileri ya da geri döndürülebilir; iyilikten gerçek zevk, kötülükten ise azaptan başka bir şey gelmez.

5.    Çünkü bu harflerin her birinin diğeriyle birleşimini gösterdi; Alef hepsiyle ve hepsi Alef ile; Beyt hepsiyle ve hepsi Beyt ile. Böylece hepsini çiftler halinde bir araya getirerek bilginin iki yüz otuz bir kapısını üretti. (32)

6.    Ve var olmayan(33) 'dan Bir Şey yarattı; ve tüm konuşma biçimlerini ve üretilen her şeyi; boş boşluktan maddi dünyayı yarattı ve hareketsiz topraktan yaşamı olan her şeyi ortaya çıkardı. Somut olmayan havadan büyük sütunlar yonttu ve Adının gücüyle her yaratığı ve olan her şeyi yarattı; ve her şeyin yirmi iki harften üretilmesi, hepsinin tek bir canlı bedenin parçalarından başka bir şey olmadığının kanıtıdır. (34)

1.    Ction 1. Diğer tüm seslerin ve harflerin temeli Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin tarafından sağlanır; bir yandan suçlu, diğer yandan arınmış olan bir Teraziye benzerler ve Hava Aleph bunların arasında duran bir Terazinin Dili gibidir. (35)

2.    Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin, büyük bir Gizemdir, çok hayranlık uyandırıcı ve çok gizlidir ve altı halkayla mühürlenmiştir; ve onlardan aktif ve pasif güçlere bölünen Hava, Ateş ve Su çıkar. Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin, Temeldir, onlardan üç Baba doğar ve dünyadaki her şey bunlardan meydana gelmiştir.

3.    Dünyadaki Üç Anne Aleph, Mem ve Shin'dir: gökler(36) Ateşten(37) toprak Sudan üretilmiştir; ve Ruh'tan gelen Hava Ateş ve Su arasında bir uzlaştırıcıdır.

4.    Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin, Ateş, Su ve Hava, Yıl'da gösterilir: ateşten sıcaklık, sulardan soğukluk ve havadan ılıman durum meydana gelir, yine bunlar arasında bir aracıdır. Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin, Ateş, Su ve Hava, İnsanda bulunur: Ateşten baş, sudan karın ve havadan göğüs oluşur, yine diğerleri arasında bir aracı olarak yer alır.

5.    Bu Üç Ana'yı O üretti ve tasarladı ve onları birleştirdi; ve onları Evren'de, Yıl'da ve İnsan'da -hem erkek hem de dişi- üç ana olarak mühürledi. Alef harfinin Havada hüküm sürmesine neden oldu ve onu taçlandırdı ve onu diğerleriyle birleştirerek mühürledi, Dünyada Hava olarak, Yılın ılımanı (iklimi) olarak ve İnsanda göğüsteki nefes (hava solumak için akciğerler) olarak: erkek Alef, Mem, Şin ile, dişi Şin, Mem, Alef ile. Mem harfinin Su'da hüküm sürmesine neden oldu, onu taçlandırdı ve diğerleriyle birleştirerek dünyada toprağı, yılda soğuğu ve insanda karnı, erkekte ve dişide, birincisinde Mem, Aleph, Shin, ikincisinde Mem, Shin, Aleph'i oluşturdu. Shin'in Ateş'te hüküm sürmesine neden oldu ve onu taçlandırdı ve onu diğerleriyle birleştirerek evrendeki gökleri, yıldaki ısıyı ve insandaki başı, erkek ve dişiyi onunla mühürledi. (38)

Bölüm 1. Yedi çift harf, Beth, Gimel, Daleth, Kaph, Peh, Resh ve Tau'nun her biri kendileriyle ilişkili iki sese sahiptir. Bunlar Yaşam, Barış, Bilgelik, Zenginlik, Lütuf, Bereket ve Güç anlamına gelir. Her bir harfin iki sesi sert ve yumuşaktır - emilen ve yumuşatılan. Bunlara Çift denir, çünkü her harf bir zıtlık veya permütasyon sunar; böylece Yaşam ve Ölüm; Barış ve Savaş; Bilgelik ve Ahmaklık; Zenginlik ve Yoksulluk; Lütuf ve Öfke; Bereket ve Yalnızlık; Güç ve Kulluk.

2.   Bu Yedi Çift Harf yedi bölgeye işaret eder; Yukarıda, Aşağıda, Doğuda, Batıda, Kuzeyde, Güneyde ve bunların ortasında her şeyi ayakta tutan Kutsallık Sarayı.

3.   Bu Yedi Çift Harfi tasarladı, üretti ve birleştirdi ve onlarla bu Dünyanın Gezegenlerini, Haftanın Günlerini ve İnsandaki ruhun Kapılarını (algılama deliklerini) oluşturdu. Bu Yedi'den Yedi Gök'ü, Yedi Dünya'yı, Yedi Şabat'ı üretti: bu nedenle Yedi sayısını Gök'ün (Tahtının) altındaki her şeyden daha çok sevdi ve kutsadı.

4.   İki Harf iki ev oluşturur; üç, altı; dört, yirmi dört; beş, yüz yirmi; altı, yedi yüz yirmi;(39) yedi, beş bin kırk; ve bunun ötesinde sayıları o kadar artar ki, ne ağız onları söyleyebilir ne de kulak onların sayısını duyabilir. Şimdi, Dünyamızın Yıldızlarına, Yedi olan Gezegenlere bakın; Güneş, Venüs, Merkür, Ay, Satürn, Jüpiter ve Mars. Yedi aynı zamanda Yaratılışın Yedi Günüdür; ve İnsan Ruhunun Yedi Geçididir - iki göz, iki kulak, ağız ve iki burun deliği. Böylece Yedi ile yedi gök(41) yedi yeryüzü ve yedi zaman dilimi oluşmuştur; ve böylece O Yedi sayısını Cenneti altındaki her şeye tercih etmiştir. (42)

Bölüm IV'e Ek

NOT.--Bu, Yedi Harf'in paylaştırılmasıyla ilgili birkaç modern örnekten biridir; "Sefir Yetzirah "ın eski kopyalarında bulunmaz.

Beyt'i yarattı ve onu Bilgeliğe havale etti; onu taçlandırdı, onunla Ay'ı birleştirdi ve oluşturdu.

Evren, haftanın ilk günü ve insanın sağ gözü.

Gimel'i yarattı ve onu Sağlık'a havale etti; onu taçlandırdı, Evren'deki Mars'ı, haftanın ikinci gününü ve insanın sağ kulağını onunla birleştirdi ve birleştirdi.

Daleth'i yarattı ve onu Doğurganlığa yönlendirdi; onu taçlandırdı, onunla Evrendeki Güneş'i, haftanın üçüncü gününü ve insanın sağ burun deliğini birleştirdi ve oluşturdu.

Kaph'ı yarattı ve onu Yaşam'a yönlendirdi; onu taçlandırdı, onunla Evren'deki Venüs'ü, haftanın dördüncü gününü ve insanın sol gözünü birleştirdi ve oluşturdu.

Peh'i yarattı ve onu Güç'e havale etti; onu taçlandırdı, onunla Merkür'ü birleştirdi ve oluşturdu.

Evren, haftanın beşinci günü ve insanın sol kulağı.

Reş'i yarattı ve onu Barış'a havale etti; onu taçlandırdı, onunla Evren'deki Satürn'ü, haftanın altıncı gününü ve insanın sol burun deliğini birleştirdi ve oluşturdu.

Tau'yu yarattı ve onu Güzelliğe havale etti; onu taçlandırdı, onunla Evrendeki Jüpiter'i, haftanın Yedinci Gününü ve insanın ağzını birleştirdi ve oluşturdu.

Bu Yedi harfle ayrıca yedi dünya, yedi gök, yedi yer, yedi deniz, yedi nehir, yedi çöl, yedi gün, Fısıh'tan Pentikost'a kadar yedi hafta ve her yedinci yılda bir Jübile yapıldı.

Mayer Lambert'e göre: --Beth Satürn'e ve İbrani Şabat'ına, yani Cumartesi'ye; Gimel Jüpiter'e ve Pazar'a;

Daleth Mars'a ve Pazartesi'ye; Kaph Güneş'e ve Salı'ya; Peh Venüs'e ve Çarşamba'ya; Resh

Merkür ve Perşembe; Tau ise Ay ve Cuma.

1.   On İki Basit Harf Heh, Vau, Zain, Cheth, Teth, Yod, Lamed, Nun, Samech, Oin, Tzaddi ve Qoph'tur;(43) bunlar bu on iki özelliğin temelleridir: Görme, İşitme, Koku, Konuşma, Tat, Cinsel Aşk, Çalışma, Hareket, Öfke, Neşe, Hayal Gücü,(44) ve Uyku. Bu On İki özellik aynı zamanda uzaydaki yönlere de tahsis edilmiştir: Kuzey­doğu, Güney-doğu, yukarıda Doğu, aşağıda Doğu, yukarıda Kuzey, aşağıda Kuzey, Güney-batı, Kuzey-batı, yukarıda Batı, aşağıda Batı, yukarıda Güney ve aşağıda Güney; bunlar sonsuza kadar ayrılır ve Evrenin kolları gibidir.

2.   Bu On İki Basit Harfi tasarladı ve birleştirdi ve onlarla Zodyak'ın On İki göksel takımyıldızını oluşturdu; burçları Teth, Shin, Tau, Samech, Aleph, Beth, Mem, Oin, Qoph, Gimel, Daleth ve Daleth'tir. (45) On İki aynı zamanda Yılın Aylarıdır: Nisan,(46) Yiar, Sivan, Tamuz, Ab, Elul, Tişri, Hesvan, Kislev, Tebet, Sabat ve Adar. On İki aynı zamanda canlıların On İki organıdır:(47) iki el, iki ayak, iki böbrek, dalak, karaciğer, safra kesesi, mahrem yerler, mide ve bağırsaklar.

Bunları iller gibi yaptı ve savaş için savaş sırasına göre düzenledi. Ve ayrıca Elohim(48) birini diğerinin bölgesinden yaptı.

Üç Anne ve Üç Baba; ve buradan Ateş, Hava ve Su çıkar. Üç Anne, Yedi Çift ve On İki Basit harf ve ses.

3.   İşte bunlar YAH'ın, Yehova Tzabaoth'un, Yaşayan Elohim'in, İsrail'in Tanrısı'nın, yüce ve ulu, sonsuzlukta Sakin'in her şeyi oluşturduğu ve kurduğu Yirmi İki Harf'tir; O'nun Adı Yüce ve Kutsal'dır.

Bölüm V'e Ek

NOT.--Bu On İki Harf'in paylaştırılmasıyla ilgili modern bir örnektir; "Sefir Yetzirah "ın eski kopyalarında bulunmaz.

1.    Tanrı, Konuşma'da baskın olanı üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Koç'u, Yıl'da Nisan'ı ve İnsan'ın sağ ayağını birleştirdi ve oluşturdu.

2.    Zihinde baskın olan Vau'yu üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Boğa'yı, Yıl'da Aiar'ı ve İnsan'ın sağ böbreğini birleştirdi ve oluşturdu.

3.    Zain'i üretti, Harekette baskın onu taçlandırdı, Evrende İkizler, Yılda Sivan ve İnsanın sol ayağı ile birleştirdi ve oluşturdu.

4.    Görme'de baskın olan Cheth'i üretti, onu taçlandırdı, Evren'de Yengeç, yılda Tammuz ve İnsan'ın sağ eli ile birleştirdi ve oluşturdu.

5.    İşitmede baskın olan Teth'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Aslan'ı, Yıl'da Ab'yi ve İnsan'da sol böbreği birleştirdi ve oluşturdu.

6.    İş'te baskın olan Yod'u üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Başak'ı, Yıl'da Elul'u ve İnsan'ın sol elini birleştirdi ve oluşturdu.

7.    Cinsel arzuda baskın olan Lamed'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Terazi'yi, Yıl'da Tişri'yi ve İnsan'ın özel bölgelerini birleştirdi ve oluşturdu. (Kalisch "safra" olarak verir.)

8.    Koku'da baskın olan Nun'u üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Akrep'i, Yıl'da Heşvan'ı ve İnsan'ın bağırsaklarını birleştirdi ve oluşturdu.

9.    Uyku'da baskın olan Samech'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Yay'ı, Yıl'da Kislev'i ve İnsan'ın midesini birleştirdi ve oluşturdu.

10.    Öfke'de baskın olan Oin'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Oğlak burcunu, Yıl'da Tebet'i ve İnsan'ın karaciğerini birleştirdi ve oluşturdu.

11.    Tat'ta baskın olan Tzaddi'yi üretti, onu taçlandırdı, birleştirdi ve onunla Yıl'da Kova'yı ve İnsan'da gırtlağı oluşturdu).

12.    Neşe'de baskın olan Qoph'u üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Balık'ı, Yıl'da Adar'ı ve İnsan'ın dalağını birleştirdi ve oluşturdu.

NOT.--Ortaçağ otoriteleri ve modern editörler on iki basit harfe çok farklı dağılımlar vermektedir.

BÖLÜM VI

Bölüm 1. Üç Baba ve onların nesilleri, Yedi fatih ve onların orduları ve Evrenin On İki sınırı. Şimdi bakın, bu sözlerin sadık tanıkları Evren, Yıl ve İnsan'dır. Dodekad, heptad ve illeriyle birlikte triad; yukarıda Göksel Ejderha, T L I,(49) ve aşağıda Dünya ve son olarak İnsanın kalbi. Üç, Su, Hava ve Ateştir; Ateş yukarıda, Su aşağıda ve Hava aralarında uzlaştırıcıdır; ve bu şeylerin işareti Ateşin suları sürdürmesidir (buharlaştırır); Mem dilsizdir, Shin ıslıklı, ve Aleph Arabulucudur ve sanki aralarına yerleştirilmiş bir arkadaştır.

2.   Göksel Ejderha, T L I, tahtta oturan bir kral gibi evrenin üzerine yerleştirilmiştir; yılın devri, egemenliği üzerinde bir kral gibidir; insanın kalbi savaşta bir kral gibidir. Dahası, her şeyi bir diğerinden yarattı; ve Elohim iyiyi kötüye karşı koydu ve iyiden iyi şeyler ve kötüden kötü şeyler yarattı: iyiyle kötüyü sınadı ve kötüyle iyiyi denedi. Mutluluk(50) iyiler için ayrılmıştır ve sefalet(51) kötüler için saklanır.

3.   Üç Bir'dir ve bu Bir yukarıda durur. Yedi bölünmüştür; üç üçe karşıdır ve biri üçlülerin arasında durur. On İki savaşta olduğu gibi durur; üçü dost, üçü düşmandır; üçü hayat veren, üçü yok edendir. Üç dost yürek, kulak ve ağızdır; üç düşman karaciğer, safra ve dildir;(52) Tanrı(53) sadık kral her şeye hükmederken. Bir Üç'ün üstünde, Üç Üç'ün üstünde

Yedi ve On İki'nin üstünde Yedi: ve hepsi birbiriyle bağlantılıdır.

4.   Babamız İbrahim bütün bunları anlayıp kavradıktan ve not edip yazdıktan sonra(55) yüceler yücesi Rab Kendisini gösterdi ve ona sevgilim dedi ve onunla ve soyuyla bir Antlaşma yaptı; İbrahim O'na iman etti(56) ve bu ona doğruluk olarak yüklendi. Ve bu ahdi ayakların on parmağı arasında yaptı - bu sünnettir; ve ellerin on parmağı arasında ve bu dildir. (57) Ve yirmi iki harfi konuşmaya dönüştürdü(58) ve ona bunların bütün gizemlerini gösterdi.

(59) Onları sulardan geçirdi; Ateşte yaktı; Havada titreştirdi; Göklerde yedi gezegen ve Zodyak yıldızlarının on iki takımyıldızı.

Oluşum Kitabı "nın Sonu

ZEKÂNIN ELLI KAPISI

"Sepher Yetzirah "ın bazı baskılarına ekli olarak, İkinci Sefira Binah'tan, Anlayış'tan yayılan ve melekler, gökler, insanlık, hayvan, sebze ve mineral krallıklarından Hyle ve kaosa doğru aşamalarla inen bu Kabalistik bilgi sınıflandırması şeması bulunur. Kabalistler, kişinin Bilgeliğin Otuz İki Yoluna erişmek için Kapılardan girmesi ve geçmesi gerektiğini ve Musa'nın bile sadece kırk dokuzuncu Kapıdan geçtiğini ve ellinci Kapıya asla girmediğini söylemişlerdir. Athanasius Kircher'in Oedipus Aegyptiacus'una bakınız, cilt ii. s. 319.

Birinci dereceden: İlköğretim.

1.     Kaos, Hyle, ilk madde.

2.     Biçimsiz, boş, cansız.

3.     The Abyss.

4.     Elementlerin Kökeni.

5.     Toprak (tohum mikropları yok).

6.     Su.

7.     Hava.

8.     Yangın

9.     Niteliklerin farklılaştırılması.

10.     Karışım ve kombinasyon.

İkinci Düzen: Evrimin On Yılı.

11.     Mineraller farklılaşır.

12.     Sebze prensipleri ortaya çıkar.

13.     Tohumlar nemde çimlenir.

14.     Otlar ve Ağaçlar.

15.     Bitkisel yaşamda fruktifikasyon.

16.     Hayvan yaşamının düşük formlarının kökeni.

17.     Böcekler ve Sürüngenler görünür.

18.     Balıklar, sulardaki omurgalı yaşam.

19.     Kuşlar, havadaki omurgalı yaşamı.

20.     Dört ayaklılar, omurgalı yeryüzü hayvanları.

Üçüncü Düzen: İnsanlığın On Yılı.

21.     İnsanın görünüşü.

22.     Maddi insan vücudu.

23.     İnsan Ruhu verildi.

24.     Adem ve Havva'nın Gizemi.

25.     Mikrokozmos Olarak Tam İnsan.

26.     Dışarıdan hareket eden beş insan yüzü hediyesi.

27.     Ruha beş güç armağanı.

28.     Adam Kadmon, Göksel İnsan.

29.     Melek varlıklar.

30.     Tanrı'nın suretindeki insan.

Dördüncü Düzen: Küreler Dünyası.

 

 

 

 

Ay. Merkür.

Venüs.

Sol.

35.     Mars.

36.     Jüpiter.

37.     Satürn.

38.     Gökkubbe.

39.     Primum Mobile.

40.     Empyrean Cenneti.

Fifih Düzeni: Melek Dünyası.

41.     Ishim--Ateşin Oğulları.

42.     Auphanim--Cherubim.

43.     Aralim--Thrones.

44.     Chashmalim--Dominions.

45.     Seraphim--Faziletler.

46.     Malakim--Güçler.

47.     Elohim--Prensipler.

48.     Beni Elohim--Melekler.

49.     Cherubim--Arch-melekler.

Altıncı Düzen: Arketip.

50.     Tanrım. Ain Suph. Hiçbir ölümlü gözün görmediği ve yalnızca İsa Mesih'in bildiği Tanrı.

NOT.-Beşinci ya da Meleksi Dünyanın Melekleri çeşitli Kabalistik Hahamlar tarafından çok farklı sıralarda düzenlenmiştir.

OTUZ İKİ BİLGELİK YOLU

Joannes Stephanus Rittangelius'un İbranice Metninden Çevrilmiştir, 1642: Athanasius Kircher'in "Oedipus Aegyptiacus" adlı eserinde de bulunmaktadır, 1653.

(Bu paragrafların anlamı çok belirsizdir ve İbranice metin muhtemelen çok bozuktur).

İlk Yol'a Hayranlık Verici ya da Gizli Zeka (En Yüksek Taç) denir; çünkü o, başlangıcı olmayan İlk İlke'yi kavrama gücünü veren Işık'tır; ve o İlk İhtişam'dır, çünkü yaratılmış hiçbir varlık onun özüne erişemez.

İkinci Yol Aydınlatıcı Zekânın Yoludur: Yaradılışın Tacıdır, Birliğin İhtişamıdır, ona eşittir ve her başın üzerinde yüceltilir ve Kabalistler tarafından İkinci Zafer olarak adlandırılır.

Üçüncü Yol Kutsallaştırıcı Zekadır ve İlksel bilgeliğin temelidir, buna İnancın Yaratıcısı denir ve kökleri AMN'dir; ve İnancın ana babasıdır, ondan İnanç çıkar.

Dördüncü Yol, Bağdaştırıcı ya da Kabul Edici Zeka olarak adlandırılır ve tüm kutsal güçleri içerdiği ve ondan en yüce özlere sahip tüm ruhani erdemler yayıldığı için bu şekilde adlandırılır: bunlar İlksel Yayılmanın gücüyle birbirlerinden yayılırlar. En Yüksek Taç). (1)

Beşinci Yol'a Radikal Zeka denir, çünkü Birliğe benzer, kendisini Bilgeliğin veya Chokmah'ın İlksel derinliklerinden yayılan Binah,(2) veya Zeka ile birleştirir. (3)

Altıncı Yol'a Aracı Zeka denir, çünkü onda emanasyonların akışları çoğalır, çünkü bu etkinin, kendileriyle birleştikleri Lütufların tüm rezervuarlarına akmasına neden olur.

Yedinci Yol Gizli Zekadır, çünkü aklın gözleriyle ve imanın tefekkürüyle algılanan tüm Entelektüel erdemlerin Yüceltici İhtişamıdır.

Sekizinci Yol'a Mutlak ya da Mükemmel Zekâ denir, çünkü o, Gedulah'ın(4) İhtişam'ın gizli yerleri haricinde ayrılabileceği ya da dinlenebileceği hiçbir kökü olmayan ve kendi özünden çıkan ilkselin aracıdır.

Dokuzuncu Yol Saf Zekâ'dır, bu isimle anılır çünkü Sayımları saflaştırır, temsillerinin tasarımını kanıtlar ve düzeltir ve eksilmeden veya bölünmeden birleştirildikleri birliklerini bertaraf eder.

Onuncu Yol Görkemli Zekadır, çünkü her başın üzerinde yüceltilmiştir ve Binah'ın (Üçüncü Yol'da bahsedilen Zeka) tahtında oturur. Tüm ışıkların ihtişamını aydınlatır ve yüzlerin Prensi'nden bir etki yayılmasına neden olur. (5)

On Birinci Yol Parıldayan Zekadır, çünkü o, mizacın düzenine yakın yerleştirilmiş olan perdenin özüdür ve bu ona Sebeplerin Sebebinin Yüzü önünde durabilmesi için verilmiş özel bir onurdur.

On İkinci Yol Şeffaflık Zekasıdır, çünkü Chazchazit adı verilen o Muhteşemlik türüdür,(6) zuhuratlarda görenlerin vizyonunun ortaya çıktığı yerdir. (Bu, görenler tarafından bir vizyonda yapılan kehanetlerdir).

On Üçüncü Yol Birleştirici Zeka olarak adlandırılır ve kendisi de İhtişamın Özü olduğu için böyle adlandırılmıştır. Bireysel ruhani şeylerin Hakikatinin Tamamlanmasıdır.

On Dördüncü Yol Aydınlatıcı Zekadır ve bu şekilde adlandırılır çünkü kutsallığın gizli ve temel fikirlerinin ve bunların hazırlık aşamalarının kurucusu olan Chashmal 'dur.(7)

On Beşinci Yol Kurucu Zekadır, saf karanlıkta yaratılışın özünü oluşturduğu için böyle adlandırılmıştır ve insanlar bu tefekkürlerden söz etmişlerdir; Kutsal Yazılarda bahsedilen karanlıktır, Eyüp xxxviii. 9, "ve koyu karanlık onun için bir kundak bandıdır."

On Altıncı Yol, Zafer ya da Ebedi Zekâ'dır; bu isimle anılır çünkü o, ötesinde ona benzer başka bir Zafere sahip olmayan Zafere ait bir zevktir ve ona aynı zamanda Salihler için hazırlanmış olan Cennet de denir.

On Yedinci Yol, Dürüstlere İman sağlayan Bertaraf Edici Zekadır ve onlar bununla Kutsal Ruh'u giyerler ve buna daha yüksek şeylerin durumunda Mükemmelliğin Temeli denir.

On Sekizinci Yol'a Zeka ya da Etki Evi denir (bereketinin büyüklüğüyle yaratılmış varlıklar üzerine iyi şeylerin akışı artar) ve onun ortasından, gölgesinde yaşayan ve tüm nedenlerin Nedeni'nden ona yapışan esrar ve gizli duyular çekilir.

On Dokuzuncu Yol, ruhani varlıkların tüm faaliyetlerinin Sırrının Zekasıdır ve en yüksek ve yüce ihtişamdan yaydığı etki nedeniyle bu şekilde adlandırılır.

Yirminci Yol İrade Zekasıdır ve bu şekilde adlandırılır çünkü her şeyin ve yaratılan her varlığın hazırlanma aracıdır ve bu zeka sayesinde Ezeli Bilgeliğin varlığı bilinir hale gelir.

Yirmi Birinci Yol, Uzlaşma ve Ödül Zekasıdır ve bu şekilde adlandırılır çünkü her varlığın ve herkesin üzerindeki lütfundan kendisine akan ilahi etkiyi alır.

Yirmi İkinci Yol Sadık Zekâ'dır ve ruhani erdemler onunla arttığı ve yeryüzünde yaşayan herkes neredeyse onun gölgesi altında olduğu için böyle adlandırılır.

Yirmi Üçüncü Yol İstikrarlı Zekadır ve tüm sayılar arasında tutarlılık erdemine sahip olduğu için böyle adlandırılır.

Yirmi dördüncü Yol Hayali Zekadır ve uyumlu zarafetine benzer şekilde yaratılan tüm benzeşimlere bir benzerlik verdiği için böyle adlandırılır.

Yirmi beşinci Yol, Deneme Zekâsı ya da Ayartma'dır ve Yaratıcı'nın tüm doğru kişileri sınadığı birincil ayartma olduğu için böyle adlandırılır.

Yirmi altıncı Yol'a Yenileyici Zeka denir, çünkü Kutsal Tanrı dünyanın yaratılmasıyla yenilenen tüm değişen şeyleri onunla yeniler.

Yirmi yedinci Yol Aktif ya da Heyecan Verici Zekadır ve bu şekilde adlandırılır çünkü her varlık ruhunu ve hareketini onun aracılığıyla alır.

Yirmi Sekizinci Yol Doğal Zeka olarak adlandırılır; onunla Güneş'in altında var olan her şeyin doğası tamamlanır ve mükemmelleştirilir.

(Bu yol Rittangelius tarafından atlanmıştır: sanırım yanlışlıkla).

Yirmi dokuzuncu Yol Bedensel Zekâ'dır, tüm dünyalarda oluşan her bedeni ve onların üremesini oluşturduğu için böyle adlandırılır.

Otuzuncu Yol Kolektif Zekadır ve Astrologlar Yıldızların ve göksel işaretlerin yargısını ondan çıkarır ve yıldızların hareketlerinin kurallarına göre bilimlerini mükemmelleştirirler.

Otuz Birinci Yol Daimi Zekadır; ama neden böyle adlandırılmıştır? Çünkü Güneş ve Ay'ın hareketlerini, her biri kendisi için uygun olan bir yörüngede, uygun sırayla düzenler.

Otuz İkinci Yol İdari Zekâ'dır ve yedi gezegenin hareketlerini yönlendirip ilişkilendirdiği ve hepsini kendi uygun rotalarına yönelttiği için böyle adlandırılmıştır.

SEPHER YETZIRAH'A NOTLAR

Bu Okült incelemenin net bir şekilde anlaşılabilmesi için yorum yapılmadan önce tüm çalışmanın baştan sona okunması büyük önem taşımaktadır, böylece çeşitli bölümlerin genel fikri zihinde somut bir bütün haline gelebilir. Çeşitli bölümlerin ayrı ayrı değerlendirilmesi konunun bu genel kavranışını takip etmelidir, aksi takdirde çok fazla karışıklık ortaya çıkabilir.

Bu çengel, Sayılar ve Harfler İdealizmi ile Evrenin çeşitli bölümleri arasında Alegorik bir Paralel olarak düşünülebilir ve özellikle Masonluk, Tarot ve daha sonraki Kabala olmak üzere günümüze kadar ulaşan birçok mistik form ve seremoniye ışık tutar ve Gül-Haçlıların Astro-Teosofik şemalarının anlaşılması için büyük bir yardımcıdır. Bu incelemenin tam değerini elde etmek için, Hermetik atıflar, "Isiac Tablet" ve Tarot paketinin Trump kartlarının tasarımları, sembolleri ve tahsisatının eksiksiz bir seti ile el ele çalışılmalıdır, bunun için Eliphas Levi'nin The Sanctum Regnum of the Tarot çevirisine bakınız.

"Sepher Yetzirah "ın en eski MSS kopyalarında sesli harflerin bulunmadığına dikkat ediniz: son baskılarda sesli harfler bulunmaktadır. İbranice yazımında nokta sistemi yedinci yüzyıla kadar mükemmelleştirilmemiştir ve o zaman bile sürekli kullanılmamıştır. Ginsburg, sesli harfleri işaretleme sisteminin M.S. 570 civarında Filistin'de bir Haham Mocha tarafından icat edildiğini ve öğrencilerine yardımcı olmak için tasarladığını iddia eder. Ancak Isaac Myer, ikinci yüzyıla ait İbranice MSS'lerde şüphesiz işaretleme izleri olduğunu belirtir. A. E. Waite'e göre, onuncu yüzyıldan daha eski sesli harf işaretleri içeren hiçbir İbranice MSS mevcut değildir.

"Sepher Yetzirah" sözcükleri İbranicede sağdan sola SPR YTzYRH, Samech Peh Resh, Yod Tzaddi Yod Resh Heh şeklinde yazılır; harf çevirisi biçimleri farklı yazarlara göre değişir. Yod, İngilizce harflerle çeşitli şekillerde I, Y veya J veya bazen Ie olarak yazılır. Tzaddi, Tz özelliğindedir; ancak bazıları sadece Z yazar ki bu yanıltıcıdır çünkü İbranicede bir de gerçek Z, Zain vardır.

BÖLÜM I

Bu bölümün on iki kısmı, Evrenin Oluşumu ve Gelişimi üzerine bu felsefi incelemeyi tanıtmaktadır. Harflerin Triad, Heptad ve Dodecad olmak üzere üç sınıfa ayrıldığını belirttikten sonra, bunlar şimdilik bir kenara bırakılır ve Decad esas olarak Sayı fikriyle özel olarak ilişkili ve açıkça Tetrad ve Hexad'dan oluşmuş olarak kabul edilir.

1.   Otuz iki. Bu, ek olarak eklenen Bilgelik Yolları'nın ya da Yolları'nın sayısıdır. 32 İbranice'de LB, Lamed ve Beth ile yazılır ve bunlar Pentateuch'un son ve ilk harfleridir. 32 sayısı bu şekilde elde edilir --2 x 2 x 2 x 2 x 2=32. İbranice bir kelime olarak Laib, LB, İnsanın Kalbi anlamına gelir.

Buradaki sözcük NTIBUT, netibuth'tur; NTIB öncelikle bir patika ya da yaya yolu anlamına gelir; ancak burada sembolik olarak Hıristiyanların kullandığı yol sözcüğüyle aynı anlamda kullanılmıştır - yaşam yolu: diğer anlamları - aşama, güç, biçim, etki; ve daha sonra Kabalistik yazılarda doktrinsel bir formül.

2.   Jah. Bu ilahi isim Mezmur lxviii'de bulunur. 4; Yunanca'ya kurios, Latince'ye dominus ve yaygın olarak İngilizce'ye Lord olarak çevrilmiştir: aslında IHVH ya da Yehova ya da modern bilim adamlarının Yahveh kelimesinin ilk yarısıdır.

3.   Yehova Tzabaoth. Bu ilahi isim İngilizce İncillerde Yehova Sabaoth ya da Mezmur xxiv. 10'da olduğu gibi "Her Şeye Egemen Rab" olarak geçer. TzBA bir ordudur.

4.   İsrail'in Tanrısı. Burada Tanrı kelimesi ALHI'dir ve bu kelime işaretlenmemiş İbranice'de Tanrı, Tanrılar ya da Benim Tanrım anlamına gelebilir.

5.   Yaşayanların Elohim'i. Kelimeler ALHIM ChIIM'dir. İngilizce harflerle genellikle Elohim veya Godftey Higgins tarafından Aleim olarak yazılan Alhim, ilahi eril isim EL, AL'nin dişil formu Eloah, ALH'nin eril çoğulu gibi görünmektedir; bu genellikle Tanrı olarak tercüme edilir ve güçlü, kudretli, yüce anlamına gelir. Chiim, Chi-- canlı ya da yaşamın çoğuludur. ChIH yaşayan bir hayvandır ve ChIVA da öyledir. ChII de yaşamdır. Frey sözlüğünde ChIIM'i lives ya da vitae kelimesinin çoğulu olarak verir. Yaşamak için gerçek sıfat ChIA'dır. O halde Elohim Chiim, Yahudi ya da Hıristiyan önyargılarından ayrı olarak, "yaşayan Tanrılar" ya da "yaşamların Tanrıları, yani yaşayanlar "dır. Rittangelius Dii viventes'i, "Yaşayan Tanrılar" olarak verir, her iki sözcük de çoğuldur. Pistorius her iki kelimeyi de atlar. Postellus, ortodoks, Deus Vivus'u verir. Elohim, "terra viventium "u, yani tezahür etmiş yaşam dünyasını kontrol eden, Tek İlahi'den gelen Yedi Güç'tür.

6.           Tanrı. Bu durumda AL, EL basit formuna sahibiz.

7.   Sefarim. SPRIM, genellikle kitap ya da mektup olarak çevrilen SPR kelimesinin çoğul erilidir: buradaki anlamı açıkça "ifade biçimleri "dir.

8.   Sayılar, Harfler ve Sesler. Burada verilen üç İbranice sözcük, işaretlenmemiş İbranice'de SPR, SPR ve SIPUR'dur. Bazı geç dönem editörler, bu bölümün zorluğunu gidermek için SPR, SPUR, SIPR sözcüklerini Separ, Seepur, Saypar okunacak şekilde işaretleyerek vermişlerdir.

Tüm cildin anlamı, Sayılar, Harfler ve Sesler olarak çevrilmelerini gerektiriyor gibi görünmektedir. Pistorius "Scriptis, numeratis, pronunciatis" olarak çevirmiştir. Postellus "Numerans, numerus, numeratus "u vermiş, böylece zıt anlamları kaybetmiştir; ve Rittangelius da "Numero, numerante, numerato "yu vermiştir.

9.   Tarifsiz Sephiroth. Kelimeler SPIRUT BLIMH, Sephiruth Belimah'dır. En basit çevirisi "yoktan gelen sesler "dir. Kabala'nın On Sefirot'u "İlahi Kaynaktan gelen On Birincil İfşaat "tır ve bunlar birbirini izleyen her düzlemde tüm tezahürlere yol açan ilk güçlerdir. Buxtorf Sephiruth için --predicationes logicae- ifadesini kullanır. Bu sözcük bana açıkça Latince spiritus--ruh, can, rüzgâr ile bağlantılı görünmektedir ve Quintilian tarafından ses ya da gürültü olarak kullanılmıştır. Belimah'ın anlamı daha şüphelidir. Rittangelius her zaman "praeter illud ineffabile" olarak verir. Pistorius "praeter ineffabile" olarak verir. Postellus bu zorluktan kaçar ve Latince çevirisine sadece Belimah kelimesini koyar. Frey'in İbranice Sözlüğünde BLIMH başka bir öneri olmaksızın hiçbir şey olarak çevrilmiştir; BLI "değil", MR "herhangi bir şey "dir. Kabalistik yazılarda Sefirut, İlahi Sesler ve Güçler, kutsal doğalarından dolayı "ineffbilis", konuşulmaması gereken olarak adlandırılır.

10.   İbrani harflerinin Triad, Heptad ve Dodecad olarak sınıflandırılması Kabalanın tüm felsefesi boyunca devam eder. Birçok eski yazar, A.M.T., Ameth, hakikat; ve AMN, Amen Üçlüsünü oluştururken kasıtlı olarak körleri, köpükleri eklemiştir.

11.    Yehova'nın İbrahim'le yaptığı Söz ya da Ruh'la ve Beden'le yapılan iki antlaşma, Yaratılış xvii. Sünnet Antlaşması, İbrahim'e ve onun soyuna verilen İlahi vaadin dışsal ve görünür bir işareti olacaktı. Sünnet için kullanılan İbranice sözcük Mulah, MULH'tur: MLH'nin aynı zamanda DBR, dabar, --verbum ya da word ile eşanlamlı olduğuna dikkat edin.

12.        Rittangelius "biçimlendirici gücü tahtına yerleştirin" der. Postellus "aleti yerine geri koy" der.

13.        Uçurum; kelime OMQ için OUMQ, bir derinlik, enginlik veya vadi.

14.        Hermetik ritüellerim bu Yetziratik atfı açıklıyordu.

15.   Tek Tanrı olan Rab. Sözcükler ADUN ICHID AL ya da "Adonai (yaygın olarak yazıldığı gibi) tek El" şeklindedir.

16.        Koltuk. Bu sözcük MOUN, konut, yerleşim yeri ya da taht anlamına gelir.

17.    Şimşek çakması. İlk baskıda "parıldayan alev gibi" sözcükleri kullanılmıştır: İbranice sözcük BRQ'dur. Birçok Kabalist On Sefirot'un zig-zag şimşek çakmasıyla nasıl sembolize edildiğini göstermiştir.

18.        Tanrı; buradaki İlahi isim Yehova'dır.

19.    Metinde sadece RTzUAV ShUB--"currendo et redeundo" ifadesi yer almaktadır, ancak yorumcular genellikle bunun Hezekiel i. 14'ten bir alıntı olduğunu ve H ChIVT'e, yaşayan yaratıklara, kerubik formlara atıfta bulunduğunu düşünmektedirler.

20.   Yaşayan Tanrıların Ruhu. RUCh ALHIM ChIIIM; ya da R.'nin verdiği gibi, "spiritus Deorum Viventium." Ortodoksluk bu sözcükleri "Yaşayan Tanrı'nın Ruhu" olarak tercüme eder.

21.        AL ChI H OULMIM; "Çağların Yaşayan Tanrısı"; burada Tanrı sözcüğü gerçekten tekildir.

22.   Ses, Ruh ve Söz QUL, RUCh, DBR'dir. İlahi sezginin çok dikkate değer bir İbranice ifadesi BATh QUL, Sesin Kızı idi.

23.        Biçimsiz ve Boş. THU ve BHU; bu iki sözcük Yaratılış i. 2'de geçer ve "atık ve boşluk" olarak çevrilir.

24.   İlkel elementlerin üretilme sırasına dikkat edin. Önce Ruh (Akasa, Eter sorgusu); sonra Hava, Vayu; sonra Su, Apas, yoğunlaşarak katı temel Toprak, Prithivi; ve son olarak Su'dan Ateş'i oluşturdu.

25.    İlk isim genellikle Ophanim olarak yazılır, harfler AUPNIM'dir; Hezekiel i. 16'daki Vizyon'da bu kelime geçer ve "Tekerlekler" olarak çevrilir. ŞRPİM, Yeşaya vi. 2'deki gizemli varlıklardır; kelime başka bir şekilde Yılan olarak çevrilir ve Sayılar xxi. 6'da "ateşli yılanlar" olarak; ayrıca 8. ayette Yehova "Sana ateşli bir yılan yap ve onu bir direğin üzerine dik" dediğinde "ateşli yılan" olarak çevrilmiştir. Kerubim. İbranice sözcükler ChIVTh H QDSh, kutsal hayvanlar: Kerubim'i, 1. Krallar vi. 23 ve Mısır'dan Çıkış xxv. 18'de ve hatta Yaratılış iii. 24'te verilen Kutsal gizemli hayvanın Kutsal Kitap'taki diğer biçiminin adı olarak koymaya cesaret ettim. Kutsal Kitap sözlükleri kelimeyi genellikle Kerubim olarak verirler, ancak İbranice'de baş harf her zaman K'dir, Ch değil.

26.   Üç. İlk baskıda bu üç kelimesini gözden kaçırdım; ve yerine as koyarak, hizmet eden varlıkları dört sınıfa ayırdım.

27.        Bu, Mezmur Civ'in 4. ayetidir.

28.    Burada Tetragrammaton olan IHV isminin permütasyonlarını takip edin - Yehova, ikinci veya son Heh olmadan: IHV bir Tri-grammaton'dur ve üçüncü ya da Yetziratik düzleme daha uygundur. HVI olmak fiilinin emir kipidir, yani sen ol anlamına gelir; HIV mastardır; ve VIH gelecektir. IHV'de Yod'un Baba'ya; Heh'in Ebedi Anne Binah'a; Vau'nun ise Mikroprosopus-Oğul'a karşılık geldiğine dikkat ediniz.

29.        Decad'ın Tetrad - dört element; ve Hexad - altı uzay boyutu olarak alt bölümlere ayrıldığına dikkat edin.

BÖLÜM II

Bu bölüm, İbrani alfabesinin yirmi iki sesi ve harfi üzerine felsefi açıklamalardan oluşur ve bu nedenle konuşma yoluyla hava ile bağlantılıdır ve bu harflerin kelimeleri oluşturmak için kullanımlarına işaret eder - fikirlerin işaretleri ve maddi maddelerin sembolleri.

30.        Ruh; kelime genellikle ruh olarak tercüme edilen NPSh'dir, insanın, hayvanın veya var olan şeyin yaşayan kişiliği anlamına gelir: neredeyse Teosofik Prana artı Kama'nın uyarıcısına karşılık gelir.

31.        Bu, harflerin gırtlak, damak, dil, diş ve dudak sesleri olarak modern sınıflandırmasıdır.

32.   231 Gates. 242 sayısı 1'den 22'ye kadar olan tüm sayıların toplanmasıyla elde edilir. İbranice harfler çiftler halinde 242 farklı konuma yerleştirilebilir: böylece ab, ag, ad, at'a kadar; sonra ba, bb, bg, bd, bt'ye kadar ve böylece ts, tt'ye kadar: bu sadece doğrudan sıralamadır, tersine çevirme yoktur. On birin düşülmesinin ve 231 sayısının belirtilmesinin nedeni için Postellus'un baskısındaki Tablo ve Not 15'e bakınız.

33.     Var olmayan; sözcük AIN'dir, hiçlik. Ain, Ain Suph'tan önce gelir, sınırsızlık; ve Ain Suph Aur, Sınırsız Işık.

34.     Beden; kelime GUP'tur, genellikle hayvansal maddi bedene uygulanır, ancak burada "bir bütün" anlamına gelir.

BÖLÜM III

Bu bölüm özellikle Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin tarafından temsil edilen Üçlü'nün özü ile ilgilidir. Makrokozmos veya Evren'de; Yıl veya Zaman'da; ve Mikrokozmos veya İnsan'da olmak üzere üç yöndeki gelişimlerine işaret edilir.

35.    Dengenin önemi Kabala'da sürekli olarak tekrarlanır. "Siphra Dtzeniouta" veya "Gizem Kitabı", istikrarlı varoluşun temel bir gerekliliği olarak bu Denge'ye bir atıfla açılır.

36.    Gökler. İbranice Heshamaim HShMIM kelimesi, içinde Aesh, ateş ve Mim, su elementlerini barındırır; ve ayrıca Shem, isim; İsim, elementlere atfedilen IHVH'dir. ŞMA, Keldanice'de Üçlü Birlik için kullanılan bir isimdir (Parkhurst). ShMSh Güneş ve Işıktır ve Doğruluk Güneşi olan Mesih'in bir tipidir. Malaki iv. 2.

37.    Üretildi. İbranice BRA kelimesi köktür. Kutsal Kitap'ta yapma, üretme veya yaratma fikrini temsil etmek için üç İbranice sözcük kullanılır.

BRIAH, Briah, şekil veren, Yaratılış i. 1.

OShIH, Ashiah, tamamlayıcı, Yaratılış i. 31.

ITzIRH, Yetzirah, şekillendirme, Yaratılış ii. 7.

Bunlara Kabalistler ATzLH sözcüğünü eklerler ve bu sözcüğün anlamı "Yaradan'dan tezahür eden bir şey üretmek "tir.

tezahür etmemiş."

Yayılma.

Shin.

Aleph.

Mem.

Makrokozmos.

Primal Fire.

Ruh.

Primal Water.

Evren.

Tanrım.

Atmosfer.

Dünya.

Elementler.

Karasal Yangın.

Hava.

Su.

Adamım.

Kafa.

Göğüs.

Göbek.

Yıl.

Sıcak.

Ilıman.

Soğuk.

 

BÖLÜM IV

Bu Heptad'ın özel bölümüdür, Yedi'nin güçleri ve özellikleri. Burada yine sayıların ve harflerin Evren'e, Yıl'a ve İnsan'a üçlü atfına sahibiz. Ek paragraflar Kalisch tarafından modern biçimde basılmıştır; Heptad'ın çeşitli harflerini gezegenlerle, haftanın günleriyle, insan nitelikleriyle ve duyu organlarıyla daha kesin olarak tanımlarlar.

39.    Bu sayılar, editörler ve müstensihler arasında bir anlaşmazlık kaynağı olmuş, neredeyse hiçbir editör aynı fikirde olmamıştır. Çarpımın birden yediye kadar birbirini takip eden her birimle sürekli çarpımından doğan sayıları verdim. 2x1=2, 2x3=6, 6x4=24, 24x5=120, 120x6=720, 720x7=5040.

40.    Bilgili Cizvit Athanasius Kircher, belirli harfleri her bir gezegenle ilişkilendirirken Beth'i Güneş'e, Gimel'i Venüs'e, Daleth'i Merkür'e, Kaph'ı Luna'ya, Peh'i Satürn'e, Resh'i Jüpiter'e ve Tau'yu Mars'a tahsis eder. Kalisch ek paragraflarda farklı bir atıfta bulunur; durugörü araştırmalarına göre her ikisi de yanlıştır. Court de Gebelin, Eliphas Levi tarafından verilen Tarot sembolizmine ve Bembo'nun İsiaik Tableti üzerine notlarıma bakınız. Gerçek atıf muhtemelen hiçbir yerde basılı değildir. Burada verilen gezegen isimleri Chaldee kelimeleridir.

41.    Yedi Gök ve Yedi Dünya pek çok okült kadim kitapta hatalı ve bence kasıtlı olarak yanlış basılmıştır. Bazı Hermetik MSS'lerde doğru isimler ve yazılışlar vardır.

42.    Bu Yedi harfin diğer atıfları konusunda Postellus'un verdiği bilgilere dikkat ediniz: Vita--mors, Pax-- afflictio, Sapientia--stultitia, Divitiae (Opus)--paupertas, Gratia--opprobrium, Proles--sterilitas, Imperium-- servitus. Pistorius veriyor: Vita--mors, Pax--bellum, Scientia--ignorantia, Divitiae--paupertas, Gratia--abominatio, Semen (Proles)--sterilitas, Imperium (Dominatio)--servitus.

BÖLÜM V

Bu bölüm özellikle Oniki Levha ile ilgilidir; oniki sayısının kendisi ve bileşen birimlerinin karakterleri, evrenin, yılın ve insanın üç bölgesinde bir kez daha işaret edilir; son paragraf harflerin tüm sayısının bir özetini verir: Ek, çeşitli harflerin bir tahsis şeklini verir.

43.    Bu harfler arasındaki karışıklıktan kaçınmak gerekir; farklı yazarlar bunları farklı şekillerde tercüme ederler. Heh ya da He, Cheth ya da Heth, Ch ile karıştırılmamalıdır. Teth, Th de çift harflerden biri olan son harf Tau, T'den ayrı tutulmalıdır; bu iki harfin yarı İngilizce telaffuzu çok karıştırılır, her biri bazen hem t hem de th'dir; Yod ya I, Y ya da J'dir; Samech basit S'dir ve ana harflerden biri olan Shin, Sh ile karıştırılmamalıdır; Oin, İngilizce İbranice gramerlerde genellikle Ayin ve bazen de Gnain olarak yazılır; Tzaddi, Zain, Z ile karıştırılmamalıdır; ve son olarak Qoph, Q, çok sık K ile değiştirilir, ki bu da gerçek bir K olduğu için savunulamaz.

44.             Postellus şüphe uyandırıyor, Pistorius ise akıl veriyor.

45.             Bu harfler İbrani terminolojisinde 12 Zodyak burcunun baş harfleridir. Bunlar:

Teth

Telah

Koç

Mem

Maznim

Terazi

Shin

Shor

Boğa

Oin

Oqereb

Akrep

Tau

Thaumim

İkizler

Qoph

Qesheth

Yay burcu

Samech

Sartan

Kanser

Gimel

Gedi

Capricornus

Aleph

Aryeh

Leo

Daleth

Dali

Kova burcu

Beth

Bethuleh

Başak

Daleth

Dagim

Balık

 

46.             Nisan ayı yaklaşık 29 Mart'ta başlar. Yiar, Iyar ve Aiar olarak da yazılır: İbranice harfler AIIR'dir.

47.    Organların listesi değişiklik göstermektedir. Hepsi iki el, iki ayak, iki böbrek, karaciğer, safra ve dalakta hemfikirdir. Postellus daha sonra "intestina, vesica, arteriae," bağırsaklar, mesane ve atardamarları verir; Rittangelius da aynısını verir. Pistorius "colon, coagulum (spleen) et ventriculus," colon- kalın bağırsak, coagulum ve mide olarak verir. Başlıca güçlük İbranice MSS sözcüğü ile ilgilidir; bu sözcük iki farklı köke dayanır; biri özel, gizli, saklı anlamına gelir; diğeri ise sıvılaştırılmış anlamına gelir.

48.             Elohim - İlahi güçler - Tetragrammaton IHVH değil.

BÖLÜM VI

Bu bölüm önceki beş bölümün bir özeti niteliğindedir; evreni ve insanlığı sayıların güçlerinin yaratılmış formlar arasındaki dağılım şemasının doğruluğuna tanıklık etmeye çağırır ve bu felsefenin Tanrısal tarafından İbrahim'e vahyedildiğini ve onun da bunu bir Ahit altında Bilgelik biçimi olarak aldığını ve sadakatle kabul ettiğini anlatarak sona erer.

49.    Ejderha, TLI, Theli. İbranice harfler sayısal olarak 440'a, yani 400, 30 ve 10'a karşılık gelir. En iyi görüş, Tali ya da Theli'nin Ekliptik'in büyük çemberi boyunca uzanan 12 Zodyak takımyıldızını ifade ettiğidir; orada bittiği yerde tekrar başlar ve bu yüzden eski okültistler Ejderhayı kuyruğu ağzında çizmişlerdir. Bazıları Tali'nin Kuzey kutup gökyüzünde dolanan Draco takımyıldızına; bazıları Samanyolu'na; bazıları da Caput ile Cauda Draconis'i, yani Ay'ın üst ve alt düğümlerini birleştiren hayali bir çizgiye gönderme yaptığını düşünmüştür. Adolphe Franck Theli'nin Arapça bir kelime olduğunu söyler.

50.             Mutluluk ya da iyi bir son ya da sadece iyi, TUBH.

51.             Sefalet, kötü bir son ya da sadece kötülük, ROH.

52.    Bu İbranice versiyonda kalan altı tanesinin paylaştırılması atlanmıştır. Mayer paragrafı şöyle verir: - Dostluk üçlüsü kalp ve iki kulaktır; düşmanlık üçlüsü karaciğer, safra ve dildir; üç hayat veren iki burun deliği ve dalaktır; üç ölüm veren ağız ve vücudun iki alt açıklığıdır.

53.             Tanrı. Bu durumda isim AL, EL'dir.

54.    Bu son paragrafın genellikle risalenin geri kalanından daha az eski olduğu ve başka bir yazar tarafından yazıldığı düşünülmektedir.

55.    En yüce Tanrı. OLIU ADUN. Adun ya da Adon ya da Adonay, ADNİ, genellikle Rab olarak çevrilir; Eliun, OLIUN, "en yüce olan "ın daha yaygın biçimidir.

56.    O. Rittangelius "credidit in Tetragrammaton" ifadesini kullanır, ancak bu sözcük İbranice'de yoktur.

57.    Dil. Sözlü antlaşma.

58.    Konuşma. İbranice'de "dilinin üzerinde" yazar.

59.    Rabbi Judah Ha Levi'nin İbranice versiyonu, "ve ona dedi ki, seni karnında şekillendirmeden önce seni tanıyordum" ifadesiyle son bulur. Rabbi Luria benim tercüme ettiğim İbranice versiyonu verir. Postellus şöyle der: "Onu suya çekti, Ruhu yükseldi, Onu on iki işaretle yedi uygun biçimde alevlendirdi." Mayer şöyle der: "Er zog sie mit Wasser, zundet sie an mit Feuer; erregte sie mit Geist; verbannte sie mit sieben, goss sie aus mit den zwolf Gestirnen." "Onları suyla çekti, ateşle tutuşturdu, ruhla harekete geçirdi, yediyle dağıttı ve on ikiyle gönderdi."

Bilgeliğin Otuz İki Yoluna İlişkin Notlar

1.      En Yüksek Taç Kether'dir, İlk Sefira, Ain Suph Aur'dan ilk yayılma, Sınırsız Işık.

2.      Binah veya Anlayış, Üçüncü Sefira'dır.

3.      Chokmah, Bilgelik, İkinci Sefira'dır.

4.      Gedulah, Dördüncü Sefira olan Chesed'in, Merhamet'in eşanlamlısıdır.

5.      Metatron, Birinci Sefira'nın Zekâsı ve Musa'nın tanınmış rehberi.

6.      Bu sözcük ChZCh'den gelir, kahin, kahinlik. Chazuth bir vizyondur.

7.      Bu kelime "parıldayan alev" anlamına gelir.

"Bilgeliğin Otuz İki Yolu", her biri bir tür ilahi güç ve nitelik sağlayan On Sefirot ve Yirmi iki harfe atıfta bulunur. Kabalaya Giriş kitabımda, Onbir'den Otuziki'ye kadar olan Yolların çeşitli Sefirot'u nasıl birbirine bağladığını ve ilahi etkiyi nasıl ilettiğini gösteren bir şema bulacaksınız. Bazı Okült Bilim öğretmenleri de Tarot Kartlarının Yirmi İki Kozunu yirmi iki Yola tahsis eder.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar