SEFER YETZİRAH (Tam Metin)
SEPHER YETZIRAH
İbranice'den Wm. Wynn Westcott tarafından
çevrilmiştir.
SEPHER
YETZIRAH1
İbranice'den Wm.Wynn
W estcotttarafından çevrilmiştir2
İbranice'den Wm. Wynn Westcott tarafından çevrilmiştir.
• GİRİŞ
• SEPHER YETZIRAH
• Oluşum Kitabı
•
BÖLÜM
I
•
BÖLÜM
II
•
BÖLÜM
III
•
BÖLÜM
IV
• Bölüm IV'e Ek
• BÖLÜM V
• Bölüm V'e Ek
• BÖLÜM VI
• ZEKÂNIN ELLI KAPISI
• OTUZ İKİ BİLGELİK YOLU
• SEPHER YETZIRAH'A NOTLAR
BÖLÜM
BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM BÖLÜM
• Bilgeliğin Otuz İki Yoluna İlişkin
Notlar
"Sepher Yetzirah" ya da "Oluşum Kitabı"
belki de Kabalistik felsefenin günümüze ulaşan en eski Rabbinik incelemesidir.
Son yıllarda İbrani Kabalası'na ve onunla bağlantılı düşünce ve doktrin
biçimlerine gösterilen büyük ilgi, beni bu risaleyi orijinal İbranice
metinlerden çevirmeye ve onlarla birlikte ortaçağ otoritelerinin Latince
versiyonlarını bir araya getirmeye sevk etti; ve ayrıca öğrenciler için yararlı
olabilecek Kabalaya Giriş'i yayınladım.
Kabalistik öğretinin büyük bir deposu olan
"Zohar" ya da "İhtişam Kitabı "nın üç önemli kitabı S. L.
MacGregor Mathers tarafından İngilizce'ye çevrilmiştir ve İngilizce çevirisi
yapılan "Sepher Yetzirah" bu soyut incelemeler için neredeyse gerekli
bir tamamlayıcıdır: iki kitap gerçekten de birbirini karşılıklı olarak
açıklamaktadır.
"Sepher Yetzirah", her ne kadar bu isim
"Oluşum Kitabı" anlamına gelse de, hiçbir anlamda bir Yaratılış
anlatısı ya da Yaratılış'ın yerine geçen bir kitap değildir; evrenin ve
insanlığın kökeninin bir yönü üzerine eski ve öğretici bir felsefi incelemedir;
hem arkaik hem de özünde İbranice olan bir yön. Köken süreçlerinin hem
alfabetik hem de sayısal bir düzen içinde gruplandırılması sadece Sami
yazarlarda rastlanan bir durumdur.
İbrani dilinin temel özelliğine, sayıların ve harflerin ayrılmaz
ve gerekli birlikteliğine dikkat çekilmelidir; her harf bir sayıya işaret eder
ve her harf grubu, gerçek anlamı kadar hayati olan sayısal bir anlama sahiptir.
İbranice harflerin tersine çevrilmesinde ve belirli şemalar
üzerinde başkalarıyla değiştirilmesinde yer alan Kabalistik ilkeler de
incelenmeli ve akılda tutulmalıdır.
Bu incelemenin "temel fikri" tam olarak bu
ilkelere dayanmaktadır; ve bu ilkeler zaman ve gelişim açısından onu takip eden
Kabalistik risaleler boyunca izlenebilir; bunların birçoğu "Zohar"
olarak bilinen bir ciltte bir araya getirilmiştir; bu risaleler esas olarak
Tanrısallığın temel haysiyetleri, bunlardan ortaya çıkan Emanasyonlar, Sefirot
doktrini, Makroprosopus ve Mikroprosopus idealleri ve Reenkarnasyon doktrini ile
ilgilidir.
"Sepher Yetzirah" ise esas olarak evrenimiz ve
Mikrokozmos ile ilgilidir. İbrani Kabalistik Hahamların ve modern mistiklerin
görüşleri burada uygun bir şekilde tanıtılabilir.
Aşağıdaki ilginç alıntı, 1409 yılında ünlü Tefsirini yazan
Haham Moses Botarel'e aittir:--"Bu kitabı, Birliğin yüce dogmasına
inanmayan zamanının bilgelerinin doktrinini kınamak için yazan Babamız
İbrahim'di --kutsansın o-. En azından, Felsefe Taşı adlı kitabının ilk
bölümünde yazdığı gibi, Rabbi Saadiah'ın -kutsansın- görüşü buydu. Bunlar onun
sözleridir: Babil'in bilgeleri İbrahim'e inancı yüzünden saldırdılar; çünkü
kendileri üç mezhebe ayrılsalar da hepsi ona karşıydı. Birincisi, Evrenin iki
karşıt gücün kontrolüne tabi olduğunu, birinin diğerini yok etmek için var
olduğunu düşünüyordu, bu düalizmdir; kötülüğün yazarı ile iyiliğin yazarı
arasında ortak hiçbir şey olmadığını savunuyorlardı. İkinci mezhep Üç büyük Güç
kabul eder; bunlardan ikisi ilk durumda olduğu gibidir ve işlevi diğer ikisi
arasında karar vermek olan üçüncü bir Güç, yüce bir hakem. Üçüncü mezhep,
varoluşun tek ilkesi olarak kabul ettiği Güneş dışında hiçbir tanrıyı
tanımaz."
Rabbi Judah Ha Levi (yaklaşık 1120'de vefat etmiştir) bu
risalenin eleştirel açıklamasında şöyle yazmıştır: "Sepher Yetzirah bize
çeşitlilik ve çokluğun bağrında bir Birlik ve Uyum olduğunu ve böyle bir
evrensel uyumun ancak Yüce Birliğin yönetiminden kaynaklanabileceğini
göstererek Tek bir İlahi Gücün varlığını öğretir."
Isaac Myer'e göre, Quabbalah (s. 159) adlı eserinde,
"Sepher Yetzirah", M.S. 1070 yılında ölen ve genellikle Avicebron
olarak adlandırılan Cordovalı İbn Gebirol'un yazılarında anılmıştır.
Ünlü Fransız Okültist Eliphas Levi, Histoire de la
Magie, s. 54'te "Sepher Yetzirah" hakkında şöyle yazmıştır:
"Zohar bir aydınlatma Genesis'idir, Sepher Jezirah ise hakikatlerden
oluşan bir merdivendir. Orada seslerin, sayıların ve harflerin otuz iki mutlak
işareti açıklanır: her harf bir sayı, bir fikir ve bir form üretir; böylece
matematik, fikirlere ve formlara, tam orantı ve mükemmel karşılıklılık yoluyla
sayılardan daha az titizlikle uygulanabilir. Sepher Jezirah bilimi sayesinde
insan ruhu gerçeğe ve akla sabitlenir ve sayıların evrimiyle zekânın olası
gelişimini hesaba katabilir. Zohar mutlak hakikati temsil eder ve Sepher
Jezirah onu yakalamamız, sahiplenmemiz ve kullanmamız için gerekli araçları
sağlar."
Başka bir sayfada Eliphas Levi şöyle yazar: "Sepher
Jezirah ve Apocalypse Okültizm'in başyapıtlarıdır; kelimelerden daha fazla
bilgelik içerirler; ifadeleri şiir kadar mecazidir ve aynı zamanda matematik
kadar kesindir.
Ünlü Fransız bilgin Adolphe Franck'ın La Kabbale
adlı kitabında "Sepher Yetzirah" üzerine bir bölüm vardır. Franck
şöyle yazmaktadır:--
"Oluşum Kitabı, fizik sistemi demeyeceğim, ama tüm
fenomenleri İlk Neden'in dolaysız eylemiyle açıklama alışkanlığının gözlem
ruhunu kontrol etme eğiliminde olduğu ve sonuç olarak doğal dünyada algılanan
bazı genel ve yüzeysel ilişkilerin Doğa bilimi olarak geçtiği bir çağda ve
ülkede tasarlanabilecek bir kozmoloji içerir."... "Biçimi basit ve
ciddidir; bir kanıtlama ya da argüman gibi bir şey yoktur; daha ziyade düzenli
olarak gruplandırılmış ve en eski kahinlerin tüm özlülüğüne sahip bir dizi
aforizmadan oluşur."
"Sepher Yetzirah" hakkındaki analizinde şunları
ekler:--"Oluşum Kitabı, çok hacimli olmasa ve bizi düşüncenin çok yüksek
bölgelerine tamamen yükseltmese bile, yine de bize en azından çok homojen ve
nadir bir orijinalliğe sahip bir kompozisyon sunar. Yorumcuların hayal gücünün
onun etrafında topladığı bulutlar, eğer onda tarif edilemez bilgeliğin
gizemlerini değil, akıl ortaya çıktığında yapılan makul bir doktrin girişimini,
evrenin planını kavrama çabasını ve etrafımızdaki tüm unsurları ortak bir
ilkeye bağlayan bağı güvence altına alma çabasını ararsak dağılacaktır."
"Bu sistemin son sözü, her türlü Düalizm fikrinin,
maddede yasaları İlahi İrade ile uyumlu olmayan ebedi bir töz gören pagan
felsefesinin ve Yaratılış fikriyle iki şeyi, Evren ve Tanrı'yı, biri diğerinden
kesinlikle farklı iki töz olarak varsayan İncil öğretisinin yerine mutlak ilahi
Birliğin ikame edilmesidir.
"Aslında, 'Sepher Yetzirah'da, Sonsuz ve dolayısıyla
tanımlanamaz Varlık olarak kabul edilen, gücü ve varlığıyla her şeye yayılmış
olan Tanrı, sayıların, seslerin ve harflerin -bizim tanıdığımız ilkeler ve
genel yasaların- üstünde olmakla birlikte dışında değildir."
"Her unsurun kaynağı daha yüksek bir formdur ve her
şeyin ortak kökeni Söz'den (Logos), Kutsal Ruh'tan gelir. Dolayısıyla
Tanrı aynı anda, en yüksek anlamda, evrenin hem maddesi hem de biçimidir. Yine
de O yalnızca biçim değildir; çünkü hiçbir şey Kendisinin dışında var
olamaz ya da var olmaz; O'nun özü her şeyin temelidir ve her şey O'nun
damgasını taşır ve O'nun zekâsının sembolleridir."
İbrani geleneği "Zohar "ın en eski bölümlerindeki
doktrinleri İkinci Tapınağın inşasından önceki bir tarihe atfeder, ancak
İmparator Titus döneminde, M.S. 70-80 yıllarında yaşamış olan Haham Simeon ben
Jochai'nin bunları yazıya döken ilk kişi olduğu kabul edilir ve 1305 yılında
ölen İspanya'daki Guadalaxara'dan Haham Moses de Leon, "Zohar "ı
kesinlikle çoğaltmış ve yayınlamıştır.
Ain Suph'un Zoharik öğretilerinden bahseden Ginsburg,
bunların on üçüncü yüzyıla kadar bilinmediğini söyler, ancak "Sepher
Yetzirah "ın büyük antikliğini inkar etmez, burada "Ain Suph
Aur" ve "Ain Suph "tan bahsedilmediği fark edilecektir.Bununla
birlikte, bu ihmalin "Ain Suph Aur" ve "Ain Suph"
doktrinlerinin o zamanlar var olmadığının kanıtı olmadığını öne sürüyorum,
çünkü "Sepher Yetzirah "ın dört Kabalistik Yayılma Dünyasından
üçüncüsü olan Yetziratik Dünyaya tahsis edilen cilt olduğu makul bir
varsayımdır, "Asch Metzareph" ise Asiyatik, dördüncü veya en düşük
Kabuklar Dünyası ile ilgilidir ve görünüşte bir simya incelemesidir; ve yine
"Siphra Dtzenioutha" uygun bir şekilde Aziluthik bir eser olarak
kabul edilebilir, sadece Tanrının Emanetlerini ele alır; ve şüphesiz Briah
Dünyasına atanan dördüncü bir eser vardı - ikinci tip, ancak bu incelemeyi
tanımlayamadım. Hem Babil hem de Kudüs Talmudları "Sepher Yetzirah "a
atıfta bulunur. "Sanhedrin" adlı risaleleri kesinlikle "Oluşum
Kitabı "ndan ve benzer başka bir eserden bahseder; ve Rashi,
"Erubin" risalesi hakkındaki yorumunda bunu güvenilir bir tarihsel
bildirim olarak kabul eder. Diğer tarihsel bildirimler, M.S. 940 yılında ölen
Saadya Gaon ve M.S. 1150 yılında ölen Judah Ha Levi'ninkilerdir; bu iki İbrani
klasiği de bundan çok eski bir eser olarak bahseder. Bazı modern eleştirmenler
eserin yazarını, M.S. 120 yılında İmparator Hadrian zamanında yaşamış ve sahte
bir mesih olan Barchocheba'nın iddialarını desteklerken hayatını kaybetmiş olan
Haham Akiba'ya atfetmişlerdir; diğerleri ise ilk olarak M.S. 200 yılında
yazıldığını öne sürmektedirler.
Ancak Graetz bunu erken Gnostik dönemlere, üçüncü ya da
dördüncü yüzyıla atfeder ve Zunz bunun Talmud sonrası ve Geonim dönemine, M.S.
700-800'e ait olduğunu söyler; Rubinsohn, Bibliotheca Sacra'da bu son
fikrin gerçek bir temeli olmadığından bahseder.
Talmudlar ilk olarak somut bir bütün halinde toplanmış ve
M.S. 1520 yılında Venedik'te basılmıştır.
"Zohar" ilk olarak 1558'de Mantua'da, 1560'ta
Cremona'da ve 1623'te Lublin'de basılmıştır. 1684'te Knorr von Rosenroth
tarafından Sulzbach'ta dördüncü bir baskısı yapılmıştır. Bazı bölümler çok eski
değildir, çünkü bir bölümde Haçlı Seferleri'nden bahsedilmektedir. "Sepher
Yetzirah "ın günümüze ulaşan altı İbranice baskısı toplanmış ve 1680
yılında Lemberg'de basılmıştır. Bu altı baskıdan en eskisi Saadjah Gaon'unkidir
(bazı eleştirmenler tarafından sahte olarak adlandırılmıştır). Gulielmus
Postellus'unki, Johann Pistorius'unki ve Joannes Stephanus Rittangelius'unki
olmak üzere üç Latince versiyonu hala mevcuttur; bu sonuncusu hem İbranice hem
de Latince versiyonları ve ayrıca bir ek olarak "Otuz İki Yol" u
verir.
Johann Friedrich von Meyer'in 1830 tarihli Almanca
çevirisi; Isidor Kalisch'in Meyer'in değerli açıklamalarının çoğunu
tekrarladığı bir versiyonu; Papus'un 1888 tarihli Fransızca baskısı; Mayer
Lambert'in 1891 tarihli Fransızca baskısı, Saadya Gaon'un Arapça Yorumu ile
birlikte; ve Peter Davidson'un 1896 tarihli İngilizce baskısı, "Aklın Elli
Kapısı" ve "Bilgeliğin Otuz İki Yolu" eklenmiştir. Şimdi
sunduğum baskı, temelde eski İbranice kodekslerin İngilizceye çevrilmiş ve
Pistorius, Postellus ve Rittangelius'un Latince versiyonlarıyla harmanlanmış
halidir ve önceki yorumculardan ziyade ikincisini takip etmektedir.
"Sepher Yetzirah "ın gerçekliği konusunda öğrenciler, Bartoloccio de
Cellerio'nun Bibliotheca magna Rabbinica, Roma, 1678-1692; Basnage, History
of the Jews, 1708; ve A. B. Waite'in The Doctrine and Literature of the
Kabalah, 1902 adlı eserlerine başvurabilirler. "Sepher Yetzirah
"ın İbranice'deki aşağıdaki nüshalarını da inceledim, ancak sadece
yüzeysel bir şekilde:--
1.
A
Version by Saadiah, Ab. ben David, and three others, Mantua, 1562, 4to.
2.
Haham
Abraham F. Dior'un yorumuyla birlikte bir versiyon, Amsterdam, 1642, 4to.
3.
M.
ben J. Chagiz'in önsözüyle birlikte bir versiyon, Amsterdam, 1713, 16mo.4. A
Version, Constantinople, 1719, 8vo.
5.
"
" Zolkiew, 1745, 4to.
6.
"
" yazan Moses ben Jacob, Zozec, 1779, 4to.
7.
"
" Grodno, 1806, 4to.
8.
"
"Dyhernfurth, 1812, 8vo.
9.
"
" Selanik, 1831, 8vo.
10.
British
Museum'da 1719 tarihli bir MS. kopyası.
Buraya üç Latince versiyonun tam başlıklarını ekliyorum;
hepsi British Museum Kütüphanesi'nde bulunmaktadır.
"Abrahami Patriarchae Liber Jezirah sive Formationis
Mundi, Patribus quidem Abrahami tempora praecedentibus revelatus, sed ab ipso
etiam Abrahamo expositus Isaaco, et per pro prophetarum manus posteritati
conservatus, ipsis autem 72 Mosis auditoribus in secundo divinae veritatis
loco, hoc est in ratione, quoe est posterior authoritate, habitus."
Parisiis, 1552. Gulielmus Postellus. "Id est Liber Jezirah, qui Abrahamo,
Patriarchae adscribitur, una cum Commentario Rabbi Abraham F.D. super 32
semitis Sapientiae, a quibus Liber Jezirah incipit: Translatus et notis
illustratus a Joanne Stephano Rittangelio, Ling. Orient. in Elect. Acad.
Regiomontana Prof. Extraord," Amstelodami, 1642.Tomas Primus'un
"Artis Cabalisticae hoc est reconditae theologiae et philosophiae scriptorum.
Basileae 1587, "Liber de Creatione Cabalistinis, Hebraice Sepher Jezira;
Authore Abrahamo. Ardışık filiis ore traditus. Hinc jam rebus Israel inclinatis
ne deficeret per sapientes Hierusalem arcanis et profundissimis sensibus
literis commendatus." Johannes Pistorius.
"Sepher Yetzirah" altı bölümden oluşur ve
aralarında şu şekilde dağıtılmış 33 paragraf vardır: ilkinde 12, sonra 5, 5, 4,
3 ve 4 gelir.
Yine de bazı versiyonlarda paragraflar ve konu farklı bir
düzende bulunur. En eski başlığında, ek olarak, "Babamız İbrahim'in
Mektupları" ya da "ata İbrahim'e atfedilen" ifadeleri vardır ve
birçok ortaçağ otoritesi tarafından bu şekilde bahsedilir: ancak bu köken
şüphesiz hayal ürünüdür, ancak belki de Aziz Jude tarafından bahsedilen ve 1773
yılında büyük gezgin James Bruce tarafından Habeşistan'ın vahşi doğasından
kurtarılan Etiyopya dilinde iki MSS kopyası olan "Enoch'un Kitabı"
nın sözde yazarından daha olası değildir. Bu eser, özünde, şüphesiz,
yüzyıllardır süregelen geleneğin tek bir yazar tarafından kristalize edilmesiydi
ve daha sonraki yazarlar tarafından zaman zaman eklemeler yapılarak gözden
geçirildi. Ortaçağ öğrencileri tarafından bile reddedilen bazı eklemeleri metne
hiç dahil etmedim ve bu ciltte sadece İbrani, Alman, Cizvit ve diğer birçok
büyük otoritenin üzerine uzun yorumlar yazdığı ve yine de tatmin edici bir
şekilde açıklayamadığı bu gizli cevizin şüphesiz çekirdeğini sunuyorum.
Kalisch'in bu tefsirlerden bahsederken şöyle dediğini görüyorum: "Bu
tefsirler, bu kadim kitabın doğru bir şekilde açıklanmasından ziyade, keyfi
açıklamalardan, kutsal ayetlerin sofistçe çarpıtılmasından, astrolojik
kavramlardan, Doğu hurafelerinden, metafizik bir jargondan ve zayıf bir fizik
bilgisinden başka bir şey içermemektedir." Bununla birlikte, Kalisch bir
okültist değildi; ancak bu yorumlar yıllarca çalışmayı gerektirecek kadar
kapsamlıdır ve bunlara ilişkin araştırmalarımın yüzeysel olduğunu itiraf
etmekten çekinmiyorum. Çalışmaya kolaylık sağlamak için Notları çalışmanın
sonuna ayrı bir biçimde yerleştirdim ve her bölümün konusunun kısa bir tanımını
yaptım. Bu küçük kitabın özü, 1886 yazında "Londra
Hermetik Cemiyeti "nde, Başkan Dr. Anna
Kingsford'un kürsüsünde bir konferans olarak okunmuştur. Notların bazıları
"Sepher "deki anlaşılması güç noktalar ve diğer doktrinler hakkında
bilgi isteyen Cemiyet üyelerine sözlü ve daha sonra yazılı olarak verilen
açıklamalardır; daha sonraki tarihlere ait olanlar ise Teosofi ve Hermetik
felsefe öğrencilerine ve İngiltere Gül-Haç Cemiyeti'nin Çalışma Gruplarındaki
öğrencilerime verilen cevaplardır.
Bölüm 1. Otuz iki(1) gizemli Bilgelik Yolu'nda
Jah,(2) ev sahibi Yehova,(3) İsrail'in Tanrısı,(4)
Yaşayan Elohim,(5) çağların Kralı, merhametli ve lütufkâr Tanrı,(6)
Yüceltilmiş Olan, sonsuzlukta Sakin, en yüce ve kutsal - adını üç Sefarim(7
) --Sayılar, Harfler ve Sesler- ile kazıdı.(8)
2.
On
tanesi tarif edilemez Sefirot'tur. (9) Yirmi iki tanesi her şeyin
Temeli olan Harflerdir; Üç Anne, Yedi Çift ve On İki(10) Basit harf
vardır.
3.
Tarifsiz
Sefirot, Sayılar gibi On'dur; ve insanda beşe karşı beş parmak olduğu gibi,
onlar üzerinde de ağızdan ağıza ve bedenin sünnetiyle bir güç antlaşması
kurulmuştur. (11)
4.
On,
tarif edilemez Sefirot'un sayısıdır, on ve dokuz değil, on ve on bir değil. Bu
bilgeliği anlayın ve idrak ederek bilge olun. Onun hakkında araştırma yapın,
Sözü yaratıcısına iade edin ve onu oluşturanı tahtına oturtun. (12)
5.
On
tarifsiz Sefirot'un kendilerine bağlı on geniş bölgesi vardır; başlangıcı
sınırsız ve sonu olmayan; bir uçurum(13) iyi ve kötü; ölçüsüz
yükseklik ve derinlik; Doğu ve Batı'ya sınırsız; Kuzey ve Güney'e sınırsız;(14)
ve tek Tanrı olan Rab(15) Sadık Kral tüm bunları kutsal koltuğundan
yönetir(16) sonsuza dek.
6.
Tarifsiz
On Sefirot şimşek çakması görünümündedir(17) kökenleri görülmez ve
sonları algılanmaz. Söz onların içindedir, ileri atılırlar ve geri dönerler,
bir kasırga gibi konuşurlar ve geri döndüklerinde Taht'ın önünde tapınarak
secdeye kapanırlar.
7.
Sonları
da başlangıçları gibi olan On tarifsiz Sefirot, yanan bir kömürden çıkan alev
gibidir. Çünkü Tanrı(18) Birliğinde üstündür, O'na eşit kimse
yoktur: Bir'in önüne hangi sayıyı koyabilirsiniz.
8.
Tarifsiz
Sefirot on tanedir; onlardan söz etmemek için dudaklarını mühürle ve onları
düşünürken kalbini koru; ve aklın senden kaçarsa onu kontrolüne geri getir;
söylendiği gibi, "koşmak ve geri dönmek" (canlılar koştu ve geri
döndü)(19) ve böylece Antlaşma yapıldı.
9.
Tarifsiz
Sefirot On sayıyı ortaya çıkarır. Birincisi; Yaşayan Tanrı'nın Ruhu;(20)
Kutsanmış ve kutsanmıştan da öte Yaşayan Tanrı(21) çağların Tanrısı
olsun. Ses, Ruh ve Söz,(22) bunlar Kutsal Ruh'tur.
10.
İkincisi;
Ruh'tan Hava'yı yarattı ve onda yirmi iki ses -harf- oluşturdu; üçü ana, yedisi
çift ve on ikisi basittir; ama Ruh ilktir ve bunların üstündedir. Üçüncüsü;
Havadan Suları oluşturdu ve şekilsiz ve boşluktan(23) çamur ve kil
yaptı ve üzerlerinde yüzeyler tasarladı ve içlerinde girintiler açtı ve güçlü
maddi temeli oluşturdu. Dördüncüsü; Sudan Ateşi(24) ve Kendisi için
Auphanim(25) Seraphim ve Kerubim ile birlikte hizmet eden melekleri
olarak bir Yücelik Tahtı yaptı; ve bu üç(26) ile konutunu tamamladı,
yazıldığı gibi, "Meleklerini ruhlar ve hizmetkârlarını alevli bir ateş
yapan." (27)
11.
Basit
harfler arasından üç harf seçti ve onları mühürleyerek Büyük İsim, I H V,(28)
haline getirdi ve bununla evreni altı yönde mühürledi.
Beşincisi; Yukarıya baktı ve Yüksekliği I H V ile
mühürledi.
Altıncısı; Aşağıya baktı ve Derinliği I V H ile mühürledi.
Yedincisi; ileriye baktı ve Doğu'yu H IV ile mühürledi.
Sekizincisi; geriye doğru baktı ve Batı'yı H V I ile
mühürledi.
Dokuzuncusu; Sağa baktı ve Güney'i V I H ile mühürledi.
Onuncusu; Sola baktı ve Kuzey'i V H I ile mühürledi.
12.
Bakın!
On tarifsiz Sefirot'tan -yaşayan Tanrıların Tek Ruhu, Hava, Su, Ateş; ve ayrıca
Yükseklik, Derinlik, Doğu, Batı, Güney ve Kuzey- devam eder. (29)
1.
1.
Bölüm Yirmi iki ses ve harf her şeyin temelidir. Üç anne, yedi çift ve on iki
basit. Üç Ana Alef, Mem ve
2.
Yaratılmış
her şeyi ve bundan sonra olacak her şeyin biçimini bu yirmi iki harfle
oluşturdu, tarttı ve terkip etti.
3.
Bu
yirmi iki ses ya da harf ses tarafından oluşturulur, havaya basılır ve beş
yerde işitilebilir şekilde değiştirilir; boğazda, ağızda, dil tarafından,
dişler aracılığıyla ve dudaklar tarafından. (31)
4.
Her
şeyin temeli olan bu yirmi iki harf, iki yüz otuz bir kapılı bir küre gibi
düzenlenmiştir ve küre, iyilik ya da kötülük için ileri ya da geri
döndürülebilir; iyilikten gerçek zevk, kötülükten ise azaptan başka bir şey
gelmez.
5.
Çünkü
bu harflerin her birinin diğeriyle birleşimini gösterdi; Alef hepsiyle ve hepsi
Alef ile; Beyt hepsiyle ve hepsi Beyt ile. Böylece hepsini çiftler halinde bir
araya getirerek bilginin iki yüz otuz bir kapısını üretti. (32)
6.
Ve
var olmayan(33) 'dan Bir Şey yarattı; ve tüm konuşma biçimlerini ve
üretilen her şeyi; boş boşluktan maddi dünyayı yarattı ve hareketsiz topraktan
yaşamı olan her şeyi ortaya çıkardı. Somut olmayan havadan büyük sütunlar
yonttu ve Adının gücüyle her yaratığı ve olan her şeyi yarattı; ve her şeyin
yirmi iki harften üretilmesi, hepsinin tek bir canlı bedenin parçalarından
başka bir şey olmadığının kanıtıdır. (34)
2.
Üç
Ana, Aleph, Mem ve Shin, büyük bir Gizemdir, çok hayranlık uyandırıcı ve çok
gizlidir ve altı halkayla mühürlenmiştir; ve onlardan aktif ve pasif güçlere
bölünen Hava, Ateş ve Su çıkar. Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin, Temeldir, onlardan
üç Baba doğar ve dünyadaki her şey bunlardan meydana gelmiştir.
3.
Dünyadaki
Üç Anne Aleph, Mem ve Shin'dir: gökler(36) Ateşten(37)
toprak Sudan üretilmiştir; ve Ruh'tan gelen Hava Ateş ve Su arasında bir
uzlaştırıcıdır.
4.
Üç
Ana, Aleph, Mem ve Shin, Ateş, Su ve Hava, Yıl'da gösterilir: ateşten sıcaklık,
sulardan soğukluk ve havadan ılıman durum meydana gelir, yine bunlar arasında
bir aracıdır. Üç Ana, Aleph, Mem ve Shin, Ateş, Su ve Hava, İnsanda bulunur:
Ateşten baş, sudan karın ve havadan göğüs oluşur, yine diğerleri arasında bir
aracı olarak yer alır.
5.
Bu
Üç Ana'yı O üretti ve tasarladı ve onları birleştirdi; ve onları Evren'de,
Yıl'da ve İnsan'da -hem erkek hem de dişi- üç ana olarak mühürledi. Alef
harfinin Havada hüküm sürmesine neden oldu ve onu taçlandırdı ve onu
diğerleriyle birleştirerek mühürledi, Dünyada Hava olarak, Yılın ılımanı (iklimi)
olarak ve İnsanda göğüsteki nefes (hava solumak için akciğerler) olarak: erkek
Alef, Mem, Şin ile, dişi Şin, Mem, Alef ile. Mem harfinin Su'da hüküm sürmesine
neden oldu, onu taçlandırdı ve diğerleriyle birleştirerek dünyada toprağı,
yılda soğuğu ve insanda karnı, erkekte ve dişide, birincisinde Mem, Aleph,
Shin, ikincisinde Mem, Shin, Aleph'i oluşturdu. Shin'in Ateş'te hüküm sürmesine
neden oldu ve onu taçlandırdı ve onu diğerleriyle birleştirerek evrendeki
gökleri, yıldaki ısıyı ve insandaki başı, erkek ve dişiyi onunla mühürledi. (38)
2.
Bu
Yedi Çift Harf yedi bölgeye işaret eder; Yukarıda, Aşağıda, Doğuda, Batıda,
Kuzeyde, Güneyde ve bunların ortasında her şeyi ayakta tutan Kutsallık Sarayı.
3.
Bu
Yedi Çift Harfi tasarladı, üretti ve birleştirdi ve onlarla bu Dünyanın
Gezegenlerini, Haftanın Günlerini ve İnsandaki ruhun Kapılarını (algılama
deliklerini) oluşturdu. Bu Yedi'den Yedi Gök'ü, Yedi Dünya'yı, Yedi Şabat'ı
üretti: bu nedenle Yedi sayısını Gök'ün (Tahtının) altındaki her şeyden daha
çok sevdi ve kutsadı.
4.
İki
Harf iki ev oluşturur; üç, altı; dört, yirmi dört; beş, yüz yirmi; altı, yedi
yüz yirmi;(39) yedi, beş bin kırk; ve bunun ötesinde sayıları o
kadar artar ki, ne ağız onları söyleyebilir ne de kulak onların sayısını
duyabilir. Şimdi, Dünyamızın Yıldızlarına, Yedi olan Gezegenlere bakın; Güneş,
Venüs, Merkür, Ay, Satürn, Jüpiter ve Mars. Yedi aynı zamanda Yaratılışın Yedi
Günüdür; ve İnsan Ruhunun Yedi Geçididir - iki göz, iki kulak, ağız ve iki
burun deliği. Böylece Yedi ile yedi gök(41) yedi yeryüzü ve yedi
zaman dilimi oluşmuştur; ve böylece O Yedi sayısını Cenneti altındaki her şeye
tercih etmiştir. (42)
Bölüm IV'e Ek
NOT.--Bu, Yedi Harf'in paylaştırılmasıyla ilgili birkaç
modern örnekten biridir; "Sefir Yetzirah "ın eski kopyalarında
bulunmaz.
Beyt'i yarattı ve onu Bilgeliğe havale etti; onu
taçlandırdı, onunla Ay'ı birleştirdi ve oluşturdu.
Evren, haftanın ilk günü ve insanın sağ gözü.
Gimel'i yarattı ve onu Sağlık'a havale etti; onu
taçlandırdı, Evren'deki Mars'ı, haftanın ikinci gününü ve insanın sağ kulağını
onunla birleştirdi ve birleştirdi.
Daleth'i yarattı ve onu Doğurganlığa yönlendirdi; onu
taçlandırdı, onunla Evrendeki Güneş'i, haftanın üçüncü gününü ve insanın sağ
burun deliğini birleştirdi ve oluşturdu.
Kaph'ı yarattı ve onu Yaşam'a yönlendirdi; onu taçlandırdı,
onunla Evren'deki Venüs'ü, haftanın dördüncü gününü ve insanın sol gözünü
birleştirdi ve oluşturdu.
Peh'i yarattı ve onu Güç'e havale etti; onu taçlandırdı,
onunla Merkür'ü birleştirdi ve oluşturdu.
Evren, haftanın beşinci günü ve insanın sol
kulağı.
Reş'i yarattı ve onu Barış'a havale etti; onu taçlandırdı,
onunla Evren'deki Satürn'ü, haftanın altıncı gününü ve insanın sol burun
deliğini birleştirdi ve oluşturdu.
Tau'yu yarattı ve onu Güzelliğe havale etti; onu
taçlandırdı, onunla Evrendeki Jüpiter'i, haftanın Yedinci Gününü ve insanın
ağzını birleştirdi ve oluşturdu.
Bu Yedi harfle ayrıca yedi dünya, yedi gök, yedi yer, yedi
deniz, yedi nehir, yedi çöl, yedi gün, Fısıh'tan Pentikost'a kadar yedi hafta
ve her yedinci yılda bir Jübile yapıldı.
Mayer Lambert'e göre: --Beth Satürn'e ve İbrani Şabat'ına,
yani Cumartesi'ye; Gimel Jüpiter'e ve Pazar'a;
Daleth Mars'a ve Pazartesi'ye; Kaph Güneş'e ve
Salı'ya; Peh Venüs'e ve Çarşamba'ya; Resh
Merkür ve Perşembe; Tau ise Ay ve Cuma.
2.
Bu
On İki Basit Harfi tasarladı ve birleştirdi ve onlarla Zodyak'ın On İki göksel
takımyıldızını oluşturdu; burçları Teth, Shin, Tau, Samech, Aleph, Beth, Mem,
Oin, Qoph, Gimel, Daleth ve Daleth'tir. (45) On İki aynı zamanda
Yılın Aylarıdır: Nisan,(46) Yiar, Sivan, Tamuz, Ab, Elul, Tişri,
Hesvan, Kislev, Tebet, Sabat ve Adar. On İki aynı zamanda canlıların On İki
organıdır:(47) iki el, iki ayak, iki böbrek, dalak, karaciğer, safra
kesesi, mahrem yerler, mide ve bağırsaklar.
Bunları iller gibi yaptı ve savaş için savaş sırasına göre
düzenledi. Ve ayrıca Elohim(48) birini diğerinin bölgesinden yaptı.
Üç Anne ve Üç Baba; ve buradan Ateş, Hava ve Su çıkar. Üç
Anne, Yedi Çift ve On İki Basit harf ve ses.
3.
İşte
bunlar YAH'ın, Yehova Tzabaoth'un, Yaşayan Elohim'in, İsrail'in Tanrısı'nın,
yüce ve ulu, sonsuzlukta Sakin'in her şeyi oluşturduğu ve kurduğu Yirmi İki
Harf'tir; O'nun Adı Yüce ve Kutsal'dır.
Bölüm V'e Ek
NOT.--Bu On İki Harf'in paylaştırılmasıyla ilgili modern
bir örnektir; "Sefir Yetzirah "ın eski kopyalarında bulunmaz.
1.
Tanrı,
Konuşma'da baskın olanı üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Koç'u, Yıl'da
Nisan'ı ve İnsan'ın sağ ayağını birleştirdi ve oluşturdu.
2.
Zihinde
baskın olan Vau'yu üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Boğa'yı, Yıl'da
Aiar'ı ve İnsan'ın sağ böbreğini birleştirdi ve oluşturdu.
3.
Zain'i
üretti, Harekette baskın onu taçlandırdı, Evrende İkizler, Yılda Sivan ve
İnsanın sol ayağı ile birleştirdi ve oluşturdu.
4.
Görme'de
baskın olan Cheth'i üretti, onu taçlandırdı, Evren'de Yengeç, yılda Tammuz ve
İnsan'ın sağ eli ile birleştirdi ve oluşturdu.
5.
İşitmede
baskın olan Teth'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Aslan'ı, Yıl'da
Ab'yi ve İnsan'da sol böbreği birleştirdi ve oluşturdu.
6.
İş'te
baskın olan Yod'u üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Başak'ı, Yıl'da
Elul'u ve İnsan'ın sol elini birleştirdi ve oluşturdu.
7.
Cinsel
arzuda baskın olan Lamed'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Terazi'yi,
Yıl'da Tişri'yi ve İnsan'ın özel bölgelerini birleştirdi ve oluşturdu. (Kalisch
"safra" olarak verir.)
8.
Koku'da
baskın olan Nun'u üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Akrep'i, Yıl'da
Heşvan'ı ve İnsan'ın bağırsaklarını birleştirdi ve oluşturdu.
9.
Uyku'da
baskın olan Samech'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Yay'ı, Yıl'da
Kislev'i ve İnsan'ın midesini birleştirdi ve oluşturdu.
10.
Öfke'de
baskın olan Oin'i üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Oğlak burcunu,
Yıl'da Tebet'i ve İnsan'ın karaciğerini birleştirdi ve oluşturdu.
11.
Tat'ta
baskın olan Tzaddi'yi üretti, onu taçlandırdı, birleştirdi ve onunla Yıl'da
Kova'yı ve İnsan'da gırtlağı oluşturdu).
12.
Neşe'de
baskın olan Qoph'u üretti, onu taçlandırdı, onunla Evren'de Balık'ı, Yıl'da
Adar'ı ve İnsan'ın dalağını birleştirdi ve oluşturdu.
NOT.--Ortaçağ otoriteleri ve modern editörler on iki basit
harfe çok farklı dağılımlar vermektedir.
Bölüm 1. Üç Baba ve onların nesilleri, Yedi fatih ve
onların orduları ve Evrenin On İki sınırı. Şimdi bakın, bu sözlerin sadık
tanıkları Evren, Yıl ve İnsan'dır. Dodekad, heptad ve illeriyle birlikte triad;
yukarıda Göksel Ejderha, T L I,(49) ve aşağıda Dünya ve son olarak
İnsanın kalbi. Üç, Su, Hava ve Ateştir; Ateş yukarıda, Su aşağıda ve Hava
aralarında uzlaştırıcıdır; ve bu şeylerin işareti Ateşin suları sürdürmesidir
(buharlaştırır); Mem dilsizdir, Shin ıslıklı, ve Aleph Arabulucudur ve sanki
aralarına yerleştirilmiş bir arkadaştır.
2.
Göksel
Ejderha, T L I, tahtta oturan bir kral gibi evrenin üzerine yerleştirilmiştir;
yılın devri, egemenliği üzerinde bir kral gibidir; insanın kalbi savaşta bir
kral gibidir. Dahası, her şeyi bir diğerinden yarattı; ve Elohim iyiyi kötüye
karşı koydu ve iyiden iyi şeyler ve kötüden kötü şeyler yarattı: iyiyle kötüyü
sınadı ve kötüyle iyiyi denedi. Mutluluk(50) iyiler için ayrılmıştır
ve sefalet(51) kötüler için saklanır.
3.
Üç
Bir'dir ve bu Bir yukarıda durur. Yedi bölünmüştür; üç üçe karşıdır ve biri
üçlülerin arasında durur. On İki savaşta olduğu gibi durur; üçü dost, üçü düşmandır;
üçü hayat veren, üçü yok edendir. Üç dost yürek, kulak ve ağızdır; üç düşman
karaciğer, safra ve dildir;(52) Tanrı(53) sadık kral her
şeye hükmederken. Bir Üç'ün üstünde, Üç Üç'ün üstünde
Yedi ve On İki'nin üstünde Yedi: ve hepsi
birbiriyle bağlantılıdır.
4.
Babamız
İbrahim bütün bunları anlayıp kavradıktan ve not edip yazdıktan sonra(55)
yüceler yücesi Rab Kendisini gösterdi ve ona sevgilim dedi ve onunla ve soyuyla
bir Antlaşma yaptı; İbrahim O'na iman etti(56) ve bu ona doğruluk
olarak yüklendi. Ve bu ahdi ayakların on parmağı arasında yaptı - bu sünnettir;
ve ellerin on parmağı arasında ve bu dildir. (57) Ve yirmi iki harfi
konuşmaya dönüştürdü(58) ve ona bunların bütün gizemlerini gösterdi.
(59)
Onları sulardan geçirdi; Ateşte yaktı; Havada titreştirdi; Göklerde yedi
gezegen ve Zodyak yıldızlarının on iki takımyıldızı.
Oluşum Kitabı "nın Sonu
"Sepher Yetzirah "ın bazı baskılarına ekli
olarak, İkinci Sefira Binah'tan, Anlayış'tan yayılan ve melekler, gökler,
insanlık, hayvan, sebze ve mineral krallıklarından Hyle ve kaosa doğru
aşamalarla inen bu Kabalistik bilgi sınıflandırması şeması bulunur. Kabalistler,
kişinin Bilgeliğin Otuz İki Yoluna erişmek için Kapılardan girmesi ve geçmesi
gerektiğini ve Musa'nın bile sadece kırk dokuzuncu Kapıdan geçtiğini ve ellinci
Kapıya asla girmediğini söylemişlerdir. Athanasius Kircher'in Oedipus
Aegyptiacus'una bakınız, cilt ii. s. 319.
Birinci dereceden: İlköğretim.
1.
Kaos,
Hyle, ilk madde.
2.
Biçimsiz,
boş, cansız.
3.
The
Abyss.
4.
Elementlerin
Kökeni.
5.
Toprak
(tohum mikropları yok).
6.
Su.
7.
Hava.
8.
Yangın
9.
Niteliklerin
farklılaştırılması.
10.
Karışım
ve kombinasyon.
İkinci Düzen: Evrimin On Yılı.
11.
Mineraller
farklılaşır.
12.
Sebze
prensipleri ortaya çıkar.
13.
Tohumlar
nemde çimlenir.
14.
Otlar
ve Ağaçlar.
15.
Bitkisel
yaşamda fruktifikasyon.
16.
Hayvan
yaşamının düşük formlarının kökeni.
17.
Böcekler
ve Sürüngenler görünür.
18.
Balıklar,
sulardaki omurgalı yaşam.
19.
Kuşlar,
havadaki omurgalı yaşamı.
20.
Dört
ayaklılar, omurgalı yeryüzü hayvanları.
Üçüncü Düzen: İnsanlığın On Yılı.
21.
İnsanın
görünüşü.
22.
Maddi
insan vücudu.
23.
İnsan
Ruhu verildi.
24.
Adem
ve Havva'nın Gizemi.
25.
Mikrokozmos
Olarak Tam İnsan.
26.
Dışarıdan
hareket eden beş insan yüzü hediyesi.
27.
Ruha
beş güç armağanı.
28.
Adam
Kadmon, Göksel İnsan.
29.
Melek
varlıklar.
30.
Tanrı'nın
suretindeki insan.
Dördüncü Düzen: Küreler Dünyası.
Ay. Merkür.
Venüs.
Sol.
35.
Mars.
36.
Jüpiter.
37.
Satürn.
38.
Gökkubbe.
39.
Primum
Mobile.
40.
Empyrean
Cenneti.
Fifih Düzeni: Melek Dünyası.
41.
Ishim--Ateşin
Oğulları.
42.
Auphanim--Cherubim.
43.
Aralim--Thrones.
44.
Chashmalim--Dominions.
45.
Seraphim--Faziletler.
46.
Malakim--Güçler.
47.
Elohim--Prensipler.
48.
Beni
Elohim--Melekler.
49.
Cherubim--Arch-melekler.
Altıncı Düzen: Arketip.
50.
Tanrım.
Ain Suph. Hiçbir ölümlü gözün görmediği ve yalnızca İsa Mesih'in bildiği Tanrı.
NOT.-Beşinci ya da Meleksi Dünyanın Melekleri
çeşitli Kabalistik Hahamlar tarafından çok farklı sıralarda düzenlenmiştir.
Joannes Stephanus Rittangelius'un İbranice Metninden
Çevrilmiştir, 1642: Athanasius Kircher'in "Oedipus Aegyptiacus" adlı
eserinde de bulunmaktadır, 1653.
(Bu paragrafların anlamı çok belirsizdir ve
İbranice metin muhtemelen çok bozuktur).
İlk Yol'a Hayranlık Verici ya da Gizli Zeka (En
Yüksek Taç) denir; çünkü o, başlangıcı olmayan İlk İlke'yi kavrama gücünü veren
Işık'tır; ve o İlk İhtişam'dır, çünkü yaratılmış hiçbir varlık onun özüne
erişemez.
İkinci Yol Aydınlatıcı Zekânın Yoludur:
Yaradılışın Tacıdır, Birliğin İhtişamıdır, ona eşittir ve her başın üzerinde
yüceltilir ve Kabalistler tarafından İkinci Zafer olarak adlandırılır.
Üçüncü Yol Kutsallaştırıcı Zekadır ve İlksel
bilgeliğin temelidir, buna İnancın Yaratıcısı denir ve kökleri AMN'dir; ve
İnancın ana babasıdır, ondan İnanç çıkar.
Dördüncü Yol, Bağdaştırıcı ya da Kabul Edici
Zeka olarak adlandırılır ve tüm kutsal güçleri içerdiği ve ondan en yüce özlere
sahip tüm ruhani erdemler yayıldığı için bu şekilde adlandırılır: bunlar İlksel
Yayılmanın gücüyle birbirlerinden yayılırlar. En Yüksek Taç). (1)
Beşinci Yol'a Radikal Zeka denir, çünkü Birliğe
benzer, kendisini Bilgeliğin veya Chokmah'ın İlksel derinliklerinden yayılan
Binah,(2) veya Zeka ile birleştirir. (3)
Altıncı Yol'a Aracı Zeka denir, çünkü onda
emanasyonların akışları çoğalır, çünkü bu etkinin, kendileriyle birleştikleri
Lütufların tüm rezervuarlarına akmasına neden olur.
Yedinci Yol Gizli Zekadır, çünkü aklın
gözleriyle ve imanın tefekkürüyle algılanan tüm Entelektüel erdemlerin
Yüceltici İhtişamıdır.
Sekizinci Yol'a Mutlak ya da Mükemmel Zekâ
denir, çünkü o, Gedulah'ın(4) İhtişam'ın gizli yerleri
haricinde ayrılabileceği ya da dinlenebileceği hiçbir kökü olmayan ve kendi
özünden çıkan ilkselin aracıdır.
Dokuzuncu Yol Saf Zekâ'dır, bu isimle anılır
çünkü Sayımları saflaştırır, temsillerinin tasarımını kanıtlar ve düzeltir ve
eksilmeden veya bölünmeden birleştirildikleri birliklerini bertaraf eder.
Onuncu Yol Görkemli Zekadır, çünkü her başın
üzerinde yüceltilmiştir ve Binah'ın (Üçüncü Yol'da bahsedilen Zeka)
tahtında oturur. Tüm ışıkların ihtişamını aydınlatır ve yüzlerin Prensi'nden
bir etki yayılmasına neden olur. (5)
On Birinci Yol Parıldayan Zekadır, çünkü o,
mizacın düzenine yakın yerleştirilmiş olan perdenin özüdür ve bu ona Sebeplerin
Sebebinin Yüzü önünde durabilmesi için verilmiş özel bir onurdur.
On İkinci Yol Şeffaflık Zekasıdır, çünkü
Chazchazit adı verilen o Muhteşemlik türüdür,(6) zuhuratlarda
görenlerin vizyonunun ortaya çıktığı yerdir. (Bu, görenler tarafından bir
vizyonda yapılan kehanetlerdir).
On Üçüncü Yol Birleştirici Zeka olarak
adlandırılır ve kendisi de İhtişamın Özü olduğu için böyle adlandırılmıştır.
Bireysel ruhani şeylerin Hakikatinin Tamamlanmasıdır.
On Dördüncü Yol Aydınlatıcı Zekadır ve bu
şekilde adlandırılır çünkü kutsallığın gizli ve temel fikirlerinin ve bunların
hazırlık aşamalarının kurucusu olan Chashmal 'dur.(7)
On Beşinci Yol Kurucu Zekadır, saf karanlıkta
yaratılışın özünü oluşturduğu için böyle adlandırılmıştır ve insanlar bu
tefekkürlerden söz etmişlerdir; Kutsal Yazılarda bahsedilen karanlıktır, Eyüp
xxxviii. 9, "ve koyu karanlık onun için bir kundak bandıdır."
On Altıncı Yol, Zafer ya da Ebedi Zekâ'dır; bu
isimle anılır çünkü o, ötesinde ona benzer başka bir Zafere sahip olmayan
Zafere ait bir zevktir ve ona aynı zamanda Salihler için hazırlanmış olan
Cennet de denir.
On Yedinci Yol, Dürüstlere İman sağlayan
Bertaraf Edici Zekadır ve onlar bununla Kutsal Ruh'u giyerler ve buna daha
yüksek şeylerin durumunda Mükemmelliğin Temeli denir.
On Sekizinci Yol'a Zeka ya da Etki Evi denir
(bereketinin büyüklüğüyle yaratılmış varlıklar üzerine iyi şeylerin akışı
artar) ve onun ortasından, gölgesinde yaşayan ve tüm nedenlerin Nedeni'nden ona
yapışan esrar ve gizli duyular çekilir.
On Dokuzuncu Yol, ruhani varlıkların tüm
faaliyetlerinin Sırrının Zekasıdır ve en yüksek ve yüce ihtişamdan yaydığı etki
nedeniyle bu şekilde adlandırılır.
Yirminci Yol İrade Zekasıdır ve bu şekilde
adlandırılır çünkü her şeyin ve yaratılan her varlığın hazırlanma aracıdır ve
bu zeka sayesinde Ezeli Bilgeliğin varlığı bilinir hale gelir.
Yirmi Birinci Yol, Uzlaşma ve Ödül Zekasıdır ve bu şekilde
adlandırılır çünkü her varlığın ve herkesin üzerindeki lütfundan kendisine akan
ilahi etkiyi alır.
Yirmi İkinci Yol Sadık Zekâ'dır ve ruhani erdemler onunla
arttığı ve yeryüzünde yaşayan herkes neredeyse onun gölgesi altında olduğu için
böyle adlandırılır.
Yirmi Üçüncü Yol İstikrarlı Zekadır ve tüm sayılar arasında
tutarlılık erdemine sahip olduğu için böyle adlandırılır.
Yirmi dördüncü Yol Hayali Zekadır ve uyumlu zarafetine
benzer şekilde yaratılan tüm benzeşimlere bir benzerlik verdiği için böyle
adlandırılır.
Yirmi beşinci Yol, Deneme Zekâsı ya da Ayartma'dır ve
Yaratıcı'nın tüm doğru kişileri sınadığı birincil ayartma olduğu için böyle
adlandırılır.
Yirmi altıncı Yol'a Yenileyici Zeka denir, çünkü Kutsal
Tanrı dünyanın yaratılmasıyla yenilenen tüm değişen şeyleri onunla yeniler.
Yirmi yedinci Yol Aktif ya da Heyecan Verici Zekadır ve bu
şekilde adlandırılır çünkü her varlık ruhunu ve hareketini onun aracılığıyla
alır.
Yirmi Sekizinci Yol Doğal Zeka olarak adlandırılır; onunla
Güneş'in altında var olan her şeyin doğası tamamlanır ve mükemmelleştirilir.
(Bu yol Rittangelius tarafından atlanmıştır: sanırım
yanlışlıkla).
Yirmi dokuzuncu Yol Bedensel Zekâ'dır, tüm dünyalarda
oluşan her bedeni ve onların üremesini oluşturduğu için böyle adlandırılır.
Otuzuncu Yol Kolektif Zekadır ve Astrologlar Yıldızların ve
göksel işaretlerin yargısını ondan çıkarır ve yıldızların hareketlerinin
kurallarına göre bilimlerini mükemmelleştirirler.
Otuz Birinci Yol Daimi Zekadır; ama neden böyle
adlandırılmıştır? Çünkü Güneş ve Ay'ın hareketlerini, her biri kendisi için
uygun olan bir yörüngede, uygun sırayla düzenler.
Otuz İkinci Yol İdari Zekâ'dır ve yedi gezegenin
hareketlerini yönlendirip ilişkilendirdiği ve hepsini kendi uygun rotalarına
yönelttiği için böyle adlandırılmıştır.
Bu Okült incelemenin net bir şekilde anlaşılabilmesi için
yorum yapılmadan önce tüm çalışmanın baştan sona okunması büyük önem
taşımaktadır, böylece çeşitli bölümlerin genel fikri zihinde somut bir bütün
haline gelebilir. Çeşitli bölümlerin ayrı ayrı değerlendirilmesi konunun bu genel
kavranışını takip etmelidir, aksi takdirde çok fazla karışıklık ortaya
çıkabilir.
Bu çengel, Sayılar ve Harfler İdealizmi ile Evrenin çeşitli
bölümleri arasında Alegorik bir Paralel olarak düşünülebilir ve özellikle
Masonluk, Tarot ve daha sonraki Kabala olmak üzere günümüze kadar ulaşan birçok
mistik form ve seremoniye ışık tutar ve Gül-Haçlıların Astro-Teosofik
şemalarının anlaşılması için büyük bir yardımcıdır. Bu incelemenin tam değerini
elde etmek için, Hermetik atıflar, "Isiac Tablet" ve Tarot paketinin
Trump kartlarının tasarımları, sembolleri ve tahsisatının eksiksiz bir seti ile
el ele çalışılmalıdır, bunun için Eliphas Levi'nin The Sanctum Regnum of the
Tarot çevirisine bakınız.
"Sepher Yetzirah "ın en eski MSS kopyalarında
sesli harflerin bulunmadığına dikkat ediniz: son baskılarda sesli harfler
bulunmaktadır. İbranice yazımında nokta sistemi yedinci yüzyıla kadar
mükemmelleştirilmemiştir ve o zaman bile sürekli kullanılmamıştır. Ginsburg,
sesli harfleri işaretleme sisteminin M.S. 570 civarında Filistin'de bir Haham
Mocha tarafından icat edildiğini ve öğrencilerine yardımcı olmak için
tasarladığını iddia eder. Ancak Isaac Myer, ikinci yüzyıla ait İbranice
MSS'lerde şüphesiz işaretleme izleri olduğunu belirtir. A. E. Waite'e göre,
onuncu yüzyıldan daha eski sesli harf işaretleri içeren hiçbir İbranice MSS
mevcut değildir.
"Sepher Yetzirah" sözcükleri İbranicede sağdan
sola SPR YTzYRH, Samech Peh Resh, Yod Tzaddi Yod Resh Heh şeklinde yazılır;
harf çevirisi biçimleri farklı yazarlara göre değişir. Yod, İngilizce harflerle
çeşitli şekillerde I, Y veya J veya bazen Ie olarak yazılır. Tzaddi, Tz
özelliğindedir; ancak bazıları sadece Z yazar ki bu yanıltıcıdır çünkü
İbranicede bir de gerçek Z, Zain vardır.
Bu bölümün on iki kısmı, Evrenin Oluşumu ve Gelişimi
üzerine bu felsefi incelemeyi tanıtmaktadır. Harflerin Triad, Heptad ve Dodecad
olmak üzere üç sınıfa ayrıldığını belirttikten sonra, bunlar şimdilik bir
kenara bırakılır ve Decad esas olarak Sayı fikriyle özel olarak ilişkili ve
açıkça Tetrad ve Hexad'dan oluşmuş olarak kabul edilir.
1.
Otuz
iki. Bu, ek olarak eklenen Bilgelik
Yolları'nın ya da Yolları'nın sayısıdır. 32 İbranice'de LB, Lamed ve Beth ile
yazılır ve bunlar Pentateuch'un son ve ilk harfleridir. 32 sayısı bu şekilde
elde edilir --2 x 2 x 2 x 2 x 2=32. İbranice bir kelime olarak Laib, LB,
İnsanın Kalbi anlamına gelir.
Buradaki sözcük NTIBUT, netibuth'tur; NTIB öncelikle bir
patika ya da yaya yolu anlamına gelir; ancak burada sembolik olarak
Hıristiyanların kullandığı yol sözcüğüyle aynı anlamda kullanılmıştır -
yaşam yolu: diğer anlamları - aşama, güç, biçim, etki; ve daha sonra Kabalistik
yazılarda doktrinsel bir formül.
2.
Jah. Bu ilahi isim Mezmur lxviii'de bulunur. 4; Yunanca'ya kurios,
Latince'ye dominus ve yaygın olarak İngilizce'ye Lord olarak
çevrilmiştir: aslında IHVH ya da Yehova ya da modern bilim adamlarının Yahveh
kelimesinin ilk yarısıdır.
3.
Yehova
Tzabaoth. Bu ilahi isim İngilizce
İncillerde Yehova Sabaoth ya da Mezmur xxiv. 10'da olduğu gibi "Her Şeye Egemen
Rab" olarak geçer. TzBA bir ordudur.
4.
İsrail'in
Tanrısı. Burada Tanrı kelimesi ALHI'dir ve
bu kelime işaretlenmemiş İbranice'de Tanrı, Tanrılar ya da Benim Tanrım
anlamına gelebilir.
5.
Yaşayanların
Elohim'i. Kelimeler ALHIM ChIIM'dir.
İngilizce harflerle genellikle Elohim veya Godftey Higgins tarafından Aleim
olarak yazılan Alhim, ilahi eril isim EL, AL'nin dişil formu Eloah, ALH'nin
eril çoğulu gibi görünmektedir; bu genellikle Tanrı olarak tercüme edilir ve
güçlü, kudretli, yüce anlamına gelir. Chiim, Chi-- canlı ya da yaşamın
çoğuludur. ChIH yaşayan bir hayvandır ve ChIVA da öyledir. ChII de yaşamdır.
Frey sözlüğünde ChIIM'i lives ya da vitae kelimesinin çoğulu olarak
verir. Yaşamak için gerçek sıfat ChIA'dır. O halde Elohim Chiim, Yahudi
ya da Hıristiyan önyargılarından ayrı olarak, "yaşayan Tanrılar" ya
da "yaşamların Tanrıları, yani yaşayanlar "dır. Rittangelius
Dii viventes'i, "Yaşayan Tanrılar" olarak verir, her iki sözcük de
çoğuldur. Pistorius her iki kelimeyi de atlar. Postellus, ortodoks, Deus
Vivus'u verir. Elohim, "terra viventium "u, yani tezahür etmiş yaşam
dünyasını kontrol eden, Tek İlahi'den gelen Yedi Güç'tür.
6.
Tanrı. Bu durumda AL, EL basit formuna sahibiz.
7.
Sefarim. SPRIM, genellikle kitap ya da mektup olarak
çevrilen SPR kelimesinin çoğul erilidir: buradaki anlamı açıkça "ifade
biçimleri "dir.
8.
Sayılar,
Harfler ve Sesler. Burada verilen üç
İbranice sözcük, işaretlenmemiş İbranice'de SPR, SPR ve SIPUR'dur. Bazı geç
dönem editörler, bu bölümün zorluğunu gidermek için SPR, SPUR, SIPR
sözcüklerini Separ, Seepur, Saypar okunacak şekilde işaretleyerek vermişlerdir.
Tüm cildin anlamı, Sayılar, Harfler ve Sesler olarak
çevrilmelerini gerektiriyor gibi görünmektedir. Pistorius "Scriptis,
numeratis, pronunciatis" olarak çevirmiştir. Postellus "Numerans,
numerus, numeratus "u vermiş, böylece zıt anlamları kaybetmiştir; ve
Rittangelius da "Numero, numerante, numerato "yu vermiştir.
9.
Tarifsiz
Sephiroth. Kelimeler SPIRUT BLIMH,
Sephiruth Belimah'dır. En basit çevirisi "yoktan gelen sesler "dir.
Kabala'nın On Sefirot'u "İlahi Kaynaktan gelen On Birincil İfşaat
"tır ve bunlar birbirini izleyen her düzlemde tüm tezahürlere yol açan ilk
güçlerdir. Buxtorf Sephiruth için --predicationes logicae- ifadesini kullanır. Bu
sözcük bana açıkça Latince spiritus--ruh, can, rüzgâr ile bağlantılı
görünmektedir ve Quintilian tarafından ses ya da gürültü olarak kullanılmıştır.
Belimah'ın anlamı daha şüphelidir. Rittangelius her zaman "praeter
illud ineffabile" olarak verir. Pistorius "praeter ineffabile"
olarak verir. Postellus bu zorluktan kaçar ve Latince çevirisine sadece Belimah
kelimesini koyar. Frey'in İbranice Sözlüğünde BLIMH başka bir öneri olmaksızın hiçbir
şey olarak çevrilmiştir; BLI "değil", MR "herhangi bir şey
"dir. Kabalistik yazılarda Sefirut, İlahi Sesler ve Güçler, kutsal
doğalarından dolayı "ineffbilis", konuşulmaması gereken olarak
adlandırılır.
10.
İbrani
harflerinin Triad, Heptad ve Dodecad olarak sınıflandırılması Kabalanın tüm
felsefesi boyunca devam eder. Birçok eski yazar, A.M.T., Ameth, hakikat; ve
AMN, Amen Üçlüsünü oluştururken kasıtlı olarak körleri, köpükleri eklemiştir.
11.
Yehova'nın
İbrahim'le yaptığı Söz ya da Ruh'la ve Beden'le yapılan iki antlaşma, Yaratılış
xvii. Sünnet Antlaşması, İbrahim'e ve onun soyuna verilen İlahi vaadin dışsal
ve görünür bir işareti olacaktı. Sünnet için kullanılan İbranice sözcük Mulah,
MULH'tur: MLH'nin aynı zamanda DBR, dabar, --verbum ya da word ile eşanlamlı
olduğuna dikkat edin.
12.
Rittangelius
"biçimlendirici gücü tahtına yerleştirin" der. Postellus "aleti
yerine geri koy" der.
13.
Uçurum; kelime OMQ için OUMQ, bir derinlik, enginlik veya vadi.
14.
Hermetik
ritüellerim bu Yetziratik atfı açıklıyordu.
15.
Tek
Tanrı olan Rab. Sözcükler ADUN ICHID AL ya
da "Adonai (yaygın olarak yazıldığı gibi) tek El" şeklindedir.
16.
Koltuk. Bu sözcük MOUN, konut, yerleşim yeri ya da taht anlamına
gelir.
17.
Şimşek
çakması. İlk baskıda "parıldayan alev
gibi" sözcükleri kullanılmıştır: İbranice sözcük BRQ'dur. Birçok Kabalist
On Sefirot'un zig-zag şimşek çakmasıyla nasıl sembolize edildiğini
göstermiştir.
18.
Tanrı; buradaki İlahi isim Yehova'dır.
19.
Metinde
sadece RTzUAV ShUB--"currendo et redeundo" ifadesi yer almaktadır,
ancak yorumcular genellikle bunun Hezekiel i. 14'ten bir alıntı olduğunu ve H
ChIVT'e, yaşayan yaratıklara, kerubik formlara atıfta bulunduğunu
düşünmektedirler.
20.
Yaşayan
Tanrıların Ruhu. RUCh ALHIM ChIIIM; ya da R.'nin verdiği gibi, "spiritus
Deorum Viventium." Ortodoksluk bu sözcükleri "Yaşayan Tanrı'nın
Ruhu" olarak tercüme eder.
21.
AL
ChI H OULMIM; "Çağların Yaşayan Tanrısı"; burada Tanrı sözcüğü
gerçekten tekildir.
22.
Ses,
Ruh ve Söz QUL, RUCh, DBR'dir. İlahi sezginin çok dikkate değer bir İbranice
ifadesi BATh QUL, Sesin Kızı idi.
23.
Biçimsiz
ve Boş. THU ve BHU; bu iki sözcük Yaratılış i. 2'de geçer ve "atık ve
boşluk" olarak çevrilir.
24.
İlkel
elementlerin üretilme sırasına dikkat edin. Önce Ruh (Akasa, Eter sorgusu); sonra
Hava, Vayu; sonra Su, Apas, yoğunlaşarak katı temel Toprak, Prithivi; ve son
olarak Su'dan Ateş'i oluşturdu.
25.
İlk
isim genellikle Ophanim olarak yazılır, harfler AUPNIM'dir; Hezekiel i. 16'daki
Vizyon'da bu kelime geçer ve "Tekerlekler" olarak çevrilir. ŞRPİM,
Yeşaya vi. 2'deki gizemli varlıklardır; kelime başka bir şekilde Yılan
olarak çevrilir ve Sayılar xxi. 6'da "ateşli yılanlar" olarak;
ayrıca 8. ayette Yehova "Sana ateşli bir yılan yap ve onu bir direğin
üzerine dik" dediğinde "ateşli yılan" olarak çevrilmiştir.
Kerubim. İbranice sözcükler ChIVTh H QDSh, kutsal hayvanlar: Kerubim'i, 1.
Krallar vi. 23 ve Mısır'dan Çıkış xxv. 18'de ve hatta Yaratılış iii. 24'te
verilen Kutsal gizemli hayvanın Kutsal Kitap'taki diğer biçiminin adı olarak
koymaya cesaret ettim. Kutsal Kitap sözlükleri kelimeyi genellikle Kerubim
olarak verirler, ancak İbranice'de baş harf her zaman K'dir, Ch değil.
26.
Üç.
İlk baskıda bu üç kelimesini gözden kaçırdım; ve yerine as
koyarak, hizmet eden varlıkları dört sınıfa ayırdım.
27.
Bu,
Mezmur Civ'in 4. ayetidir.
29.
Decad'ın
Tetrad - dört element; ve Hexad - altı uzay boyutu olarak alt bölümlere
ayrıldığına dikkat edin.
Bu bölüm, İbrani alfabesinin yirmi iki sesi ve harfi
üzerine felsefi açıklamalardan oluşur ve bu nedenle konuşma yoluyla hava ile
bağlantılıdır ve bu harflerin kelimeleri oluşturmak için kullanımlarına işaret
eder - fikirlerin işaretleri ve maddi maddelerin sembolleri.
30.
Ruh; kelime genellikle ruh olarak tercüme edilen
NPSh'dir, insanın, hayvanın veya var olan şeyin yaşayan kişiliği anlamına
gelir: neredeyse Teosofik Prana artı Kama'nın uyarıcısına karşılık
gelir.
31.
Bu,
harflerin gırtlak, damak, dil, diş ve dudak sesleri olarak modern
sınıflandırmasıdır.
32.
231
Gates. 242 sayısı 1'den 22'ye kadar olan
tüm sayıların toplanmasıyla elde edilir. İbranice harfler çiftler halinde 242
farklı konuma yerleştirilebilir: böylece ab, ag, ad, at'a kadar; sonra ba,
bb, bg, bd, bt'ye kadar ve böylece ts, tt'ye kadar: bu sadece
doğrudan sıralamadır, tersine çevirme yoktur. On birin düşülmesinin ve 231
sayısının belirtilmesinin nedeni için Postellus'un baskısındaki Tablo ve Not
15'e bakınız.
33.
Var
olmayan; sözcük AIN'dir, hiçlik. Ain, Ain
Suph'tan önce gelir, sınırsızlık; ve Ain Suph Aur, Sınırsız Işık.
34.
Beden; kelime GUP'tur, genellikle hayvansal maddi bedene
uygulanır, ancak burada "bir bütün" anlamına gelir.
35.
Dengenin
önemi Kabala'da sürekli olarak tekrarlanır. "Siphra Dtzeniouta" veya
"Gizem Kitabı", istikrarlı varoluşun temel bir gerekliliği olarak bu
Denge'ye bir atıfla açılır.
36.
Gökler. İbranice Heshamaim HShMIM kelimesi, içinde Aesh, ateş ve
Mim, su elementlerini barındırır; ve ayrıca Shem, isim; İsim, elementlere
atfedilen IHVH'dir. ŞMA, Keldanice'de Üçlü Birlik için kullanılan bir
isimdir (Parkhurst). ShMSh Güneş ve Işıktır ve Doğruluk Güneşi olan Mesih'in
bir tipidir. Malaki iv. 2.
37.
Üretildi. İbranice BRA kelimesi köktür. Kutsal Kitap'ta yapma, üretme
veya yaratma fikrini temsil etmek için üç İbranice sözcük kullanılır.
BRIAH, Briah, şekil veren, Yaratılış i. 1.
OShIH, Ashiah, tamamlayıcı, Yaratılış i. 31.
ITzIRH, Yetzirah, şekillendirme, Yaratılış ii.
7.
Bunlara Kabalistler ATzLH sözcüğünü eklerler ve
bu sözcüğün anlamı "Yaradan'dan tezahür eden bir şey üretmek "tir.
tezahür etmemiş."
Yayılma. |
Shin. |
Aleph. |
Mem. |
Makrokozmos. |
Primal Fire. |
Ruh. |
Primal Water. |
Evren. |
Tanrım. |
Atmosfer. |
Dünya. |
Elementler. |
Karasal Yangın. |
Hava. |
Su. |
Adamım. |
Kafa. |
Göğüs. |
Göbek. |
Yıl. |
Sıcak. |
Ilıman. |
Soğuk. |
Bu Heptad'ın özel bölümüdür, Yedi'nin güçleri ve
özellikleri. Burada yine sayıların ve harflerin Evren'e, Yıl'a ve İnsan'a üçlü
atfına sahibiz. Ek paragraflar Kalisch tarafından modern biçimde basılmıştır;
Heptad'ın çeşitli harflerini gezegenlerle, haftanın günleriyle, insan
nitelikleriyle ve duyu organlarıyla daha kesin olarak tanımlarlar.
39.
Bu
sayılar, editörler ve müstensihler arasında bir anlaşmazlık kaynağı olmuş,
neredeyse hiçbir editör aynı fikirde olmamıştır. Çarpımın birden yediye kadar
birbirini takip eden her birimle sürekli çarpımından doğan sayıları verdim.
2x1=2, 2x3=6, 6x4=24, 24x5=120, 120x6=720, 720x7=5040.
40.
Bilgili
Cizvit Athanasius Kircher, belirli harfleri her bir gezegenle ilişkilendirirken
Beth'i Güneş'e, Gimel'i Venüs'e, Daleth'i Merkür'e, Kaph'ı Luna'ya, Peh'i
Satürn'e, Resh'i Jüpiter'e ve Tau'yu Mars'a tahsis eder. Kalisch ek
paragraflarda farklı bir atıfta bulunur; durugörü araştırmalarına göre her
ikisi de yanlıştır. Court de Gebelin, Eliphas Levi tarafından verilen Tarot
sembolizmine ve Bembo'nun İsiaik Tableti üzerine notlarıma bakınız.
Gerçek atıf muhtemelen hiçbir yerde basılı değildir. Burada verilen gezegen
isimleri Chaldee kelimeleridir.
41.
Yedi
Gök ve Yedi Dünya pek çok okült kadim kitapta hatalı ve bence kasıtlı olarak
yanlış basılmıştır. Bazı Hermetik MSS'lerde doğru isimler ve yazılışlar vardır.
42.
Bu
Yedi harfin diğer atıfları konusunda Postellus'un verdiği bilgilere dikkat
ediniz: Vita--mors, Pax-- afflictio, Sapientia--stultitia, Divitiae
(Opus)--paupertas, Gratia--opprobrium, Proles--sterilitas, Imperium-- servitus.
Pistorius veriyor: Vita--mors, Pax--bellum, Scientia--ignorantia,
Divitiae--paupertas, Gratia--abominatio, Semen (Proles)--sterilitas, Imperium
(Dominatio)--servitus.
43.
Bu
harfler arasındaki karışıklıktan kaçınmak gerekir; farklı yazarlar bunları
farklı şekillerde tercüme ederler. Heh ya da He, Cheth ya da Heth, Ch ile
karıştırılmamalıdır. Teth, Th de çift harflerden biri olan son harf Tau, T'den
ayrı tutulmalıdır; bu iki harfin yarı İngilizce telaffuzu çok karıştırılır, her
biri bazen hem t hem de th'dir; Yod ya I, Y ya da J'dir; Samech basit S'dir ve
ana harflerden biri olan Shin, Sh ile karıştırılmamalıdır; Oin, İngilizce
İbranice gramerlerde genellikle Ayin ve bazen de Gnain olarak yazılır; Tzaddi,
Zain, Z ile karıştırılmamalıdır; ve son olarak Qoph, Q, çok sık K ile
değiştirilir, ki bu da gerçek bir K olduğu için savunulamaz.
44.
Postellus
şüphe uyandırıyor, Pistorius ise akıl veriyor.
45.
Bu
harfler İbrani terminolojisinde 12 Zodyak burcunun baş harfleridir. Bunlar:
Teth |
Telah |
Koç |
Mem |
Maznim |
Terazi |
Shin |
Shor |
Boğa |
Oin |
Oqereb |
Akrep |
Tau |
Thaumim |
İkizler |
Qoph |
Qesheth |
Yay burcu |
Samech |
Sartan |
Kanser |
Gimel |
Gedi |
Capricornus |
Aleph |
Aryeh |
Leo |
Daleth |
Dali |
Kova burcu |
Beth |
Bethuleh |
Başak |
Daleth |
Dagim |
Balık |
46.
Nisan
ayı yaklaşık 29 Mart'ta başlar. Yiar, Iyar ve Aiar olarak da yazılır: İbranice
harfler AIIR'dir.
47.
Organların
listesi değişiklik göstermektedir. Hepsi iki el, iki ayak, iki böbrek,
karaciğer, safra ve dalakta hemfikirdir. Postellus daha sonra "intestina,
vesica, arteriae," bağırsaklar, mesane ve atardamarları verir;
Rittangelius da aynısını verir. Pistorius "colon, coagulum (spleen) et
ventriculus," colon- kalın bağırsak, coagulum ve mide olarak verir.
Başlıca güçlük İbranice MSS sözcüğü ile ilgilidir; bu sözcük iki farklı köke
dayanır; biri özel, gizli, saklı anlamına gelir; diğeri ise sıvılaştırılmış
anlamına gelir.
48.
Elohim
- İlahi güçler - Tetragrammaton IHVH değil.
49.
Ejderha,
TLI, Theli. İbranice harfler sayısal olarak 440'a, yani 400, 30 ve 10'a
karşılık gelir. En iyi görüş, Tali ya da Theli'nin Ekliptik'in büyük çemberi
boyunca uzanan 12 Zodyak takımyıldızını ifade ettiğidir; orada bittiği yerde
tekrar başlar ve bu yüzden eski okültistler Ejderhayı kuyruğu ağzında çizmişlerdir.
Bazıları Tali'nin Kuzey kutup gökyüzünde dolanan Draco takımyıldızına; bazıları
Samanyolu'na; bazıları da Caput ile Cauda Draconis'i, yani Ay'ın üst ve alt
düğümlerini birleştiren hayali bir çizgiye gönderme yaptığını düşünmüştür.
Adolphe Franck Theli'nin Arapça bir kelime olduğunu söyler.
50.
Mutluluk
ya da iyi bir son ya da sadece iyi,
TUBH.
51.
Sefalet,
kötü bir son ya da sadece kötülük,
ROH.
52.
Bu
İbranice versiyonda kalan altı tanesinin paylaştırılması atlanmıştır. Mayer
paragrafı şöyle verir: - Dostluk üçlüsü kalp ve iki kulaktır; düşmanlık üçlüsü
karaciğer, safra ve dildir; üç hayat veren iki burun deliği ve dalaktır; üç
ölüm veren ağız ve vücudun iki alt açıklığıdır.
53.
Tanrı. Bu durumda isim AL, EL'dir.
54.
Bu
son paragrafın genellikle risalenin geri kalanından daha az eski olduğu ve
başka bir yazar tarafından yazıldığı düşünülmektedir.
55.
En
yüce Tanrı. OLIU ADUN. Adun ya da Adon ya da Adonay, ADNİ, genellikle Rab
olarak çevrilir; Eliun, OLIUN, "en yüce olan "ın daha yaygın
biçimidir.
56.
O. Rittangelius "credidit in Tetragrammaton"
ifadesini kullanır, ancak bu sözcük İbranice'de yoktur.
57.
Dil. Sözlü antlaşma.
58.
Konuşma. İbranice'de "dilinin üzerinde" yazar.
59.
Rabbi
Judah Ha Levi'nin İbranice versiyonu, "ve ona dedi ki, seni karnında
şekillendirmeden önce seni tanıyordum" ifadesiyle son bulur. Rabbi Luria
benim tercüme ettiğim İbranice versiyonu verir. Postellus şöyle der: "Onu
suya çekti, Ruhu yükseldi, Onu on iki işaretle yedi uygun biçimde
alevlendirdi." Mayer şöyle der: "Er zog sie mit Wasser, zundet sie an
mit Feuer; erregte sie mit Geist; verbannte sie mit sieben, goss sie aus mit
den zwolf Gestirnen." "Onları suyla çekti, ateşle tutuşturdu, ruhla
harekete geçirdi, yediyle dağıttı ve on ikiyle gönderdi."
Bilgeliğin Otuz İki Yoluna İlişkin Notlar
1.
En
Yüksek Taç Kether'dir, İlk Sefira, Ain Suph Aur'dan ilk yayılma, Sınırsız Işık.
2.
Binah
veya Anlayış, Üçüncü Sefira'dır.
3.
Chokmah,
Bilgelik, İkinci Sefira'dır.
4.
Gedulah,
Dördüncü Sefira olan Chesed'in, Merhamet'in eşanlamlısıdır.
5.
Metatron,
Birinci Sefira'nın Zekâsı ve Musa'nın tanınmış rehberi.
6.
Bu
sözcük ChZCh'den gelir, kahin, kahinlik. Chazuth bir vizyondur.
7.
Bu
kelime "parıldayan alev" anlamına gelir.
"Bilgeliğin Otuz İki Yolu", her biri bir tür
ilahi güç ve nitelik sağlayan On Sefirot ve Yirmi iki harfe atıfta bulunur. Kabalaya
Giriş kitabımda, Onbir'den Otuziki'ye kadar olan Yolların çeşitli Sefirot'u
nasıl birbirine bağladığını ve ilahi etkiyi nasıl ilettiğini gösteren bir şema
bulacaksınız. Bazı Okült Bilim öğretmenleri de Tarot Kartlarının Yirmi İki Kozunu
yirmi iki Yola tahsis eder.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar