Print Friendly and PDF

BEŞİNCİ BOYUT


Gözlerimizden güvenli bir şekilde gizlenen ek uzamsal boyutlar, 1854'te Alman matematikçi B. Riemann'ın Evrenin çok boyutluluğu üzerine devrim niteliğinde bir rapor hazırlayıp okumasından bu yana, birinci yüzyıldan çok uzun süredir insanların hayal gücünü heyecanlandırıyor. -Makroskopik ve mikroskobik seviyelerde Öklid geometrisi. Bu en büyük matematiksel keşif, bilim çevrelerinin dışındaki topluma sızdığında, o zaman ve -boyutlu uzayın varlığına ilişkin bu tür teorik ön koşullar, insanların dördüncü ve ardından beşinci, altıncı boyutları aramaya eşi benzeri görülmemiş bir ilgi duymasına yol açtı. Coşku hem kasaba halkı hem de her türden ezoterizm ve okült temsilcisi tarafından ifade edildi. Gizli Boyutlar, Cennet ve Cehennemin yerini ve bunlarda yaşayan sayısız melek ve iblis ordusunu kolayca açıklayarak meraklı zihni tatmin etti. İngiliz matematikçi C. Hinton, dördüncü boyutu diğer üç boyut kadar net "görecek" ilk kişi olarak tarihe geçmeyi amaçladı, bu nedenle ek bir boyutun görselleştirilmesinin geliştirilmesiyle uğraştı ve hatta bu konuda biraz ilerleme kaydetti. bu iş. Dört boyutlu uzayın bir kağıt düzleminde nasıl görüneceğini görmek için, aşağıda uzayın aşamalı genişlemesini ayrıntılı olarak gösteren bir çizim var .

Bir nokta, geçmişten bugüne ve geleceğe doğru hareket eden yalnızca zaman akışının gözlemlendiği ve üçünün de yalnızca bir noktaya karşılık geldiği, yani aynı anda var oldukları - "Ebedi Var Olan Üçlü Birlik" olan sıfır boyutlu bir alandır. birinde" [59]. İki katına çıkan nokta, apsis ekseni boyunca yönlendirilen en basit birim parçayı oluşturur; tek boyutlu uzay her iki yönde düz bir çizgiye genişler ve sonsuza gider. Parça, y ekseni boyunca ikinci boyuttaki kopyasını atarak, alanı aynı birime eşit olan dört noktadan oluşan bir kare oluşturur ve düzlem bir boşluk olur. Karenin bir kopyası ilgili eksen yönünde hareket ettirilerek sekiz noktalı en basit küp elde edilir. Ve şimdi, bir zamanlar sadece bir nokta olan uzay, gerçekliğimizin üç boyutunun oluşturduğu, altı yönde sonsuzca geri çekilerek olağan biçimine genişledi.

ty. Bir küpü ikiye katlamak, kopyasını dördüncü boyutta hareket ettirmeyi içerir; bu, ne bir kağıt levha düzleminde ne de üç boyutlu bir modelde doğru bir şekilde temsil edilemez çünkü mevcut üç dikey çizgiye ek bir çizgi çizmek imkansızdır. hepsine dik olsun. Bunu yapmak için, uzayın ötesine geçmeniz ve U ekseninin ortaya çıkmasıyla doğan göze açılan yeni sonsuzluğa dalmanız gerekir.Küpün kopyasının gizli boyuttaki bu kaymasıyla, köşeleri olan orijinalin karşılık gelen köşelerine bağlanır, birim hiperhacimli bir hiperküp elde edilir ve hiperküpün daha da ikiye katlanması, zihinsel düzlemin biçimleriyle beş boyutlu uzaya giden yolu açar .

BEŞ BOYUTLU TOP

Derin uzay boşluğuna bakıldığında, Evrenimizin sonsuz ve ebedi olduğu düşünülebilir - ne sonu ne de kenarı vardır ve bir koordinat ızgarası gibi her yöne doğru devam eder. Elbette, Dünya'yı düz bir tabak olarak hayal eden, kenarından uçuruma düşmekten korkan insanlar arasında binlerce yıllık tarih boyunca böyle hatalı bir yanılsama vardı - pekala. Gezegenin küresel şekli hipotezi ancak 16. yüzyılda insanoğlu ilk kez dünya turu yaptığında çürütülemez bir kanıt elde etti . Evrenin uzayda sonsuz genişlediğini hayal ederken, insanlar da muhtemelen yanılıyorlar .

, dört boyutlu dünyanın merkezine, yani astral düzleme eşit uzaklıkta bir dizi nokta olan hiperuzayda bir hiperküredir . Buna karşılık, hiperuzay aynı zamanda beş boyutlu bir topun yüzeyinin "alanıdır", "hacmi" tüm zihinsel düzlemi içerir, bu nedenle bazen yaşayan insanları hilelerle kandırmayı seven her türden doğal ruhlar olacaktır . göksel dünyadan gelen varlıklar zaten onların üzerinde bir şaka yapmaya karar verdiğinde kendi cehaletlerini gösterirler.

Hiperuzay bölgesinden V ekseni boyunca hareket eden beş boyutlu bir top, bir noktadan çıkan, boyutu artan ve tekrar bir noktaya küçülen bir hipertop gibi görünür. Beş boyutlu küre adı verilen beş boyutlu bir topun yüzeyinin hiper hacmini ve bu beş boyutlu topun ultra hacmini hesaplamak için iki matematiksel formül aşağıda verilmiştir :

8 π         - π 5

3         15

BEŞ BOYUTLU POLİTOPLAR

Beş boyutlu çokyüzlüler ilk olarak 19. yüzyılın ortalarında İsviçreli matematikçi L. Schläfli'nin çalışmasında tanımlandı ve normal şekillerin sayısının yalnızca beş boyutlu uzayda değil, aynı zamanda her birinde üçe karşılık geldiğine işaret etti. tüm yüksek boyutlar. Ve sonra tüm normal çok boyutlu çokyüzlülerin bir sınıflandırmasını derledi. Normal bir beş boyutlu çokyüzlü , dışbükey bir şekle sahip kapalı bir şekil olan beş boyutlu bir uzay çokyüzlüsüdür . Astral düzlemdeki hiperpolihedra gibi, mental polyhedra köşelerden, kenarlardan, yüzlerden, hücrelerden ve hiper cisimlerden oluşur . Ve hexatheron, decatheron ve triacontaditheron - her birinin Platonik katılar arasında bir benzerliği vardır, yani: tetrahedron, hexahedron ve octahedron; bu nedenle onları onlarla karşılaştırmak o kadar da zor değil. Tüm bu formları kafanızda hayal etmek çok daha zordur, çünkü onları hayal gücünüzde görselleştirmesi kendi başına kolay olmayan dört boyutlu çokyüzlüler temeli üzerine inşa etmeniz gerekir .

Düzenli beş boyutlu çokyüzlü

0-yüzler (köşeler)

1-yüzler (kenarlar)

2-yön (yön)

3-yön (hücreler)

4-yüzler (hiper cisimler)

Hiper hacim (H)

Ultra ses (U)

W/

altıgen

6

15

20

15

6

45 bir 4

43 bir 5

16

480

Dekateron

32

80

80

40

10

10 bir 4

_

*

f <׳ ІЛ • L ⅛ 1∙  e

Triacontaditheron

10

40

80

80

32

45 bir 4

-

3

Beş boyutlu çokyüzlüleri bir bütün olarak sunmak - doğru olsalar bile ve hatta daha da fazlası, hayal gücündeki kenarların, yüzlerin ve hücrelerin inceliklerini barındırarak görselleştirmeye çalışmak, ne yazık ki, bir kişi için çok zor, bu nedenle, olmadan ayrıntılara giriyorum, sadece gelişigüzel deniyorum gu .

HEXATERON

zihinsel düzlemin temel figürü olan en basit beş boyutlu çokyüzlüdür . Diğer iki normal beş boyutlu çokyüzlüden farklı olarak, kendisi çifttir, merkezi bir simetrisi yoktur ve birkaç figürün toplamı olarak temsil edilemez. Hexatheron, nokta (0-tek yönlü ), çizgi parçası (1 -tek yönlü), üçgen (2-tek yönlü), ile birlikte -tek yönlüler serisine ait olan astral düzlemden pentakoronun beş boyutlu eşdeğeridir . ve tetrahedron (3-tek yönlü). Bir altıgen altı köşe, on beş kenar, yirmi trigon, on beş tetrahedra ve altı pentakron içerir. İçindeki tüm kenarların uzunluğu aynıdır, trigonların alanı aynıdır , tetrahedraların hacmi eşittir ve tüm pentakoronların bir hiperhacimi vardır. Bir hexatheron'un neye benzediğini hayal etmek için , başka bir noktası üstte olacak şekilde bir pentakoron çizin, ancak bu altıncı nokta beşinci boyuttadır ve daha sonra eski dört boyutlu form onun tabanı olacaktır. İnsanlar için en basit ve en anlaşılır olan bu projeksiyon, kendisinden önceki tüm temel ve -simpleks'lerle aynı ilkeler üzerine inşa edilmiştir. Örneğin, bir tetrahedronu tasvir ederken, üzerine üçüncü boyutta dördüncü bir tepe noktası yerleştireceğim bir trigon çizeceğim ve bir pentakoronu tasvir ederken, yukarıda köşegenleri olan bir kare şeklinde bir düzlem üzerinde bir tetrahedron çizeceğim. beşinci nokta U eksenine yerleştirilecektir, çünkü X ekseni , Y ve Z düzlemin içindedir. Doğrudan pentachoron, doğrudan hekzateronun tabanında durur ve ters çevrilmiş olan ters durur .

DEKATERON

zihinsel düzlemde aynı özelliklere sahip bir altı yüzlünün bir analoğu olarak kabul edilir , örneğin, çevreleyen hiper uzayın tamamen döşenmesi için eşit parametreler. Dekatheron'un ikili formu, elbette, üçüncü düzenli beş boyutlu çokyüzlü olan triacontadetron'dur. Bu hiperküp otuz iki köşe, seksen kenar, seksen dörtgen, kırk altı yüzlü ve on oktakoron içerir. Bir dekaterondaki tüm kenarlar aynı uzunluğa sahiptir, dörtgenler aynı alana sahiptir, altı yüzlüler aynı hacme sahiptir ve tüm oktakoronlar aynı hiperhacime sahiptir. Beş boyutlu bir küpün tüm köşelerinin koordinatlarının kısa bir kaydı : (±1, ±1, ±1, ±1, ±1).

Kullanımda olan bu beş boyutlu çokyüzlünün çeşitli izdüşümleri var ve bunlardan bu çalışmada sadece ikisini verdim: paralel ve merkezi izdüşümler. İlk görünüm, eğik bir paralel izdüşümdür, burada dekateron, kenarlarla birbirine bağlanan çakışan köşeler olarak tasvir edilir, yani görselleştirme, köşeleri çiftler halinde bağlanan ikinci oktakoronun paralel bir ötelemesi olarak gösterilir . İkinci tip görüntü için, genellikle, köşeleri çiftler halinde birbirine bağlanan daha küçük bir oktakoronun içine yerleştirilmiş bir oktakoron gibi görünen Schlegel diyagramı kullanılır .

TRIACONTADITERONE

Triacontaditheron, tıpkı üç boyutlu oktahedron ve altı yüzlünün fiziksel dünyada bir çift ikili figür oluşturması gibi, dekatheron için ikili form olan göksel dünyanın üç düzenli beş boyutlu çokyüzlüsünden biridir. Bu hiperoktahedron on köşe, kırk kenar, yetmiş üçgen, seksen tetrahedra ve otuz iki altıgen içerir. Tüm kenarları aynı uzunluktadır, trigonlar aynı alana sahiptir, tetrahedralar eşit hacimdedir ve tüm pentakoronlar bir hiperhacime sahiptir. Bu formdaki sekiz köşenin koordinatları şunlardır: (±1, 0, 0, 0, 0), (0, ±1, 0, 0, 0), (0, 0, ±1, 0, 0), (0, 0 , 0, ±1, 0), (0, 0, 0, 0, ±1).

ARUPA VE RUPA

Mental düzlemin bir şekilde tanımlanmış olan tüm sıralanmış fenomenleri, zihnimiz için beşinci boyut uzayının herhangi bir seviyesinden daha açık olan yedi alt-planının en alt seviyesinin özellikle karakteristik özelliğidir. Ancak alt planlar arasındaki farkı bir şekilde aktarmaya yönelik tüm girişimler, insan hayal gücünün aşırı sınırlılığı nedeniyle kaçınılmaz olarak duracaktır, bu da sizi en parlak sıfatların tümünü başarısız bir şekilde boşa harcamaya zorlayacak, ayrıca alt alt düzlem hakkında da konuşacak, geri kalanı için - daha yüksek meseleler - Hiçlik olmayacak . Böylesine zor bir durumda, bir seviyeden diğerine geçerken, zihinsel düzlemin maddesinin giderek daha ince hale geldiği ve yapısının daha karmaşık hale gelmesi nedeniyle ışığın giderek daha canlı ve derin hale geldiği söylenmelidir. ses bir üst tonla zenginleştirilip süslendiğinden - mi. Şiirsel bir ifadeyle, alt katın görünen ışığı, üst katın karanlığıdır .

Zihinsel düzlemin seviyeleri boyunca yukarıdan aşağıya zihinsel hareket, görevi hiç de basitleştirmez, ancak okuyucunun zihinsel maddeyi katmanlar halinde giyinmiş bir soğan olarak görmesini sağlar. Tüm maddeyi canlandıran ve canlandıran daha yüksek enerji, budak düzlemden akar ve zihinsel görüntülere bir ışık huzmesi ile dokunarak birinci alt planın maddesini temsil eder . Bu madde , şimdi her iki zihinsel seviyede de maddeye sarılmış olan görüntünün inişine benzeyen ikinci alt-plan için enerji görevi görür . Daha da alçalarak, her birinin enerjisi altta yatan alt düzlemin maddesini canlandıran yedi giysinin tümü ortaya çıkar. Eğer birinci mental alt planın maddesi buddic planın maddesinin bir yansıması ise, çünkü o özünde nihai mental atomdur, o zaman yedinci seviyede bu ilk madde mental dünyanın meseleleri tarafından yedi kez gizlenecektir . birinci düzlemden yedinci alt düzleme. Bu nedenle alttaki düzlemin maddesi her zaman daha az hareketli, daha zayıf ve daha az aktiftir.

Tüm alt planlarda temsil edilen zihinsel töz yedi seviyeye bölünür ve bunlar da daha yüksek ve daha düşük manaları oluşturan iki yarıya bölünür. Teosofik literatürde arupa olarak adlandırılan veya formu olmayan ilk yarı, bu düzlemdeki maddenin üç üst toplam durumunu içerir ve nedensel bedene karşılık gelir ve ikinci - rupa veya bir forma sahip olmak - dört alt olan, zihinsel bedeni oluşturan maddeden. Bununla birlikte, bu ifade tam anlamıyla alınmamalıdır, çünkü zihinsel madde beş boyutludur, bu da arupa alanlarının bile hala bazı biçim benzerliklerine sahip olduğu anlamına gelir, bu da özünde rupa biçimlerinden farklı değildir, ancak algılamada farklılık gösterir. Örneğin, fiziksel düzlemde, hem yoğun kabuk hem de onun eterik karşılığı maddedir, ancak birincisi klasik anlamda bir formsa, ikincisi, net sınırların olmaması ve güçlü olması nedeniyle biçimsiz görünen bir formdur. maddenin seyrelmesi . Genellikle, ortalama gelişime sahip insanlar, iki dünyevi enkarnasyon arasında onları uzun ve dingin bir varoluşun beklediği göksel dünyanın dört alt planında yaşarken, daha yüksek üç alt plan, zihinsel düzlemin bu yarısında olduğu için ruhumuzun gerçek evidir. her insanın nedensel bedenidir. Daha önce de söylediğim gibi, rupa alanında düşünce belirli bir biçime veya düşünce biçimine bürünür ve arup alanında iki farklı kullanımını gerektiren biraz farklı bir şekilde ifade edilir. bilinç araçları, tıpkı eterik çift ve kabuğunun dünyamızda kullanılması gibi .

Nedensel ve zihinsel bedenlerin sırasıyla daha yüksek ve daha düşük göksel dünyalarda, dört alt düzlemde faaliyet göstermesi gerçeğine ek olarak, uyanmış ruhun yükselişinin neden olduğu illüzyon bir dereceye kadar varlığını sürdürmektedir. astral düzlemden. Bununla birlikte, yanılsama tuzağına düşmek, az gelişmiş bir kişiyi tehdit eder, çünkü onu dünyevi yaşamı boyunca dolduran tüm yüksek düşünceleri ve özlemleri, astral yaşam olaylarını tekrarlayan kendi öznel dünyası olan bir balonun etrafında "somutlaşır" . Böyle bir mahkum için zihinsel düzlem çok belirsiz görünecek ve gerçek ihtişamını algılaması için ikinci kez çaba sarf etmesi ve balondan çıkması gerekiyor. Ancak bu düşünce bulutunun bir sınırlama olduğunu düşünmeyin, çünkü o yine de insanların bazı titreşimlere tepki vermesine izin verir ve onları zihinsel düzlem titreşimlerinden ayırmaz. Bir kişi, yalnızca balonu kullanışlı bir araç olarak kullanarak, göksel dünyanın tükenmez kaynağından bilgi alabilir. Daha yüksek olan üç alt-planda buna benzer bir şey yoktur : önceden uygulanan tüm kısıtlamalar iptal edilmiştir - ve bu, illüzyonlardan kurtulmaktır.

Ancak kanatlarını açıp özgür bir kuş gibi uçmak o kadar kolay değil çünkü burada yaşayan insanların çoğu arup dünyasının bir uyku perdesinin ardından farkındalar, doğru görüyorlar ama çok zayıf görüyorlar.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar