Print Friendly and PDF

Aşkın Gizemli Yolu



Gör zahidi kim sahib-i irşad olayım der
Dün mektebe gitti bugün üstat olayım der
Ruhi
**
Şeyhimiz kendisini bilmede kalmış âciz
Nerede kaldı ki keyfiyyet-i irşadı bile

“Can sevgilim… benim siz”
'Dünyayı seninle gördüğüm halde, seni görmeyeyim mi?
Herkesin kapısı kapanabilir, senin merhamet, mağfiret ve şefaat kapıların kapanmadı… bana ise asla
"Nefsi yenmek için tek yol aşktır”
Aşk ruhu tasfiye eder ve bu tasfiyeden sonra ki marifete ulaşmak için şimdiye kadar söylenen yeterli mi olur
Onu elde ettiğimiz zaman.
Neyi anlarız ki…yine bir yabancı değil…başkası hiç değil…sende yoksun
Bu ne ki.. kendimi  tekrar buldum.
Aradığım  kendimden başkası değilse.
Bunca eziyet…
Bir zaman demiştin
Aşk sevgilinin sureti sevenin suretidir. Zat da, sıfat da beraberdir.
Ah ayrılık…
'Candan ve cihandan ayrılmak güç değil; asıl müşkül olan sevgilimin bulunduğun yerden ayrılmak! '
Halim kalmadı
Biraz can varsa dudaklarımda…senin ismini söylesin de işiteyim,…
Dinleyeyim diye açıp kapıyorum...inan ki
İnsan âşık olunca sevgilisinin ismini kendi ağzından işitmeye can atarmış.
Benim adım anılmasın; görüyorum ki adını anan kimsede yok.
Nasıl olur?
Büyükler dediler …biz ilahi esrarın hazinesiyiz… Biz inciler dolu, ucu bucağı bulunmaz deniziz!
Bense… Hayır!
Ben ne hazineyim, ne de denizim; bir avuç toprağım,
Şimdi seven bir gönül oldum. O halde…

Sevgilim Gönlüme gel!
Gönül iki cihanın ikisi ve kâinat nur salan kaynağın ta kendisidir
Gel!
Kalbimdeki resmini görmelisin!
Kızıyorsun arada bir…ama sen, kendini sandığın gibi misin?
Benim gözlerimle kendini görebilsen şu söylediklerimi ne az bulursun.
İnan sen bile kendine âşık olursun.
Kapanayım ayaklarına, der, tapınırsın sana!
Ancak ben seni senden önce bildim…inandım.
Sana tapmakla putperest olmam, suçta işlemem.
Bilakis Kibriya'yı hoşnut ederim.
Evet sen… Senin nurundan kopmuş gibi bir ankasın.
Ben sevginle dolu bir gönülüm olursa keramet bile gösteririm
Canım benim
Sevdiğim! Gönlüm süruru!
Ömrümün sermayesi!
Gönül kuvvetinden başka hiçbir şeye inanamıyorum.
Sevgili/m odur ki; bir lahzada arşı gezer, gelirsinde; hem de gözümüzün önünden ayrılmadığını sanırız. Tur'a ve Miraç'a çıkış, iniş Allah'ı sevenler ve Allah tarafından sevilenler için kolay işlerdendir.
Ben bunu istemedim ki…
Ey gül yüzlü güzelim!
Aşkın sesini senden işittik.
Biz senin akisleriniz;
sana gönül vermekliğim
Rabbime bağlılığımdandır.
Kulluk vazifemi yerine getiriyorum…diye kızma "
'Sana doyamıyorum, dudaklarım zikrinle kuruyor… sularla ıslatmak yetmiyor; beni ırmağına at, orada boğ! '
Aşkının beni mesut edip etmediğini sorma…
Bir gün için olsun saadeti vaat eder misin
A, bir günlük aşkım için kim ölmek istemez?
Hayatım aşktandır.

Aşkını tattıktan sonra onsuz kalmak müthiş bir yoksulluktur:
Bir name geldi mi, sesinden gece gündüz titrerim.
Demişsin ki aşk meyli ile din meyli birbirinin yakın akrabasıdır.
Hakikatte ne ben varım, ne benden başkası. .. zaten sen de ben
Kim ya canım…
Je lis, j'entends le cieı; car le ciel c'est toi-memel
'Okuyorum, okurken Allah'ı duyuyorum; zira sen ondan başkası değilsin!'"
En büyük tesellim aldanmak kapından kovulmak değil…Sen ve bende sakladığın…sevildiğini bilmektir.
Seni seviyorum…
---
Şivesi nâzı edası handesi pek bi-bedel
Gerdeni püskürme benli gözleri gaayet güzel
Sırma kâkül sim gerden zülf tel tel ince bel
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli[1]
İnsanlar aşkın mahiyeti hakkında tam anlamıyla anlaşamadılar.

Üzerinde kafa yordular ve uzun incelemeler yaptılar.

Benim düşünceme göre AŞK, ruhların çeşitli yaratıklar arasında bölünmüş parçalarının birleştirilmesidir. [İbn Hazm El-Endelüsi (Ö. 1064), Güvercin Gerdanlığı]



[1]
Sinemi deldi bugün bir âfeti çâr-pâreli
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli
Çifte benli sim gerdenli güneş ruhsâreli
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli

Kerakke:Erkeklerin Giydiği Gömleğimsi Cübbe
Gülgülî: Gül Renginde Olan

Bir civankaşı sarık sarmış efendim başına
Sürme çekmiş ıtr-ı şâhiler sürünmüş kasma
Şimdi girmiş dahi tahminimde on beş yaşına
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli

Şeh-nişînler zineti âguuşlar pîrâyesi
Dahi bir yıldır yanından aynlah dâyesi
Sevdiğim gönlüm sürura ömrümün ser-mâyesi
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli

Şivesi nâzı edası handesi pek bi-bedel
Gerdeni püskürme benli gözleri gaayet güzel
Sırma kâkül sim gerden zülf tel tel ince bel
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli

Ol perî-rûyun cef â-yı çeşm-i cellâdın demem
Derd-i aşkiyla Nedim'in âh ü feryadın demem
Tarz u tavrın söylesem mâni' değil adm demem
Gül yanaklı gülgülî kerrâkeli mor hareli

VEZNİ:Fâilâtün fâilâtün fâilâtün fâilün





Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar