Print Friendly and PDF

Kendini bilmekten kurtuluş



Evgeny Bagaev

Kendini bilmekten
kurtuluş

MOSKOVA
2008

Evgeny Bagaev

Kendini bilmekten kurtuluş / Evgeny Bagaev ­. - M .: "Ganga" yayınevi, 2008. - 224 s.

Evgeny Bagaev bir psikolog, spor ­ve eğlence jimnastiği öğretmeni, Rus geleneksel kültürü, dövüş sanatları, halk hekimliği ve şifa uzmanı, tıp ve şifa alanında çeşitli patentlerin ve yöntemlerin yazarıdır. Tüm Rusya Geleneksel Halk Tıbbı Uzmanları ve ­Şifacılar Derneği tarafından en iyisi 20. yüzyılın son on yılının Rus şifacısı.

yerleşmiş önyargıları dikkate alma ve kişinin gerçek doğasının farkına varma ­konularına ayrılmıştır ­.

Geniş bir okuyucu yelpazesi için.

İçindekiler

1.     Kendini Tanımanın Büyük Yanılsaması ......................... 5

2.     O halde kendini bilmek nedir? ...................................... 12

3.     Maya, Morok ve Moroka ............................................... 29

4.     Satori ve Zihni Sessizleştirmek ..................................... 47

5.     Anlamın yeniden yorumlanması ................................... 56

6.     Soru nedir? ..................................................................... 59

7.     sadece aşk var ................................................................. 71

8.     kendine hakim ol ............................................................ 74

9.     İş yeri sahibi ................................................................. 113

10.     kişinin kaderini kabul etmesi ..................................... 120

I. Sessizlik, huzur ve tam bir rezalet .................................. 126

12.     Arzuları kontrol etme arzusu ..................................... 135

13.     Bilgi öğretmek ya da ondan kurtulmak ..................... 139

14.     Kendini bilmekten kurtuluş ....................................... 154

15.     Mutluluk ve özgürlük ................................................ 200

16.     Özgürlük ve sevdiklerinizle ilişkiler ......................... 204

17.     İnsanlar neden özgür olmak istemiyor ...................... 212

Bölüm 1

Kendini Bilmenin Büyük Yanılsaması

Son zamanlarda, giderek daha fazla insan kendini tanımaya başlıyor. Kendini tanımanın farklı okulları giderek daha fazla ortaya çıkıyor. ­Ben kendim bundan kaçmadım ve bir zamanlar bu ­okullardan birini kurdum. Hayatta bir şeyler arayan ve anlamaya çalışan pek çok insan kendini tanımaya dalmıştır ­. Bu yüzden, zamanımdaki diğer arayanlarla birlikte, ­bu konuya doğrudan daldım.

Yaklaşık 30 yıldır, kendimi keşfetme konusunda çok çalışıyorum. O zamanlar dedikleri gibi "kendi üzerimde çok çalıştığım" spor bölümündeki derslerle başladı . Bu yüzden yaklaşık ­30 yıl boyunca çeşitli yöntemler kullanarak "çok çalıştım" , ta ki bir gün öyle bir anlayışa gelene kadar ki, kendini ­bilme diye bir şey yoktur. İnsanların genellikle kendini tanıma dediği her şey sadece bir aldatmacadır. Bu Büyük İllüzyondur. En büyük kendini kandırma. Morok. Kendini bilmek yoktur. Ve olamaz.

Ama böyle bir kavram var olduğuna göre, arkasında ne tür bir fenomen olduğunu bulalım mı?

Görünüşe göre, “savaşla kendimi bilmek ­” veya “Kendimi biliyorum” anlamına geliyor. İlk bakışta, bu tamamen anlaşılabilir bir olgudur. Ancak bunun hakkında düşünürseniz, ­belirsizlikler var:

1.   Kim bilecek?

2.    Kimi tanıyor?

Sürece iki kişi dahil olduğundan (bilen ve ­bilinen) ve her ikisi de "Ben" olduğundan, o zaman, ­o sürece çekilmeden önce kimin kim olduğunu anlamak iyi olur.

Kim bilir?

Elbette biliyorum. Ama eğer "Ben" ­en başından beri aynı "Ben" ise, o zaman şu soru ortaya çıkar: Aynı "Ben" neden kendini bilmeye ihtiyaç duyar? Ben benim, burada belirsiz olan ne, bilmek neden gerekli ­? Ve böyle bir bilgi mümkün mü? Bu ­sadece olabilir. Zaten ne olduğunuzu bilmek mümkün mü?

Böyle bir "Ben" değil, birkaç tane varsa, ­belirli bir "Ben" in diğer "Ben" i veya geri kalanını tanıdığı ortaya çıkar. Bundan, "Ben" in kendisini değil, başkalarını veya başka bir şeyi bildiği sonucu çıkar.

Ve sonra doğal olarak en az üç soru ortaya çıkıyor:

1.   “Ben” kimi veya neyi biliyor?

2.   Birkaç "ben" varsa, hangisinin gerçek olduğunu nasıl bilebilirsiniz?

3.   Ve geri kalan, gerçek olmayan "ben" ne anlama geliyor?

"Ben" kendini değil, başkalarını, kim ­ve ne olursa olsun biliyorsa, o zaman bu artık kişinin kendi bilgisi değildir. Birini veya başka bir şeyi bilmektir . Bu kendini bilmek değildir.

“Ben” hâlâ bir ise , o zaman ­kendini nasıl bilebilir?

Bir şeyi veya birini bilmek için en az ikisine ihtiyaç vardır - bilen (özne) ve bilen ­(nesne). Bilinenden belli bir kopukluğa sahip olmanız, dışarıdan bir bakışa ihtiyacınız var. Ama "Ben" bir ise, kendisine dışarıdan nasıl bakabilir? Göz kendini görebilir mi? Bir şekilde ayrılması gerekiyor.

Ve böyle bir bölünme gerçekten var. Ama sadece zihinde var olur. "Ben"in bir parçasını diğerinden ayıran şeye ­Rus kültüründe kişilik denir. Kişilik, erken çocukluk döneminde, yetişkinlerin ­saf, bölünmemiş bir bilinç içinde, küçük bir kişinin vücudunda somutlaştığında, kendisinin ve etrafındaki dünyanın düzenine ilişkin imgeler oluşturmaya başladığında oluşmaya başlar . ­Zamanla, bu görüntüler o kadar çok birikir ki, çocuğun bilincini, ­bilincin geri kalanından tamamen ayırır.

Bu sırada sözde "ben" ayrılığı meydana gelir ­. Tek ve bölünmemiş bir bilinç veya "Ben", "Ben" ve "ben değil", "benim" ve "benim değil" şeklinde bölünmeye başlar.

Bu dünyadaki her şey bilinçtir. Bilincin ayrıldığı anda, bir kişilikle örtüldüğü ortaya çıkan kısmı, ayrılığı ­bir özgürlük kaybı olarak hisseder ve bunun sonucunda sürekli olarak ­bu kişilikten kurtulma ihtiyacı hisseder. İnsan bu özgürleşme ihtiyacını, kendi içinde sürekli olarak var olan bir özgürlük arzusu olarak hisseder ­. Bence insanların kendini tanıma olarak adlandırmaya başladıkları şey, bilinç birliğini yeniden tesis etme arzusudur. Kendini kendin tanıma arzusu.

Ancak bilgi ve özgürleşme tamamen farklı ­şeylerdir.

Rusça'da biliş, belirli bir bilgiye hakim olma süreci olarak anlaşılır ­. Kelimenin tam anlamıyla "bilgi", "tanımak" anlamına gelir. Öte yandan özgürleşme, ­bilginin tamamen zıttı bir süreçtir. Kurtuluş ­bir şey kazanmak değil, bir şey bırakmaktır. Kurtuluş, arınma kavramına benzer ­ve aslında bir şeyin toplanması değil, ­her şeyin salıverilmesidir.

Sanskritçe'de, Eski Rusça'da ve Sanskritçe'de "jnana" gibi görünen "Bilgi" ­, bilgi veya bilgi veya liderlik veya basitçe Veda anlamına gelir. Yönlendirme aynı anda vizyon olarak anlaşılır ­, yani bakmak, gözlemlemek ve aynı zamanda mevcudiyet ve yönlendirmek, yani yönlendiren. Aynı zamanda görmek demektir. Vizyon aynı zamanda ­hem gördüğümüz hem de orada olmayan şeydir: bir hile, bir yanılsama ­, bir pus, bir serap.

Bu açıdan bilgi edinmenin anlamı nedir? Görüyorlarsa, görüyorlarsa, görüyorlarsa, görüyorlarsa nasıl ustalaşabilirler? Bunda usta olamazsın! Sadece kabul edilebilir. O sadece bir fenomen olarak, verili olarak vardır ve öyledir. Kim ustalaşabilir? Fırtınaya, rüzgara, depreme ya da başka bir doğa olayına kim hakim olabilir? Bilgi, diğer herhangi bir fenomen gibi, basitçe vardır. Ona hakim olamazsın, sadece onu kabul edebilir ya da o olabilirsin.

Kim aynı anda hem görebilir hem de davranabilir ve aynı zamanda hem gördüğü hem de olmayan olabilir ­? Bunu ancak Allah yapabilir. İnsan sahiplenebilir mi? Peki bilgi sahibi olunabilir mi?

O zaman kendini bilmenin olmadığı ortaya çıkıyor. Yalnızca özgürleşme ve kişinin bütünlüğünün restorasyonu arzusu vardır. Ve bunun farkındalığı.

Ancak gerçekte, bütünlük ­hiçbir şekilde ihlal edilmez. Sadece bütünlük kaybı yanılsaması var. Kişiliğin içindeki bilinç, kişiliği oluşturan imgelerden yansır ve kendini bu yansımalarda görür. Kendini bu yansımalarla özdeşleştirir ve onları kendisi olarak algılar . ­Ancak yansıma, ona çok benzemesine rağmen, içinde yansıtılan şey değildir. Gökyüzünün sudaki yansıması gökyüzü değildir.­

Sonuç olarak, ­kişilik imgeleriyle çevrili bilinç, ­bu görüntülerin geri kalanını görmeyi bırakır ve kendisini sınırlı olarak algılamaya başlar ­. Ama gerçekten ­sınır yok. Her yerde mevcut olan bilinci hiçbir şekilde sınırlamayan yalnızca görüntüler vardır ­.

Okyanusta ­damla olmaya karar veren bir su damlası gibidir. Ve bir damla haline geldikten sonra kendi sınırlarını hissetmeye başlar. Ve ­bu sınırlamayı hissettikten sonra, özgürlüğün eksikliğini hissetmeye başlar ve güzel bir anda birdenbire ­kendisini baskıcı sınırlamadan kurtarmaya ve özgür olmaya karar verir. Bunu yapmak için kendini ve kendi sınırlarını tanımaya başlar .­

Tüm bilgisi şuna götürür: Nereye baksa kendinden başka bir şey görmez, ­bu da onu şaşkına çevirir. Kafası karıştı. Ne yapacağını bilmiyor. Tamamen tükenmiş, mevcut gerçeklikle yüzleşmeye ­ve her şeyi olduğu gibi kabul etmeye karar verir. Ve tam da ­her şeyi olduğu gibi kabul etmeye karar verdiği anda bir mucize gerçekleşir! Tüm sınırları ortadan kalktı ­ve tüm okyanus oldu. "Ne mutluluk," diye düşündü damla, "ne olduğumu yeniden hissetmek."

Ama okyanusa bir şey mi oldu? İçinde herhangi bir bölünme var mıydı? Bu damla gerçekten okyanustan ayrıldı mı? Tabii ki değil. O okyanustu ve öyle kaldı. Olan her şey onun hayal gücünün bir ürünüydü. Bu zihinde gerçekleşen bir oyundur. Bu Lila - büyük ilahi oyun.

Kendini bilmek nedir? Şu şekilde cevap vereceğim: ­bilginin kendisi, bir insanı hiçbir yere götürmeyen harika bir numaradır. Ancak bu engel aslında ­çok faydalı bir şey olabilir. Bir Zen koanı kadar, çözülemez bir problem kadar, bir elin alkışı kadar faydalıdır.

Kendini bilmenin tamamı, yalnızca tek bir güzel anı anlamak için gereklidir: ­Kendini bilmek diye bir şey yoktur. Sadece kendin olma, kim olduğun arzusu var. Gerçek Benliğinizi yeniden hissetme ve gerçekleştirme arzusu.Zaten ne olduğunuzu bilemezsiniz ­.

Başka bir deyişle, BEN VARIM ama kendini bilmek DEĞİLDİR.

Bu görüşü kabul edersek, hemen birkaç soru ortaya çıkar:

1.   Kendini tanımaya çalıştıklarını sanan insanlar gerçekten ne yapıyor ?­

2.          İçlerinde kim ve ne biliyor?

3.   Bu öz-bilgiden ne elde etmek istiyorlar ­?

Bunlar sizin arayışınız ve kendinizi keşfetmeniz için sorular. Belki bu konuda farklı görüşleriniz vardır . ­Sonuçlara ve cevaplara acele etmeyin ­. Okuduklarınızı düşünün ve belki size tanıdık gelen şeylere farklı bir açıdan bakabilirsiniz .­

Bölüm 2

O halde kendini bilmek nedir?

Bu bölüm, sonraki birçok bölüm gibi, ­bir sohbet şeklinde yazılmıştır . Bu konuşma, seminerlerim sırasında sorulan sorulara ve forumda yaptığım konuşmalardan alıntılara dayanıyordu .­

Bana sorulan sorular italik olarak, onlara verdiğim cevaplar ise direkt olarak yazılmıştır.

KENDİNİ BİLMEKLE İLGİLİ BÜYÜK Yanılsama makalesini okuduktan sonra , ­hemen paylaşmak istediğim polemik havasındaydım .­

Ey büyük ve kudretli Rus dili! Çünkü her şey - ormana gidebilir ve ayrıca yakacak odun için de olabilir. Bence ­bu durum, çok sayıda neolojizm ve eski kelimelerin yeni anlamlarıyla daha da kötüleşiyor ve bu da ­çeşitli sosyal gruplarda yeni anlam ve anlamların ortaya çıkmasına yol açıyor. Rus dilinin eski ve yeni anlamlarının patlayıcı bir karışımı olduğu ortaya çıktı ve birbirimizi anlamak için kelimelerin anlamları üzerinde uzun süre anlaşmanız gerekiyor. Ama sonuçta, karşılıklı anlayış her zaman farklı insanların amaçları için yalan söylemez ­! Çoğu zaman, karşılıklı anlayış oyunları veya örneğin kendini tanıma oyunları, diğer bazı manipülasyonlar için sadece yemdir.

Oldukça doğru.

O zaman bilginin kendisi bir soruyla başlar ve biter: Ben kimim?

Evet, ancak daha kesin olarak, anlayış arayışı veya kişinin gerçek doğasını gerçekleştirme arzusu olarak adlandırılabilir. Kanaatimce, kendini tanıma ile kastedilen şeyi " ­anlama arzusu" veya "kendinin farkında olma arzusu" olarak adlandırırım .­

Bunun advaita yogada favori bir soru olduğunu hatırlıyorum, ancak çok fazla takipçisi yoktu. Ben böyle görüyorum - çünkü bu tür faaliyetler herhangi bir siyasi veya ekonomik kazanç sağlamıyor ­.

Evet kesinlikle. Politika ve gerçekte kim olduğunuza dair farkındalık tamamen farklı şeylerdir.

Bu nedenle, görünüşe göre, kendini tanımakla uğraştığını iddia edenler arasında , ­pek çok amaca ulaşmakla meşgul olan pek çok kişi var . ­Ve sadece çok ­azı kendileri de dahil olmak üzere bilişle meşgul.

Evet, modern toplumda "kendini tanıma" ­, siyasi oyunlar da dahil olmak üzere başka hedeflere ulaşmak için sıklıkla kullanılır. Bu hedefler, örneğin şunlar olabilir: ­para kazanmak veya şöhret ve popülerlik kazanmak veya insanlar üzerinde belirli bir güç kazanmak veya ­gelecekte tekrar şöhret kazanmak için ­kullanılacak olan kendini tanıma kisvesi altında bir tür araştırma yapmak. ­, veya ekonomiyi geliştirmek vb. Ve ­anlama arzusu, en iyi ihtimalle, arka planda durur.

Evet, kişi bilgiye sahip olamaz, ancak bu hayatta genel olarak hiçbir şeye sahip olamaz - hayat onlara harcanabilse de, bunların hepsi bir güçlük veya bir yanılsamadır.

Kesinlikle doğru! Ve pek çok insan hayatını hayalet hayallerinin peşinden koşarak geçirir ama asla onlara ulaşamaz.

Bir kadının olduğunu düşünebilirsin ve o onu alıp bir başkasına gidecek, zenginliğin olduğunu düşünebilirsin ­ama birden onu alıp meteliksiz kalırsın. Bilgi sahiplenilemez, ancak kullanılabilir.

Tıpkı bir kadını hem de serveti kullanabileceğiniz gibi ­.

, anlayışı kullanabileceğini söyleyebilirim ­. Ve anlayışımızı farklı amaçlar için kullanıyoruz . ­Biri bir kadına hakim olmak ve ondan zevk almak için ­, biri iş kurup daha çok kar etmek için, biri de başka bir şey için.

Elbette burada bazı bilgilerin kullanıldığını söyleyebiliriz. Ama kendi başına anlama olmadan bilgi ­hiçbir şey ifade etmez. Onlar sadece boş.

Mutlak bilgiyle çevriliyiz, o ­her yerde ve her yerde, ama bu bilgiyi anlamadan kullanabilir miyiz? Bir insanın gerçekten sahip olabileceği tek şey ­anlayıştır. Ve bu sahiplik yalnızca şarta bağlıdır. Genel olarak, hiçbir şeye sahip değiliz ve sahip olamayız. Sadece olduğumuz kişi olabiliriz.

Eğer SEN HER ŞEY isen, neye sahip olabilirsin? Sadece anlamak onu gerçekleştirmeyi mümkün kılar. Anlayış yoksa, o zaman bir şeye sahipmişsin gibi görünebilir. Ama bu sadece bir görünüş, bir yanılsama, bir güçlük. İnsan kendini rahatsız eder ve kendisi de bu karmaşanın içindedir.

Ama sonuçta, hem şifa hem de dövüş sanatlarını çok iyi biliyordunuz ­.

Hayır, herhangi bir şifa veya dövüş sanatına veya başka bir şeye sahip değilim. Şifa ve dövüş sanatlarının üzerine ­inşa edildiği belirli yasaları ­görmeye ve anlamaya geldim ­. Ben de bu anlayışı işte kullanıyorum. Daha kesin olmak gerekirse, ­bu anlayışı hiç kullanmıyorum. Eskiden kullanırdım ­, daha doğrusu kullandığımı sandım ama artık kullanmıyorum.

Şimdi, hiçbir şey yapmadan sadece izliyorum, her şeyin içinde varım. Yaşam için ihtiyaç duyduğu bazı becerileri edinen ve geliştiren vücut ­, bunları amacını gerçekleştirmek için kullanır. Ama ben hiçbir şey yapmıyorum. Olan her şeyi sadece gözlemliyor ve bundan zevk alıyorum ­ve aynı zamanda huzur içindeyim. Başka hiçbir şey.

Ona sahip olamasanız da: onu satamaz, ipotek edemezsiniz ­ve onu bir sonraki dünyaya da götüremezsiniz.

Bu yüzden hiçbir şeye sahip değilim. Anlayış bir kez ­gerçekleştiğinde, artık kaybolmaz. Vücudun ölümünden sonra bile kalır. Ancak o zaman anlayış olmaktan çıkar ve saf ­farkındalık haline gelir. Bu tam olarak ölümsüzlük veya sonsuz yaşam arayışıdır. Tam anlayış gerçekleştiğinde ­, sonsuzluğa sahipsiniz.

Ve kendinizle ilgili bilginizin açıkça niteliksel bir ­ifadesi var.

Ben de kendimi bileceğimi, kendimle ilgili bir şeyler bileceğimi, bir şeylere sahip olacağımı düşünürdüm. Ancak ­anlayış geldiğinde, tüm dağınık bilgi kayboldu. Bunun yerine, "BEN'İM ve bundan başka hiçbir şey yok" bilgisi ortaya çıktı. Buna sahip olamazsın! Bu sadece olabilir! Görmek, bilmek, anlamak ve her şeyde var olmaktır . ­Listelenenlerle eşzamanlı olarak BU, tam bir HİÇBİR ŞEYDİR, çünkü O, denilebilecek bir şey değildir.

Senin yaptığını herkes yapamaz. "Bilecek kimse yok ­" diyorsunuz ama içinizdeki bir şey idrak ediyor, yani çevredeki alana dökülen bilgiyi kullanmayı öğreniyor. "Işıktan başka bir şey yoktur ­" diyorsun ama bir şey kendisinin ışık olarak farkında!

O, BEN olan tüm bu BİLİNÇ'i görür, anlar ve idrak eder. ­Buna IŞIK veya TANRI da diyebilirsiniz. Bunlar sadece aynı olgunun isimleridir. Anlama arzusu, ­bedene dalmış bilincin, bilincin geri kalanından ayrıldığı andan itibaren başlar . Bu arzu, ­kaybolan bütünlüğü geri getirme arzusu olarak adlandırılabilir . ­Kaybolan bütünlüğü ­geri getirmenin yolu şifa olarak adlandırılır ­. Artık yaygın olarak şifa olarak adlandırılan diğer her şey, ­çoğunlukla bazı hastalıkların tedavisidir.

Ama kendini tanıma okullarına gelince, bu ­ayrı bir konuşma, burada sana katılıyorum, ­kendini tanıma yok ve bunun kendi mantığı var. Pek çok insanın toplandığı yerde ­, çoğu zaman benim yerimi BİZ alır ve bu da daha sonra genellikle başka birinin "ben" inin çıkarlarına hizmet etmeye başlar. Başkasının "Ben"ine hizmet, kendini bilmek değildir. Soru şudur: kendini tanıma kavramı hem ­kendini keşfetmeyi hem de "kendini tanıma okulu" gibi oyunlara katılmayı hangi garip şekilde içerir ­?

, bir kişinin bütünlüğünü, ­anlayışını ve kendi farkındalığını yeniden tesis etme doğal arzusunu ­kullandığını görüyorum . ­Güçlü bir şahsiyet, bu arzuyu kendi amaçları için kullanır ve ­anlayış arayanların önüne kurnaz tuzaklar kurar. Bu tuzaklar tam olarak ­süper şifacıların, süper sihirbazların, okulların ve kendini tanıma kurslarının çeşitli reklamlarıdır.

kendini tanıma iddiasındaki tüm kurumların böyle olduğu anlamına ­gelmez , ancak bunların çok büyük bir kısmının ­, artık moda olan ve tamamen açık olmayan "kendini tanıma" kelimesini arayan insanlar için bir tuzak olarak kullandığını hissediyorum. anlamak ve bütünlüğü kazanmaktır. Kendini tanıma modası, bir falcıyı veya ünlü bir büyücüyü şirkette tutmanın mevcut modasıyla karşılaştırılabilir , böylece o büyük karlar ve işinde iyi şanslar getirir.­

Kendini tanımanın bir kanca olduğu, daha büyük bir şeyin ilk aşaması olduğu, ancak ­Hedef olmadığı konusunda size %100 katılıyorum . Bir kişinin kendisini Tanrı Yolunda engelleyen her şeyden kurtulması için kendini tanıması gerekir . ­Bu Yolun kendisi de bir hile olsa da, çünkü hiçbir yere gitmeye gerek yok.

Evet, kesinlikle haklısın! Hiçbir yere gitmek zorunda değilsin! Tanrı her zaman buradadır! O buradaydı, burada ve ­burada olacak. Ve onu bulmak için hiçbir şey yapmanıza bile gerek yok. Çünkü o her yerdedir. Her yerde - bu, ­ondan başka hiçbir şeyin olmadığı anlamına gelir. Ve eğer O'ndan başka hiçbir şey yoksa ve sen de O'ysan, o zaman sen O'sun. Senden başka bir şey yok! Yapılması gereken tek ­şey bu gerçeğin farkına varmaktır.

Ama kişiliğim henüz bu oyunlardan başka bir şey anlamıyor. Bu nedenle, böyle yaşıyoruz.

Şimdiye kadar, ama bu tür sorularınız olduğuna göre, bir şey sizi onlara yönlendirdi mi? Yani, bu artık doğru değil. Ve bu tam olarak böyle değilse, o zaman artık öyle değil. Sizi bu konuda düşünmeye iten ve yaşam boyunca size sürekli rehberlik eden şeyin ne olduğunu ­gerçekten gördüğünüzde ­, neden bahsettiğimi kesinlikle anlayacaksınız. Ve sonra tüm sorular kuruyacak.

A. burada şöyle diyor: “Kişinin kendisini Tanrı'ya giden Yolda engelleyen her şeyden kurtulabilmesi için kendini tanıması gerekir. Bu Yolun kendisi de bir hile olsa da, çünkü hiçbir yere gitmeye gerek yok.”

Bu vesileyle benim de henüz cevaplayamadığım sorularım var.

- O halde insanı engelleyen nedir?

Nelerden kurtulması gerekiyor?

Ve Tanrı'ya giden bu yol nedir?

“Ama Tanrı'nın kendisine gidecek birine ihtiyacı var; ve neden bir adamın kendisi ona gitmeli?

Ve ne kadar uzaksa, o kadar anlaşılmaz.

olmadığı sürece bunun sürmesi daha anlaşılmaz ­. Ancak herhangi bir yanlış anlaşılma geçicidir. Herhangi bir yanlış anlama, sonunda ­anlayışla sonuçlanır.

Ama sırayla gidelim.

Bir insanı Allah'a giden yolda engelleyen nedir?

Onu engelleyen, kendisi hakkında ne düşündüğü, kimi hissettiği, algıladığı ve fark ettiğidir. Onu durduran tek şey bu ­. Daha fazla engel ve engel yok.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar