Print Friendly and PDF

ÇOCUKLARIN MARUZ KALDIĞI FİZİKSEL İSTİSMAR

 

Yazan: Merbin Joe


     Ev, her insanın kendini güvende hissettiği yerdir. Aile bireylerinin sevgi sıcaklığını hissettiği yer. Veya başka bir deyişle cennet. Ama aynı cennet canlı bir cehenneme dönüştüğünde ne olur? Aynı bakıcılar zalim işkencecilere dönüştüğünde?? Seni koşulsuz seven annen, ciddi bir alkolik olup ihtiyaçlarını karşılamak için seni bir kuruş karşılığında satarsa ​​ne olur? Her zaman örnek aldığın, seni her zaman koruması gereken, sonsuz güvendiğin baban sana cinsel saldırıda bulununca?? Bunlar ele alınması ve konuşulması gereken acı gerçeklerden ve sorunlardan bazılarıdır.

     Her gün, 3 ve 4 yaşlarındaki birçok kız ve erkek çocuğunun kendi aile üyeleri veya kuzenleri, amcaları veya teyzeleri gibi geniş aile üyeleri tarafından vahşice dövüldüğü ve tecavüze uğradığına dair sayısız hikaye okuyoruz. Birçoğu intihar etti, birçoğu kaçtı. ve yanlış ellere geçtiler ve birçoğu bu işkence sonucu öldü.

     Çoğu zaman çocuklar ölüm veya benzeri cezalarla tehdit edildikleri için ağızlarını kapalı tutmak zorunda kalıyorlar. Onlara, başlarına gelen her şeyden kendilerinin sorumlu olduğu hissettiriliyor ve bu yüzden haberin dışarı sızması durumunda herkesin önünde utanacaklarından korkuyorlar. Çocuklar gidecek hiçbir yerleri olmadığından, haklarından ve yardım hatlarından habersiz oldukları için işkencecilerin yanında kalmak zorunda kalıyorlar. Çocuklar çoğu zaman komşularının şüphelenmesi veya kaçması durumunda kurtarılıyor ve şans eseri doğru kişilere ulaşıyor. Günümüzde stres seviyeleri hızla artıyor ve bu, çalışan insanların akıl sağlığını etkiliyor ve çocuklar, kişinin hayal kırıklıklarını gidermenin en kolay yolu olduğundan, fiziksel şiddete yol açıyor.

Babasının dul kalmasının ardından cinsel saldırıya uğrayan bir kızın yazdığı şiiri sizlerle paylaşmak istiyorum. Karısının ölümünden onun sorumlu olduğunu ve onu cezalandırma yönteminin bu olduğunu hissetti. Bu şiir kalbimin tellerini çekti.

SANA GÜVENMİŞTİM

Zeminin gıcırdadığını duyuyorum

Yatak odamın kapısına doğru giderek yaklaşıyorum

Yorganın altına saklanarak sessiz kalmaya çalışıyorum

Beni bulacağını bilsem de

Umarım kalp atışlarımı duymaz.

Ya da Tanrı'nın bu gece beni koruması için dua ettiğimi duy.

Ama bunu yaparken ağlamaya başlıyorum çünkü biliyorum ki

Bu gece o gecelerden biri

Tanrı beni duymadığında,

Bir ağlamaya daha izin verdim

Ve kapı açılıyor,

Koridorun ışığı parlıyor

Ama karanlık ondan yayılıyor,

Çok güçlü

Yüzünde bir gülümseme var

Hiçbir şey onu durduramayacak,

Kendimi bile savunamıyorum

Üzerime çıkıp beni aşağı çekiyor

Ben arkamı dönmeye çalışırken

Beni ağzımı kapatacak şekilde geriye çekiyor

Nefes almaktan çok korkuyorum

Birkaç hafta geçer,

Adımı inlediğini duyuyorum

Evin içinde dolaşırken

Gittikçe yaklaşıyor bana doğru yürüyor

Şimdi o benim yatağımda

Ve o bana dokunmadan önce

Merak ettikçe ağlamaya başlıyorum

Tanrı bu gece nerede?

Bu sefer karşılık veriyorum

Bağırıyorum,

ağlarım

Ama beni susturmanın yolları var.

Tutuşunu gevşetmek için elimden geleni yapıyorum

Beni çok üzüyor ama gitmeme izin vermiyor

HAYIR

Gitmeme izin vermeyecek

Bitirene kadar değil,

Beni orada öylece bırakıyor,

Kaybettiklerimi düşününce

"Özür dilerim" yetmez

Neye mal olduğunun farkında bile değil

Birkaç hafta daha geçiyor

Utanç daha da kötüleşiyor

Söylemeye çok korkuyorum

Bu acıyı saklamak çok zor olsa da,

Günden güne,

O gece kötü davranmış olmalıyım.

Ben yerde yatarken onun yaklaştığını duyuyorum.

Tanrım, her şeyi yapardım

Eğer onu o kapıdan içeri girmekten alıkoyarsan,

Ama öyle yapıyor.

Sonunda gerçekten yalnız olduğumu fark ettim

Beni koruyacak kimse yok

Başıma gelenleri durduracak kimse yok

Onu durduracak kimse yok,

Beni sevecek kimse yok

Bana değer verecek kimse yok

Beni kurtaracak kimse yok

Bu yüzden onu almak için arkama yaslandım.

Ama beni yatağa atıyor

Ve bana en büyük korkularımı yeniden yaşatıyor,

Tam ölmek istediğimde,

Kendimi öldürmek istemiyorum

Sadece ölmek istiyorum

Tanrım, neden beni terk ettin?

Döktüğüm gözyaşlarını görmüyor musun?

Gerçekten cennette misin?

Neden bana yardım edemiyorsun?

Neden beni kurtarmak için koruyucu meleklerini göndermiyorsun?

Daha sonra kendime zarar vereceğim

Beni üzdükten sonra,

Çarşafları lekeleyen bu kan,

Yatağıma karışmış,

Bana şu sözleri hatırlatıyor

Küçük kulübemin içine koyduğunuz resimler.

Hala bana dokunduğunu, beni yakaladığını hissedebiliyorum.

Vücudumu seninkine yaklaştırıyorum,

Soğuk parmaklarının her yanımdaki hissi,

Sürekli yıkamaya çalışıyorum

Yaralı cildimden,

O ilk geceden beri

Hayatımı korku içinde yaşıyorum

Sebebi sensin, çok kolay seviyorum

Neden hiç sevemiyorum

Çünkü sana güvendim

Artık güvenemiyorum

İçimde tuttuğum acı

Hiç bilemeyeceksiniz

Asla anlamayacaklar

Yara izlerim bile görünmeye başlamıyor….

     Bu şiir kalplerinize dokunmadı mı? Kız çocuğunun yaşadığı acı, travma ve korku, fiziksel istismara uğrayan tüm çocuklarda geçerlidir. Çoğu zaman bunun normal olduğunu düşünürler ama okullarındaki cinsellik eğitimi derslerine katıldıklarında başlarına gelenlerin kesinlikle yanlış olduğunu anlarlar. Genç, hassas beyinler sonsuza dek zarar görür, fiziksel yaralar iyileşir ama kalp ve zihindeki yaraların iyileşmesi sonsuza kadar sürer.

     Saat ihtiyacı çocuklar arasında daha fazla farkındalık yaratıyor. Neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda eğitilmeleri gerekiyor. Bu eğitimin verileceği en iyi yer okullardır. Mağdurlara adaletin sağlanması için kanunların daha katı ve sıkı hale getirilmesi gerekiyor. İnsanların bu önemli konuya duyarlı olması gerekiyor. Tüm bu adımlar bu sorunu çözmek için uzun bir yol kat edecek……


https://allinworld99.blogspot.com/2015/04/violence-at-home.html

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar