Print Friendly and PDF

BÜYÜK KAPIDAN BAŞKA NE BEKLENİR



Bâyezid vefat ettikten sonra onu rüyada gördüler ve kendisine:
-          Ne haldesin? diye sordular. Şöyle cevap verdi:
-          Bana: "Ey ihtiyar, ne getirdin?" diye sordular. Dedim ki:
"Bir fakir padişahın kapısına gelince, ne getirdin, demezler, ne istersin diye sorarlar."
Derler ki; Nişabur'da, Irakiyye adında ihtiyar bir kadın vardı. Kapı kapı dolaşır dilencilik ederdi. Öldükten sonra onu rüyada gördüler ve:
-          Ne haldesin? diye sordular. Kocakarı:
- Bana: "Ne getirdin?" dediler. Ben de dedim ki:
"Ah! Bütün hayatım boyunca beni hep, "Allah versin", diye buraya hâvale ederlerdi. Şimdi siz de, "Ne getirdin?" diyorsunuz. (Bu söz üzerine) Cenab-ı Hakk'tan:
"Doğru söyler, ona ilişmeyin", diye hitap geldi.
Kaynak: Nefahatü’l-Üns-EVLİYÂ MENKIBELERİ, Abdurrahman Câmî, Tercüme ve Şerh: Lâmiî Çelebi, hzl: Prof. Dr. Süleyman Uludağ Prof. Dr. Mustafa Kara

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar