Print Friendly and PDF

Kemânî Tatyos Efendi’nin Sözlü ve Enstrümantal 81 Eseri




sıra No.

Eser Adı

Güfte Yazarı

Formu

Makamı

Usûlü

1

A gözüm bakma hevâî sözüne

Belirsiz

Şarkı

Karcığar

Ağır Aksak

2

Açtım yüzünü tal’at-ı dîdârına baktım

Belirsiz

Şarkı

Hüzzam

Curcuna

3

Afet misin ey hüsn-i mücessem bu ne halet

Belirsiz

Şarkı

Sûziııâk

Sengin Semâî

4

Ah cânâ firkatinle sinemi ben dağlarım

Belirsiz

Şarkı

Nihâvend

Ağır  Aksak

5

Akl ü  sabrum gitti mahzun oldum ah

Belirsiz

Şarkı

Isfalıân

Aksak

6

Aşktan hiçbir zaman vazgeçmez uslanmaz gönül

Râsim Paşa

Şarkı

Neveser

Ağır Aksak

7

Ateş-i aşk olmada her dem sebeb berbâdına

Belirsiz

Şarkı

Uşşak

Aksak

8

Atfetme sakın hançer-ı müjganını nâgâh

Belirsiz

Şarkı

Sûzinâk

SenginSemâi

9

Ben çâre ararken dil-i bi-çâreye senden

Belirsiz

Şarkı

Hicâzkâr

Sengin Semâi

10

Beni dil-sir ederken ah visali

Belirsiz

Şarkı

Râst

Aksak

11

Bilmem ki nedendir bana sen hor bakıyorsun

Belirsiz

Şarkı

Râst

Sengin Semai

12

Düsen de neler geçti şu bî-çâre serimden

Belirsiz

Şarkı

Hicaz

Sengin Semai

13

Bir gönlüme bir hâl-i perişanıma baktım

Ahmed Râsim Bey

Şarkı

Râst

Sengin Semâî

14

Cevher-i ruhum musun ey melek

Belirsiz

Şarkı

Sûzinâk

Aksak

15

Bu aksam gün batarken gel

Ahmed Râsim Bey

Şarkı

Uşşak

Aksak

16

Çekimi elimi gayrı bu dünyâ hevesinden

Belirsiz

Şarkı

Hüseynî

Curcuna

17

Çeşm-i cellâdın boyandı girdi artık kanıma

Belirsiz

Şarkı

Râst

Ağır Aksak

18

Çeşm-i cellâdın ne kanlar döktü Kağıthane'de

Belirsiz

Şarkı

Râst

Ağır Aksak

19

Efendim nev-civânımsın

Belirsiz

Şarkı

Sûzinâk

Sengin Semâî

20

Ehl-i aşkın neşvegâhı kûşe-i meyhanedir

Mehmed Salâhi Bey

Şarkı

Kürdihicâzkâr

Ağır- Aksak

21

Gam-zedeyim deva bulmam

Kemâni Tatyos Efendi

Şarkı

Uşşâk

Sofyân

22

Geçtikçe demler sehhârelendi

Belirsiz

Şarkı

Nihâvend

Sengin Semai

23

Gel ela gözlüm elendim yânıma

Belirsiz

Şarkı

Süzinâk

Müsemmen

24

Gönül düştü  yine gülzar-ı zevke

Belirsiz

Şarla

Hüseyni

Curcuna

25

Göz süzüp yan bakışınla yine aldatma beni

Beli siz

Şarkı

Karcığar

Aksak

26

Gözüm hasretle giryandır

Belirsiz

Şarkı

Hüzzâm

Aksak

27

Güldün eğlendin perişan hâl ü kal'imle bugün

Ahmed Râsim Bey

Şarla

Karcığar

Ağır Aksak

28

Gülmek yaraşır gül yüzüne ey gül-i cânım

Beliısız

Şarla

Süzinâk

Sengin Semai

29

Gülşen-i zevk-ı hayattan şimdi mechûrlardanız

Bela siz

Şarkı

Hicaz

Ağır Aksak

30

Güzelim gözlüğünü çeşnime tak

Belirsiz

Şarkı

Süzinâk

Aksak

31

Hasretinle gün be gün olmakta hâlim alı beter

Bela siz

Şarkı

Süzinâk

Curcuna

32

Hâtıram rahatsız etmezse seni

Belirsiz

Şarkı

Karcığar

Curcuna

33

Hoş geçen eyyamı cânâ her nefes ah özlerim

Belirsiz

Şarkı

Kürdilihicâzkâr

Aksak

34

İftirâk-ı cân kederinle senin ev gül beden

Belirsiz

Şarkı

Râst

Ağır Aksak

35

İhtiyarlık bahsi hiçtir ölse uslanmaz gönül

Belirsiz

Şarkı

Nihâvend

Aksak

36

İltiyâm-ı zahnı-ı aşka ah doktor çâresi

Belirsiz

Şarkı

Kürdilihicazkar

Aksak

37

Kemend-i zülf esîr-i zülf-i yâr oldum

Belirsiz

Şarkı

Karcığar

Aksak

38

Mâni oluyor İlâhım takrire lıicabıın

Nigâr Osman Hanım

Şaıkı

Hicâzkâr

Curcuna

39

Mâvi atlaslar giyersin

Belirsiz

Şarkı

Râst

Türk Aksağı

40

Meftun-ı gönül oldu o şahane nigâlını

Belirsiz

Şaıkı

Nilıâvend

Sengin Semai

41

Meskenim kuşe-i zillet olalı şanı ü seher

Belirsiz

Şarkı

Hüseynî

Ağır Aksak

42

Mey-i la'linle dilmestâne olsun

Belirsiz

Şarkı

Râst

Curcuna

43

Nail-i vuslat olan zillet-i dünyâ bilmez

Belirsiz

Şarkı

Uşşak

Müsemmen

44

Nev-bahâr-ı de in- içinde hamız gül mü olur

Belirsiz

Şarkı

Hicâz

Aksak

45

Neydi maksudun senin bu hâle koymaktan beni

Belirsiz

Şarkı

Hicaz

Aksak

46

Nice fery ad etmeyim zâlim aşk senden

Belirsiz

Kanto

Evç Mâye

Curcuna

47

Niye mahzun duruyorsun bana söyle meleğim

Belirsiz

Şarkı

Kürdilihicâzkâr

Aksak

48

O mahitabı aceb gösterir mi bana felek

Belirsiz

Beste

Karcığar

Zencîr

49

Ol kadar ağlattın ki gülmek bana oldu haram

Belirsiz

Şarkı

Uşşak

Ağır  Aksak

50

Pek cüda düştüm gönlümden ah

Belirsiz

Şarkı

Hüseynî

Belirsiz

51

Ölürüm terk edemem ev gül-i nevreste seni

Belirsiz

Şarkı

Hüseynî

Curcuna

52

Rahim yok bir yâre düştüm el aman gonce-dehen

Belirsiz

Şarkı

Uşşak

Ağır Aksak

53

Ruhum musun ey ruh-i safâ-bahş-ı cihanın

Belirsiz

Şarkı

Uşşak

Türk Aksağı

54

Sâki'-i bezm-i elest-i ruh iken şîrîn-guvâr

Râsim Paşa

Şarkı

Hüseym

Düyek

55

Sevdi bit şuh-i cihanı kim gönül

Belirsiz

Şarkı

Şehnaz

Devr-i Hindi

56

Sohbetinle hoş geçen eyyamı cânâ özlerim

Belirsiz

Şarkı

Kürdilihicâzkâr

Ağır  Aksak

57

Söyle ey çeşnı-i ela sen nur-i îmânım mısın

Belirsiz

Şarkı

Karcığar

Ağır Aksak

58

Sûzinâk-ı âteş-i gam yetiş feryada gel

Belirsiz

Şarkı

Sûzinâk

Aksak

59

Suznâk-i fasl-ı aşkı söylevim dinle yeler

Ahmed Râsim Bey

Şarkı

Süzinâk

Ağır Aksak

60

Şöhre t-i hüsnünle alem dem-güzâr

Belirsiz

Şarkı

Isfahan

Aksak

61

Şu mahzun gönlümü yâr şâd eşleşin

Belirsiz

Şarkı

Hicaz

Curcuna

62

Tağyir olunmuş sanki he vasi

Belirsiz

Şarkı

Müstear

Türk Aksağı

63

Tır-i çcsmin tâ cigergâhmıda hançerler vurur

Yusuf Kenan Bey

Şarkı

Hicâzkâr

Ağır  Aksak

64

Uyandı bahtını etmem artık şelıvâ felekten

Belirsiz

Şarkı

Muhayyer

Sengin Semâî

65

Ye's ü mâtem-hânedir şimdengerü âlem bana

Belirsiz

Şarla

Hicâzkâr

Belirsiz

66

Yok mudur ey mâlı-peyker zerre insafın bana

Yusuf Kenan Bey

Şarkı

Hicâzkâr

Türk Aksağı

67

Bestenigâr Peşrevi

Yok

Peşrev

Bestenigâr

Fahte

68

Hüseynî Peşrevi

Yok

Peşrev

Hüseyni

Fahte

69

Karcığar Peşrevi

Yok

Peşrev

Karcığar

Çifte Düyek

70

Kürdilîhicâzkâr Peşrevi

Yok

Peşrev

Kürdilihicâzkâr

Devr-i Kebîr

71

Rast Peşrevi

Yok

Peşrev

Rast

Düyek

72

Süzinâk Peşrevi

Yok

Peşrev

Sûzinâk

Çeııber

73

Uşşak Peşrevi

Yok

Peşrev

Uşşak

Devr-i Kebîr

74

Hüseynî Saz Semaisi

Yok

Saz Semaisi

Hüseym

Aksak Semai

75

Hüseynî-Aşîrân Saz Semaisi

Yok

Saz Semaisi

Hüseyin-Aşırân

-Aksak Semai

76

Karcığar Saz Semaîsi

Yok

Saz  Semaîsi

Karcığar

Aksak Semâî

77

Kürdîli hicâzkâr Saz Semaîsi

Yok

Saz Semaîsi

Kürdili hicâzkâr

Aksak Semai

78

Rast Saz Semaîsi

Yok

Saz Semaisi

Rast

Aksak Semâî

79

Sûzinâk Saz Semaîsi

Yok

Saz Semaisi

Sûzinâk

Aksak Semâî

80

Uşşak Saz Semaîsi

Yok

Saz Semaîsi

Uşşak

Aksak Semâî

81

Hüzzâm Taksimi

Yok

Taksim

Hüzzâm

Serbest

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar