Print Friendly and PDF

Türkçede Sevgi Sözleri



Semiha Cemâl sevgiyi tarif ediyor.
 “Aşk beni ârif etti, inceltti, zarif etti./Ben aşkı bilmez idim, içerim târif etti”
----
a deli,    abacığım,   abla,   ablacığım,   acım,    acımasız,   adını geceden alan gecelerin kızı,    ağa,   ağabey,   ağabeyciğim,    ağacığım,    ağalarım,    ah,   al atlım benim,   ahret kardaşım,    ahretliğim,    ahretlik,   ahu bakışlı,    ak bahtım,   alevim,  Allah’ın delisi,  Allah’ın gizli dostu,   altın madenim,   altun tenlim,   amcacığım,    amcam,   anam,    anne,     anneciğim,    arkadaş,   arkadaşım,   arslanım,   aslan,    aslan delikanlı,    aslan parçaları,   aslan sevgilisi,   aslanım,   Aslı’m,   âşıkların piri,    aşkım,    aşkımın aşkı,    aşkımın sultanı,   aşkın efendisi,    aşkın sesi,   nefesi,    aşüfte,    atam,    ateşin oynaşı,    ay yüzlü,   ayaz gecelerde kucağını yorgan edindiğim annem,   ayım,    ayın ondördü,   aynalı kızım,    azizim,    azla yetinişim,    babacığım,    babalığım,   babayiğidim,    babayiğitler,   babilom,    bacanak,    bacı,    bacım,   bal gözlüm,    baldızım,    balım,    ballı kızım,    başım tahtı,    başımın belası,    başımın sarhoşluğu,   başımın tacı,    bebeğim,    bebek,   bebuşka,    belalar mübareği,    benim arslan kardeşim,    benim canımdan çok sevdiğim,    benim devletim,    benim gönlüm ışığı Zümrüdüankam,    benim gülyüzlü sunam,    benim ibtidam,   benim kalbimin zikri sevgili,    benim kınalı kuzuma,    benim kokanam murabiye,   benim malim menalim,   benim merhametli anneciğim,    benim nehir sevgilim,    benim özlü oğul muştusu yeğenim,   benim sarı çiçeğim,    benim sevgili dalgınım,    benim tatlı canım,    benim ülkem,    benim yavrumun yavrusu,    benim yiğit evladım,    benim yolcum,   benim yolum,   benim yoluna dünyaları serdiğim beyefendim,    benim zavallı dadıcığım,   benzetmelerim,    beşinci mevsimim,    bey,   beyba,    beybaba,   beybabacığım,   beyciğim,    beyefendi oğlum,    beyefendiciğim,   beyim,   beyzadem,    bimarım,    bir adım gelene on adım gidişim,    birader,   biriciğim,    biricik paşam efendim,    birtaneciğim,    birtanem,    bozkır çiçeği,   bozkırın canbaharı,    bozkırın ışığı,   böceğim,   bütün hüznümü biriktirdiğim yegâne aşkım benim,    büyükbabacığım,   can,    can anası,    can babam,    can karam benim,    can suyum,can yoldaşlarım,    cananım,   cancağızım,    candan tatlı malhun’um,    canım,    canım ablam,    canım ustacığım,   canımın can paresi,    canımın canı,    canımın içi,   canikom,    canlar,   canlarım,    canparem,   cemkom,    cemre bakışlıma,    cemrem,    cennet çiçeğim,    cennet kuşu,   ceylan,    ceylan gözlüm,    ceylanım,   cici anne,    cici düzenbaz,    cicilerin cicisi,    cicim,   ciğer köşem,   ciğerim,    ciğerimin köşesi,   ciğerparem,   cin ışığı oğlum,    cism-i lâtif,   civanım,   çalıkuşum,   çapkın,   çapkınım,   çığlıksız uyanılan düşüm,çılgınım,    çiçeğim,   çilem,    çocuğum,,   çocuk,    çocuklarım,    çoğa göz dikmeyişimsin,    çöl çiçeği,   dadıcığım,   dağ lalesi,   dayı,   dayıcığım,    dayım,    dayıoğlu,    dedeciğim,    dedem,    definem,    delikanlı,   delişmen sultanım,    dert ortağım,   didinmelerimin ve arzumun sonu,    dilber,   dilberim,   dilim,    dinim,   doğuştan sürmelim,    doktorcuğum,    dolunay,   dostlar,   dostum,,   dudu dilli,    dünya güzelim,    dünya ışığım,    dünya sarrafı,    dünyanın en güzel çiçeği,    dünyanın yakışığı,   âlemlerin ışığı oğul,    dünyanın zarifi,    efendi,,   efendiciğim,efendim,efendizadem,   ekselans,   elime doğup kucağımda büyüyenim,    elmas kızım,    elmascağızım,   elmasım,   emmoğlu,    en derin kuyusunda kalbolduğum ey,    enişteciğim,   eniştem,    erenler,   erkeğim,    esenliğim,   esmerim,   eşkıya,    evim,   evladım,    evlat,    evlatçığım,   evlatlarım,    ey âşık,    ey benim kalbim oğul,    ey dost,    ey gözleri görmediğimiz denizler kadar derin şefkatiyle içimizi ısıtan baba,    ey kalbimle seven,   ey kalbiyle sevdiğim,    ey meh,   ey varlığımızın kutsal ışığı,    ey vefalı,ey vefalı yâr,    fındık fıstık,   fındıkkurdu,    fidan boylu,   dal halil,    gece bakışlı ve gece kokuşlu Leylâ,   gecelerin hakimi,   gözyaşlarımın pınarı efendim,   gecenin üzgün çiçeği,    gelinciğim,  gelincik,   gelinim,  gençliğimsin,   gizli bahçelerden geçen yeşillerin ıslak çoğulluğu,   gonca ağızlı,   gonca dudaklım,   gonca-i gülüm,    gönlüm bahtı,    gönlüm sevinci,   gönlümün aydınlığı,   gönlümün neşesi,   gönül sultanım,    gönül verip sevdiğim,    gönül yâri,    gönüldeş,    gönüldeşim,    gözbebeğim,    gözlerimle gören ey,   ey gözleriyle gördüğüm,   gözüm,    gözüm açıp gördüğüm,    gözümün ışığı,    gözümün nuru,   gözümün,   gönlümün nuru,    gözümüzün bebeği,   gözünü sevdiğim,    gücüm kaynağı,    gül,    gül yanaklım,gül yüzlü,    gülbeşeker,   gülüm,    gümüş bedenlim,    gün görmemişim,    güneş yüzlü,   güneşim,   güvercin topuklu,   güvercinim,   güzel,    güzel eltim,    güzel eşim,    güzel perim,    güzel yengem,    güzelim,    güzeller güzeli,   hain,    hakikatsiz,   halacığım,    halkım,    hanım,    hanımcığım,   hanımefendiciğim,    hanzadem,    hararetim,    has konuğum,    hasbam,   haspa,   hasretim,    hastam,    haşmetlû hakanım,   hatun,,   hatunum,   hayalim,   hayat arkadaşım,    hayatım,    hayatımın nuru,    hayvan,   hazinem,    hazretim,    hemşerim,    hemşireciğim,    hemşirem,   her iki âlemin sarrafı,   her şeyde imdadıma koşanım,   hercai menekşem,   hergele,   herkesi olduğu gibi kabul edişimsin,    hicranım,   hilal kaşlım,   horozum,   hoş geçimlim,    hülyalı kızım,   hülyam,  hünkârım,    hüzünlerim,    ırmağım,   içimdeki yıldızlar mütercimi,    içimin yangını,    iki gözüm,    iki gözümün bebeği,    iki gözümün bir çiçeği,    iki gözümün elifi,    iman yoldaşlarım,   imanım,    inatçı hain,    incikar tanesi,   incim,    insafsız,    ipekböceği,   kadersizim,    kadıncığım,   kadınım,   kâfir,    kalbim,    kalbimin şahı,    kanaryam,   kankardaşım,    kapanmayan avuç içimsin,    kara gözlüm,    karanlığım,   karayazılım,    kardelen,   kardeş,   kardeşçiğim,    kardeşim,    karıcığım,   karıcık,    kavuşamadığım,   kavuşmaya doyamadığım,    kaymağım,   kaymak,    kederim,   kediciğim,    keklik sekişli,    kelebeğim,    kerata,    kıymetlim,    kız,    kızcağız,   kızcağızım,    kızım,   Kleopatr,   koca bebek,    kocacığım,   koçyiğitler,    konuşan ağacım,   koruyucu meleğim,    köftehor,   kraliçem,    kuçkam,    kulağım,   kumrum,    kurban,   kurban olduğum,    kurtlarım,   kuzucuğum,    kuzum,   kuzum annecik,    küçüğüm,    küçüğüm,   küçük,   lisan hacmince vasıfladığım vasıfım,    lokumum,    lügatim,    mabedim,    mânâ âleminin incisi,    masal uykulu kızım,   maskara,   maşukum,    matmazel,    maymuncuğum,    meleğim,    melek,   melek dadıcığım,    memleketim,   menekşe kokusunun bahar sevinci,   merhametsiz,   mıknatıs topu kızım,   Mısr’ın yorgun ve siyah gülü,    mini mini siyah mücevher,   mini miniciğim,    minik kuşum,    mirim,   muhabbeti kolay giyilir libas olmayan,   muradım,    mürüvetlim,   narçiçeçiğim,   nazlı çiçeğim,   nergis efendim,   neşem,    Nil’in sularına dökülmüş kandillerin aydınlığı,   nineciğim,   nişanlım,    nonoş anneciğim,    nur çiçeğim,   nur-ı didem,   nuri aynım,   nuruaynım,   nurum,   obamızın şenliği,   ocağım,   oğlum,   oğul,    oğulcuğum,   oğullarım,    okyanusum,   on sekiz bin âlemin kendisi olan,    ölü olmayan kuşlarım benim,    ömrüm,   ömrümün baharı,    ömrümün münferit bir şukufesi,    övüncüm,   pamuk kızım,    paşalar paşası,    paşam,   perili kızım,    peygamber terim,   pırlantam,   pirim,   prensesim,   Rabbim,    rehberim,   ruhum,    ruhurevanım,    rûyı mahım,    rüyam,   rüyamın tabiri,    rüzgârlı kızım,    safdil haydudum,   saki,    sanatım,    selvi boylu,   selvi boylum,    serçecik,    sertaçım,    servetim,    sesi bana gelmeyen,   sesim ona gitmeyen ey,   sevdiceğim,   sevdiğim,   sevgili,   sevgili ayıcıklarım,   sevgili budalam,    sevgili konuğum,    sevgili kuzenim,    sevgili prensim,    sevgili sıpacığım,    sevgili zevcim,    sevgilim,    sevincim,   sılam,   sincabım,   sözcüklerim,    sözü,   özü tatlı kumral abdalım,    sularıma dökülen karanlık,   sultanım,   sunam,    sümbül efendim,   sümbül kokuşlu,    sürmelim,   sütnineciğim,    sütten kesimli bebeklerin merhamet umudu,   şahbazlarım,   şahım,   şahinim,   şef,    şehzadem,    şeker ablacığım,    şekerim,   şekerparem,    şemsim,    şerbetli kızım,    şeytan,   şeytan kraliçem,    şükrüm ve inşirahım olan sevgili,    tanrı armağanım,   tatlı sözler eden bilge,    tatlı sözlüm,   tatlım,   tavşan,    tekrirlerim,    teyzeciğim,    tezatlarım,   tontonum,   torunum,    tosunum,    toy,   tövbemi bozan,   ulan,   umudum,   umutların umudu,    ustacığım,   ustam,    uzak diyarlarda ruhunu soluduğum aşk-ı sevdam,    ülkem,    üstadım,    üstat,    vahayı terk edip çölün rahmetine düşen defterim,   vahşi gecelerin tatlı yasemeni,    valideciğim,    varım yoğum,   varlığım,    varlığımın sebebi,    vatanım,    vatanımsın,   vefalım,    vefasız,   velinimetim,   velinimetzadem,    yağmur çiçeğim,    yağmurum,   yağmurun sevgilisi,    yakutum,    Yaradan’dan ötürü yaradılanı sevişim,    yaralım,    yaramaz,   yaraşığım,    yârenim,   yârim,    yasemen efendim,   yaşama sevincim,    yavru,   yavru kuşum,   yavrucağım,    yavrucuğum,    yavrular,   yavrum,    yediverenim,   yeğenim,   yengeciğim,   yıldız gözlüm,yıldızım,   yiğidim,    yiğit,    yiğit karısı,    yoklarımı örten aydınlık,    yolcu,   yolcular,    yoldaşım,   yolumu vuran,   yolumun ışığı,    yoluna dünyaları serdiğim beyefendim,    yumurcak,   yücelerde beslenen hüma yavrusu,    zalim,   Zümrüdüankam,    zümrütüm,    



Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar