Print Friendly and PDF

Seçili




“İyi insan olmak istersek en evvel fena insan olduğumu­za inanmalıyız!”

"Alemi seninle gördüğüm halde seni görmeyeyim? Bu, bana layık mı? Seni arayan ben değilim. Kim olduğunu yazık ki anlamıyorsun?

Gönlümün içindeki ve dışımdaki hep odur. Tenimdeki can, damar ve kan hep odur. Orada küfür ve iman nasıl yer edebilir ki vücudum misalsizdir; misal ise yine odur."

'Dünyayı seninle, gördüğüm halde seni görmeyeyim? Bu bana layık mıdır?' "

O Hak âşığı...

O senin mi önünde eğildi sanıyorsun?

Sana mı teşekkür etti?

Sen vesile oldun, Hakk'a secde etti.

"'Kün' diyen de biziz 'feyekun' da! "

"Ol" diyende "olanda" biziz.

"Sevgilim!

ayaklarına yüz sürüp

güzelliğini göklere çıkaran

ben bir âşığım, Allah'ın divanesiyim;

sen de canımın canı, ruhumun içisin”

"Gönül Allah'ın Kâbe'sidir, bu Kâbe'yi çul ve çuvalla örtmek hürmetsizlik olur. Suretin sirete uymasında mahzur değil, fayda vardır.

Cenabı Hakk'a, mahbubu olan Peygamberimizden yakın kim tasavvur edilebilir?

"Kuyunun yanına dikildikleri halde su çekenlerin atıfetinden mahrum sararmış yapraklı zambaklar, susamlar gibi kuruyup kavrulmaya yüz tutan o mahluklara nasıl acınmaz! "

"'Ben dudaklarımı senin ismini söylesin de işiteyim, dinleyeyim diye açıp kapıyorum. Dudaklarının rayihasını çimende buluyorum, teninin rengini lale ve yaseminde seyrediyorum.'

İnsan aşık olunca sevgilisinin ismini kendi ağzından işitmeye can atar.

Biz esrar-i ilahi hazinesiyiz. Biz inciler dolu, ucu bucağı bulunmaz deniziz! Hayır! Biz ne hazineyiz, ne de deniziz; bir avuç topraktık, gönül olduk.

Gönlüme gel! Gönlüm iki cihanın ikisi ve kainata nur salan kaynağın ta kendisidir."

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar