Print Friendly and PDF

Çevremizin Bizdeki Bağı



Geleneğinin vurguladığı şekliyle şiirsel cümleler ve hikâyelerle birbiriyle ilişkilendirilen metaforlar, soyut kavramlardan farklı yapılanmış iddialarla imgeler ve olaylarla içten bir ilişkiyi koruruz. Yani birçok yerli halkın ritüel takvimleri geri gelen kuşların ötüşü, belli bitkilerin çiçek açışı, güneşin hareketleri ve ayın geçirdiği değişiklikler gibi doğal olaylarla titiz bir eşgüdüme göre hazırlanmıştır…Çünkü insanlar, yaşadıkları yer ve orada yaşayan varlıkların tamamıyla aralarında çok sıkı tinsel bir bağı görür. Ancak insan ister ki, tabiat emredilmeli, itaat ettirilmelidir. Unutulmamalı tabiatı kontrol edebilmek için onu anlamak gerekir. Eğer ki, istediğimiz sonuçları elde etmek istiyorsak, doğada işleyen nedenleri bilmeliyiz. İnsanın evrendeki yeri evrenin bütününe hâkim olmaktır. Bencil insan kendini tabiatın lütfuna, insafına bırakmak istemez. Tam tersine, doğanın insanın emrinde olmasın ister. Nedense bir türlü bu olmayacaktır. Tabiat yaratıcının sınırsız giysisi olarak aşkın Varlığın/gerçekliğin birer temsili olmaları bağlamında kutsal olana transfer olmuştur. Bir bakımdan “kutsal, kutsal olmayan gerçekle özdeşleşerek, tüm yaradılışı aşmak ve kutsanmak ister. Başarısızlığı onu yokluğa doğru götürürken inancında ya var olur, veya yok olur. Tek sebebi bağın kopuşudur. Yani kendini bağımsız kılarak arzu ettiği krallığına kavuşmadığı için.
Ali Emiri

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar