Print Friendly and PDF

Leyli


U geşte çü hâk-ı râh-ı Leyli
Leyli be-sereş keşid zelili
O Leyla‘nın yolunun toprağı olmuş, Leyla başına bu rezilliği getirmiş.
**
Leyli ki be-ışk-ı u esirem
An bih ki ez u kenâre girem
Aşkına esir olduğum Leyla'dan uzak durmam daha iyidir.
**
Ey bâd-ı sabâ eger seher-gâh
Arifi tû be-men zi-bü-yi Leyli
Ey saba rüzgârı eğer seher vakti Leyla'nın kokusunu bana getirirsen
**
Ez-âb-ı dü çeşm-imen Hodâyâ
Pür kon tü şebi şabü-yi Leyli
Ey Allahım iki gözümün suyla, bir gece Leyla'nın testisini doldur.
**
Leyli be-misl-i çü pertev-i mâh
Mecnûn u hezârnâle vü âh
Leyla ışık saçan ayını nur gibi, Mecnun ise binlerce ah çekmekte ve inlemektedir.
**
Ey mâlik-i berr u bahr-i câlem
 Leyli tu be-fazl-ı hod nigeh-dâr
 Yerlerin ve denizlerin sahibi (Allah) Leyla'yı kendi faziletinle koru.
**
Leyli be-dilem nihâde dâği
Can geşte zaıfu ten çü zâği
Leyla gönlüme bir yanık yarası bıraktı, canım halsiz kaldı ve vücudum kargaya
**
Leyli ki mülk-i ruheş ne-bined
Key ber-ser-i hâk-ı men neşined
Yüzünü padişaha göstermeyen Leyla, benim mezarıma gelir mi?
**
Leyli sünbül eğer tu huri
Hâhem zi-tû men hemişe düri
Leyla! Sen peri kadar bile güzel olsan, benim senden bana uzak olmaktan başka isteğim yok
**
Leyli çü çerâğ-ı hod ber-efrüht
Şad hırmen-i Kakl u dın-i men süht
Leyla kendi ışığını yaktı, benim aklımı ve dinimi benden aldı
**
Leyli zi-cemâl u hüsn u hübi
Men her çe be-küyem ân tü hesti
Leyla sen iyilikten ve güzellikten ben ne diyorsam, o'sun
**
Tâ dûrşodem zi-kü-yi Leyli
Ez-dıde-i men be-refte seyli
Leyla'dan uzaklaştıktan sonra, benim gözlerimden seller akıyor

“Bir kentteyim susuzum
Ellerin bana/ Leylâ

Dar kuyuda Yusuf’um
Gözlerin bana/ Leylâ

Ben göklere mecnûnum
Yolların bana/ Leylâ

Hep kapalı kapılar
Gül yüzün bana/ Leylâ

Ah demek mümkün değil
Dillerin bana/ Leylâ

Sabır sevda Ya Rabbî
Bu kalem bana/ Leylâ”
Hasan Akay

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar