Print Friendly and PDF

Ehl-i Beyt’im




Rasülüllâh salla'llâhü aleyhi ve sellem buyurdular…
“Sizi nimetleriyle rızıklandırdığından dolayı Allah’ı seviniz. Allah’ı sevdiğinizden dolayı beni, beni sevdiğinizden dolayı da Ehl-i Beyt’imi seviniz.”1 
“Hiçbir kimse beni kendisinden daha fazla sevmediği müddetçe gerçek iman sahibi olamaz. Böylece de ehlimi de kendi ehlinden, beni de kendinden daha çok sever.”2
“Çocuklarınızı üç hasletle terbiye ediniz. Bunlar Peygamber sevgisi, Ehl-i Beyt sevgisi ve Kur’an öğretimi.”3
“Âl-i Muhammed, ilmin kaynağı ve rahmetin aslıdır.”4
“Rasülüllâh salla'llâhü aleyhi ve sellemin akrabalarından birisi gelince Kureyş’ten olan insanlar sözlerini kesiyorlar ve yüzlerini ekşitiyorlardı. Bu durum Rasulüllaha’a haber verilince, çok kızdı, yüzü kızardı, alnı terledi ve şöyle dedi: Nefsim kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki akrabalarımı, Allah ve Resulü için sevmeyen kimsenin kalbine iman girmez.”5
“Bana nesebim ve yakınlarım hususunda eziyet eden kavme ne oluyor? Dikkat edin nesebime ve yakınlarıma eziyet eden bana, bana eziyet eden de Allah’a eziyet etmiş olur.”6
“Yemen seferi dönüşü Hz. Ali’yi Rasülüllâh salla'llâhü aleyhi ve selleme şikâyet etmişlerdi. Hz. Peygamber: “Bana eziyet ettiniz” dedi. Onlar: “sana eziyet etmekten Allah’a sığınırız” deyince, “kim Ali’ye eziyet ederse, bana eziyet etmiş olur” buyurdu.7
“Kim Allah’ı severse Kuran’ı sever, kim Kuran'ı severse beni sever. Kim de beni severse ashabımı ve akrabalarımı sever.”8 
“Biz Ehl-i Beyt’i ancak mü’min olanlar sever. Şaki ve münafık olanlar sevmez.”9
 “Nefsim kudret elinde olan Allah’a yemin olsun ki, biz Ehl-i Beyt’e ancak Cehennem’e girecek olanlar buğzeder.” 10
“Itretime buğzedenlere karşı Allah’ın gazabı şiddetli olur.” 11
 “Kıyamet Günü’nde ilk olarak Ehl-i Beytim’e şefaat edeceğim. Ondan sonra yakınlarıma ve Kureyş’e, sonra Ensar’a sonra yemen ehlinden iman edenlere, sonra diğer Araplara, sonra da Arap olmayanlara. Kime önce şefaat etmişsem o daha faziletlidir.” 12
“Sizin en hayırlınız benden sonra ehlime en hayırlı olanınızdır.”13
“Rabbimden, evlendiğim eşlerimin Cennet’te benimle birlikte olmalarını istedim, bunu bana verdi.”14
“Kim beni, Hasan ve Hüseyin’i, onların annesini ve babasını severse kıyamet gününde ben onunla birlikte olurum.” 15
“Yıldızlar yeryüzündekiler için birer emandırlar. Ehl-i Beyt’im ise ihtilaflara karşı ümmetim için birer emandırlar.” 16
“Benim nesebim ve sebebim hariç tüm nesep ve sebepler kıyamet gününde kesilecektir.”17

(alıntı)


1.       Hâkim, Müstedrek, 3, 150
2.         Heytemi, Savaikul Muhrika, 2, 495
3.       Heytemi, age., 2, 496
4.         Belazüri, Ensab, 2, 385
5.         Hâkim, Müstedrek, 4, 75
6.         Heytemi, Savaikul Muhrika, 2, 497
7.       İbn Hanbel, Müsned, 3, 483
8.       Heytemi, Savaikul Muhrika, 2, 499
9.       Muhibbüddin et-Taberi, Zehairul Ukba, 18
10.     Hâkim, Müstedrek, 4, 252
11.     Heytemi, Savaikul Muhrika, 2, 543
12.      İbn Hanbel, Müsnedü Ehli’l- Beyt, 7
13.     Hâkim, Müstedrek, 3, 311
14.       Hâkim, Müstedrek, 3, 137
15.     Tirmizi, Menakıb, 21
16.        Firuzabadi, Fedailül hamse, 2, 67
17.       Firuzabadi, Fedailül hamse, 2, 69

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar