ALLAH TEÂLÂ KISKANÇTIR
Ebû
Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Hz. Rasûlu'llâh
salla’llâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
Buhârî,
Nikâh 107; Müslim, Tevbe 36. Ayrıca bk. Tirmizî, Radâ 4
Kıskançlık
anlamına gelen “gayret” kelimesi, Allah Teâlâ’ya nisbet edilince, “kullarına
merhamet etmesi ve saadetlerini dilemesi” anlaşılır. Nitekim Müslim’in
rivayet ettiği bir başka hadiste bu durum şöylece açıklanmıştır:
(Müslim, Tevbe 33).
Allah'a
nisbet edilen kıskançlığa gelince: Bu hususta Hattâbî der ki:
"Allah
hakkında kıskançlığın ne olduğunu en iyi açıklayan şey meali verilen Ebû
Hureyre hadisidir."
Çünkü
orada; "Allah'ın kıskanması, mü'minin
Allah'ın haram ettiği şeyi yapmasıdır."
denir. Kadi İyaz der ki:
"Allah
hakkında gayretin, onu yapanın hâlini değiştirdiğine işaret olması da
muhtemeldir. Dendi ki, asıl itibariyle gayret, hamiyet ve izzeti nefisdir. Bu
tarif, "gayret"i tegayyürün gerektirdiği şeyle tefsir etmektir,
böylece gadaba râci olur. Cenâb-ı Hak, Kitab'ında gadab ve rıza'yı kendi
nefsine nisbet etmiştir."
Muhyiddin
İbn Arabî der ki:
"Tegayyürün Allah hakkında muhal
olduğu kat'î delille sabittir. Öyleyse lâzımı ile tevili gerekir. Onun lâzıımı
ise "vaîd"dir ve faile ceza verilmesidir."
Bu manada "Allâh'ım!
Yalnız Sana ibâdet ederiz, ancak Sen'den yardım isteriz"
Demek ki:
Hakikî bir
mü'min, yalnız Allâh'ına ibadet edecek, yalnız O'ndan yardım isteyecek, başka
hiç bir kimsenin kulu kölesi olmayacaktır. İnsanın, kendisi gibi insanlara
kulluk etmesi, kendi gibi bir insanı putlaştırması, onlardan merhamet dilenmesi
insanlık asâletine yakışmayan bir zillettir. Fâtiha'nın bu âyeti bunu en beliğ,
en veciz bir ifade ile telkîn etmektedir.
"İhdina's sırâta'l müstakîm: Yâ Rab! Bizi doğru
yola hidâyet et, ilet."
Ahirette ilk sorgu namazdan olacak, namaz tam ise diğer
hesabı kolay olur, namaz eksik veya hiç kılınmamış ise hesap zorlaşır.
Namaz kılmayan kişi ahirette bütün namazlarını
cehennemde kılacak.
Bütün farzlar Cebrail aleyhisselâm. aracılığıyla Hz.
Rasûlu'llâh salla’llâhu aleyhi ve selleme bildirilmiştir. Ancak “namaz” Allah
Teâlâ tarafından (Mirac’da) aracısız olarak verilmiştir. Bu da namaz’ın önemini
anlatmaya kâfidir.
“Sizi cehenneme sürükleyen sebep nedir? Derler ki: ‘Biz
namaz kılanlardan değildik’.” Müddessir/42
“Sonra onların arkasından namazı savsaklayan ve
nefislerinin azgın arzularına uyan bir nesil geldi. Onlar ileride cehennemin en
derin yerini boylayacaklar” Meryem/59
(İbn’i Mesud Tefsirinde:Namazı büsbütün
terk ettiler değil, vaktinde kılmadılar buyurulmuştur.)
“Kıldıkları namazın önemini kavramadan namaz kılanların
vay haline” Mâun/4-5
(Hz. Rasûlu'llâh salla’llâhu aleyhi ve
sellem burada namazı vaktinde kılmayanların kastedildiğini bildirmiştir.)
“Namazlarında hataya düşen, kıldıkları namaza önem
vermeyen namaz kılanların vay haline”
Ayeti Celilesindeki veyl’in(vay haline) kelime manası
ağır azab olmakla beraber, cehennemdeki içinden dünya dağları geçirilse dağları
eritecek “veyl vadisi’de” olabileceği bildirilmiştir.
“Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır”
Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel)
“Kul ile küfür arasında sadece namaz kılmamak vardır”
Hadis’i Şerif (Ebu Davud, Nesei)
°“Kul ile şirk arasında sadece namaz kılmamak vardır”
Hadis’i Şerif (Tirmizi)
“Namaz kılmayanın
İslâm’dan payı yoktur, namaz kılmayanın dini yoktur.” Hadis’i Şerif (Taberani)
“Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adını Allah Teâlâ
cehenneme gireceklerden biri olarak cehennemin kapısına yazar” Hadis’i Şerif
(Ebû Nuaym)
“Allah Teâlâ İslâm’da dört şeyi farz kılmıştır: Hepsini
bir arada yerine getirmeyenin üçünü işlemiş olması kendisine hiçbir fayda
sağlamaz” (Bunlar: Namaz,Zekat,Oruç,Hac) Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel)
“Hiçbir mazereti olmaksızın ve kasten namaz kılmayanın
Allah Teâlâ. bütün iyi amellerini siler, tevbe edip yeniden Allah Teâlâ’ya
dönünceye kadar onunla hiçbir ilgisi kalmaz” Hadis’i Şerif (İsfahani)
“Hiçbir mazereti olmaksızın ikindi namazını kılmayıp
kaçıranların bütün iyi amelleri silinir” Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel)
Kıyamet günü kulun ilk hesap konusu ve ilk gözden
geçirilecek amel hanesi namazdır. Bu konudaki hesaplaşma iyi geçerse kul
kurtulur, bozuk geçtiği taktirde ise aldanmış ve hüsrana uğramış olur. Hadis'i
Şerif (Taberani)
"Allah Teâlâ’dan başka hiçbir ilah olmadığına ve
Muhammed'in (salla’llâhu aleyhi ve sellem) O'nun Rasûlü olduğuna şehadet
edinceye kadar ve beş vakit namazı hakkıyla kılıp, zekatlarını verinceye kadar,
insanlarla savaşmakla emrolundum." Hadis'i Şerif
(Buhari,Müslim,Darimi,İbn'i Mâce, Ebû Davud, Nesei)
Kur’an-ı Kerim tefsirinde (Ruhül
Furkan) bir vakit namazı özürsüz kazaya (özür: ölü, deli yada kılıç kılıca harb
esnasında olmak v.s. gibi) bırakmanın cezasının, 80 sene cehennem ateşi olduğu
beyan edilmiştir. (Hadis Şerif’de geçmektedir
Not: Bir hukbe, seksen âhiret yılıdır. Âhiretin bir
günü, dünyânın bin yılı kadardır.
1 Hukbe = 80 Ahiret yılı
1 Ahiret günü = 1000 Dünya yılı
1 vakit namazı bile bile vaktinden sonra kılan veya hiç
kılmayan için, 80 hukbe Cehennem azabı verilecektir. (Şüphesiz en doğrusunu
Allah bilir).
Eğer bu böyle ise günde 5 vakit namazını kılmayan için
400 hukbe Cehennem azabı verilecek demektir (Şüphesiz en doğrusunu Allah
bilir).
Bir vakit namazın cezası 80hukbe
1 hukbe = 80 Ahiret yılı
1 ahiret günü = 1000 dünya yılı
1 yıl 365 gün aldığımızda
365 Ahiret günü X 1000 Dünya yılı =
365 000 Dünya yılı.(yani 1 ahiret yılı 365 000 dünya
yılına denktir.)
1 Hukbe 80 ahiret yılı ise;
365 000 dünya yılı X 80 Ahiret yılı = 29 200 000 Dünya
yılı(yani 1 hukbe 29 200 000 dünya yılına denktir.)
1 vakit namaz için 80 hukbe Cehennem azabı verileceğine
göre;
80 X 29 200 000 = 2 336 000 000 yıl sadece bir vakit
namaz için Cehennem’de kalınacak olan süredir.(dünya yılı)
Yani sadece bir vakit namaz ibadetimizi yapmadığımız
takdirde 2 336 000 000
yıl Cehennem’de azab çekeceğiz.(Şüphesiz en doğrusunu
Allah bilir)
5 vakit namazın cezası
80X5 = 400 hukbe;
1 hukbe = 29 200 000 dünya yılı ise
400 hukbe; 400 X 29 200 000 = 11 680 000 000 -->yıl sadece bir günlük namaz ibadeti
için Cehennem’de kalınacak olan süredir.(dünya yılı)
Yani bir günlük namaz ibadetimizi yapmadığımız takdire
11 680 000 000 yıl Cehennem’de azab çekeceğiz! (Şüphesiz en doğrusunu Allah
bilir).
Halbuki sizde bilirsiniz ki 5 vakit namaz için harcanan
zamanı toplasak günde 1 saat bile etmez.
Peki 1 saat için 11 680 000 000 yıl Cehennem’de kalmaya
değer mi ???[ Faruqi]
Erenlerin yollan inceden inceymiş
Süleyman’a yol kesen şol bir karıncayimiş
Ol karınca söyledi Süleyman’a yol didi
Ol karınca söylediği cevab alıncayimiş
Gönlüm aydur varayın yine tiz gelem sana!
Gönlüm uyduğu bana dostu buluncayimiş
Götürmedi kimesne kimesnenün gücüni
Güç götürürün diyen eli irinceyimiş
Kim kime ne dir ise eğer hayr-u eğer şer
Allah virür cezasını gele yol inceyimiş
Âşık un gözi yaşı dün-u
gün durmaz akar
Âşık kan ağladuğı ma’şuk soruncayimiş
Aydurlar idi bana âşık âvâre olur
Geldi başuma gördüm ol söz yerinceyimiş
Dört kitabun ma’nisinin okudum tahsil itdüm
Aşk’a gelincek gördüm bir uzun heceyimiş
Ben dervişem diyenler haramı yimeyenler
Haramun yenmedüği ele girinceyimiş
Aydurlar fülan öldi mülkiyle malı kaldı
Ol malun irkildüği ıssı ölünceyimiş
İki kişi söyleşür Yunus’ı görsem diyü
Biri aydur ben gördüm bir âşık kocayimiş
Kaynak: Abdülbakiy
GÖLPINARLI, Yunus Emre Divanı-— Metinler, Sözlük, Açılama —Cilt :1 — 2, 1943,
Ahmet Halit Kitabevi, İstanbul
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar