Print Friendly and PDF

BENİM BİLMEM SENİN BİLMEN DEĞİL Mİ?




Hz. Pir Mevlâna Celâleddin Rumî kuddise sırruhu'l-athar Efendim buyurdular ki:
Rubâi
Gönüle dedim ki: A gönül, bilgisizlikten
Nasıl bir kişinin tapısından yoksunsun,bilir misin?
Gönül bana, a arayan dedi, yanlış söylüyorsun;
Ben tapıdayım da sensin başı dönen

Nerde olursan ol, ne halde bulunursan bulun; sevmiye, âşık olmaya çalış. Sevgi mülkün, ülken oldu mu,   boyuna  âşık   olursun;  mezarda  da,  mahşerde  de,  cennette   de  âşık  olursun;  sonu  gelmez  ya;   boyuna âşık  olursun. Mademki  buğday  ektin,   kesin  olarak  buğday  biter;  ambardaki   buğday  da  o biten  buğdaydır.
Mecnûn, Leylâ'ya bir mektup yazmak istedi; eline kalemi aldı, şu beyti söyledi:

“Dîdemde hayâlin var, ismin de dehânımda
Mektûba ne hâcet var, zikrin dil ü cânımda.” (A. Konuk)
**
Hayâlin gözümde, adın ağzımda;
Anışın gönlünde, nereye yazayım? ((A. Gölpınarlı)
Mâdemki   hayâlin   gözü   durak   edinmiş,   adın   ağızdan   gitmiyor;   anışın   can   evinde;   peki,   mektubu kime yazayım; buralarda dolaşıp duruyorsun sen dedi de kalemi kırdı, kâğıdı yırttı. 
Çok   kişiler   vardır,   gönülleri   bu   sözlerle   doludur;   fakat   söyleyemezler;   söylemeye   âşık   olsalar,   söylemek isteseler   bile   söyleyemezler.   Buna   şaşılmaz,   aşkı   da   gidermez   bu.   Zâti   temel   olan   da   gönüldür,   dilektir, aşktır.   Hani   çocuk  da  süte  âşıktır,   ondan  yardım  görür,   onunla   kuvvetlenir,   büyür.   Bununla   beraber   gene de sütü anlatamaz, târif edemez; ben süttün ne tat duyuyorum, onu içmezsem nasıl kederleniyorum, nasıl arıklaşıyorum   diyemez;   tadını   da   söze   getiremez,   bulamadığı   zamanki   kederini   de.   Canı   süt   ister,   süte âşıktır.   Fakat   büyüyen,   ergenlik   çağına   gelen   kişi,   sütü   binlerce   çeşit   târif   etse,   övse,   anlatsa   gene   de çocuğun bulduğu tadı bulamaz sütte, onun aldığı zevki alamaz sütten.
Kaynak: Fîhi Ma-Fîh, Abdülbaki Gölpınarlı, Bölüm,43

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar