HİÇ OLMAZSA EVDE VE GECELERİ YATARKEN KADINLAR SAÇLARINI ÖRTMELİ
İslâm'ın kadınlar için koyduğu
emirlerden biride örtünmedir. Ancak Günümüz kadınında örtünme bir sorun haline
gelmiştir. Ümmi boyutta [herşeyin sâfi olduğu ilim] bazı şeyler mecburiyet
hasıl ettiğinden örtünmeyi gerektiren bir durumu sizlere açalım.
Bir kardeşim vardı. Çok evvel vakit
bana rüyasını tabir ettirmek istemişti. Bizde "bildiğimizin ârifi olarak
oluruz" dedik. Rüya başlangıcında birde beni görmüş, "hemen saçını
ört", diye teklifimin peşinden üç ruhaninin gelişiyle vizyon devam
edip bitmişti.
Ben rüyayı tabir ederken dedim ki;
"siz yatarken saçlarınız açık mı
uyursunuz?". [Normal zamanda
saçları kapalı bir bayan]
"Evet" dediğinde, "ruhâniler saçı açık kadının yanına
gelmezler. Ben seni ondan dolayı uyarmışım. Başka türlü olmuyor."
Bu rüyayı destekleyen başka bir olayda
bugün gerçekleşti.
Bir kardeşimizle astral seyahat
uygulaması yaparken, bir veli ile karşılaşılmıştı. Fakat bu kardeşimizin, bayan
olması ve o an için başı açık olduğu bir halde bulunmaktaydı.
"Nasıl o veliyi görebildiniz
mi?" dediğimizde "sırtı
bana dönük duruyor", dedi. Ben durumu anladım, acele bir başörtüsü
getirttim. Başını örtünce vizyonda ruhaninin yüzünü gösterdiğini beyan etti.
Başörtüsü meselesinde Hz. Hatice
aleyhisselâm annemiz ve Peygamberimiz
salla’llâhu aleyhi ve sellemin ilk vahyin sıhhatli olup olmadığı
tetkikatı meşhur rivayettir. [*]
Bu meyanda geri kalan sohbetimizde
dedim ki, "evde yalnız kaldığınız ve uyduğunuz zaman rahat etmek için
muhakkak başınızı örtünüz", dedim. O evdeki örtünmeyi kabul etti.
Fakat dışarıdaki için ise "örtünmeyi başarmak benim için zor
olur", dedi.
Bizde evde örtünme psikolojik rahatlık
için, dışarıdaki örtünme emir ise dini uygulamak için gereklidir. Ancak ev
içinde örtüyü hiçbir şekilde terk etmemek gerekir dedim. Dışarıdaki
örtünmeyi terkte belki günahkarlık durumu ağır olur, ancak aklın zayiliği için
bir tehlike söz konusu olmaz, diye söyledik.
Ruhaniler saçı açık kadınlara
yardımlarını tam yapamadıklarını anlatmış olduk. Günümüzde bilhassa soyut bilgilerin
pozitivizm etkisiyle maddi deliller ile desteklenmesi için tecrübi bir
hadiseden çıkardığımız sonuç bu olmuştur.
Saçı açık medyum hanımların ruhlarla
konuştuğunu iddia ettiklerinde, onların gerçek ve yalan arasındaki çizgisi
saçları açık celseleri varsa, gelenler süfli cinlerden başkası değildir.
İspritizma deneylerinde de saçı açık kadınlarla yapılan oturumlarda gelen
ruhaniler şeytani ekipten oldukları açıktır.
Ümmi bilgide dışarıda açık gezmenin
ruhsat tarafını tutanlar şunu bilmelidir. İnsanların büyük bir kısmı kemal
seviyede aşağı mertebelerde kalmalarından dolayı hayvanlar suretindedirler.. Bu
nedenle hayvanlara karşı örtünme gerekli değildir. Ancak eğer bu hayvan koyun
tipi değilde ayı, köpek cinsi şeklinde ise o zaman şerrinden emin olmak mümkün
değildir. Hayvanların şerrinden emin
olmakta, kadınlarda örtü arkasına gizlenmesi ile olur ki, hayvanlar, örtüsünü
hakikat üzerine örttüğünde o kadın göremezler. Örtü tipinde çarşaf en ileri
seviyededir. Bunun hikmetini bilen Hristiyan âlimleri rahibelerini çarşafın
benzeri ile örtmüşlerdir.
Erkelerde ki örtünme bütün ehl-i kitap
ve Müslümanlarda aynıdır. Bunun bariz örneği din adamlarında görme imkanımız
vardır.
Sonuç olarak, örtünmekteki kâr ve
zarar ilişkisine bakmaklıyız.
İhramcızâde İsmail Hakkı
-----------
Soru
Peygamber salla’llâhu aleyhi ve sellem
Efendimize ilk vahiy geldikten sonra Hz. Hatice'nin yanına gidiyor.
Sakinleştikten sonra başından geçenleri Hz. Hatice'ye anlatıyor. Hz. Hatice'de
onu tekrar gördüğünde kendisine haber vermesini istiyor. Hz. Peygamberimiz
Cebrail'i gördüğünde Hz. Hatice'ye haber veriyor ve Hz. Hatice Peygamberimize
şuraya otur vs. yönlendirdikten sonra saçını açıyor ve "Onu hala görüyor
musun?" diye soruyor. "Hayır" cevabını alınca
"Ey amcamın oğlu!
Sebat et! Müjdeler olsun ki, vallahi, bu sana gelen melektir; şeytan
değildir!"
diyor. Bu hadisin sıhhat derecesi
nedir? Bu olayı anlatarak, 'kadınların başları açık olduğunda eve melek girmez'
diyorlar. Doğru mudur?
…..
Hz. Peygamber ilk vahiy aldığı zaman
İslam’da örtü meselesi diye bir şey söz konusu değildir. Tesettür emri ilk
vahiyden yaklaşık 17-18 sene sonra emredildi. Buna göre, Müslüman kadınlar bu
dönem içerisinde başlarını istedikleri zaman açabiliyorlardı. Bu hüküm Hz.
Peygamberin eşleri için de geçerlidir.
Bununla beraber, Hz. Hatice’nin
peygamber efendimize gördüğünün kim olduğunu test etmek üzere başını açması ve
meleğin kaybolması hadisini Taberani el-Evsat’ta rivayet etmiştir. Hafız
Heysemi, bu rivayetin hasen olduğunu belirtmiştir. (bk. Mecmau’z-Zevaid, 8/256; h. no: 13935)
http://www.sorularlaislamiyet.com/soru/211154/kadinlarin-saclari-acik-oldugunda-melek-gelmez-mi.html
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar