Hukuk Psikolojisi
Moskova "2012
N.D.'nin genel yayın yönetmeni. Eriashvili,
Hukuk Doktorası, Ekonomi Doktoru, Profesör,
Rusya Federasyonu Hükümeti Bilim ve Teknoloji Alanında Ödül Sahibi
Hukuk psikolojisi: üniversite
öğrencileri için bir ders kitabı, "Hukuk" / [ I.I. Aminov ve
diğerleri]. - M.: UNITI-DANA, 2012. - 415 s.
Yüksek vasıflı personel yetiştirme sisteminin (lisansüstü
ve doktora çalışmaları) yoğun gelişimi ile yakın bağlantılı olarak, eğitimin
her seviyesinde (lisans, uzman, yüksek lisans) yüksek vasıflı avukatların
eğitiminin kapsamlı doğası, dikkate alınmasını mümkün kılar. büyük ölçüde
modern uzmanlar için yeni gereksinimler. Bu gereksinimler, yalnızca kişinin
mesleğinin teknik özelliklerini iyi bilmesinden değil , aynı zamanda
psikolojik olarak yetkin bir şekilde kişilerarası ilişkiler kurma, aşırı bir
durumda çalışma, açıkça belirlenmiş zaman çerçevelerini dikkate alarak verilen
görevleri yerine getirme, personeli yönetme vb. . Avrupa ve Rusya
Federasyonu'ndaki mevcut eğitim reformu bağlamında, entelektüel, iletişimsel,
yansıtıcı ilkelerin giderek daha fazla öncelik kazandığı ve avukatların
faaliyetlerini geniş bir sosyal, ekonomik ve geniş bir alanda başarılı bir
şekilde düzenlemelerine izin verdiği gerçeğine itiraz etmek imkansızdır.
kültürel bağlam.
yetiştirilmesine yönelik projelerde yabancı üniversitelerle
çalışma deneyimi, ilgili eğitim programlarının ortak gelişimi ve
üniversitelerin Rusya Federasyonu Eğitim ve Bilim Bakanlığı'nın Rusya'ya giriş
programlarına katılımı eğitimin Bologna sürecine dahil edilmesi, yeni eğitim
programlarının ve yeni eğitim literatürünün oluşturulması üzerinde çalışmaya
başlamayı mümkün kıldı. Aynı zamanda, yazarlar bu baskı üzerinde çalışırken,
öğrencilere bir dizi bilgi, beceri ve yetenek aktarımı, ufukların gelişimi,
disiplinler arası sezgi, bireysel yaratıcı kararlar verme yeteneği, öz ile
birlikte bir hedef belirlediler. -öğrenme, hümanist değerlerin oluşumu. Bu
yaklaşım, bu ders kitabının oluşturulma mantığına da yansımıştır.
1. Bölüm hukuk psikolojisine
bir girişe ayrılmıştır. Hukuk psikolojisinin sadece araştırmacının değil, aynı
zamanda diğer kanun uygulayıcı profesyonellerin faaliyetleri ile ilişkisini
gösterir, hukuki ve psikolojik bilgiye hakim olma ihtiyacı doğrulanır; hukuk
psikolojisinin teorik ve metodolojik temelleri, temel kavramları ve
fenomenolojisi, hukuk psikolojisinin ortaya çıkış ve gelişim tarihi, bir bilim
olarak modern yapısı ortaya konulmuştur.
Bölüm 2 , yasal ve önleyici
psikolojinin güncel sorunlarına, ahlaki psikolojinin gelişimi için durum ve
beklentilere ayrılmıştır.Bir dizi örgütsel, yönetsel sorunun çözümünde koruyucu
ve koruyucu önleme kavramının pratik olarak uygulanmasına yönelik olasılıkları
ortaya koymaktadır. , sosyo-pedagojik, psikolojik, düzenleyici, yasal ve
personel desteği. Alkolizm, uyuşturucu bağımlılığı, kumar ve gençlik
aşırıcılığı ile ilişkili psikososyal patoloji hakkında materyaller
verilmektedir.
3. Bölüm , bireyler ve suç
grupları tarafından suç hazırlama ve işleme kalıplarını ve mekanizmalarını,
suçun psikolojik yönlerini ve bir suç eyleminde kurbanların rolünü ortaya
koymaktadır. Suçluların ve suç gruplarının kişiliğine ilişkin psikolojik
temelli teori ve tipolojinin bir değerlendirmesi yapılır, suçla mücadelenin
iyileştirilmesi için öneriler sunulur.
Bölüm 4 kısaca yasal çalışma psikolojisi konularını
tartışıyor - yüksek mesleki eğitimin ana eğitim programlarının
"hukuk" yönünde uygulanmasında mesleki yasal yeterliliğin oluşumunun
psikolojik modellerini inceleyen hukuk psikolojisi alanı , professiogram ile
ilgili sorunların yanı sıra - faaliyetin ve psikogramın nesnel özellikleri -
kolluk kuvvetleri (kurumlar) için adayların (araştırmacılar, savcılar,
hakimler, avukatlar, noterler, vb.) değerlendirilmesi ve seçimi için gerekli
mesleki açıdan önemli özellikler ve nitelikler .). Bir hukuk danışmanının
çalışması örneğinde, etkili danışmanlık yardımı sağlamak için önemli olan
faktörler, dinamikler ve teknikler analiz edilir. Bir avukatın iletişimsel
yeterliliğini artıran özel bir psikoteknik önerilmiştir.
Operasyonel-soruşturma faaliyetinin genel teorisi
çerçevesinde, Bölüm 5 , operasyonel-araştırmacı psikolojinin güncel
sorunlarını vurgular, bir operasyon görevlisinin kişiliğinin ve faaliyetlerinin
(yapıcı, bilişsel, örgütsel, iletişimsel) genel bir tanımını verir. Ana
operasyonel arama faaliyetlerinin psikolojik özü dikkate alınır: bir anketin
hazırlanması ve yürütülmesi, sorgulamalar, operasyonel gözlem, operasyonel
uygulama, operasyonel deney vb.; operasyonel arama faaliyetini harekete
geçirmek için özel psikolojik teknikler (yöntemler, yöntemler) verilmektedir.
Bölüm 6 , soruşturma faaliyetinin psikolojik
özelliklerinin, professiogramının, araştırmacının kişiliğinin psikogramının,
psikolojik yöntem ve tekniklerin, soruşturma eylemlerinin etkinliğini artırmaya
yönelik araç ve teknolojilerin ele alındığı suç soruşturmasının psikolojisini
ortaya koymaktadır : inceleme, arama ve el koyma , sorgulama, yüzleşme, kimlik
tespiti için sunum, yerinde tanıklığın doğrulanması, soruşturma deneyi.
Suçların soruşturulmasında geleneksel olmayan yöntemlere dikkat edilir: yanlış
tanıklığın görsel-işitsel açık değerlendirmesi; yalan makinesi araçlarının
kullanımı; bir arama psikolojik portresinin geliştirilmesi; tanıkların ve
kurbanların vb. anılarını etkinleştirirken hipnoreprodüksiyon
Bölüm , adli psikolojik
muayenenin sorunlarına ayrılmıştır. Bireysel türlerinin yeterliliği ile ilgili
psikolojik içerik sorularının aralığı ortaya çıkar:
•
akıl
hastalığıyla ilgili olmayan zeka geriliği belirtileri olan genç sanıkların
eylemlerinin öneminin tam olarak farkında olma yeteneklerinin tespit edilmesi
ve bu çocukların eylemlerini ne ölçüde yönlendirebildiklerinin belirlenmesi;
•
akıl sağlığı
yerinde olan tanıkların ve mağdurların davayla ilgili koşulları doğru bir
şekilde algılama ve bunlar hakkında doğru tanıklık yapma becerilerinin tespit
edilmesi;
8. Bölüm yargı faaliyetinin psikolojik yapısının genel bir
tanımını vermektedir. Hakim, jüri üyesi, savcı ve savunma avukatının psikolojik
niteliklerinin yanı sıra jüri üyelerinin katılımıyla yapılan yasal işlemlerin
sosyo-psikolojik özellikleri analiz edilir. Hukuki işlemlerin bireysel
aşamalarındaki psikolojik özellikleri tutarlı bir şekilde göz önünde
bulundurulur: dava materyallerinin incelenmesi, adli soruşturma, tarafların
tartışması, kararın verilmesi.
tamamen pratik bir yönelime sahip olan ceza infaz kurumu
çalışanlarının (müfreze başkanı, operasyonel rejim ve güvenlik hizmetleri
çalışanları, mühendislik ve teknik personel) kişilikleri ve faaliyetleri
hakkında bilgi sağlar ; suçluların cezalandırılması ve ıslahının psikolojik
sorunlarını ortaya koyar. Hükümlünün psikolojik incelemesi ve kişiliğinin
düzeltilmesi konularına dikkat edilir; hükümlülerin ruhsal durumlarının
dinamikleri, statü gruplarının sınıflandırılması. Hükümlülerin kişiliğini
incelemek için teorik ön koşullar, kişisel davranış tipolojileri temelinde
doğrulanır. Hükümlülerle bireysel olarak önleyici, eğitici çalışmalarla ilgili
sorunlar da yansıtılmaktadır. Hükümlülerin özgürlükten yoksun bırakıldıkları
yerlerin salıverilmeleri sırasında ve sonrasında sosyo-psikolojik çalışmaları
hakkında önerilerde bulunulur.
Ders kitabının materyalleri kesinlikle bilimsel araştırma
açısından doğrulanmıştır . Bununla birlikte, yazarlar daha iyi algı uğruna,
önce alıntı yaparken geleneksel referansları terk ettiler ve ikinci olarak,
illüstrasyonlar için sadece bilimsel değil, kurgudan da örnekler kullandılar.
Bilindiği üzere bilim ve sanat birliği ilkesi, bilim adamlarının artık
yerleşmiş olan bakış açısına tekabül etmektedir. Örneğin, psikolog akademisyen
P.V. Simonov, yazar-sanatçının keskin bakışının (buna hassas kulağını ekleyin),
bilim adamlarının malı haline geldiğinden daha hızlı herhangi bir yeni yaşam
fenomeninin özüne nüfuz ettiğine inanıyor.
Her bölümden sonra sunulan sorular, yalnızca net bir yanıt
veya eğitim materyalinin özümsenmesinin kontrolü için değil, aynı zamanda
okuyucunun düşünmesi ve yansıtması için tasarlanmıştır.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar