Print Friendly and PDF

Zeka ve hafızanın gelişimi için Japon sistemi...Ryuta Kawashima

Bunlarada Bakarsınız





Zeka ve hafızanın gelişimi için Japon sistemi

Seri "Kendi psikoloğunuz"

İngilizceden çeviren I. Lebedeva

Zeka ve hafızanın gelişimi için K12 Japon sistemi. "60 gün" programı. - St. Petersburg: Peter, 2012. - 192 s.:  

Sağlıklı, genç, mükemmel işleyen bir beyne sahip olmak ve bunu sürdürmek son derece zor bir iştir ve yine de göründüğünden çok daha kolaydır. İşte seçkin Japon nörolog Profesör Ryuta Kawashima'nın halihazırda 2.000.000'den fazla insanı eğiten 60 günlük özel programı. Artık o da size yardım edebilir!

Sevgili okuyucu!

Kariyerimin başında kafamda milyon dolarlık bir fikir vardı. İnsan beynini uyarmanın en iyi yolunu bulmak için farklı ekipmanlar kullanmaya karar verdim.

20 yıllık araştırmadan sonra, sanırım sonunda onu bulmayı başardım. İnsan beyninin çalışmasını harekete geçirmenin en iyi yolu, yüksek sesle okumanın yanı sıra basit aritmetik örnekleri zamana karşı çözmektir. Oldukça beklenmedik? Belki. Ancak bu kitabın sayfalarında, çelenklerin bir Noel ağacını aydınlatması gibi bu etkinliklerin beynimizi aydınlattığını kanıtlayacağım.

Biraz daha araştırma yaptıktan sonra, bu aktivitelerin yaşa bağlı geri dönüşü olmayan beyin değişikliklerini geciktirmeye de yardımcı olduğunu buldum. Çalışmamın sonuçlarını "Japon Zeka ve Hafıza Geliştirme Sistemi" kitabında topladım. Umarım böyle yaparak toplumun dikkatini insan beyni gibi çok önemli bir organa çekmeye yardımcı olmuşumdur.

2003 yılında, Japon İstihbarat ve Hafıza Geliştirme Sistemi ilk olarak Japonya'da yayınlandı. Kitap herkesi şaşırtacak şekilde bir anda en çok satanlar listesine girdi: Milyonlarca kopya satıldı! Pek çok sıcak eleştiri aldım: "Kitabınız sayesinde beyin jimnastiği günlük egzersizlerimin bir parçası oldu", "Egzersizleriniz hafızamı geliştirmeme yardımcı oldu ve genel olarak güç ve enerji kattı!". Bu tür mesajlar beni inanılmaz mutlu etti çünkü yaptığınız işin insanlara fayda sağlamasının ne kadar güzel olduğunu anladım.

Bugün size Zekâ ve Hafızanın Geliştirilmesi için Japon Sistemi'nin Japonya dışındaki okuyucuların da erişebileceği geliştirilmiş ve genişletilmiş bir baskısını sunmaktan mutluluk duyuyorum. Umarım dünyanın her yerindeki okuyucular çalışmalarımı takdir edeceklerdir.

Eğitimin sadece vücudunuz için değil, beyniniz için de gerekli olduğunu anlamak önemlidir. Mental uzun ömürlülüğün sırrı budur. Bu nedenle, kalbinizin genç kalmasını ve keskin bir zihne sahip olmak istiyorsanız, bu kitaptaki alıştırmaları yapmak için günde birkaç dakikanızı ayırın.

Saygılarımla,

Dr.Ryuta Kawashima

kitap nasıl kullanılır

"Giriş" bölümünü okuyun.

Beyninizin prefrontal korteksinin bir ön değerlendirmesini yapın (testleri 177. sayfada bulacaksınız).

Her seferinde bir alıştırma sayfasını çözün

(her iki tarafta) günde.

Aritmetik örneklerimizin yapısı

Toplama, bölme ve çarpma örnekleri sayfaya rastgele yerleştirilmiştir. Yazar, kitap boyunca alıştırmalar için bir zorluk seviyesi sağlamaya çalıştı. Hesaplamalara ayırdığınız zaman azalmaya başladıkça, aritmetik örnekleri çözme becerinizin nasıl gelişmeye başladığını fark edeceksiniz.

©

Beş günlük dersten sonra bir Prefrontal Korteks Değerlendirmesi yapın.

Sonuçlarınızı sayfadaki egzersiz sonuçları çizelgesine kaydedin. 173.

3,4,5 adımlarını tekrarlayın.

Beyninizi nasıl sağlıklı tutabilirsiniz?

Giriş

Mükemmel fiziksel şekli korumak için şunları yapmanız gerekir: 1) düzenli olarak egzersiz yapın; 2) doğru ye; 3) yeterince uyu.

Neden kendi beynini eğitiyorsun?

Bu kitap (hatta bir rehber), beyninizi "gençleştirmenize" ve tüm işlevlerini maksimuma çıkarmanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bir insan 20 yaşına geldiğinde tıpkı fiziksel ve kas gücümüzün giderek zayıflaması gibi beyin de daha kötü çalışmaya başlar. Her ne olursa olsun, tıpkı düzenli egzersizle formunuzu koruyabileceğiniz gibi, beyninizi de günlük olarak çalıştırabilirsiniz.

Benzer şekilde, beyninizi sağlıklı tutmak için şunları yapmanız gerekir: 1) düzenli olarak egzersiz yapın; 2) doğru ye; 3) yeterince uyu.

Yetişkinler ne yiyeceğine ve kaç saat uyuyacağına kendi karar verme eğilimindedir. Bu kitap özellikle sizi günlük beyin jimnastiğine alıştırmak için yazılmıştır.

Basit aritmetik örnekleri çözmek son derece faydalıdır!

Bu kitapta sunulan egzersizleri, beyninizin olabildiğince çok alanını çalıştırmak için laboratuvarımda geliştirdim. Bu egzersiz sistemi, serebral korteksin prefrontal bölgesi* de dahil olmak üzere beyne giren oksijen, kan ve çeşitli amino asitlerin miktarını artırır. Bu egzersizlerin sonucu, beynimizin sağlığının bir göstergesi olarak kabul edilen daha fazla çalışan nöronların ve sinirsel bağlantıların ortaya çıkmasıdır.

Kitabı almadan önce sayfalarını karıştırdığınızda muhtemelen toplama, çarpma ve bölme için tamamen basit aritmetik örneklerden oluştuğunu fark etmişsinizdir. Bazılarınız işte ve evde zihinsel aktivite yapan bir yetişkinin neden her gün ilkokul düzeyinde örnek çözmesi gerektiğini merak ediyor olabilir? Araştırmalar sonucunda, basit hesaplamaların beyni diğer tüm faaliyetlerden daha çok çalıştırdığını bulabildim. Ayrıca önemli bir keşifte bulundum: Beynin mümkün olduğu kadar çok alanını harekete geçirmek için basit aritmetik örnekleri zamana karşı çözmek gerekiyor. "Japon Zeka ve Hafıza Geliştirme Sistemi" kitabı böyle ortaya çıktı.

Bu kitap kimin için?

• Aşağıdakilerden muzdarip yetişkinler için:

sürekli artan unutkanlık;

isimleri hatırlamada, kelimeleri hecelemede veya kişinin düşüncelerini ifade etmede zorluk.

• Kendini geliştirmek isteyen yetişkinler için:

Yaratıcı beceriler;

hafıza;

iletişim yetenekleri;

düşünce süreçleri (yaşlılık dahil).

Dr.Ryuta Kawashima

Tohoku Üniversitesi


A. Bir şey düşünüyorsun

Son araştırmalara göre basit aritmetik örnekleri çözmek ve yüksek sesle okumak en iyi beyin egzersizleri.

Son araştırmam, yüksek sesle okumanın, basit aritmetik problemleri çözmenin ve yazmanın beyni en verimli şekilde çalıştırdığını kanıtladı.

Sağdaki resimler hangi aktivite sırasında beynin hangi bölgesinin aktif olduğunu gösteriyor (bkz. s. 12, not 1). Resimlerdeki kırmızı renk, bazı bölgelerde serebral kan akışında bir artışı gösterirken, sarı, beynin aktivitesinin en belirgin olduğu bölgelerinde serebral kan akışında daha yoğun bir artışı gösterir.

Bu resimde, derin düşünme sırasında beyninizin durumunu görebilirsiniz. Beynin sol yarıküresindeki prefrontal korteksin sadece bir kısmının aktif olduğuna dikkat çekiyorum (bkz. s. 12'deki not 2).

Şekil düşünün. B ve C. Zaman aritmetiği problemlerini çözdüğünüzde, kırmızı ile işaretlenmiş alanların her iki yarım kürede de bulunduğuna dikkat edin. Şek. B beynin görsel bölgesinin aktif olarak çalıştığını gösterir. Sayıların şeklinin algılanmasından sorumlu olan alt temporal girus da aktif olarak çalışmaktadır; Kelimelerin anlamını tanımaktan (anlamaktan) sorumlu olan Wernicke alanı (duyusal konuşmanın merkezi); bilgi işlemden sorumlu angular girus ve en önemlisi öğrenme ve zihinsel işlevlerden sorumlu prefrontal korteks. Şek. B, bir süre değil, aritmetik örnekleri çözme sürecinde beynin aktivitesini gösterir. Beynin aynı bölümleri aktiftir, ancak çok daha az derecede. İşin garibi, karmaşık aritmetik örnekleri çözmek, beynin prefrontal korteksinin çalışmasını hiç teşvik etmiyor (Şekil D).

D. Televizyon izliyorsun

Siz bir şey düşünürken veya televizyon seyrederken (Şekil A ve E), beynin çoğu bölgesi hiç aktif değildir. Bu rakamlar, basit aritmetik örnekleri zamana karşı çözmenin beyninizi çalıştırmanın en etkili yolu olduğunu açıkça kanıtlıyor.

Sol yarım küre Sağ yarım küre

Bu resimde, televizyon izlerken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Beynin her iki yarıküredeki tek aktif kısmı, görsel algıdan sorumlu olan oksipital lob ve sesi algılamamızdan sorumlu olan temporal lobdur (bkz. s. 12'deki not 2).

* Kitapta sunulan örnekler ve bunların değerlendirilmesi, genel olarak, beynin prefrontal korteksinin çalışmasını dolaylı olarak gösterebilecekleri de dahil olmak üzere, bir kişinin o andaki psikolojik yeteneklerini belirlemeyi mümkün kılar. — Not. ilmi ed.

B. Basit aritmetik örnekleri zamana karşı çözersiniz

AT. Basit aritmetik problemlerini zamanın dışında çözersiniz

G. Karmaşık aritmetik problemleri çözersiniz

Sol yarım küre Sağ yarım küre

Sol yarım küre Sağ yarım küre

Bu resimde, bu kitapta bulacağınız gibi basit aritmetik örnekleri zamana karşı çözerken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Gördüğünüz gibi, beynin her iki yarım küresindeki geniş alanlar aktiftir.

Bu resimde, bu kitaptaki gibi aritmetik örnekleri yavaşça çözerken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Zamana karşı bulmaca çözerken beynin çok daha aktif olduğunu not ediyorum.

Bu resimde, bazı karmaşık hesaplamalar yapmaya çalışırken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Prefrontal korteksin bir kısmı ve beynin sol yarıküresinin bazı bölgeleri aktiftir. Bununla birlikte, sağ yarım küre aktif değildir.

E. sen yaz

G. Kendi kendine okuyorsun

3. Yüksek sesle okursunuz

Sol yarım küre Sağ yarım küre

Bu resimde, bir şeyler yazarken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Gördüğünüz gibi, prefrontal korteks her iki yarım kürede de oldukça aktiftir. Bu resimde, kendi kendinize okurken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Gördüğünüz gibi, her iki yarımkürede de birçok farklı alan oldukça aktif. Bu resimde, yüksek sesle okurken beyninizin durumunu görebilirsiniz. Beynin her iki yarım küresinde de sessiz okuma sırasında olduğundan çok daha aktif alanlar vardır. Araştırmalar, daha hızlı okuduğunuzda beynin daha aktif olduğu gerçeğini de doğruladı.

Beyin jimnastiği hafızayı %20 oranında geliştirir

1. Kelime ezberleme mekanizmasındaki değişiklikler

Araştırma ekibim ilkokul öğrencileriyle bir deney yaptı. Bilim adamları, ortalama bir öğrencinin 2 dakikada yaklaşık 8,3 kelimeyi hatırlayabildiğini bulmuşlardır. Birkaç basit aritmetik örneği çözdükten sonra aynı testi yaptığımızda puan 9.8 kelimeye yükseldi! Bu sonuçlar, egzersizimin hafıza performansını %20'nin biraz altında artırdığını gösteriyor.

Basit aritmetik problem çözme alıştırması, öğrenciler için bir "ısınma" görevi gördü ve kelime hafıza testi puanlarını yükseltti.

Deneye katılmayan orta derecede demans semptomları olan hastalar

Orta derecede demans semptomları olan denekler

Basit aritmetik örnekleri çözmek ve yüksek sesle okumak demans semptomlarını azaltır.


Deneye katılmayan orta derecede demans semptomları olan hastalar

Spor öncesi 3 ay sonra 6 ay sonra

Orta derecede demans semptomları olan denekler

Ekibim ayrıca Alzheimer hastalığından kaynaklanan demansı olan 12 kişiyle bir deney yaptı. Hastalara haftada iki ila beş gün boyunca 10 dakikalık basit aritmetik problemlerini çözmenin yanı sıra yüksek sesle yazma ve okuma egzersizleri verildi. Yukarıdaki egzersizleri yapmayan hastaların beyninin prefrontal korteksinin bilişsel işlevi ve işleyişi sonraki 6 ay içinde kötüleşti. Ancak egzersizleri yapan hastalarda, hastalığın gelişmesinde bir yavaşlama olduğu gibi, beyinlerinin işleyişinde de bir iyileşme oldu.

* Muhtemel bilişsel bozuklukları, özellikle demansı belirlemek için kullanılan kısa bir anket (İng. Mini-Mental State Examinatiori - MMSE).

işletim sistemi

3. Beynin prefrontal korteksinin çalışmasındaki değişiklikler

Bu inanılmaz bir başarı! Bu tür hastalarda bilişsel işlevlerin kaybını ve Alzheimer hastalığında bunama gelişimini yavaşlatmayı neredeyse hiçbir zaman başaramaz.

2. Bilişsel işlevlerde değişiklik

Spor öncesi 3 ay sonra 6 ay sonra

* İletişim kurma ve kendi davranışlarını kontrol etme becerisinin değerlendirilmesi (İngilizce Frontal Assessment Battery - FAB).

Bu kitapla beyninizi nasıl eğitirsiniz?

Beyninizin şu anda ne kadar iyi çalıştığını kontrol edin

Egzersiz yapmak için bazı ipuçları

Lütfen her gün kitap sayfasının her iki tarafındaki aritmetik problemleri çözün. Örnekleri olabildiğince çabuk çözmeye çalışın, ancak ilk başta hata yaparsanız veya hesaplamalarınız oldukça yavaşsa endişelenmeyin. Tüm notların yalnızca ilerlemenizi izlemenin bir yolu olduğunu unutmayın.

Sayfamızın Prefrontal Korteks Değerlendirme bölümünde yer alan özel egzersizlerle beyin fonksiyonlarınızı kontrol edin. 177. Lütfen bu bölümün gelişim egzersizleriyle ilgili 5. paragrafını okuyun.

2

Her gün birkaç dakikanızı egzersiz yaparak geçirin

SORUN ÇÖZME ZAMANI

Bir dakika:

Herhangi bir antrenmanın en zor kısmı tutarlılıktır. İdeal olarak, beyniniz en iyi, en aktif olduğu sabahları eğitilir. Egzersize başlamadan önce yemek yemek de önemlidir. Aksi takdirde, etki iki kat daha az olacaktır.

Altın. Sık sık zihinsel hesaplamalar yapıyorsanız veya işiniz matematikle ilgiliyse, bu sonuca hemen ulaşabilmelisiniz. Başka bir deyişle, bu seviyeye hemen ulaşırsanız kendinize Sayıların Efendisi diyebilirsiniz.

Birçoğunuz, egzersizin gündüz ve akşam saatlerinde sabaha göre çok daha fazla zaman aldığını fark edeceksiniz. Bunun nedeni, beynimizin sabahları günün diğer saatlerine göre daha iyi çalışmasıdır. Ve mümkünse, sizden her gün aynı saatte egzersiz yapmanızı isterim.

Bir buçuk dakika:

Gümüş rengi. Birkaç deneme yaptıktan sonra kesinlikle bu sonuca ulaşacaksınız. Ve bu olursa, bilgi işlem yeteneğinizin ortalamanın üzerinde olduğunu bilin. Kendinize Bilgisayar Uzmanı diyebilirsiniz.

İki dakika:

Bronz. İyi odaklanırsanız, bu kez kesinlikle buluşabileceksiniz - lütfen bu yönde çalışmaya devam edin. Bu seviyeye ulaşırsanız, kendinizi bir Matematik Ustası olarak kabul edebilirsiniz.

Her beş günde bir yeteneğinizi değerlendirin

Aritmetik örnekleri çözmeye yönelik bu program 60 gün için tasarlanmıştır ve bir "çalışma kitabının" sayfalarıdır. Pazartesiden Cumaya bir sayfa çözmeli ve ardından hafta sonları prefrontal korteksinizin çalışmasını değerlendirmelisiniz. Hafta sonları egzersiz yapmayı bırakmak istemiyorsanız veya günlük rutininiz beş iş gününün tamamını derslere ayırmanıza izin vermiyorsa, o zaman prefrontal korteksinizin çalışmasını her beş ders gününde bir değerlendirin.

Hesap testi

1'den 120'ye kadar olan sayıları olabildiğince hızlı bir şekilde yüksek sesle söyleyerek harcadığınız zamanı kaydedin. Her numarayı açıkça söyleyin. Bu test, beyninizin her iki yarım küresindeki prefrontal korteksin genel çalışmasını değerlendirmenizi sağlar. Çeşitli çalışmaların sonuçları, bu testin bir kişinin matematiksel yeteneklerini en uygun şekilde değerlendirdiğini kanıtlamıştır. Lütfen kendi zaman limitinizi belirleyin ve bunun dışına çıkmamaya çalışın.

Değerlendirmeden sonra, sonuçları s.'de bulacağınız özel tabloya yazın. 173. Her hafta değerlendirmelerinizi dikkatlice yazarsanız (bkz. s. 12'deki not 3) beyninizin olumlu dinamiklerini kesinlikle fark edeceksiniz. Lütfen antrenmanlarınızı yarıda kesmemeye çalışın, aksi takdirde sonuç o kadar belirgin olmayabilir.

Prefrontal korteksin çalışması nasıl değerlendirilir?

Örnekleri çözmeye başlamadan önce, beyninizin prefrontal korteksinin çalışmasını değerlendirin. Eğitime başladıktan sonra, lütfen kitabın sonundaki uygulamayı kullanarak her beş günde bir prefrontal korteksinizi değerlendirin. Yakın arkadaşınızın veya aile üyenizin size yardım etmeyi kabul etmesi ve örnekleri çözmek ve testleri tamamlamak için harcadığınız zamanı takip etmesi harika olur.

10

Teste başlamadan önce lütfen üzerinde renklerin isimlerinin bulunduğu satırı okuyunuz. Ve ancak o zaman teste devam edin. Tüm renkleri adlandırmanın ne kadar sürdüğünü not edin (ve sonra yazın). Bu görevin amacı, her iki hemisferdeki prefrontal korteksin genel işleyişini değerlendirmektir. Her kişinin bireysel bir sonucu olduğundan, bu test için (hem geçici hem de nicel) herhangi bir norm yoktur. Lütfen her hafta daha iyi olmaya çalışın.

kelime hafıza testi

Her kelime sayfası 30 basit kelime veya kelime öbeği içerir. Lütfen iki dakika içinde ezberleyebildiğiniz kadarını ezberlemeye çalışın. Bu sürenin sonunda sayfayı çevirin ve hatırlamayı başardığınız tüm kelimeleri yazın. Doğru şekilde çoğaltılan kelimelerin sayısı puanınızdır. Bu egzersizin amacı, beynin sol yarıküresindeki kısa süreli hafızadan sorumlu bölgenin aktivitesini değerlendirmektir.

Stroop testi

Kitap üzerinde çalışmayı bitirdikten sonra...

* Hata yaparsanız, lütfen hata yaptığınız yere geri dönün ve testi tekrar yapın.

Kitabın sonunda renk isimleri olan tablolar bulacaksınız. Çoğu zaman rengin adı, aslında yazıldığı Renkten farklı olacaktır. Senin görevin - yazılı olduğu rengin adını yüksek sesle söyleyin. Yani kırmızı ile yazılmış "Mavi" kelimesini görürseniz doğru cevap "Mavi" değil "Kırmızı"dır. Kelimelerin anlamlarını göz ardı etmeye çalışın ve sadece harflerin rengine odaklanın.

Aritmetik problemlerini çözmek sizin için bir rutin haline gelir gelmez, her gün pratik yapmaya devam edin. Beyninizi eğitmeyi bırakır bırakmaz, yavaş ama emin adımlarla daha da kötü çalışmaya başlayacaktır. Lütfen tüm egzersizleri tamamladıktan sonra 1. Gün sayfasına dönün ve tekrar antrenmana başlayın.

* Hata yaparsanız, lütfen hata yaptığınız yere geri dönün ve testi tekrar yapın.

1 değil

Beynin çalışmasını gösteren cihazlar üç boyutlu bir görüntü oluşturur ve ne organın kendisine ne de bir bütün olarak insan vücuduna zarar vermez.

Fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI) ve kızılötesi spektroskopi, şu anda insan beynini incelemek için en yaygın şekilde kullanılan iki araştırma yöntemidir.


Olumsuzluk?

İnsan beyni. Sol yandan görünüm

İnsan beyninin her iki yarım küresinde de belirli işlevlerden sorumlu 4 bölüm vardır: frontal lob (motor işlev), parietal lob (dokunma duyumları), temporal lob (işitsel algı), oksipital lob (görsel algı). .

Frontal lobun büyük bölümünü oluşturan prefrontal bölge, beynin yaratıcılık, hafıza, iletişim becerileri ve özdenetimden sorumlu özel bir bölümüdür.

3 değil

Antrenmanın başında beyin fonksiyonundaki gelişme çok küçük olabilir. Hatta bir süre sonra test sonuçlarında herhangi bir gelişme görülmediğinde çıkmaza girmeniz bile mümkündür. Ama yine de ne olursa olsun antrenmana devam ederseniz, kesinlikle bir ilerleme olacaktır - beyin fonksiyonlarınızın gelişiminde keskin bir sıçrama olacaktır. Ve geçici durgunluk, fırtına öncesi sessizlik olacaktır.






































































































































































İçerik Giriş 5-12 1. Gün - 5. Gün 13-22 1. Hafta. Prefrontal korteksin çalışmasının değerlendirilmesi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23, 24 6. Gün - 1. Gün O . 25-34 2. Hafta: Prefrontal korteksin değerlendirilmesi 35, 36 11. Gün-15. Gün 37-46 3. Hafta. Prefrontal korteksin çalışmasının değerlendirilmesi 47, 48 16. Gün - 20. Gün. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 49-58 4. Hafta Prefrontal Korteks Değerlendirmesi 59, _60 21. Gün-25. Gün 61-70 5. Hafta Prefrontal Korteks Değerlendirmesi 71, 72 26. Gün - 30. Gün 73-82 6. Hafta Prefrontal Korteks Değerlendirmesi 83, 84 31. Gün - 35. Gün 85-94 7. Hafta. Refrontal korteksin çalışmasının değerlendirilmesi 95, 96 36. Gün - 40. Gün 97-106 8. Hafta Prefrontal Korteks Değerlendirmesi 107, 108 41. Gün-45. Gün 109-118 9. Hafta. Prefrontal korteksin çalışmasının değerlendirilmesi. . . . . . . . . . . . . . . . . 119, 120 46. ​​Gün-50. Gün 121-130 1. Hafta O. Prefrontal korteks değerlendirmesi 1 G 1, 132 51. Gün - 55. Gün 133-142 11. Hafta. Prefrontal korteksin çalışmasının değerlendirilmesi. . . . . . . . . . . . . . . . . 143, 144 56. Gün - 60. Gün. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145-154 12. Hafta Prefrontal Korteks Değerlendirmesi 155, 156 Cevaplar 157-172 Sonuçlarımın tablosu 173-176 Ön frontal korteks değerlendirmesi 177-179 Test Stroop 180-191 192



Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar