Print Friendly and PDF

Benim Evimi Tavaf Edin

 

"Hallac Divânı"ndan 


يا لائمى فى هواهكم تلوم فلؤ

عرفت منه الذى غنيت لم تلم

للناس حج ولى حج إلى سكنى

تهدى الأضاحى وأهدى مهجتى ودمى

تطوف بالبيت قوم لابجارحة

بالله طافوا فاغناهم عن الحرم

Farsça

اى كه درعشقش مرا سرزنش مى كنى

سرزنش تاكى؟

پس اگر بدانى آنچه از او بى نيازم ساخت

هرگز مرا سرزنش نمى كردى

براى مردم حجی است

ومن به زيارت دوستى مى روم كه در من مأوا دارد

آنها گوسفندان را قربانى مى كنند

و من خون و جانم را اهداء مى كنم

قومى برگرد حرم طواف مى كنند

بى آنكه از جايى به جايى روند

زيرا به خاطر خدا طواف مى كنند

بنابراين خدا آنها را از حرم بى نيازشان ساخت

 

Türkçe

Ey O'nun aşkından beni azarlayan!

Onun kim olduğunu biliyorum…suçlamayın beni

İnsanlar için bir hac etmek mi

Bende evimi hacc mekânı ettim

Koyun kurban et

Bende kanımı ve hayatımı kurban ettim

Bir kavim evin etrafında tavaf yaptı mı

Bir yerden bir yere gitmeden

Onlar Allah adına tavaf ettiler

Onlara Harem/kutsal alan gereksiz kaldı *


*  “Hac yapmak isteyen, fakat buna imkân bulamayan bir kimse evinde temiz bir odayı hac için ayırır. Hac mevsimi gelince içine kimsenin girmediği bu odada Kâbe’de olduğu gibi tavaf yapar. Haccın diğer menâsikini de yerine getirdikten sonra otuz yetimi toplayarak yemek yedirir, onlara elbise giydirir, sonra da her birine 7’şer dirhem para verir. Bunlar hac yerine geçer” şeklinde bir ifade yer almaktadır (bk. İbnü’l-Cevzî, el-Muntaẓam, VI, 163).


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar