Print Friendly and PDF

Benliği Aramızdan Kaldırsan

 

"Hallac Divânı"ndan 




أَأَنتَ أَم أَنا هَذا في إِلَهَينِ

حاشاكَ حاشاكَ مِن إِثباتِ اِثنَينِ

هُوِيَّةٌ لَكَ في لائِيَّتي أَبَداً

كُلّي عَلى الكُلِّ تَلبيسُ بِوَجهَينِ

فَأَينَ ذاتُكَ عَنّي حَيثُ كُنتُ أرى

فَقَد تَبَيَّنَ ذاتي حَيثُ لا أَيني

فَأَينَ وَجهُكَ مَقصوداً بِناظِرَتي

في باطِنِ القَلبِ أَم في ناظِرِ العَينِ

بَيني وَبَينَكَ إِنِيٌّ يُنازِعُني

فَاِرفَع بِلُطفِكَ إِنِيِّ مِنَ البَينِ


Farsça

آيا تويى يا من، اين است دو اله

حاشا، حاشا، از اثبات اين دو

هويت تو در نيستى ماست

كلى است بركل

كه بر دو وجه پوشيده

ذات تو از ذات ما كجاست چون تو را ببينم؟

آنگه ذاتم براى من آشكار شد

در جايى كه من نيستم كجا طلب كنم

آنچ پنهان كرده ام

در نگاه قلب يا در نگاه جشم

 » خود « ى ميان من و تو حائل أست

پس خود اين حائل را از ميان بردار


Türkçe

Sen mi ben mi, bunlar iki tanrı mı?

Hayır! hayır!

Bunlar  ikiyi ispat edemez

Sonsuza kadar kimliğiniz bizim yokluğumuzda

Herkes iki yüzlü bulunmak zorunda

Özümüzün özü nerede, 

Çünkü seni görüyorum?

Ben nerede benim gördüğümde

Ben olmadığım yerde açığa çıktı

Gözlerimdeki yüzün nerede?

Kalbin içinde veya gözün içindeyse

  "Benlik" seninle benim aramdaki bir engel

Öyleyse bu engeli aramızdan kaldırsan

∞  ∞  ∞  ∞ 


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar