Print Friendly and PDF

Üzüntüler Nehri ..نــهــرُ الأحــزان




Büyük Arap şair Nizar 
Qabbani 
نــِــزَار قــَــبــَّــانــِــي tarafından çok güzel bir aşk şiir... . 

 Üzüntüler Nehri نــهــرُ الأحــزان ". Şairin aşkında bulduğu acıyı yansıtır. 

عـيـنـاكِ كـنـهـري أحــزانِ

Gözlerin iki hüzün nehri gibi

نـهـري مـوسـيـقـى .. حـمـلانـي

İki musiki nehri .. beni taşıyan

لـوراءِ ، وراءِ الأزمــانِ

Zamanın ötesinde

نـهـرَي مـوسـيـقـى قـد ضـاعـا

Kaybolan iki müzik nehri

سـيـّـدتـي .. ثـمَّ أضـاعــانـي

Sevgilim .. sonra ben kaybettim

الـدمـعُ الأسـودُ فـوقـهـمـا

Üzerlerinde kara gözyaşları

يـتـسـاقـطُ أنـغـامَ بـيــانِ

Tatlı melodiler gibi düş

عـيـنـاكِ وتـبـغـي وكـحـولـي

Gözlerin sürmem benim alkolüm

والـقـدحُ الـعـاشـرُ أعـمـانـي

Ve onuncu cam beni kör etti

وأنـا فـي الـمـقـعـدِ مـحـتــرقٌ

Ve sandalyedeyim yanıyorum

نـيـرانـي تـأكــلُ نـيــرانـي

Ateşlerim ateşlerimi yer

أأقــولُ أحـبـّــكِ يـا قـمـري؟

Seni sevdiğimi söyleyeyim mi Ayım?

آهٍ ، لــو كـانَ بـإمـكــانـي

Oh, eğer yapabilseydim

فـأنـا لا أمـلكُ فـي الـدنـيــا

Bu dünyada hiçbir şeyim olmadığı için

إلا عـيـنـيــكِ وأحــزانـي

Gözlerin ve dertlerim dışında

سـُــفـنـي فـي الـمـرفـأ بـاكـيــةٌ

Gemilerim limanında ağlıyor

تـتــمــزّقُ فـوقَ الـخــلـجــانِ

Koylarda parçalanmak

وَ مـصــيـري الأصـفــرُ حــطــّــمـنـي

Ve hüüznlü kaderim beni mahvetti

حـطــّــمَ فـي صـدري إيـمـانـي

Göğsümdeki inancı yok etti

أأســافــرُ دونــكِ لـيـلـكــتــي؟

Sensiz seyahat edeyim mi Leylakım?

يـا ظـِــلَّ الله بـأجـفــانـي

O, sen; gözlerimdeki tanrının gölgesi

  يـا صـيـفـي الأخـضــرَ ، يـا شـمـسـي 

O, sen; benim yeşil yazım, benim güneşim

يـا أجـمــلَ .. أجـمــلَ ألــوانـي

Ah, renklerimin en güzelisin

هـل أرحــلُ عـنـكِ وَ قـصــّــتــنــا

Seni ve hikayemizi bırakayım mı

أحـلـى مـن عـودةِ نـيـســانِ؟

Nisan'ın dönüşünden daha mı tatlı?

أحـلـى مـن زهـرةِ غـارديـنـيــا

Gardenia'dan daha tatlı

فـي عــُــتــمــةِ شـعـــرٍ إسـبــانـي

İspanyol saçının karanlığında

يـا حـبــّـي الأوحـدَ .. لا تـبــكـي

Ah benim tek aşkım ağlama

فــدمــوعــُــكِ تـحـفــرُ وجـــدانـي

Çünkü gözyaşların kalbime kazıyor

إنـي لا أمـلـكُ فـي الـدنـيــا

Dünyada hiçbir şeyim yok

إلا عـيـنـيــكِ .. وَ أحــزانـي

Gözlerin dışında .. ve dertlerim dışında

أأقــولُ أحــبــكِ يــا قــمـــري؟

Seni sevdiğimi söyleyeyim mi Ayım?

آهٍ ، لــو كــان بــإمــكــانـي

Oh, yapabilseydim

فــأنـــا إنــســانٌ مـفــقـــودٌ

Ben kayıp bir insanım

لا أعــرفُ فـي الأرضِ مـكـانـي

Dünyadaki yerimi bilmiyorum

ضــيــّــعــنـي دَربــي .. ضــيــّــعــَــني

Yolum beni kaybetti

ضــيــّــعــَــني إسـمــي ..

Benim adım beni kaybetti

 ضـيــَّــعــني عــنــوانـي

Adresim beni kaybetti

تــاريــخــي! مـا لـيَ تـاريــخٌ

Benim tarihim! Geçmişim yok

إنــي نـسـيــانُ الـنـســيــانِ

Ben unutulmadaki unutuluşum

إنــي مــرســـاةٌ لا تــرســُـــو

Ben asla karaya çıkmayan bir çapayım

جــُـــرحٌ بـمـلامـِــحِ إنــســـانِ

Bir insanın özelliklerine sahip bir yara

مـَــاذا أعــطــيـــكِ؟ أجــيــبــيــنـي

Sana ne vermeliyim Bana cevap ver

قـلـقــِــي؟ إلـحــادي؟ غــثــيــانـي؟

Endişem mi? Dinden çıktım mı? Hastalığım mı?

مــاذا أعــطــيـــكِ ســوى قــدرٍ

Sana kader dışında ne vermeliyim

يــرقـــصُ فـي كــفِّ الــشــيــطــانِ

Şeytanın elinde dans eden

 أنــا ألـــفُ أحــبــّـــكِ .. فــإبــتــعــدي 

Seni binlerce kez seviyorum .. bu yüzden uzak dur

عــنــّـي .. عــن نــاري ودُخــانــي

Benden .. ateşimden ve dumanımdan

فــأنــا لا أمــلــكُ فــي الــدنــيـــا

Dünyada hiçbir şeyim olmadığı için

إلا عــيــنــيـــكِ… وَ أحـــزانــي  

Gözlerin dışında .. ve dertlerim dışında

*****

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar