Print Friendly and PDF

BELLEĞİN FİZYOLOJİSİ

 

Konstantin Anokhin

Hafıza Nörobiyolojisi Laboratuvarı PKAnokhin Normal Fizyoloji Enstitüsü Rusya Tıp Bilimleri Akademisi

anımsatıcıların anısı

https://lh3.googleusercontent.com/bVoVTw18cnlAqoDQrG4uiqhcbNnbB5hILpGZgm7ONKOukZ65o8pO5-zj2QUHHwTl8EcWXJT3KiAQuVSStjb4km0t2wdNN5v5dLWXp7kGO5EUa6ADaEDENJHKW58K19h-Nwi8R36LTgOw-91L_uqO1kna-8q78te0_-U5AYAtYpsq0l5ErPqD3IKLzqKKDRakutw

"Sh.'nin hafızasının, yalnızca kapsamı açısından değil, aynı zamanda iz tutma gücü açısından da net sınırları olmadığı ortaya çıktı. Deneyler, Sh.'nin verilen herhangi bir uzun kelime dizisini başarılı bir şekilde - ve fark edilir bir emek harcamadan - yeniden üretebildiğini göstermiştir. ona bir hafta, bir ay, bir yıl, yıllar önce... Her zaman başarı ile sonuçlanan bu deneylerin bazıları, dizinin ilk ezberlenmesinden 15-16 yıl sonra ve herhangi bir uyarı yapılmadan gerçekleştirildi.

AR Luria Büyük hafıza hakkında küçük bir kitap  (1966)

2

 

https://lh6.googleusercontent.com/nTfKSYA9hTmzGX3FkOhA-AHV8qB9pnZVV3wlrkRP441yTTbNgZOXgttuH2izhjANlA49LFugw7OH-YFJPwMoMN1jUy0LXjRUSSx7wpudmznefzBfkIKN2JROerk3b_VAKcbrcIkrjL7vgMk4h8gREJaNCX-yLWU--P8Prb9xcu4uJW__TIHKb5Mh2BSC51fft48

Alışılmadık Bir Otobiyografik Hatırlama Vakası

ELIZABETH S. PARKER , LARRY CAHILL  ve JAMES L. McGAUGH 2

TliL'nin raporu, hafızası litesine hakim olan bir kadın olan AJ'yi anlatıyor. Hafızası/ "kesintisiz, kontrol edilemez ve otomatik". AJ kişiliğini hatırlamak için çok fazla zaman harcıyor! önemli bir doğruluk ve güvenilirlikle geçmiştir. Bir randevu verildiğinde, size ne yaptığını ve haftanın hangi gününde olduğunu söyleyebilir. O, oluşumuyla ilgisiz çok sayıda kişiyi hatırlamak için uygulamalı anımsatıcılar kullanan diğer üstün bellek vakalarından farklıdır.  Yunanca thytnesis neaıüııg hatırlama kelimesinden türetilen kypertfiymestik sendrom adını ve bildirilen ilk vakanın AJ olduğunu öneriyoruz .

Sıradan insanlarda uzun yıllar hafıza

https://lh4.googleusercontent.com/R81L2WBhf4-ZCyExb8xXYwFTJhmEGkwJ6sFQMc1WMF2vpXAYLcGfPD4b9Zmk3SpsXSVMufQp_2D1HYMXQBlM3NbBPSGeWGfqGsNUHHSG_ebUkRq5-DhtZ3RLr7E-A6hxHASYW8GVGkCu0F5Sd76PQOZwahLkebIeCS4eqMZfIlrFKoplja6d5ZsK3VqWjI3jqTY

Flash bellek ne kadar doğru?

  • Pillemer (1984) Deneklerin yaklaşık %90'ının test edilen olayla ilgili doğru anıları vardı.

  • McCloskey ve diğerleri, (1988) Deneklerin yaklaşık %50'sinin test edilen olaydan 5 yıl sonra doğru anıları vardı.

Fotoğraflı flash bellek (flashbulb tetogu) -  bir kişi için önemli önemi ve sonuçları olan beklenmedik durumların anısına otomatik kodlama.

Roger Brown ve James Kulik. Flaş anıları. Biliş,  5 (1977) 73-99

Sıradan insanlarda 50 yıllık hafıza

https://lh6.googleusercontent.com/1ZtDvwA9BugPvLq0EbA7z--7Ne7q26XAv9zIgeadFx7TvisWQijscZqkvMH8Vpaiw8csLcwa1CCGpMpbUnmFera1-RoQfNdjqojVakLheq0V_uiwyIC5mJibfTYbuILRUwkB_TF96tAcguV3bY_OI4vM_lDdW_SsDYhhO9EWI25ZXE35Da0gtvmF9alAa39g3qk

https://docs.google.com/drawings/d/sDZTrPn4nHfTq7GPuE6zAgg/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=CH_ow0dwokQkGg&h=31&w=291&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/svLaZkai4FP-iS72sL-tm9w/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=lm7M4Mt6V3nKMQ&h=32&w=189&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/stdwf1Kc1UCDH-cQud79ssg/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=74XMmpn-thEbKA&h=24&w=242&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sUPSZ5oVhRokRDHmeuy4dkA/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=CdI0UNCSqGWhIg&h=24&w=244&ac=1

Yaşamın moleküler temeli

DNA

https://lh5.googleusercontent.com/FYvi8ad1Hggx1goazw5W8Q_Zvdor1zMEVnBgzjZbClVo_wHtFUm4lcuYVfgVzFQHY1E_y0d7EZVMXHcKiYXvlD6maUibe2lVvwozJ-hWTxFO_hELxx3NMYFrmti387htkUNpOW73gnd2dfIl32hG215wyRTtDNek2s6wBYhzjzPZbipAddQljCuCpolXs8mtuqw


Belleğin moleküler temeli

https://lh3.googleusercontent.com/tPJLTgmfo6eyL2Ve6zlCW0l2xDxaJfoqqUQ709EnixJYOTjIXP6Oa1If3TjFh_X0aCm7UmVTPm0ScKSdM6ccI7sV44OStaiOvBBuJwh_mSlgUF7AQKujjYHibN-ixN_tsf4ogNBKadyA_JLTxVT9ndwuSOsimuZIXPpmY56jOojKTvU0JGDSN3Yafh21nrZFtv4

ve yakıt cirosu -10 pomplemantarnyk w = 3,4 ny

https://lh6.googleusercontent.com/WaWcklgciWYRfYNbZD-6SpoUxc_JeHK-4-lLsZxs2rpEx-FcM_U-LUccA94K7ef52LcBNF-FoJAx8TulM0_hcyXRrvovOCzEfNSkLkOUkTB5fAPUQ0v8OAL47rQR7ASVoKwKTyIKJnJ63YcjxP4WgjVjsjx06XfehFlIqZ_69UvwQv-BeZwD6FDfu2lPgOS3MB0

DNA

1885 - Ebbing Evi:

Hafıza depolamada iki faz vardır;

1900 - Mueller ve Pilzecker:

Birinci aşamadan ikinciye geçiş aktiftir

"konsolidasyon" süreci;

1949 - Duncan:

Deney hayvanlarında hafıza

aynı zamanda konvülsiyonlar sırasında ihlal

insanlarda olduğu gibi aralıklar;

1901 - McDougall:

Konsolidasyon sinirsel aktivite gerektirir ve

travma ve konvülsiyonlarla bozulan;

1962 - Нyden:

Beyindeki konsolidasyonun bu "zaman penceresinde"

hayvanlarda RNA ve protein sentezi artar;

 

 

1885 - Ebbing Evi:

bellek depolama, iki tane var

https://docs.google.com/drawings/d/s97hVoTVSx8Wqd_4focoiYw/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=BYfpY6Y3bytDBg&h=21&w=79&ac=1>ідМ=Пяс>і R  i Izecker: rvo^faz Shchr^ saniye - bir "konsolidasyon" süreci ;

Consolidai ihlal edildi ve n

I^aY: Irvnoy aktif ^iah ve sudoro

Erkek kardeş;

Hafıza sonları ^)

CANLI'

yani

etovre'

beyinde NK qi proteini;

Birleştirmenin synteyRtelLIVE® "zaman penceresi" blokajı,
uzun süreli belleği bozar;

https://lh6.googleusercontent.com/e4tFgO5xhCHQOeApI6kJo48ptWzaL_aeeC6rloh3Rl3PlkeT0hZVSS25MDSrxay268E7OR23Tmy2wtx3Bn8iFbfk-iNc9sv-Q48xUP-5oDeHWCHbNuO2pxMUMy3FigbLDleZx7c9Vc1HBbwnA-MDE3cR_bre5YV-GQA4kZchW2IGWTW6Mq5K7Gvbv-fQTw6rYVU

Hassaslaştırıcı Uyaran ► Modülatör Verici

Byrne ve diğerleri, 1988

Zaman (saat)

https://lh6.googleusercontent.com/_vOy4tuyrZM8CVffJ-IAM9piBsA_G8ZN9M6FQZ309nlVTBuyKTUHNL90cs2KMG-oEI7utU__lJCtAKemgozXSgJ08UxPM6sgQjU1mpNA_DMk2cXWXuheoVJ1tHi8ZetS9L8t5Nwq9nIC-RI0Aq-kra-oAD0HRKcaSomPY7mqrePqKB_j9LkwMEBKWuO_H1IFxBIhttps://lh6.googleusercontent.com/0Q7uMGR2ErLz4A97RQAEpmBpzcVxZV99-mgXOftrJFEJ3I3LP2KueTmcU0CDa5yjdDTAiP2K9-sWoLVXpdGQoeKKR4zzn0m0D6Agr7mNvlAJSRoMvz_HIWHj8FWFMzKn4TZ1AJndO5-EfLyOXkZb_DEHXSW97W5j6LBQPpBuwr5o9kAbHFRqMt7MkGorviSOinY

  1. Öğrenme, sinir hücrelerinde RNA ve protein sentezine yol açar.

  1. Bu süreç evrenseldir ve eğitimden sonraki 1-2 saat ile sınırlı "kritik" bir pencereye sahiptir.

  1. Tamamlandıktan sonra, hafıza kararlı, konsolide bir forma geçer ve sinir sistemi üzerindeki etkilerle rahatsız edilemez.

https://lh4.googleusercontent.com/o-_cSBhwT6b06z71buGPY5KyfoZdlNSjhv4pCX0gQn05K1yIZr9yPvqTiGB17DaJCzYAS9j99zpdi0GqAbSCyiENnW8ZdU5aZNVwzz83krYlSWIyMNe9remzn2ELijepvH14e4DDPuf0jq8UKFjQVK6bUQjFouv9GVRcWixCBIPR2WUvHPEpxnVZd4F38bVwgeAhttps://lh5.googleusercontent.com/NIWOnk00Qh7FNqGjuVuL-A5G3WRtDhdJ5K-NBG03SEpbGW2CRRZvm9k0wUNNAT_rn_RI-SHlKlU3mi-9v8i1fMAEkpprY4OPhxx5-37oinE0uozqvXwuYYBkGNUrAgcAlyqgT_tjYPKoelEJAazagbmOTj5Apn5JhgFjx_RW7SEt-6g6Ox3kBenMUlNSiPNA2_khttps://docs.google.com/drawings/d/s1wv1uTvkuutFY_W-Jpptkw/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=dVAhluMgsAbGvw&h=30&w=281&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sl8cRSHMPikbf1EYa5N9QbA/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=Jh3v8nVRrjEN9A&h=62&w=147&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sHL1W1DgjBXTNNVvhIXTSLg/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=Aexqpobi6EbJdg&h=30&w=97&ac=1

HEMaleeva ve ark.  Eğitim sırasında sıçanların serebral korteksinde c-fos proto-onkojen ekspresyonunun analizi. Genetik  (1989) 25:1119-1121 .

 1. Bellek birleştirmenin "kritik penceresinde" gözlenen c-fos ifadesi

c-fos

  1. c-fos  ve c-jun ifadesi  edinim sırasında oluşur, ancak

Zamanlar

Öğrenilen becerinin yeniden üretilmesi.

KONTROL EĞİTİM KONTROL REAKSİYONU

https://lh6.googleusercontent.com/qJ1J88xb11iNyB0vg0rEpZ7OBHqXqv4OLm8EqrCOHfRdTn8tii7LRz6CFJ03vX3zeT0D4rOTOFE_o9zG0u0lHsSs-RnZc9fcTPLCO4ssXDR9bJvNIBHG6IoVMEmhbOQhP7Yz25YGl0Y0M_Ow5JWXrLhO6oMUXUplKl6UHW2QE4QTXgLqlpIwcsoV4bH9CXhrGoMhttps://lh5.googleusercontent.com/oume1oXSNbEaCj--8qTmdIuz8FFC5SJKJPWPvt85ZVoPSriatYLglmPlzmhq7A6CWHEQUTPx5EDqtxE1IG-O_lJoUSxUpYHQWcfN8uTcvfSwUKbBotP8v1k5T1mW1EyYKkT7JqjmDfCjzWeNnKmKA-dR1KSbjgU3822FQyqGYoW5LOUcY5PGt-HlG8sx9cT_FKo

anlamsız

oligonükleotid

https://lh4.googleusercontent.com/V-nCjmeY_XR8ijIwAIGDFd9c9YkpS5gwzdwHvZoUPHTQzOFJBK2km1aKeoBLH9536-aXpiNMp7L92Wsx-1-OcBHNwelU5I4Qc9zvxnfZvVVthD8KCgP6RiBjf9p5ammvOC8w2P-kAhw1p8O7GeMjVBOYCeOF6zlLwqyonFsC6NeIMS5urntsioqcvs8gFa0GvSAhttps://lh6.googleusercontent.com/lr6p-3bvLav9gy5viNj8BhFWZ-rt4fBWaelZ9KJ7c8dwZRTZpHif1AGEvQI2d31K23mMrqip9-jbwLKgko1dQ5L9G72c9uG9XIB_WahdxM-HzYYedg0mATprPnzLnzxyzTiuUx4FyrOOPu_EOhuStzpCPe8avfTXC-XoebbkmeD2YTuMhGORlwJASp1cvgHGZychttps://lh4.googleusercontent.com/5I75tUltx4SQSWn-nlkFq_r8CaRI0_6JbLWzxenr5eJRRol3FIJaWCqGvB_sl8wOovyjKnltfaKE9V4Kre8mbkAIPvFJzNqUfRXvEFeaL7Ktnwm4LkK-JynQMkc0w1OmbzJjRnrFK5iuvRrYRFUmURCjwv2zSlfHClHTVAFvzrkW3jLSKXvL7d03fPpqzRtZCHA

kısa süreli
hafıza

uzun süreli
hafıza

Uyarıcı amino asitler asetilkolin

C-fOÎ

c-jun

Haziran В'den

iyon girişi

Hormonlar ve büyüme faktörleri

Nörotransmiterler

ikincil haberciler

Yayın

c-fos ve c-jun anlık erken genlerinin transkripsiyonel aktivasyonu

Homo- ve heterodimerlerin oluşumu

CREBM

DNA bağlanması ve hedef gen ifadesinin düzenlenmesi

XXTGACTCAOCX Х> TGACGTCAX»

AP-1 siteleri CRE

Membran Sitoplazması

Çekirdek

https://lh3.googleusercontent.com/0NjlbesnRZLxeaS_nwZ4FuvTsbAT6YpGpZgWp8FG_CSCT8yeNYarLh0YVSa7CHkp34BTtdXNuSj_0hTQGYo9vVm9Ms0PFRoDs-Ew-YMytPZPKlawpxiTeZJfIVQ4han2XkbPFoKtWurl-3XfseOquQe0TFNLheaedSxRr0LxsZTUtI9Ka3Yr_5i60N4DX431GnEhttps://lh5.googleusercontent.com/C5-zCR-n7UCcLm8VXFQKrQPHQYBz_wC-hJZqw1XmQJ0pOXh_8r8iEDWd9sNzQhN4b1-RgMx_U2oEhIqbTW2GI_G1HRM-K6aQxxZ3AZY_n9Iz1Fhw2hq46EF8RFmxwwlE-PWa2SAf0KqQZ3g1lNwwL19HZfmQkEp57Z288lSkeYlB4v96Aqp-bq3bWsMupXepfUshttps://lh4.googleusercontent.com/B8-2DjIqwUjrHPz36HxvxB-HEb7HIDulPDBMPP6r7jJxJ6Z2bg4r2g1cFhTcIts_R4b2K7TTwtUTs-tfCA24hPef_qU8kWxSDJAvHncHj0fSmXnZWO8rWh7_w3ZUtGffnxSJ6Y-6-KbMZystiY6DmOACk8kS49fqJMtP4neQ0bu2L9L2rV3VSwpMxMXdYB3XnkAhttps://lh5.googleusercontent.com/ckf2uy87vjXDvDlYl7FFaeOcCc6OqBfQa9-Eqti5MfQShAHOac7Nehs0fjLyrfUtVFH1GAgowy-Ad8hO4UibsGEcGlOt_ajQTkxStQ43gVHVlMNBwODv--TIyLYVFmbukVVF4TJ8pjYO1snh6HlP3mllTPXZ_7igKEjFvnAPOPqioxqgLb3fYTVj6gakS2tFbgAhttps://lh3.googleusercontent.com/DcmM2qcwuZPsVGle6nSjnYevB21MQh6CKbNyrwj6PlAID-nYLzUHKah9__ZtBdQXlky-5W9SetfNWIbYJPDbv1x7ft4SFte55VT4zxZr_IMd4WUngH2c_NPRR1At3EjMYLGjwsUWRlHak9b8ylLeF07mv2W86prz5KMfo-FS5i3b8SRLoS373EOA0pvZdQZ2MuIhttps://lh5.googleusercontent.com/pAFCgvmLaJkRY41GNnJtG3Oqbhx78_xxW34C_Yl3Xg41q_8nW4XmJEaL-i37Hj9Wr9C5YBXClnNljunqECUNqn-O5yqWmBWQKKW2FZibhaiuF7iYxw_NrEjm3x9AvXOaw916LffFvIm2nzUpFz77L6YuNTEcCKjWv74RxGOb5TLj_pWCv2roXhvyaZfCmD7dpP4

İkinci bir gen ifadesi dalgası, öğrenmeden birkaç saat sonra hayvan beyninde meydana gelir
ve uzun süreli belleğin depolanması için gereklidir.

https://lh6.googleusercontent.com/dV3wtMGLY7lFfWckXS34Ub_M7Rc6GhJk4ZYVe6sOvW8M5ZqeF71OJaFziwvVZbCKoz1ARBaCrNk1siyhcHIwKw8QSyY-GUEEW91IPddYDfNnxRZEQYkAfbNPXZVado4TSW6qxHdu_Z-BxnVCOF2_svBkGKvgGRq3L_bTv1EMYwx_WK7wk0pQL28t8iLZtiWvvVg

ZAMAN (saat)

A. Tiunova ve ark. (1996) Öğrenme ve Hafıza

https://docs.google.com/drawings/d/sE6AtGjWIQrWooNCrOgBV4Q/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=vtuxAHiJVyih4g&h=265&w=24&ac=1https://lh6.googleusercontent.com/x8XiBw176nsOs_QYreSaBsCXvDSuvMClWL4kE9mFJH2kAAnXABxrESK7dRFmWYdnmjxJnSB8asxHW6yp9dBqSR9OTyL07caEJsJtb7Mvkp1EYHKC1HTiRtUHExrKJsFXmmUJvwqPqBTnIEWu27NVaGwFR1SiYRuf5TqZltpwd3F9pNcsMkzwiiNAZtRGH_9axDs

İfade İfadehttps://docs.google.com/drawings/d/siH652KuCSz8fnHi5VZhQxw/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=pVRyZnhwj0LK-A&h=32&w=310&ac=1

Anında geç genleri erken öğrenme

Yeni deneyim

https://lh3.googleusercontent.com/J9XoLrXua_LoHNgqt3NOAkzNgSa22CT1lstZg3fnfsTGX61w4kJsW9Fex4kI_Mf_51Kuy8zs0MKvcnnyfsgn33b-caYKaV6gtOW4COnUZFhvS8WwUKIJCxfatBgNvfmJfmjxNXfOSP8Brjk8UMWADYkNlR2nln25ONidoTYCkiBL7IwEvC4zDmSusAXsR6sVQEY

https://lh5.googleusercontent.com/J5oNilRQNSvQpz4p2qKe18h59fm9PHfIMHliKqWCT1LcBG4W51J5l9FbLOep1tzRX95V_Kd9HIr3HPPYZQXrXSVg2HfrSCR8ajyd9Y4DmlBYupuQcCSsS6uc2-ZO-UQj1StxsK8C3A8uIlR5aL5qzQ4S8QCjUILtwN8cvealTDyPsWeq_yjIewWCySDI6gVSQX4

https://lh5.googleusercontent.com/s3LXcpKk-lS4g44dKf9inJNH_YPAOxbvguN5SqOsQd0_c2783hu399Lux5oSH7HYg7QQ1BzfzHbXAaMpDhkqMJ4gSHaCNit5Qz1EqVBq7fCYS0Gk_3WKMeeMaeB7gJg9hJMhZeKtemcmcwZXNBEtPNTmlADiErru_JtCIthZmkRmeQF399ELlsH9iE0xCmfkmYY

çekirdek

Yeni deneyim

https://lh6.googleusercontent.com/MQSx5WVzcm30SweeCF-oVSTqZhCWN4E5_CGhYd8sGYE3ppXH7J2J37ieJ0GOZb8vrQzSXqXeVoNsg-t93dw8OYtOtuadJxUtvRxDoJUBdXx_yWy8f8CM0-mXSM4UixTLdyAHbx1p6ny_eTa8veEAUY2HAK8HJmTugAyocnu_dMfmViXa9W8yHg6A2Jpe4eNxpEk

çekirdek

Aktivite-düzenleme faktörleri

NMDAR

L-VSCC

Timothy Sendromu

İnmede eksitotoksik ölüm

Tabut Lowry

ÇEKİRDEK

egrl

homerla

ras

Kalsinörin

SRF

NöroD

MEF2

Etkinlikle düzenlenen genler: sinaptik proteinler

Rubenstein-Taybi Sendromu

SARAY

daha fazla

SARAY

daha fazla

artı

daha fazla

Aktivite düzenleyici genler: transkripsiyon faktörleri

Düz

Bir Sendrom

Öğrenme ve hafıza kusurları

ÇaMKK

CaMK

ERK

RSK/MSK

SVR

CREB

MeCP2

CaRF

NFAT

https://lh6.googleusercontent.com/iTWiCqXnkzl_ZbPIhsXr3CeHgXeUKiFadbsrCDVYyIwTsLTf4slPGXrqFaxsvihZlISRE8XIs-ohsaCUqI4u-C7hwr7RE4o2QVSIOUQvo8M6LQHBlsnmnxxEhbxxOtUWxm78kJm8ge15QMKxV_eaNe_P9owD9StC05DkYczM9BEmVL98DokRT9hrOBPQUSQPfBMhttps://lh5.googleusercontent.com/VYpO3WtjKXSjGVPQAqd-URdF9r11Z75sV4cTGLs-ghthObAS3fT1dRTVDqtBi4VnyXvero7UDSzmj6LbpigPsvPw2h175aDHHMO4YZ1b5w-jmCvq8Ew_bdHa7f5T9eO4CBxYhl7gErRpebYQrYjdxH8fr5GBSyze1yJ_5SWcAhV3ekEhzWwwR6yNAe7ODjustLc

S.FIawell, M.Greenberg (2008) Ann.Rev.Neurosci.

Efektör "erken" genler

  1. Öğrenme sırasında aktive olan "erken" genlerin bir kısmı, oluşumu sağlayan efektör proteinleri kodlar.

"erken" proteine ​​​​bağımlı hafıza. CA1

  1. Bu tür efektör "erken" genler arasında Yaş vardır (Arg 3.1).

  • İfadesi, öğrendikten sonraki ilk dakikalarda ortaya çıkar;

  • İfade özellikle öğrenme ile ilgilidir;

  • İfade blokajı şunlara yol açar:

SAZ oluşumunun ihlali        

uzun süreli hafıza;

  • Yaş, dendritlere taşınan sinaptik bir proteini kodlar.

https://lh6.googleusercontent.com/cNpj17hoV9rrfRWsE9m0Se8GS8TxcP53njcFhxLk6AxIuk_BwCPvz9XFhH42LC61BxXYEEcOg_3KViHeJokZOr9QijdhO6pgdJnofyLGJ7JJwA8mSRwjgLYBlQkBdfqLjl7F1An67E2vA8Ul3SGUasSXslIaGFghEHQVPET24-UWv0SlRjDj_-karhWB2BuKmu4

"Ruhta bir şeyi hatırlama arzusu uyandığında, dönüşümlü olarak farklı yönlere eğilen [epifiz] bezinin, "hayvan ruhlarını", nesnenin bıraktığı izlerle karşılaşıncaya kadar beynin farklı bölgelerine yönlendirmesine neden olur. Bu izler, bu nesnenin çağrıştırdığı "ruhların" kendilerine tekrar gelen "ruhlara" daha kolay açılmak için içinden geçtikleri beyin gözeneklerinin kazanılmış bir özelliğinden başka bir şey değildir. Bu gözenekleri karşılayan "ruhlar", onlara diğerlerinden daha kolay girer ve bezde özel bir harekete neden olur, bu nesneyi ruha aktarır ve ona hatırlamak istediği şeyin kendisi olduğunu belirtir.

R. Descartes, Ruhların Tutkuları  (1649)


Belleğin moleküler temeli

https://lh4.googleusercontent.com/iNmp0ViRzs2gezCLwfI0WvliVCt90cQSbSSdPYn072coDCAkqjAGCimMEiXKKEeZxQn4zttFm5svoERf5NPC9US1KPAk5Pwtj619RlPUpv-NqyLmdj0Cqrgy8Qth1e-Ko-q02qxKie8YrYd5DuyCcKwSO0wg19aMLf8nAKqn3sw5JAkkimKbiS93DY9uS9-jVgI

DNA

Çekirdekteki genlerin ifadesi, tam olarak öğrenmede yer alan sinapsların seçici stabilizasyonunu nasıl sağlar?

Membran izdüşüm hipotezi "Dış yüzeyin bir haritası, bir DNA molekülü üzerinde bir genom açılımı görünümünde bir nöronda sunulur. Diğer tarafta

(E.N. Sokolov, 1981) DNA'nın belirli bölümlerinin yan tarafları şunları içerir:

sentezlenen proteinin translokasyon yönü hakkında bilgi. Sonuç olarak, zarın belirli bir bölgesinde sentezlenen alıcı proteinin dahil edilmesinde lokal olarak spesifik bir artış meydana gelir.

Karşı argümanlar:

a), sinaps sayısı ve bir nöronda ifade edilen gen sayısı oranının teorik hesaplamaları.

b) öğrenme sırasında "geç" genlerin hücresel işlevlerine ilişkin deneysel veriler.

Sinaptik
etiket hipotezi (Frey & Morris, 1997)

https://lh4.googleusercontent.com/q8QAY2YidTFUZ9ENxmXifaDPzUsaoiRUKCYTD6ua__ZT8t3dPyWoTlNoMjaYmQQcNCN1KRc1n7ZSSrgXA6LM3QE-uS5KGnyedF4wekAobVTsw1x4JDQfYEylk3D7uTqlvkbY-TEeCoYUHWiDN8tzmpdFkkSDvWOTZh4ITlXTZTj2H6y0w-JSgtOpopiBjalbO78https://lh4.googleusercontent.com/-oPWaNAtI7FNDHepaRaoBBx_KsgG_oOxaLR-XALG2D0CQbj68d9zopm3GlA3dZv0PzTBq8o-PE_T6zAmhy5WoNqWpXHogTY-VNMPEkDcL9PU28v07SxLnX1QWf_M7RgwEUBNcgZTjUHXwIxK4uYfUa79WOMSHd32gL6eJE0S-rEqklmv17wCtNf6b-chPz-KTPAhttps://lh4.googleusercontent.com/5T2vqa78hcUct9KZgdcDgQdTs6uB39yUfdZTKMySZVAlts9QiQrVPQn-rbuVTog6qo9Kjr3qXMBThHZ4pPKgjL-ytvq7yNsJEwGfL9O9OV7QZ6ceokDf3GDlEl9QqwV0dHectArNI7XdFsRFvK4FfdJNfvYVh4jZFG1FoCo2kqX27TT-cL27B_gsJMD1T98e9t4https://lh6.googleusercontent.com/w4LXsyy0fTYRMoEVKCi33hc8bF9bSF8woSpW8saYqxpI1YCG3fZpQuaAy-hX0vG9MdU3qGFX-BHW4r-IPo8OXAcdW5MzSly0Z3mRl4FN6-_gfM6ZFcp5zANvyjEP4pp6JUUe63dnM6nFcZeTWVRYQd4yWq5I1ZsOgKSwwwrjyzKanQzQkN_2QcvMN9b7PtyIl9Yhttps://docs.google.com/drawings/d/swLHupaROxs7N5pZbFqWECA/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=cZ92z7zU1xzJPw&h=39&w=114&ac=1

'Synaptictag' hipotezi

https://lh5.googleusercontent.com/zC7EH5aB57ePAcyF_5fwwTR2RSOU-C8WHHDLgNA5Wcdgpg4Y7TxFMMETaOQRL-oTP-wMceUd9xG_Tqtid1v9gJ8V1L1tN7yODcZmSqROu9YpOJtB0wOGaHifEiVSc6CPjF77s-1J7yHJ1_fCWLmDEko39C3OgCVpRv3ojivkDC_gRV6ljvRd0kgJG8wLOiXxYTIhttps://lh6.googleusercontent.com/Oo_o1Uf4g9ABxccYT3fOF_ToakgsfHqu4P0plEaU4ZQ4Fpdj73Koo4RuLHpaGv8GYKRvIrsf2kXFFniOJrN8COKTUDJeTd377pXLfVekPqI9CTeDcZqeWjnE2yr4u5dkSISiR3Oe9919xzK3cUNId4hNmdVngdGCDvd_W7l7xtKMzM9p61kWI4sJIntOAaVS6aM

https://lh5.googleusercontent.com/1nihiqeJu581vlV_K3yax3UqId5kBj9RVmX1m6a_zfjlR2H-oumHCdZRRy_B6wW5jfkgzB3cOem5xVehI81Y6OClGvoeASpk_xaEeOqWFbu2ZcLFXZKh3nboJ9tbm8Ijj0ce97E4BaUfT7mU4YRmk60FOBMldLk5HylK0fJT5n4kjar3sf8BXxB4bq5KEkYBrHw

Değiştirilmiş bir nöron fenotipinin uzun vadeli bakımını açıklamak

Diğer moleküler mekanizmalar

bellek bakımı:

  • Protein otofosforilasyonu

  • Sinapslardaki prion proteinleri

  • Öğrenme sırasında kromatinin epigenetik yeniden düzenlemeleri

Yeni deneyim

https://lh6.googleusercontent.com/MQSx5WVzcm30SweeCF-oVSTqZhCWN4E5_CGhYd8sGYE3ppXH7J2J37ieJ0GOZb8vrQzSXqXeVoNsg-t93dw8OYtOtuadJxUtvRxDoJUBdXx_yWy8f8CM0-mXSM4UixTLdyAHbx1p6ny_eTa8veEAUY2HAK8HJmTugAyocnu_dMfmViXa9W8yHg6A2Jpe4eNxpEk

çekirdek

Yeni deneyim

https://lh6.googleusercontent.com/tX2HMuXQE1pwnF2lhQWFEczusvNHENI4knM9T9fnbjHcDRjp_SSrq8oolNAzJGoyXJ9XBn3zxbggGfpcD38-0P9gSpgPbNy-Z9bD_-6TdyAgS3sy7viiVn_pQpNAPtCRHjhztUMrtSvBAnvoFATho9BjUoFa_JJtWDW0cTKQOsPOLCeb58_37KbnCLQJCKnojFw

çekirdek

Belki de uzun süreli hafıza bakımı hücresel-moleküler seviyede sağlanmamıştır?

Belleğin moleküler temeli

https://lh3.googleusercontent.com/BhfCsRwznFY-PRY6MZy_q6Qvrfo58ZqPZkYwYT0f0g97K1slKbU5Wad1sAr05-vbFxW3gnUIAR02B66mYQR1shBYBvHSyLWn-5JmMpPNUC3cpDE299HHiFElE0XNzbp5gY51uSkxQiiLwFPi2G5ua267WA7o_3raNoeEDPBkh2HIC2YcagXmJM7QnG_dRkHdaVM

ve yakıt cirosu -10 pomplemantarnyk w = 3,4 ny

https://lh6.googleusercontent.com/WaWcklgciWYRfYNbZD-6SpoUxc_JeHK-4-lLsZxs2rpEx-FcM_U-LUccA94K7ef52LcBNF-FoJAx8TulM0_hcyXRrvovOCzEfNSkLkOUkTB5fAPUQ0v8OAL47rQR7ASVoKwKTyIKJnJ63YcjxP4WgjVjsjx06XfehFlIqZ_69UvwQv-BeZwD6FDfu2lPgOS3MB0

DNA

https://lh4.googleusercontent.com/QnVEvOytpG0-a22N4MsN9xUTfBmvR_rfcAxLyXmu7J35CxpqklAW7ggdfodRcWv_3S2A44get6UDhq4ML1XQ7QJEx-MC8cD85S4hvn7XT1qYj-6nTXLQQI4Wb56dMwgCdEHoUMWuiMCvVXqGYxDsavFTm_phvNk2CmYfnOqdSb6FXxtpUDAQ4-J3sCDdT5RsO2E

Frederick Barlett
1886-1969

"Bu kitaptaki tartışma boyunca, anıların 'sabit ve cansız' olarak tanımlanmasının yalnızca hatalı bir fantezi olduğu konusunda ısrar ettim.

Hatırlama, sayısız sabit parçalı izin yeniden etkinleştirilmesi değildir. Her zaman, geçmişin tüm aktif tepki ve deneyimlerine karşı tavrımızdan ortaya çıkan yaratıcı bir yeniden yaratma veya inşadır.

1932

  • Hiç bir şey

  • daha fazla konsolidasyon

  • Eski hafızanın modernizasyonu

  • Eski hafızanın üzerine yazma

1995 yılında laboratuvarımızın sloganı:

  • Belleğin her yeniden etkinleştirilmesi, onun etkin yeniden inşasıdır;

  • Her hafıza yeniden yapılandırmasına bir yeniden sınıflandırma eşlik eder;

  • Her yeniden sınıflandırmayı bir yeniden konsolidasyon takip eder.

  • Hiç bir şey

  • daha fazla konsolidasyon

  • Eski hafızanın modernizasyonu

  • Eski hafızanın üzerine yazma

SEÇENEKLER

ESKİMİŞ

HAFIZA

YENİ HAFIZA


Hiç bir şey

-



daha fazla konsolidasyon

-

ezberleme


Eski hafızanın modernizasyonu

-

ezberleme


Eski hafızanın üzerine yazma

silme

ezberleme



SEÇENEKLER

ESKİMİŞ

HAFIZA

YENİ HAFIZA

TAHMİN: KONSOLİDASYON İNHİBİTÖRLERİNİN ESKİ HAFIZA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Hiç bir şey

-


daha fazla konsolidasyon

-

ezberleme

Eski hafızanın modernizasyonu

-

ezberleme


Eski hafızanın üzerine yazma

silme

ezberleme

amnezi

Deneysel doğrulama:

Ezberleme süreçlerinin
blokajının arka planına karşı alındığında hafızaya ne olur ?

PASİF KAÇINMA MODELİ

https://lh4.googleusercontent.com/KRPk6Iph4R7Y6wSEJWA5Bm_AjOMvmX9dCnNrU6URVWGpUDYDyd0jRHLREPiFPafdsDePeh1g2Y2sSCqYtfQS3R8hoFbKnAdirKWzviCVrV4Nl0dbuF_BWx7HY14nxMTbgfDhuPA8hyyf8xC7Se4DKJ4EB57assHFuuMbGWeN64ZRrvB8aoQFkuh98LxUfl2u4Z8

  • olaysal bellek modeli;

  • Uzun süreli belleğin oluşmasına yol açar;

  • Hafıza, NMDA reseptörlerinin blokajına ve protein sentezine duyarlıdır.

https://lh6.googleusercontent.com/Ld-Z1g9YpSsV6VzxzvEji374z7u_AlkpdVj9u5XWC1QZPolISEFIpiRvBVasgGBNnmwjUhTGvis-kqeaM3sW8i850raPKuQ-E13aZuBhrmbPXTeg5kgjip4QhCthu9vWPiWusUbmqNsny-uiFQPXi-CKO5LcYZxuyl8K5yBcYKgfbL_WyZB38Ga5iH1OZBfhNho

Civcivler (Litvin, Anokhin 1998)

PASİF
KAÇINMA

https://lh3.googleusercontent.com/2GFMdMjdu4Z11T8X7Clt7wyqdepe1TR6W_n3GcKZ_a3ysWR160IPA_-XOD5T5pA203Qvvk5tiRL5NIHN0c0piU61vl9WvtwrNPKCX9iWiN7trUydkY4u4oy7llo2G8OTm7Q_GCovJTWsirGT78q4Tcoqtw7i8u-nqZDdQE4XeTcfaz9Zj7QLjWit1xWZTvLRPGg

CXM R CXM+R

2Я saat

https://lh6.googleusercontent.com/PMZaWVloK0CRtC0gJeE6N3Hndam6DzuJGU7LVpXEjYbk882AbxV_9ahI9zwxnXF4VrQS6AcrveFNgseAYWQ5bfpkTnKpAXejVzq9uV8N0KS_Q5aLmFxt_Bh2udaZc7rnDyr30_WBpv3-MhOGz5WlYz9sN0VQgVS_5liPM0dhQgnpB9lC15SUspOibub4wNsL0oY

https://docs.google.com/drawings/d/sr26igfIFPQSnwJGtlZXXAQ/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=xhHhnz6gUDjy6Q&h=100&w=83&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sQZlC8eh3fVMVHrxbHmA_AQ/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=8qHXtVgdQESwzw&h=29&w=104&ac=1

Przybyslawski, J. ve Sara, SJ (1997). Yeniden etkinleştirildikten sonra belleğin yeniden birleştirilmesi. Davranışsal Beyin Araştırması, 84(1-2), 241-246.

Nader, K., Schafe, GE & LeDoux, JE Korku anıları, geri alma sonrasında yeniden birleştirme için amigdalada protein sentezi gerektirir. Doğa  406, 722-726 (2000).

Civcivler (Litvin, Anokhin, 1998)

PASİF
KAÇINMA

24 saat

KORKU

ŞARTLANDIRMA

fareler

(Muravieva ve Anokhin, 2005)

Eğitim

Test yapmak

70

CXM R CXM+R

https://lh3.googleusercontent.com/goqXKDZDV69VIXWnvwYv7f_Nqv-jU4jFMSdWsHI9xLPhAYzNVGC2MhgGXctd8uLAj6oVf8AKXlLRiwKTSkYosjxX65KGm7W7BLz5C-eSaBbvluV9M8zgnYQ9EkLxWfutiZotbDcZ0leEykJar1jYBDaggLzZOgZBvA8r2StX2xnLXnMna7KxcSc6p7HrayeuWf0https://lh6.googleusercontent.com/AyWCg2rdA2-iepypIXHvQFYawm47p0BMxasU6OOUly9iKB4EaHo796iBz7lFYeQnZXLp6K_6cW9aXm4N0IC3UDGBwkPPb-D0rVBlTK4IZT7Yq8PcRKeErrc_wxu5mqe7c07m_pYLO-kAUJ8PJsywv_rdfyk0AMs5ZNzakQ86XBPmBT9FHSGHygU7L_NemHg5wC4https://lh6.googleusercontent.com/xe7wPqpHZVYuI3ql4Pp04LuT6zV-U6g10Ya9hmpDlXkRUovb7mXDjqAFa1YMdGSrgiyWSyDrNXHwGWjonlLXohtI7S_7ymacFlgGhebGuBEbHH2pfhPIYEYNKDrM1SbctZD2VNQBBk9H9G1kyZzKhg8QK75kXbeDyoBkBdRU7lZz79-j-SllRUU4t4MFXLtx4Kohttps://lh5.googleusercontent.com/LbHTPsnxW8YZLp8AzIZhkwW0XmA1ih-MgGkRSqB_8rH_qAiHWzrhtxuQx57K-Z0gkKC6oSjpMzUXjWnzv95SWF1EN0t8bsoveyyqfhtKuhhhgEZTfLYra7xaHr0kMW0uF6VSWtVItTkJxAontihzUpFz869XZwxDv4ZHrsae6BQWTJTZ7t0Fbhp7D6GoX6h9nEkhttps://lh3.googleusercontent.com/_L1hVgq11pA1_KNijGzWT5na2VE7fYx0AI_dw6Zeaq8Cn0SVKkjEgCB2HLODUoo5Jqz3AAOs0RRH5dGUFG68DsZp6AO8-PFBkEyGeQ6AiN2P6jjLRBswndwkWa1sx-4VlT6aBf4L9pbGJlCAZiJLetMnI3Wc_CEUeaJRgvoZmL9_plSZDIvv5KIncos0rcyhfX8https://lh6.googleusercontent.com/yZVjtGxpgudZ1sDKQ6-1IQA3OITmPgDWRoc2fCB2Auom7pIwJH4432XQ2ztS1kZN0KLsz7DwCR9jP6knJm5PJ5Mk1YYaxh0Z5_cM82JFppOHuh_YjaN56ZlcYhOceAOVShP6c3r3FhrEtJHNTFg3jbOfJNJsRLgLzFjcBwhcpD38vNnSbj5wJz2ks7_18I50tRshttps://lh4.googleusercontent.com/DQm1aMDJK3wigw54u7VT_0p8_aMa5XYsupR5LVY2m9GWtEyUvE0QDkRDcWgg9RkLK6-Noojlna1WqugJjzmEZXv2g2jx-wwi3SBh5DMp-k0QhJfo7B4Df-ayqvyuhAb8N_uMM3-FpriTopkKaucWJSIu5CwijLygDjFSNQL_W4zXRHtghy5J2DJmHrLg9Q0osNAhttps://lh6.googleusercontent.com/EV2urJV6c_nSgr_xx_Bwb81S8oQiKqTv13FDy85PCy2Z7KjLTEczjxjodP_3T3djqmdy191vShzCeezqKqI70k-MrYkHNzJEgO0tvYIgghYoPk1pzrwoBkVzxuIswgnLQ62QRo5VRVnN83FX9-o0ZhhTIARLeAlpe3Zpk_woOSwoF1zyGzNQ_bo9A8wCHBzEBGA

Türler

Bellek görevleri

Referanslar

insanlar

Olaysal bellek, motor sıralı öğrenme, korku koşullandırması, TSSB

Pitman ve diğerleri, 2002; Miller ve diğerleri, 2004;

Walker ve diğerleri, 2003

Sıçanlar

Korku koşullandırma, aktif kaçınma, enstrümantal öğrenme, korkuyla güçlendirilmiş irkilme, radyal labirent, su labirenti, koku koşullandırma, nesne tanıma, koşullu tattan kaçınma, koşullu yer tercihi

Eisenberg ve diğerleri, 2003; Milekiç ve Alberini, 2003,

Akirav & Maroun, 2006; Morris ve diğerleri, 2006

fareler

Korku koşullandırma, su labirenti

Suzuki ve diğerleri, 2004; Muravieva ve Anokhin, 2006

Civcivler (Gallus)

Pasif kaçınma

Litvin ve Anokhin, 1997

Medaka balığı (Oryzias)

Caydırıcı şartlandırma

Eisenberg ve diğerleri, 2003

Yengeçler (Chasmagnathus)

bağlamsal bellek

Pedreira ve diğerleri, 2002; Frenkel ve diğerleri, 2005

Yumuşakçalar (Helix)

bağlamsal bellek

Gainutdinova ve diğerleri, 2005

Yumuşakçalar (Lymnea)

Klasik koşullanma, edimsel koşullanma

Sangha ve diğerleri, 2003; Kemens ve diğerleri, 2006

Yumuşakçalar (Hermissenda)

Klasik koşullanma

Çocuk ve ark., 2003

Bal arısı (Apiks)

koku şartlandırma

Stollhoff ve diğerleri, 2005

Nematodlar (C.elegance)

Uzun süreli alışkanlık

Gül ve Rankin, 2006

https://lh5.googleusercontent.com/dE40mxz9Ioo8avH5zpalsOl3TKpcKvc1w1cGPbWaOZqGf67KP9y4q3K5RZ5E_SqMa7lYzh9RnND7j-mfww2tgdqYZABzlqFQEc4WyzaPn0DnKylsfJm4Jdsk27_ahUdCAdfqYUK5tXDczSVl635oA0m7FD0eU6dRkwFRbMzwS5DogY6PBTFyUiufW_Q9n9YmnmM

" Bildiğiniz gibi, hafıza izleri şeklinde mevcut olan malzemenin zaman zaman yeni koşullara göre yeniden düzenlemeye - yeniden transkripsiyona tabi tutulduğu varsayımı üzerinde çalışıyorum. Benim teorimle ilgili esasen yeni olan şey, hafızanın bir kerede değil, birkaç kez mevcut olduğu, çeşitli belirti türlerinde ortaya konduğu tezidir."

Freud, arkadaşı Fliss'e yazdığı bir mektupta  (1897)

38

Ufuk açıcı deneysel bulgular:

  1. Uyanma deneyimi sırasında gözlemlenen nöronal ateşleme hızları, takip eden SW ve REM uykusu sırasında hipokampusta tekrarlanır (Pavlides ve Winson 1989);

  1. Uyku sırasında protein sentezinin engellenmesi, hafıza edinimini bozar (Gutwein ve ark. 1980).

Durum

Önceki WK deneyimi

Durum

Basit
Tanıdık

Karmaşık
Roman

Yüksek

WK

sws

REM

Düşük

kontra

WK

WK

REM

REM

https://lh5.googleusercontent.com/75Otdzd4TSlj-mOPgtw5ge-jXpv4IbJWMzpbXDqW9MWzfyvUjWT5kUGXlI0ssftETc3EC-ooMNpE-Zz6lM0obt2peeQCUZan_1mckmAilGL-h48GdgjAMJumePFuZwcBJ9LcPjCyYTnVJD8rr1iuiD6ABccenq3r_9LV9-ADqzdkGLOY6UCJpP7GrVrfx5B3bTY

https://lh5.googleusercontent.com/j1JVMC3lcQisSfuJ-zImImuqqiA-t6GnLp5VbFqt4Rv5Ib1ffDel_7W3CoR2OCR3ZcEys5NWCxmkdvtalddPG99Pv5GcTgYbV-vbkFm0-oxrsLpK9vlBcrmngBwV8pXdU4SLA-VpjC9LnyLxzHJzxuMxCdq2vjAXp_8cGEW1k9DSvh7IjMZGgn8hlbSm5eHbqKE

Ribeiro ve Nicolelis

Ribeiro ve Nicolelis (2004)

https://lh6.googleusercontent.com/vhqTcHZNkoLH4vMEINhzwXZ7OXgPDCB94hAY07O9w7pzpK1nCnDX0ZV8t9MrjrmDv_XzMsCDq1GK3MD99lMFGQpiCo-ENz3kong6kaxRANC6ZUr-Fc2jC9C8rkbNC4OqE8KWwGeloD_FIUOkm2umTHKuILbPAIBt4wuU-zM7MmDyigEn5IbuMWjSU9VDAaMzPr0https://lh6.googleusercontent.com/L0FizsBNGmWhc1APt4Z_J90rQeYu72He_Ob052TYBRqpx7X5Y4WJgB2PkdswP4bZ--dP6RzbwgOa2mcqPX12EpTmcr7Lx3PP6IB7Wm4sDABbRsb-yA4zeHKgjNFQiQnVL1SVjkXRqg4zbhxRiu5V4CeDHnR4XMkVeAfBRsZnWdzC5sHS-4jFtshl_F9vI9_c2fchttps://lh5.googleusercontent.com/CoktTOamTehyNgE9GETrVy6DL79wFjsSo_WFX1P63VyA2a1qpqam58s8N-ftEMCJzpg--sgJaFLCaDltxFCse6EXn9bfy45U0vjmj_Bn59Zb5QfOqVrBcEdw6HFTc17oc5ZPW6Zf4_L_v894SZLZSsRvZNWzJCr09ST9xnDxc57pdUDVQwCfJUU8e7VioLJX43Y

Değiştirilmiş bir nöron fenotipinin uzun vadeli bakımını açıklamak

Belleği korumak için diğer moleküler mekanizmalar:

  • Protein otofosforilasyonu

  • Sinapslardaki prion proteinleri

  • Öğrenme sırasında kromatinin epigenetik yeniden düzenlemeleri

  • Bellek oluşumu sırasında yeni DNA sentezi

tattan kaçınma modelinde tavuklarda hafıza

https://lh5.googleusercontent.com/3EOw4N0XzhyxWbOWR9hxHpmEY3UeChFWBlrsiMKn6iNuCax41G9lhsDLEZEif_FjixWn5JZsTEvi8b9gL4bRYJWQUl7ftAsdUfd7O5epGEvKBvaaEF-AiYd0GHy4zxvD-_iOvTF3fDveTFxUByDVslX0sy5FyHCkHBCDlN32tF2ace8GZZZ-SZ3GOl7oidBJl9Yhttps://docs.google.com/drawings/d/sY63deJFsswScR5Aqw4ZEkQ/image?parent=e/2PACX-1vSc6cGgTPl743LIpDCeh7kgTMApkow0V19xI8dFyXzs0YElbSw2FjSEQfJqEVveyQ&rev=1&drawingRevisionAccessToken=pjU1zuHOauqOgQ&h=28&w=405&ac=1BrdU - IdU'nun yapısal analogu -

5'-bromo-2'-deoksiüridin

(100mg/kg)

AMT - 3'-amino-3'-deoksitimidin, geniş spektrumlu DNA polimeraz inhibitörü (10 mg/kg)

AZT - 3'-azido-3'-deoksitimidin, ters transkripsiyon inhibitörü (30 mg/kg)

Sinir sistemindeki hafıza yıllarca saklanabilir;

Bu sürecin başlatılması ve sürdürülmesi, sinir hücrelerinde gen ekspresyonunun ve kromatinin epigenetik yeniden düzenlemelerinin aktivasyonunu gerektirir;

Ancak bu yeterli görünmüyor;

Belki de hafızanın uzun yıllar boyunca sürdürülmesi, çeşitli durumlarda (hatırlatmalar, spontan hatıralar, uyku, diğer hatıraları alırken bilinçsiz aktivasyon) ve hafızanın yeniden sağlamlaştırılmasıyla birlikte düzenli olarak yeniden etkinleştirilmesi mekanizmasını kullanır.

Yeniden konsolidasyon ayrıca, konsolidasyonun hücresel ve moleküler mekanizmalarından farklılık gösterebilen uzun vadeli hücresel ve moleküler süreçlere dayalıdır;

Bununla birlikte, öğrenme sonucunda değişen bir nöronun fenotipinin kalıcı olarak korunması için bizim bilmediğimiz başka bir moleküler mekanizma olması mümkündür.

Aramaya değer...


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar