BİR ÇOCUĞA ŞİİR HAFIZASINA NASIL ÖĞRETİLİR?
sevgi ile kreş
E.A. Alyabyeva
Moskova...2010
Alyabyeva E.A.
Bir çocuğa ayetleri ezberlemesi nasıl öğretilir: Metodolojik bir rehber. - M .: TC Sphere, 2010. - 96 s. (Sevgiyle anaokulu ).
Kılavuz, okul öncesi çocuklarda ritim ve tempo duygusunun geliştirilmesi, kelime dağarcığının genişletilmesi ve sesli telaffuzun otomatikleştirilmesi için pratik materyaller sağlar. Müzik eşliğinde önerilen konuşma terapisi şiirsel egzersizleri ve “Ellerinle ayetleri söyle” yöntemine göre egzersizler de konuşma terapisi olarak kullanılabilir. ve ritmik vurgular konulması şartıyla logaritmik olarak .
Kılavuz, konuşma terapistleri ve okul öncesi eğitim kurumlarının konuşma terapisi gruplarının eğitimcileri için hazırlanmıştır.
yazardan
, özellikle konuşma terapistleri, defektologlar ve konuşma terapisi eğitimcileri ve diğer ıslah grupları için Ryazan Pedagoji Koleji'nde özel (ıslah) okul öncesi psikoloji öğretmeni olan yazar tarafından bestelenen şiirsel bir materyal sunmaktadır . Şiirlerin içeriği, şüphesiz çocuklarda ilgi uyandıracak olan okul öncesi çocukların en sevdiği etkinlikleri, tanıdık nesneleri ve olayları yansıtır. Şiirlere yansıyan oldukça kapsamlı bilişsel materyal , degenlerin çevrelerindeki dünya hakkındaki bilgilerini netleştirmeyi ve somutlaştırmayı mümkün kılar .
Materyal üç bölümde sunulmaktadır: ilkinde “Şiirleri kendi ellerinle anlat” yöntemine göre şiirler, ikincisinde çizim-sembollerle şiirler ; üçüncü - logaritmik şiirsel alıştırmalar.
"Özel Psikolojinin Temelleri" ders kitabında L.V. Kuznetsova , genel konuşma az gelişmişliği olan çocuklarda görsel hafıza hacminin pratikte normdan farklı olmadığını belirtiyor . Sözel materyali kulaktan ezberlerken bu çocuklarda zorluklar ortaya çıkar. Beynin sol yarıküresinde işlev bozukluğu olan çocukların hafıza kapasiteleri bozulmuştur ve sağ yarıkürede işlev bozukluğu olan çocuklar sunulan materyalin sırasını yeniden oluşturmakta güçlük çekerler. Çocuklar çok adımlı (3-4 adım) bir talimatı hatırlayamaz ve buna göre takip edemez. Hafıza üretkenliği, normal konuşan çocuklara kıyasla azalır. Çocuklar, birçok mecazi ifadenin, metaforun bulunduğu ayetleri zayıf bir şekilde ezberler . Daha büyük okul öncesi çağda bile, OHP'li çocuklar, anlayabilecekleri kadar basit içeriğe sahip küçük hacimli şiirleri ezberleyebilir ve sonra yeniden üretebilirler.
Bu tür çocuklar şiirin anlamını anlarlarsa, onu çok daha iyi hatırlarlar.
Diğer gelişimsel patolojileri olan çocuklarda hafıza gelişiminin benzer özellikleri gözlenir. Bu nedenle çocuklara şiir ezberleme tekniklerini öğretmek çok önemlidir . Şu anda, işitsel belleğe kinestetik bağlantı yaygın olarak kullanılmaktadır . Bu, problemli çocuklarla çalışırken oldukça etkilidir.
Ellerle ve tüm vücutla şiirleri "söylemek" , çocuklarda her zaman büyük bir ilgi uyandırır, duygusal tonu, ezberleme verimliliğini artırır, gönüllü dikkatin, büyük ve küçük motor becerilerin, hareketlerin koordinasyonunun, hayal gücünün ve düşünce imgelerinin gelişimini destekler.
Bir yetişkin ve akranlarıyla ortak eylemler, bir çocuğu, genellikle bir konuşma veya başka bir kusurla ilişkili kişisel komplekslerle ilişkili güvensizlik, sertlikten kurtarır.
Bir yetişkin hazır hareketleri gösterebilir veya çocuklarla icat edebilir. Bu durumda sadece satırın içeriğine değil, içindeki her kelimeye de eşlik edebilirsiniz. Bununla birlikte, bu yalnızca daha büyük okul öncesi çağındaki çocuklar için mevcuttur ve karmaşık konuşma tanıları olan çocuklar için mevcut değildir.
Bir şiirin cildini seçerken çocukların yaşı, konuşma ve bilişsel gelişim düzeyi dikkate alınmalıdır. Gerekirse ayetler bölümlere ayrılabilir.
“Ellerinle mısraları anlat” bölümündeki mısralarda pek çok fiil vardır ki bu fiil şekillerini oluşturmakta güçlük çeken OBP'li çocuklar için çok faydalıdır.
Ayetleri ezberlemenin ilginç ve etkili yöntemleri S. Cherny tarafından “Ayetleri öğrenmek - hafızayı geliştirmek” makalesinde sunulmaktadır. ( Anaokulundaki çocuk. 2004. No. 2.)
Bunlar şunları içerir:
bir şiir çizin (kodlayın);
eylem halinde tasvir etmek;
göstermek;
oynarız;
bir dizi resim kullanın;
bir çizim kullanın;
düşünürüz.
top oyunları gibi eşit derecede etkili olanları da eklemek gerekir . Bir yetişkin birinci satırı okur, sonra daire şeklinde duran çocuğa topu atar ve ikinci satırı okur veya satıra başlar ve çocuk bitirir veya satırın içeriğini hareketlerle gösterir ve çocuk seslendirir. BT. Seçenekler çok farklı olabilir.
Şiir çizme tekniğini kullanırken metin , çizimler-semboller yardımıyla kodlanır. Öğretmen ona ezbere öğretir, anlamlı bir şekilde okur ve ardından çocuklara bir enstalasyon verir: “Bugün bir şiir çizmeye çalışacağım . Ve sonra onu iyi bir şekilde hatırlayabileceksiniz. İstemek? başladı! Metni okurum ve okudukça çizerim.
Ayı
Bir tepenin altı gibi - Kar, kar.
Ve tepede
Kar, kar.
Bir ağacın altı gibi
Kar, kar.
Ve ağaçta
Kar, kar.
Ve kar altında
uyuyan ayı
Sessizlik! Sessizlik!
Sessiz ol!
I. Tokmakova
Öğretmen çocuklarla birlikte metni çizimlere göre yeniden üretir, ardından koro halinde, istenirse gruplar halinde teker teker okurlar.
Resimli masa, çocukların metni birbirlerine anlatabilmeleri için gün boyunca göze çarpan bir yere asılır.
Daha büyük okul öncesi çocuklar, öğretmenle birlikte sembol çizimleri yapabilirler. Çocuklara küçük ayrıntılara kapılmamalarını, sadece ana şeyi aktarmalarını öğretmeliyiz.
şiir için sembollerle hazır bir şema verebilirsiniz .
yapışan chka
neden anne
boyunda iki gamze?
neden bir kedi
kulplar yerine bacaklar?
neden çikolata
beşikte büyümez misin?
kuşlar neden
eldiven yok mu
neden kurbağalar
yastıksız mı yatılır?
Evet, çünkü oğlum
kilitsiz ağız!
çizim-sembollerle birlikte 20'den fazla yazarın şiirini içermektedir . Bu karakterleri kullanabilir veya kendinizinkini oluşturabilirsiniz. Bu tür çizimler , okul öncesi eğitim programında önerilen şiirler için herhangi bir öğretmen tarafından çizilebilir .
Şiir gösterme tekniğini kullanırken , eğitimci herhangi bir tiyatro türünü (masa üstü , oyuncaklar, karton, pazen vb.) Kullanarak bir şiir gösterir. Yeni yürümeye başlayan çocuklar için, şiiri bir yetişkinle tekrarlayabilmeleri için bu birkaç kez yapılmalıdır ve daha büyük okul öncesi çocuklar için bunu iki kez göstermek yeterlidir, ardından çocuklar metni birlikte telaffuz eder veya biri şiir okur ve diğeri "gösterir" ”. Örneğin.
sen bir hamstersın
Ve ben bir dağ gelinciğiyim
sen bir tavşansın
Zıpla ve zıpla.
sen bir tilkisin
sen bir sansarsın
Sen bir zanaatkârsın.
Sen bir avcısın...
Ah bela!
Kim olursa olsun kaç!
Okuma sırasında öğretmen oyuncakları masaya ya da silüetlerini bir pazen grafiğine koyar. Sonra onları yeni şiirin "yaşadığı" özel bir kutuya koyar .
Tekniği kullanırken şiir oynuyoruz , eğitimci şiirin içeriğine göre oyuncaklarla ve çeşitli oyun nitelikleriyle donattığı bir dramatizasyon oyunu düzenliyor. Anı seçmek ve oyuna dikkat çekmeden ve ilgiyle katılmak önemlidir . Önce öğretmen metni okur ve çocuk "oynar", ardından tam tersi. Örneğin.
benim oyuncak ayım
Sütünüzü "Su" ile süt için .
Ve hadi yürüyüşe çıkalım! Fareyi pençesinden alır ve gider
Yürüyüş için Alexandrova .
Bir dizi resim kullanma tekniği , konuşma patolojisi olan, zihinsel süreçlerin gelişimindeki sapmaları olan çocuklar için en etkilidir . Çocuklara şiir öğrenmeyi öğretmek için bir dizi çizime güvenmek onları büyüler, dersi bir oyuna dönüştürür. Okul öncesi çağda görsel-mecazi düşünme hakimdir ve ezberleme çoğunlukla istemsizdir. Dinledikten sonra çocukta korunan görsel görüntü , çizimlerin eşlik etmesi , metnin çok daha hızlı ezberlenmesini mümkün kılar. Ezberleme sürecinde duygusal renklendirme de önemlidir, çünkü okul öncesi çocuklar duygusal alandan geçen materyali uzun süre hatırlarlar.
Öğretmen şiir için satır satır resimleri seçer ( parlak ve tanınabilir). Çocuklara nc ezberleme kurulumunu verir: " Resme bakın, yeni şiiri dinleyin ve hatırlamaya çalışın." Resimleri göstererek acele etmeden tam olarak okur. Örneğin.
yeni yemek odası
Daha sonra çocuklar metni koro halinde, gruplar halinde istedikleri zaman okurlar. Resimler grupta göze çarpan bir yerde kalır. Çocuklar ve öğretmenler, metni pekiştirmek için evden çıkmadan önce ve sabah tekrar ederler, ardından çizimler kaldırılır.
Bir çizim kullanma tekniği daha çok tekerlemeler, şarkılar, ilahiler, şakalar öğrenirken kullanılır. Çocuk kitaplarında genellikle renkli resimler bulunur. Öğretmen onları incelerken çocuklarla birlikte metindeki kelimeleri ve satırları birkaç kez tekrar eder. Başka bir seçenekte, öğretmen şiiri okur ve büyük, renkli bir çizim gösterir , ardından çocukların metinden kelimelerle cevap verebilmeleri için sorular sorar . Daha küçük gruplardan çocuklar için öğretmen birkaç kez soru sorar (cevaplar koro halinde ve bireysel olabilir). Görevi verir: "Dinle, sana baykuştan bahsettiğim gibi."
Ben bir baykuşum - koca kafa
bir orospu üzerinde oturuyorum
her yöne bakarım
Böcekler ve tatarcıklar - Herkesi görüyorum.
Sorular: Resimdeki kim? Kafası nasıl? Baykuş ne yapıyor? Neyin üzerine oturuyor? Nereye bakıyor? Ne için?
Sonra tüm çocuklar istedikleri zaman gruplar halinde anlatırlar. Daha iyi ezberlemek için şiir dövülebilir: lider "baykuş", çocuklar "böcekler".
Etkili ve hoş geldiniz . Bir tekerleme okurken net bir ritim ve ifade eksikliği çocuklar için çok çekicidir. Ezberin özü, çocukları yormayan, neşelendiren çoklu tekrarlardır.
Çocuklar için "Bir, iki, üç, dört, beş - Bakacağım!" gibi küçük tekerlemeler kullanabilirsiniz. Önce öğretmen çocukları, sonra istenirse çocukları arar. Bu şekilde birkaç kez oynadıktan sonra çocuklar sayma kafiyesini hatırlar.
Çocuklar, istemeden ezberledikleri "uykulu" sayma tekerlemelerini severler ve öğretmenin onlara yatmadan önce değil , yatak odasında fısıldayarak söylemesine yardımcı olur .
yürüyüş için bir açık hava oyununda bir sürücü seçerken tekerlemeler öğrenilir .
Ezberlerken yukarıdaki şiirleri ezberleme yöntemlerinin tümü, gelişimsel sorunları olan çocukların ezberledikleri şeyin anlamını anlamalarına, metni hızlı ve uzun süre ezberlemelerine yardımcı olur.
Müzik eşliğinde olmayan konuşma egzersizleri, bir müzik aleti olmayan konuşma terapistleri ve konuşma terapisi gruplarının eğitimcileri için özellikle ilgi çekicidir .
Şiirsel bir versiyondaki bu tür alıştırmalar, bir beden eğitimi dakikası olarak, doğadaki gözlem sürecinde çeşitli etkinliklerde, ev faaliyetlerinde kullanılabilir.
Yani, G.A. Volkova [2] aşağıdaki logaritmik ritim araçlarını tanımlar :
çeşitli yönlerde yürümek ve yürümek;
nefes alma, ses ve artikülasyon gelişimi için egzersizler;
kas tonusunun düzenlenmesi;
dikkati harekete geçirmek;
sayma;
müzikal zaman işareti veya ölçü duygusu oluşturmak;
bir müzik temposu duygusu oluşturmak;
ritmik;
yaratıcı girişimin gelişimi için;
çocukların müzik aletlerini çalarken;
son egzersizler;
bozukluğu olan çocukların bağımsız müzik etkinliği ;
Şarkı söyleme;
oyun etkinliği;
müzik eşliğinde konuşma egzersizleri.
tür alıştırmalar için şiirsel malzemeye bir takım gereksinimler yüklenir.
Sahip olmalı:
çeşitli düzeltici yönelim: kekemelerin temposunu ve ritmini normalleştirmek ; genel konuşma az gelişmişliği olan çocuklarda kelime dağarcığının (sözlü, nominal) gelişimi için ; dizartri vb. olan çocuklarda sesli telaffuzu otomatikleştirmek;
kolların, bacakların, gövdenin hareketlerini konuşma ritmiyle ilişkilendirebilmeniz için belirli bir dinamik boyut ;
uzun bir hat için uygun hareketi bulmak zor olduğundan , hattın ortalama uzunluğu ;
hareketi göstermek için sözlü kelime zenginliği ;
ortadan kaldırmak ve çocukları metin ve hareket arasındaki mantıksal bağlantıyı anlamaları konusunda eğitmek için olay örgüsü ve karakter ;
- Şiir seçerken çocukların yaşını, konuşmasını ve motor becerilerini dikkate almak gerekir.
aynı anda şiir okurken tüm konuşma egzersizleri yapılamaz . Bu, solunum sıkıntısına neden olabilir . Bu nedenle yoğun hareketlerle çocukları iki gruba ayırmak daha iyidir : biri hareketleri yapar, diğeri metni söyler, sonra rol değiştirirler.
Müzik eşliğinde logorritmik egzersizler" (M., 2006) adlı kitabı temel alınarak oluşturulmuştur .
"Ellerinizle ayetleri anlatın" yöntemine göre alıştırmalar
Bilim insanları
iki yaramaz maymun
Kitapları karıştırmayı çok seviyorlardı.
maymunlar
Salla onları, yala
Ve okumak gibi.
Ustaca işe koyuldular Ve gözlük taktılar.
Burnuna bir kitap getirmişler, Aniden alıp götürmüşler.
Gözlüklerden hiçbir şey görünmüyor.
Ve maymunlar çok kırgın!
biz şoförüz
Hadi gidelim, arabayla gidelim
Pedala basıyoruz.
Gazı aç, kapat
Mesafeye yakından bakıyoruz.
Silecekler damlaları temizler. Sağ sol. Saflık!
Rüzgardan dalgalanan saçlar.
Biz şoförüz - nerede olursak olalım!
lezzetli karpuz
Büyük bir karpuz aldık
Ve çabuk eve git.
Orada uzun süre yıkadık.
Ellerinden geldiğince silindi
şeritler boyunca kesin,
Ve sonra karşıya.
Ellerde ve çenede
Tatlı meyve suyu karpuz teknolojisi.
Cesur Kaptan
Artık uyumak istemiyoruz
becerikli ellerim
Ellerim dalgalı. Rüzgar onları ileriye doğru sürer.
Ellerim martıların kanatları.
Cennet onları çağırıyor.
Ellerim denizde balık. Orada burada yüzüyorlar.
Ellerim yengeç. Her yöne kaçtılar.
Denizin dibine inelim.
Mercan resifleri ve şeffaf denizanası var
Burada çevik bir at yüzdü.
(Çocuklar ayağa fırlar.)
Bir yılan gibi müren balığı sürünür,
Ve köpekbalığı dinleniyor.
Muhtemelen denizi hayal ediyordur.
Neşe
Merdivenler
her şeyi yapabilirim
Bukleleri tarakla tarayacağım,
Sıkıca ör
Ve yıldız işaretli bir saç tokası
Onu perçemlere sabitleyeceğim.
Golfleri iple çekeceğim. (Eğilirler, golf toplarını yukarı çekme taklidi yaparlar.) Hadi, hayran olun bana!
Mantar için ormana
Mantar için ormana gittik,
Orada çok mantar bulduk.
Eğik bir tavşanla tanıştık,
Kibirli bizden kaçtı.
Ayı çalıların arasında ahududu yedi
Ve bize yarısını verdi.
Ağaçkakan gürledi - güm güm.
Yüksek bir vuruş oldu.
saçağı
Bir saçağı HEADDOWN asılı.
Burnu güneşten akıyor.
Sonra sıcaktan ağlayacak,
O elbise kendi dikecek.
Ayaz gelip sertleşecek,
Bir gecede biraz büyür
Vücutta güçlen, şişmanla,
Ağırlaşacak, düşecek.
ağaç olacağız
ağaç olacağız
Güçlü, büyük.
Bacaklar köklerdir. Bunları daha geniş bir alana yayalım.
Ağacı tutmak için düşmesine izin verme,
Uzak suların derinliklerinden çıkarıldı.
Vücudumuz güçlü bir gövdedir.
Ellerimiz dal.
Birlikte taç formu.
Birlikte hiç korkmuyorlar.
Rüzgarlar sert estiğinde.
Parmaklar - dallar olacak.
Yapraklar onları örter.
Yazdan sonra sonbahar gelince,
Yapraklar bir anda dağılacak.
rüzgar şakası
şefkatli güneş
Rybka
havuzda yüzdüm
Balık gölette yüzdü, kuyruğunu salladı.
Hareket halindeyken yemek yuttu, Ağzı açıldı.
Kurbağa yanaklarını şişirerek yanından geçti.
Bacak sola, sağa sarsıldı,
Bilmemekten yoruldum.
Zaten sazlıkların arasından hışırdadı.
Kuşlar yüksek sesle şarkı söylediler.
neşeli orkestra
Orkestramız birlikte çalıyor, Müzik hakkında her şeyi biliyor.
Yavaşça keman şarkı söylüyor, Kendini çağırıyor.
Sonra boru üflenir, (Boru çalarken taklit edin.)
Ve gitar teli çalıyor.
Davul gök gürültüsü gibi geldi
Herkesi kapsar.
kar kadın
Yüz havuçlarla süslendi (Burun hizasında parmaklarla havuç şekli çizilir .)
Ve gözler yerine kömürler.
Ağzı ustalıkla çizdi.
Profilden ve tam yüz baktım.
Kafana bir kova koy
Bir tüy ile dekore edilmiş
Süpürge sipariş için sıkışmıştı. (Süpürmeyi taklit edin.) Bütün bahçeyle birlikte çalıştılar.
neşeli sirk
Neşeli sirk bizi ziyaret ediyor. Hokkabaz topları atar.
Ve palyaço seyirciyi güldürür.
Büyükleri güldürür
ve küçük olanlar
Burada ipin üzerinde, akrobat kollarını iki yana salladı.
Güçlü adam yeni çelik ağırlıkları kaldırmaya çalışıyor.
Atlı biniciler bir daire içinde neşeyle binerler.
Ve dondurma yiyoruz
Ve şarkıyı alkışlıyoruz.
Annemin yardımcıları
Anneme yardım etmeye karar verdik ve leğene su döktük.
tozu dökün
Çarşafların hepsi sırılsıklam.
Uzun süre yıkadık,
Tahtayı bile ovuşturdular.
Hiçbir şey kırmadı.
Ve ne kadar durulandı!
Geri ve ileri, geri ve ileri
Leğendeki su kaynadı.
Ama bir tek kardeşlerim sorun bu, Köpük yere düştü.
Hadi toplayalım (Çocuklar çömelir, " köpük topla.")
Ve bir kovaya sıkın.
Annemiz gibi olmak için, Ne çok çalışmak gerek!
Obur
kuş olmak istiyorum
Bir örümcek ağ örer.
dokumacı örümcek
Çevik bir dokumacı gibi.
Kışkırtıcı bir şekilde sarılmış bir daire içinde yapışkan iplik.
Ve sonra gitmesine izin verdi. Çemberlerin bağlanması için
Ve güzel bir ağda (Çocuklar parmaklarını çaprazlar.)
Sineklerin hepsi kaldı.
İpliği çıkardı, çekti
Ve pusuya oturdu.
Sadece sinekler uçmaz.
Örümcek yorgun!
(Sıkıntıyla el sallarlar .)
yağmur solucanları
Solucanlar çıktı
dışarı.
Ilık bir yağmurdan sonra (İki elin parmaklarını yukarıdan aşağıya şaklatırlar.) Isınmaları gerekir.
halsiz solucanlar
Güneşte güneşlenirler.
Sonra küçülürler
Daha kalın yaparlar.
Sonra bir çubuk gibi Uzun olurlar.
Tüm erkeklerin solucanlara basması üzücü.
bulutlar
Lugki aynaları
Genç sporcular
Çömelin ve tekrar kalkın, (Çocuklar çömelir ve ayağa kalkar.) Ellerinizi hızlıca kaldırın. (Ellerini yukarı kaldır.)
Sağa, sola eğilin.
Hepimiz iyi yapıyoruz!
futbolcu şakacıları
sabah ayazı
Baharın sıcaklığı geldi
Her şey canlı ve gelişiyor.
Ancak daha sabahın erken saatlerinde bir şeyler donmaya başladı.
buzlu çimen,
Gri oldu.
İçeride, daha önce olduğu gibi, yeşil,
Ama ben kıştan bıktım.
İşte sıcak güneş geliyor
Ve çim tekrar ısındı.
Kumsalda
Sıcak yaz tüm hızıyla devam ediyor, Sahilde herkes güneşleniyor.
Asla boğulma.
(Çocuklar avuçlarını bir kulübe ile katlarlar, keskin bir şekilde aşağı indirirler, işaret parmaklarıyla olumsuz bir hareket yaparlar.)
Spreyler yanlara uçar (Eller olduğu gibi suyu iter.)
Ve hepsi içeri girmek istiyor.
Pişmiş akşam yemeği
Bir keresinde akşam yemeğine oturduk ve komşuların evini aradık.
Beyaz masa örtüsünü örttüler, Kaşıklar, çatallar dizildi,
Ekmeği ve peyniri dilimlediler, garnitür hazırladılar. (Çocuklar parmak uçlarını kendilerinden uzaklaştırarak keskin hareketlerle avuç içini ovuştururlar .) Bardağın içinde karıştırırlar (Elleriyle dönme hareketleri yaparlar.)
Ve sosis eklendi
Ve kıymadan tüm pirzolalara Diyet yapmadan kızarttık.
Tuzlanır, biberlenir, yoğrulur. unutma
Kızgın bir yay koyun ve her şeyi kapatın.
Hazırlandı, yoruldu, pasta yapmadı.
yaramaz kızı
Yavaşça bebeği sallıyorum ve o bağırıyor: "Wah!"
Kolları, bacakları kaldırır
sabaha kadar uyumaz.
Onun için yulaf lapasını daha iyi pişireceğim
Ve bir tabağa koyun.
Hepsi kirli, kirli!
Kızımı yıkadım: Eller, boyun ve yüz.
Tüm yulaf lapasını suyla yıkadım. Oyuncak bebekle oynandı. Herşey!
Haydi top oynayalım
Gülen kurbağalar
Favori oyuncak bebekler
Çan çiçeği
Çimler yere yayılır, (Çocuklar dirseklerini bükerek önlerinde yüzerler .
koku yut.)
biz ustayız beyler
Çok farklı bir yağmur
Kötü bulut sinirlendi ve ince bir yağmur yağmaya başladı.
Damla düştükçe düşüyor.
Kaç gözyaşı geldi!
Yağmur şiddetlendi ve rüzgar aniden onu eğik hale getirdi.
Sağa düşer, sola düşer
Sanki herkesi tırpanla biçmiş gibi.
Bir bulut sağanak gönderir ve su bir duvar gibi akar.
Yağmurdan nereye saklanabilirsin?
Açık bir şemsiye bizi bekliyor.
Çocuklar yumruk üstüne yumruk vurur.
işaret parmağını sol elin avucuna hızla ritmik olarak vurun .
Parmaklarınızı ritmik olarak tıklayın.
Avucunuzun içinde "gözyaşları" toplayın.
Avuç içi kenarıyla veya yukarıdan aşağıya çapraz olarak hareketler yapın.
Avuç içi kenarı ile farklı yönlerde çapraz hareketler. Bir çim biçme makinesinin hareketlerini taklit edin.
İleriye doğru keskin bir hareket yapın.
Avuç içleri kendilerine dönük olacak şekilde kollarını öne doğru uzatırlar ve bir perde indirir gibi indirirler.
Omuz silkip etrafa bakınırlar.
Ellerinizi kaldırın, bir şemsiyenin kubbesini tasvir edin.
karmanov
cebimde bir armut var
Diğerinde şeker var.
Arka pantolonda -
kötülük düğmesi.
oturamıyorum bile.
Sağ "cepten" hayali bir armut çıkarırlar, parmaklarıyla şeklini gösterirler.
Sol el ile parmakları bir tutam şeklinde toplayarak "cepten" hayali bir şeker çıkarılır; dudak yalamak
Arka cebi işaret ederler ve işaret parmaklarıyla kendilerini delerler.
çömelirler ve siz hızla doğrulursunuz.
Ve gömlek cebinde
Küçük bir mendil yatıyor
Böylece burnunu, yüzünü ve ellerini güvenle silebilir.
avucumda bozuk para var
cebimden çıkaracağım.
- Kartal nerede? Ya da belki bir kuyruk? —
Parayı soracağım.
Gömlek cebini işaret ederek .
İşaret parmağınızla havada bir kare çizin. Sırayla göster.
Bir elin ayasına hayali bir madeni para konur, diğer elin işaret ve orta parmaklarıyla bastırılır.
Hayali bir madeni parayı önce avucunuzun içinde, sonra elinizin arkasında çevirin.
Yaz nedir?
Çocuklar omuz silkiyor.
Ellerinizle gövde üzerinde yukarıdan aşağıya doğru kayma hareketi yapın. Eller kaldırılır, sallanır .
yarım daire biçimli avuç içi ile kaplıdır .
Elin parmaklarını küçük parmaktan başlayarak üç sıra halinde bükün.
İşaret parmağınızla negatif bir hareket yapın . Eller yukarı kaldırılır , parmaklardan bir top oluşturulur.
Elleriyle yüzme hareketleri yaparlar.
Avuç içi kenarı soldan sağa doğru bir öteleme hareketi gösterir.
Sağ elin parmaklarından bir "bardak" yaparlar, içme suyunu taklit ederler.
Her şey sıcak. Her yerde mutlu!
Kendilerini kucaklayın.
Baş parmağınızı öne koyun.
Rüzgâr
Rüzgar yatağında uyuyor
Ve hiçbir şey duymuyor.
Bulutlar sessizce hareket ediyor
Gökyüzü açık ve parlak.
Bulutlar çiftler halinde toplandı ve birine dönüştü. Rüzgar yeterince uyudu, uyandı, Isınmak için gerindi, Bulutlara baktı. Biraz şaşırdı. Rüzgar gücünü topladı
Bulutlar her şeyi dağıttı. Gökyüzü yeniden aydınlandı, Güneş gökyüzünde parladı.
ve bulutlar
Çocuklar avuç içlerini katlar, yanağın altını temizler.
Başlarını olumsuz anlamda sallarlar .
Elin işaret ve orta parmaklarıyla yürüme hareketi yapın .
Eller yukarı kaldırılır , yanlara doğru yayılır.
Sıkılı yumrukları iki elinizle birleştirin.
Uzatmak.
Yukarı bakarlar, omuzlarını silkerler .
Önlerindeki ellerin dairesel hareketini yapın.
Eller keskin bir şekilde birbirinden ayrılmıştır. Kaldırılan kolları merkezden yanlara doğru yavaşça açın.
Günün sıcağına kadar, bırak Toprak nefes alsın, Evet, Örümcek yanaklarını yıkayacak.
Eller yukarı kaldırılır, gerilir. Çömelirler, ellerini kaldırırlar. Yanakları ovun.
harika kızılcık
Bataklığa gideceğiz. Bir sürü kızılcık toplayacağız .
Ve bir tümseğin üzerinde büyür Ve ince bir sapta asılı kalır, Kırmızı renkte öne çıkar, Ekşi bir tatla dökülür. Dikkatlice adım atıyoruz, Kızılcıkları birlikte topluyoruz.
Çocuklar yerinde yürürler.
İki elinizin parmaklarını önünüze yayın.
Çömelirler.
Bacak boyunca avuç içi ile geçin.
Yüz boyunca süpürün.
Asık surat yaparlar.
Ayak parmaklarına basarlar.
Bir sepet içinde kızılcık toplamayı taklit ederler.
bataklıkta
bataklıkta dikkatli ol
Ve yılanın üzerine basmayın.
Onu burada görmek kolay değil.
Yavaş git, acele etme.
Bir sopa gibi, bizim için tehlikeli olan bir yılan uzayabilir.
Sonra bir topun içine kıvrılır. Çalıların arasında tıslayarak yatıyor.
onun huzurunu bozma
Ve dikkatlice dolaşın.
Bataklık onun yasal evi,
Ve sen buradasın - bir misafir, Öyleyse bak!
Çocuklar işaret parmağını kaldırır.
Bacakları çekin.
Avuçlarını bir kulübe ile alnına getirirler.
Yerlerinde parmak uçlarında yürürler.
Eller yumruk şeklinde sıkılır, önlerinde birleştirilir, düz bir çizgide yanlara doğru hareket ettirilir. Her iki elin parmaklarını çaprazlayın. Kollar çapraz, parmaklar açık.
Kollarınızı kavuşturun, parmaklarınızı birleştirin.
parmağınızla bir daire çizin .
Kapalı avuç içlerinden bir kulübe yaparlar.
eğilirler.
yaz aylarında böcekler
Çocuklar ellerini vücuda bastırır , avuçlarını hızla sallar.
İşaret parmağını uzatırlar, geri kalanlar yumruk haline getirilir .
Nazik el hareketleri yapın. Bal yaladığını tasvir et.
Sağ elin işaret parmağıyla sol elin yumuşak yumruğuna tırmanırlar.
Dalgalı el hareketleri yapın.
Yarım daire biçimli parmaklardan bir "sepet" yapın.
Gözler yanıp söner.
çayır çiçekleri
Çocuklar kollarını önlerinde dirseklerinden bükerek bir yandan diğer yana sallanır. Başlarını sallıyorlar.
Başınızı sola, sağa çevirin.
Elinizi kendinize doğru çağıran bir hareket yapın.
İşaret parmağınızla negatif bir hareket yapın . Avucunuzun içinden içmeyi taklit edin. Bir zilin sallanmasını taklit ediyorlar , parmaklar bir tutamda.
İçmeyi taklit ederek iki elin parmaklarından bir kase yaparlar.
çalışkan arı
Arı bütün gün çalışır ve çalışamayacak kadar tembel değildir. Çiçekten çiçeğe uçar, Karnına polen yapıştırır, Hortumu ile nektarı emer, Bir günde çok şey toplar. Nektarı kovana götürecek ve mermi gibi geri dönecek.
Peteklere bal basılacak, Yakında kış gelecek. Arıların yiyecek bir şeyleri olacak, Yazın denemeleri gerekiyor.
Çocuklar önlerine bir daire çizerler.
İşaret parmağını olumsuz sallayın .
Kollarını ritmik olarak sallarlar.
Avucunuzun içinde karnınızın üzerinde dairesel hareketler yapın.
Bir kol öne uzatılır, sonra aşağı doğru eğilir.
Sağ elin parmaklarını açın.
Havada bir üçgen çizin .
parmağınızı öne doğru uzatarak elinizi dışarı atın .
Ayaklarını yere basarlar.
Korkuyorlar.
Kaşığın hareketini taklit edin. Peteklerde balın empoze edilmesini taklit ederler.
vinçler geldi
Çocuklar kollarını dikey olarak, avuç içlerini kendilerine dik açıyla koyarlar. İşaret, orta , yüzük parmakları ve küçük parmak birbirine bastırılır ve uçları başparmağın pedine ( “Kaz” figürü) gelecek şekilde dinlendirilir, Şekil iki elle gösterilir. Çömelirler.
Eller yanlardan yavaşça yukarı kaldırılır, yanlara ayrılır .
Su içmek için Gagaları açıldı.
Bir balo elbisesi gibi, Tüyler üzerinden geçti.
Baharın sıcağında dans ettiler.
aksine büyük olan hariç (gaga açılır ve kapanır) her iki elin parmaklarını sıkarlar .
Her iki elinizin parmakları açıkken, vücut boyunca yukarıdan aşağıya doğru koşun. Bacakları dönüşümlü olarak parmak ucunda öne doğru döndürerek açığa çıkarın.
Çizim sembolleri ile çocuk şiirleri
Yürümek
kışın
Ayı hastalandı
oyuncak ayım hasta
Dondurma yedi.
Bir değil, beş!
Benimle yürüyüşe çıkmayacak.
ona süt ısıtacağım
bir kaşık bal koyacağım
Boynumu bir eşarp ile sarıyorum
Ve seni yatağa yatıracağım.
Güneş
Güneş ışığı, ışınlarını yay
Sık tarakla tarayın.
Yanaklarını çiy ile yıka,
Kuşlarla iç.
Sen, güneş, bizi ısıt -
Hemen daha eğlenceli hale gelecek!
ayı neden hırlıyor
Ve inek mırıldanıyor
Çevik fare gıcırdıyor,
Bütün baykuşlar öter mi?
filler neden trompet çalar
kurbağalar vraklıyor,
Ve yaban arıları çimenlerde vızıldar
Yaz aylarında kenarda mı?
Her şeyi bir an önce öğrenmek ve anlatmak istiyorum!
Neden? Niye?
Noel ağacı
Baba Frost
Noel Baba - kırmızı burun.
yanında ne getirdin
sana mektuplar yazdık
Ve başvurular gönderildi.
Tüm yıl boyunca sizi bekliyoruz!
Tatil için çok fazla sorun var.
Sihrinize inanıyoruz.
Yeni Yıl şimdiden kapıda.
Yaz
Kedi
Kulichiki
Çocukları davet edeceğiz.
Fare ve peynir
Fare yürüyüşe çıktı
Mutfakta peynir bulun.
Ve mutfakta kedi uyuyor,
Uzanmış ve horluyor.
Fare peynire koştu,
Kaydı ve düştü
Kutunun üzerine atladı ve korkunç bir çınlama oldu!
Kedi korkuyla zıplar, Şişirilmiş gri bir top gibi.
Peki, fare peyniri çalmış, vizonuna sürüklemiş.
Annemin doğum günü
Annemin doğum gününde pasta yapacağım.
bulaşıkları yıkayacağım
Evden alacağım.
Annenin gözleri neşeyle parlasın!
Anne kızıyla her zaman gurur duysun.
Yine de korkmuyorum! onu bende yapabilirim.
Dalı eline aldı: - Kızacak bir şey yok!
Benimle hemen barışsan iyi olur.
baba gibi
Bir baba olarak güçlü olacağım
Annemi korumak için.
Ben de babam gibi cesur olacağım.
Küçükleri kurtarmak için.
Bir baba kadar akıllı olacağım
Her şeyi bilmek ve yapabilmek.
Bir baba kadar nazik olacağım
Herkesi sevgiyle ısıtmak için.
mayıs geldi
Mayıs bize şarkılarla geldi.
ilk çiçeklerle
Bahar sağanaklarıyla
Parlak toplarla
Mutlu Zafer Bayramı,
Kuş cıvıltısıyla
Vişne sütü ile
Ve bombus arıları vızıldıyor.
çayır çiçekleri
ARKADAŞ
çörek
Mishkin'in rüyası
Gökyüzündeki yıldızlar parlıyor
Ve yolu aydınlatın.
Aydan bir yol
Şaşırtıcı uzunluk.
O suyun içinden geçer
Üzerinde sadece balıklar yürür.
gümüş ay ışığı,
Bundan daha iyi bir yol yoktur.
Gece
kızı uyur
ben bir itfaiyeciyim
Müzik eşliğinde olmayan konuşma egzersizleri
yaramaz yavru kedi
Yavru kedi annesini çağırıyor
Miyav miyav miyav miyav.
Süt içmedi.
Küçük, küçük, küçük, küçük.
anne süt veriyor
Mırıldanmak, mırıldanmak, mırıldanmak.
Küçük bir top şeklinde kıvrılmış:
UR-UR-UR, UR-UR UR-
Sonra topla oynayacak. tsap-tsap-tsap, tsap-tsap-şekerleme. Ve iplik hızla çözülecek. Yukarı-yukarı, yukarı-yukarı.
aynı ismin parmaklarını her iki elinde ritmik olarak birleştirir . Parmaklarınızı çaprazlayın, ritmik olarak parmaklarınızı indirin ve kaldırın.
Bir elin ayasıyla diğerinin sırtına ritmik olarak vurun .
Ritmik olarak yumruk yumruğa sürtün.
Parmaklarınızı ritmik olarak sıkın ve açın .
birbiri etrafında ritmik dairesel hareketler yapın .
Araba
Bip-bip-bip - Araba vızıldar.
Tak-tak-tık - Motor vuruyor.
"Gidiyoruz, gidiyoruz, gidiyoruz, gidiyoruz" diyor yüksek sesle. Lastikler yola sürtünür. Shu-shu-shu - Hışırdıyorlar.
Çarklar hızla dönüyor.
Ta-ta-ta - Acele et.
Çocuklar bir elin yumruğunu diğerinin avucuna ritmik olarak vururlar.
Ritmik olarak ellerini çırparlar.
Ayaklarını ritmik olarak yere vururlar.
Avuç içlerini ovuştururlar.
Elleriyle ritmik bir "döner tabla " yaparlar.
İzlemek
Çocuklar dirseklerini önlerinde bükerler ve ritmik olarak gösterirler.
Ve bunun gibi ve bunun gibi.
Saati yüksek sesle dövdü:
Bom-bom-bom, bum-bom-bom. Ağırlık aşağı çekildi.
Gıcırtı-gıcırtı, gıcırtı-gıcırtı. Ne zaman sürpriz! Kettlebell bitkiyi başlatmak için tekrar sürünür.
Böylece oklar yoluna devam eder. Çekiçler içeride. Tık-tık-tık - kapıyı çalarlar.
Tak-tık-tık, diyor herkes. tekerlek döndü
İşte devam eden bir tane daha. Gıcırtı gıcırtı, ta-ra-ra. Sabaha kadar büküldü.
bir yandan diğer yana hareket ettirin (eller - oklar).
Ritmik olarak ellerini çırparlar.
Ritmik olarak vücuda yukarıdan aşağıya vurun.
Aşağıdan yukarıya ritmik olarak vücuda vurun.
Yumruğa ritmik olarak yumrukla vurun .
Ellerinizle ritmik olarak "motoru çalıştırın".
Rüzgâr
Esinti yapraklarla hışırdıyor: Shu-shu-shu, shoo-shu-shu.
Borularda yüksek sesle mırıldanıyor:
U-u-u, u-u-u-
Toz kaldırır.
Bom-bom-bom, bum-bom-bom.
Her yerde, her yerde esiyor. Gom-gom-gom, gom-gom-gom.
Bir fırtınaya neden olabilir.
Korku, korku, korku, korku! Fil de karşı koyamaz.
Ah ah ah ah.
avuçlarını birbirine sürtünür .
Başın üzerinde ritmik olarak alkışlar .
Ayaklarını ritmik olarak yere vururlar.
Ritmik olarak adım atarak kendi etraflarında dönerler.
Kollarınızı yanlara doğru kaldırın ve dönme hareketleri yapın .
Başlarını ritmik olarak sallarlar.
yağmur
Mayıs aniden yağmur yağmaya başladı.
Damla-damla-damla-damla.
Ve su birikintilerinden geçiyorsunuz.
So-so-so-so.
Çocuklar ritmik olarak parmaklarını şaklatır .
Ritmik olarak dururlar.
Rüzgar yaprakları hışırdatıyor.
Şşşşşş.
Bukleleri çimlerin altına sakladı.
Tsh-tsh-tsh-tsh.
Yağmur daha sert vurdu.
Tak-tık-tık-tık.
Kısa süre sonra yağmur sağanağa dönüştü.
Tak-tık-tık-tık, tık-tık-tık
Avuç içini ritmik olarak avuç içine sürtün.
Avuç içlerinizi ritmik olarak dizlerinize sürtün.
parmağını diğer elinizin ayasına ritmik olarak vurun .
Ellerini ritmik olarak çırparlar.
su birikintileri
Slap-slap-slap - Su birikintilerinden geçiyorum. Squish-squish-slurp - Botlarda su. Damla damla damla - Bir şemsiyeye ihtiyacım var.
Op-op-op - Arkada su var.
Bul-boo-boo - Şapka düştü.
Oh-oh-oh, suyun etrafında. Evet, evet, evet, kendime çok üzülüyorum. Her zaman yağmurda giyin!
eğlenceli
Evde yaşayan küçük insanlar, Birbirleriyle arkadaştılar. İsimleri oldukça tuhaftı - Hee-hee, Ha-ha, Ho-ho-ho. insanlar şaşırdı
Ho-ho, ho-ho, ho-ho-ho! Köpek onlara doğru yürüdü ve derin bir nefes aldı. Adamlar güldü.
Hee-hee-hee-hee-hee-hee. Koyun gibi görünüyorsun.
Çocuklar avuçlarıyla ritmik olarak ayaklarına vururlar.
Ayaklarını ritmik olarak yere vururlar.
yukarıdan aşağıya aynı anda hareket ettirerek ellerini yukarı kaldırırlar ve ritmik olarak parmaklarını şaklatırlar .
Kollarınızı göğsünüzün üzerinde çaprazlayın ve ritmik olarak önkollarınıza hafifçe vurun.
Ritmik bir yay gerçekleştirin.
Ritmik olarak dönerler.
Ritmik olarak başlarını sallarlar.
küçük adamlar
Çocuklar ritmik olarak alkışlar.
Ritmik bir şekilde omuz silkiyorlar.
Ritmik bir yay gerçekleştirin.
şiir okur musun Köpek gücendi ve kulaklarını salladı. Küçükler gülüyor: - Ha-ha, ha-ha, ha-ha-ha!
Başlarını ritmik olarak sallarlar .
Ayaklarını ritmik olarak yere vururlar.
Ilkbahar geldi
Bütün insanlar gülümsüyor - Bahar, bahar, bahar! O her yerde, o her yerde Kırmızı, kırmızı, kırmızı. Çayır, orman ve açıklık içinden O gider, o gider, o gider.
Güneşte ısın, çağır, çağır, çağır.
Ve orman deresinde hararetle Çınlıyor, çınlıyor, çınlıyor.
Geniş bir nehirdeki çakıl taşlarında Mırıltılar, mırıltılar, mırıltılar. Kokuları her yere taşır Çiçekler, çiçekler, çiçekler.
Ve tüm canlılar Bahar çağrısını hemen duyar!
Haşarat
Zhu-zhu-zhu, - arı vızıldar:
Uzaktan uçuyorum.
Zu-zu-zu, sivrisinek gıcırdıyor.
Yakında aceleyle ısır.
Uf-uh-uh, - bir lokomotif gibi, Bumblebee pufları, polen taşıdı. Böcek vızıldar: <Per-zhu, go-zhu.
Kimi uyandırırım."
Çocuklar ellerini başlarının üzerine kaldırır ve ritmik olarak alkışlarlar. Ritmik vücut dönüşleri yapın.
Yerlerinde ritmik olarak hareket ederler.
İki elinizi de kendinize doğru sallayın.
Ritmik olarak parmak şıklatmak.
Avuç içlerini ovuştururlar.
Parmaklardan bir "tomurcuk" yaparlar, parmakları ritmik olarak sıkar ve açarlar .
çayır üzerinde
Çocuklar kollarını yanlara doğru kaldırır ve ritmik olarak kanat gibi sallar.
parmaklarını öne doğru “dışarı atın” .
Ayaklarını ritmik olarak yere vururlar.
Ellerini ritmik olarak çırparlar.
Kuş bir şarkı söylüyor
Kuş bir şarkı söylüyor:
- Ting, tın, tın.
Birazdan güneş doğacak.
Teneke kalay.
Sivrisinekler yakında uyanacak.
Çocuklar bir elin parmak uçlarını diğerinin parmaklarına ritmik olarak vururlar.
Ritmik olarak alkışlayan eller
Teneke kalay.
İşte o zaman bolca işe alırız.
Teneke kalay.
Çocuklara tatarcık getireceğim.
Teneke kalay.
Gagama çiy toplayacağım.
Teneke kalay.
Civcivlere uçmayı öğreteceğim.
Teneke kalay.
Kanatlarınızı açmaktan çekinmeyin. Teneke kalay.
ilgili
Güneş gökten bir ışın gönderir, bir ışın, bir ışın.
Ve cesurca Bulutları, bulutları, bulutları dağıtırlar.
Yaz aylarında yanakları, yanakları, yanakları nazikçe soi-kükürtler. Ve ilkbaharda burnuna noktalar-noktalar-noktalar koyar.
Çocuk çilleri yaldız. Bundan gerçekten hoşlanıyorlar!
Ritmik olarak çapraz kollarla omuzlara vurun.
Parmaklarını ritmik olarak şaklatırlar .
Eller önlerinde çaprazlanır, parmaklar birbirinden ayrılır, ritmik olarak “kanatlar” sallanır.
Ritmik olarak “gagayı” açar ve kapatırlar: bir tutamda toplanan elin dört parmağı başparmakla kapatılır. Ritmik olarak çömelin, kollar yanlarda.
Ellerinizle ritmik yumuşak hareketler yapın.
Güneş
Çocuklar ritmik olarak kollarını başlarının üzerinde kavuştururlar.
Üst kısımda ellerinizi hafifçe sallayın.
Yanaklarını ritmik olarak ovuştururlar.
Parmağınızla buruna ritmik olarak vurmak.
can sıkıcı sinekler
Güzel kokulu çay içeriz, puf:
Uf-uh-uh, uh-uh-uh. Sinekleri bir dalla uzaklaştırıyoruz. Uç-uç-uç, uç-uç-uç.
Ve oturdular, reçel yediler, yediler, yediler.
Demek sineklerden bıktık!
Hızla reçeli yedik.
fare
Pee-pee-pee, - fare ciyakladı.
Kedi ava çıktı! Çok korkuyorum, titriyorum.
Çocuklar ritmik olarak avucunu yatay olarak ovuşturur. Ellerini ritmik olarak sallarlar.
ritmik olarak vurun .
ve bir kedi
Parmaklarınızı ritmik olarak tıklayın.
Shch-shch-shch, shch-shch-shch.
Vizonumu arıyorum.
Şu-şu, şu-şu, şu-şu-şu.
Kedi nazikmiş gibi davrandı.
Mur-mur-mur, şarkı söylüyor.
Hayır, hayır, hayır - gıcırtılar
fare.
Kedinin patilerine gitmez.
göğüste çaprazlanmış şekilde omuzlara ritmik olarak vurmak .
Ritmik olarak ayaklarını yere vur .
Bir eli diğeriyle ritmik olarak okşayarak.
Başlarını ritmik olarak sallarlar.
Mutlu
Ormanda bir dere aktı
Ve bir tavşanla tanıştım.
Tra-ta-ta-ta, tra-ta-ta-ta - Kütüğe pençeleriyle vurdu. Dere tavşanı yankılıyor:
yüzük-yüzük-yüzük,
Ding Ding Ding.
Zil onları duydu:
Ding Ding Ding
Ding Ding Ding.
Sincap daldan indi Ve fındık - hrum-khrum. Tık-tık-tık - huş ağacından bir ağaçkakan. Ah, ne gürültü!
dere
Çocuklar avuçlarıyla ritmik olarak ayaklarına vururlar.
Parmaklarınızı sıkılı bir yumruktan ritmik olarak “dışarı atın”.
Başlarını ritmik olarak sallarlar.
Parmaklarını ritmik olarak şaklatırlar. Yumruk üstüne yumruk vururlar.
Aniden etrafında döndü. Lena ağlamayı bıraktı ve kendini sallamaya başladı.
Çocuklar ritmik olarak bir yandan diğer yana sallanır.
"Bebeği" kollarında ritmik olarak sallayın.
Ritmik gövdeyi öne doğru yapın.
Ellerini ritmik olarak çırparlar.
bulutlar
Zhur-zhur-zhur, - nehir mırıldanıyor:
uzaktan akıyorum.
Geçip giden bulutlar süzülüyor. "Nereye gidiyorsun?" ırmak bağırır. Bulutlar: "Orada, orada, orada." "Belki yine yelken açarsın?" Ve onlar: “Ne zaman? Ne zaman?
Rüzgar bizi koşmaya sürüklüyor. Biz sadece barışı hayal ediyoruz."
Çocuklar kollarını hafifçe sallayarak öne doğru eğilirler. Başınızın üzerinde ritmik olarak el sıkışın.
Bacağınızı ritmik olarak ileri ve geri sallayın.
Ritmik bir şekilde omuz silkiyorlar.
Zil
Don-don-don - Zil çalıyor.
La-la-la -
Bir şey söylüyor.
Ding Ding Ding,
Başını eğiyor.
Bom-bom-bom, - Tüm saç stilini karıştırdı.
Yüzük-yüzük-yüzük, -
Güneşe gülümsedi.
Dili-dong - Sonunda uyandım.
Çocuklar ritmik olarak başlarını bir yandan diğer yana sallarlar. Ritmik bir yay gerçekleştirin.
Başınızı ritmik olarak öne doğru sallayın.
Ritmik olarak ellerinizi saçlarınızdan geçirin.
Ellerinizi yukarı kaldırın ve ritmik olarak ellerinizi çırpın.
Bir elin parmaklarını diğerinin parmaklarına ritmik olarak vurun.
küçük ayaklar
üst-üst-
Ayaklar yavaş yavaş durur .
üst-üst-üst-
Yolda biraz daha hızlı.
Tepeden tırnağa, tepeden tırnağa
Çok hızlı giderler.
Üst-üst-üst-üst-üst-üst-üst-üst.
Ve şimdi koşuyorlar.
Ah ah ah yorgun bacaklar
Pistte hızlı koş.
Çocuklar ayaklarını ritmik olarak yere vururlar.
Ritmik olarak ellerini çırparlar.
Ellerini kalçalarına ritmik olarak çırpmak.
Bir elin işaret ve orta parmakları diğerinin ayasında "koşar".
Ritmik bir yay gerçekleştirin.
Arkadaşlar yardım etti
Karınca arkadaşlarının gerisinde kaldı. Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh.
İnce bacağını kırdı.
Ah ah ah ah ah ah ah.
Hızla onu çimenlere sardı, Hızla karınca yuvasına koştu. Güneş çoktan ormanın arkasına battı. Oh-oh-oh-oh!
Hemen çok korkutucu, karanlık oldu. Ah ah ah ah ah ah!
Arkadaşların yardım etmesi iyi, Karıncayı eve getirdiler. Mo-lod-tsy!
bahar
Beyaz bir sundress giymiş bir huş ağacı, ilkbaharda yuvarlak bir dansa öncülük eder.
Küpeleri çok nazikçe çalıyor
Ve tüm kuşlar çağırıyor.
Kol kollarını açacak. Dalları-parmakları aşağı indirin, Güneşin yerine yaprakları koyun. Böylece dallarda bir ışın asılı kalır.
Kavak
kavak tüyü
Tüy kadar hafif.
Her yere dağılın, Sinek bulutu gibi.
Kabartmak-havlamak-kabarmak, kabartmak-kabarmak-kabarmak.
Beyaz sinekler damda, Parkta çimlerde, Yollarda, kaldırımlarda, Pencerelerde camlarda.
Çocuklar avuçlarını yanaklarına bastırır ve ritmik olarak başlarını sallar.
Bacakları ritmik olarak bükün ve açın .
Yerinde koşarlar.
Ritmik bir yay yapın.
Avuç içi ile gözleri ritmik olarak kapatın .
Ellerini ritmik olarak çırparlar.
huş ağacı
Çocuklar kesirli, ritmik adımlarla yürürler ve aynı zamanda yanlara doğru dönerler. Ellerini kendilerine doğru ritmik dalgalar yaparlar.
Kollarınızı yanlara doğru kaldırın. Ellerinizi merkeze getirin. Üstte ritmik olarak el sıkışın.
kabartmak
Çocuklar ritmik olarak üstte kollarını kavuştururlar.
Ritmik olarak parmak şıklatmak.
Küçük parmaktan başlayarak her cümle için sol elin parmaklarını ritmik olarak bükün .
Kabartmak-havlamak-kabarmak, kabartmak-kabarmak-kabarmak.
Burun içine ve gözlere tırmanırlar. hapşırmak istiyorum
Ve bir peri masalındaki gibi koşarlar. Bir yol seçmek.
Kabartmak-havlamak-kabarmak, kabartmak-kabarmak-kabarmak. Sadece yağmur onları durdurur. Ve yağmuru sevmezler.
Avuç içini dikey olarak kuvvetlice ovalayın.
Tüm parmakları ritmik olarak hareket ettirin .
Ritmik ışık sıçramaları yapın.
Elma çiçeği
Ağırlıksız, güzel, hafif Yapraklar çiçeklerden uçar. Ve elma ağacının altında yumuşak bir halı.
Çimlere bir desen çizilir.
Yağmurların saçtığı narin renk,
Dallara bağlı meyveler. Güneşi ve yağmuru bekleyecekler, Olgunlaşmak, lezzetli olmak için.
Çocuklar ritmik olarak, her kelimeye vurgu yaparak , elleriyle yukarıdan aşağıya yumuşak hareketler yaparlar.
parmaklarınızla havada ritmik dairesel hareketler yapın .
yuvarlak bir şekil vererek her iki elin parmaklarını ritmik olarak birleştirin .
eğlenceli araçlar
Bom-bom-bom, davul vuruyor.
Ti-li-lin, -
Keman onunla konuşur.
Tu-ru-ru, - Bütün borular uğulduyordu.
Sol-fa-sol,
Artık üflemeyeceğiz.
Ding, ding, ding, zil şarkı söyledi.
şarkımı söylüyorum
zaman yoktu!
Sonra şef el salladı ve orkestrada
Enstrümanlar birlikte şarkı söyledi.
yumruklarını sıkıca sıkarak ritmik hareketler yaparlar .
Ritmik olarak "yay ile kurşun."
Parmaklarını "yumuşak" bir kam şeklinde katlarlar ve ritmik olarak ağızlarına getirirler.
Diğer el ile aynı.
Ellerinizi yukarı kaldırın ve hafifçe sallayın.
Ritmik olarak "davranış".
komik notlar
Do-re-mi-fa-sol-la-si.
Müziği soruyorsunuz:
- Neden sadece yedi nota var, vals veya fokstrot gibi geliyor mu? Yap-yap-yap kulağa çok düşük geliyor. Si-si-si fare gibi gıcırdıyor.
La-la-la, çan gibi. Mi - "biz" e çok benzer.
Tuz - tatmak için so-le-naya.
Yeniden, uzun bir bıyık gibi.
Fa-fa-fa-fa, fa-fa-fa Bir kanepe gibi yumuşakça yayılır.
Karanlık bir gecede eski bir evde yalnız kalmak nedense korkutucu. Woo, woo, rüzgar esiyor. Borularda eğleniyor.
Çocuklar ritmik olarak, elleriyle aşağıdan yukarıya doğru bir “merdiven” inşa ederler.
Elinizle yukarıdan aşağıya ritmik olarak “merdivenlerden aşağı inin ”.
Ayaklarını ritmik olarak yere vururlar. Ellerinizi yukarı kaldırın, parmaklarınızı hafifçe birleştirin.
Başlarını ritmik olarak sallarlar.
Avucunuzu ritmik olarak göğsünüze vurun.
Ritmik olarak iki elinizin bir tutamıyla “tuz serpin”.
Ellerinizi öne doğru kaldırın ve ritmik olarak yukarı ve aşağı sallayın.
Dönüşümlü olarak ellerinizi önünüzde ve arkanızda çırpın.
Çocuklar bir avuç içi parmaklarını bir “tüp” şeklinde katlayıp dudaklarına bastırırlar, diğer elin avuç içi ritmik olarak “tüp”e getirilip alınır.
Avuçlarını ritmik olarak ovuştururlar.
hışırtı dinlemekten bıktım
Ve korkmak istemiyorum!
gözlerimi kapatmayı tercih ederim
Tatlı rüyalar kendimi zorla.
Kollarınızı göğsünüzün üzerinde çaprazlayın ve avuç içlerinizi omuzlarınızın önünde ritmik olarak ovun.
parmağını ritmik olarak sallayın .
ritmik olarak gözlerinizi kapatın.
Elleriyle kendilerine doğru yumuşak hareketler yapın .
oyuncu fareler
Saat odada asılıydı ve vurdu: bomba-bom-bom. Fareler her seferinde korktu. Korkunç sesi dinlemek. Ağırlıkları aşağı çektiler - Şu-şu-şu-şu-şu-şu. Hızla oklar sarıldı - Tik-tik-tak, tik-tik-tak. Oklar fareleri korkuttu, Fareler vizona koştu.
Üzerinde
Salıncak-salıncak-salıncak - salıncak uçuyor. Çok nefes kesici! Kalp atmaya devam ediyor: Tık-tık-tık-tık, tık-tık-tık. Yukarı ve aşağı ve güneşe geri dön. Bir kuş gibi uçarsın.
- Daha yüksek, daha yüksek, daha yüksek, daha yüksek! - Yoldaşlarınıza tekrar bağırırsınız.
ellerini çırparlar .
Ellerini kaldırırlar ve ritmik olarak alkışlarlar, ellerini aşağı indirirler. İşaret parmaklarını ritmik olarak yana doğru çevirin.
Çocuklar ritmik olarak kollarını bir yandan diğer yana sallarlar.
Ritmik olarak yumruklarını birbirlerine vururlar.
Ellerinizi önünüzde ritmik olarak kaldırın.
Tatlı Rüyalar
Uyku-uyku-uyku, uyku-uyku-uyku. Tüm kirpikleri yapıştırıcıyla yapıştırdım He-he-he, he-he-he.
Çocuklar parmaklarıyla ritmik olarak alınlarını kaşların üzerine vururlar. Ritmik olarak yanakları okşayarak.
Başlarını ritmik olarak sallarlar.
Ve Masha tatlı tatlı esnedi, derin bir nefes aldı. Beşikte sallandı - Kach-kach-kach, kach-kach-kach. Derin bir uykuya daldı. Uyu tatlım, ağlama.
cesur kazlar
Kazlar önemli ölçüde nehre gittiler, dediler ki: “Ha-ha-ha.
kim bize zarar vermek ister
Asla unutmayacak.
Şşşt, - tehditkar bir şekilde tıslıyoruz, - Acı bir şekilde çimdikliyoruz. Koşmak!
Kanatlarımızı çırpabiliriz.
Yanımızdan geçme!"
Çocuklar bir elin dört parmağını sıkıca kapatır ve başparmağıyla ("gaga") ritmik olarak birleştirir. Boynu ritmik olarak gerin. Bir elin parmaklarıyla diğerinin her parmağını ritmik olarak kıstırın.
yanlara ritmik olarak vurun.
Ritmik olarak batıyor.
korkak domuzlar
Anne domuz endişelendi:
Oink-oink-oink-oink,
aman aman aman.
Domuz yavruları nerede?
Pekala, su birikintisine bir bakacağım.
Birdenbire çocukları duydum:
Ve-ve-ve-ve ve-ve-ve.
Çocuklar annelerine koştu - Hep birlikte bir su birikintisine daldılar.
Kullanılan
ve önerilen literatürün listesi
Alyabyeva E.A. 5-7 yaş arası çocuklarda davranış kültürü eğitimi. M., 2009.
Alyabyeva E.A. Okul öncesi çocuklarla psiko-jimnastik dersleri. 2009.
Alyabyeva E.A. 4-7 yaş arası çocuklar için oyunlar: konuşma ve hayal gücünün gelişimi . M., 2009.
Barieva L.S. Şiir yazmak eğlencelidir! // Eğitimci okul öncesi eğitim kurumu. 2008. 12 numara.
Boyakova G.A. Okul öncesi çağındaki kekemelik çocukların logoritmik eğitiminin içeriği // Konuşma bozukluklarının teşhisi ve üstesinden gelinmesi için yöntemlerin geliştirilmesi. L., 1989. S. 128-137.
Volkova G.A. Logopedik ritim. Pedagojik enstitülerin programları. M., 1990.
Volkova G.A. Dislalili çocukların logoritmik eğitimi / Telafi dersleri yürütmek için metodolojik gelişmeler. L., 1992; 1993.
Volkova G.A., Smirnova G.V. Motor alalialı çocuklar üzerindeki logaritmik etki sorunu üzerine // Gelişimsel sorunları olan çocuklar: araştırma ve düzeltme. SPb., 1999. S. 37-46.
Volkova G.A. Logopedik ritim. M., 2002.
Kartushina M.Yu. Çocuklar için lojistik . 3-4 yaş arası çocuklarla sınıf senaryoları . M., 2004.
Kartuşina L/./O. Anaokulunda logoritmik sınıflar. M., 2004.
Özel Psikolojinin Temelleri / Ed. L.V. Kuznetsova. M., 2003.
Rumyantseva E.Yu. Serebral palsili çocuklarda dizartrinin ortadan kaldırılmasında logoritmik etki sürecinde ritim duygusunun oluşumu üzerine // Konuşma bozukluklarını inceleme ve üstesinden gelme yöntemleri. SPb., 1994. S. 52-60.
Sorokina L.V. Şiiri çizerek öğreniyoruz // Okul öncesi eğitim kurumunun eğitmeni. 2009. 5 numara.
Ushakova O.S. Bir kelime bul. Okul öncesi çocuklar için konuşma oyunları ve egzersizleri. M., 2009.
Ushakova O.S. Okul öncesi çocukların konuşma ve yaratıcılığının gelişimi. Oyunlar, egzersizler, meslek notları. M., 2009.
Cherny S. Şiir öğreniyoruz - hafıza geliştiriyoruz // Çocuk anaokulunda. 2004. 2 numara.
İçerik
3. yazardan
"SÖYLEYİN" YÖNTEMİ ÜZERİNE ALIŞTIRMALAR
EL TARAFINDAN ŞİİRLER. onbir
maymun bilim adamları 11
biz şoförüz 12
lezzetli karpuz 13
Cesur Kaptan 14
uyumak istemiyoruz
usta ellerim 16
sevinç 17
merdiven 18
her şeyi yapabilirim 19
Mantar için ormana 20
buz saçağı 21
22 ağaç olacağız
Şakacı Rüzgar 24
Şefkatli Güneş 25
Balık gölette yüzdü 26
Neşeli orkestra 27
kardan adam 28
Neşeli sirk 30
Annemin yardımcıları 31
obur 32
kuş olmak istiyorum 33
Dokumacı örümcek 34
solucanlar 35
bulutlar 36
Ayna su birikintileri 37
Genç sporcular 38
her yerde ilginç 39
Futbolcular-şakacılar 40
sabah ayazı 41
sahilde 42
Pişmiş akşam yemeği 43
Yaramaz kızı 44
hadi top oynayalım 45
Gülen Kurbağalar 46
Favori oyuncak bebek 47
Çan çiçeği 48
Biz ustayız beyler 49
Böyle farklı yağmur 50
çok cebim var 50
Yaz nedir? 51
Rüzgar ve bulutlar 52
Rosinki 52
Mucizevi kızılcık 53
bataklıkta 53
Yaz aylarında böcekler 54
Çayır çiçekleri 54
Çalışkan arı 55
Vinçler geldi 55
SEMBOL ÇİZİMLERİ İLE ÇOCUK Karacası 57
yürüyüş 57
Kış 58
Kar 58
Ayı hastalandı 59
güneş ışığı 60
Neden? Niye? 61
Noel ağacı 62
Noel Baba 63
Yaz 64
Kedi 65
Kuliçiki 66
Fare ve peynir 67
Annemin doğum günü 68
Korkmamak! 68
babam gibi 69
Mayıs 70 geldi
çayır çiçekleri 71
arkadaşlar 72
çörek 73
Mishkin'in rüyası 74
gece 75
uyuyan kızı 76
ben bir itfaiyeciyim 77
güneşli tavşanlar 77
MÜZİKSİZ KONUŞMA ALIŞTIRMALARI
eskortlar 78
yaramaz yavru kedi 78
makine 78
saat 78
Rüzgar 79
yağmur 79
su birikintileri 80
Neşeli küçük adamlar 80
bahar geldi 81
Çayırdaki böcekler 81
Kuş bir şarkı söylüyor 81
şefkatli güneş 82
Sinir bozucu Sinekler 82
Fare ve kedi 82
Mutlu Dere 83
yaramaz bardak 83
bulutlar 84
Zil 84
küçük ayaklar 84
Arkadaşlar yardım etti 85
Bahar huş ağacı 85
kavak tüyü 85
elma çiçeği 86
Eğlenceli araçlar 86
komik notlar 87
eski ev 87
Oynak fareler 88
salıncakta 88
tatlı rüya 88
cesur kazlar 89
korkak domuzlar 89
Kullanılan ve önerilen literatür listesi 90
Alyabyeva Elena Alekseevna
BİR ÇOCUĞA
ŞİİR HAFIZASINA NASIL ÖĞRETİLİR?
televizyon editörü Tsvetkova
Editörleri N.M. Spiridonova, televizyon. Zhuravskaya
Sanatçı AD. Prutenskaya
Kapak tasarımcısı O.V. Maksimova
Proofreaders T.E. Balounova, L.B. Uspenskaya
Bilgisayar düzeni T.N. Polozova Metnin
şeffaflıkları OOO TC Sphere tarafından yapılmıştır .
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar