Hafızayı Geliştirmek...Logvinov Yu.S.
İÇERİK:
GELİŞTİRMEK İSTEYENLERE ..................................................... 4
GİRİŞ.I.Mecazi hafıza nedir? ............................................. 5
2. Figüratif hafıza bize ne verir? .................... 6
EĞİTİM METODOLOJİSİ ......................................... 8
BÖLÜM I. GÖRSEL HAYAL GELİŞİMİ .............................................. 9
BÖLÜM II. DOKUNMATİK HAYAL GELİŞTİRME ........................... 19
BÖLÜM III.İŞİTSEL HAYAL GELİŞİMİNİN
GELİŞTİRİLMESİ ...... 23
BÖLÜM IV. LEZZET HAYAL GELİŞİMİNİN
GELİŞTİRİLMESİ ..... 24
BÖLÜM V. KOKLAMA HAYAL GELİŞİMİ .............................................. 26
BÖLÜM VI. DİJİTAL BİLGİLERİN DEPOLANMASI .............................. 27
BÖLÜM VII.METİN BİLGİLERİNİN HAFIZASI ...................................... 32
BÖLÜM VIII. İYİLEŞTİRME ............................................... 33
BÖLÜM IX. BİREYSEL HAFIZA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ .... 34
BÖLÜM X. "PARÇA" .......................................... 35
BÖLÜM XI. İÇ TERMİNALLERİN SIFIRLANMASI ................. 38
BÖLÜM HHG YABANCI SÖZCÜKLERİ HATIRLAMAK ................. 41
SONUÇ ............................................................ 45
- 2
GELİŞMEK İSTEYENLERE.
İki veya üç ayda yaratıcı yeteneklerinizi, hafızanızı geliştirme,
bir yabancı dil öğrenme arzunuz var mı? Bu çok iyi! Günde bir buçuk ila iki
saat düzenli olarak egzersiz yapmak önemlidir ve üçüncü veya dördüncü derste,
derslerden sonra kafanızın taze, berrak hale geldiğini, ormanda yürüyüş
yaptığınız hissine kapılacağınızı fark edeceksiniz. ve iyi dinlendi. Etki,
"beyin gürültüsünü" azaltarak, yani bu gürültüyü yaratan rastgele
kaynaşan düşüncelerle elde edilir.
Sınıfların metodolojisi - "oyunlar" basittir.
Önerilen oyunları büyük bir ilgiyle oynamak önemlidir. Tekniğe şu şekilde hakim
olabilirsiniz:
1-
inci Tüm
önerileri kesinlikle uygulayarak programa göre gidin.
2-
inci Programı
takip edin, egzersizleri minimum düzeyde, kendi bakış açınızdan, seviyenize
göre yapın. Bundan sonra, daha fazla gelişme arzusu varsa, test verilerine göre
kendinizi test edin, her bölüm üzerinde çalışın.
3-
inci Birinci
veya ikinci seçeneğe paralel olarak kursu alarak derslerinize "Yabancı
kelimeleri ezberleme" bölümünden başlayın.
Lütfen reklamcılıkta yaklaşık bir sonuç verdiğimizi
unutmayın.Kendinize belirli bir sonuç için engel koymayın. Çok daha sık olarak,
aynı zaman diliminde, dahil olanlar sonucun çok daha yüksek olduğunu
gösteriyor. Ne kadar sık, daha uzun, büyük bir ders alma isteği ile sonuç o
kadar yüksek olur.
Bir sonraki bölüme geçiş için tavsiyelerin uygulanması arzu
edilir, ancak gerekli değildir Ezberleme eğitiminin anlamını ve dinamiklerini
hissetmeniz önemlidir (ezberleme, düşüncesizlik durumunda beş duyunun tümü
tarafından gerçekleştirilir).
Bu tekniği uygulayarak, çocukların doğuştan sahip oldukları
ve sonra kaybettikleri yetenekleri uyandıracak ve bunları kullanmayı
öğreneceksiniz.Buna göre, kişi büyüdükçe, eğitim o kadar zor ve uzun
sürecektir.
GİRİŞ
Milyonlarca yıldır insan vahşi doğada yaşadı. Hayatın kendisi
sinyal sisteminin durumuna bağlıydı: görme, duyma, dokunma, tatma, koku. bir
kişi ve onun için değerli bir şey tarafından. Gereksiz çabuk unutuldu
ve iz bırakmadan... Ezberlemenin en iyi şekli nasıl ortaya
çıktı? Oldukça basit ve alışılmış şekilde ve bu nedenle en ekonomik şekilde:
sesler, kokular, renkler vb. için hafıza. Dahası, hafıza parlak, net - bununla
yaşayan bir kişi. Böylece doğal seçilim sürecinde insanlarda mecazi bir hafıza
gelişmiştir. Şimdi sadece okul öncesi çocuklar böyle bir hafızayı korudu.
Figüratif hafızayı kullanan kişi, algıladığını kelimelerle
değil, görüntülerle yeniden üretir, yani. onları görmeye devam ediyor ve zaten
onlarla istediği gibi çalışıyor: ya hile yapıyor ya da okuyor hafıza - soyut,
sözlü Tamamen farklı koşullarda Kelimelerle, aynısını ve çok daha fazlasını
ifade edebilirsiniz, bu da aktarılamaz. somut bir dünyanın görüntüleri. En
karmaşık felsefi, ahlaki ve diğer kategoriler kelimeler olmadan nasıl
aktarılır? Anımsatıcı denilen bütün bir sözlü bellek bilimi var mı?"
Peki, buna ne diyebilirsin? Eskiler şöyle dedi:
"Söylenen bir düşünce yalandır." Her şeyi bu kadar derinden
anlıyormuşsun gibi görünen içgörü durumunu herkes bilir... her şey düşüncene
açık... hayal gücünün bu kadar keskinliği ve netliği... Ve kelimelere
çevrildiğinde her şey ne kadar solgun ve donuk görünüyor .Kolay bir çatal hayal
edin ama kelimelerle tarif etmeye çalışın.Buradaki basitlik ortada. Önce
algılamanız, sonra anlamanız, ardından kelimeleri seçmeniz gerekir. Herkes bir
şeyi iyi tarif edemez ama hayal gücünde herkes harikadır. Herkes rüya görür ve
bu içsel bir sanat eseridir. Ve zaten açıklamaya göre, neyin tamamen net
olmadığını hatırlamanıza izin verecek anımsatıcı teknik destekleri seçmek
gerekiyor. Bu nedenle anımsatıcılar, önce anlamı anlamanız gerektiğini
söyleyerek mecazi hafızanın unsurlarını tanıtırlar. Sözel hafızası olan bir
kişi bir kısır döngüye girer. Hafızayı geliştirmek için her zaman özel olarak
çalışmanız ve antrenman yapmanız gerekir: öğrenmek için hafızaya ihtiyacınız vardır.
Tüm bu yükün beynin yüzde üçüne düştüğünü düşünün. Yirmi beş yaşına
gelindiğinde sözlü belleğin algılanan bilgilerle - çoğunlukla gereksiz -
taşması ve yeni şeyleri ezberleme yeteneğinin keskin bir şekilde düşmesi
şaşırtıcı mı? Ve bununla birlikte, hafıza olmadan zaten işe yaramaz yetenekler
ortadan kalkar. Kişi öğrenmeyi bırakır. Ve aylaklık, bıraktığı şeyi bile
bitirir.
Figüratif hafızanın mekanizması tamamen zıttır. İlk başta,
kişi, sınırlı bir kelime dağarcığıyla ifade edilen küçük bir bilgi çemberine
değil, dünyanın o sınırsız görüntü kaynağına çevrilen, daha önce bahsedilen
içgörü aracılığıyla neyi (olayları, sayıları, harfleri, kelimeleri) kayıtsız
bir şekilde algılar. çevremizde cömertçe tedarik eder. Soyut (sözel) düşünme
bir şemadır. Ve resimler, bir kitabın sayfaları gibi içine eklenir. Gerektiği
sürece saklanırlar. Gerektiğinde önünde dururlar.
zihnin gözü. Ve eğer öyleyse, o zaman soyut düşüncemiz
özgürdür ve yapabilir
Ters
çevrilmiş görüntülere sahip herhangi bir şey: sınavları geçerken kullanın,
şemayı değiştirin, eksik ayrıntıları düşünün. Gözlerinizin önünde unutulmaz
görüntüler ve bunları
herhangi bir dile
çevirebilirsiniz :
Rusça, İngilizce, Almanca, formüller, semboller vb.
2.
Bize mecazi
hafızayı veren nedir?
Aile içi bir konudaki herhangi bir konuşmanın sonsuza kadar
sürebileceği bir sır değil. Herhangi bir bilimsel - on beş dakika içinde,
yorgun dikkatin çıkmazına dayanır. Bu nedenle, ilki her yerde, her zaman, her
şey hakkında yapılır. İkincisi için özel seminerler, sempozyumlar ve kongreler
düzenlenmektedir. Belirli bir kelime ve kavram çemberi, belirli bir mesleki
faaliyet alanı - gerçek dünyanın nispeten kapalı bir parçası - etrafında
birleştirilir. Çocukları algı ve derslere hazırlamak için, çocukların okul
tarafından yok edilen bütüncül, canlı, figüratif dünya algısını restore etmek
gerekir. Yerini donuk alır, ilgi kaybına kadar çiğnenir, başkasının deneyiminin
parçaları tarafından hissedilmez, yüksek sesle "Yaşama pedagojik hazırlık
programı" olarak adlandırılır. hafıza. Yetenekler bastırılır, asla açılmaz
Bir çocuğun herhangi bir faaliyete ilgi duyması iyidir: çocukların algısı geri
gelir.
Neden böyle Biraz teori İnsan beyni iki yarım küreden
oluşur. Sağdaki duygular, soldaki akıl Beyin her şeyi olduğu gibi hatırlamaya alışkındır
- çeşitli renklerde, seslerde, kokularda ve diğer niteliklerde. Bir şeyi
algıladıktan sonra sağ yarıkürede bir görüntü oluşturur - bir model, solda -
ona karşılık gelen kelimeler.Bu şekilde algılanan silinmez.Parlak şiirlere,
kitaplara, tablolara, keşiflere yol açar. Onun için organik ve doğaldır.
Ama medeniyetimiz burayı da istila etti Bilgilerin yüzde
doksanı kesilmiş bir biçimde sunuluyor - spikerin sesi, kitabın metni, TV'nin
parça parça resimleri vb. Diğerinde - şekilsiz bir nokta.Bu nedenle kontrolsüz
unutma. Dikkat eksikliği, hafıza boşlukları. Kesik bilgiler yüzünden çocukların
algısı parçalanıyor.
Figüratif hafıza, eksik duyumlara yapay olarak neden
olur ve kısaltılmış bilgileri, buna neden olan tam teşekküllü bir görüntüye
tamamlar. Tüm algı kanallarının dahil edilmesi, "Tekrar öğrenmenin
anasıdır" ilkesini geçersiz kılar. Tekrar, kişinin hatırladıklarını yok
eder. Doğa kendini ikinci kez tekrar etmez. Anlık
bellek nedir? Bu uygun bir yanıttır. Stres yok, özgüven, zihinsel çalışma olur
- 5
yaratıcı. İyi sağlık, sağlıklı bir zihne bağlıdır.
Tıkanmakla zaman kaybetmezsiniz - daha üretken faaliyetler için serbest
bırakılır. Hayal etmeyi başardı - sonra hatırlarsın. Öğrenmek artık anlamaktan
geçiyor. Anlaşıldı - sunuldu. Sunulan - zaten biliyorsunuz. Ancak bu, mecazi
hafızanın yararlı özelliklerini tüketmez. Herhangi bir süre boyunca çoğaltma,
talep üzerine unutma, kalite kaybı olmadan aynı anda birkaç şey yapma,
üstünkörü bir bakıştan sonra herhangi bir resmi geri yükleme vb.
Yani mecazi hafıza, bütüncül bir çocuk algısını geri
getirir, doğal hafızayı geri kazandırır ve yaratıcı düşünmeyi öğretir. Bu,
kişinin ilgi alanlarından ve mesleki bilgisinden geldiği ve zaten kişiliğinden
ayrılamaz olduğu için yok edilmesi neredeyse imkansız olan daha kalıcı bir
hafıza biçimidir. Yapacağı her şeyi, doğal dehasını elde ettikten veya daha
doğrusu geri kazandıktan sonra, hem sistemi hem de hayatı pahasına kendini
sürekli geliştirerek yöntemlerle yapacaktır.
İşin hızı artıyor. Ders çalışma stresinin ortadan kalkması,
zamanın yoğun tempodan kurtulması ve sağlığın iyileşmesiyle birlikte RAM'in
kapasitesi de artıyor. Sözlü görüntü başına 7+(-) 2 bps ise, mecazi 60+(-)5
bps'dir. Biraz bilgi, evet veya hayır yanıtı olan net bir sorudur. Sözel
belleğe sahip beyin saniyede bu tür beş ila dokuz soru sorarsa, o zaman mecazi
55-65.
Ayrıca, bir kişinin, kitaplarla çevrili olsa bile, yalnızca
kafasındakilerle yaratıcı bir şekilde çalışabileceğini unutmayın. Figüratif
hafıza, en az 10-15 kitaplık bir kütüphanedir. Mümkün ve daha fazlası. Bu
arzuya bağlıdır
EĞİTİM METODOLOJİSİ
Metodolojinin ilkesi, özü nedir? Serebral hemisferlerde
aşağıdaki asimetri olduğunu hatırlayın: sağ hemisfer duygusaldır, yaratıcıdır,
sol hemisfer mantıklıdır.
Görevimiz, atalarımızın yaptığı ve çocuklarımızın hala
yapabildikleri gibi, her iki yarıküreye de aynı anda çalışmayı öğretmek ve
dünyayı tüm duyularla aynı anda algılamayı öğrenmektir.
Hafıza testi.
Büyümenizi kontrol etmek için, periyodik olarak (örneğin
haftada bir) kendinizi test etmeniz ve sonucu bir öncekiyle karşılaştırmanız
gerekir. Bu güven verecek ve ileri çalışmalar için önemli bir teşvik olacaktır.
TEST 1. 10 - - 15 saniye ara vererek 20 kelime okumasını
isteyin. Örneğin :
ev, kupa, yağmur, tablo, makine, vapur, sap, televizyon
- 6
zor, mutfak, toprak, sakız, kayak, ataç, baykuş, uçak,
ağaç, balkon, deniz, ışık, dönüş.
Bu kelimeleri aynı sırayla söyleyin. "Bırakıldı"
kelimesinin - bir hata olması durumunda, yerinde değil - 0,5 hata.
TEST 2 . Benzer şekilde, yalnızca sayılarla:
1,4 2, 5, 1, 8 6, 7, 8 9, 18 , 3, 2 6,
4 , 0, 5, 4, 34, 9, 10
TEST 3. Görüntülerin parlaklık seviyesinin test edilmesi.
Gözlerinizi kapatın ve herhangi bir çiçeği hayal edin. Örneğin bir gül
yapabilirsiniz.
Aşağıdaki ölçeğe göre değerlendirin:
Göremiyorum - 0
Hızla kaybolan zar zor fark edilen özellikler - 1
Net siyah beyaz görüntü, ancak dengesiz - 2
Sürdürülebilir siyah beyaz görüntü - 3
Sürdürülebilir renkli resim - 4
Gözleriniz açıkken sabit renkli bir görüntü görüyorsunuz -
5
Rengini, şeklini vb. değiştirebilirsiniz. - 6
Derslerin bir sonraki bölümüne geçmek için, bu ölçekte
altıncı seviyeye sahip olmak arzu edilir.
BÖLÜM 1 .
Görsel hayal gücünün gelişimi.
Alıştırma 1.1.
Dikkat ritmi eğitimi.
Rahat bir pozisyonda, gevşemiş, her milimetreyi hissetmeye
çalışarak eli inceleyin. Sadece ele bakın (gözlerinizi kırpabilirsiniz). Dikkat
"ayrılmaya" çalışırsa, geri vermeyi deneyin.
Egzersiz sırasında kafada tek bir düşünce olmamalıdır. Bize
kafamızda "boşluk" veren nedir? Düşünce enerjidir. Enerji sakin
olmadığında, ancak kaos içinde "koştuğunda", bu durumda istenen
sonuca ulaşmak çok daha zordur. Üstelik kişi çabuk yorulur. Düşüncelerin
tamamen yokluğu ve dikkat çekme kolaylığı, inanılmaz bir hafiflik ve özgürlük
durumu verir.
Egzersizleri 5 - 7 saniyeden başlayarak kademeli olarak 10
dakikaya çıkarmanız gerekir. Toplamda, bu egzersizi günde 10 dakika
yapmalısınız. Ayrıca, her yeni yaklaşım farklı şekilde yapılmalıdır (farklı bir
bakış açısıyla, farklı bir pozisyonda, farklı bir sandalyede, farklı bir ruh
halinde vb.) Gözlerinizi ellerden ayırmadan tutabildiğiniz zaman egzersizde
ustalaşılır. her şeyi düşünmek, istediğin kadar. Yatak
ancak bu alıştırmada ustalaşacaksınız ve uygulaması zor
olmayacak.
Alıştırma 1.2.
Baskı - silme.
Sizi memnun eden veya kayıtsız bir nesne bulun.
"Fotoğraf çekmeye" çalışarak (nefes alırken) 3-5 saniye sürekli ona
bakın. Gözlerinizi kapatın ve 3-5 saniye içinde onu çağırmaya çalışın
(nefesinizi tutarak), şimdi nefes verin, görüntüyü zihinsel olarak çözün
(yakmak, bir yere atmak vb.). Her 3-5 seferde bir baskı-silme yöntemini, hızı,
ritmi değiştirin. Sürekli olarak yeni yollar ve onlarla birlikte sürpriz ve
içgörü durumları arayın ve bulun. Bu, çok hızlı ilerlemenizi sağlayacaktır.
Bütün gün küçük pasajlarda birkaç dakika pratik yapın. Kendinize günün kesin,
belirli bir saatini vermeyin, zevki ertelemeyin. Açıkça katı ders saatleri
belirlemeye çalışmanın nadiren iyi sonuçlara yol açtığını unutmayın. Sürpriz
yardımıyla yaratıcı bir yükseliş durumuna ulaşarak küçük pasajlara girmek çok
daha verimli.
Egzersizi 30-50 kez tekrarlayın, 5-7 ile başlayın ve 50
defaya kadar çalışın. Göreviniz, hayal gücünüzdeki görüntüyü istediğiniz zaman
"tekrarlamayı" ve onu "silmeyi" öğrenmektir. Günde en az
iki kez 10-15 dakika antrenman yapmanız gerekir. Önerilen tüm egzersizlerin bir
ihtiyaç haline gelmesi, zevke dönüşmesi ve önerilenden çok daha fazlasını
yapmanız daha iyidir. Bu sistem hayatın kendisi olmalıdır, geçici bir eğitim
değil, bir yaşam biçimidir.
Dikkat nesneleri, örneğin vücudun parçaları
değiştirilmelidir. Dahası, vücudun bir bölümünü canlandırmaya çalıştığınızda,
elinizdeki hislerle kendinize yardımcı olun - bu yerdeki nabzı, sıcaklığı, ılık
dalgayı vb. Hissedin. Size hatırlatıyoruz: egzersiz sırasında kafada tek bir
düşünce olmamalı, "boş" olmalıdır.
Alıştırma 1.3.
Baskı - tutma.
Üç ila on dakika boyunca, kafanızda bir "boşluk"
durumunda, nesneye dikkatlice bakın (tüm nesneyi veya vücudun bir bölümünü
örtmeye çalışarak merkeze bakmak daha iyidir). Ardından 3-4 dakika gözlerinizi
kapatın ve ilgili görüntüyü olabildiğince parlak ve net bir şekilde getirmeye
çalışın. Renkli olması arzu edilir.
Sürekli olarak orijinaliyle karşılaştırarak bir sette 5-10
kez tekrarlayın. Her seferinde farklı yapmayı unutmayın, monoton tekrarlara
izin vermeyin. Her seferinde, bir sürpriz durumuna dönüşmesi gereken yeni bir
şey arayın ve altında
genel durumunuzu niteliksel olarak yeni bir düzeye taşıyın.
Alıştırmanın ana hedefleri: vücudun tüm kısımlarını çalışın
(hissedin), hayal gücü ölçeğinde en az dördüncü seviyeye ulaşın. Yakalanan
nesneyi gözleriniz kapalı görmeyi net bir şekilde öğrendiğinizde, bir sonraki
alıştırmaya geçin.
3-10 dakika (ilk düşünce ortaya çıkmadan önce nesneye
bakabildiğiniz sürece), yukarıdaki tüm önerileri izleyerek nesneye bakın.
Ardından konudan 180 derece uzaklaşın ve uygun görüntüyü uyandırmaya çalışarak
önceden hazırlanmış beyaz kağıda bakın. Bu şekilde eğitim alarak kişi, hayal
mertebesinde altıncı seviyeye ulaşmalıdır. Çeşitli nesneleri kolayca
tutabildiğiniz zaman tabloları, kartpostalları vb. yakalamaya geçin. Resimlerle
işe yaradığında, tek tek harflere, hecelere, kelimelere, deyimlere, cümlelere,
paragraflara gidin, yavaş yavaş sayfaya ulaşın (kitap boyutunda harflerin
baskısı). Kelimenin net bir izini elde ettiğinizde, bir sonraki alıştırmaya geçebilirsiniz.
Her egzersizden önce, gözlerinizi kapatın ve ihtiyacınız
olan sonucu hayal ederek, uygulanmasının en küçük ayrıntısına kadar hayal
gücünüzle oynayın. Bu yöntem, entelektüel ve fiziksel egzersizlerin etkinliğini
iki ila üç kat artırmanıza olanak tanır. Lütfen düşünmeden yapılan herhangi bir
egzersizin etkisiz olduğunu unutmayın.
Alıştırma 1.4.
Dur, bir dakika.
Gün boyunca egzersiz yapmak için birçok fırsatınız var.
Aniden durun, gözlerinizin önündeki resme bakın ve kapatın. Az önce gördüklerini
yeniden yaratmaya çalış. Tüm vücudunuzla hissetmeye çalışın (bu ezberleme
yöntemi daha sonra daha ayrıntılı olarak açıklanacaktır). Her nesnenin,
durumun, neredeyse algılanamaz da olsa, ancak tüm vücudun tamamen kesin bir
durumuna neden olduğunu unutmayın. Bu durumu "yakalamaya" çalışın ve
duruma yardımcı olarak istediğiniz resmi görün. Bu şekilde eğitim alarak, yavaş
yavaş durumları hatırlamayı öğrenin ve ardından istenirse bunları yeniden
oluşturun. Örneğin: bir sanatçı, şair, besteci, ilham durumunu yeniden
üretebilecek ve koruyabilecektir.
İlk başta siste fotoğraf çekmek gibi olacak. Bir süre sonra
"görünmeye" başlayacak ve yavaş yavaş daha keskin ve net bir
"resim" elde edeceksiniz. Üstelik gözlerinizi kapattığınız anda tüm
düşünceler kaybolmalıdır. 15-20 saniye boyunca günde 10-15 kez bu şekilde
çalışın. Maruz kalma ve geliştirme süresini kademeli olarak 5 dakikaya çıkarın.
Egzersiz sırasında kafada bir rahatlama ve tazelik hissi olacaktır. Hayal
gücünün parlaklığını ve netliğini eğitmenin etkisinin yanı sıra, bu anlarda iyi
bir dinlenme fırsatı bulacaksınız. Bu sonuç, yataklama yoluyla elde edilir.
- 9
beyninizi gereksiz yere aşırı yükleyen "beyin
seslerini" temizlemek.
Alıştırma 1.5.
Anında fotoğraf.
Yürürken, ulaşımda veya sırada olduğunuzda aşağıdaki gibi
egzersiz yapın. Yoldan geçen birine, bir nesneye vb. kısa bir göz atın,
gözlerinizi kapatın ve 2-7 saniye boyunca (duruma bağlı olarak) onu parlak ve
net bir şekilde görmeye çalışın. Gözlerini kapattığın an, hareket etmeye devam
edebilirsin. Durmak gerekli değildir. Yavaş yavaş, net ve parlak bir
"anlık fotoğraf"ı nasıl çağıracağınızı ve onu istediğiniz kadar
zihninizde tutmayı öğreneceksiniz. Bir süre gözleriniz kapalı antrenman
yaptıktan sonra gözleriniz açık antrenmana geçin yani. "Fotoğrafa" baktığınızda,
herhangi bir arka planda unutulmaz bir resim görmeniz (ve geri çevirmeniz)
gerekir.
Alıştırma 1.6.
Canlı fotoğraf.
Bir bankta veya başka bir yerde oturun, yoldan geçen birini
seçin, ona bir bakın, gözlerinizi kapatın. Bir 'anlık fotoğrafınız' var, ancak
hayal gücünüzdeki durumu durdurmamaya çalışın, kişinin nasıl ve nerede hareket
etmeye devam ettiğini gözleriniz kapalı görün. İlk başta yürümeyebilir, ancak
1-2 haftalık uygulamadan sonra 'resmi' canlandırabilecek ve yürüteç
eylemleriyle karşılaştırıldığında hata sayısını kademeli olarak
azaltabileceksiniz.
Alıştırma 1.7.
'Fotoğraf' manipülasyonu.
Alıştırma 1.5'tekiyle aynı. Ancak şimdi görev daha zor hale
geliyor. Fotoğraflanan nesneler istenildiği zaman önceden belirlenmiş bir yönde
hareket ettirilmeli, üst üste bindirilmeli ve şekli değiştirilmelidir. Stres
olmadan kolayca yaptığınızı hissedene kadar pratik yapın.
Alıştırma 1.8.
Rakamlar.
Birinden kibritleri masaya dizmesini ve üzerini bir kağıtla
örtmesini isteyin ve ardından 1-2 saniye kaldırıp size ortaya çıkan şekli
gösterin.Baktıktan sonra gözlerinizi kapatıp bakarsınız.
Sayıyı saymak istiyorsunuz.Sonra gözlerinizi açın ve daha
önce depolanan maçlardan fotoğraflanan figürü yerleştirin.Ardından sayfayı
kaldırın ve orijinali ile eşleşmelerin sayısını ve doğruluğunu kontrol
edin.Antrenman yaparken çok renkli maçları hatırlayın veya çubuklar (miktar,
yer ve renk) Bir sonraki alıştırmaya geçin, hayal gücünüzde en az on eşleşmeyi
özgürce tutarsanız mümkündür.
Alıştırma 1.9.
Ana ve özellikleri görme yeteneği.
200-300 kibrit alın. Kelimeler size dikte edilir. Senin
görevin, eşleşmelerin sende neden olduğu çağrışımları ortaya çıkarmaktır
(Örneğin, bir traktör 'rrrr' sesinden kopuk çizgilere karşılık gelen
çağrışımlara neden olabilir). Maçlar bozulabilir, herhangi bir pozisyona
getirilebilir. Bir dakikalık bir duraklama ile mandaldan dikte edilirler.
Göreviniz, derlediğiniz çağrışımlara (eşleşmelere) göre kelimeleri dikte etmeyi
bitirdikten sonra onları yeniden üretmektir. Çalıştıkça hız artar ve kelime
sayısı artar. 30 saniyelik bir duraklama ile dikte edilen 50 kelimeyi
ilişkilendirebilir ve yeniden üretebilirseniz bir sonraki alıştırmaya
geçebilirsiniz.
Alıştırma 1.10.
Kafadaki 'boşluk' durumunu ele alma
ve hayal gücünün parlaklığı.
Bir nesne veya nokta seçin. Size hoş veya kayıtsız bir
tavır vermeli. Hiçbir şey düşünmeden ona bakın (bakış merkezde yoğunlaşır ve
tüm konuyu kapsar). Bakın, hiçbir şey düşünmeden, mümkün olduğunca konuyu hayal
gücüne çekerek. Dikkatinizi dağıtan bir düşüncenin ortaya çıkmak üzere olduğunu
hissettiğiniz anda gözlerinizi kapatın ve nesneyi olabildiğince net görmeye
çalışın. Bu, düşüncesizlik durumunu koruyacak ve öznenin görüş netliğini
artıracaktır. Alıştırmanın sırrı şudur: Kişinin düşünceleri kafasında rastgele
biriktiğinde sözde 'gürültü' yüksek düzeydedir.Bu 'gürültü' nedeniyle kişi
yorulur, unutur, i. düşünce, bilgi trenini kaybeder ve ayrıca derslerin ilk
aşamasında hayal gücünün parlaklığını çözmede ciddi zorluklar vardır.
Alıştırma 1.11.
Kelimelerin ezberlenmesi.
Aşağıda kelimeleri ezberlemeniz istenecek ve deneyime
dayalı olarak bu kelimeleri bir hikayeye nasıl bağlayacağınıza dair bir örnek
verilecek. Göreviniz, size okunan kelimeleri hatırlamaya çalışmak ve onlardan
bir hikaye oluşturmaktır. 20 kelime ve kelimeler arasında 30 saniye ile
başlayın. En az 18 kelime çalıyorsanız, kelime sayısını kademeli olarak 100'e
çıkararak ve kelimeler arasındaki süreyi 2 saniyeye indirerek yükü
artırabilirsiniz. Eğitim sürecinde hatırlanan kelime sayısı 2000'e çıkarılmalıdır.
Deneyimler, bu yöntemin iyi sonuçlar verdiğini göstermektedir. Daha sonra, size
2 (sonra uygun bir duraklama), 3, 4, 5 vb. sözcüklerin dikte edilmesini
isteyin.
Ezberlemeden önce, edinilen beceri ve bilgileri
özetleyelim:
1.
Görüntüler
parlak, net ve sıradışı olmalıdır. Onları hayal gücünüzde görmelisiniz.
3.
aralarındaki
bağlantı 'benzerlik' esas alınarak üst üste binme, yuvarlanma şeklinde
olabilir.
O halde şu kelimeleri ezberlemeye çalışın: ağaç, masa,
nehir, sepet, tarak, sabun, kirpi, sakız, kitap, traktör, yağmur, güneş, saat,
lamba, ataç, ev, uçak, defter, çorap, hava.
Mantıksal olarak ilgisiz kelimeleri ezberlemeye ÖRNEK:
Yeşil güzel bir AĞAÇ görüyoruz. Ondan yana doğru bir tahta
büyümeye başlar, tahtadan bir bacak düşer, bir MASA ortaya çıkar. Bakışlarımızı
masaya yaklaştırıyoruz ve üzerinde aşağı akan ve bütün bir NEHRE dönüşen bir su
birikintisi görüyoruz Nehrin ortasında nehirden kıyıya uçan bir SEPET'e dönüşen
bir huni oluşuyor. Gelip bir kenarını kırıyorsun - bir COMB çıkıyor.
Alıyorsunuz ve saçınızı taramaya başlıyorsunuz ta ki kafanızdan SABUN çıkmaya
başlayana kadar. Boşalır ve Kirpi gibi dışarı çıkan bir saç teli olarak kalır.
Çok rahatsızsınız ve KAUÇUK alıp saçlarınızı onunla sıkıyorsunuz. Ama dayanamaz
ve patlar. Düştüğünde düz bir çizgide açılır ve ardından bir KİTABA dönüşür.
Kaldırmaya çalışırsın - işe yaramaz. Sonra açın ve doğrudan size doğru olmayan
bir TRAKTÖR fırlar, güneş gibi güçlü bir ışınla gözlerinize parlar. Hava çok
sıcak oluyor ve terliyorsunuz. Gerçekten YAĞMUR yağmasını istiyorum. Ve
yürümeye başlar. Başınızı kaldırıyorsunuz ve üstünüzde su dökülen bir SAAT
görüyorsunuz. Yağmurdan üşüyorsun, dursun istiyorsun. Ayağa fırlarsın ve saatin
ibresini tutarsın ve dışarı çekersin. yere düşmek
- 12
Onu incelersiniz ve okun tabanına iliştirilmiş devasa bir
LAMBA fark edersiniz. KLİPS şeklindeki oku alıp göğüs cebinize takıyorsunuz.
Oku takar takmaz lambadan kopup ayağa düşmeye başladılar, tuğlalara, cam
parçalarına dönüştüler. Ataç lambasını fırlatarak ondan uzaklaşırsın. Yavaş
yavaş, lambadan düşen tuğlalardan bütün bir EV belirir. Elinle oka dokunarak
ona yaklaşıyorsun ama birden bire UÇAK gibi havalanıyor. Ve elinizde bir
DEFTER'e dönüşen bir tuğla var. Çarşafları yırtıp onlardan ÇORAP yaparsın (kısa
stoklarının olduğunu hatırlayarak) ve sanki HAVA üzerindeymiş gibi yerde
yürürsün.
Bu alıştırma, ilk bölümden bir öncekiyle birlikte
ustalaşır.
Alıştırma 1.12.
Kısaltma yoluyla kelimeleri bağlama
görüntüler (ezberleme yöntemi).
Bir fil, bir sinek hayal edin. Ve şimdi fil sineği, yani.
sinek kanatları filizlenmiş ve büyük kanatlarını çırparak uçmaya çalışan bir
fil. Ezberleme sırasındaki kelimelerin sırası, görüntüdeki ilk kelimenin daha
büyük bir hacminin varlığına göre belirlenir.
Yukarıda, bir hikaye aracılığıyla kelimeleri birbirine
bağlamanın yolunu öğrendiniz. Gelecekte, kendiniz için en kabul edilebilir ve
uygun olanı seçerek sürekli olarak üzerinde çalışılması gereken yeni bağ
yöntemleriyle tanışacaksınız. İdeal seçenek, tüm tekniklerin bir sentezidir.
İki kelimeyi bir kısaltma ile bağlamaya çalışın. Toplamda, bir beceri (bilgi -
beceri - beceri) geliştirmek için yaklaşık 100-150 çift bağlamanız gerekir.
Buna paralel olarak, kelimeleri ezberleyerek eğitime devam edin. Onları 100
çifte getirin ve ancak bundan sonra bir sonraki alıştırmaya geçin.
Alıştırma 1.13.
canlanma
(hafıza yöntemi).
Herhangi bir canavarı hayal etmeye çalışın, hayvan. şimdi
canlandığını ve hareket etmeye başladığını hayal edin. Bırak gitsin, bırak
hayatını senin hayalinde yaşasın. Canlılarla pratik yaptıktan sonra, aynı
şekilde hareketli nesnelere geçin. Egzersiz önce kapalı gözlerle, sonra açık
gözlerle yapılır. Toplamda, 50 canlıyı ve 100 öğeyi "canlandırmanız"
teklif ediliyor. Bir nesneye dokunduğunuzu ve canlandığını, estiğini hayal
edebilirsiniz.
o vb. Şimdi nesnelerle veya canlılarla herhangi bir işlemi
isteğinize göre yapmaya çalışın. Nesneleri özgürce manipüle ettiğinizde bir
duruma ulaşmak gerekir.
Alıştırma 1.14.
Görüntülerle etkileşim
(ezberleme yöntemi)
Bir kurgu kitabı alın, bir paragraf (5-6 cümle) okuyun,
kendinizi ana karakterin yerine hayal edin veya herhangi bir nesnenin biçimine
katılın. Paragrafta herhangi bir anahtar kelime bulun, onu tanıtın. Ona
zihinsel olarak yaklaşın, içine girin, içinde hareket etmeye başlayın, yaşayın.
Bu konunun siz olduğunuzu hayal edin ve kelimeleri canlandırıp kısaltarak bir
hikaye oluşturmaya başlayın. Bir hikaye oluşturacağınız 20-30 kelimeyi önceden
hazırlamalısınız. "Benzerliğe" dayandığınızı hayal edin: renk,
herhangi bir ortak özellik, şekil, malzemenin ağırlığı vb. aktı ve farklı bir
görüntüye dönüştü. Kelime sayısını 50-70'e getirin ve bir sonraki alıştırmaya
geçin.
Alıştırma 1.15.
"Taşma"
İki konuyu sunun (slaytlar üzerinde pratik yaparsanız daha
iyi olur). Herhangi bir özelliğin "benzerliğine" bağlı olarak, bir
nesneden bir diğeri oluşturulur. Nedir bu benzerlik? Aynı renk, şekil, konum,
koku, dokunma hissi, ağırlık. Akışa göre beş kelime ezberleyin. 30-50'ye kadar
getirin. 1,5-2 saat antrenman yaparsanız bu maksimum 3-4 gün sürmelidir. Önce
yavaşça (20-30 saniyelik bir duraklama ile) kelimeleri dikte etmenizi veya
slaytları taşımanızı isteyin. Geri dönemezsin, kelimeleri ezberlerken tekrar
edemezsin. Önceki kelimeyi akılda tutmak ve ardından bir nesneden
"benzerlik" temelinde başka bir nesne oluşturmak gerekir. Örneğin
karpuz bir kitaptır. Bir karpuz çekirdeğini, iç beyaz kısmı, katlanıp bir kitap
haline getirilen sayfalar düşmeye başladığında hayal edin. Ayrıca sayfaların
içleri ile aynı renkte olması (benzerlik). Bu nedenle, becerileri (bilgi -
beceri - beceri) geliştirmek için en az 50 çift bağlamanız gerekir.
Alıştırma 1.16.
Cicero'nun yöntemi.
Nesneleri ezberlemeniz, onları daha önce ezberlediğiniz
nesneler üzerine yerleştirmeniz gerçeğinde yatmaktadır. Daireniz, çalışma şekliniz,
önceden ezberlediğiniz kelimeler olabilir. Yöntemin özü. Her bir nesneye
(apartman köşelerinde, şehrin sokaklarında, tek tek kelimelere) ezberlenmiş
bilgileri bağlarsınız.
Ezberleme kuralları:
a ) görüntüler iyi aydınlatılmış
bir yere "yerleştirilir"
yer;
b ) küçük
resimler büyütülür
boyutlar, büyük küçülür;
c ) bağlantı parlak, olağandışı, dinamik olmalıdır.
BÖLÜM II.
Dokunsal
hayal gücünün gelişimi. Dokunma duyumlarının görüntülerin görsel algısı ile
senkronizasyonu.
Gerekli sonuçları elde ettiyseniz, bir egzersizden diğerine
geçebileceğinizi unutmayın. Aksi takdirde başarısızlıklar mümkündür.
Gözleriniz kapalıyken, bir uğur böceğinin elinize
oturduğunu ve çıplak kolunuz boyunca dirseğinizin kıvrımına kadar süründüğünü
veya buna benzer bir şey hayal edin.
Dokunma hissi testi.
Duygu yok -0
Zar zor fark edilir - 1
Açık ama kararsız - 2
Net ve kararlı - 3
Açık, kararlı, olabilirler
değiştir - 4
açık gözlerle görmek
net, sabit görüntüler
değiştirebilirsiniz - 5
Üçüncü bölüme geçmek için beşinci gelişim düzeyine
ulaşmalısınız.
Alıştırma 2.1.
Trafik.
Bir fırça veya tüy alın. Rahatlamak. Kafadaki
"boşluğu" hissedin, fırçayı fırçadan yavaşça dirseğe doğru çekin. Bu
duyguları yeniden yaratmaya çalışın. Dördüncü seviyeye ulaşana kadar
tekrarlayın. Fırçayı elinizde gezdirdiğinizi hayal ederek kendinize yardımcı
olun. Vücudun tüm kısımlarında bu şekilde çalışın: kollar, bacaklar, gövde,
yüz.
Alıştırma 2.2.
Dokunmak.
Kendinizi her zamanki düşüncesizlik ve rahatlama durumuna
getirin, sol avucunuzu yukarı kaldırın. Nesneyi sağ elinizle alın ve sol
elinizin avucuna yerleştirin. Nesneden gelen hislere, eldeki baskının doğasına
odaklanın, onu kaldırın ve gözleriniz kapalı olarak eldeki hisleri dördüncü
seviyeye geri getirmeye çalışın, nesnenin görsel bir temsilinde kendinize
yardımcı olun. Bu nedenle, vücudun tüm kısımlarında çalışarak 20-30 farklı
nesnenin duyumlarını "atlamak" gerekir.
Alıştırma 2.3
Mektup.
Gözlerinizi kapatın, rahatlayın, kendinizi düşüncesiz bir
duruma getirin. Alfabenin harflerini (rastgele) vücudunuza bir fırça ile basılı
veya büyük harflerle “yazmanızı” isteyin. Harfleri kolayca okuyabildiğiniz
zaman gidin hecelere, sonra kelimelere, kelime öbeklerine, cümlelere ve
metinlere.Üstelik mektubu sadece "okumakla" kalmamalı, aynı zamanda
sabit bir duyguya da neden olmalısınız, yani. birinci ve ikinci egzersizlerin
ilkesine göre duyguyu geri kazanın.
Duyguları beşinci seviyeye getirin Lütfen net duyumlara ek
olarak, vücuttaki tüm metni hissetmeniz gerektiğini unutmayın.
Alıştırma 2.4
dokunarak.
Bir cetvel (veya başka bir nesne) alın ve cetvele mümkün
olduğunca çabuk ve net bir şekilde dokunduktan sonra hisleri geri kazanmaya
çalışarak kendinizi omuzlarınıza, kollarınıza vb. hafifçe vurun.
beşinci seviyeye kadar hisler.İsteğiniz doğrultusunda hislerin
anında tekrarlanacağı bir seviyeye kadar antrenman yapmaya çalışın.Antrenman
sırasında 20-30 farklı parçayı (kemer, pamuk, iğne vb.) değiştirmeniz gerekir.
Alıştırma 2.5
dokunsal senkronizasyon ve
görsel algı.
100x200mm ebadında 30 tahta ve şu malzemeleri hazırlayın:
muşamba, pamuk, yumuşak bez, sert, darı, bezelye, kibrit vb. Her tahtaya bir
veya iki kat yapıştırın, on kelime veya kart hazırlayın, gözlerinizi kapatın,
bir tane koyun eli bir tablete (krup vb.) 30 saniyelik bir duraklama ile
kelimeleri dikte etmeyi isteyin veya bir hikaye oluştururken kartpostala
bakın.Her kelimeyi veya kartpostalı ezberlerken, katılımınız olmadan
parmaklarınızı yerleştirilmiş tahtaların üzerinde gezdirin • Bir kelime veya
kartpostal - bir pano Ezberledikten sonra panoların değiştirilmesini isteyin.
Göreviniz, dokunma hislerini ve hayal gücünüzde yeniden
üreteceğiniz kelimeleri kullanarak kelimeyi yeniden oluşturmak, gözlerinizi
kapatmak ve panoları sıraya koymaktır.Bu şekilde bir ila iki hafta boyunca
günde bir buçuk ila iki saat çalışın. . sonuç şu olacaktır - kelimeyi
çağırırken, bilinçsizce (eğitimin ilk aşamasında bunu bilinçli olarak yapmanız
gerekir) tahtanın bu kelimeye karşılık gelen dokunuşunu vücutta hissedin
Varyasyonlar: aynı işi sadece çıplak olarak yapın ayaklar, yanak, levhaların
solar pleksusa uygulanması vb.
Tüm vücudu çalıştırmak
gerekir.Belirtilen süre boyunca, tablet kullanmadan (kartları, kelimeleri,
slaytları vb. Böylece). Belirtilen sonucu elde ettiğinizde, ilk bölüme dönün ve
hayal ederek (yani, aynı
anda net bir şekilde görmeye ve dokunma duyumlarını birleştirmeye çalışarak, tüm vücudunuzla
net bir şekilde hissedin.
aynı zamanda), görüntülerin gereksinimlerini dokunma
duyumlarına yansıtarak baştan sona tüm egzersizleri yapın.
Alıştırma 2.6
Dokunma duyumlarında değişiklik.
Tahta tahtaya avucunuzla dokunun (üzerine hiçbir şey
yapışmaz), avucunuzu çıkarın, hissi hatırlayın ve tüm vücuda yayın. 30-40
dakika tutun, tutmanın zorlaştığını hissettiğinizde
- 17
ama, pamukla dokunulan bölgeyi hayal edin ve bedende
hissedin.Bir "yumuşaklık" odağı oluşmuştur.Artık "ahşap"
hissini tutmak zorlaşınca ve bir "yumuşaklık merkezi" oluşmuştur. tüm
vücudu yaymaya ve "yakalamaya" başladığını hayal edin.
"Yumuşaklığı" bir kiriş olarak hayal edin ve bırakın.
BÖLÜM III.
İşitsel hayal gücünün gelişimi.
Alıştırma 3.1
Cetveli alın ve masaya vurun, rahatlayın, gözlerinizi
kapatın, kafanızda bir "boşluk" durumu elde edin, sesi hayal
gücünüzde "duymaya" çalışın, işitsel duyumlarınızı görselle
güçlendirin (anladığınız anda cetvele bakın). masaya vurun) ve dokunsal
(cetveli tüm vücudunuzla hissedin, masayı, vurun) Ses çıkarılamıyorsa acele
etmeyin: genellikle ses başlangıç aşamasında, sesin yaratılmasından 5-10 saniye
sonra ortaya çıkar. karşılık gelen zihinsel görüntü.
Beşinci seviyeye ulaştıktan sonra, aynı anda üç duyu ile
çalışarak birinci bölümün tüm egzersizlerini tamamlayın.
İşitsel Hayal Gücü Geliştirme Testi:
Duyma - 0 Ses bulanık ve kararsız - 1 Net ama kararsız - 2
Net ve kararlı - 3 İstediğiniz gibi dönüştürebilirsiniz - 4 İşitsel görüntüler,
görsel ve dokunsal olanlarla paralel gider - 5
Alıştırma 3.2
İşitsel duyumlarda değişiklik.
Bir tür sesin başka bir sesin bölgesine girdiğini ve ona
"aktığını" (dokunma duyumlarına benzer şekilde) hayal edin. Örneğin,
bir müzik sesinin vücudunuzun bir bölgesini ele geçirdiğini (titreşimi
hissedin), zihinsel olarak titreşimi tüm vücuda yaydığını ve ardından tamamen
farklı bir tonaliteye sahip bir sesin bir bölgenizi ele geçirdiğini hayal edin.
vücudun bölgeleri.Vücut boyunca yayılır.Aynı model, ses veya hoş olmayan his,
stel tarafından "ortadan kaldırılır".
Alıştırma 3.3
Duygular.
Üzerine çeşitli malzemeler yapıştırılmış beş tahta alın.
Diyelim ki önceden seçilmiş nesnelerin (metal, ahşap, cam, plastik vb.)
bulunduğu bir masaya vurmanızı isteyin (bir tabak) Örneğin, sırasıyla masaya
bir cam nesne vuruldu, camın çarptığını duydunuz Aynı anda tahtaya yapıştırılan
muşambayı elinizle algılarsınız. Diyelim ki muşambadan yapılmış bir bardak
hayal edin ve bu duyguyu hatırlayın.Sonra bu görüntüyü yeniden ürettiğinizde
sesi ve malzemeyi sayabilirsiniz.
Egzersizin amacı, sesi dokunsal ve işitsel duyumlar
şeklinde algılayacağınız bir duruma ulaşmaktır, yani. belirli bir sesi
algıladığınızda, ilgili malzemenin dokunuşunu hissetmelisiniz.
BÖLÜM IV
Tat hayal gücünün gelişimi.
Alıştırma 4.1
Tat eğitimi.
Bir veya iki dakika dilin ucuna konsantre olun, tükürük
salgılaması başlayacaktır. Bir parça şeker alın ve önünüze koyun. Bakın,
gözlerinizi kapatın, hayal edin (onu net bir şekilde görmeniz, dokunsal olarak
hissetmeniz, aynı zamanda sesi duymanız gerekir). Dikkatinizi dilinizin ucunda
tutun, şekerin tadını çıkarmaya çalışın. Genellikle uzak tat duyumları 20-30
saniye sonra ortaya çıkar ve ardından egzersizden egzersize artar. Bunda çok
kötüyseniz (dahil olanların %5-7'si), dilinizin ucunda şekeri deneyin ve
önerilen şemaya göre uygun tat duyumlarını uyandırmaya çalışın.
7-10 gün boyunca günde 3-4 kez 15-20 dakika egzersiz yapın.
Şunları başarmalısınız: hayal gücünüzde bir nesne hayal ederek, onu dokunsal
olarak hissederek, bir ses işiterek ve aynı zamanda dikkatinizi otomatik olarak
dilinizin ucuna odaklayarak, bu nesnenin tadını hissetmelisiniz ve bu
gerçekleşmelidir. bilinçsizce.
Tat duyumlarınızı iyileştirerek, sesin "tadını"
(yaklaşık derecelendirme: hoş-nahoş, yumuşak-keskin, tatlı-acı), dokunma
duyumlarını, rengi, bir nesnenin şeklini, hareketi hissetmeye çalışın.
Hayal gücü düzeyi için TEST.
Tadı hissetme - 0
Tat bulanık ve kararsız - 1
Açık ama kararsız - 2
Net ve kararlı - 3
Kolayca dönüşebilir - 4
Tat duyumları görsel ile birleştirilir
dokunsal ve işitsel duyumların görüntüleri - 5
Alıştırma 4.2
Tadında değişiklik.
1.
Peynirin
tadını hayal edin.
3.
Çileğin tadı
peynirin yerini almaya başlar. Yavaş yavaş her yeni dalgada peynirin tadı
uzaklaşır, zayıflar ve çileğin tadı yoğunlaşır. 10-15 gün, yemeklerden önce
günde üç kez 15-20 dakika bu şekilde antrenman yaptıktan sonra, tat alma
duyularınızı keyfi, kolay ve basit bir şekilde değiştirebilirsiniz.
BÖLÜM V
Koku hayal gücünün gelişimi.
Alıştırma 5.1
Burnunuzun ucuna konsantre olun ve limon, gül vb.
kokularını hayal etmeye çalışın. İlk aşamada, egzersiz kapalı gözlerle
gerçekleştirilir. Gözler düz bakar, buruna şaşı bakmayın. Sadece dikkat burun
üzerinde yoğunlaşmıştır.
Koku alınamıyorsa hayali bir nesneyi elinize alıp burnunuza
götürün, koklayın ve yarım metre mesafeye önünüze koyun. Şimdi burnun ucuna
odaklanarak bu nesnenin kokusunu uyandırmaya çalışın.Bu başarılı olursa,
nesneyi daha uzağa koyun, kokuyu uyandırmaya çalışın ve sonra tamamen ortadan
kaldırın. Şimdi bu nesnenin görsel görüntüsünü, dokunma, işitsel ve tat
duyumlarını uyandırmalı, böylece bu nesnenin kokusunu uyandırmaya yardımcı
olmalısınız (buna göre, şu anda burnun ucuna konsantre olmalısınız).
- yirmi
Koku hayal gücü düzeyinde TEST.
Koku yok - 0
Zayıf ve kararsız - 1
Açık ama kararsız - 2
Net ve kararlı - 3
İstediğiniz gibi dönüştürebilirsiniz - 4
Koku alma görüntüsünün yanı sıra görseldir,
dokunsal, işitsel ve tatlandırıcı - 5
Koku testinde beşinci seviyeye ulaştıktan sonra, birinci
bölümdeki tüm egzersizleri tekrarlayın. Buna göre, aynı anda görüntüyü net bir
şekilde görmeli, dokunsal olarak hissetmeli, sesini, tadını ve koku temsilini
tek bir bütün halinde birleştirmelisiniz.
Alıştırma 5.2
Farklı kokulara sahip birkaç nesne alın ve gözleriniz
kapalı, sadece kokularını koklayarak hatırlamaya çalışın ve hikayeye buna göre
yerleştirin. Örneğin, hafif havadar bir koku tüy olarak, keskin bir koku ise
çelik gibi bir şey olarak temsil edilebilir. Şunlar. bir koku alma duyusuna
veya temsiline tepki olarak görsel imgelerin bilinçsiz görünümü elde edilmeye
çalışılmalıdır.
Bu şekilde günde 5-6 defa 2-3 dakika antrenman yapın.
BÖLÜM VI
Dijital bilgilerin ezberlenmesi.
Sayıları ezberlemenin sırrı, sıfırdan yüze kadar her
sayının ezberleme sırasında uygulanan görsel imgelerin "benzerliğine"
göre seçilmesinde yatmaktadır. Yüzden fazla bir sayıyı hatırlamaya ihtiyaç
varsa, o zaman bir demet oluştururuz. Örneğin, 101: 100 eski bir top, yani iki
tekerlek - iki sıfır ve bir namlu - bir; mızrak birimi. Topu bir mızrakla
deliyoruz ve 101 alıyoruz.
Tarihleri, telefonları, formülleri vb. hatırlamak bir
anımsatıcı diyagram şeklinde üretilir, yani bir hikayeye bağlaması zor olan
bilgileri ezberlediklerinde, siz koyarsınız, yani. bu bilginin sembollerini
belirli resimlere göre ilişkilendirirsiniz, hayal gücünüzde birden yüze kadar
bir resim şeridi kaydırırsınız. Bu bilgiyi bu formda tutmak artık gerekli
olmadığında, "silinebilir" (unutulabilir).
Her figürün aynı anda beş duyu tarafından algılanması
gerektiğini unutmayın ^ ayrıca onu "canlandırın".
Yukarıda önerilen örneğe benzer şekilde, bağımsız olarak
sayılar için resimler oluşturmanızı öneririz. Bu, bu süreci hissetmeyi mümkün
kılacak ve ardından, bazıları için mümkün değilse
- 21
Sayılar için size sunduğumuz görselleri algılamanız çok
kolay ve hızlıdır. Her şekil için mümkün olduğu kadar çok resme sahip olmanız
gerekir (en az 2-3). Bunun nedeni, belirli bir yaşam durumunda ezberlemek için
istenen görüntü numarasını hızlı ve bilinçsizce seçme ihtiyacıdır.
Size sunulan görsel örneklerini okuduğunuzda, onları tüm
duyularınızla hissederek canlı bir şekilde hayal etmeye çalışın ve ardından
içlerinde bir sayı ("benzerliğe" dayalı olarak) "bulun".
Şekil-resim LİSTESİ:
1
- mızrak, ok,
çivi, kurşun kalem, bir ruble;
2
- ördek, olta
kancası, kıskaç, skor, at;
3
- bir üçgen,
bir trident, üç ruble, bir tahmin, bir küpe;
4
- bir
dörtgen, bir balta, bir asker selamı, bir öncü selamı;
5
- beyaz
önlüklü bir kız (mükemmel öğrenci), beş ruble, not;
6
- kamburlaşmış
yaşlı bir kadın, açık bir asma kilit;
7
- bir tırpan,
şapkalı bıyıklı bir adam, bir ejderha (obur);
8
- gözlük,
bisiklet, iki vites, alyans;
9
- kırmızı
yüzlü bir adam, Karlsson, türbanlı bir adam, Ali Baba;
10-
bir şemsiye,
bir mantar, on ruble, bir balon, sopalı bir tekerlek, bir "on" hedef;
11-
bagetler,
Pinokyo, kayaklar, raylar;
14-
sandalye (sol
arka), kepçe;
16-
pasaport,
anahtarlı kilit;
17-
sertifika,
mezuniyet zili;
19
- silahlı,
gürzlü, gergedanlı bir adam;
21
- ata binici,
bir şişe votka (2 - kötü hisler, 1 - bir şişe);
23
- kral kuğu
(2 - kuğu, 3 - taç);
24
- saat 24
saati vurur (Yeni Yıl), kendi versiyonunuzu düşünün - Noel Baba, Kar Kızlık,
Noel ağacı;
25
- salyangoz (2
- salyangozun gövdesi, iki, 5 kabuk, yani salyangozun evi);
26
- kuğu kuğu
üzerinde yaşlı bir kadın;
27
- keşiş (2 -
siyah; 7 - keşiş profili);
29
- fil sırtını
bir boru şeklinde büktü, adam yılanla savaşıyor;
30
- su
birikintisinde bir dirgen, üç mumlu bir pasta, yeşil bir abajur (3 - yeşil, 0 -
abajur);
31
- uçak,
Serpent Gorynych (üç kafa ve bir kuyruk);
32
- boğa başı
(üçgen yüz, iki boynuz), burun (üçgen, iki burun deliği);
33
- ağlayan
adam (33 talihsizlik), Mesih;
34
- fan (üç
kanat ve dörtgen gövde), yeşil afiş (3 - yeşil, 4 - afiş);
35
- kırmızı
zambak (3 - zambak, 5 - kırmızı);
36
- yeşil
çekirge, termometre;
39
- Neptün (3 -
yeşil, 9 - güçlü, büyük), faşist gamalı haç (savaşın başlangıcı);
40
- lahana
(kırk giysi ve hepsi tokasız), tepside bir pasta var;
42
- taşıma
(dikdörtgen şekil - 4, iki çubuk - 2);
44
- pencere
(dört - dikdörtgen, 4 - dört bölüme ayrılmıştır);
46
- telefon (4
- telefon kılıfı, - ahize), hizmetçili baron;
47
- Ekaterina
(4 - kalın, kare, 7 - mücevher);
48
- kum saati,
kitaptaki bardaklar;
49
- bir kavanoz
reçel ile Karlsson;
50
- yuvarlak
girişli bir köpek kulübesi, kırmızı güneş, kırmızı gül, domates (5 - kırmızı, 0
- yuvarlak);
51
- ağzından
havuç çıkmış bir domuz yavrusu, sağda bacalı bir ev;
52
- tavuk budu
üzerinde bir kulübe;
54
- mavi
fiyonklu (4) beyaz önlüklü (5) bir kız;
55
- kızıl
yıldız, iki kız arkadaş - mükemmel öğrenciler;
56
- siyah
merkezli kırmızı gelincik;
57
- yanan ağaç
(5 - ateş, 7 - ağaç), semafor indirildi;
58
- helikopter
(5 - helikopter şekli, 8 - pervane);
59
- mors adam
(5 - kırmızı, 9 - sağlıklı);
60
- Havanda
Baba Yaga (6 - Baba Yaga, 0 - stupa), haleli bir aziz;
61
- armut (6 -
meyve, 1 - kuyruk), ampul, roket;
62
- soytarı (6
- bükülmüş, 2 - bükülmüş ayakkabı ve şapka);
68
- arka
ayakları üzerinde duran bir aslan (Çekoslovakya arması, çatışma), gözlüklü
yaşlı bir kadın;
69
- arkadaşlık
(birbirine uzanan eller), dumanı tüten bir buharlı lokomotif (6 - duman, 9 -
büyük bir buharlı lokomotif);
70 - elektrikli süpürge, Lenin;
71
- Silahşör,
Don Kişot, iki çapraz kılıç (biri kırık);
75
- beyaz
önlüklü bir tavşan;
77
- Lariska ile
Shapoklyak; demiryolu işareti;
78
- horoz,
eller gibi kanatları yana koyar;
80
- Olimpik
Ayı, Cheburashka;
81
- Süpürgeli
kardan adam, pince-nez;
83
- tıbbi
sembol (yılanlı bir kase), gözlü kaşlar;
87
- iki kavunlu
şapkalı bıyıklı bir adam;
88
- haç (Rus
Vaftizinin bin yılı), kelebek;
89
- masa
lambası, vekil rozeti;
90
- namlulu bir
ayı, büyükbaba;
91
- bir maymun
muz yer, kuyruğu olan bir su aygırı;
92
- koltuk
değneği olan bir adam;
94
- bir kuyu,
dolapta bir su aygırı (enjeksiyonlardan korkuyor);
95
- beyaz
önlüklü bir adam (mükemmel öğrenci);
96
- kuyruğunu
kovalayan bir köpek veya kedi;
BÖLÜM VII.
Metinsel bilgilerin ezberlenmesi.
Alıştırma 7.1.
1.
İki kalem
alın (kırmızı ve mavi). Metni okurken, anahtar kelimelerin altını kırmızı
kalemle çizin, örn. cümleyi yeniden oluşturmak için kullanılabilecek kelimeler.
2.
Bu destek
kelimelerinin mantıksal bir geçişle bağlantılı olup olmadığını kontrol edin.
Örneğin: vinç masası. Mutfağın bir açıklaması olduğunu anlıyoruz. Diyelim ki:
bir çilek uçağı. Bağlantı olmadığı açıkça görülüyor, bu nedenle bu tür yerlerde
mavi kalemle ek destekler seçin.
3.
Sözcükleri
ayrı bir kağıda yazın ve kırmızıyla vurgulanan desteklerin altını çizin (altı
kırmızı ve maviyle çizilen sözcükler arka arkaya yazılır).
4.
Onunla bir
hikaye uydurun ve kelimeleri başka bir sayfaya kopyalayın.
5.
Kontrol
listesi ile kontrol edin, hataları düzeltin (hayal gücünüzle).
6.
Şimdi hayal
gücünüzde kelime kelime çağırın ve onlardan metni çoğaltın. 30-60 sayfa metin
bu şekilde işlendikten sonra, işlem istem dışı yapılmaya başlar, yani artık
yazılı olarak yapılmasına gerek kalmaz.
BÖLÜM VIII.
Gelişme.
Alıştırma 8.1.
Ekranın yerine beyaz kağıt asarak veya sadece ekranı
kapatarak TV'yi kapatın.Büyüleyici bir dedektif hikayesi ise iyi. Ekranda neler
olup bittiğini görmeye (hayal etmeye), koklamaya, tatmaya, dokunsal hissetmeye
çalışın. 5-7 saat sonra, duyumlar genellikle bilinçsizce kendiliğinden ortaya
çıkmaya başlar.
Alıştırma 8.2.
İlginizi çeken bir kurgu kitabı alın, ilginç, heyecan
verici bir ana kadar okuyun ve onu en azından kağıt üzerinde kısa bir plan
şeklinde hayal gücünüzde geliştirmeye çalışın. Şimdi kaç tane tutarsızlık
olduğunu karşılaştırın. 2-3 hafta bu şekilde çalışın, ilk sonuçlarınızla
karşılaştırın ve tutarsızlıkların gittikçe küçüldüğünü fark edeceksiniz. Bu
şekilde, durumları tahmin etme yeteneğini geliştirebileceksiniz (hayal gücünün
canlılığı hariç). Olayların gelişimini izlemek için bir günlük tutmaya çalışın.
BÖLÜM IX.
İstemsiz hafıza becerilerinin gelişimi.
Elbette, yoldaşların sözlü ifadelerine ve sözlerine yanıt
olarak, bu bilgi birimine karşılık gelen görüntülerin sanki kendi başlarına
"ortaya çıktığı" gerçeğiyle zaten karşılaşmışsınızdır. Şimdi asıl
görev, istemsiz ezberlemenin geliştirilmesidir. Bu, tüm bilgi türleri için
geçerlidir. Bu bölümün sonunda istemeden ezber yapmalısınız.
Alıştırma 9.1.
Önceki alıştırmalarda, beş duyuyu da algılarına bağlayarak
kelimeleri bağlamanız istenmişti. Görev biraz daha zorlaşıyor. Şimdi,
görüntülerin ve hislerin ortaya çıkması için yeterli bir hızda, düşüncesizlik
durumundaki kelimeleri basitçe okumanız, okuma hızınızı kademeli olarak normal
hızınıza getirmeniz öneriliyor (umarız egzersizleri kaçırmamışsınızdır,
sentetik bir yöntem geliştirmiştir) ezberleme ve uygun becerileri edinme
Ayrıca, okuduktan sonra okunanları çoğaltmak gerekir (işin kalite kontrolü
için).
Alıştırma 9.2.
Bir atasözleri ve sözler sözlüğü veya bir sanat kitabı alın
ve tek tek çalışmaları parçalar halinde okuyun, bunları görüntülere ve
duyumlara dönüştürün.Bir seferde tüm satıra, ardından paragraflara ve sayfalara
kadar görüntülere dönüştürülebilecek miktarda bilgi getirin. . Bilgiler
okunduktan sonra otokontrol için yazılı olarak çoğaltılmalıdır.
Bu şekilde çalışarak, birdenbire çevrenizdeki dünyayı,
okuduğunuz kitabı farketmediğinizi fark edeceksiniz. Resimler, kişiler, olaylar
bir bütün olarak gözünüzün önünde canlanacak. Ses çıkaracaklar, dokunsal olarak
tüm vücudunuzla hissedeceksiniz, koklayacaksınız. Alıştırmanın etkisinin elde
edildiğinin bir göstergesi, kitaplardan algıladığınız dünyada tam bir
"çözülme" olacaktır.
BÖLÜM X.
Şimdi görevimiz, zaten sahip olduğumuz doğal zenginlikleri
nasıl kullanacağımızı öğrenmek. Bu gelişim aşamasının özü, daha etkili
ezberleme ve kendi kendine hipnoz için irade ile bilgiye giden yolu nasıl
açacağınızı öğrenmeniz gerektiğidir.
Alıştırma 10.1.
Silâh.
Gözlerinizi kapatın, gevşeyin, kendinizi düşüncesiz bir
duruma getirin, kollarınızı önünüze doğru uzatın (oturabilir, ayakta
durabilirsiniz). Sağ ele, kuvvetle (giderek daha fazla) gökyüzüne çeken bir
balonun ve sola bir ağırlık bağlı olduğunu hayal edin. Buna göre sağ el yukarı,
sol el aşağı çeker. Eller, gönüllü katılımınız olmadan yükselmeli ve
düşmelidir. Zorluk, ihtiyaç duymasıdır
beş duyu organıyla "görmek" iyidir. Öyle bir
antrenman yapmalısın ki, rahatlayıp kendini düşüncesizlik durumuna soktuktan
sonra kendine zihinsel bir komut verirsin ve ellerin kendiliğinden hareket
eder. Bu, kendinizi daha derin bir duruma sokmak için anahtarı elde etmenizi
sağlayacaktır. Hemen işe yaramazsa umutsuzluğa kapılmayın. Bazı insanlar hemen
yapabilir, diğerleri 1-2 hafta içinde. Diğer bir görev de "toplu"
elin 10-15 dakika gerilmeden sarkmasını sağlamaktır.
Alıştırma 10.2.
Gövde.
Dik durun, rahatlayın, düşüncesiz bir halde kendinize bakın
ve gözlerinizi kapatın. Bir traktöre halatla bağlı olduğunuzu hayal edin.
Vücudu sıkılaştıran ipi hissedin. Traktör ileri doğru çekmeye başlar, daha da
sert çeker. Gerçekten öne çekildiniz - sessizce yükselin (çekmeye devam edin)
ve düşmeye başladığınızda ayağınızı öne doğru koyun. Aynısını yapın, ancak
sağa, sola, arkaya ve sonra farklı açılardan çekerken.
Alıştırma 10.3.
parmaklar.
İlk aşamada, egzersiz, her zamanki gevşeme ve düşüncesizlik
durumunuzla yatarak gerçekleştirilir. Elinizi dirseğinizin üzerinde dikey bir
konuma, parmaklarınızı da dikey konuma getirin. Küçük parmak ile işaret parmağı
arasına kocaman bir takoz sürüldüğünü ve küçük parmağın kaymaya başladığını
hayal edin. Serçe parmak en uç pozisyonunu aldığında, ağacın fırçaya dokunuşunu
hissedin ve bu hissi tüm fırçaya yayın. Sonra fırçanın içinde sertleştiğini
(kaslar ağacın lifleridir) ve fırçanın tahta olduğunu hayal edin. Parmaklarınızı
hareket ettirmeye çalışın, hareket ettirin. Başarısız olursa, istenen etkiyi
elde etmişsinizdir. İstenilen sonuca ulaşmanın ne kadar süreceği, önceki
alıştırmaları ne kadar sistematik ve ciddi bir şekilde yaptığınıza, kişisel
yeteneklere, kendinize, yeteneklerinize olan arzu ve inancınıza bağlıdır.
Şimdi ele tüy, pamuk yünü dokunduğunu hayal edin, dokunma
hissini koruyun, imge ve duyumlarla güçlendirin (unutmayın ki artık dünyayı beş
duyumuzun tümü ile aynı anda algılıyoruz), üzerine yayın. tüm fırça, yavaş
yavaş gevşer. Ancak "tama" yı henüz çıkarmadığınızı unutmayın,
"kama" nın varlığının hissini hatırlamaya çalışın ve küçük parmağı
yüzük parmağına doğru hareket ettirin. Hareket edemiyorsanız, istediğinizi elde
etmişsiniz demektir.
Şimdi zihinsel olarak "kamayı" çıkarın ve onu
çıkarırken küçük parmağın nasıl dikey bir pozisyon aldığını hissedin. Egzersiz
iyi sonuç vermezse, tahtadan gerçek bir kama yapın, darbe yerine koyun, bu
durumu hatırlayın ve egzersizi yapmaya çalışın. Genellikle üçüncü veya dördüncü
seferden sonra ortaya çıkmaya başlar.
Egzersizi küçük parmakla yaptıktan sonra, diğer parmaklara
ve ardından her iki elin birden hepsine geçin. Doğal olarak, böyle bir sonuç,
yük eklenerek kademeli olarak elde edilir, yani. parmak sayısı Tüm alıştırmaların
daha etkili bir şekilde uygulanması, egzersizin hayal gücünde
"oynatılmasına" ön zihinsel olarak yardımcı olur, yani. önceden
programlanmış canlı bir sunum ve his üzerine kuruludur.
Alıştırma 10.4.
Parmaklar için "traktör".
Önceki alıştırmada ustalaştıysanız, bu alıştırmaya geçin.
Yalan söylemek, kendinizi düşüncesizlik ve rahatlama durumuna sokun. Sağ elin
her bir parmağına (el dirsekte, parmaklar dikey olarak) küçük kordonların
bağlandığını (bundan sonra ve her zaman beş duyunun tümü ile) hayal edin ve
parmakları bir yumruk haline getirmeye ve bükmeye başlayın. Parmaklar yarıya
kadar büküldüğünde, aşamadıkları bir duvara yaslandıklarını ve iplerin
parmakları giderek daha fazla duvara doğru çektiğini hayal edin. Sonra daha
sert çekmeyi bırakırlar, ancak duvara sıkıca tutunurlar. Parmaklarınızı hareket
ettirmeyi deneyin. Çalışmazsa, istenen etkiyi elde etmişsinizdir. Parmakların
irade ile değil, hayal gücü ile kendi başlarına hareket etmesi gerektiğini
unutmayın. Gevşetin ve sallayın (tüy dokunuşu - yayıldığını hissedin -
rahatlayın). Artık çok daha derine inebileceksiniz (bu, bilinçaltına giden
"yol" aracılığıyla hatırlama olasılığına ek olarak) ve dokunsal
olarak tüm vücudunuzla alınan bilgileri daha güçlü hissedebileceksiniz.
Alıştırma 10.5.
Kilit.
Genellikle bu yöntem, bir kişinin telkin edilebilirliğini
test etmek için psikoterapide kullanılır. Parmaklarınızı iki elinize de yayın
ve mümkün olduğunca sıkı bir şekilde "kilit" şeklinde birbirine
kenetleyin. Mümkün olduğu kadar canlı bir şekilde, parmakların birbirine
sıkıştırma nedeniyle sertleşmeye ve birlikte büyümeye başladığını hayal edin ve
hissedin. Temsiller - önceki şemaya göre - bir ağacın dokunuşunu hissetti - bir
sertlik bölgesi belirdi - bir ağacın lifleri gibi kaslar gerilir ve donar. Sonra
taşlaşma - bir taşın değdiği - korunmuş
dokunma hissi kaybı - taşlaşma bölgesinin yayılması.
Parmaklarınızı zorla açamadığınızda etkiyi elde etmek
gerekir. Egzersizin sonunda - önceki egzersizlere benzer şekilde gevşeme.
Egzersiz iyi sonuç vermezse, bu durum fiziksel egzersiz
yardımıyla "kaybedilebilir". Parmaklarınızı kilide kenetleyin ve
kademeli olarak daha sıkı sıkın (ellerinizi birbirine sıkıştırarak), daha da
sert, daha da sert. 3-5 dakika sıkın. Ardından, sıkmayı bırakarak ayırmaya çalışın.
3-5 dakika boyunca kademeli olarak gerginlik oluşturursanız, ayırmak zor
olacaktır. Özellikle parmaklarınızı gevşetmeniz gerekecek. Bu durumu hatırlayın
ve zihinsel olarak yapın.
Alıştırma 10.6.
Göz kapağı çalışması.
Rahatlayın, kendinizi bir düşüncesizlik durumuna sokun.
Göreviniz, kendinizi, irade gücüyle, kas gerginliğiyle gözlerinizi
açamayacağınız bir duruma getirmektir. Sadece uygun görüntüyü seçmek
gereklidir. Örneğin, göz kapakları birlikte daha güçlü, daha da güçlü,
kaynaşmış ve sert bir şekilde büyür. Sertlik bölgesinin nasıl ortaya çıktığını
ve göz kapaklarına yayıldığını hissedin. Göz kapakları birbirine yapıştı.
üstüne bir sıva vb. İle yapıştırıldılar. Belirtilen sonuca ulaştıktan sonra -
göz kapaklarının tamamen gevşemesi.
BÖLÜM XI.
Dahili kıskaçların sıfırlanması .
Alıştırma 11.1.
dinamik gevşeme
Sağ elinizi yukarı kaldırın. Fırçayı 1,5 dakika sıkın ve
açın, ardından elinizi aynı pozisyonda aynı süre boyunca tutun. Sonra aşağı
indirin. Mümkün olduğunca rahatlamaya çalışın. Şimdi kolun bir kamçı gibi
sallanıyor. Aynı işlemi sol elinizle yapın. Şimdi iki el de kamçı gibi
sallanıyor. Egzersizin sonuna kadar kollarınızı zorlayamazsınız.
Sağ dizinizi 50-70 kez bel hizasına kadar kaldırıp indirin.
Ardından oturun ve sağ bacağınızı ve kollarınızı gevşetin. Egzersiz sırasında
aşağıdaki formülleri 10-15 kez tekrarlayın (yüksek sesle veya zihinsel olarak
yapabilirsiniz):
Sakinim.
Kesinlikle sakinim.
Her durumda ve her koşulda kesinlikle sakin kalacağım.
Formüller resim şeklinde sunulmalıdır.
Ayağa kalk ve aynısını sol bacağınla yap ve rahatla. Her
gevşemenin süresi 5-7 dakikadır. Gözler kapalı gevşeme (gevşeme) sırasında
önerilen formülü 10-15 kez tekrarlamanız gerekir. Egzersiz sabah ve akşam
yapılır.
Etkisi: sakinlik ve özgüven kazanılır, aşırı kaygı, nevrozlar
ortadan kaldırılır, kişinin etkili gelişimine müdahale eden kıskaçlar
giderilir.
Vladimir Levy, iç kıskaçların bir kişi üzerindeki etkisine
örnekler veriyor:
“Kaş, burun köprüsü, göz kapakları, sağlıkları da dahil
olmak üzere ciddi sorunlar hakkında konsantre ve sonuçsuzca düşünmeye alışmış
kişilerde özellikle güçlü ve sürekli gergindir;
ağız, dudaklar, çeneler - yalnızlıktan muzdarip, sinirli ve
sızlananlarda;
boyun, ense ve omuzlar - "tonik kambur",
"çivilenmiş", güvensiz insanlarda, genellikle çok genç;
eller dirseklerde ve parmaklarda
- insanlara
özgü bir kelepçe
sinirli ve huzursuz, şüpheci, aşırı aktif;
gırtlak, farinks, diyafram, karın - nefes alırken,
özellikle konuşma sırasında kenetlenir. Bu kelepçeler güvensizliğe, kötü ruh
haline katkıda bulunur ve genellikle kekemeliğin temel bir bileşenidir."
Çeşitli kelepçelerin kombinasyonları sayısızdır. Hayatta ve
sınıfta kendiniz hakkında biraz gözlem yaptıktan sonra
"favorilerinizi" bulabilir ve ardından onlar üzerinde çalışmak
mantıklı olur.
Unutmayın: Bir kişi kafasıyla çalıştığı, hatırladığı
gerçeğinden değil, haksız "duygu geriliminden", kelepçelerden
yorulur.
Alıştırma 11.2.
1.
İçinizin boş
olduğunu hayal edin ve hissedin. Parmaklar - eller - kollar - omuzlar - baş -
gövde (yukarıdan aşağıya) bacaklar (parmak uçlarına).
2.
Sıcak bir
dalganın parmaklarınızın ucundan ayak parmaklarınızın ucuna kadar boşluğu
doldurduğunu hayal edin. Yani üç dalga hayal edin. Her yeni dalga bir
öncekinden biraz daha sıcaktır.
3.
Birinin cildi
ılıkla (parmak uçlarından ayak parmak uçlarına kadar) hafifçe okşadığını hayal
edin. 5-6 rahatlatıcı dalga geçirin. Her yeni dalganın bir duyguya ihtiyacı
vardır
- otuz
öncekinden daha solo bir his var.
İyi sonuç vermezse, şemaya göre hissi güçlendirin: kendi
elinizle okşayın - aynı hisleri zihinsel olarak hissedin.
İlk başta, bu egzersiz 20-30 dakika sürecektir. Daha sonra
daha hızlı yapmayı öğrenecek ve yavaş yavaş 2-3 dakikada tamamlayacaksınız.
Şimdi bu durumda ezberlemeye çalışın. Etki, normal duruma
göre yaklaşık 2 kat daha yüksek olacaktır.
Çok uykulu hissediyorsanız, yüzünüze ağzınızın
kenarlarından kulak memenize doğru masaj yapın ve gülümseyin.
Egzersizin tüm bölümleri kapalı gözlerle gerçekleştirilir.
İyi hatırlayın, tekrar tekrar tekrarlayın, bu durumu düzeltin. Bu, bizim açımızdan,
ezberlemenin gerçekleştiği ideal durumdur.
BÖLÜM XII
Yabancı kelimelerin ezberlenmesi.
GENEL KURALLAR.
Kelimeleri, deyimleri, büyük blokları birbirine bağlamaya
çalışın.Böylece, bir seferde birkaç kez daha fazlasını öğrenebilirsiniz.Hafıza,
ilk aşamada (kısa süreli bellek) 7 + (-) 2 birim ezberlenmiş bilgi bloğunu
tutabilir. Bu, önceki kursu tamamlamadıysanız ve gerekliliklerini
karşılamadıysanız geçerlidir. 3-5 kelime ezberlemeye başlayın, kademeli olarak
30-50 kelimelik beş bloğa geçin.
Kesin olarak beş bloktan fazlasını ezberlemeye karar
vermeden önce deney yapın Sonuçları karşılaştırın, bloklardaki en uygun kelime
sayısını bulun. Unutulmamalıdır ki, figüratif hafızanın geliştirilmesine
yönelik çalışmalarınızı sürdürürseniz, bloğun kapasitesini ve sayısını dokuza
çıkarabileceksiniz.
-
İlk aşamada
en paradoksal, komik resimleri seçmeniz, kesip ayrı bir deftere yapıştırmanız,
yanlarına kelime "demetlerini" yazmanız önerilir.Bu şekilde bir blok
elde edersiniz.
-
Dili aynı
anda eğitip öğrenerek, bir buçuk ay sonra birdenbire bağların zaten kendi
kendine oluştuğunu göreceksiniz.
-
Önerilen
kursu tamamen tamamladıysanız, hayal gücünüzde parlak paradoksal görüntüler ve
resimler oluşturabileceksiniz.
-
İmgeler, ana
karakterin amacına ulaşmasına yardımcı olacak veya müdahale edecek şekilde
hayal gücünde inşa edilirse, istemsiz ezberleme gerçekleşir.
-
Daha fazla
istemsizlikle, ezberleme gerçekleşir
dit, ezberlemeye değil, kelimenin anlamına ve sesine
odaklanırsak (tıkınmada hile yaparız). açıklayıcı sözlüğe bakın.Mümkünse, o
zaman bir değil.Ayrıca, kelimeyi sırayla farklı hecelere vurgu yaparak ve
çeşitli duyguların ifadesiyle (sürpriz, neşe, öfke, hayal kırıklığı, hayranlık
vb.) ).
-
Kendinizi bir
hafta değil, bir ömür boyu hatırladığınıza ikna ettiyseniz, ezberleme kalitesinde
çarpıcı bir kontrastı hemen hissedeceksiniz. Bu nedenle, hatırlamadan önce,
kendinizi buna ikna edin veya hissedin, bir ömür boyu hatırladığınızı hayal
edin.
-
Bir egzersizi
hatırlayalım. Başlama pozisyonu ayakta. Gözlerini kapadılar, bir düşüncesizlik
hali, ruh masajı yaptılar. Diyelim ki üzerimize bir ip attılar, hissettiler,
gördüler ve bir "traktör" ile öne doğru çektiler, sessizce durdular.
Bu, bilinçaltına giden bir "yolun" açıldığının bir göstergesi
olacaktır. Aşağıdaki formülü 10 - 15 kez tekrarlayın: "Dili kolay ve basit
bir şekilde öğreniyorum. Dili öğrenme isteği her geçen gün daha da
artıyor." Figüratif temsillerle tekrarı pekiştiriyoruz. Her tekrarda,
resimlere yeni bir dokunuş eklemelisiniz. Sadece mekanik değil, TEK tekrara da
izin vermeyin. Formül özelleştirilebilir. Bir formül hazırlarken dikkate
alınması gereken tek şey, içimizdeki "ben" in emirleri sevmemesidir.
İlham vermek gerekir, sipariş vermek değil.
Hafıza tekniği.
1.
Yabancı
kelimeyi, ses bakımından tamamen veya kısmen benzer bir ünsüzle eşleştirin,
Rusça kelime ve Rusça çeviri ile ilişkili mecazi bir bağlantı kurun.
2.
Lütfen
amacınızın yabancı bir kelimeyi ezberlemek değil, kelimeler arasındaki
bağlantıyı, bağlantının olağandışılığını, içindeki hareketin varlığını bulmak
olması gerektiğini unutmayın. Her şey beş duyuyu hatırlayarak desteklenmelidir
- asıl mesele budur.
-
İsimler Soor
(eng.)-yüzmek-tavuk kümesi kelimesini seçiyoruz (çeviri) Kendinizi nehirde
yüzerken hayal edin. Aniden tavuklar üzerinize çullanır ve otururlar. Soor kelimesine
bakalım - muhtemelen seçilen Bathe kelimesini, ardından oturan tavukları ve
ardından TAVUK KÜMESİNİ (çeviri) hatırlayacaksınız.
-
Bileşik (zor)
kelimeler - bir veya iki harfi değiştirerek dönüştürün ve ardından demetler
oluşturun. Kaz (kaz) - "y" harfini "o" olarak
değiştiriyoruz. Görünüşe göre - köpek bir köpek. Pençeleriyle kürek gibi bir
çukur kazıyor. Üstelik köpek çok ince - bu yüzden hatırlıyoruz "i"
yerine "o" Bu kadar sıska bir köpeğin nasıl ayakları üzerinde durabildiğine
şaşırıyoruz.
-
Edatlı bir
kelime (bir cümleye benzer). O masa (tu - y, tablet) - masaya (çeviri) tu - y
(lokomotif düdüğü). Tabletler masaya her taraftan gelir ve bu sesi çıkarır.
Size yabancı kelimeleri ezberleme prensibini gösterdik. Bu
teknikler en iyi şekilde alışılmadık çizimlerle birlikte kullanılır (örneğin,
"Crocodile" dergisinden). Çizimlerle çalışma tekniği şu şekildedir:
uygun çizimi seçtikten sonra, nesnelerin adlarını, üzerinde tasvir edilen
kavramları yeniden yazarsınız. Ardından, Rusça-İngilizce veya başka bir
sözlükten çeviriler yazarsınız. Bundan sonra, resme bakarak ve alışılmadık bir
olay örgüsü hayal ederek her bir kelimeye bağlantılar oluşturun. Böylece, bir
yaklaşımda 20 ila 50-70 kelimeyi hatırlayabilirsiniz.
Notları saklayın, tekrar için onlara ihtiyacınız olacak.
Bir veya iki ay boyunca günde bir buçuk ila iki saat çalıştıktan sonra,
bağların zaten keyfi olarak oluştuğunu göreceksiniz. İstemsiz bir ezberleme
setinin oluşturulması genellikle yarım yıl sürer (kesin bir set). Böylece
ezberleme kendiliğinden gerçekleşecektir.
TEKRARLAMA
En uygun mola süresi 10 dakikadır (ilk "tezahür",
yani bilgi basımı için gereklidir).
Aşağıdaki tabloda mecazi hafızayı kullanarak kelimelerin en
uygun tekrar sayısını veriyoruz. Duraklamaların sırrı, mola sırasında beynin bilgiyi
uzun süreli belleğe çevirmesidir. Molalarda tekrar yapsanız bile bu işlem
kesintiye uğrar (silme gerçekleşir).
TEKRAR TABLOSU:
______________________________________________________________ 1
kez - II süresinden sonra - III süresinden sonra - IV süresinden sonra 10-15
dakika sonra 2-3 saat, her yıl 1-2 ay
en az eğitim
12'de ki
veya 24 saat___________________________________________________________________
Üreme Üreme 1 gün - spo- Resme bakarak tekrar üzerine bin
su veya kayıtlarımıza göre maden çıkardık; kelimeler gerekir kelime II gün -
ayrılmak isteyen değil
resme; itibaren bir günden fazla
dikkate alınması mümkün ise,
kesintileri geri yükleyin.
çeviri veya başka türlü
garip yazı
nie (ses) ve
bağlantı başarısız
Xia, sonra iyileşiyor
bir demet dökün
elbette, o
işlevi zaten
gerçekleştirilen
3 AK
Eğitim sırasında kılavuzumuzun son sayfasını yeni çevirdik.
Öngördüğümüz değişikliklerin düşüncenizde gerçekleştiğini umuyoruz: daha net ve
doğru düşünürsünüz, hayal gücünüz özgürleşir, mecazi hafıza büyük miktarda
bilgiyi yeniden üretmek için eğitilir. Hayatın doğal, kesilmemiş algısına
yaklaştınız. Artık, yaratıcı potansiyelinizde ve gizli psiko-fizyolojik
yeteneklerinizde ustalaşarak, sonsuz içsel mükemmellik yoluna adım attığınızı
açıkça görüyorsunuz. Anladığınız en önemli şey, bunun günde bir saat içinde
yapılan ve antrenman yapan bir köşeye atılan bir egzersiz değil, yaşam tarzındaki
bir değişiklik, eğitim sırasında elde edilen becerilerin doğal olarak buna
dahil edilmesidir. Kılavuzumuz bir dogma değil, bir eylem kılavuzudur. İç
yeniden yapılanma sürecinde (ve bu sistemin varsaydığı tam olarak budur), bir
kişinin sınırsız iç dünyasıyla ilgilenirseniz ve birçok ciddi bilim adamının
onun hakkında yazdıklarını okursanız memnun oluruz: psikologlar, fizyologlar,
filozoflar, vb.
- 34
Yazar ekibi, bize şu adresten yazanlara minnettar
olacaktır:
322608, Dnepropetrovsk bölgesi, şehir Dneprodzerzhinsk
PO Box 671, "İletişim" derneği, neyi başarmayı
başardınız, mükemmelliğe giden yolda hangi zorluklarla karşılaştınız, hangi
sorularınız vardı? Metodoloji geliştiriliyor, herhangi bir parçasının yeni,
daha optimal ve mükemmel versiyonları oluşturuluyor ve katılımınız, onu
yeteneklerinize ve becerilerinize daha fazla uyarlamamıza yardımcı olacaktır.
HER ŞEYİN SİZE BAĞLI OLDUĞUNU UNUTMAYIN. Size yardım
edebiliriz ama sizi değiştiremeyiz.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar