Print Friendly and PDF

Hafızayı Geliştirmek...Logvinov Yu.S.

Bunlarada Bakarsınız

 

 

İÇERİK:

GELİŞTİRMEK İSTEYENLERE ..................................................... 4

GİRİŞ.I.Mecazi hafıza nedir? ............................................. 5

2. Figüratif hafıza bize ne verir? .................... 6

EĞİTİM METODOLOJİSİ ......................................... 8

BÖLÜM I. GÖRSEL HAYAL GELİŞİMİ .............................................. 9

BÖLÜM II. DOKUNMATİK HAYAL GELİŞTİRME ........................... 19

BÖLÜM III.İŞİTSEL HAYAL GELİŞİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ ...... 23

BÖLÜM IV. LEZZET HAYAL GELİŞİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ ..... 24

BÖLÜM V. KOKLAMA HAYAL GELİŞİMİ .............................................. 26

BÖLÜM VI. DİJİTAL BİLGİLERİN DEPOLANMASI .............................. 27

BÖLÜM VII.METİN BİLGİLERİNİN HAFIZASI ...................................... 32

BÖLÜM VIII. İYİLEŞTİRME ............................................... 33

BÖLÜM IX. BİREYSEL HAFIZA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ .... 34

BÖLÜM X. "PARÇA" .......................................... 35

BÖLÜM XI. İÇ TERMİNALLERİN SIFIRLANMASI ................. 38

BÖLÜM HHG YABANCI SÖZCÜKLERİ HATIRLAMAK ................. 41

SONUÇ ............................................................ 45

- 2

GELİŞMEK İSTEYENLERE.

İki veya üç ayda yaratıcı yeteneklerinizi, hafızanızı geliştirme, bir yabancı dil öğrenme arzunuz var mı? Bu çok iyi! Günde bir buçuk ila iki saat düzenli olarak egzersiz yapmak önemlidir ve üçüncü veya dördüncü derste, derslerden sonra kafanızın taze, berrak hale geldiğini, ormanda yürüyüş yaptığınız hissine kapılacağınızı fark edeceksiniz. ve iyi dinlendi. Etki, "beyin gürültüsünü" azaltarak, yani bu gürültüyü yaratan rastgele kaynaşan düşüncelerle elde edilir.

Sınıfların metodolojisi - "oyunlar" basittir. Önerilen oyunları büyük bir ilgiyle oynamak önemlidir. Tekniğe şu şekilde hakim olabilirsiniz:

1-     inci Tüm önerileri kesinlikle uygulayarak programa göre gidin.

2-     inci Programı takip edin, egzersizleri minimum düzeyde, kendi bakış açınızdan, seviyenize göre yapın. Bundan sonra, daha fazla gelişme arzusu varsa, test verilerine göre kendinizi test edin, her bölüm üzerinde çalışın.

3-     inci Birinci veya ikinci seçeneğe paralel olarak kursu alarak derslerinize "Yabancı kelimeleri ezberleme" bölümünden başlayın.

Lütfen reklamcılıkta yaklaşık bir sonuç verdiğimizi unutmayın.Kendinize belirli bir sonuç için engel koymayın. Çok daha sık olarak, aynı zaman diliminde, dahil olanlar sonucun çok daha yüksek olduğunu gösteriyor. Ne kadar sık, daha uzun, büyük bir ders alma isteği ile sonuç o kadar yüksek olur.

Bir sonraki bölüme geçiş için tavsiyelerin uygulanması arzu edilir, ancak gerekli değildir Ezberleme eğitiminin anlamını ve dinamiklerini hissetmeniz önemlidir (ezberleme, düşüncesizlik durumunda beş duyunun tümü tarafından gerçekleştirilir).

Bu tekniği uygulayarak, çocukların doğuştan sahip oldukları ve sonra kaybettikleri yetenekleri uyandıracak ve bunları kullanmayı öğreneceksiniz.Buna göre, kişi büyüdükçe, eğitim o kadar zor ve uzun sürecektir.

GİRİŞ

1.   Figüratif hafıza nedir?

Milyonlarca yıldır insan vahşi doğada yaşadı. Hayatın kendisi sinyal sisteminin durumuna bağlıydı: görme, duyma, dokunma, tatma, koku. bir kişi ve onun için değerli bir şey tarafından. Gereksiz çabuk unutuldu

-    3

ve iz bırakmadan... Ezberlemenin en iyi şekli nasıl ortaya çıktı? Oldukça basit ve alışılmış şekilde ve bu nedenle en ekonomik şekilde: sesler, kokular, renkler vb. için hafıza. Dahası, hafıza parlak, net - bununla yaşayan bir kişi. Böylece doğal seçilim sürecinde insanlarda mecazi bir hafıza gelişmiştir. Şimdi sadece okul öncesi çocuklar böyle bir hafızayı korudu.

Figüratif hafızayı kullanan kişi, algıladığını kelimelerle değil, görüntülerle yeniden üretir, yani. onları görmeye devam ediyor ve zaten onlarla istediği gibi çalışıyor: ya hile yapıyor ya da okuyor hafıza - soyut, sözlü Tamamen farklı koşullarda Kelimelerle, aynısını ve çok daha fazlasını ifade edebilirsiniz, bu da aktarılamaz. somut bir dünyanın görüntüleri. En karmaşık felsefi, ahlaki ve diğer kategoriler kelimeler olmadan nasıl aktarılır? Anımsatıcı denilen bütün bir sözlü bellek bilimi var mı?"

Peki, buna ne diyebilirsin? Eskiler şöyle dedi: "Söylenen bir düşünce yalandır." Her şeyi bu kadar derinden anlıyormuşsun gibi görünen içgörü durumunu herkes bilir... her şey düşüncene açık... hayal gücünün bu kadar keskinliği ve netliği... Ve kelimelere çevrildiğinde her şey ne kadar solgun ve donuk görünüyor .Kolay bir çatal hayal edin ama kelimelerle tarif etmeye çalışın.Buradaki basitlik ortada. Önce algılamanız, sonra anlamanız, ardından kelimeleri seçmeniz gerekir. Herkes bir şeyi iyi tarif edemez ama hayal gücünde herkes harikadır. Herkes rüya görür ve bu içsel bir sanat eseridir. Ve zaten açıklamaya göre, neyin tamamen net olmadığını hatırlamanıza izin verecek anımsatıcı teknik destekleri seçmek gerekiyor. Bu nedenle anımsatıcılar, önce anlamı anlamanız gerektiğini söyleyerek mecazi hafızanın unsurlarını tanıtırlar. Sözel hafızası olan bir kişi bir kısır döngüye girer. Hafızayı geliştirmek için her zaman özel olarak çalışmanız ve antrenman yapmanız gerekir: öğrenmek için hafızaya ihtiyacınız vardır. Tüm bu yükün beynin yüzde üçüne düştüğünü düşünün. Yirmi beş yaşına gelindiğinde sözlü belleğin algılanan bilgilerle - çoğunlukla gereksiz - taşması ve yeni şeyleri ezberleme yeteneğinin keskin bir şekilde düşmesi şaşırtıcı mı? Ve bununla birlikte, hafıza olmadan zaten işe yaramaz yetenekler ortadan kalkar. Kişi öğrenmeyi bırakır. Ve aylaklık, bıraktığı şeyi bile bitirir.

Figüratif hafızanın mekanizması tamamen zıttır. İlk başta, kişi, sınırlı bir kelime dağarcığıyla ifade edilen küçük bir bilgi çemberine değil, dünyanın o sınırsız görüntü kaynağına çevrilen, daha önce bahsedilen içgörü aracılığıyla neyi (olayları, sayıları, harfleri, kelimeleri) kayıtsız bir şekilde algılar. çevremizde cömertçe tedarik eder. Soyut (sözel) düşünme bir şemadır. Ve resimler, bir kitabın sayfaları gibi içine eklenir. Gerektiği sürece saklanırlar. Gerektiğinde önünde dururlar.

-    dört

zihnin gözü. Ve eğer öyleyse, o zaman soyut düşüncemiz özgürdür ve yapabilir

Ters çevrilmiş görüntülere sahip herhangi bir şey: sınavları geçerken kullanın, şemayı değiştirin, eksik ayrıntıları düşünün. Gözlerinizin önünde unutulmaz görüntüler ve                                bunları                     herhangi     bir                      dile çevirebilirsiniz :                              

Rusça, İngilizce, Almanca, formüller, semboller vb.

2.   Bize mecazi hafızayı veren nedir?

Aile içi bir konudaki herhangi bir konuşmanın sonsuza kadar sürebileceği bir sır değil. Herhangi bir bilimsel - on beş dakika içinde, yorgun dikkatin çıkmazına dayanır. Bu nedenle, ilki her yerde, her zaman, her şey hakkında yapılır. İkincisi için özel seminerler, sempozyumlar ve kongreler düzenlenmektedir. Belirli bir kelime ve kavram çemberi, belirli bir mesleki faaliyet alanı - gerçek dünyanın nispeten kapalı bir parçası - etrafında birleştirilir. Çocukları algı ve derslere hazırlamak için, çocukların okul tarafından yok edilen bütüncül, canlı, figüratif dünya algısını restore etmek gerekir. Yerini donuk alır, ilgi kaybına kadar çiğnenir, başkasının deneyiminin parçaları tarafından hissedilmez, yüksek sesle "Yaşama pedagojik hazırlık programı" olarak adlandırılır. hafıza. Yetenekler bastırılır, asla açılmaz Bir çocuğun herhangi bir faaliyete ilgi duyması iyidir: çocukların algısı geri gelir.

Neden böyle Biraz teori İnsan beyni iki yarım küreden oluşur. Sağdaki duygular, soldaki akıl Beyin her şeyi olduğu gibi hatırlamaya alışkındır - çeşitli renklerde, seslerde, kokularda ve diğer niteliklerde. Bir şeyi algıladıktan sonra sağ yarıkürede bir görüntü oluşturur - bir model, solda - ona karşılık gelen kelimeler.Bu şekilde algılanan silinmez.Parlak şiirlere, kitaplara, tablolara, keşiflere yol açar. Onun için organik ve doğaldır.

Ama medeniyetimiz burayı da istila etti Bilgilerin yüzde doksanı kesilmiş bir biçimde sunuluyor - spikerin sesi, kitabın metni, TV'nin parça parça resimleri vb. Diğerinde - şekilsiz bir nokta.Bu nedenle kontrolsüz unutma. Dikkat eksikliği, hafıza boşlukları. Kesik bilgiler yüzünden çocukların algısı parçalanıyor.

Figüratif hafıza, eksik duyumlara yapay olarak neden olur ve kısaltılmış bilgileri, buna neden olan tam teşekküllü bir görüntüye tamamlar. Tüm algı kanallarının dahil edilmesi, "Tekrar öğrenmenin anasıdır" ilkesini geçersiz kılar. Tekrar, kişinin hatırladıklarını yok eder. Doğa kendini ikinci kez tekrar etmez. Anlık bellek nedir? Bu uygun bir yanıttır. Stres yok, özgüven, zihinsel çalışma olur

- 5

yaratıcı. İyi sağlık, sağlıklı bir zihne bağlıdır. Tıkanmakla zaman kaybetmezsiniz - daha üretken faaliyetler için serbest bırakılır. Hayal etmeyi başardı - sonra hatırlarsın. Öğrenmek artık anlamaktan geçiyor. Anlaşıldı - sunuldu. Sunulan - zaten biliyorsunuz. Ancak bu, mecazi hafızanın yararlı özelliklerini tüketmez. Herhangi bir süre boyunca çoğaltma, talep üzerine unutma, kalite kaybı olmadan aynı anda birkaç şey yapma, üstünkörü bir bakıştan sonra herhangi bir resmi geri yükleme vb.

Yani mecazi hafıza, bütüncül bir çocuk algısını geri getirir, doğal hafızayı geri kazandırır ve yaratıcı düşünmeyi öğretir. Bu, kişinin ilgi alanlarından ve mesleki bilgisinden geldiği ve zaten kişiliğinden ayrılamaz olduğu için yok edilmesi neredeyse imkansız olan daha kalıcı bir hafıza biçimidir. Yapacağı her şeyi, doğal dehasını elde ettikten veya daha doğrusu geri kazandıktan sonra, hem sistemi hem de hayatı pahasına kendini sürekli geliştirerek yöntemlerle yapacaktır.

İşin hızı artıyor. Ders çalışma stresinin ortadan kalkması, zamanın yoğun tempodan kurtulması ve sağlığın iyileşmesiyle birlikte RAM'in kapasitesi de artıyor. Sözlü görüntü başına 7+(-) 2 bps ise, mecazi 60+(-)5 bps'dir. Biraz bilgi, evet veya hayır yanıtı olan net bir sorudur. Sözel belleğe sahip beyin saniyede bu tür beş ila dokuz soru sorarsa, o zaman mecazi 55-65.

Ayrıca, bir kişinin, kitaplarla çevrili olsa bile, yalnızca kafasındakilerle yaratıcı bir şekilde çalışabileceğini unutmayın. Figüratif hafıza, en az 10-15 kitaplık bir kütüphanedir. Mümkün ve daha fazlası. Bu arzuya bağlıdır

EĞİTİM METODOLOJİSİ

Metodolojinin ilkesi, özü nedir? Serebral hemisferlerde aşağıdaki asimetri olduğunu hatırlayın: sağ hemisfer duygusaldır, yaratıcıdır, sol hemisfer mantıklıdır.

Görevimiz, atalarımızın yaptığı ve çocuklarımızın hala yapabildikleri gibi, her iki yarıküreye de aynı anda çalışmayı öğretmek ve dünyayı tüm duyularla aynı anda algılamayı öğrenmektir.

Hafıza testi.

Büyümenizi kontrol etmek için, periyodik olarak (örneğin haftada bir) kendinizi test etmeniz ve sonucu bir öncekiyle karşılaştırmanız gerekir. Bu güven verecek ve ileri çalışmalar için önemli bir teşvik olacaktır.

TEST 1. 10 - - 15 saniye ara vererek 20 kelime okumasını isteyin. Örneğin :

ev, kupa, yağmur, tablo, makine, vapur, sap, televizyon

- 6

zor, mutfak, toprak, sakız, kayak, ataç, baykuş, uçak, ağaç, balkon, deniz, ışık, dönüş.

Bu kelimeleri aynı sırayla söyleyin. "Bırakıldı" kelimesinin - bir hata olması durumunda, yerinde değil - 0,5 hata.

TEST 2 . Benzer şekilde, yalnızca sayılarla:

1,4 2, 5, 1, 8 6, 7, 8 9, 18 , 3, 2 6, 4 , 0, 5, 4, 34, 9, 10

TEST 3. Görüntülerin parlaklık seviyesinin test edilmesi. Gözlerinizi kapatın ve herhangi bir çiçeği hayal edin. Örneğin bir gül yapabilirsiniz.

Aşağıdaki ölçeğe göre değerlendirin:

Göremiyorum - 0

Hızla kaybolan zar zor fark edilen özellikler - 1

Net siyah beyaz görüntü, ancak dengesiz - 2

Sürdürülebilir siyah beyaz görüntü - 3

Sürdürülebilir renkli resim - 4

Gözleriniz açıkken sabit renkli bir görüntü görüyorsunuz - 5

Rengini, şeklini vb. değiştirebilirsiniz. - 6

Derslerin bir sonraki bölümüne geçmek için, bu ölçekte altıncı seviyeye sahip olmak arzu edilir.

BÖLÜM 1 .

Görsel hayal gücünün gelişimi.

Alıştırma 1.1.

Dikkat ritmi eğitimi.

Rahat bir pozisyonda, gevşemiş, her milimetreyi hissetmeye çalışarak eli inceleyin. Sadece ele bakın (gözlerinizi kırpabilirsiniz). Dikkat "ayrılmaya" çalışırsa, geri vermeyi deneyin.

Egzersiz sırasında kafada tek bir düşünce olmamalıdır. Bize kafamızda "boşluk" veren nedir? Düşünce enerjidir. Enerji sakin olmadığında, ancak kaos içinde "koştuğunda", bu durumda istenen sonuca ulaşmak çok daha zordur. Üstelik kişi çabuk yorulur. Düşüncelerin tamamen yokluğu ve dikkat çekme kolaylığı, inanılmaz bir hafiflik ve özgürlük durumu verir.

Egzersizleri 5 - 7 saniyeden başlayarak kademeli olarak 10 dakikaya çıkarmanız gerekir. Toplamda, bu egzersizi günde 10 dakika yapmalısınız. Ayrıca, her yeni yaklaşım farklı şekilde yapılmalıdır (farklı bir bakış açısıyla, farklı bir pozisyonda, farklı bir sandalyede, farklı bir ruh halinde vb.) Gözlerinizi ellerden ayırmadan tutabildiğiniz zaman egzersizde ustalaşılır. her şeyi düşünmek, istediğin kadar. Yatak

-    7

ancak bu alıştırmada ustalaşacaksınız ve uygulaması zor olmayacak.

Alıştırma 1.2.

Baskı - silme.

Sizi memnun eden veya kayıtsız bir nesne bulun. "Fotoğraf çekmeye" çalışarak (nefes alırken) 3-5 saniye sürekli ona bakın. Gözlerinizi kapatın ve 3-5 saniye içinde onu çağırmaya çalışın (nefesinizi tutarak), şimdi nefes verin, görüntüyü zihinsel olarak çözün (yakmak, bir yere atmak vb.). Her 3-5 seferde bir baskı-silme yöntemini, hızı, ritmi değiştirin. Sürekli olarak yeni yollar ve onlarla birlikte sürpriz ve içgörü durumları arayın ve bulun. Bu, çok hızlı ilerlemenizi sağlayacaktır. Bütün gün küçük pasajlarda birkaç dakika pratik yapın. Kendinize günün kesin, belirli bir saatini vermeyin, zevki ertelemeyin. Açıkça katı ders saatleri belirlemeye çalışmanın nadiren iyi sonuçlara yol açtığını unutmayın. Sürpriz yardımıyla yaratıcı bir yükseliş durumuna ulaşarak küçük pasajlara girmek çok daha verimli.

Egzersizi 30-50 kez tekrarlayın, 5-7 ile başlayın ve 50 defaya kadar çalışın. Göreviniz, hayal gücünüzdeki görüntüyü istediğiniz zaman "tekrarlamayı" ve onu "silmeyi" öğrenmektir. Günde en az iki kez 10-15 dakika antrenman yapmanız gerekir. Önerilen tüm egzersizlerin bir ihtiyaç haline gelmesi, zevke dönüşmesi ve önerilenden çok daha fazlasını yapmanız daha iyidir. Bu sistem hayatın kendisi olmalıdır, geçici bir eğitim değil, bir yaşam biçimidir.

Dikkat nesneleri, örneğin vücudun parçaları değiştirilmelidir. Dahası, vücudun bir bölümünü canlandırmaya çalıştığınızda, elinizdeki hislerle kendinize yardımcı olun - bu yerdeki nabzı, sıcaklığı, ılık dalgayı vb. Hissedin. Size hatırlatıyoruz: egzersiz sırasında kafada tek bir düşünce olmamalı, "boş" olmalıdır.

Alıştırma 1.3.

Baskı - tutma.

Üç ila on dakika boyunca, kafanızda bir "boşluk" durumunda, nesneye dikkatlice bakın (tüm nesneyi veya vücudun bir bölümünü örtmeye çalışarak merkeze bakmak daha iyidir). Ardından 3-4 dakika gözlerinizi kapatın ve ilgili görüntüyü olabildiğince parlak ve net bir şekilde getirmeye çalışın. Renkli olması arzu edilir.

Sürekli olarak orijinaliyle karşılaştırarak bir sette 5-10 kez tekrarlayın. Her seferinde farklı yapmayı unutmayın, monoton tekrarlara izin vermeyin. Her seferinde, bir sürpriz durumuna dönüşmesi gereken yeni bir şey arayın ve altında

-    sekiz

genel durumunuzu niteliksel olarak yeni bir düzeye taşıyın.

Alıştırmanın ana hedefleri: vücudun tüm kısımlarını çalışın (hissedin), hayal gücü ölçeğinde en az dördüncü seviyeye ulaşın. Yakalanan nesneyi gözleriniz kapalı görmeyi net bir şekilde öğrendiğinizde, bir sonraki alıştırmaya geçin.

3-10 dakika (ilk düşünce ortaya çıkmadan önce nesneye bakabildiğiniz sürece), yukarıdaki tüm önerileri izleyerek nesneye bakın. Ardından konudan 180 derece uzaklaşın ve uygun görüntüyü uyandırmaya çalışarak önceden hazırlanmış beyaz kağıda bakın. Bu şekilde eğitim alarak kişi, hayal mertebesinde altıncı seviyeye ulaşmalıdır. Çeşitli nesneleri kolayca tutabildiğiniz zaman tabloları, kartpostalları vb. yakalamaya geçin. Resimlerle işe yaradığında, tek tek harflere, hecelere, kelimelere, deyimlere, cümlelere, paragraflara gidin, yavaş yavaş sayfaya ulaşın (kitap boyutunda harflerin baskısı). Kelimenin net bir izini elde ettiğinizde, bir sonraki alıştırmaya geçebilirsiniz.

Her egzersizden önce, gözlerinizi kapatın ve ihtiyacınız olan sonucu hayal ederek, uygulanmasının en küçük ayrıntısına kadar hayal gücünüzle oynayın. Bu yöntem, entelektüel ve fiziksel egzersizlerin etkinliğini iki ila üç kat artırmanıza olanak tanır. Lütfen düşünmeden yapılan herhangi bir egzersizin etkisiz olduğunu unutmayın.

Alıştırma 1.4.

Dur, bir dakika.

Gün boyunca egzersiz yapmak için birçok fırsatınız var. Aniden durun, gözlerinizin önündeki resme bakın ve kapatın. Az önce gördüklerini yeniden yaratmaya çalış. Tüm vücudunuzla hissetmeye çalışın (bu ezberleme yöntemi daha sonra daha ayrıntılı olarak açıklanacaktır). Her nesnenin, durumun, neredeyse algılanamaz da olsa, ancak tüm vücudun tamamen kesin bir durumuna neden olduğunu unutmayın. Bu durumu "yakalamaya" çalışın ve duruma yardımcı olarak istediğiniz resmi görün. Bu şekilde eğitim alarak, yavaş yavaş durumları hatırlamayı öğrenin ve ardından istenirse bunları yeniden oluşturun. Örneğin: bir sanatçı, şair, besteci, ilham durumunu yeniden üretebilecek ve koruyabilecektir.

İlk başta siste fotoğraf çekmek gibi olacak. Bir süre sonra "görünmeye" başlayacak ve yavaş yavaş daha keskin ve net bir "resim" elde edeceksiniz. Üstelik gözlerinizi kapattığınız anda tüm düşünceler kaybolmalıdır. 15-20 saniye boyunca günde 10-15 kez bu şekilde çalışın. Maruz kalma ve geliştirme süresini kademeli olarak 5 dakikaya çıkarın. Egzersiz sırasında kafada bir rahatlama ve tazelik hissi olacaktır. Hayal gücünün parlaklığını ve netliğini eğitmenin etkisinin yanı sıra, bu anlarda iyi bir dinlenme fırsatı bulacaksınız. Bu sonuç, yataklama yoluyla elde edilir.

- 9

beyninizi gereksiz yere aşırı yükleyen "beyin seslerini" temizlemek.

Alıştırma 1.5.

Anında fotoğraf.

Yürürken, ulaşımda veya sırada olduğunuzda aşağıdaki gibi egzersiz yapın. Yoldan geçen birine, bir nesneye vb. kısa bir göz atın, gözlerinizi kapatın ve 2-7 saniye boyunca (duruma bağlı olarak) onu parlak ve net bir şekilde görmeye çalışın. Gözlerini kapattığın an, hareket etmeye devam edebilirsin. Durmak gerekli değildir. Yavaş yavaş, net ve parlak bir "anlık fotoğraf"ı nasıl çağıracağınızı ve onu istediğiniz kadar zihninizde tutmayı öğreneceksiniz. Bir süre gözleriniz kapalı antrenman yaptıktan sonra gözleriniz açık antrenmana geçin yani. "Fotoğrafa" baktığınızda, herhangi bir arka planda unutulmaz bir resim görmeniz (ve geri çevirmeniz) gerekir.

Alıştırma 1.6.

Canlı fotoğraf.

Bir bankta veya başka bir yerde oturun, yoldan geçen birini seçin, ona bir bakın, gözlerinizi kapatın. Bir 'anlık fotoğrafınız' var, ancak hayal gücünüzdeki durumu durdurmamaya çalışın, kişinin nasıl ve nerede hareket etmeye devam ettiğini gözleriniz kapalı görün. İlk başta yürümeyebilir, ancak 1-2 haftalık uygulamadan sonra 'resmi' canlandırabilecek ve yürüteç eylemleriyle karşılaştırıldığında hata sayısını kademeli olarak azaltabileceksiniz.

Alıştırma 1.7.

'Fotoğraf' manipülasyonu.

Alıştırma 1.5'tekiyle aynı. Ancak şimdi görev daha zor hale geliyor. Fotoğraflanan nesneler istenildiği zaman önceden belirlenmiş bir yönde hareket ettirilmeli, üst üste bindirilmeli ve şekli değiştirilmelidir. Stres olmadan kolayca yaptığınızı hissedene kadar pratik yapın.

Alıştırma 1.8.

Rakamlar.

Birinden kibritleri masaya dizmesini ve üzerini bir kağıtla örtmesini isteyin ve ardından 1-2 saniye kaldırıp size ortaya çıkan şekli gösterin.Baktıktan sonra gözlerinizi kapatıp bakarsınız.

-     on

Sayıyı saymak istiyorsunuz.Sonra gözlerinizi açın ve daha önce depolanan maçlardan fotoğraflanan figürü yerleştirin.Ardından sayfayı kaldırın ve orijinali ile eşleşmelerin sayısını ve doğruluğunu kontrol edin.Antrenman yaparken çok renkli maçları hatırlayın veya çubuklar (miktar, yer ve renk) Bir sonraki alıştırmaya geçin, hayal gücünüzde en az on eşleşmeyi özgürce tutarsanız mümkündür.

Alıştırma 1.9.

Ana ve özellikleri görme yeteneği.

200-300 kibrit alın. Kelimeler size dikte edilir. Senin görevin, eşleşmelerin sende neden olduğu çağrışımları ortaya çıkarmaktır (Örneğin, bir traktör 'rrrr' sesinden kopuk çizgilere karşılık gelen çağrışımlara neden olabilir). Maçlar bozulabilir, herhangi bir pozisyona getirilebilir. Bir dakikalık bir duraklama ile mandaldan dikte edilirler. Göreviniz, derlediğiniz çağrışımlara (eşleşmelere) göre kelimeleri dikte etmeyi bitirdikten sonra onları yeniden üretmektir. Çalıştıkça hız artar ve kelime sayısı artar. 30 saniyelik bir duraklama ile dikte edilen 50 kelimeyi ilişkilendirebilir ve yeniden üretebilirseniz bir sonraki alıştırmaya geçebilirsiniz.

Alıştırma 1.10.

Kafadaki 'boşluk' durumunu ele alma

ve hayal gücünün parlaklığı.

Bir nesne veya nokta seçin. Size hoş veya kayıtsız bir tavır vermeli. Hiçbir şey düşünmeden ona bakın (bakış merkezde yoğunlaşır ve tüm konuyu kapsar). Bakın, hiçbir şey düşünmeden, mümkün olduğunca konuyu hayal gücüne çekerek. Dikkatinizi dağıtan bir düşüncenin ortaya çıkmak üzere olduğunu hissettiğiniz anda gözlerinizi kapatın ve nesneyi olabildiğince net görmeye çalışın. Bu, düşüncesizlik durumunu koruyacak ve öznenin görüş netliğini artıracaktır. Alıştırmanın sırrı şudur: Kişinin düşünceleri kafasında rastgele biriktiğinde sözde 'gürültü' yüksek düzeydedir.Bu 'gürültü' nedeniyle kişi yorulur, unutur, i. düşünce, bilgi trenini kaybeder ve ayrıca derslerin ilk aşamasında hayal gücünün parlaklığını çözmede ciddi zorluklar vardır.

-     onbir

Alıştırma 1.11.

Kelimelerin ezberlenmesi.

Aşağıda kelimeleri ezberlemeniz istenecek ve deneyime dayalı olarak bu kelimeleri bir hikayeye nasıl bağlayacağınıza dair bir örnek verilecek. Göreviniz, size okunan kelimeleri hatırlamaya çalışmak ve onlardan bir hikaye oluşturmaktır. 20 kelime ve kelimeler arasında 30 saniye ile başlayın. En az 18 kelime çalıyorsanız, kelime sayısını kademeli olarak 100'e çıkararak ve kelimeler arasındaki süreyi 2 saniyeye indirerek yükü artırabilirsiniz. Eğitim sürecinde hatırlanan kelime sayısı 2000'e çıkarılmalıdır. Deneyimler, bu yöntemin iyi sonuçlar verdiğini göstermektedir. Daha sonra, size 2 (sonra uygun bir duraklama), 3, 4, 5 vb. sözcüklerin dikte edilmesini isteyin.

Ezberlemeden önce, edinilen beceri ve bilgileri özetleyelim:

1.    Görüntüler parlak, net ve sıradışı olmalıdır. Onları hayal gücünüzde görmelisiniz.

2.     Hareket halinde olmalılar.

3.   aralarındaki bağlantı 'benzerlik' esas alınarak üst üste binme, yuvarlanma şeklinde olabilir.

O halde şu kelimeleri ezberlemeye çalışın: ağaç, masa, nehir, sepet, tarak, sabun, kirpi, sakız, kitap, traktör, yağmur, güneş, saat, lamba, ataç, ev, uçak, defter, çorap, hava.

Mantıksal olarak ilgisiz kelimeleri ezberlemeye ÖRNEK:

Yeşil güzel bir AĞAÇ görüyoruz. Ondan yana doğru bir tahta büyümeye başlar, tahtadan bir bacak düşer, bir MASA ortaya çıkar. Bakışlarımızı masaya yaklaştırıyoruz ve üzerinde aşağı akan ve bütün bir NEHRE dönüşen bir su birikintisi görüyoruz Nehrin ortasında nehirden kıyıya uçan bir SEPET'e dönüşen bir huni oluşuyor. Gelip bir kenarını kırıyorsun - bir COMB çıkıyor. Alıyorsunuz ve saçınızı taramaya başlıyorsunuz ta ki kafanızdan SABUN çıkmaya başlayana kadar. Boşalır ve Kirpi gibi dışarı çıkan bir saç teli olarak kalır. Çok rahatsızsınız ve KAUÇUK alıp saçlarınızı onunla sıkıyorsunuz. Ama dayanamaz ve patlar. Düştüğünde düz bir çizgide açılır ve ardından bir KİTABA dönüşür. Kaldırmaya çalışırsın - işe yaramaz. Sonra açın ve doğrudan size doğru olmayan bir TRAKTÖR fırlar, güneş gibi güçlü bir ışınla gözlerinize parlar. Hava çok sıcak oluyor ve terliyorsunuz. Gerçekten YAĞMUR yağmasını istiyorum. Ve yürümeye başlar. Başınızı kaldırıyorsunuz ve üstünüzde su dökülen bir SAAT görüyorsunuz. Yağmurdan üşüyorsun, dursun istiyorsun. Ayağa fırlarsın ve saatin ibresini tutarsın ve dışarı çekersin. yere düşmek

- 12

Onu incelersiniz ve okun tabanına iliştirilmiş devasa bir LAMBA fark edersiniz. KLİPS şeklindeki oku alıp göğüs cebinize takıyorsunuz. Oku takar takmaz lambadan kopup ayağa düşmeye başladılar, tuğlalara, cam parçalarına dönüştüler. Ataç lambasını fırlatarak ondan uzaklaşırsın. Yavaş yavaş, lambadan düşen tuğlalardan bütün bir EV belirir. Elinle oka dokunarak ona yaklaşıyorsun ama birden bire UÇAK gibi havalanıyor. Ve elinizde bir DEFTER'e dönüşen bir tuğla var. Çarşafları yırtıp onlardan ÇORAP yaparsın (kısa stoklarının olduğunu hatırlayarak) ve sanki HAVA üzerindeymiş gibi yerde yürürsün.

Bu alıştırma, ilk bölümden bir öncekiyle birlikte ustalaşır.

Alıştırma 1.12.

Kısaltma yoluyla kelimeleri bağlama

görüntüler (ezberleme yöntemi).

Bir fil, bir sinek hayal edin. Ve şimdi fil sineği, yani. sinek kanatları filizlenmiş ve büyük kanatlarını çırparak uçmaya çalışan bir fil. Ezberleme sırasındaki kelimelerin sırası, görüntüdeki ilk kelimenin daha büyük bir hacminin varlığına göre belirlenir.

Yukarıda, bir hikaye aracılığıyla kelimeleri birbirine bağlamanın yolunu öğrendiniz. Gelecekte, kendiniz için en kabul edilebilir ve uygun olanı seçerek sürekli olarak üzerinde çalışılması gereken yeni bağ yöntemleriyle tanışacaksınız. İdeal seçenek, tüm tekniklerin bir sentezidir. İki kelimeyi bir kısaltma ile bağlamaya çalışın. Toplamda, bir beceri (bilgi - beceri - beceri) geliştirmek için yaklaşık 100-150 çift bağlamanız gerekir. Buna paralel olarak, kelimeleri ezberleyerek eğitime devam edin. Onları 100 çifte getirin ve ancak bundan sonra bir sonraki alıştırmaya geçin.

Alıştırma 1.13.

canlanma

(hafıza yöntemi).

Herhangi bir canavarı hayal etmeye çalışın, hayvan. şimdi canlandığını ve hareket etmeye başladığını hayal edin. Bırak gitsin, bırak hayatını senin hayalinde yaşasın. Canlılarla pratik yaptıktan sonra, aynı şekilde hareketli nesnelere geçin. Egzersiz önce kapalı gözlerle, sonra açık gözlerle yapılır. Toplamda, 50 canlıyı ve 100 öğeyi "canlandırmanız" teklif ediliyor. Bir nesneye dokunduğunuzu ve canlandığını, estiğini hayal edebilirsiniz.

-     13

o vb. Şimdi nesnelerle veya canlılarla herhangi bir işlemi isteğinize göre yapmaya çalışın. Nesneleri özgürce manipüle ettiğinizde bir duruma ulaşmak gerekir.

Alıştırma 1.14.

Görüntülerle etkileşim

(ezberleme yöntemi)

Bir kurgu kitabı alın, bir paragraf (5-6 cümle) okuyun, kendinizi ana karakterin yerine hayal edin veya herhangi bir nesnenin biçimine katılın. Paragrafta herhangi bir anahtar kelime bulun, onu tanıtın. Ona zihinsel olarak yaklaşın, içine girin, içinde hareket etmeye başlayın, yaşayın. Bu konunun siz olduğunuzu hayal edin ve kelimeleri canlandırıp kısaltarak bir hikaye oluşturmaya başlayın. Bir hikaye oluşturacağınız 20-30 kelimeyi önceden hazırlamalısınız. "Benzerliğe" dayandığınızı hayal edin: renk, herhangi bir ortak özellik, şekil, malzemenin ağırlığı vb. aktı ve farklı bir görüntüye dönüştü. Kelime sayısını 50-70'e getirin ve bir sonraki alıştırmaya geçin.

Alıştırma 1.15.

"Taşma"

İki konuyu sunun (slaytlar üzerinde pratik yaparsanız daha iyi olur). Herhangi bir özelliğin "benzerliğine" bağlı olarak, bir nesneden bir diğeri oluşturulur. Nedir bu benzerlik? Aynı renk, şekil, konum, koku, dokunma hissi, ağırlık. Akışa göre beş kelime ezberleyin. 30-50'ye kadar getirin. 1,5-2 saat antrenman yaparsanız bu maksimum 3-4 gün sürmelidir. Önce yavaşça (20-30 saniyelik bir duraklama ile) kelimeleri dikte etmenizi veya slaytları taşımanızı isteyin. Geri dönemezsin, kelimeleri ezberlerken tekrar edemezsin. Önceki kelimeyi akılda tutmak ve ardından bir nesneden "benzerlik" temelinde başka bir nesne oluşturmak gerekir. Örneğin karpuz bir kitaptır. Bir karpuz çekirdeğini, iç beyaz kısmı, katlanıp bir kitap haline getirilen sayfalar düşmeye başladığında hayal edin. Ayrıca sayfaların içleri ile aynı renkte olması (benzerlik). Bu nedenle, becerileri (bilgi - beceri - beceri) geliştirmek için en az 50 çift bağlamanız gerekir.

-     on dört

Alıştırma 1.16.

Cicero'nun yöntemi.

Nesneleri ezberlemeniz, onları daha önce ezberlediğiniz nesneler üzerine yerleştirmeniz gerçeğinde yatmaktadır. Daireniz, çalışma şekliniz, önceden ezberlediğiniz kelimeler olabilir. Yöntemin özü. Her bir nesneye (apartman köşelerinde, şehrin sokaklarında, tek tek kelimelere) ezberlenmiş bilgileri bağlarsınız.

Ezberleme kuralları:

a ) görüntüler iyi aydınlatılmış bir yere "yerleştirilir"

yer;

b ) küçük resimler büyütülür

boyutlar, büyük küçülür;

c ) bağlantı parlak, olağandışı, dinamik olmalıdır.

BÖLÜM II.

Dokunsal hayal gücünün gelişimi. Dokunma duyumlarının görüntülerin görsel algısı ile senkronizasyonu.

Gerekli sonuçları elde ettiyseniz, bir egzersizden diğerine geçebileceğinizi unutmayın. Aksi takdirde başarısızlıklar mümkündür.

Gözleriniz kapalıyken, bir uğur böceğinin elinize oturduğunu ve çıplak kolunuz boyunca dirseğinizin kıvrımına kadar süründüğünü veya buna benzer bir şey hayal edin.

Dokunma hissi testi.

Duygu yok -0

Zar zor fark edilir - 1

Açık ama kararsız - 2

Net ve kararlı - 3

Açık, kararlı, olabilirler

değiştir - 4

açık gözlerle görmek

net, sabit görüntüler

değiştirebilirsiniz - 5

Üçüncü bölüme geçmek için beşinci gelişim düzeyine ulaşmalısınız.

-     onbeş

Alıştırma 2.1.

Trafik.

Bir fırça veya tüy alın. Rahatlamak. Kafadaki "boşluğu" hissedin, fırçayı fırçadan yavaşça dirseğe doğru çekin. Bu duyguları yeniden yaratmaya çalışın. Dördüncü seviyeye ulaşana kadar tekrarlayın. Fırçayı elinizde gezdirdiğinizi hayal ederek kendinize yardımcı olun. Vücudun tüm kısımlarında bu şekilde çalışın: kollar, bacaklar, gövde, yüz.

Alıştırma 2.2.

Dokunmak.

Kendinizi her zamanki düşüncesizlik ve rahatlama durumuna getirin, sol avucunuzu yukarı kaldırın. Nesneyi sağ elinizle alın ve sol elinizin avucuna yerleştirin. Nesneden gelen hislere, eldeki baskının doğasına odaklanın, onu kaldırın ve gözleriniz kapalı olarak eldeki hisleri dördüncü seviyeye geri getirmeye çalışın, nesnenin görsel bir temsilinde kendinize yardımcı olun. Bu nedenle, vücudun tüm kısımlarında çalışarak 20-30 farklı nesnenin duyumlarını "atlamak" gerekir.

Alıştırma 2.3

Mektup.

Gözlerinizi kapatın, rahatlayın, kendinizi düşüncesiz bir duruma getirin. Alfabenin harflerini (rastgele) vücudunuza bir fırça ile basılı veya büyük harflerle “yazmanızı” isteyin. Harfleri kolayca okuyabildiğiniz zaman gidin hecelere, sonra kelimelere, kelime öbeklerine, cümlelere ve metinlere.Üstelik mektubu sadece "okumakla" kalmamalı, aynı zamanda sabit bir duyguya da neden olmalısınız, yani. birinci ve ikinci egzersizlerin ilkesine göre duyguyu geri kazanın.

Duyguları beşinci seviyeye getirin Lütfen net duyumlara ek olarak, vücuttaki tüm metni hissetmeniz gerektiğini unutmayın.

Alıştırma 2.4

dokunarak.

Bir cetvel (veya başka bir nesne) alın ve cetvele mümkün olduğunca çabuk ve net bir şekilde dokunduktan sonra hisleri geri kazanmaya çalışarak kendinizi omuzlarınıza, kollarınıza vb. hafifçe vurun.

-     16

beşinci seviyeye kadar hisler.İsteğiniz doğrultusunda hislerin anında tekrarlanacağı bir seviyeye kadar antrenman yapmaya çalışın.Antrenman sırasında 20-30 farklı parçayı (kemer, pamuk, iğne vb.) değiştirmeniz gerekir.

Alıştırma 2.5

dokunsal senkronizasyon ve

görsel algı.

100x200mm ebadında 30 tahta ve şu malzemeleri hazırlayın: muşamba, pamuk, yumuşak bez, sert, darı, bezelye, kibrit vb. Her tahtaya bir veya iki kat yapıştırın, on kelime veya kart hazırlayın, gözlerinizi kapatın, bir tane koyun eli bir tablete (krup vb.) 30 saniyelik bir duraklama ile kelimeleri dikte etmeyi isteyin veya bir hikaye oluştururken kartpostala bakın.Her kelimeyi veya kartpostalı ezberlerken, katılımınız olmadan parmaklarınızı yerleştirilmiş tahtaların üzerinde gezdirin • Bir kelime veya kartpostal - bir pano Ezberledikten sonra panoların değiştirilmesini isteyin.

Göreviniz, dokunma hislerini ve hayal gücünüzde yeniden üreteceğiniz kelimeleri kullanarak kelimeyi yeniden oluşturmak, gözlerinizi kapatmak ve panoları sıraya koymaktır.Bu şekilde bir ila iki hafta boyunca günde bir buçuk ila iki saat çalışın. . sonuç şu olacaktır - kelimeyi çağırırken, bilinçsizce (eğitimin ilk aşamasında bunu bilinçli olarak yapmanız gerekir) tahtanın bu kelimeye karşılık gelen dokunuşunu vücutta hissedin Varyasyonlar: aynı işi sadece çıplak olarak yapın ayaklar, yanak, levhaların solar pleksusa uygulanması vb.

Tüm vücudu çalıştırmak gerekir.Belirtilen süre boyunca, tablet kullanmadan (kartları, kelimeleri, slaytları vb. Böylece). Belirtilen sonucu elde ettiğinizde, ilk bölüme dönün ve hayal ederek (yani,                aynı anda net bir şekilde görmeye ve dokunma duyumlarını birleştirmeye                     çalışarak, tüm vücudunuzla net bir şekilde hissedin.

aynı zamanda), görüntülerin gereksinimlerini dokunma duyumlarına yansıtarak baştan sona tüm egzersizleri yapın.

Alıştırma 2.6

Dokunma duyumlarında değişiklik.

Tahta tahtaya avucunuzla dokunun (üzerine hiçbir şey yapışmaz), avucunuzu çıkarın, hissi hatırlayın ve tüm vücuda yayın. 30-40 dakika tutun, tutmanın zorlaştığını hissettiğinizde

- 17

ama, pamukla dokunulan bölgeyi hayal edin ve bedende hissedin.Bir "yumuşaklık" odağı oluşmuştur.Artık "ahşap" hissini tutmak zorlaşınca ve bir "yumuşaklık merkezi" oluşmuştur. tüm vücudu yaymaya ve "yakalamaya" başladığını hayal edin. "Yumuşaklığı" bir kiriş olarak hayal edin ve bırakın.

BÖLÜM III.

İşitsel hayal gücünün gelişimi.

Alıştırma 3.1

Cetveli alın ve masaya vurun, rahatlayın, gözlerinizi kapatın, kafanızda bir "boşluk" durumu elde edin, sesi hayal gücünüzde "duymaya" çalışın, işitsel duyumlarınızı görselle güçlendirin (anladığınız anda cetvele bakın). masaya vurun) ve dokunsal (cetveli tüm vücudunuzla hissedin, masayı, vurun) Ses çıkarılamıyorsa acele etmeyin: genellikle ses başlangıç aşamasında, sesin yaratılmasından 5-10 saniye sonra ortaya çıkar. karşılık gelen zihinsel görüntü.

Beşinci seviyeye ulaştıktan sonra, aynı anda üç duyu ile çalışarak birinci bölümün tüm egzersizlerini tamamlayın.

İşitsel Hayal Gücü Geliştirme Testi:

Duyma - 0 Ses bulanık ve kararsız - 1 Net ama kararsız - 2 Net ve kararlı - 3 İstediğiniz gibi dönüştürebilirsiniz - 4 İşitsel görüntüler, görsel ve dokunsal olanlarla paralel gider - 5

Alıştırma 3.2

İşitsel duyumlarda değişiklik.

Bir tür sesin başka bir sesin bölgesine girdiğini ve ona "aktığını" (dokunma duyumlarına benzer şekilde) hayal edin. Örneğin, bir müzik sesinin vücudunuzun bir bölgesini ele geçirdiğini (titreşimi hissedin), zihinsel olarak titreşimi tüm vücuda yaydığını ve ardından tamamen farklı bir tonaliteye sahip bir sesin bir bölgenizi ele geçirdiğini hayal edin. vücudun bölgeleri.Vücut boyunca yayılır.Aynı model, ses veya hoş olmayan his, stel tarafından "ortadan kaldırılır".

-     on sekiz

Alıştırma 3.3

Duygular.

Üzerine çeşitli malzemeler yapıştırılmış beş tahta alın. Diyelim ki önceden seçilmiş nesnelerin (metal, ahşap, cam, plastik vb.) bulunduğu bir masaya vurmanızı isteyin (bir tabak) Örneğin, sırasıyla masaya bir cam nesne vuruldu, camın çarptığını duydunuz Aynı anda tahtaya yapıştırılan muşambayı elinizle algılarsınız. Diyelim ki muşambadan yapılmış bir bardak hayal edin ve bu duyguyu hatırlayın.Sonra bu görüntüyü yeniden ürettiğinizde sesi ve malzemeyi sayabilirsiniz.

Egzersizin amacı, sesi dokunsal ve işitsel duyumlar şeklinde algılayacağınız bir duruma ulaşmaktır, yani. belirli bir sesi algıladığınızda, ilgili malzemenin dokunuşunu hissetmelisiniz.

BÖLÜM IV

Tat hayal gücünün gelişimi.

Alıştırma 4.1

Tat eğitimi.

Bir veya iki dakika dilin ucuna konsantre olun, tükürük salgılaması başlayacaktır. Bir parça şeker alın ve önünüze koyun. Bakın, gözlerinizi kapatın, hayal edin (onu net bir şekilde görmeniz, dokunsal olarak hissetmeniz, aynı zamanda sesi duymanız gerekir). Dikkatinizi dilinizin ucunda tutun, şekerin tadını çıkarmaya çalışın. Genellikle uzak tat duyumları 20-30 saniye sonra ortaya çıkar ve ardından egzersizden egzersize artar. Bunda çok kötüyseniz (dahil olanların %5-7'si), dilinizin ucunda şekeri deneyin ve önerilen şemaya göre uygun tat duyumlarını uyandırmaya çalışın.

7-10 gün boyunca günde 3-4 kez 15-20 dakika egzersiz yapın. Şunları başarmalısınız: hayal gücünüzde bir nesne hayal ederek, onu dokunsal olarak hissederek, bir ses işiterek ve aynı zamanda dikkatinizi otomatik olarak dilinizin ucuna odaklayarak, bu nesnenin tadını hissetmelisiniz ve bu gerçekleşmelidir. bilinçsizce.

-     19

Tat duyumlarınızı iyileştirerek, sesin "tadını" (yaklaşık derecelendirme: hoş-nahoş, yumuşak-keskin, tatlı-acı), dokunma duyumlarını, rengi, bir nesnenin şeklini, hareketi hissetmeye çalışın.

Hayal gücü düzeyi için TEST.

Tadı hissetme - 0

Tat bulanık ve kararsız - 1

Açık ama kararsız - 2

Net ve kararlı - 3

Kolayca dönüşebilir - 4

Tat duyumları görsel ile birleştirilir

dokunsal ve işitsel duyumların görüntüleri - 5

Alıştırma 4.2

Tadında değişiklik.

1.    Peynirin tadını hayal edin.

2.     Çileğin tadını hayal edin.

3.     Çileğin tadı peynirin yerini almaya başlar. Yavaş yavaş her yeni dalgada peynirin tadı uzaklaşır, zayıflar ve çileğin tadı yoğunlaşır. 10-15 gün, yemeklerden önce günde üç kez 15-20 dakika bu şekilde antrenman yaptıktan sonra, tat alma duyularınızı keyfi, kolay ve basit bir şekilde değiştirebilirsiniz.

BÖLÜM V

Koku hayal gücünün gelişimi.

Alıştırma 5.1

Burnunuzun ucuna konsantre olun ve limon, gül vb. kokularını hayal etmeye çalışın. İlk aşamada, egzersiz kapalı gözlerle gerçekleştirilir. Gözler düz bakar, buruna şaşı bakmayın. Sadece dikkat burun üzerinde yoğunlaşmıştır.

Koku alınamıyorsa hayali bir nesneyi elinize alıp burnunuza götürün, koklayın ve yarım metre mesafeye önünüze koyun. Şimdi burnun ucuna odaklanarak bu nesnenin kokusunu uyandırmaya çalışın.Bu başarılı olursa, nesneyi daha uzağa koyun, kokuyu uyandırmaya çalışın ve sonra tamamen ortadan kaldırın. Şimdi bu nesnenin görsel görüntüsünü, dokunma, işitsel ve tat duyumlarını uyandırmalı, böylece bu nesnenin kokusunu uyandırmaya yardımcı olmalısınız (buna göre, şu anda burnun ucuna konsantre olmalısınız).

- yirmi

Koku hayal gücü düzeyinde TEST.

Koku yok - 0

Zayıf ve kararsız - 1

Açık ama kararsız - 2

Net ve kararlı - 3

İstediğiniz gibi dönüştürebilirsiniz - 4

Koku alma görüntüsünün yanı sıra görseldir,

dokunsal, işitsel ve tatlandırıcı - 5

Koku testinde beşinci seviyeye ulaştıktan sonra, birinci bölümdeki tüm egzersizleri tekrarlayın. Buna göre, aynı anda görüntüyü net bir şekilde görmeli, dokunsal olarak hissetmeli, sesini, tadını ve koku temsilini tek bir bütün halinde birleştirmelisiniz.

Alıştırma 5.2

Farklı kokulara sahip birkaç nesne alın ve gözleriniz kapalı, sadece kokularını koklayarak hatırlamaya çalışın ve hikayeye buna göre yerleştirin. Örneğin, hafif havadar bir koku tüy olarak, keskin bir koku ise çelik gibi bir şey olarak temsil edilebilir. Şunlar. bir koku alma duyusuna veya temsiline tepki olarak görsel imgelerin bilinçsiz görünümü elde edilmeye çalışılmalıdır.

Bu şekilde günde 5-6 defa 2-3 dakika antrenman yapın.

BÖLÜM VI

Dijital bilgilerin ezberlenmesi.

Sayıları ezberlemenin sırrı, sıfırdan yüze kadar her sayının ezberleme sırasında uygulanan görsel imgelerin "benzerliğine" göre seçilmesinde yatmaktadır. Yüzden fazla bir sayıyı hatırlamaya ihtiyaç varsa, o zaman bir demet oluştururuz. Örneğin, 101: 100 eski bir top, yani iki tekerlek - iki sıfır ve bir namlu - bir; mızrak birimi. Topu bir mızrakla deliyoruz ve 101 alıyoruz.

Tarihleri, telefonları, formülleri vb. hatırlamak bir anımsatıcı diyagram şeklinde üretilir, yani bir hikayeye bağlaması zor olan bilgileri ezberlediklerinde, siz koyarsınız, yani. bu bilginin sembollerini belirli resimlere göre ilişkilendirirsiniz, hayal gücünüzde birden yüze kadar bir resim şeridi kaydırırsınız. Bu bilgiyi bu formda tutmak artık gerekli olmadığında, "silinebilir" (unutulabilir).

Her figürün aynı anda beş duyu tarafından algılanması gerektiğini unutmayın ^ ayrıca onu "canlandırın".

Yukarıda önerilen örneğe benzer şekilde, bağımsız olarak sayılar için resimler oluşturmanızı öneririz. Bu, bu süreci hissetmeyi mümkün kılacak ve ardından, bazıları için mümkün değilse

- 21

Sayılar için size sunduğumuz görselleri algılamanız çok kolay ve hızlıdır. Her şekil için mümkün olduğu kadar çok resme sahip olmanız gerekir (en az 2-3). Bunun nedeni, belirli bir yaşam durumunda ezberlemek için istenen görüntü numarasını hızlı ve bilinçsizce seçme ihtiyacıdır.

Size sunulan görsel örneklerini okuduğunuzda, onları tüm duyularınızla hissederek canlı bir şekilde hayal etmeye çalışın ve ardından içlerinde bir sayı ("benzerliğe" dayalı olarak) "bulun".

Şekil-resim LİSTESİ:

1     - mızrak, ok, çivi, kurşun kalem, bir ruble;

2      - ördek, olta kancası, kıskaç, skor, at;

3      - bir üçgen, bir trident, üç ruble, bir tahmin, bir küpe;

4      - bir dörtgen, bir balta, bir asker selamı, bir öncü selamı;

5      - beyaz önlüklü bir kız (mükemmel öğrenci), beş ruble, not;

6      - kamburlaşmış yaşlı bir kadın, açık bir asma kilit;

7      - bir tırpan, şapkalı bıyıklı bir adam, bir ejderha (obur);

8      - gözlük, bisiklet, iki vites, alyans;

9      - kırmızı yüzlü bir adam, Karlsson, türbanlı bir adam, Ali Baba;

10-     bir şemsiye, bir mantar, on ruble, bir balon, sopalı bir tekerlek, bir "on" hedef;

11-     bagetler, Pinokyo, kayaklar, raylar;

12-     takvim, olta;

13-     cehennem, kara kedi;

14-     sandalye (sol arka), kepçe;

15-     oyun "on beş";

16-     pasaport, anahtarlı kilit;

17-     sertifika, mezuniyet zili;

18     - asker, makas;

19     - silahlı, gürzlü, gergedanlı bir adam;

20      - gölde ördek, yılan;

21      - ata binici, bir şişe votka (2 - kötü hisler, 1 - bir şişe);

22      - iki neşeli kızarmış kaz;

23      - kral kuğu (2 - kuğu, 3 - taç);

24     - saat 24 saati vurur (Yeni Yıl), kendi versiyonunuzu düşünün - Noel Baba, Kar Kızlık, Noel ağacı;

25     - salyangoz (2 - salyangozun gövdesi, iki, 5 kabuk, yani salyangozun evi);

26     - kuğu kuğu üzerinde yaşlı bir kadın;

27     - keşiş (2 - siyah; 7 - keşiş profili);

28     - gözlüklü kuğu;

29      - fil sırtını bir boru şeklinde büktü, adam yılanla savaşıyor;

30      - su birikintisinde bir dirgen, üç mumlu bir pasta, yeşil bir abajur (3 - yeşil, 0 - abajur);

-      22

31      - uçak, Serpent Gorynych (üç kafa ve bir kuyruk);

32      - boğa başı (üçgen yüz, iki boynuz), burun (üçgen, iki burun deliği);

33      - ağlayan adam (33 talihsizlik), Mesih;

34     - fan (üç kanat ve dörtgen gövde), yeşil afiş (3 - yeşil, 4 - afiş);

35      - kırmızı zambak (3 - zambak, 5 - kırmızı);

36      - yeşil çekirge, termometre;

37      - Stalin;

38      - Beria;

39      - Neptün (3 - yeşil, 9 - güçlü, büyük), faşist gamalı haç (savaşın başlangıcı);

40      - lahana (kırk giysi ve hepsi tokasız), tepside bir pasta var;

41      - yangın, patlama;

42      - taşıma (dikdörtgen şekil - 4, iki çubuk - 2);

43      - Gökkuşağı, Kursk Savaşı;

44      - pencere (dört - dikdörtgen, 4 - dört bölüme ayrılmıştır);

45      - selam, Reichstag;

46      - telefon (4 - telefon kılıfı, - ahize), hizmetçili baron;

47      - Ekaterina (4 - kalın, kare, 7 - mücevher);

48      - kum saati, kitaptaki bardaklar;

49      - bir kavanoz reçel ile Karlsson;

50     - yuvarlak girişli bir köpek kulübesi, kırmızı güneş, kırmızı gül, domates (5 - kırmızı, 0 - yuvarlak);

51      - ağzından havuç çıkmış bir domuz yavrusu, sağda bacalı bir ev;

52      - tavuk budu üzerinde bir kulübe;

53      - Kruşçev;

54      - mavi fiyonklu (4) beyaz önlüklü (5) bir kız;

55      - kızıl yıldız, iki kız arkadaş - mükemmel öğrenciler;

56      - siyah merkezli kırmızı gelincik;

57      - yanan ağaç (5 - ateş, 7 - ağaç), semafor indirildi;

58      - helikopter (5 - helikopter şekli, 8 - pervane);

59      - mors adam (5 - kırmızı, 9 - sağlıklı);

60      - Havanda Baba Yaga (6 - Baba Yaga, 0 - stupa), haleli bir aziz;

61      - armut (6 - meyve, 1 - kuyruk), ampul, roket;

62      - soytarı (6 - bükülmüş, 2 - bükülmüş ayakkabı ve şapka);

63      - üç atlı araba;

64      - Brejnev;

65      - bataklık (durgunluk);

66      - iki kiraz, güçlü adam;

67      - ölüm meleği;

68      - arka ayakları üzerinde duran bir aslan (Çekoslovakya arması, çatışma), gözlüklü yaşlı bir kadın;

69     - arkadaşlık (birbirine uzanan eller), dumanı tüten bir buharlı lokomotif (6 - duman, 9 - büyük bir buharlı lokomotif);

70     - elektrikli süpürge, Lenin;

71     - Silahşör, Don Kişot, iki çapraz kılıç (biri kırık);

72     - şapkalı ördek;

73     - yeşil timsah;

74     - zürafa;

75     - beyaz önlüklü bir tavşan;

76     - tahtadan yapılmış çubuk;

77      - Lariska ile Shapoklyak; demiryolu işareti;

78      - horoz, eller gibi kanatları yana koyar;

79      - balondaki sivrisinek;

80      - Olimpik Ayı, Cheburashka;

81      - Süpürgeli kardan adam, pince-nez;

82      - siyah gözlükler;

83      - tıbbi sembol (yılanlı bir kase), gözlü kaşlar;

84      - karınca;

85      - Gorbaçov;

86      - Çernobil, yogi;

87      - iki kavunlu şapkalı bıyıklı bir adam;

88      - haç (Rus Vaftizinin bin yılı), kelebek;

89      - masa lambası, vekil rozeti;

90      - namlulu bir ayı, büyükbaba;

91      - bir maymun muz yer, kuyruğu olan bir su aygırı;

92      - koltuk değneği olan bir adam;

93      - Prenses Kurbağa;

94      - bir kuyu, dolapta bir su aygırı (enjeksiyonlardan korkuyor);

95      - beyaz önlüklü bir adam (mükemmel öğrenci);

96      - kuyruğunu kovalayan bir köpek veya kedi;

97      - baltalı oduncu;

98      - fiyonklu bir adam;

99      - tırnak işareti;

100     - Bir silah.

BÖLÜM VII.

Metinsel bilgilerin ezberlenmesi.

Alıştırma 7.1.

1.     İki kalem alın (kırmızı ve mavi). Metni okurken, anahtar kelimelerin altını kırmızı kalemle çizin, örn. cümleyi yeniden oluşturmak için kullanılabilecek kelimeler.

2.     Bu destek kelimelerinin mantıksal bir geçişle bağlantılı olup olmadığını kontrol edin. Örneğin: vinç masası. Mutfağın bir açıklaması olduğunu anlıyoruz. Diyelim ki: bir çilek uçağı. Bağlantı olmadığı açıkça görülüyor, bu nedenle bu tür yerlerde mavi kalemle ek destekler seçin.

3.     Sözcükleri ayrı bir kağıda yazın ve kırmızıyla vurgulanan desteklerin altını çizin (altı kırmızı ve maviyle çizilen sözcükler arka arkaya yazılır).

4.     Onunla bir hikaye uydurun ve kelimeleri başka bir sayfaya kopyalayın.

5.     Kontrol listesi ile kontrol edin, hataları düzeltin (hayal gücünüzle).

6.     Şimdi hayal gücünüzde kelime kelime çağırın ve onlardan metni çoğaltın. 30-60 sayfa metin bu şekilde işlendikten sonra, işlem istem dışı yapılmaya başlar, yani artık yazılı olarak yapılmasına gerek kalmaz.

BÖLÜM VIII.

Gelişme.

Alıştırma 8.1.

Ekranın yerine beyaz kağıt asarak veya sadece ekranı kapatarak TV'yi kapatın.Büyüleyici bir dedektif hikayesi ise iyi. Ekranda neler olup bittiğini görmeye (hayal etmeye), koklamaya, tatmaya, dokunsal hissetmeye çalışın. 5-7 saat sonra, duyumlar genellikle bilinçsizce kendiliğinden ortaya çıkmaya başlar.

Alıştırma 8.2.

İlginizi çeken bir kurgu kitabı alın, ilginç, heyecan verici bir ana kadar okuyun ve onu en azından kağıt üzerinde kısa bir plan şeklinde hayal gücünüzde geliştirmeye çalışın. Şimdi kaç tane tutarsızlık olduğunu karşılaştırın. 2-3 hafta bu şekilde çalışın, ilk sonuçlarınızla karşılaştırın ve tutarsızlıkların gittikçe küçüldüğünü fark edeceksiniz. Bu şekilde, durumları tahmin etme yeteneğini geliştirebileceksiniz (hayal gücünün canlılığı hariç). Olayların gelişimini izlemek için bir günlük tutmaya çalışın.

BÖLÜM IX.

İstemsiz hafıza becerilerinin gelişimi.

Elbette, yoldaşların sözlü ifadelerine ve sözlerine yanıt olarak, bu bilgi birimine karşılık gelen görüntülerin sanki kendi başlarına "ortaya çıktığı" gerçeğiyle zaten karşılaşmışsınızdır. Şimdi asıl görev, istemsiz ezberlemenin geliştirilmesidir. Bu, tüm bilgi türleri için geçerlidir. Bu bölümün sonunda istemeden ezber yapmalısınız.

Alıştırma 9.1.

Önceki alıştırmalarda, beş duyuyu da algılarına bağlayarak kelimeleri bağlamanız istenmişti. Görev biraz daha zorlaşıyor. Şimdi, görüntülerin ve hislerin ortaya çıkması için yeterli bir hızda, düşüncesizlik durumundaki kelimeleri basitçe okumanız, okuma hızınızı kademeli olarak normal hızınıza getirmeniz öneriliyor (umarız egzersizleri kaçırmamışsınızdır, sentetik bir yöntem geliştirmiştir) ezberleme ve uygun becerileri edinme Ayrıca, okuduktan sonra okunanları çoğaltmak gerekir (işin kalite kontrolü için).

Alıştırma 9.2.

Bir atasözleri ve sözler sözlüğü veya bir sanat kitabı alın ve tek tek çalışmaları parçalar halinde okuyun, bunları görüntülere ve duyumlara dönüştürün.Bir seferde tüm satıra, ardından paragraflara ve sayfalara kadar görüntülere dönüştürülebilecek miktarda bilgi getirin. . Bilgiler okunduktan sonra otokontrol için yazılı olarak çoğaltılmalıdır.

Bu şekilde çalışarak, birdenbire çevrenizdeki dünyayı, okuduğunuz kitabı farketmediğinizi fark edeceksiniz. Resimler, kişiler, olaylar bir bütün olarak gözünüzün önünde canlanacak. Ses çıkaracaklar, dokunsal olarak tüm vücudunuzla hissedeceksiniz, koklayacaksınız. Alıştırmanın etkisinin elde edildiğinin bir göstergesi, kitaplardan algıladığınız dünyada tam bir "çözülme" olacaktır.

BÖLÜM X.

Şimdi görevimiz, zaten sahip olduğumuz doğal zenginlikleri nasıl kullanacağımızı öğrenmek. Bu gelişim aşamasının özü, daha etkili ezberleme ve kendi kendine hipnoz için irade ile bilgiye giden yolu nasıl açacağınızı öğrenmeniz gerektiğidir.

Alıştırma 10.1.

Silâh.

Gözlerinizi kapatın, gevşeyin, kendinizi düşüncesiz bir duruma getirin, kollarınızı önünüze doğru uzatın (oturabilir, ayakta durabilirsiniz). Sağ ele, kuvvetle (giderek daha fazla) gökyüzüne çeken bir balonun ve sola bir ağırlık bağlı olduğunu hayal edin. Buna göre sağ el yukarı, sol el aşağı çeker. Eller, gönüllü katılımınız olmadan yükselmeli ve düşmelidir. Zorluk, ihtiyaç duymasıdır

-    26

beş duyu organıyla "görmek" iyidir. Öyle bir antrenman yapmalısın ki, rahatlayıp kendini düşüncesizlik durumuna soktuktan sonra kendine zihinsel bir komut verirsin ve ellerin kendiliğinden hareket eder. Bu, kendinizi daha derin bir duruma sokmak için anahtarı elde etmenizi sağlayacaktır. Hemen işe yaramazsa umutsuzluğa kapılmayın. Bazı insanlar hemen yapabilir, diğerleri 1-2 hafta içinde. Diğer bir görev de "toplu" elin 10-15 dakika gerilmeden sarkmasını sağlamaktır.

Alıştırma 10.2.

Gövde.

Dik durun, rahatlayın, düşüncesiz bir halde kendinize bakın ve gözlerinizi kapatın. Bir traktöre halatla bağlı olduğunuzu hayal edin. Vücudu sıkılaştıran ipi hissedin. Traktör ileri doğru çekmeye başlar, daha da sert çeker. Gerçekten öne çekildiniz - sessizce yükselin (çekmeye devam edin) ve düşmeye başladığınızda ayağınızı öne doğru koyun. Aynısını yapın, ancak sağa, sola, arkaya ve sonra farklı açılardan çekerken.

Alıştırma 10.3.

parmaklar.

İlk aşamada, egzersiz, her zamanki gevşeme ve düşüncesizlik durumunuzla yatarak gerçekleştirilir. Elinizi dirseğinizin üzerinde dikey bir konuma, parmaklarınızı da dikey konuma getirin. Küçük parmak ile işaret parmağı arasına kocaman bir takoz sürüldüğünü ve küçük parmağın kaymaya başladığını hayal edin. Serçe parmak en uç pozisyonunu aldığında, ağacın fırçaya dokunuşunu hissedin ve bu hissi tüm fırçaya yayın. Sonra fırçanın içinde sertleştiğini (kaslar ağacın lifleridir) ve fırçanın tahta olduğunu hayal edin. Parmaklarınızı hareket ettirmeye çalışın, hareket ettirin. Başarısız olursa, istenen etkiyi elde etmişsinizdir. İstenilen sonuca ulaşmanın ne kadar süreceği, önceki alıştırmaları ne kadar sistematik ve ciddi bir şekilde yaptığınıza, kişisel yeteneklere, kendinize, yeteneklerinize olan arzu ve inancınıza bağlıdır.

Şimdi ele tüy, pamuk yünü dokunduğunu hayal edin, dokunma hissini koruyun, imge ve duyumlarla güçlendirin (unutmayın ki artık dünyayı beş duyumuzun tümü ile aynı anda algılıyoruz), üzerine yayın. tüm fırça, yavaş yavaş gevşer. Ancak "tama" yı henüz çıkarmadığınızı unutmayın, "kama" nın varlığının hissini hatırlamaya çalışın ve küçük parmağı yüzük parmağına doğru hareket ettirin. Hareket edemiyorsanız, istediğinizi elde etmişsiniz demektir.

-    27

Şimdi zihinsel olarak "kamayı" çıkarın ve onu çıkarırken küçük parmağın nasıl dikey bir pozisyon aldığını hissedin. Egzersiz iyi sonuç vermezse, tahtadan gerçek bir kama yapın, darbe yerine koyun, bu durumu hatırlayın ve egzersizi yapmaya çalışın. Genellikle üçüncü veya dördüncü seferden sonra ortaya çıkmaya başlar.

Egzersizi küçük parmakla yaptıktan sonra, diğer parmaklara ve ardından her iki elin birden hepsine geçin. Doğal olarak, böyle bir sonuç, yük eklenerek kademeli olarak elde edilir, yani. parmak sayısı Tüm alıştırmaların daha etkili bir şekilde uygulanması, egzersizin hayal gücünde "oynatılmasına" ön zihinsel olarak yardımcı olur, yani. önceden programlanmış canlı bir sunum ve his üzerine kuruludur.

Alıştırma 10.4.

Parmaklar için "traktör".

Önceki alıştırmada ustalaştıysanız, bu alıştırmaya geçin. Yalan söylemek, kendinizi düşüncesizlik ve rahatlama durumuna sokun. Sağ elin her bir parmağına (el dirsekte, parmaklar dikey olarak) küçük kordonların bağlandığını (bundan sonra ve her zaman beş duyunun tümü ile) hayal edin ve parmakları bir yumruk haline getirmeye ve bükmeye başlayın. Parmaklar yarıya kadar büküldüğünde, aşamadıkları bir duvara yaslandıklarını ve iplerin parmakları giderek daha fazla duvara doğru çektiğini hayal edin. Sonra daha sert çekmeyi bırakırlar, ancak duvara sıkıca tutunurlar. Parmaklarınızı hareket ettirmeyi deneyin. Çalışmazsa, istenen etkiyi elde etmişsinizdir. Parmakların irade ile değil, hayal gücü ile kendi başlarına hareket etmesi gerektiğini unutmayın. Gevşetin ve sallayın (tüy dokunuşu - yayıldığını hissedin - rahatlayın). Artık çok daha derine inebileceksiniz (bu, bilinçaltına giden "yol" aracılığıyla hatırlama olasılığına ek olarak) ve dokunsal olarak tüm vücudunuzla alınan bilgileri daha güçlü hissedebileceksiniz.

Alıştırma 10.5.

Kilit.

Genellikle bu yöntem, bir kişinin telkin edilebilirliğini test etmek için psikoterapide kullanılır. Parmaklarınızı iki elinize de yayın ve mümkün olduğunca sıkı bir şekilde "kilit" şeklinde birbirine kenetleyin. Mümkün olduğu kadar canlı bir şekilde, parmakların birbirine sıkıştırma nedeniyle sertleşmeye ve birlikte büyümeye başladığını hayal edin ve hissedin. Temsiller - önceki şemaya göre - bir ağacın dokunuşunu hissetti - bir sertlik bölgesi belirdi - bir ağacın lifleri gibi kaslar gerilir ve donar. Sonra taşlaşma - bir taşın değdiği - korunmuş

-     28

dokunma hissi kaybı - taşlaşma bölgesinin yayılması.

Parmaklarınızı zorla açamadığınızda etkiyi elde etmek gerekir. Egzersizin sonunda - önceki egzersizlere benzer şekilde gevşeme.

Egzersiz iyi sonuç vermezse, bu durum fiziksel egzersiz yardımıyla "kaybedilebilir". Parmaklarınızı kilide kenetleyin ve kademeli olarak daha sıkı sıkın (ellerinizi birbirine sıkıştırarak), daha da sert, daha da sert. 3-5 dakika sıkın. Ardından, sıkmayı bırakarak ayırmaya çalışın. 3-5 dakika boyunca kademeli olarak gerginlik oluşturursanız, ayırmak zor olacaktır. Özellikle parmaklarınızı gevşetmeniz gerekecek. Bu durumu hatırlayın ve zihinsel olarak yapın.

Alıştırma 10.6.

Göz kapağı çalışması.

Rahatlayın, kendinizi bir düşüncesizlik durumuna sokun. Göreviniz, kendinizi, irade gücüyle, kas gerginliğiyle gözlerinizi açamayacağınız bir duruma getirmektir. Sadece uygun görüntüyü seçmek gereklidir. Örneğin, göz kapakları birlikte daha güçlü, daha da güçlü, kaynaşmış ve sert bir şekilde büyür. Sertlik bölgesinin nasıl ortaya çıktığını ve göz kapaklarına yayıldığını hissedin. Göz kapakları birbirine yapıştı. üstüne bir sıva vb. İle yapıştırıldılar. Belirtilen sonuca ulaştıktan sonra - göz kapaklarının tamamen gevşemesi.

BÖLÜM XI.

Dahili kıskaçların sıfırlanması .

Alıştırma 11.1.

dinamik gevşeme

Sağ elinizi yukarı kaldırın. Fırçayı 1,5 dakika sıkın ve açın, ardından elinizi aynı pozisyonda aynı süre boyunca tutun. Sonra aşağı indirin. Mümkün olduğunca rahatlamaya çalışın. Şimdi kolun bir kamçı gibi sallanıyor. Aynı işlemi sol elinizle yapın. Şimdi iki el de kamçı gibi sallanıyor. Egzersizin sonuna kadar kollarınızı zorlayamazsınız.

Sağ dizinizi 50-70 kez bel hizasına kadar kaldırıp indirin. Ardından oturun ve sağ bacağınızı ve kollarınızı gevşetin. Egzersiz sırasında aşağıdaki formülleri 10-15 kez tekrarlayın (yüksek sesle veya zihinsel olarak yapabilirsiniz):

-     29

Sakinim.

Kesinlikle sakinim.

Her durumda ve her koşulda kesinlikle sakin kalacağım.

Formüller resim şeklinde sunulmalıdır.

Ayağa kalk ve aynısını sol bacağınla yap ve rahatla. Her gevşemenin süresi 5-7 dakikadır. Gözler kapalı gevşeme (gevşeme) sırasında önerilen formülü 10-15 kez tekrarlamanız gerekir. Egzersiz sabah ve akşam yapılır.

Etkisi: sakinlik ve özgüven kazanılır, aşırı kaygı, nevrozlar ortadan kaldırılır, kişinin etkili gelişimine müdahale eden kıskaçlar giderilir.

Vladimir Levy, iç kıskaçların bir kişi üzerindeki etkisine örnekler veriyor:

“Kaş, burun köprüsü, göz kapakları, sağlıkları da dahil olmak üzere ciddi sorunlar hakkında konsantre ve sonuçsuzca düşünmeye alışmış kişilerde özellikle güçlü ve sürekli gergindir;

ağız, dudaklar, çeneler - yalnızlıktan muzdarip, sinirli ve sızlananlarda;

boyun, ense ve omuzlar - "tonik kambur", "çivilenmiş", güvensiz insanlarda, genellikle çok genç;

eller dirseklerde ve parmaklarda -                                   insanlara özgü bir kelepçe

sinirli ve huzursuz, şüpheci, aşırı aktif;

gırtlak, farinks, diyafram, karın - nefes alırken, özellikle konuşma sırasında kenetlenir. Bu kelepçeler güvensizliğe, kötü ruh haline katkıda bulunur ve genellikle kekemeliğin temel bir bileşenidir."

Çeşitli kelepçelerin kombinasyonları sayısızdır. Hayatta ve sınıfta kendiniz hakkında biraz gözlem yaptıktan sonra "favorilerinizi" bulabilir ve ardından onlar üzerinde çalışmak mantıklı olur.

Unutmayın: Bir kişi kafasıyla çalıştığı, hatırladığı gerçeğinden değil, haksız "duygu geriliminden", kelepçelerden yorulur.

Alıştırma 11.2.

1.     İçinizin boş olduğunu hayal edin ve hissedin. Parmaklar - eller - kollar - omuzlar - baş - gövde (yukarıdan aşağıya) bacaklar (parmak uçlarına).

2.     Sıcak bir dalganın parmaklarınızın ucundan ayak parmaklarınızın ucuna kadar boşluğu doldurduğunu hayal edin. Yani üç dalga hayal edin. Her yeni dalga bir öncekinden biraz daha sıcaktır.

3.     Birinin cildi ılıkla (parmak uçlarından ayak parmak uçlarına kadar) hafifçe okşadığını hayal edin. 5-6 rahatlatıcı dalga geçirin. Her yeni dalganın bir duyguya ihtiyacı vardır

- otuz

öncekinden daha solo bir his var.

İyi sonuç vermezse, şemaya göre hissi güçlendirin: kendi elinizle okşayın - aynı hisleri zihinsel olarak hissedin.

İlk başta, bu egzersiz 20-30 dakika sürecektir. Daha sonra daha hızlı yapmayı öğrenecek ve yavaş yavaş 2-3 dakikada tamamlayacaksınız.

Şimdi bu durumda ezberlemeye çalışın. Etki, normal duruma göre yaklaşık 2 kat daha yüksek olacaktır.

Çok uykulu hissediyorsanız, yüzünüze ağzınızın kenarlarından kulak memenize doğru masaj yapın ve gülümseyin.

Egzersizin tüm bölümleri kapalı gözlerle gerçekleştirilir. İyi hatırlayın, tekrar tekrar tekrarlayın, bu durumu düzeltin. Bu, bizim açımızdan, ezberlemenin gerçekleştiği ideal durumdur.

BÖLÜM XII

Yabancı kelimelerin ezberlenmesi.

GENEL KURALLAR.

Kelimeleri, deyimleri, büyük blokları birbirine bağlamaya çalışın.Böylece, bir seferde birkaç kez daha fazlasını öğrenebilirsiniz.Hafıza, ilk aşamada (kısa süreli bellek) 7 + (-) 2 birim ezberlenmiş bilgi bloğunu tutabilir. Bu, önceki kursu tamamlamadıysanız ve gerekliliklerini karşılamadıysanız geçerlidir. 3-5 kelime ezberlemeye başlayın, kademeli olarak 30-50 kelimelik beş bloğa geçin.

Kesin olarak beş bloktan fazlasını ezberlemeye karar vermeden önce deney yapın Sonuçları karşılaştırın, bloklardaki en uygun kelime sayısını bulun. Unutulmamalıdır ki, figüratif hafızanın geliştirilmesine yönelik çalışmalarınızı sürdürürseniz, bloğun kapasitesini ve sayısını dokuza çıkarabileceksiniz.

-    İlk aşamada en paradoksal, komik resimleri seçmeniz, kesip ayrı bir deftere yapıştırmanız, yanlarına kelime "demetlerini" yazmanız önerilir.Bu şekilde bir blok elde edersiniz.

-    Dili aynı anda eğitip öğrenerek, bir buçuk ay sonra birdenbire bağların zaten kendi kendine oluştuğunu göreceksiniz.

-    Önerilen kursu tamamen tamamladıysanız, hayal gücünüzde parlak paradoksal görüntüler ve resimler oluşturabileceksiniz.

-    İmgeler, ana karakterin amacına ulaşmasına yardımcı olacak veya müdahale edecek şekilde hayal gücünde inşa edilirse, istemsiz ezberleme gerçekleşir.

-    Daha fazla istemsizlikle, ezberleme gerçekleşir

-    31

dit, ezberlemeye değil, kelimenin anlamına ve sesine odaklanırsak (tıkınmada hile yaparız). açıklayıcı sözlüğe bakın.Mümkünse, o zaman bir değil.Ayrıca, kelimeyi sırayla farklı hecelere vurgu yaparak ve çeşitli duyguların ifadesiyle (sürpriz, neşe, öfke, hayal kırıklığı, hayranlık vb.) ).

-    Kendinizi bir hafta değil, bir ömür boyu hatırladığınıza ikna ettiyseniz, ezberleme kalitesinde çarpıcı bir kontrastı hemen hissedeceksiniz. Bu nedenle, hatırlamadan önce, kendinizi buna ikna edin veya hissedin, bir ömür boyu hatırladığınızı hayal edin.

-    Bir egzersizi hatırlayalım. Başlama pozisyonu ayakta. Gözlerini kapadılar, bir düşüncesizlik hali, ruh masajı yaptılar. Diyelim ki üzerimize bir ip attılar, hissettiler, gördüler ve bir "traktör" ile öne doğru çektiler, sessizce durdular. Bu, bilinçaltına giden bir "yolun" açıldığının bir göstergesi olacaktır. Aşağıdaki formülü 10 - 15 kez tekrarlayın: "Dili kolay ve basit bir şekilde öğreniyorum. Dili öğrenme isteği her geçen gün daha da artıyor." Figüratif temsillerle tekrarı pekiştiriyoruz. Her tekrarda, resimlere yeni bir dokunuş eklemelisiniz. Sadece mekanik değil, TEK tekrara da izin vermeyin. Formül özelleştirilebilir. Bir formül hazırlarken dikkate alınması gereken tek şey, içimizdeki "ben" in emirleri sevmemesidir. İlham vermek gerekir, sipariş vermek değil.

Hafıza tekniği.

1.    Yabancı kelimeyi, ses bakımından tamamen veya kısmen benzer bir ünsüzle eşleştirin, Rusça kelime ve Rusça çeviri ile ilişkili mecazi bir bağlantı kurun.

2.    Lütfen amacınızın yabancı bir kelimeyi ezberlemek değil, kelimeler arasındaki bağlantıyı, bağlantının olağandışılığını, içindeki hareketin varlığını bulmak olması gerektiğini unutmayın. Her şey beş duyuyu hatırlayarak desteklenmelidir - asıl mesele budur.

-    İsimler Soor (eng.)-yüzmek-tavuk kümesi kelimesini seçiyoruz (çeviri) Kendinizi nehirde yüzerken hayal edin. Aniden tavuklar üzerinize çullanır ve otururlar. Soor kelimesine bakalım - muhtemelen seçilen Bathe kelimesini, ardından oturan tavukları ve ardından TAVUK KÜMESİNİ (çeviri) hatırlayacaksınız.

-     Bileşik (zor) kelimeler - bir veya iki harfi değiştirerek dönüştürün ve ardından demetler oluşturun. Kaz (kaz) - "y" harfini "o" olarak değiştiriyoruz. Görünüşe göre - köpek bir köpek. Pençeleriyle kürek gibi bir çukur kazıyor. Üstelik köpek çok ince - bu yüzden hatırlıyoruz "i" yerine "o" Bu kadar sıska bir köpeğin nasıl ayakları üzerinde durabildiğine şaşırıyoruz.

-     32

-     Edatlı bir kelime (bir cümleye benzer). O masa (tu - y, tablet) - masaya (çeviri) tu - y (lokomotif düdüğü). Tabletler masaya her taraftan gelir ve bu sesi çıkarır.

Size yabancı kelimeleri ezberleme prensibini gösterdik. Bu teknikler en iyi şekilde alışılmadık çizimlerle birlikte kullanılır (örneğin, "Crocodile" dergisinden). Çizimlerle çalışma tekniği şu şekildedir: uygun çizimi seçtikten sonra, nesnelerin adlarını, üzerinde tasvir edilen kavramları yeniden yazarsınız. Ardından, Rusça-İngilizce veya başka bir sözlükten çeviriler yazarsınız. Bundan sonra, resme bakarak ve alışılmadık bir olay örgüsü hayal ederek her bir kelimeye bağlantılar oluşturun. Böylece, bir yaklaşımda 20 ila 50-70 kelimeyi hatırlayabilirsiniz.

Notları saklayın, tekrar için onlara ihtiyacınız olacak. Bir veya iki ay boyunca günde bir buçuk ila iki saat çalıştıktan sonra, bağların zaten keyfi olarak oluştuğunu göreceksiniz. İstemsiz bir ezberleme setinin oluşturulması genellikle yarım yıl sürer (kesin bir set). Böylece ezberleme kendiliğinden gerçekleşecektir.

TEKRARLAMA

En uygun mola süresi 10 dakikadır (ilk "tezahür", yani bilgi basımı için gereklidir).

Aşağıdaki tabloda mecazi hafızayı kullanarak kelimelerin en uygun tekrar sayısını veriyoruz. Duraklamaların sırrı, mola sırasında beynin bilgiyi uzun süreli belleğe çevirmesidir. Molalarda tekrar yapsanız bile bu işlem kesintiye uğrar (silme gerçekleşir).

-     33

TEKRAR TABLOSU:

______________________________________________________________ 1 kez - II süresinden sonra - III süresinden sonra - IV süresinden sonra 10-15 dakika sonra 2-3 saat, her yıl 1-2 ay

en az eğitim

12'de ki

veya 24 saat___________________________________________________________________

Üreme Üreme 1 gün - spo- Resme bakarak tekrar üzerine bin su veya kayıtlarımıza göre maden çıkardık; kelimeler gerekir kelime II gün - ayrılmak isteyen değil

resme; itibaren bir günden fazla

dikkate alınması mümkün ise,

kesintileri geri yükleyin.

çeviri veya başka türlü

garip yazı

nie (ses) ve

bağlantı başarısız

Xia, sonra iyileşiyor

bir demet dökün

elbette, o

işlevi zaten

gerçekleştirilen

3 AK

Eğitim sırasında kılavuzumuzun son sayfasını yeni çevirdik. Öngördüğümüz değişikliklerin düşüncenizde gerçekleştiğini umuyoruz: daha net ve doğru düşünürsünüz, hayal gücünüz özgürleşir, mecazi hafıza büyük miktarda bilgiyi yeniden üretmek için eğitilir. Hayatın doğal, kesilmemiş algısına yaklaştınız. Artık, yaratıcı potansiyelinizde ve gizli psiko-fizyolojik yeteneklerinizde ustalaşarak, sonsuz içsel mükemmellik yoluna adım attığınızı açıkça görüyorsunuz. Anladığınız en önemli şey, bunun günde bir saat içinde yapılan ve antrenman yapan bir köşeye atılan bir egzersiz değil, yaşam tarzındaki bir değişiklik, eğitim sırasında elde edilen becerilerin doğal olarak buna dahil edilmesidir. Kılavuzumuz bir dogma değil, bir eylem kılavuzudur. İç yeniden yapılanma sürecinde (ve bu sistemin varsaydığı tam olarak budur), bir kişinin sınırsız iç dünyasıyla ilgilenirseniz ve birçok ciddi bilim adamının onun hakkında yazdıklarını okursanız memnun oluruz: psikologlar, fizyologlar, filozoflar, vb.

- 34

Yazar ekibi, bize şu adresten yazanlara minnettar olacaktır:

322608, Dnepropetrovsk bölgesi, şehir Dneprodzerzhinsk

PO Box 671, "İletişim" derneği, neyi başarmayı başardınız, mükemmelliğe giden yolda hangi zorluklarla karşılaştınız, hangi sorularınız vardı? Metodoloji geliştiriliyor, herhangi bir parçasının yeni, daha optimal ve mükemmel versiyonları oluşturuluyor ve katılımınız, onu yeteneklerinize ve becerilerinize daha fazla uyarlamamıza yardımcı olacaktır.

HER ŞEYİN SİZE BAĞLI OLDUĞUNU UNUTMAYIN. Size yardım edebiliriz ama sizi değiştiremeyiz.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar