Print Friendly and PDF

Benim Fikirlerime Bir Fırsat Verseler Diyorsanız

 

İK çalışanları gerçekten Yetenekli ve En Çılgınları mı arıyor?

Bhuvanesh KR
 öğrenmek için Hakkında bölümüne bakın!

Son 1 aydır Satış ve pazarlama alanında birçok işe başvurduktan sonra bu soruyu aklıma getirdim. Hiçbirinden pek bir yanıt gelmedi. Sanırım İK personeli sadece gazetelerde deneyimi olan kişileri arıyor. Gerçekten fazla deneyimi olmayan, tutkulu ve yetenekli insanları mı arıyorlar? Evet tecrübe gerçekten önemli. Ancak konu gerçek işe gelince, başarılı olacak ve alanda kalacak kişiler çılgın ve kalıpların dışında düşünen kişiler olacaktır.

Özgeçmişime eklenmiş pazar araştırması ile birçok şirkete başvurdum. Bunu İK bana aynısını sormadan proaktif olarak yaptım. Yaklaşımımda yenilikçi ve farklı olmaya çalıştım. Ancak bu e-postaların hiçbirinin CEO'ya veya CMO'ya ulaşmayacağından eminim. Eğer bu pazar araştırması CEO'ya veya CMO'ya ulaşmış olsaydı, eminim ki bu noktada hayalimdeki işe girmiş olurdum.

İK personelini suçlamak için burada değilim. Organizasyon için doğru adayları doğru zamanda işe almanın onlar açısından zorluğunu anlıyorum. Sadece dürüst geribildirimimi veriyorum. İşe alma süreci sadece deneyim arar, her zaman kalıpların dışında düşünen gerçek yetenekli kişileri değil. Kesinlikle şirketin büyümesi için aynı alanda deneyimli kişileri işe almalısınız. Ama tecrübeli 10 kişiyi işe aldığınızda, daha az tecrübesi olan ama aynı pozisyonda her zaman farklı düşünen, farklı düşünen bir kişiye şans vermelisiniz.

İlginç olan, aşağıda ekte bulunan bir video bile hazırladım. Satış ve pazarlama alanında çalışma tutkumu aşağıdaki videoda dile getirdim. Özgeçmişimi İK'ya gönderdiğimde özgeçmişimin yanına videoyu da eklerdim. Ancak bu video hala izlemeyi beklediğim kişiler tarafından izlenmedi.

 Ama eminim ki bir gün gelip beni işe almak isteyeceksiniz. Ama o zaman rakibinle çalışacağım.


 https://www.linkedin.com/pulse/hr-persons-really-looking-talented-craziest-bhuvanesh-k-r-?trk=hb_ntf_MEGAPHONE_ARTICLE_POST

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar