Print Friendly and PDF

Araplar İsyan etti mi




 programa başlamadan önce bir şeyi yıkama yağlama Arap isyanını yıkadı yağladı şey gibi çamaşır makinesi deterjanı at Erhan bizim O sadece Arabistan değil bak profesörün artık ciddi tarihçisin o İsyan sırasında yani daha doğrusu birinci dünya İngiliz operasyonu sırasında eğer o cihada uysalar da sadece Rabbi gelenler bu Ortadoğu biraz okuyor Tamam tamam Sana soruyorum sana Kemalpaşa Hatıralar Ne diyor Ne diyor Cem kaç bin kişi sen etti bize öyle bir şey mi diyor Yani bir dakika Cemal Paşa'nın hatırasıdır kaç bin kişi Ya rabb’i beyler ne alakası var Ne yapıyorsun yani İngilizce Fransa'da Evet oldu Kemal Paşa'nın yanında savaşanlar ki Tamam o zaman ya toplasan toplasan isyan eden Arap sayısı kaç Cemal Paşa ile Arap isyanı yan yana getirir misin Cemal kaşar Kemal Paşa kimin sorumluluğunda gazetede Kim var kim girdi geçmez Şerif Hüseyin ile birlikteyiz ki terk etti İngilizlerin yanında da savaşan oldu genelleme yapılmaz bütün Arap dünyasına genelde ağır olacak ama ben sana soruyorum kaç bin kişi ise yani 20.000 kişi 20 bin tane Arap liseleddin diye bütün milyonlarca milyonlarca Arap dünyasında bir şey yapacaksın yani bütün Arap dünyasını kaldıran arkadan vurdular bu söylemden vazgeçerim kuran var vurmayan var yani kapattım üç kişi o da olabilir haberi bile yoktur Atatürk'ün yanındaki iki taburu alıp haklısın haklısın yani şey değil Efendim Vallahi Erhan'ı anlatamıyoruz önce ben hiç konuşmuyorum ya o senin arkadaşların yayınladı Sen benden iyi biliyorsun bu meseleyi genellemeye gidiyorsun genellemeye Gitme Sana bir şey diyeyim mi bu gece rüyamda oradaki şehit olan Fatih rıfkını falan bahsettiğim Mehmetçik seni boğar öper orada orada şeydi olan Araplar da Bana sarılmak rüyasında zaten şey için bizim yanımızda savaşıyoruz haklısın bu ülkenin dostuna Arapları silip atamaz yani Adam gelmiş Burada Çanakkale'de şehit olmuş Filistin'de şehit olmuş sen kalkıp sadece asileriyle şey yapma iyi Arap da vardır kötü tarafta vardır Fahrettin Paşa Japon oldu yani o da ara Arap değil mi kimlerdendir nedir ne zaman ne zaman son dönemi değil Şerif Hüseyin İsyan ettiği Şerif okumak istemiyorum kardeşim çok güzel yayınlanmıştır belgelerde o muydu yok belki yakınlar yakın tarihimiz çok güzel Anlatmıştır o resmini gördüğüm Arap Gördüklerinin gece Ateş açarak silahlar olarak nasıl öbür tarafa geçtiklerini kaç tanesi Hepsi değil bak genelleme diyorum ben sana genellemeye genel anlamda da savaşmadık iyileri vardı bize karşı haklısın haklısın yani senin yanında şehit olan Araplar Arapların ruhu gelir senin boğar başka bir şey yapmaz yani yalnız yani cezaevinden bile kadın kalkıp gelip burada savaşanlar var ya Çanakkale Savaşı'nda yani Bu tamamiyle bütün araplarınızı vesaire bunlar değil çünkü kendi kaçıp gelenler var savaşa geliyor cihada geliyorum vesaire diye gelenler var o fransızlarla şey yapma sen lütfen Ben sen de bahsedeyim klasik dönemi tartışılıyor Ben de tartışmıyorum sende Ben sana bir soru soruyorum Belki genelleme yapma diyorum ben sana diyorum bak bir soru soruyorum başka bir şey demokrasi kaç bin Arap var kardeşim 3 kişiydin arkamızda durması istisna değildir bir İkincisi cezayı da gelen var cezaevinden onu getiren orada şeylerin kurduğu binbaşının nefret ediyordu Duydun mu hiç öyle o zaman duydum kıvırma Sen söyle ha şimdi sen tek tek soru soruyorum Araplarda bize karşı savaşan senden iyi yapar demogluysan ne diyor sen ucuz kahve işi yapabilirsin ucuz kahve içelim sen yapıyorsun Ben sana şeyini söyleyeyim İtalyan çıkartmasından sonra biz sahilde italyanları tutturduk tuttuk içeri giremediler Kimler vardı I Dünya Savaşı'nda mı Trablusgarp alakalı dinle dinle bunun için askeri de vardır iddia açısı da vardır ve ismen de olsa Teşkilatı mahsustacılarda vardır Bu geceler 1922'ye kadar gecediya evinde İstiklal Harbi'nde ve Türkistan'daki Basmacı harekatından ayaklanmasında Basmacı hadiselerinden Hepsi buraya gönüllü göndermişlerdir 1920 21 ocak'a da zannedersem Londra'da Moskova'da İslam ittihapları cemiyetleri ittihadı kurulmuştu onun maddelerinden biri 4 veya 5 maddesidir maddelerinden biri Emir çekip Aslan Arap değildir onu unuttum onun Kuzey Afrika'da başlattık başlatılan harekette oradan gönderilen gönüllülerin artık ortaya kaydırılmasıdır İngiliz Çünkü Bakü toplantısı olmuş İngiliz işgaline karşı İslam Birliği için kaydı olması yani orada yapılanlar bir Libya italyanasında kurulmuş olan direniş harekatının orada var olmasının eseridir öyle karagözümüz falan filan değil onu da söyleyeyim ben sana devlet yani Yüksek Kurulu üyesiydin şu anda değilsin değil mi ama yani tarihçesi şeye gidersen tarih kurumunda arşivinde Şimdi burada senin dediğin şimdi belge göstersene mücadele sırasında Musul harekatların yapan Arap o bölgeden gelen Arapların Ayşe'ye tarih kurumuna gidip okursan tenezzül ideolojiler kardeşim milli mücadele sırasında Bu soru mu askerler var milli mücadelede bile senin yanında savaşıyorlar Yani sen sırf klasik inadın inat benim dediğim Göstersene bana yani o dönemde bile El Cezeri milli mücadele sırasında Şefik özlemiyor Arapça bildiği için o bölgedeki topluyor diğer aldığı Türklerle birlikte gidiyor ve muhtaç olmuşlar Suriye hatıraların hatırlatmak istedim suriyedeki Arapların Paşa'nın otobanını nasıl çevirdiğini linç etmeye çalıştığını çok canlanır acaba bu Mustafa Kemal Paşa Suriye'ye Japonların namusunu korumak için de gitmişti öyle olmuş Beyler ile birlikte savaşırken şehit oluyor Hasan gelip savaşmadı vatandaşı olup gelmeyenlerde onlara ne diyeceksin Arap isyanının Filizlenmiş 16 şey 1916'da başlarsa ve biraz oku lütfen olduğu zaman da senin yanında savaşan Arap yok mu şarkı korkusunda savaşıyor genelleme yapmıyor diyorum haklısın Türk devleti adına savaşırken şehit ler ya altına üstü birkaç isyan etti bütün Arap dünyasını kaldırarak yani binlercesine unut Ne güzel hayat Yani doğru doğru Efendim Erhan Bey akademisyen olduğunu unuttum Efendim akademisyenliğinin şeyi yaşandı Ben senin gibi bizi arkadan vurmuşlardır diye genelde yapıyorum bizi arkadandır Kur'an'ı vardır Şerif Hüseyin liderliğindeki bedevilerdir ama Filistin bölgesindeki Suriye bölgesindeki Arapların önemli bir kısmı Türklerin yanında savaşmıştır Kemalpaşa'nın ordusundan savaşmıştır bunların bir kısmında Çanakkale savaşmamış mıdır yok muydu bizim yanımızda yok mu biliyor musun Afrika'dan gelip bizimle birlikte savaşıp gelen cezaevinden gelen Araplar onları götürüyor Şefik Özdemir Hatay civarındakiler onlar Çanakkale'deki Arap adı neredeydi Orada iki sene var bütün Araplar isyan etti kaç kilo altında vardı saydın da nereden biliyorsun devletin zengin olduğunu anladın mı

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar