Print Friendly and PDF

İsrail askeri de Bıkmış Savaştan


"איך מחבל מקבל כסף ואני לא?" - עידו גל רזון בועדת הכנסת

Video Linki: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=WrU4XlDFGoI&t=1s

Video faal ama bazı tarayıcılarda engelleme var...


 Askerliği sırasında travma sonrası stres bozukluğu yaşayan savaşçı Ido Gal Razon'un dokunaklı, zor ve dokunaklı sözleri. Bunları Kasım 2015'te Knesset komitesinde söylemişti. Ido, Golani Tugayı'nda savaşçıydı, zorlu operasyonlara katıldı ve ordudan serbest bırakıldığında travma sonrası acı çekti. Devlet, yardım almak yerine tedaviyi finanse etmek için onu annesinin parasını ödemeye zorladı.






Birisi Parasetamol ile idare ediyorsa esrara ihtiyacı yoktur, tamam mı? İşte benzetme budur. Ido Gal Razon Savaş askeri, engelli IDF gazisi Askerliğimden bu yana TSSB ile uğraşıyorum Bugün bahsettiğiniz TSSB belirtileriyle yaşıyorum, bunu her gün burada yaşıyorum, size örnek olacağım üslubum travma sonrası ve odalara ve odalara yönelik. beni dinleyemeyen biriyle yaptığın tedaviler neden? şu anda bana ne olduğunu biliyor musun? patlıyorum, adrenalin, savaşa geri döndüm terlemeye ve beynim sallanmaya başlıyorum sıkıntı refleksleri ve baş edemediğim tehlike refleksleri gönderiyorum ve bana verdiğin "ilaç" durumumu daha da kötüleştirdi, bizim ilacımız, annem görsün diye yatağımı dışarıda yaktırdı yatağı yaktım, hayatımda bir daha uyuyamayacağım sonucuna vardım neden böyle bir duruma gelmek zorundayız? şimdi bizim için bu korkunç hastalığın her semptomuna karşılık kaç semptom olduğunu buldunuz mu? düzinelerce semptom ve daha da kötüleşiyor vücudum çökmeye başladı o (beden) uyumuyor, yemek yemiyor, iştahı yok, zayıflamış tüm ilaçlar, bahsettiğin kimyasallar bitmiş şeyler sonunda beni bitirdiler, beni felç ettiler kas spazmları, kalp atışları o kadar hızlı ki öleceğini sanıyorsun ve her halükarda hala travma sonrası dönemdesin, bu yüzden ilaç artık her semptom için yardımcı olmuyor, eğer yemek istersen "bunu al", uyumak istiyorsun "bunu al" uyku için ilaç ve kaygı ilacı çünkü bunlar (uyku ilacı) beyninizdeki serotonin düzeylerini yükseltir beyindeki serotonini artırır, MDMA aldım, ecstasy aldım, bu "uyuşturucu" ""Uyuşturucuyla mücadele komitesinde" kim varsa bana göre sizin ilacınız "uyuşturucu", bugün beni tıbbi esrarla felç ettiniz ben gecede 3 saat uyuyabiliyorum bunlar uyanmak için yapamadığım şeyler her gün kalkıp geceleri 3 kere çarşaf değiştiriyorum ve 8 aydır uyuyamadığım bir noktaya geliyorum yani tabii ki şimdi kaybedeceğim, tabii ki bu şekilde davranacağım, tabii ki bağıracağım başka kime bağırabilirim? polise, belediyeye fatura ödüyorum hiçbir şey yapamıyorum, kendimi iptal ediyorum hepiniz bana deli gibi bakıyorsunuz, delinin tekiyim değil mi? neden ben bir kaçığım? şu anki tedavi başarısız siz bize psikolojik tedavi vermiyorsunuz daha doğrusu hiç tedavi etmiyorsunuz, bize hitap eden, bize yardım eden, yaraya esrar verebilecek noktaya gelen bir kurum yok, öyle bir şey yok! bize ne yapıyorsun? bize düzinelerce ilaç veriyorsunuz, her semptom ve semptom için ilaç mı veriyorsunuz? Tek bir bitki yerine bize bir ilaç veriyorsunuz, bu beni rahatlatıyor, biraz gülümsememi sağlıyor, daha iyi bir tavırla gecede üç saat uyumamı sağlıyor ve aynı zamanda beni rahatlatıyor. iştah bana iştah verir! ailem benden nefret edecek noktaya geldi çünkü sizin ordunuzda savaştım kardeşlerimi inkar etmenizle baş edemiyorum kardeşlerim şu anda sedyede taşıyorum nasıl olur da travma sonrası stres bozukluğu çekiyorum ve buraya gelmem gerekiyor ve kardeşlerim için savaşıyorum onları taşıyorum çünkü kanları var çünkü psikiyatri koğuşlarındalar çünkü onlara iğne yapıyorsunuz ve Allah korusun bağırsınlar koğuşta böyle bağırsaydım beni sizin çalıştığınız koğuşlarda yatağa bağlarlardı ! ve sen bana beni 48 saat felç edecek bir iğne yapacaksın ve bu beyne ne gibi zarar verir? beyinleri kısa devre yapıyor, gelin bakın arkadaşlarıma tek kelime bile edemiyorlar, hepsi kısa devre, beyinlerinin tamamı kısa devre olmuş!


Gerçek yüzler: İsrail'in ot devrimi



Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar