Print Friendly and PDF

ŞAİR VE FERİŞTE [Melek]



feriste



Günlerden bir gün, bir şair ve bir melek arkadaş oldular. Melek şaire kanadını verdi şair de meleğe bir şiirini. Şair meleğin kanadını defterinin arasına koydu ve şiirlerini gökyüzünün kokusu kapladı ve melek şairin şiirini mırıldandığı zaman ve ağzında aşk tadı hissetti.
Yaratan dedi ki: “Artık bitti". Artık hayat ikiniz için de çok zor olacak.
Çünkü eğer bir şair gökyüzünü tanırsa yeryüzü ona dar gelir ve eğer bir melek aşkın tadını alırsa gökyüzü de ona dar gelir.
Melek şairin elini tuttu ve gökyüzünün sokaklarını gezdirdi ve şair de meleğe yeryüzünün sokaklarını gezdirdi.
Gece ikisi de eve döndükleri vakit, meleğin kanatlarının üstünde biraz toprak serpilmişti ve şairin de omuzlarında bir kaç tane tüy vardı!
Melek daha sonra şairin yanına geldi ve
-"Âşık olmak istiyorum" dedi.
Şair: “olmaz, sen meleksin, aşk meleklerin işi değil” dedi.
Melek ısrar etti.
Şair: "ama aşktan önce isyan etmek gerek" dedi ve "eğer isyan edersen seni cennetten kovarlar; Âdem'in acı kaderini unuttun mu?” dedi.
Ama melek yine ısrar etti ve şair çaresizce yasak ağacın adresini verdi meleğe.
Melek gitti ve ağacın yasak meyvesini yedi. Ama tüyleri dökülmüştü ve pişman oldu.
O zaman tanrının yanına gitti ve şöyle dedi:
" Allah'ım beni affet, ben isyan ettim ve âşık oldum kendime kötülük yaptım. Şimdi beni
cennetten atacak mısın?
Yaratan : "demek sen de bu hikâyeyi yanlış anlamışsın.
Demek sen de sadece isyan edip, âşık olanların cennete gireceklerini anlamamışsın" dedi.
Ve o zaman tanrı cennetin dokuzuncu kapısını açtı.
Melek içeri girdi ve büyük bir hüzünle duran şairi orada gördü.
Melek gerçekleri ona anlattı. Ama şair ona inanmadı.
Kaldı ki insanların hiç biri bu hikâyeye inanmaz.
Sadece o melek ki gerçek cennetin nerde olduğunu bilir!
Gökten iki elma düşmüş, Biri şairin başına, biri meleğin, diğeri mi?
Diğeri hala dalında....
Kaynak: Farsça Aslından Türkçe'ye Çeviren: Fehameddin Ozan Ulusoy
شاعر و فرشته-Şâir ve Ferişte: Çeviri / Sekizinci Kıta Edebiyat ve Düşünce Dergisi

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar